Diskuse

Jednoduchá finta na mrtvý úhel! Jak si správně nastavit zrcátka?

18.10.2016

Automobilky se problematiku mrtvých úhlů snaží řešit panoramatickými zrcátky nebo elektronickými pomocníky. Řešení je přitom mnohem jednodušší a levnější.

 

  • 30 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 18.10.2016  19:00

    pro blby jeste jednou

    Clanek rika,ze mam horizontalen rozsirit prostor, ktery se mi zobrazuje v zrcatkach tim, ze se jednotlive obrazy nebudou prekryvat?
    To mi prijde az moc jednoduchy nebo nefunkcni. Automobilky vymysleji blind spot systemy, ktere nejsou zadarmo, aniz by nevedely o tomto reseni?
    • 01 Reagovat !

      foto O5kar

      O5kar 18.10.2016  19:11

      « Re: pro blby jeste jednou

      Nejsme všichni technicky zdatní. A tak systémy jsou vymýšleny třeba pro takové lidi, kteří potřebují mít na zpětném zrcátku napsáno, že zkresluje pohled. A nebo, že mu obrazovka píše, aby zkontroloval prostor kolem sebe. A podobně. Jako třeba bylo přestavení zpětných zrcátek při zařazení zpátečky.
    • 30 Reagovat !

      foto David-Bures-Auto-cz-

      David Bureš (Auto.cz) 18.10.2016  19:16

      « Re: pro blby jeste jednou

      Musím se přiznat, že jsem tomu při psaní článku nevěřil, tak jsem si to musel ověřit... A minimálně v testovaném Mercedesu C Cabrio to zafungovalo...
      • 10 Reagovat !

        foto rtomas

        rtomas 18.10.2016  19:36

        « Re: Re: pro blby jeste jednou

        Zafungovalo to ako tvrdite v clanku " Na to je nutné si zvyknout, mrtvý úhel to ale výrazně zvýší." ?
      • 21 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 18.10.2016  19:54

        « Re: Re: pro blby jeste jednou

        Je to samozřejmě nesmysl co píšete. Ano, takto lze mrtvý úhel snížit, ale rozhodně ne odstranit. To předně.

        Za druhé - asistenta to nenahradí ani za mák, protože pro bezpečnou orientaci je nezbytné mít právě překryt v zrcátkách, protože potřebuji překlenout tu dobu, kdy měním pohled z jednoho zrcátka do druhého, že.

        Za třetí - mnohem efektivnější je např. přídavné zrcátko. Kdysi běžná věc. Dnes spíše rarita, protože automobilky přišly s asférickými zrcátky. Bohužel už se tak nějak neřeklo opět to, že asférická zrcátka tak nějak kvůli katování kostů automobilky tiše vypustily (u levnějších modelů a nižších tříd)...

        A za čtvrté - koncernové vozy s malým pravým zrcátkem, kterých je tu snad i většina, potřebují pro eliminaci výměnu celého zrcátka >:-[] :-!
        • 20 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 19.10.2016  09:15

          « Re: Re: Re: pro blby jeste jednou

          Ono je hlavne treba sledovať premávku okolo seba a nepreraďovať sa z pruhu do pruhu zároveň s pustením smerovky. Nehovoriac o tom, že keď na mňa ten vedľa zatrúbi, lebo ho nevidím, tak reagovať návratom späť. Toto bohužiaľ väčšina vodičov nerobí ani omylom. Prečo? Lebo mobily, multimediálne systémy v aute a bohviečo iné čo so šoférovaním nijako nesúvisí.
      • 01 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 18.10.2016  23:04

        « Re: Re: pro blby jeste jednou

        To by mě zajímalo, čemu jste nevěřil.
      • 10 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 19.10.2016  00:24

        « Re: Re: pro blby jeste jednou

        Se střechou dole? >:D >:D >:D
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 18.10.2016  23:02

      « Re: pro blby jeste jednou

      Běžně jsem to viděl doporučované v USA. V Německu a ČR zase běžně, že bys měl v zrcátkách vidět akorát kousíček auta (špatně je mít auto přes půlku zrcátka) a tak mě to i učili v autoškole. Zrcátka mám seřízená druhým způsobem - funguje to i u aut s vnitřním pro parádu a hned vím, jestli mám zrcátka správně seřízená (podle toho, kolik auta vidím).

