Diskuse

Jawa na čtyřech kolech: Slavná značka nevyráběla jen motorky!

3.4.2017

Značka Jawa je v povědomí veřejnosti spojena především s motocykly, ale na svém kontě má i řadu zajímavých osobních automobilů.

 

  • 50 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 03.04.  09:32

    Fotogalerie...

    ....by si zde doopravdy zasloužila alespoň základní popisky snímků, ale asi to je moc práce. 8-s
    Je to marný, je to marný, je to marný.... . No, asi to vadí jenom mně. ;-\

    Mohli by se toho třeba chopit redaktoři vykřičníkář a otazníkář, stejně už svojí práci trochu flákaj (tady hubené skóre 1:0). ;-)

    V textu se o něm píše, je zajímavý, ale v galerii chybí [odkaz] . Zmínku o Jawamobilu [odkaz] postrádám zcela. ;-\
    • 10 Reagovat !

      foto Euromen

      Euromen 03.04.  09:48

      « Re: Fotogalerie...

      Souhlasím, ten popisek se opravdu hodně hodí. A je ostuda, že takto velký web neumí udělat popisek k fotografii :no:
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 05.04.  09:06

    Minor II a III

    Minor II se vyvážel a vyráběl v licenci v 25 zemích světa. Jeho základ posloužil i pro první SAAB. Měla to být licence, ale výroba Minoru mezi tím skončila a licence se nedokončila. Viz dále:

    Na Minor III nebyly výrobní kapacity, protože už výroba Minoru II byla přemístěna do Letňan (proto už ne Jawa, ale Aero), aby nakonec ustoupila licenční výrobě první ruské (sovětské) proudové stíhačky MIG 15.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 05.04.  09:16

    Motor napříč

    Bylo by dobré připomenout, že nejen první JAWA měla motor napříč (s předním pohonem), ale pan Pilát u Jawy navrhl v polovině 30.-ých let asymetricky motor napříč s převodovkou vedle, tak jak se to dělá dnes. Ale takový průlom nebyl ze strany starého Ing. Janečka (po konzultaci s inženýrem z Wandereru) přijat a p.Pilát ho musel předělat napříč souměrně s převodovkou pod klikovým hřídelem, tak jak to udělal Alec Issigonis za 20 let po něm. Bohužel byly vyrobeny jen dva prototypy, z nichž jeden přežil 2.válku a p.Pilát s ním jezdil do práce. Agregát byl ale instalován do společné prototypové karoserie p. Kejvala, v níž bylo podélé uspořádání Ing.Vykoukala za přední nápravou, takže výhoda prostoru Pilátova řešení byla pryč - naopak: vše podlélně za přední nápravou Ing. Vykoukala zabralo prostoru habaděj - Minor 1. Jeho poválečný Minor 2 měl zase podélně vše před přední nápravou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…