Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JD Power: Francie je spokojená s japonskými a německými auty

Ondřej Láník
Diskuze (46)
Ve Francii se uskutečnil první ročník průzkumu mezinárodní skupiny JD Power. I v této zemi se japonské automobilky těší značné přízni a jejich zákazníci jsou dokonce v průměru spokojenějšími uživateli automobilů než řidiči vozů domácích značek...

Ve Francii se uskutečnil první ročník průzkumu mezinárodní skupiny JD Power. I v této zemi se japonské automobilky těší značné přízni a jejich zákazníci jsou dokonce v průměru spokojenějšími uživateli automobilů než řidiči vozů domácích značek Peugeot, Renault, Citroën.

Rozšířená metodika průzkumu spokojenosti uživatelů automobilů byla letos poprvé aplikována na další evropský národní trh. Po britském a německém trhu se J.D.Power and Associates pustila do zkoumání názorů Francouzů. Index spokojenosti se skládá z odpovědí na mnoho detailních otázek. Otázky lze shrnout do čtyř oblastí: kvalita a spolehlivost automobilu (38 %), spokojenost s výkony, designem a funkčností automobilu (22 %), spokojenost se servisem (19 %) a provozní náklady (20%).

Podrobné výsledky byly na konci června zveřejněny v časopise L'Automobile, ale hlavní sdělení snad spočívá v překvapivém pouze průměrném hodnocení nejprodávanějších vozů domácích značek. Jednotlivé modely byly hodnoceny v rámci velikostních segmentů, sestaven byl také žebříček spokojenosti uživatelů dle značek. 16 tisíc Francouzů hodnotilo 95 modelů 25 značek na francouzském trhu. Průměrný věk automobilů činil asi 2,5 roku.

Toyota obsadila první místa ve třech segmentech (Yaris Verso, Corolla, Land Cruiser), BMW ve dvou (řada 3 a 5) a Mazda v jedné třídě (Premacy).

Značkou s nejspokojenějšími uživateli je ve Francii Honda (velmi dobré známky v oblastech kvalita a spolehlivost, spokojenost se servisem). Druhé místo patří německému BMW, které získalo množství bodů za tzv. "vehicle appeal". Za Toyotou, Mazdou a Volvem se umístila značka Škoda.

Studie hodnotí spokojenost zákazníků, tedy to do jaké míry jsou splněna očekávání zákazníků. Výzvou pro výrobce je tedy porozumět zákazníkům a pokusit si jim nabídnout právě to co požadují, resp. překonat očekávání, která z používání automobilu dané značky plynou.

Velkoobjemově prodávané francouzské značky sice neobsadily první místa, ale v oblasti provozních nákladů patří ve Francii, podle očekávání, k vůbec nejlepším.

Ondřej Láník
Diskuze (46)
8. 7. 2005 21:17
Re: VÝCHODNÍ KOMPLEX
Vlastně si nevybavuji, že bych viděl odstavené vozidlo u silnice - každý jen jezdí... Toyota má opravdu lepší výsledky... to vím, ale dnes není skutečně důvod kupovat auto podle toho jaké má poruchy. Koneckonců máš nejméně dva roky záruku... Jestli zažiju to, že se mi rozsvítí kontrolka - pozor, závada na motoru navštivte servis, a jeďte opatrně, tak to mě nijak nerozhodí. Prostě zajedu do servisu a oni to opraví. Tady se objevuje nezdravý názor, že Japonská auta jsou vyrobená z jednoho kusu a neopravují se, a Evropská, že jsou poruchová. To je směšné.
7. 7. 2005 18:50
Re: VÝCHODNÍ KOMPLEX
Proměnné časování, ohranej evergreen. Jo, máš pravdu, že jsou specifické modely, já dal jen jeden příklad. Ale že bych proháněl Priuse... to ani náhodou. Já psal o rozhodování v nižší střední a střední, ne o okrajích. A v té nižší střední není jediný důvod nekoupit třeba ve Francii něco z jejich trojky. Nikdo na světě nanabídne víc... O kráse C4 snad není třeba diskutovat...
7. 7. 2005 18:33
Re: hmm
Neposuzuj kvalitu auta jen podle toho zda točí přes 11tisíc či ne a zda udělá 200 pod 16sekund. Auto je komplex pocitů, vjemů, vztahů... Dáváš příklady a říkáš s i to, abych ti napsal kterým to zasae řidíčům jiných aut jsou k smíchu ti v tvých modlách. O tom to přece není... je to o historii, o legendě, o obsahu... A toho má getei požehnaně. Mě není k smíchu nikdo. Ani řidič třeba v tom Evo... Jde jen o to, proč to auto má. Jestli proto, aby mě předjel, tak je mi ho líto, to mi k smíchu nepřipadá...
7. 7. 2005 17:13
Re: hmm
To máš jako s těma dírama. Teda, myslím u Ementálu. Větší část ceny platíš za ty díry. Jenže ono je dobrý i to kolem... P.S. Ementál je z Evropy.
7. 7. 2005 16:39
VÝCHODNÍ KOMPLEX
Je zajímavé, jak jsou majitelé aut z východního bloku alergičtí na názory, že není jediný důvod koupit v Evropě neevropské auto. Vždy se tu objeví "kardinální" argument - já mám Japonce a jenom jezdím, ani nepotřebuje benzín, jen dolejvám vodu do ostřikovače. Ale ono je to snad u aut z Evropy jinak? Tady snad ty statisíce v PASSATu, Apoštolu krás, ve 407, v BMW a v těch další a dalších snad nejezdí? Jezdí, pouze to považují za přirozené. A já tvrdím, že mimo specifických modelů není jediný racionální důvod koupit v nižší střední nebo v střední třídě jiné auto než z Evropy. Tady mi to auto ušijou přesně na můj zadek. I esteticky. A opakuji - "cizokrajné" auto, masovka je jen touha být originální tam, kde originální být stejně nemohu...