Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jednání o pomoci automobilkám v americkém Senátu zkrachovala

Poskytnutí nouzových úvěrů v hodnotě 14 miliard dolarů pro automobilky General Motors, Chrysler a Ford Motor nenašlo podporu mezi republikány, kteří požadovali snížení platů jejich zaměstnanců. Takovou možnost odbory odmítly.
Zpět na článek
12. 12. 2008 12:04
12. 12. 2008 13:14
12. 12. 2008 13:08
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 13:18
12. 12. 2008 13:26
12. 12. 2008 13:35
neregistrovaný "Tony84"
12. 12. 2008 14:03
neregistrovaný "Tony84"
12. 12. 2008 20:11
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 20:13
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 21:16
neregistrovaný "yaroukh"
13. 12. 2008 22:07
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 12:04
Knedlíci
Pro odboráře je asi lepší sedět doma grátis, než makat za míň, ale to asi stejně nic neřeší...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
12. 12. 2008 13:14
Re: Knedlíci
kupředu levá, zpátky ni krok
Avatar - prekladys
12. 12. 2008 12:06
pan Procházka nemá pravdu
spíš odborová mafie hraje vabank, vzhledem k tomu, že zaměstnance automobilek na odpočinku tam nehradí stát, ale přes fond sama automobilka, rád bych věděl, kdo jim bude vyplácet důchody, až dojde hotovost. spíš se obě strany domnívají, že v tom okamžiku budou mít výhodnější vyjednávací (nátlakovou) pozici. no uvidíme... :-O
Rozbalit vlákno
3
12. 12. 2008 12:46
Re: pan Procházka nemá pravdu
dotaz na odborníky - co přesně (no, myslím přibližně samozřejmě) se stane, když ty doláče nedostanou a budou muset vyhlásit bankrot. myslím tím, jak se bude postupovat - zastaví se výroba, továrny budou k prodeji, co bude s materiálem, vybavením a tak? dík ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 13:08
Re: pan Procházka nemá pravdu
Sry, že "ti do toho kecám", ač nejsem odborík... Řekl bych, že se půjde cestou Ch.11 - tedy ochrana před věřiteli; a to výroba pokračuje.
Ten totální konec je Ch.7, likvidace.

Případná Ch.11 u GM a/nebo Chrysleru by snad subdodavatele fatálně postihnout nemusela, snad aspoň ne do té míry, aby s nimi šel i uzdravující se FoMoCo.

