JD POWER 2004 Německo (1.díl): úplné pořadí modelů

JD POWER 2004 Německo (1.díl): úplné pořadí modelů

 

Ke zdrojům informací, které byste měli mít k dispozici při koupi nového nebo ojetého auta patří indexy spokojenosti prvních majitelů aut. Po britském žebříčku zveřejňujeme nyní také kompletní výsledky studie J.D. Power 2004 v Německu.

Ke zdrojům informací, které byste měli mít k dispozici při koupi nového nebo ojetého auta patří indexy spokojenosti prvních majitelů aut. Po britském žebříčku zveřejňujeme nyní také kompletní výsledky studie J.D. Power 2004 v Německu.

Jak vznikl žebříček J.D. Power?
Jde o hodnocení 2483 zákazníků, kteří koupili nový automobil v období od počátku roku 2001 do konce roku 2002 a jezdí s ním určitou dobu. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 204 modelů vozů 34 značek. Pokud bylo sebráno méně než 50 dotazníků k jednomu modelu, nebyl zařazen do celkového hodnocení, protože jednotlivci by mohli celkový výsledek daného modelu znehodnotit. Podobné pravidlo platí pro vyhodnocení výrobců, kdy bylo třeba získat alespoň 100 dotazníků od majitelů vozů každé značky. Celkem bylo letos vyhodnoceno 119 modelů. Každý respondent vyplňuje dotazník s několika desítkami otázek, které směřují do různých oblastí provozování automobilu sahající od počtu závad, nedostatků, kvality servisních služeb až po provozní náklady.

Co je to spokojenost podle J.D.Power?
Spokojenost zákazníků podle J.D. Power má velmi přesně definovanou strukturu. Celkový výsledek hodnocení spokojenosti zákazníka s automobilem je sestaven ze čtyř sledovaných skupin. Největší podíl 30 % na výsledku má známka za kvalitu a spolehlivost automobilu (ve Velké Britanii je to 41 %). Hodnocení vlastností automobilu jako jízdní výkony, design, pohodlí, výbava má 25% (v Británii 26%) podíl na celkovém hodnocení. Náklady zohledňují výsledek podílem 23 % (v Británii 18 %) a zahrnují spotřebu paliva, pojištění a náklady na údržbu a opravy. Spokojenost se službami dealera tvoří nejmenší 22% (v Británii 16%) podíl výsledné známky.

Toto složené hodnocení automobilů individuálně oslovenými zákazníky je tou hlavní odlišností od řady dalších žebříčků. Na začátku roku jsme zveřejnili žebříčky TÜV, které však hovoří pouze o závadách vozů, které přijíždí na technické kontroly v Německu. Nejvyšší hodnocení je vyjádřeno údajem 100 % (resp. 1000 bodů), nejhorší 0 % (resp. 0 bodů).

Jak to letos dopadlo?
Evropští výrobci mají stále v žebříčcích tohoto typu velké problémy. To platí zejména v nejprodávanějších třídách (nižší střední, malé vozy), kde je dominance japonských automobilek výrazná. Mezi nejspokojenější uživatele patří podle německého žebříčku J.D.Power majitelé Toyoty Corolla, Toyoty Avensis a Hondy Jazz. Převaha Japonců je vidět i v kategorii SUV, kde je prvním Evropanem BMW X5 na 43. místě. Před ním jsou například Toyota RAV4, Subaru Forester nebo Nissan X-Trail.

Posledním čtyřhvězdičkovým automobilem je Škoda Fabia (80,1%), starší a větší Octavia se nachází na 56. místě se 79,2% hodnocením a třemi hvězdami. Oba modely si meziročně polepšily, což však platí i o celkovém průměru spokojenosti zákazníků. Od roku 2002, kdy byl výzkum spokojenosti J.D. Power proveden v Německu poprvé, vzrostl celkový průměrný index ze 76,7 % na 78,6 %.

V dalších dnech se budeme podrobněji věnovat výsledkům v některých třídách a celkovému hodnocení značek.

Podrobné výsledky britského průzkumu spokojenosti zákazníků s jejich automobily najdete v našem starším článku. Podrobné výsledky TÜV Autoreport 2004 naleznete zde.

