... napsat "Americká část koncernu FCA není zrovna nejzdravější." považuju za nepříliš povedené.... naopak americký trh je pro FCA ten momentálně nejúspěšnější....
stačí se podívat sem....
[odkaz]
a o tom, jaké tvary nových Jeepů se setkávají s nadšením a jaké ne naštěstí nerozhodují redaktoři, ale trh... a 15.000 prodaných Cherokee v dubnu mluví samo za sebe (prodává se stejně dobře jako zavedený Grand Cherokee a Wrangler....)
Tak uvidíme jak to Jeepu půjde dál, našlápnuto má dobře, řekl bych....
200 - ztráa masivních 66% proti dubnu 013 - jasně čeká se na novou generaci. 300 si polepšila mírně, jenže za první 4 měsíce je i tak ve ztrátě proti lonsku. Takže prapor drží za značku Chrysler pouze TaC. Dost slabota...
Dart je na tom mizerně, tady bude muset přijít facelift nebo nový model. tohle se nepovedlo, přesně jak sem predikoval. Smůla, co.
Avenger klesá taky, halvně zřejmě díky zprávám, o jeho konci které furt Fiat vypouští.
Ostatní maj nárůst, i když u Challengeru. Chargeru a Durango sou to minimiální procenta a u Viperu jednotky kusů.
Prapor drží Journey a Carvan, jenže ten má být ukončen :o))
Takže v podtatě dobře šlape jen Jeep a RAM. zbytek potřebuje zásadní renovace a nové modely popř. nutné facelifty. Jinými slovy nalít do do zanček Chrysler a Dodge pořádný balík peněz.
Byl jsem v Ženevě na autosalonu celý den, kde 2 nové Jeapy byly představeny. U této značky člověk však slyšel jen přívlastky ošklivosti a udivení ve všech možných jazycích. Jednoznačně nejškaredší 2 vozy - CHerokee a Renegade. Jediné, co ještě Italové nezpackali je Wrangler. Velká škoda, ale veškeré charisma a osobitost u dvou nových výše zmíněných vozů je pryč. Když ten design vymýšleli - ve virtuálním prostředí, tak museli hodně hulit. :-!:-! .... 8-s
A malá poznámečka na závěr. V Ostravě se ještě neprodal CHerokee, pokud vím, žádný. Což samo je maličkost, ale přece jen to o vkusu něco napovídá.
Pisou tam zahajeni prodeju 8/5 to je, pokud v Ostrave je to stejne jako ve zbytku CZ, od tohoto patku. Tedy jeste prodeje zahajene nejsou a pak je i tezke neco prodat.... :-)
Nicmene krasavec! Vymenil bych ho za sveho Granda ihned....
No v tom odkazu co si vlozil je poznamka, zahajeni prodeje 8/5.... Je to dole posledni radek. Homologace plati od 8/5, do te doby nesmi autorizovany prodejci prodat, muzou jen potvrdit objednavku.
tak ale Jeep nie je napr. u mna o tvaroch...na druhu stranu taky Grand Cherokee je vlajkovou lodou a pravom patri medzi najlepsie a najkrajsie (chlapske) SUV na trhu...a rozhodne posobi lepsie ako štetkovské X5 alebo zlodejíčkovské Q7 ...a to uz plati aj pre starsie verzie (2005-2010)...velke plus talianov,ze dodali interieru punc...co bola slabsia stranka "Chryslerovsky" hranatych tvarov interieru...
a k Renegade...nie moc oku lahodne,ale je to jeden z velmi mala,co ponuka 4x4 v takom malom crossoveri...ziadne softvareove upravy ci iba zdvihnuty podvozok...s oplastovanymi blatnikmi. Druha vec je,ako sa bude v terene aj spravat! Ale tak tu si musi zachovat tvár Jeepu :-)
Hm, takže když si člověk koupí za 2 Mega grandčíro, je chlap. Když si ten samý člověk koupí q7, je zlodějíček a nechi domýšlet, co bude, když si za svoje peníze koupí x5. Tohle nelze takhle paušalizovat.
1. Clovek,co si kupi Granda,si nekupi X5 :-)
2. Jasne,neda sa pausalizovat,hlavne na zapade,kde si to auto dovoli bezna stredna trieda...ale u nas sa staci pozret,kto sa v tych autach vozi...vacsinou podobne typy.
To jsou ty předsudky a taky pocit, že víš všechno nejlíp. Tak ti řeknu novinu. Ten, co si za 2 míče koupí grandčíro, může být úplně stejnej (nebo horší...nebo "lepší") zlodějíček jako ten v Q7 nebo "***" v x5. Fakt, nepaušalizuj a neodhaduj.
no vyhodou grandu je,ze na 100 X5/Q7 je ich mozno 5 u nas...ze je medzi nimi aj zlodejicek,je statisticky mozne,ale v tych dvoch spominanych ich bude omnoho viac...ziadne predsudky,aspon u nas realita, aj Fico ma tusim X6 ku :-)
Ano, ano, je to tak. Bohužel.