      Rozdíl není zase tak velký a mrtvý úhel neeliminuje, jen bude jiný. U toho prvního způsobu budeš mít mrtvo šikmo za autem (ta pole se překrývat můžou, otázkou však je, v jaké vzdálenosti). Možná ne dost na to, aby se ti tam schovalo auto, ale motorkář už může. Nemluvě o couvání. U toho druhého bude víc mrtvo po straně, kam se ale snadněji podíváš pootočením hlavy.
  • 40 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 18.10.2016  19:56

    Není to spíš kontraproduktivní?

    Otázka, jestli by takové nastavení opravdu přineslo zvýšení bezpečnosti… osobně bych se možnosti vidět konkrétní jedno za mnou jedoucí auto ve vícero zrcátkách zároveň úplně nevzdával. Je to přece jen na pozornost méně náročnější - sledovat periferně např. levé boční zrcátko a mít tak přehled částečně o svém i bočním pruhu, než těkat neustále pohledem po dvou či třech zrcátkách.
    A za druhé – pokud bych nastavil takto zrcátka, vznikne mi u kombíkového civicu hluchý prostor za C-sloupky, ve kterém by třeba motorkář či cyklista nebyl v menší vzdálenosti pořádně vidět.
  • 30 Reagovat !

    foto Dagmarrr

    Dagmarrr 18.10.2016  20:11

    širokoúhlé zrcátko

    Nechápu proč vnitřní zrcátko "nekouká" i zadními bočními okny ven? Na zkreslení asférického zrcátka si lze zvyknout stejně jako u bočních, tak v čem je problém, v ceně? Navíc podle návodu (kde nemáme vidět zadní rohy auta) se bude těžko couvat (na zrcátka). Když budou více vyklopená, tak se budete muset v autě kývat jako "toho dne byl otec neklidný", aby jste viděli boční odstup. A navíc, když se nebude obraz překrývat, tak snadno při couvání přehlédnete sloup a nebo stojícího chodce a při jízdě třeba motorkáře...
    • 20 Reagovat !

      foto NX

      NX 18.10.2016  20:36

      « Re: širokoúhlé zrcátko

      Také si myslím, že řešenm mrtvého úhlu je přídavcné zrcátko, či větší "zakulacení" vnějších krajů bočních zrcátek. Přenastavit zrcátka tak ,že se obrazy nepřekrývají a nevidím vlastní auto je dost nebezpečné. Vzniknou úplně jiné slepé úhly a na couvání je to hodně nepříjemné. Jedině neustále štelovat zrcátka pro couvání a jízdu po víceproudé komunikaci...
      • 30 Reagovat !

        foto Googlit

        Googlit 18.10.2016  20:50

        « Re: Re: širokoúhlé zrcátko

        Nesouhlasím s tím že je to při couvání nepříjemné. Tohle je přímo nebezpečné! A i když nemám nastudovanou dopodrobna aktuální vyhlášku tak vím jistě že za okolností kdy nevidím za sebe tak bych buď neměl couvat a nebo bych si měl zajistit někoho kdo mi bude ukazovat jestli můžu couvat nebo ne. Kdyby někdo někoho takhle přejel (předpokládám že nějakou sehnutou osobu nebo dítě, které neuvidí zevnitř přes zadní dveře) tak znalecký posudek u soudu bude znít v jeho neprospěch a to tak že neměl dobře seřízené zrcátka.
        • 10 Reagovat !

          foto Dagmarrr

          Dagmarrr 18.10.2016  21:17

          « Re: Re: Re: širokoúhlé zrcátko

          Naštěstí u mnoha aut to couvání ještě pomáhají řešit senzory v nárazníku a nebo couvací kamera. Ale může se stát, že i tak někoho přejedete, třeba i exekutora >:D bez těchto vymožeností budete těžko někoho shánět, kdo vám bude hlídat prostor za autem, malé dítě je velké nebezpečí..., což bohužel asi všichni víme ze zpráv...
          • 10 Reagovat !

            foto Googlit

            Googlit 18.10.2016  21:40

            « Re: Re: Re: Re: širokoúhlé zrcátko

            Záleží jak moc si ta zrcátka podle tohoto návodu "rozkročíte" a jestli couváte rovně nebo při tom zároveň zatáčíte. Proti blbě přibíhajícímu děcku vám senzor nepomůže, zrcátko ale ano.

