Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální: Volkswagen ukončil projekt 420koňového dvoulitru

Michal Fokt
Diskuze (19)
Audi potvrdilo, že vývoj čtyřválce s výkonem 310 kW byl koncernem Volkswagen ukončen. Zřejmě jde o součást škrtů v souvislosti s Dieselgate.

Značky Volkswagen a Audi vyvolaly v roce 2014 pořádný rozruch představením svých konceptů, vybavených motorem 2.0 TSI. Jednalo se o modifikovaný Golf R a Audi TT. Důvodem bylo prohlášení, že z dvoulitrového čtyřválce Volkswagen dostane výkon 400 koní a Audi dokonce 420 koní.

Následovalo období nejistoty, ale nakonec se provalilo, že koncern opravdu taková auta chystá, jakkoli to u Golfu R nedávalo úplně smysl, Ale co, alespoň se v účetnictví nenápadně rozloží náklady na vývoj. Jenže pak přišla Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jedním z vážných adeptů na škrtnutí, nepochybně z výše uvedeného důvodu, auto samotné ani značka nic takového nepotřebuje.

Jiná situace byla ovšem u Audi, bylo zjevné, že po 400koňové metě jde také Mercedes a BMW a oooo tak nemohou stát stranou. Nakonec to dopadlo pro golf špatně, v případě Audi ovšem i nadále panovala nadějná nejistota. I model TT quattro sport si ovšem nyní můžeme škrtnout - ingolstadtská automobilka ústy šéfa vývoje divize quattro Stephana Reila potvrdila autoblogu, že "400koňový motor EA888 je mrtev".

Vývoj motoru vedl Friedrich Eichler, muž, jenž zkonstruoval dvoulitrový turbomotor pro AMG modely A 45, CLA 45 a GLA 45 a vzhledem k jeho koncepci a konstrukci jej čekala světlá budoucnost v celé řadě koncernových modelů, ale i takové věci se stávají... Audi se místo toho soustředí na další ladění poněkud charakternějšího a v tuto chvíli vývojově lacinějšího pětiválce 2,5 l.


Michal Fokt
Diskuze (19)
Avatar - white label
29. 9. 2016 09:55
Re: Ukončit znamená
Pro jasné dojetí "DO KONCE" má čeština logicky výraz "DOKONČIT", nikoli ukončit, kde naopak není zřejmé, jestli se podařilo dosáhnout (původně stanoveného) cíle.
29. 9. 2016 08:59
Re: nová doba
Jste v samem zapalu zapomneli, ze za ten Mercedes CL500 byste si koupili hypoteticke hyper-Golfy dva, v pripade poradne vybavy v Mercedesu mozna i tri Golfy...
Co to vlastne fubec porovnavate...

Originalni prispevek autora bylo zamysleni se nad vykonem aut za poslednich 10 let a tam ma pravdu, ovsem cila jsou jen cisla - sametovost V8 od Mercedesu a vubec cely zazitek je uplne nekde jinde...
Avatar - white label
29. 9. 2016 00:27
Re: Vymazlený pětiválec
Avatar - white label
29. 9. 2016 00:26
Re: nová doba
S tím, že za GR400 lze stejně tak dosadit i A45AMG a jemu podobné MB s razantně přeplňovaným 2.0 R4.
Avatar - white label
29. 9. 2016 00:21
Re: Vymazlený pětiválec
Jde samozřejmě o míru, a o tom, který je "vyhoněný" více není pochyb. A nejde jen o počet válců, ale taky o objem.