Pořád doufám, že to aspoň GM ustojí. Nechat ho padnout by USA asi bolelo víc než odklepnutí té půjčky. Každopádně by bylo dobré, ksyby automobilky našly cestu, jak se zbavit UAW.
Avatar - prekladys
12. 12. 2008 13:40
Re: pan Procházka nemá pravdu
už jsem to psal dříve, nejde jen o velkou trojku a její subdodavatele, jde 1/ obecně o ekonomickou stabilitu USA a globalizovaných ekonomik./2 co asi udělají akcie jejich automobilek a sekundárně ostatní automobilek...?
sezónu zpět se rozjela hypoteční krize v USA. Kde jsem nyní, kde jsou nyní akcie, kde všechny globalizované ekonomiky? Ještě letos jsme se tvářili, že prázdné peněženky jsou jen americký problém.
Zatím vše bohužel nasvědčuje tomu, že si prožijeme, co jsme doposud na vlastní kůži nezažili. Tenhle strmý ekonomický pád není pravidelný výkyv. Pokud se odboroví předáci GM umoudří, nebude ten pád tak prudký. I tak se máme všichni na co těšit.
12. 12. 2008 13:18
Je to banda
Je to fakt banda nenažraných imbecilov, ide o existenciu, a oni si bránia svoje veľké pupky. Dobačovali, nutné pripomenúť, aj vlastným skostnatelým prístupom, nie iba svetovou krízou, a teraz čakajú, že im niekto napchá vrecká peniazmi, aby si mohli ďalej žiť jak tie prasce v žite... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mustafa
12. 12. 2008 13:26
Fakt banda...
Nechápu ty odbory. Oni vědí, že jejich firmy jsou před bankrotem a že návrh na 14miliardový uvěr jen tak neprojde, když nepřistoupí na snížení platů zaměstnanců alespoň na úroveň platů zaměstnanců zahraničních automobilek, který maj v USA svoje továrny. Takže radši budu mit ještě dva tři platy ok a pak si třeba zbankrotuj, místo toho, aby si řekli, že sme na tom špatně, potřebujeme přejít tohle zlý období a tak přistoupíme dejme tomu na to, že se na čas sníží platy, ale práce bude dál a bude třeba líp.... Takhle to bude mít dominovej efekt. Tím, že se uzavřou dejme tomu jen některý továrny ( v lepšim případě) tak stejne padne velká čast subdodavatelů, lidi nebudou mít prachy a budou padat i služby, obchody a tak... No co... VW staví v USA svoje továrny na úsporný modely po kterých bude poptávka větší, odpadnou mu konkurenti a odbory Fordu, Chrysleru a GM max zapláčou. I když spíš si myslim, že zapláčou max zaměstnanci a vedení odborů se přesune jen k jinejm automobilkám, kde budou zase parazitovat...
Rozbalit vlákno
2
12. 12. 2008 15:05
Re: Fakt banda...
Ford vynechaj, ten to chce robiť inak. Nežobre o peniaze.
Avatar - woody-alien
12. 12. 2008 21:58
Re: Fakt banda...
No jistěže půjdou jinam, odborníci jsou přece potřeba v každém odvětví... 8-s :no:
neregistrovaný "Tony84"
12. 12. 2008 13:35
odbory byly, jsou a budou ...
hele nic nového. odbory vždy byly jsou a budou jen hajzlíci co jim jde o svoje prachy a nic víc. to je to samé jako u nás např. v ČD, Škodě, atd. podívejte na Škodu auto. platy vyšroubované nahoru až je to na naši ekonomiku neúměrné. no a co se teď děje? jedou jen na 4dny v týdnu a v lednu si dají dovolenou. TPCA i HYUNDAI makají o sto šest! vím že každy by chtěl vyšší plat když to jde, to je jasné, ale když je problém tak se musí sakra šetřit!
já si prostě myslím že GM, Chrysler a některé části Fordu jsou prostě nekonkurenceschopné a tudíž podle zákonitosti trhu tady nemají co dělat. roky neinovovali a ztráceli za konkurencí. vydali se cestou stupidně velkých SUV a naftovými vozy opovrhovali. tak a teď se jim to vrátilo. bude zajímavé v budoucnu po krachu těchto společností pozorovat jak se o americký trh poperou zbylé "uvědomělejší" automobilky. nakonec to bude možná ta cesta z krize. americký trh je obrovský a asijské i evropské automobilky se určitě už teď těší jak velký koláč si dokážou utrhnout.
a já taky...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - euro89
12. 12. 2008 13:50
Re: odbory byly, jsou a budou ...
bohužel byly a jsou... já jen doufám, že jednou se najde někdo chytrej a prosádí jejich soudní zákaz... nesnášim ty čů**ky někde u pásu, který chtěj všem kecat do rozhodování... prostě dělnický třídě by měli sebrat právo rozhodovat o budoucnosti firem...!
neregistrovaný "Tony84"
12. 12. 2008 14:03
Re: odbory byly, jsou a budou ...
tak to je zase trochu radikální názor ale je pravda že každý management je z nich připosraný... a řekněme si to na rovinu, většina lidí co sedí v odborech už u toho "pásu" pěkně dlouho nebyli, ale sedí si pěkně v kanclu a do všeho kecají protože se nudí.
a většinou prd ví (zkušenost z jedné firmy)
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 20:11
Re: odbory byly, jsou a budou ...
Mně přijde "radikální" spíš to, že skupina lidí, které jsem přijal za oboustranně odsouhlasných podmínek, se může dohodnout a obsazením mého majetku mě nutit k akceptování jimi nadiktovaných požadavků.
Odstranění takového nesmyslu opravdu za "radikální" nepovažuju.
12. 12. 2008 14:59
Hmm, pěkný, nojo, 70 dolarů to je pěkná mzda
nojo tak jestli mají průměrný "jakomzdový" náklady 69*160=11k USD a průměrná, resp. modusová mzda jsou nějaké 3tisíce, tak to pak nemá smysl řešit, proč jsou tak v pr.eli jak jsou.
A že je ten sektor personálně náročný? No to asi těžko, kdyby to tak bylo, tak by bankrot nebyl vůbec katastrofa, protože kvalitním lidem, které je potřeba TAKTO platit, klepe jiná práce na dveře sama.
Takže odboráři na celém světě, vy rakovino společnosti, pose.te se!
Rozbalit vlákno
0
12. 12. 2008 18:00
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 20:13
Re: prispevok o pravde
Ne že by se tam "z principu" nemohlo jednou za čas objevit něco rozumnýho, ale obecně bych doporučoval brát Zvedavec s rezervou (podobně jako BListy)...
12. 12. 2008 20:21
Re: prispevok o pravde
isteže...ale práve zaznávané zdroje mávajú často pravdu, alebo aspoň čiastočne...
neregistrovaný "yaroukh"
12. 12. 2008 21:16
Re: prispevok o pravde
Nevím jistě, co to znamená "zaznávané", ale zkusim hádat... Takže "zaznávanym" se zdroj stává právě proto, že z něj často lezou totální blbiny. Určitě nevalnou pověst nezíská tím, že by "mával často pravdu".
13. 12. 2008 13:26
Re: prispevok o pravde
To asi nie. Zaznávanými sa často stávajú práve preto,že rozpráva nahlas veci,ktoré sa, povedzme, niekomu nepáčia...
A pre mnohých sú títo ľudia čudákmi, pretože idú proti prúdu.
neregistrovaný "yaroukh"
13. 12. 2008 22:07
Re: prispevok o pravde
Jj, taky mi kdysi bylo 15.
13. 12. 2008 11:26
Můžete mi někdo připomenout ......
......jaké značky vlastní společnost GM? Kdyby GM zkrachovala, týkalo by se to i evropských značek pod křídly GM, jako Opel ,nebo Saab?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - DRBNUTY
14. 12. 2008 12:45
Re: Můžete mi někdo připomenout ......
AUTÁ: Krach GM znamená koniec aj pre Opel
Automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer očakáva, že bez štátnej pomoci vyhlási americký koncern General Motors (GM) platobnú neschopnosť "pred alebo tesne po Vianociach". Krach GM povedie "najneskôr polroka potom" ku krachu jeho nemeckej dcéry Opel, ako povedal Dudenhöffer pre nemeckú tlačovú agentúru DPA.