            Největší problém je v tom, že když nevidíte ani kousíček svého auta tak nemáte absolutně žádnou informaci o tom jak velký kus mezi dveřmi a zorným polem opravdu je.

            Suma sumárum je stejně při takovém manévru zodpovědnost plně ve vašich rukou a vy musíte mít přehled jestli za autem někdo je. Dobrovolně se zbavit výhledu na své zadní kola může jenom opravdový blbec!
    • 00 Reagovat !

      foto Mangalica

      Mangalica 19.10.2016  02:02

      « Re: širokoúhlé zrcátko

      Naprosto souhlasím, vnitřní panoramatocké zrcátko je dobrá volba :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto NX

    NX 18.10.2016  20:30

    ???

    "Výsledkem je fakt, že se obrazy z jednotlivých zrcátek nepřekrývají, jak se stává při obvyklém nastavení zrcátek, což zároveň znamená, že i mrtvý úhel je naprosto eliminován..."
    Nevytvářím spíš úplně nové slepé úhly, když se mi obrazy nepřekrývají?

    Další věcí je, že couivání a parkování s tímhle nastavením zrcátek (nevidím vlastní auto) je docela nepříjemné. Na jízdu po dálnici dobré, ale pak na zaparkování nic moc (alespoň pokud není auto vybaveno parkovací kamerou (kamerami), pak se vše zjednodušší.
    • 10 Reagovat !

      foto Neurotic

      Neurotic 18.10.2016  21:51

      « Re: ???

      Mě přijde nepříjemné, když nevidím vlastní auto i při jízdě na dálnici. Prostě je mám nastavená tak, aby tam alespon kousek vidět byl
      • 30 Reagovat !

        foto NX

        NX 18.10.2016  21:55

        « Re: Re: ???

        Také to tak mám a holt při změně pruhu radši točím hlavou a obětuji zlomek sekundy, abych se ujistil, že vedle mě nikdo není. Nicméně když si člověk zvykne kontrolovat zrcátka průběžně, tak má přehled a slepý úhel ho trápit moc nemusí. Nicméně člověka může ledaccos vyrušit v soustředění a pak je lepší se přeci jen podívat.
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 19.10.2016  09:17

          « Re: Re: Re: ???

          :yes: :yes: :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 19.10.2016  09:46

          « Re: Re: Re: ???

          Průběžné sledování také může selhat, protože si auta můžeš poprvé všimnout, až když bude prakticky vedle tebe. Tím nechci říct, že je zbytečné průběžně sledovat dění okolo, jen bych se na to nespoléhal. Přehled o tom, kde auta jsou, je dobrý pro nouzové situace.
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 19.10.2016  11:31

            « Re: Re: Re: Re: ???

            No neviem ako iní, ale keď sa človek plne venuje riadeniu vozidla a má prehľad čo sa deje okolo a vedľa neho, tak k tým krízovým situáciám dochádza pomerne málo. Zvlášť ak trošku rozmýšľa aj za tých druhých. Teda aj ja to aspoň takto mám zaužívané a v prípade, že mením smer a auto ktoré bolo vzadu za mnou (jedno či v pravo či vľavo alebo v mojom pruhu) zrazu nevidím tak zbystrím pozornosť a obzerám sa viac. Ale zase zopakujem, že s mobilom na uchu sa to ťažko robí. >:D >:D >:D
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 19.10.2016  13:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: ???

              Ano. Ale už se mi jednou stalo, že jsem chtěl změnit pruh, na silnici jsem sám, automaticky naposledy zkontroluji zrcátko, jak pomalu začínám přejíždět, a čumím jak puk, že mám na zadku auto. Nemám ponětí, odkud se vzalo. Nejlepší vysvětlení, které mě napadlo, bylo, že přijel na poslední křižovatce z vedlejší a stihl mě za tu chvíli dojet (přejížděl jsem kousek za křižovatkou).

              Záleží tu na frekvenci kontrol a relativní rychlosti. Proto se na to spolehnu pouze v krizové situaci, když už není čas koukat, kde co létá, tak říkajíc. Právě protože se nedějí tak často, tedy pravděpodobnost, že do někoho někdy vrazím, je mnohem menší. Normálně si ověřím, že realita odpovídá mým očekáváním.
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 21.10.2016  09:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???

