Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d

Jsou jako den a noc. Přesto spolu Jeep Cherokee a Mercedes-Benz GLC svádějí boj o zákazníky ve stejném segmentu.
Zpět na článek
1. 1. 2016 11:10
1. 1. 2016 11:15
1. 1. 2016 17:34
1. 1. 2016 22:03
2. 1. 2016 18:44
2. 1. 2016 21:02
2. 1. 2016 22:27
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
2. 1. 2016 18:44
1. 1. 2016 22:09
1. 1. 2016 23:16
3. 1. 2016 02:09
3. 1. 2016 18:40
3. 1. 2016 19:08
4. 1. 2016 12:38
4. 1. 2016 02:30
4. 1. 2016 12:51
1. 1. 2016 12:33
3. 1. 2016 15:31
4. 1. 2016 02:37
4. 1. 2016 09:48
4. 1. 2016 12:07
4. 1. 2016 15:40
6. 1. 2016 12:33
6. 1. 2016 13:55
6. 1. 2016 15:17
1. 1. 2016 09:12
Převodovka - viz předchozí recenze GLC
Cituji z předchozí recenze GLC - Obroušené hrany:
------------
Nejslabším článkem celého pohonného ústrojí je tak ve výsledku trochu překvapivě nová převodovka. Pořád patří k tomu lepšímu, co automobilový svět nabízí, nicméně ve srovnání s přímými konkurenty se objevují drobné, ale o to více iritující nedostatky.

Po většinu času pracuje devítistupňová skříň hladce, ve specifických případech se ale objevují cuknutí, kupříkladu, když jedete ustáleně nízkými rychlostmi a pustíte plyn. Samotná změna stupňů je pak vždy spíše pomalejší – ručička otáčkoměru již dávno spadne, ale vy slyšíte a cítíte, že je převodovka ještě v procesu řazení. Výjimkou je manuální řazení ve sportovním režimu, které probíhá již adekvátně rychle a na rozdíl od dřívějšího sedmikvaltu je na úrovni i rychlost odezvy pádel pod volantem.
------------

Proč se v tomhle článku podobná kritika neobjevila? Myslím, že by bylo od pánů redaktorů vždy namístě si asi nejdřív přečíst přechozí recenze, které psali.
Rozbalit vlákno
5
1. 1. 2016 09:29
Re: Převodovka - viz předchozí recenze GLC
Ačkoliv mohlo dojít k doladění AT, tak tahle připomínka na NR sedla ;-) .

Redakci i nám čtenářům přeji skvělý rok na ACZ :-)
1. 1. 2016 22:01
Re: Převodovka - viz předchozí recenze GLC
... A ty se tomu divíš? jednak to určitě testoval někdo jiný (protože co člověk, to názor) a jednak zejména novináři (a ti motorističtí především) vydávají své dojmy velmi často za fakta. Ale s tím asi nic nenaděláš.
Re: Převodovka - viz předchozí recenze GLC
V tom máš pravdu. Možno to pochytili od GTI-ho, ten bol v tejto disciplíne nepochybne lídrom.
3. 1. 2016 20:55
Re: Převodovka - viz předchozí recenze GLC
gti byl basnik, ten si tady z toho vseho delal akorat prcu.
5. 1. 2016 14:40
Re: Převodovka - viz předchozí recenze GLC
Lzami a halucinovanim si robit prcu? zaujimava forma.
Avatar - martin.filak
1. 1. 2016 10:41
necitlivé řízení
Zmínka o necitlivém řízení se v textu objevuje u MB, ale ve shrnutí mezi zápory u Jeepa.... to jsem z toho jelen >:D
Rozbalit vlákno
1
1. 1. 2016 11:43
Re: necitlivé řízení
Lze přece odstranit nastavením Dynamic select.
1. 1. 2016 11:10
auto
k čemu je test aut do terénu když je ani do terénu nevezmete?
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2016 11:15
Re: auto
suhlas svetla vyska oboch tychto aut mi pride dost nizka .... :-( ... nie zeby to mali byt offroady.... ale kusok vyssiu ju predsa len mat mohli.... mercedes pri tom dlhociznom razvore bude svojou svetlostou fakticky mimo asfaltu nepouzitelny .... jeep zase potrebuje zdvihnut a potom bude v pohode.... u jeepu by som si teda rozhodne priplatil za "vybavu" trailhawk kde je svetlost az 221mm a to by uz slo ;-) ... k tomu jednoznazne ho chcem v tmavej farbe ... takyto cherokee potom uz nema ziadnu chybu :yes:
Avatar - wakantanka
1. 1. 2016 17:34
Re: auto
Neremcaj a nabudúce si vybav voľno a poď sa s tými autami povoziť po lese. By si čumel čo všetko tieto a im podobné leštenky s prehľadom dokážu.
1. 1. 2016 20:49
Re: auto
jenže o tom to je...90% těchto aut nikdy neopustí město,potažmo Prahu a pak vlastně ani člověk neví jestli je to jen naleštěný plech nebo opravdu věc,která když zapadne do bahna,tak se i z toho bahna dokáže dostat...
1. 1. 2016 22:03
Re: auto
No jo, ale zase půjč novinářům auto do lesa, vždyť kdo ví, co by ti z něj zbylo >:-[]
2. 1. 2016 18:44
Re: auto
ostalo by z neho SUBARU :-!
Avatar - wakantanka
2. 1. 2016 21:02
Re: auto
čiste technicky, ak sa nechystám mimo cestu je mi veľká svetlá výška vieš načo. Vyšší odpor vzduchu, horšia smerová stabilita, vyššia spotreba atď. Mal som možnosť prejsť jednu prírodnú trasu v lese na jednej akcii a na začiatok som to dal G-čkom. Potom to trošku rozmrzlo a zobral som zo zvedavosti Tucsona na 19 s automatom. Po pár metroch som mal pocit, že ma budú vyťahovať pomaly zovšadiaľ. A kupodivu to auto to prešlo v podstate v pohode. Pár krát som škrtol spodkom vo vyjazdených koľajách, ale bolo to len bahno a neublížilo mu to nijak. Jasne také suverénne ako s "G tankom" to nebolo. Ale kto len trošku používal hlavu nemal problém. A boli tam zastúpené všetky SUV od MB, aj GLA a ten už trošku toho blata pohrnul viac.
Re: auto
Ak sa nechystáš do terénu, je ti SUV vieš na čo... ;-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
2. 1. 2016 22:27
Re: auto
Pre majitelov SUV, ktorych auto nikdy neopusti mesto, je tu jedinecna 'novinka'...