Diskutovaná pomoc spolkovej vlády pre Opel vo výške 1 miliardy eur (30,13 miliardy Sk) by bola v tejto situácii zbytočná, varuje Dudenhöffer. "Keďže Opel je 100-% dcérskou spoločnosťou GM, tieto peniaze by automaticky išli do konkurznej podstaty." Neexistuje žiadna možnosť, ako by mohla nemecká vláda zabezpečiť, že jej peniaze sa použijú iba pre Opel.

Krach GM by bol podľa Dudenhöffera "porovnateľný s pádom Lehman Brothers v bankovom sektore a vyvolá nekalkulovateľný prepad". Kolaps hrozí aj ďalšej americkej automobilke Chrysler. Po tom, ako Senát v noci na dnes neschválil návrh štátnej pomoci krachujúcim automobilkám v hodnote 14 miliárd USD (319,63 miliardy Sk), výrazne sa zvýšila pravdepodobnosť kolapsu amerického automobilového priemyslu.

Bankrot automobiliek by mohol viesť k ďalšiemu prehĺbeniu recesie. Situáciu komplikuje aj fakt, že Kongres už tento rok nebude pokračovať v debate o záchrane automobiliek. Vráti sa k nej pravdepodobne až v januári 2009. GM a Chrysler totiž potrebujú úvery čo najskôr, inak im hrozí platobná neschopnosť.
14. 12. 2008 21:13
Re: Můžete mi někdo připomenout ......
Díky za vyčerpávajíci odpověď.