                Nehovorím, že blind spot asistent je zlá vec, ale tiež by som ho nepreceňoval. Raz za čas to vie človeka ochrániť od maléru. Samozrejme je veľký rozdiel kde a koľko človek jazdí. A stále platí, že minimálne na západ od nás, keď človek nezapína smerovku zároveň s točením volantu tam kde smeruje, tak zväčša nemá problém s tým aby mu tam urobil ten za ním miesto.
  • 41 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 18.10.2016  20:45

    Správné nastavení

    Co vy novináři neuděláte kvůli prokliku a shlédnutí reklam to je fakt neuvěřitelné!

    Nechci polemizovat nad tím že řidič má mít trvalý přehled o prostoru kolem sebe a přizpůsobit četnost pohledu do vnitřního zrcátka všem okolnostem v dopravě, ale správné nastavení vnějších zrcátek je takové že tam jde vidět malinký kousíček auta kvůli couvání tak aby šlo vidět maximum prostoru za zadním nárazníkem.

    Až mi někdo při couvání přejede dítě kvůli tomu, že si podle tohoto článku nastavil zrcátka do "šilhavého" režimu tak vezmu do ruky basebalovou pálku a tu redakci vám celou rozmlátím. To není výhrůžka ale sdělení.

    • 01 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 18.10.2016  21:36

      « Re: Správné nastavení

      Keď pominieme vyslovene detinsky nahlúple a prázdne vyhrážanie sa, dobre vieš že nič také by si neurobil, dostaneme sa k faktu, že za nešťastie svojho decka, by si bol zodpovedný ty. Lebo ty máš zabezpečiť, aby sa nemotalo za cúvajúcimi autami.

      Ja mám takto zrkadlá nastavené stále, ale netušil som že tým eliminujem mŕtvy uhol. Ani sa mi nezdá, že by sa stalo.
      A systém na stráženie MU má tú výhodu, že varuje, aj keď sa vodič zabudne pozrieť.
      • 10 Reagovat !

        foto Googlit

        Googlit 18.10.2016  21:50

        « Re: Re: Správné nastavení

        U tohoto typu nehody se řeší vždy míra zavinění a znalci tvé i protistrany budou řešit především zda jsi mohl nehodě zabránit. Pokud někoho přejedeš při couvání tak to první co se bude řešit je v jaké poloze byl přejetý nebožák.

        Pokud za kufrem a prokáže se že ti tam někdo v mezichvíli kdy jsi o tom nemohl vědět vběhl tak budiž. Ale pokud mu prokazatelně cokoliv čouhalo zpoza nárazníku tak se bude řešit jestli jsi měl dobře seřízené svá zrcátka a hádej co... neměl takže jednoznačně ublížení nebo usmrcení z nedbalosti protože při usednutí zavolant si zrcátka úmyslně uvedl do takové polohy při které si mohl předpokládat že takhle blbě někoho můžeš přejet a to je celé.

        A nemusí to být děcko přímo. Může to být vozíčkář, člověk co mu něco upadne, kočárek, prostě cokoliv.

        Tady je snad jediný případ o kterém jsem četl že někdo uspěl proti tomu koho při couvání přejel [odkaz] nicméně si prosím povšimni že šlo o případ kdy to prokazatelně nemohl předvídat, což je dost podstatný rozdíl oproti tomu kdy si zrcátka uvedeš úmyslně do takové polohy že nevidíš okraje svého auta!
      • 40 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 18.10.2016  21:56

        « Re: Re: Správné nastavení

        Už do všetkých vozidiel ponúkajú všelijaké inteligentné systémy. A bohužiaľ, práve preto priamo úmerne ubúdajú inteligentní vodiči. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto jme

    jme 18.10.2016  22:05

    neni to jedno?

