JD Power: Francie je spokojená s japonskými a německými auty
Ve Francii se uskutečnil první ročník průzkumu mezinárodní skupiny JD Power. I v této zemi se japonské automobilky těší značné přízni a jejich zákazníci jsou dokonce v průměru spokojenějšími uživateli automobilů než řidiči vozů domácích značek Peugeot, Renault, Citroën.
Rozšířená metodika průzkumu spokojenosti uživatelů automobilů byla letos poprvé aplikována na další evropský národní trh. Po britském a německém trhu se J.D.Power and Associates pustila do zkoumání názorů Francouzů. Index spokojenosti se skládá z odpovědí na mnoho detailních otázek. Otázky lze shrnout do čtyř oblastí: kvalita a spolehlivost automobilu (38 %), spokojenost s výkony, designem a funkčností automobilu (22 %), spokojenost se servisem (19 %) a provozní náklady (20%).
Podrobné výsledky byly na konci června zveřejněny v časopise L'Automobile, ale hlavní sdělení snad spočívá v překvapivém pouze průměrném hodnocení nejprodávanějších vozů domácích značek. Jednotlivé modely byly hodnoceny v rámci velikostních segmentů, sestaven byl také žebříček spokojenosti uživatelů dle značek. 16 tisíc Francouzů hodnotilo 95 modelů 25 značek na francouzském trhu. Průměrný věk automobilů činil asi 2,5 roku.
Toyota obsadila první místa ve třech segmentech (Yaris Verso, Corolla, Land Cruiser), BMW ve dvou (řada 3 a 5) a Mazda v jedné třídě (Premacy).
Značkou s nejspokojenějšími uživateli je ve Francii Honda (velmi dobré známky v oblastech kvalita a spolehlivost, spokojenost se servisem). Druhé místo patří německému BMW, které získalo množství bodů za tzv. "vehicle appeal". Za Toyotou, Mazdou a Volvem se umístila značka Škoda.
Studie hodnotí spokojenost zákazníků, tedy to do jaké míry jsou splněna očekávání zákazníků. Výzvou pro výrobce je tedy porozumět zákazníkům a pokusit si jim nabídnout právě to co požadují, resp. překonat očekávání, která z používání automobilu dané značky plynou.
Velkoobjemově prodávané francouzské značky sice neobsadily první místa, ale v oblasti provozních nákladů patří ve Francii, podle očekávání, k vůbec nejlepším.