Diskuse

Jawa na čtyřech kolech: Slavná značka nevyráběla jen motorky!

3.4.2017

Značka Jawa je v povědomí veřejnosti spojena především s motocykly, ale na svém kontě má i řadu zajímavých osobních automobilů.

 

  • 50 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 03.04.2017  09:32

    Fotogalerie...

    ....by si zde doopravdy zasloužila alespoň základní popisky snímků, ale asi to je moc práce. 8-s
    Je to marný, je to marný, je to marný.... . No, asi to vadí jenom mně. ;-\

    Mohli by se toho třeba chopit redaktoři vykřičníkář a otazníkář, stejně už svojí práci trochu flákaj (tady hubené skóre 1:0). ;-)

    V textu se o něm píše, je zajímavý, ale v galerii chybí [odkaz] . Zmínku o Jawamobilu [odkaz] postrádám zcela. ;-\
    • 10 Reagovat !

      foto Euromen

      Euromen 03.04.2017  09:48

      « Re: Fotogalerie...

      Souhlasím, ten popisek se opravdu hodně hodí. A je ostuda, že takto velký web neumí udělat popisek k fotografii :no:
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 05.04.2017  09:06

    Minor II a III

    Minor II se vyvážel a vyráběl v licenci v 25 zemích světa. Jeho základ posloužil i pro první SAAB. Měla to být licence, ale výroba Minoru mezi tím skončila a licence se nedokončila. Viz dále:

    Na Minor III nebyly výrobní kapacity, protože už výroba Minoru II byla přemístěna do Letňan (proto už ne Jawa, ale Aero), aby nakonec ustoupila licenční výrobě první ruské (sovětské) proudové stíhačky MIG 15.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 05.04.2017  09:16

    Motor napříč

    Bylo by dobré připomenout, že nejen první JAWA měla motor napříč (s předním pohonem), ale pan Pilát u Jawy navrhl v polovině 30.-ých let asymetricky motor napříč s převodovkou vedle, tak jak se to dělá dnes. Ale takový průlom nebyl ze strany starého Ing. Janečka (po konzultaci s inženýrem z Wandereru) přijat a p.Pilát ho musel předělat napříč souměrně s převodovkou pod klikovým hřídelem, tak jak to udělal Alec Issigonis za 20 let po něm. Bohužel byly vyrobeny jen dva prototypy, z nichž jeden přežil 2.válku a p.Pilát s ním jezdil do práce. Agregát byl ale instalován do společné prototypové karoserie p. Kejvala, v níž bylo podélé uspořádání Ing.Vykoukala za přední nápravou, takže výhoda prostoru Pilátova řešení byla pryč - naopak: vše podlélně za přední nápravou Ing. Vykoukala zabralo prostoru habaděj - Minor 1. Jeho poválečný Minor 2 měl zase podélně vše před přední nápravou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Kovalčuk po faulu na Koláře přiznal obavy: Děkuju bohu, že se nezranil

Kovalčuk po faulu na Koláře přiznal obavy: Děkuju…

PŘÍMO Z KOREJE | Přiznal, že měl obavy, jestli obránci Janu Kolářovi neublížil. „Měl jsem strach, samozřejmě.…

Řezník: Sporting? Hlavně, že ne Rusko. Hrošovský se těší na kávu s Chrienem

Řezník: Sporting? Hlavně, že ne Rusko. Hrošovský se…

Eric Abidal, bývalý bek Barcelony, zamíchal rukou, vytáhl míček a bylo jasno. Plzeň se v osmifinále Evropské…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…