    Není to jedno? Prostě se trochu nahnu dopředu a tím si změním úhel pod kterým sleduju zrcátka jak potřebuju.
  • 20 Reagovat !

    foto Jahnnn

    Jahnnn 18.10.2016  22:11

    Mrtvý úhel

    Za mě není až takový problém to, co je v článku popisováno. Ale vadí mi kombinace širokých předních sloupků a zpětných zrcátek uchycených v černém plastovém trojúhelníku. Vnější zrcátka jsou navíc bachratá, takže z řidič kromě samotného zrcátky vidí kolem něho hromadu plastů tvořící aerodynamický kryt. To vše dohromady je šílené omezuje výhled řidiče šikmo, takže není nesnadné při dojíždění ke křižovatce přehlédnout auto jedoucí po hlavní.
    Vyřešil to VW v posledním modelu Golfu a Passatu, kde zrcátko je uchyceno do plechu dveří a v bočním okně je malý skleněný trojúhelník.
    • 10 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 19.10.2016  10:19

      « Re: Mrtvý úhel

      Keď nebudeš v aute ležať, bradu mať pod dverami a vo výhľade ti bude preto brániť B-stĺpik, tak nevidím problém. ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 18.10.2016  23:02

    Záleží na tom, jak má řidič dlouhý ruce a nohy.

    Tím chci říct, že opět by měl zvítězit zdravý rozum.
    ,
    (Dlouhé ruce a nohy znamenají, že oko je dál od zrcátka, takže zorný úhel je menší.)

    Ale situace je u každého typu auta a řidiče jiná. Existuje jakési ideální nastavení zpětných zrcátek pro daný automobil a konkrétního řidiče. Ani takové ideální nastavení zpětných zrcátek však neznamená vždy eliminaci mrtvého úhlu. Řidič s IQ alespoň o hodnotě, která opravňuje k řízení motorového vozidla by to vše měl automaticky vyhodnotit (ti lepší zcela podvědomě) a hned po usednutí do auta ví, jak je na tom s těmi mrtvými úhly a podle toho se pak chová.

    Když je to dvou a půl metrový basketbalista v autě s mikrozrcátkama bůhví jak daleko od hlavy a v káře s megasloupky a vysokým zadkem, tak si prostě na to bude dávat větší pozor.

    Jak tu zde někdo už napsal, pro ty, co nemají moderní techniku a vadí jim mrtvý úhel, existují přídavná zrcátka, dokonce existují i auta, která mají vnější zrcátko v jedné části mírně "zalomené". Já ani jedno ani druhé ale rád nemám.

    A nakonec - článek je o mrtvém úhlu, ne o přejeté kočičce při couvání. Za přejetýho důchodce nebo pancharta může z 99,9 % řidič. Sorry. Žádný senzory, kamery nebo zrcátka do toho netahejte.
    • 10 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 19.10.2016  11:05

      « Re: Záleží na tom, jak má řidič dlouhý ruce a nohy.

      Ano může za to řidič, ale tenhle článek tomu řidiči navíc ještě doporučuje jak nastavit zrcátka aby neviděl kus prostoru vedle auta.
  • 12 Reagovat !

    foto Makovnik

    Makovnik 18.10.2016  23:20

    Aj bez clanku

    mi pripada samozrejme mat nastavene zrkadla tak, aby som nevidel vlastne auto. Svoje poznam, ako vyzera, no lepsie je spoznat tie ostatne v okoli.
    Aj ked ma prekvapuje, ze mnoho ludi v diskusii to tak za spravne nepovazuje.

    Auto pri cuvani nie je nutne vidiet, je to sila zvyku. Skor je prijemna funkcia automatickeho sklapania zrkadla pri cuvani, kedze pekne vidiet obrubniky.
    • 21 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 19.10.2016  11:01

      « Re: Aj bez clanku

      No jasně že couvat bez toho abych viděl maximální možný prostor za sebou je síla zvyku. Taky bych ještě přidal slova jako odvaha a nezodpovědnost >:D
    • 01 Reagovat !

      foto dochtor

      dochtor 19.10.2016  11:34

      « Re: Aj bez clanku

      Nevidieť vlastné auto nie je tak celkom sila zvyku ale IGNORÁCIA.
      Paci sa Ti, ze vidis obrubniky :yes:
      Ludi, stromy, steny, stlpiky na parkovisku, ine auta... uz vidiet nepotrebujes???
      • 01 Reagovat !

        foto Makovnik

        Makovnik 19.10.2016  17:24

        « Re: Re: Aj bez clanku

        Vy dvaja ste kruto inteligentni, ludia, steny, stromy su vlastne auto???
        Ved prave kvoli ludom atd... su tie zrkadla tak, aby nebolo vidno vlastne auto, ze?
        Keby si skor pouzil mozog, nez zacne blbosti vypisovat.

