Je to oficiální: Volkswagen ukončil projekt 420koňového dvoulitru
Značky Volkswagen a Audi vyvolaly v roce 2014 pořádný rozruch představením svých konceptů, vybavených motorem 2.0 TSI. Jednalo se o modifikovaný Golf R a Audi TT. Důvodem bylo prohlášení, že z dvoulitrového čtyřválce Volkswagen dostane výkon 400 koní a Audi dokonce 420 koní.
Následovalo období nejistoty, ale nakonec se provalilo, že koncern opravdu taková auta chystá, jakkoli to u Golfu R nedávalo úplně smysl, Ale co, alespoň se v účetnictví nenápadně rozloží náklady na vývoj. Jenže pak přišla Dieselgate a o Golfu R 400 se hovořilo jako o jedním z vážných adeptů na škrtnutí, nepochybně z výše uvedeného důvodu, auto samotné ani značka nic takového nepotřebuje.
Jiná situace byla ovšem u Audi, bylo zjevné, že po 400koňové metě jde také Mercedes a BMW a oooo tak nemohou stát stranou. Nakonec to dopadlo pro golf špatně, v případě Audi ovšem i nadále panovala nadějná nejistota. I model TT quattro sport si ovšem nyní můžeme škrtnout - ingolstadtská automobilka ústy šéfa vývoje divize quattro Stephana Reila potvrdila autoblogu, že "400koňový motor EA888 je mrtev".
Vývoj motoru vedl Friedrich Eichler, muž, jenž zkonstruoval dvoulitrový turbomotor pro AMG modely A 45, CLA 45 a GLA 45 a vzhledem k jeho koncepci a konstrukci jej čekala světlá budoucnost v celé řadě koncernových modelů, ale i takové věci se stávají... Audi se místo toho soustředí na další ladění poněkud charakternějšího a v tuto chvíli vývojově lacinějšího pětiválce 2,5 l.