Blato v spreji (tzv. spray-on mud) :-)

Nekecam:
[odkaz]
2. 1. 2016 18:44
Re: auto
Pred tyzdnom som bol u viacerych predajcov Mercedes, takze svetla vyska pri nenalozenom aute so soferom bez pasazierov je v najnizsom bode 15 cm ? Kurnajs to je co za SUV ? Ibaze by ste si dali vzduchovy podpvozok za 3 litre ;-) ...
Re: auto
Výška nemôže byť nízka alebo vysoká, môže byť malá alebo veľká. Kam si, prosím Ťa, chodil do školy?
1. 1. 2016 22:09
Re: auto
K tomu aby jsi ho měl ne? Nikdo SUV nekupuje s tím, že se protáhne bahnem. Zkus si nasednout do C Klasse, a pak do GLC. Kam se leze líp, kde se líp sedí a hlavně, odkud se zase lépe vysedne, to je více méně jasné. Pokud ti to jasné není, tak je to GLC - osobní zkušenost. Stačí mít odes*ané kolena a sedany jsou pro tebe pasé. No a třeba bloncka se v tom cítí zase bezpečně a nebo ho má proto, že se nějaký stařík s druhou mízou koupil.
Avatar - Sumi2000
1. 1. 2016 23:16
Re: auto
SUV bere hodně lidí pro chatu na Vysočině či horách , na výlety do přírody atd..
Kecy že 90% SUV nejezdí do terénu mne fakt rozčilují..jak na to všichni přišli?
Znám asi 10 lidí s SUV , a do přírody nejdezdí jen jeden , má Mercedes ML AMG.
Další lidi když potřebují , jezdí všude , jeden s Audi S Q5 DOKONCE NA KEŠKY KAŽDÝ TÝDEN , DÁVÁ TOMU ZABRAT.