        Ked parkujem 1cm ku obrubniku rychlostou 0.5kmh, nepotrebujem vidiet cely svet a navyse zrkadlo nie je namierene kolmo dole.
        Radsej si vyskusaj a potom pindaj.
        • 00 Reagovat !

          foto dochtor

          dochtor 19.10.2016  22:40

          « Re: Re: Aj bez clanku

          OK, pochopil som a vzdávam sa.
          Je logické, že keď cúvaš naozaj pomaly, nepotrebuješ vidieť čo trafíš...
          Len dúfam, že Tvojim cieľom nebudem ja ani nikto blízky.
  • 10 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 19.10.2016  00:22

    Co přijde příště?

    Jako hlavni článek na největším webu v Česku takováto slátanina, to myslíte vážně?! Co přijde příště? Jak držet volant? Jak pustit stěrače? Jak naladit rádio? Bože, jak hluboko je to k absolutnímu dnu? Kdy už toto čtenářské utrpení skončí?

    Pane Bureši, už jsem to tu psal minule - je Vám toto fakt zapotřebí?
  • 10 Reagovat !

    foto Clayton

    Clayton 19.10.2016  00:37

    článek z USA

    Ten článek je přeložený z USA. Tam je problém daleko větší, protože USA, jako asi v současnosti jediná země na světě, nesmí mít na straně řidiče konvexní zpětné zrcátko. Takže mrtvý úhel je u aut v USA mimořádně velký. Proto se také Američané učí, že při přejtetí do druhého pruhu je třeba otočit hlavu a podívat se přes rameno. Jakékoliv nastavení zpětného zrcátka je problém. Pokud se budu snažit vykrýt mrtvý úhel, tak se s tím zase nedá couvat. Jediným rozumným řešením je blind spot monitor.
  • 50 Reagovat !

    foto Freddka

    Freddka 19.10.2016  01:26

    Jenze to neni pravda

    Mrtvy nebo slepy uhel je mrtvy nebo slepy proto, ze at delas co delas, zrcatka to nepokryjou. Tecka.
    Takze to co pisete je nesmysl.
    A v anglictine je to blind SPOT, tedy v prekladu slepe MISTO, nikoliv slepy uhel, jak pisete - doporucuji slovnik.
    Ale hlavne tady prestante psat lzi.
  • 10 Reagovat !

    foto sport1

    sport1 19.10.2016  07:35

    no ...

    Timto se odstrani mrtvy uhel pri jizde, ale co pak pri parkovani? Idealni by bylo v pripade elektricky ovladanych zrcatek, kdyby si tyto pamatovaly 2 polohy, tu pro parkovani a tu pro jizdu a tyto polohy se menily v zavislosti na rychlosti auta.
    • 00 Reagovat !

      foto fisero

      fisero 19.10.2016  08:30

      « Re: no ...

      Mě auto při zařazení zpátečky sklopí pravé zrcátko dolů, abych dobře viděl. Je to hodně dobrá vychytávka. Stejně jako setření zadního okna, když mám zapnuté přední stěrače. Navíc to nestojí nic, je to jen trocha SW navíc ;)
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 19.10.2016  09:20

        « Re: Re: no ...

        Mnoho aj dnes predávaných áut nemá elektricky nastavovateľné zrkadlá a ty by si chcel aby mali ešte aj sklápanie pri cúvaní >:D
        • 00 Reagovat !

          foto sport1

          sport1 19.10.2016  10:38

          « Re: Re: Re: no ...

          Co to je za pitomy argument?
        • 00 Reagovat !

          foto RADEK1

          RADEK1 19.10.2016  18:22

          « Re: Re: Re: no ...

          To sklápěcí zrcátko je celkem běžná věc. >:D
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 21.10.2016  09:49

            « Re: Re: Re: Re: no ...

