JD POWER 2004 Německo (1.díl): úplné pořadí modelů

JD POWER 2004 Německo (1.díl): úplné pořadí modelů

 

Ke zdrojům informací, které byste měli mít k dispozici při koupi nového nebo ojetého auta patří indexy spokojenosti prvních majitelů aut. Po britském žebříčku zveřejňujeme nyní také kompletní výsledky studie J.D. Power 2004 v Německu.

Ke zdrojům informací, které byste měli mít k dispozici při koupi nového nebo ojetého auta patří indexy spokojenosti prvních majitelů aut. Po britském žebříčku zveřejňujeme nyní také kompletní výsledky studie J.D. Power 2004 v Německu.

Jak vznikl žebříček J.D. Power?
Jde o hodnocení 2483 zákazníků, kteří koupili nový automobil v období od počátku roku 2001 do konce roku 2002 a jezdí s ním určitou dobu. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 204 modelů vozů 34 značek. Pokud bylo sebráno méně než 50 dotazníků k jednomu modelu, nebyl zařazen do celkového hodnocení, protože jednotlivci by mohli celkový výsledek daného modelu znehodnotit. Podobné pravidlo platí pro vyhodnocení výrobců, kdy bylo třeba získat alespoň 100 dotazníků od majitelů vozů každé značky. Celkem bylo letos vyhodnoceno 119 modelů. Každý respondent vyplňuje dotazník s několika desítkami otázek, které směřují do různých oblastí provozování automobilu sahající od počtu závad, nedostatků, kvality servisních služeb až po provozní náklady.

Co je to spokojenost podle J.D.Power?
Spokojenost zákazníků podle J.D. Power má velmi přesně definovanou strukturu. Celkový výsledek hodnocení spokojenosti zákazníka s automobilem je sestaven ze čtyř sledovaných skupin. Největší podíl 30 % na výsledku má známka za kvalitu a spolehlivost automobilu (ve Velké Britanii je to 41 %). Hodnocení vlastností automobilu jako jízdní výkony, design, pohodlí, výbava má 25% (v Británii 26%) podíl na celkovém hodnocení. Náklady zohledňují výsledek podílem 23 % (v Británii 18 %) a zahrnují spotřebu paliva, pojištění a náklady na údržbu a opravy. Spokojenost se službami dealera tvoří nejmenší 22% (v Británii 16%) podíl výsledné známky.

Toto složené hodnocení automobilů individuálně oslovenými zákazníky je tou hlavní odlišností od řady dalších žebříčků. Na začátku roku jsme zveřejnili žebříčky TÜV, které však hovoří pouze o závadách vozů, které přijíždí na technické kontroly v Německu. Nejvyšší hodnocení je vyjádřeno údajem 100 % (resp. 1000 bodů), nejhorší 0 % (resp. 0 bodů).

Jak to letos dopadlo?
Evropští výrobci mají stále v žebříčcích tohoto typu velké problémy. To platí zejména v nejprodávanějších třídách (nižší střední, malé vozy), kde je dominance japonských automobilek výrazná. Mezi nejspokojenější uživatele patří podle německého žebříčku J.D.Power majitelé Toyoty Corolla, Toyoty Avensis a Hondy Jazz. Převaha Japonců je vidět i v kategorii SUV, kde je prvním Evropanem BMW X5 na 43. místě. Před ním jsou například Toyota RAV4, Subaru Forester nebo Nissan X-Trail.

Posledním čtyřhvězdičkovým automobilem je Škoda Fabia (80,1%), starší a větší Octavia se nachází na 56. místě se 79,2% hodnocením a třemi hvězdami. Oba modely si meziročně polepšily, což však platí i o celkovém průměru spokojenosti zákazníků. Od roku 2002, kdy byl výzkum spokojenosti J.D. Power proveden v Německu poprvé, vzrostl celkový průměrný index ze 76,7 % na 78,6 %.

V dalších dnech se budeme podrobněji věnovat výsledkům v některých třídách a celkovému hodnocení značek.

Podrobné výsledky britského průzkumu spokojenosti zákazníků s jejich automobily najdete v našem starším článku. Podrobné výsledky TÜV Autoreport 2004 naleznete zde.