Asi chtějí získat nové zákazníky, ale zapomínají, že by neměli ztrácet ty dosavadní. Mě chybí hlavně to charisma... Těch 15.000 čírokijů zmíněných nahoře Murphym nejspíše slouží ženám, které už dlouho pokukovaly po SUV a do Hjundajé se jim nechtělo... Chlap aby se styděl v takovém voze objevit na veřejnosti... Škoda nevyužité příležitosti. Totéž platí pro toho renegáta. Howgh.
1. fca se v americe velmi dari
2. vloni v eu byl pokles, asi hlavne diky ukonceni prodeje stareho "cherokee" a faceliftu Granda, letos nicmene uz je Jeep nad cisly roku 2012
3. Letos Jeep proda odhadem kolem 1 mil ks celosvetove, tedy navyseni do roku 2018 bude cca 30%
4. Cherokee byl kontroverzni jen pri predstaveni a na obrazcich, v realu krasne auto a hlavne uspesne
5. Renegate je otazka, muj odhad ze 100 000 ks se v klidu proda
Když si přečteš dnešní prezentaci SM tak hlavně Číňané. A tam je skutečně prostor pro navyšování ještě velmi slušný. Jeep tam má opět po letech zase vyrábět, kdysi dávno už tam vyráběl (od roku 1983), takže tam má velmi silné jméno, bylo to první auto západní automobilky (tehdy byl Jeep pod AMC), které se v Číně vyrábělo a vedle tehdejších socialistických trosek to bylo pro Číňany doslova zjevení a na to se nezapomíná (když Chrysler převzal Daimler tak výroba Jeepů v Číně skončila a vyrábí se tam od té doby MB). Takže šance na růst má Jeep v Číně docela fenomenální.
mě osobně třída SUV nic moc neříká, ale Jeep prostě ten punc má, není to výrobce všeho možného, který taky začal dělat SUV, ale je to prostě klasika.... A marketingově to je využitelné a myslím že dost lidí na to slyší....
Samozřejmě nějaká "tradice" neříká nic o tom, jestli ty auta jsou dobré nebo ne - klidně může dělat lepší SUV třeba VW.... to tady nechci hodnotit....
ale prostě ten potenciál značky je hodně velký a pokud se Jeepu podaří trhu nabídnout zajímavé zboží, je šance na zvyšování prodejů velmi slušná....
Mě SUV nevadí, dokonce s přibývajícím věkem jim "rozumím".
>:D
Jinak souhlas, potenciál ta značka má obrovský. V Číně to Daimler kdysi pohnojil tím, že tam Jeep přestal vyrábět. SM evidentně tohle ví a jde tam, kde může Jeep čekat velký boom. Druhá taková nadějná "destinace" pro Jeep je Rusko.
mě taky SUV nevadí, jen to nejsou auta pro mě....
Ale otázka věku s popularitou SUV asi souvisí.... ono se do toho prostě dobře nastupuje a je to pohodlný.... ;-)
Myslím že stárnutí populace a paralelní růst popularity SUV mají něco společného....
Zjevení některých aut bylo i tady v CS (prej, nepamatuju to) a taky to dneska nikdo neřeší. Co bylo, bylo.
No, ale někde jsem četl, že v Číně zavádějí kvóty na prodej aut. A v podstatě se na ně čekají pořadníky (ne, že by nestačila výroba, ale jelikož Čínské úřady nechtějí pustit víc aut na silnice za rok). >:D
Prostor tam je, o tom není pochyb, ale že by byl až tak velký, že tam automobilky chtějí chrlilt miliony aut ročně??? 8-s
Když se podíváš kolik Číňanů připadá na jedno auto, tak prostor je tam ještě obrovský na rozdíl od Evropy, kde je trh prakticky nasycený a lze počítat jen s běžnou obnovou vozového parku. Než se Čína dostane do nějakého nasyceného stavu a přejde do fáze pravidelné obnovy bude trvat ještě velmi dlouho a po tu dobu tam "zahučí" miliony, tedy spíše desítky milionů nových aut.
A ty kvóty jsou tam hlavně kvůli znečištění ovzduší ve velkých aglomeracích a kvůli pomalé výstavbě dopravní infrastruktury. Nicméně to jsou všechno dočasná omezení.
V reálném světě nic jako průměrný Číňan neexistuje. Jsou jenom bohatí a chudí Číňané. A protože těch bohatých rychle přibývá, tak i rychle přibývá těch co si mohou dovolit nové auto a tudíž potenciál tohoto trhu je velký.