JD POWER Spokojenost německých zákazníků s automobily 2004
poř.ModelCSI 2004[%] (2003)Hodnocení
1.Toyota Corolla85,9 (85,2)*****
2.Toyota Avensis84,7 (84,6)*****
3.Honda Jazz83,7 (–)*****
4.Toyota RAV483,6 (82,6)*****
5.Mitsubishi Galant83,4 (82,0)*****
5.Peugeot 60783,4 (–)*****
7.Toyota Yaris83,1 (84,6)*****
8.Mazda 62682,5 (82,7)****
8.Saab 9-382,5 (–)****
10.Mitsubishi Carisma81,9 (81,9)****
11.BMW 781,6 (82,0)****
12.Subaru Forester81,5 (–)****
12.Mazda Demio81,5 (80,4)****
12.Mazda 32381,5 (82,1)****
12.Honda Accord81,5 (82,3)****
16.BMW 581,4 (81,4)****
17.Mitsubishi Space Star81,3 (80,3)****
18.Porsche 91181,2 (81,2)****
18.Mitsubishi Colt81,2 (78,5)****
20.Volvo S6081,1 (–)****
21.Nissan X-Trail81,0 (–)****
21.Mazda Premacy81,0 (79,2)****
23.Hyundai Elantra80,9 (–)****
24.Mercedes S80,7 (77,5)****
25.Mercedes E80,6 (82,2)****
25.BMW 380,6 (80,9)****
27.Suzuki Liana80,5 (–)****
27.Seat Toledo80,5 (80,8)****
27.BMW Z380,5 (80,1)****
30.Volvo V 7080,4 (78,6)****
30.Audi A480,4 (80,2)****
32.Opel Vectra80,3 (77,9)****
32.Honda CR-V80,3 (80,3)****
32.Honda Civic80,3 (80,2)****
32.Mercedes CLK80,3 (78,8)****
36.Nissan AlmeraTino 80,2 (79,3)****
36.Volvo S8080,2 (–)****
36.Peugeot 40680,2 (79,5)****
39.VW Bora80,1 (77,7)****
39.Opel Astra80,1 (78,3)****
39.Škoda Fabia80,1 (79,8)****
42.Mercedes C80,0 (80,1)***
43.BMW X579,9 (–)***
43.Hyundai Matrix79,9 (–)***
43.Nissan Almera79,9 (80,9)***
46.Nissan Primera79,8 (81,6)***
47.Audi A279,7 (80,6)***
48.Audi A379,6 (78,4)***
49.Suzuki Ignis79,5 (–)***
50.Renault Laguna79,4 (80,7)***
50.Citroën C579,4 (80)***
50.Mazda MPV79,4 (–)***
53.Renault Mégane79,3 (80,6)***
53.Ford Focus79,3 (80,1)***
53.Nissan Micra79,3 (79,6)***
56.Renault Twingo79,2 (78,2)***
56.Opel Omega79,2 (80,2)***
56.Audi A679,2 (80,1)***
56.Audi TT79,2 (78,1)***
56.Škoda Octavia79,2 (78,5)***
61.Mazda MX-579,1 (78,9)***
62.Ford Fiesta79,0 (77,9)***
62.Ford Mondeo79,0 (79,6)***
64.Opel Corsa78,9 (76,4)***
64.Peugeot 30778,9 (–)***
64.Volvo S 40/V4078,9 (76,0)***
67.Kia Shuma78,6 (75,8)***
67.Seat Leon78,6 (77,3)***
69.Citroën Xsara78,5 (80,3)***
69.Hyundai Santa Fe78,5 (–)***
69.Mercedes A78,5 (79,1)***
69.Renault Clio78,5 (79,2)***
73.Suzuki Wagon R+78,4 (77,7)***
73.Kia Rio78,4 (–)***
75.Seat Cordoba78,3 (76,0)***
76.Citroën Saxo77,7 (77,6)***
77.VW Golf77,6 (74,2)***
77.Mercedes SLK77,6 (79,8)***
79.Fiat Stilo77,3 (–)***
80.Seat Ibiza77,1 (75,4)***
80.Renault Scénic77,1 (79,7)***
82.Peugeot 30677,0 (77,8)**
83.Opel Agila76,9 (74,9)**
84.VW Passat76,8 (77,3)**
84.Hyundai Atos76,8 (75,4)**
86.Mitsubishi Pajero6,7 (76,3)**
87.Opel Zafira76,6 (77,4)**
88.Hyundai Trajet76,5 (–)**
88.Citroën Xsara Picasso76,5 (78,7)**
90.Peugeot 10676,4 (79,5)**
91.VW New Beetle76,3 (73,9)**
92.Fiat Punto76,2 (76,0)**
93.Hyundai Accent76,1 (77,2)**
94.Rover 75/MG ZT75,9 (76,4)**
94.Renault Espace/Grand Espace75,9 (76,2)**
94.Renault Kangoo75,9 (75,3)**
94.Smart City-Coupé/-Cabrio75,9 (71,8)**
98.VW Lupo75,7 (76,1)**
99.Seat Alhambra75,5 (74,8)**
100.Mini75,4 (–)**
101.VW Polo75,0 (76,9)**
102.Peugeot 206 4,9 (75,7)**
102.Ford Ka74,9 (73,8)**
102.Seat Arosa74,9 (73,9)**
102.Alfa 14774,9 (–)**
106.Ford Galaxy74,7 (75,0)**
106.Alfa 15674,7 (76,2)*
108.Mercedes Vaneo73,9 (–)*
109.VW Sharan73,7 (75,5)*
110.Kia Carnival73,6 (71,1)*
110.Fiat Multipla73,6 (72,9)*
110.Citroën Berlingo73,6 (71,4)*
113.Fiat Doblò73,2 (–)*
114.Chrysler PT Cruiser73,1 (74,5)*
115.Fiat Brava72,9 (74,3)*
116.Mercedes M72,6 (75,4)*
117.Chrysler Voyager/Grand Voy.72,0 (69,5)*
118.Fiat Seicento71,8 (74,2)*
119.Mercedes V67,9 (68,6)*

Obsah právě vycházejícího čísla magazínu Auto motor a sport najdete zde: www.automotorasport.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská majitelka si jí převzala bez poděkování a odměny

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská…

Tomu se tedy říká „vděk.“ Slovenka, která dostala zpět svou kabelku s doklady, platebními kartami a 7 tisíci…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na golfovém US Open

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na…

Americký golfista Brooks Koepka dokázal jako první hráč po 29 letech obhájit titul na US Open. Turnaj kategorie…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Jaké jsou dnešní Benátky? Navzdory všem řečem je to stále město, kde se dá prožít tisíc radostí, poznat tisíc…

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak ezoterici a léčitelé lžou, aby mohli krást

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak…

Předesílám: Nezbláznil jsem se, nepsal jsem text pod vlivem LSD, nedělám si ze čtenářů srandu a nemyslím si, že…