            Vážne, v ktorej triede, resp. pri ktorej výbave ? Ak sa bavíme o základných výbavách u menších áut si rád, že máš zrkadlá v elektrine.
  • 00 Reagovat !

    foto fisero

    fisero 19.10.2016  08:29

    Vylepšené zrcátko

    Zajímavé řešení problému se zrcátky už je opatentované ;)
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Dagmarrr

      Dagmarrr 19.10.2016  09:52

      « Re: Vylepšené zrcátko

      to je bohužel patent úplně nanic, protože je každému šumák, zda svislé čáry budou rovné a nebo mírně prohnuté. Jde o to, že zracadlový obraz u každého asférického (vybouleného) zrcátka zkreslí auta tak, že se o hodně zmenší (oproti rovnému zrcátku) a vy pak těžko odhadujete vzdálenost. Tudíž, tohle zrcátko sice zabere úhel 45 stupňů, ale vše co je vněm zobrazené, vypadá jako šíleně vzdálené... Ideální by bylo, kdyby si každý řidič mohl zvolit zakřivení zrcátka podle sebe. Ten kdo má dlouhé ruce a nohy a sedí více vzadu (a tím pádem dál od všech zrcátek), by měl mít více panoramatická a ten kdo je nalepený na volantu by to měl opačně. Ale úplně ideální by bylo to řešit přímo ovladačem v autě. Na couvání by se automaticky pravé nemuselo sklopit dolů směrem k zadnímu kolu, stačilo by, aby se zracátka stala více panoramatickými, prostě takový zoom v zrcátkách (holt to bude vyřešené až nebudou zrcátka, ale jen kamery).
      • 00 Reagovat !

        foto fisero

        fisero 19.10.2016  11:47

        « Re: Re: Vylepšené zrcátko

        Tak si ten odkazovaný článek přečtěte znovu, a lépe:
        "Zatímco klasická konvenční zobrazují zhruba 15 až 17 stupňů zorného pole, jeho nový patent pokrývá oblast až 45 stupňů. Díky speciální technologii ale navíc jeho obraz nepůsobí zkresleně a nedochází tak k pokřivení rovných čar." Nejde totiž o asférické zrcátko!

        Podstatné je, že tohle "zrcátko" zabere 45° a obraz v něm není zkreslený. To jestli se jeví blíž nebo dál je jen otázkou zvyku. Nějaké proměnné zkreslení (vyboulení, zoom) je k ničemu v okamžiku, kdy se v autě střídá víc šoférů různých tělesných proporcí.

        • 00 Reagovat !

          foto Dagmarrr

          Dagmarrr 19.10.2016  13:19

          « Re: Re: Re: Vylepšené zrcátko

          To je právě ono, není zkreslený, akorát má jinou perspektivu. To znamená, že v normálním zrcátku vidíte za sebou auto přes celou jeho plochu, ale v tomhle vidíte celou ulici a to auto je úplně malé a přitom nezkreslené. A to je pro odhad vzdálenosti potom poměrně složité. Ostatně kvalitní širokoúhlá vnitřní zrcátka nemají optické vady, jsou jen širokúhlá. A že se kruh v tomto patentovaném zrcátku zobrazí opět jako kruh, ale mnohokrát menší, to neřeší problém s odhadem odstupů.
          A ten proměnný zoom by řešil to, že každý řidič se do zrcátka dívá z jiné vzdálenosti a tím pádem v něm vidí jiný úhel zobrazení.
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 19.10.2016  16:58

    sory nečítal som

    tie vychytávky nemusím, zatiaľ som nič svetoborné nevidel, len chcem napísať svoju skúsenosť. Dôverujem bežným späťákom a svojej pozornosti, iné serepetičky nepotrebujem. Pri bežnej jazde mám prehľad o dianí okolo auta a pre istotu sa pri zmene smeru obzriem, veľakrát som tým predišiel nehode. V meste sa obzriem vždy, lebo stačí sekunda a už tam niečo je, vôbec nezáleží na tom, ako často sa pozeráš do späťáku. Skútrista alebo cyklista je tam v sekunde, predtým bol skrytý za iným autom a zrazu je vedľa teba. Keby som nehýbal hlavou, pár bratislavských dvojkolesových už leží na zemi. Radšej volím menšie auto heč, s ktorým sa dobre manévruje namiesto suvbusu a robil by som to aj keby som sa váľal v prachoch. Kedykoľvek som šoféroval veľké auto, tak som prskal na neobratnosť, neprehľadnosť a ťažkopádne šoférovanie aj keď to malo cúvacie senzory alebo kamery. Môj postup: rozumná veľkosť auta, točiť hlavou a pri cúvaní radšej stokrát vystúpiť z auta a pozrieť za seba ako raz niekoho zvalcovať.
  • 10 Reagovat !