JD POWER Spokojenost německých zákazníků s automobily 2004
poř.ModelCSI 2004[%] (2003)Hodnocení
1.Toyota Corolla85,9 (85,2)*****
2.Toyota Avensis84,7 (84,6)*****
3.Honda Jazz83,7 (–)*****
4.Toyota RAV483,6 (82,6)*****
5.Mitsubishi Galant83,4 (82,0)*****
5.Peugeot 60783,4 (–)*****
7.Toyota Yaris83,1 (84,6)*****
8.Mazda 62682,5 (82,7)****
8.Saab 9-382,5 (–)****
10.Mitsubishi Carisma81,9 (81,9)****
11.BMW 781,6 (82,0)****
12.Subaru Forester81,5 (–)****
12.Mazda Demio81,5 (80,4)****
12.Mazda 32381,5 (82,1)****
12.Honda Accord81,5 (82,3)****
16.BMW 581,4 (81,4)****
17.Mitsubishi Space Star81,3 (80,3)****
18.Porsche 91181,2 (81,2)****
18.Mitsubishi Colt81,2 (78,5)****
20.Volvo S6081,1 (–)****
21.Nissan X-Trail81,0 (–)****
21.Mazda Premacy81,0 (79,2)****
23.Hyundai Elantra80,9 (–)****
24.Mercedes S80,7 (77,5)****
25.Mercedes E80,6 (82,2)****
25.BMW 380,6 (80,9)****
27.Suzuki Liana80,5 (–)****
27.Seat Toledo80,5 (80,8)****
27.BMW Z380,5 (80,1)****
30.Volvo V 7080,4 (78,6)****
30.Audi A480,4 (80,2)****
32.Opel Vectra80,3 (77,9)****
32.Honda CR-V80,3 (80,3)****
32.Honda Civic80,3 (80,2)****
32.Mercedes CLK80,3 (78,8)****
36.Nissan AlmeraTino 80,2 (79,3)****
36.Volvo S8080,2 (–)****
36.Peugeot 40680,2 (79,5)****
39.VW Bora80,1 (77,7)****
39.Opel Astra80,1 (78,3)****
39.Škoda Fabia80,1 (79,8)****
42.Mercedes C80,0 (80,1)***
43.BMW X579,9 (–)***
43.Hyundai Matrix79,9 (–)***
43.Nissan Almera79,9 (80,9)***
46.Nissan Primera79,8 (81,6)***
47.Audi A279,7 (80,6)***
48.Audi A379,6 (78,4)***
49.Suzuki Ignis79,5 (–)***
50.Renault Laguna79,4 (80,7)***
50.Citroën C579,4 (80)***
50.Mazda MPV79,4 (–)***
53.Renault Mégane79,3 (80,6)***
53.Ford Focus79,3 (80,1)***
53.Nissan Micra79,3 (79,6)***
56.Renault Twingo79,2 (78,2)***
56.Opel Omega79,2 (80,2)***
56.Audi A679,2 (80,1)***
56.Audi TT79,2 (78,1)***
56.Škoda Octavia79,2 (78,5)***
61.Mazda MX-579,1 (78,9)***
62.Ford Fiesta79,0 (77,9)***
62.Ford Mondeo79,0 (79,6)***
64.Opel Corsa78,9 (76,4)***
64.Peugeot 30778,9 (–)***
64.Volvo S 40/V4078,9 (76,0)***
67.Kia Shuma78,6 (75,8)***
67.Seat Leon78,6 (77,3)***
69.Citroën Xsara78,5 (80,3)***
69.Hyundai Santa Fe78,5 (–)***
69.Mercedes A78,5 (79,1)***
69.Renault Clio78,5 (79,2)***
73.Suzuki Wagon R+78,4 (77,7)***
73.Kia Rio78,4 (–)***
75.Seat Cordoba78,3 (76,0)***
76.Citroën Saxo77,7 (77,6)***
77.VW Golf77,6 (74,2)***
77.Mercedes SLK77,6 (79,8)***
79.Fiat Stilo77,3 (–)***
80.Seat Ibiza77,1 (75,4)***
80.Renault Scénic77,1 (79,7)***
82.Peugeot 30677,0 (77,8)**
83.Opel Agila76,9 (74,9)**
84.VW Passat76,8 (77,3)**
84.Hyundai Atos76,8 (75,4)**
86.Mitsubishi Pajero6,7 (76,3)**
87.Opel Zafira76,6 (77,4)**
88.Hyundai Trajet76,5 (–)**
88.Citroën Xsara Picasso76,5 (78,7)**
90.Peugeot 10676,4 (79,5)**
91.VW New Beetle76,3 (73,9)**
92.Fiat Punto76,2 (76,0)**
93.Hyundai Accent76,1 (77,2)**
94.Rover 75/MG ZT75,9 (76,4)**
94.Renault Espace/Grand Espace75,9 (76,2)**
94.Renault Kangoo75,9 (75,3)**
94.Smart City-Coupé/-Cabrio75,9 (71,8)**
98.VW Lupo75,7 (76,1)**
99.Seat Alhambra75,5 (74,8)**
100.Mini75,4 (–)**
101.VW Polo75,0 (76,9)**
102.Peugeot 206 4,9 (75,7)**
102.Ford Ka74,9 (73,8)**
102.Seat Arosa74,9 (73,9)**
102.Alfa 14774,9 (–)**
106.Ford Galaxy74,7 (75,0)**
106.Alfa 15674,7 (76,2)*
108.Mercedes Vaneo73,9 (–)*
109.VW Sharan73,7 (75,5)*
110.Kia Carnival73,6 (71,1)*
110.Fiat Multipla73,6 (72,9)*
110.Citroën Berlingo73,6 (71,4)*
113.Fiat Doblò73,2 (–)*
114.Chrysler PT Cruiser73,1 (74,5)*
115.Fiat Brava72,9 (74,3)*
116.Mercedes M72,6 (75,4)*
117.Chrysler Voyager/Grand Voy.72,0 (69,5)*
118.Fiat Seicento71,8 (74,2)*
119.Mercedes V67,9 (68,6)*

Obsah právě vycházejícího čísla magazínu Auto motor a sport najdete zde: www.automotorasport.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Dnes 18:10

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec, chce důkazy od policie

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec,…

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) neví, jestli je tzv. Modrá velryba nebezpečnou hrou, jak tvrdí policie,…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu utekl a skóroval

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu…

Jízda Patrika Schicka v italské lize pokračuje! Český útočník znovu v dresu Sampdorie Janov potvrdil, v jak…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…