Bohatých lidí v Číně bude určo více, než jinde. Ale i tam se tento růst brzo zastaví (zpomalí), až se tamní vedení trochu vzpamatuje. Ale to je na hooodně dlouho. ;-)
Každý růst se někdy zastaví, jde o to, že než v Číně bude jedno auto třeba na 5 lidí, tak ještě uběhne hodně vody a to je období pro výrobce, kdy budou mít žně. No a až se růst zastaví tak nejslabší výrobci zase zakukají a ti silní se vrhnou třeba na Indii. Normální běh života.
čína brzy dojede an smog, už ten se tam v pár městech nedá dýchat, takže vláda bude msuet chtě nechtě regulovat počet majitelů aut, budt nařízeními anebo uvalit poplatky atd aby si to spousta lidí nemohla vůbec dovolit.
Já bych ten růst čínského trhu neviděl nijak radikálně. Navíc už je tam příliš mnoho hráčů a přibudou další, třeba Lincoln
V Japonsku jezdila auta někde na úrovni Euro 2 a postupně limity zpřísňovali tak jak se dusili. Čínu nečeká nic jiného, velmi podobný vývoj v bledě modrém.
Čína není vůbec jistý trh. Pokud těch bohatých bude přibývat a budou stále okázalejší a více dřít ty chudé, tak jednoho dne s nimi ti chudí zatočí. Kromě toho nikdy nevíš, kdy jim šrubne v hlavě a vše co tam je znárodní...
Hybridy všichni výrobci v Číně nabízí, ale to se týká velkých měst kde jsou problémy, navíc problémy, které zdaleka nesouvisí jen s dopravou, ale spíše s celkovou strukturou hospodářství (třeba výroba el. energie z uhlí s kvalitou jako v severních Čechách za socíku). Stále jsou tam velké oblasti, kde se boom teprve startuje a tam se chrlí množství konvenčních aut.
Ano, všichni růst nemohou, ani výrobci aut, ani národy/regiony. Vždyť také řada výrobců aut krachuje nebo je na pokraji propasti. A s národy je to stejné, třeba Evropa chudne.
Úplně mě šokovaly prodejní čísla Chrysleru. Na US trhu prodat 21 tis kusů za měsíc se třemi modelovými řadami je docela úlet 8-s Komu se proboha podařil takovýhle husarský kousek???
To víš no, když Fiat nebyl od roku 2009 schopen představit ejdiný nový model pod zančkou chrysler....zázraky nejdou. Navíc 300 už ne neprodává tak jak se prodávala, dle inforamcí má zkončit i vrchloný model 300C SRT8 a to bez náhrady.
A pod sRT má zkončit i viper a být to zas Dodge Viper, tím už uměle vytvořená zančka SRT skoro postrádá smysl aby se pod ní prodávaly jen Charger, Challenger a Grandčíro.
Tak SRT končí dokonce komplet. No další vhyozené prachy. To máme zbytečné vytovření značky SRt, zaříznutí vývoje EV vozidel, zaříznutí dvouspojek Getrag na něž se buzdovala nová fabriky....no to vyletělo prachů komínem. A kdo to zaplatil? Americký občan, vláda a Chrysler tím, že ze svého provozního zisku cpal prachy do blostí, který se budto neuskutečnily nebo je někdo zařízl nebo nebyly úspěšné.
Nepokračovat velkým sedanem na US trhu je dost velká odvaha... Asi se chtějí poučit u VW, který také není schopen nabídnout velký sedan s "velkým" motorem... a prodeje tomu odpovídají... Ať se podívají k Hyundai, jak se dokázal přizpůsobit... bohužel na úkor nejen Chrysleru.
chce byt aj VW svetova jednicka [odkaz] a aj skoda tiez predavat vyse 1,5 miliona do r 2018 [odkaz] a ja neviem kde co vsetko kazdy chce... tusim ze rok 2018 bude magicky >:D len aby nebol predajne tragicky .... ;-) realita je velakrat ina ako teoria ... kazdpadne rok 2018 bude asi zaujimavy ako tak pozeram na tie zbozne zelania jednotlivych znaciek spajajuce sa s tymto rokom ... este dalsia pikoska tykajuca sa r 2018
[odkaz] ... bude to ozaj magicky rok :yes:
PS: ozaj uz posledna pikoska k roku 2018 [odkaz] ... aj ked v pripade talianov plati dvojnasobne stare zname: az ked uvidim uverim ;-)
a mozno realita bude taka ze vw bude nadalej v r 2018 dvojka za toyotou a alfa predstavi tak mozno maximalne 3 modely miesto siedmych.... a lambo pride mozno tak najskor v r 2020 ako poznam talianov.... >:D ... no schvalne som zvedavy ako to vyjde o 4 roky ...