    foto Dagmarrr

    Dagmarrr 19.10.2016  20:42

    jízda ve více pruzích a mrtvý úhel

    Mrtvý úhel se projeví především (dle mé zkušenosti) především v okamžiku, kdy se různě připojuje větší množství pruhů. Pak se může snadno stát, že se k vám hodně šikmo a přes více pruhů (a bohužel přesně v místě mrtvého úhlu) přibližuje nějaké auto o kterém nemůžete mít ani zdání (zvláště když třeba před tím podjelo kamión a vynořilo se přesně šikmo za vámi). A nebo jedete z pravého pruhu do prostředního a někdo z levého také do prostředního (třeba i bez blinkru). To opravdu musí řešit elektronika a nebo se tam prostě raději podívat.
  • 00 Reagovat !

    foto alambert2---stop-topper1982

    alambert2 - stop topper1982 20.10.2016  11:57

    Ono taky záleží..., že?

    Ono taky hodně záleží na zrcátkách. Na historickém Mondeu z roku 1994 jsou vcelu titěrná zpětná zrcátka, ale jelikož je to auto z doby, kdy se ještě dělaly poctivě >:D tak jsou hodně (nevím jaký je správný odborný pojem, takže lajcky řečeno) zakřivená a je v nich vidět neuvěřitelně široký záběr. Naopak na Focusu z roku 2006 už se asi šetřilo, protože přestože jsou zrcátka větší, tak je v nich vidět uplnej prd a i se víc tak jako lesknou apod.

    Taky záleží jak daleko od toho zrcátka člověk sedí apod. Takže nevim, jestli tenhle návod stačí.

    Navíc co se týče toho Focusu, tak je to sedan a dost těžko se s tím parkuje. Když bych měl nastavená zrcátka podle tohoto návodu, tak to by asi bylo životu nebezpečné pro okolí >:D
  • 00 Reagovat !

    foto olgakarto

    olgakarto 28.02.  22:26

    :D

    Ou, a jaké zrcátko s monitorem byste mi odsud doporučili: [odkaz] >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Miliardářský matematik Janeček přiznal, že se přepočítal, a ohlásil rozvod!

Miliardářský matematik Janeček přiznal, že se…

Ještě před koncem loňského roku se miliardář Karel Janeček (45) definitivně rozhodl opustit svou manželku Mariem…

V lese na Benešovsku se převrátil tahač s prasaty: Zvířata se rozutekla po lese

V lese na Benešovsku se převrátil tahač s prasaty:…

U Trhového Štěpánova na Benešovsku v pondělí ráno havarovalo nákladní auto převážející prasata. Vůz se při…

 

iSport.cz

Čeká Ronalda trest? UEFA se bude zabývat jeho obscénní oslavou

Čeká Ronalda trest? UEFA se bude zabývat jeho…

Evropská fotbalová unie (UEFA) se bude zabývat obscénním gestem Cristiana Ronalda z Juventusu v osmifinálové…

Hamza: Manýry z fotbalu do biatlonu nepatří, Nora u žen chceme udržet

Hamza: Manýry z fotbalu do biatlonu nepatří, Nora u…

PŘÍMO ZE ŠVÉDSKA | Na mistrovství světa sledoval osobně většinu závodů, české medaile se ale ani v jednom…

 

Reflex.cz

Seriál Most! narazil na RRTV, Slováci jsou pašáci, Babišovy polobotky v Bílém domě a VK mladší v kuchyni

Seriál Most! narazil na RRTV, Slováci jsou pašáci,…

Zpětné zrcátko neví, kam dřív skočit za událostmi světového i lokálního významu, proto je těžké se rozhodnout,…

Státní symbol Arizony: Gigantické kaktusy saguaro se dožívají až 200 let a dorůstají výšky až 15 metrů

Státní symbol Arizony: Gigantické kaktusy saguaro se…

Obrázek americké Arizony bývá často spojován s představou kamenité a skalnaté pouště s majestátně stojícími…