Seat představil modernizovaný model Leon už v druhé polovině října, na verzi Cupra však došla řada až nyní. Novinkou je pohon všech kol a zvýšení výkonu.
Tak má "klub 300" ďalšieho nového člena. 300 koní za 763 tísíc, to nemá konkurenciu; kto z nás, ktorí listovali ako deti v časákoch a híkali nad 300 a viac koňovými športiakmi, by si pomyslel, že si niekedy budeme môcť takto výkonné auto dovoliť. A ako správne píše autor, kombík so 4x4 je de facto Golf R Variant, ale o hodne lacnejší.
Čo mi vadí, je ďalšie uhladenie tvarov, odlíšiť Cupru of bežného FR bude ešte ťažšie; podľa mňa si 300 koní zaslúži výraznejšie odlíšenie (nie zase divočinu á la CtR, ale zameniteľné s nejakou 1,4kou by to nemalo byť).
Fakt zaujímavá ponuka pre vstup do "klub 300"
u VAG-u sa mi páči ze ešte ponúkajú viacej karosárskych verzií s týmto motorom,kdežto ostatný viac-menej ostali iba pri 5dv hečoch
Nedáno som sa už zaradil do klubu aj ja :-)
Na druhej strane bolo tých 300ps niečo extra,teraz ich môže mať kde-kto v lepšom hetči
Mě se naopak líbí, že je to takový "sleeper"... můžeš to občas nechat i před plotem a zakomplexovaný neználek si toho ani nevšimne (neobejde ti to s klíčkem, neukopne ti zrcátko, nevyrazí mlhovku...). Tím je mi Seat docela sympatický... taková nenápadná holka... která si pak rozpustí vlasy :-)
Tak po designové stránce se teď Cupra liší ještě méně, než dříve - no budiž, to není žádná tragédie. Výkon vyšší o 10 k je v těchto výkonových sférách téměř nepostřehnutelný. Ale pokud kombi Cupra ST je nyní k mání jen jako čtyřkolka a jen s DSG, to tedy změna k lepšímu rozhodně není! Proč nezachovali možnost si toto auto objednat i v původní koniguraci (předokolka + manuál)?!! A to nejstrašnější na konec - dávat i do ostré sportovní verze VŹHRADNĚ el. P brzdu je prostě zločin či spíš pitomost na druhou! 8-s8-s8-s:no::no::no:
Takových jako je jistě mnohem víc, ale VW si tam tu elektrikou odpornost vrazí, aniž by na své záklazníky bral jakýkoliv ohled! 8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s8-s 8- :no: Když si kupuju sportovně laděné auto za třičtvrtě mega, určitě nechci něco "překusovat"! 8-s
Že Ťa táto Tvoja svätá vojna proti elektrickej rúčke drží... Sám s Tebou v zásade súhlasím a uprednostnil by som mechanickú ručnú pred elektrickou, po takmer trojročnom súžití ale môžem povedať, že mi v aute nijak extra nevadí. Jediný problém s ňou mám v tom, že sa s ňou zle rozbieha sa do kopca (nie, že by sa to nedalo vôbec, ale s manuálnou prevodovkou to nie je také citlivé, ako by to dokázal človek s klasickou ručnou; ale zase viem, že v kombinácii s automatom s tým problém nie je).
..no jen k te el rucce.U vw koncernu se to musi pri rozjezdu deaktivovat?..mam pocit,ze jo.U Renaultu..aspon u Scenicu se to pri rozjezdu deaktivuje automaticky,takze pri rozjezdu do kopce to je proste parada.
Hm,no jel jsem (jako spolujezdec) s Passatem B6 a tam se pri rozjezdu na zpatecku vlastne nerozjel:-)Neuvedomil si,ze musi odbrzdit tlacitkem na palubce.Ale nevim.Autum koncernu vw moc nerozumim,tak nechci kecat.Kazdopadne to pri rozjezdu trosku cukne,ale je to zvyk a neni to nic tragickeho.
Platí pro hatchback Cupra 290:
1) hnusná palubka, opravdu designová hrůza (ano, je to subjektivní)
2) do bočních kapes ve dveřích nejde dát flaška
3) boční kapsy nejsou polstrovaný ani z jedný strany
4) sklopený sedačky nemůžou bejt v rovině se zbytkem zavazadelníku
5) vysoká nakládací hrana u hatchbacku a strašný skok dolů za hranou a s tím spojený opravdu úzký otvor a nepohodlí při nakládání čehokoli byť jen menšího nákupu
6) novináři říkají, že v tom autě je proti Golfu poněkud hlučno, hlavně co se týče hluku od kol, je to pravda nebo ne? U Golfu si na to žádnej novinář ale ještě nestěžoval a nevěřím, že to kvůli "náklonnosti" k VW
7) neobjednáte ho na 18", komu to vadí, jste v háji
8) už se přesně nepamatuju, ale podmínky pro záruky a prodloužené záruky, Záruky mobility se mi zdály u Seatu horší (né že by to u "kvality" VW/Seat servisů bylo něco rozhodujícího). Jistej si už ale úplně nejsem. Minimálně ale Záruka mobility bývala myslím na kratší dobu než u VW