1.9. 2014 Petr Slováček

Rallye s Johnem Hauglandem: Jiný kraj, jiná rallye

 

Třetí den už je na účastnících dost znát. Málokdo to přizná, ale každý se už těší jenom do cíle. Dopolední etapa dlouhá 150 km nás tak s Johnem dokonale uklimbává.

Z letargie nás probírá až odpolední start do poslední etapy soutěže. Vyráží se z letiště Neuhardenberg a závod veteránů je tady velkou slávou. Na letištní ploše je plno diváků, místní domorodci dorazili se svými renovovanými trabanty, wartburgy a emzetami a stánek dokonce rozbalila i německá Polizei.

Oběd (tradiční currywurst) máme v hangáru s letadly za zády, atmosféra je prostě parádní. A k tomu skvělá disciplína, která Johnovi vlije krev do žil: závod po vzletové ploše s pevným startem na 1,7 kilometru. Průměrná rychlost je 53 km/h, což je daleko více než v předchozích zkouškách a Johna to evidentně i víc baví.

Později se od něj dozvídám proč. U Johna doma v Norsku se totiž prý jezdí veteránské závody jinak. Měřený úsek má klidně desítky kilometrů volnou krajinou i vesnicemi. Principem je dodržet stejný rychlostní průměr po celou trasu. Nikde se nesmí příliš odchýlit. A aby toho nebylo málo, tak jsou prý průměry nastaveny poměrně vysoko, takže si přijde na své i fanoušek rychlosti.

John se takových klání v devadesátých letech také účastnil a dokonce k tomu má dodnes vlastní roadster MG. Dnes už s ním prý vyjede třikrát do roka, stejně jako se svou Škodou 130 RS. Nakonec ale uznává, že i nám známá podoba setinových rallye má něco do sebe.

Hamburg-Berlin Klassik, 1.den: Snídaně je základ

Každý začátek je ale těžký. A tak není divu, že jsme skončili až 121. Pár etap se nám docela povedlo, v jedné jsme například skončili jako čtrnáctí, jinde naopak nasbírali plný počet trestných bodů za nesplnění časového limitu.

České barvy byly nicméně uhájeny: když pomineme umístění dalších dvou škodovek na 99. a 48. místě, tak třetí příčku mezi soukromými posádkami a první v kategorii mechanických stopek obsadili Petr Fiala a Soňa Nejedlá s krásným Aston Martinem DB6 z roku 1968.

Hamburg-Berlin Klassik, 2.den: Bez matematiky to nejde

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

První zahraniční firma na čínské burze? Britská HSBC, tvrdí Financial Times První zahraniční firma na čínské burze? Britská HSBC, tvrdí Financial Times

Britská banka HSBC by se mohla stát první zahraniční…

 

Štítky Škoda Reportáže

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 





 
Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení. Žádné auto samo neřídí, Tesla řidiče mátne!

Euro NCAP otestoval elektronické pomocníky řízení. Tesla prý řidiče mate

Dnes 15:50

Zkoušek elektronických pomocníků z dílny Euro NCAP se zúčastnilo 10 aut, mimo jiné Audi A6, BMW 5, Ford Focus nebo Tesla Model S.




Blesk.cz

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

 

iSport.cz

Henry o roli kouče: Wenger mi ukázal, jak být profík, Guardiola přeučil fotbal

Henry o roli kouče: Wenger mi ukázal, jak být…

Je to příznačná symbolika. Před téměř pětadvaceti lety Thierry Henry v Monaku startoval hráčskou kariéru…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…

Před Rusy vypadáme divně a nehrdě, Vondráček udělal chybu, může nás poškodit, říká Cyril Svoboda

Před Rusy vypadáme divně a nehrdě, Vondráček udělal…

Tohle si předseda Poslanecké sněmovny Radek Vondráček za rámeček nedá. Bývalý šéf české diplomacie a aktuálně…