:-)
Avatar - Jaros71
3. 1. 2016 02:09
Re: auto
SUV je snad primárně sportovně teréní auto..pro zábavu a volný čas.
Hory , výlety na ty kešky , na hříbky atd..na to je SUV určené.
Taky nechápu , kde všichni vzali , že SUV do terénu nejezdí?
Naše Honda CR-V , předchozí generace , byla schopná nějaký ten terén projet , s příplatkovým hliníkovým krytem motoru , to není problém.
Proto jsme taky SUV kupovali.
Bohužel nové CR-V má malou světlou výšku , je to takový zvýšený kombík..než SUV.
Takže asi bude nové SUBARU nebo Tiguan.
3. 1. 2016 18:40
Re: auto
Přímo Land Rover při premiéře RRS myslím uváděl, že se do terénu podívá snad 5 % nebo tak nějak. Je samozřejmě otázka, jak to počítali, protože polní/ lesní cestu v dobrém stavu projedeš i v zadokolkovém kupé a je to pořád pozemní komunikace (a jak to pochopili respondenti, protože předpokládám, že vycházeli z nějakého průzkumu mezi majiteli). A předpokládám, že když jedete na ty hory nebo hříbky, tak to prostě nevezmete oranicí nebo korytem potoka.
3. 1. 2016 19:08
Re: auto
No, sice ta uvaha je logicky spravna, ale myslim si, ze valna vetsina respondentu to pochopila tak, jak to LR myslelo, ze s tim autem lidi jezdi mimo asfaltove silnice (at uz je to jen polni cesta, byt porad pozemni komunikace).
4. 1. 2016 12:38
Re: auto
Když ani nevíš, jak ta případná otázka byla formulovaná, těžko se odhaduje, co si mohli myslet a co tím u LR mohli myslet. Pokud by to tak bylo, tak by mi 5 % přišlo opravdu málo. Nějaký ten kousek neasfaltové účelové komunikace čas od času použije hodně lidí.
Avatar - Jaros71
4. 1. 2016 02:30
Re: auto
Hmm , je vidět , že u počítače jsi toho na horách fakt moc neprojel.
Například hloupá cesta v lese , když ji jednou projede traktor po dešti , je kupátkem nesjízdná..zapadne v těch kolejích , víš? :-)
Proto máme SUV.
Na běžné ježdění jsou v rodině auta jako Touran , Fabia či Corsa.
4. 1. 2016 12:51
Re: auto
Rozumíš slovnímu spojení "v dobrém stavu"? Ano, někde stačí, aby lesníci projevili aktivitu, a i allroad tahá břicho. Ani nemusíš na hory. Proto je +-30 cm světlé výšky příjemná věc. A většinou ani nemusíš přezouvat z UHP. Opakovaně jsem to tu napsal. Jinde stačí, aby vydatně pršelo, a máš tam půlmetrový brod (a do toho se nebudu hrnout ani s terénním autem, protože nemám naviják, většinou jezdím sám a nemám chuť zjišťovat, jak je to hluboké a jak vypadá dno). Ale znám cesty, kde tohle nikdy nebyl problém, a klidně tam jezdím s kupé, akorát si ho víc zašpiním.
Avatar - CHerokee
1. 1. 2016 11:16
kráska a zvíře
Tady hned ťukne při pohledu jedna věc - co s tím Jeepem Italové proboha udělali. Proč je tak ošklivý a neamerický...
Rozbalit vlákno
34
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2016 11:22
Re: kráska a zvíře
v ciernej farbe v "terennej" vybave je krasny.... je to uplne ine kafe ako tato biela na zemi posadena lestenka ktoru nam cpu vsade bohvie preco ( pritom tym kazia jeepu imidz ) ... vo vybave trailhawk to vie byt vcelku slusny terenak... ktory je konecne jeepom ako ma byt :yes: paci sa mi cherokee, len si ho treba spravne "naskladat" ;-) ..
Avatar - Ja Prvni 123
1. 1. 2016 11:26
Re: kráska a zvíře
No, nevím.. podle prodejů soudě lidi chtějí "ošklivé a neamerické" auto.
;-)
Avatar - Emel
1. 1. 2016 12:42
Re: kráska a zvíře
Jak to myslíš? GLC se prodává jen krátce, za listopad si v Evropě připsalo necelých 6000 registrací, zhruba tolik jako Cherokee od června do listopadu...
1. 1. 2016 13:30
Re: kráska a zvíře
Mysli to tak ze v eu to neni pro jeep zas takova priorita s ohledem na to ze se v americe techto cherokee prodava nejakych 15-20tis mesicne, za cely rok cca 250tis.... To se muze vsem ostatnim suv v teto kategorii jen zdat snad vyjma crv ale to je lehce jina trida a jiny peniz! Takze lehka ironie :-)
Avatar - Ja Prvni 123
1. 1. 2016 16:16
Re: kráska a zvíře
Přesně tak... myslím to tak, kolik se prodalo Jeepů před tím.. a teď.
Celkem.
Evropa není důležitá.
Avatar - Barrichello
1. 1. 2016 15:57
Re: kráska a zvíře
Je tu hnus fialovej a totalni obkuda. V Evrope pak jasny propadak...na klasicke Cherokee 90.let to prodejne v Evrope nema nejmensi sanci
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2016 16:01
Re: kráska a zvíře
ale v amerike ma cherokee velky predajny uspech.... ;-) ... nahodou je to moc vydarene auto... europan taketo auto nikdy nepochopi ... je mi jasne ze cherokee nebude pre kazdeho .. ale ja by som si v nom vedel najst toho svojho "favorita" ktory by robil jeepu dobre meno ;-)
Avatar - Barrichello
4. 1. 2016 09:51
Re: kráska a zvíře
V USA se to nepochopitlně nekomu líbí, trochu ujetý vkus.

Vydařeného na tom není nic.
1. 1. 2016 13:58
Re: kráska a zvíře
No Cherokee už není Jeep, je to italské SUV. Nepovedená přední část, disporporční boční profil, malá světlá výška a dál bych to asi nekomentoval...

K článku:
1.) dost by mě zajímalo, kde vzal autor to, že Cherokee je prémiové SUV? Tak maximálně cenou.
2.) Závěr "Jako správní chlapi bychom měli sáhnout po jeepu a GLC nechat drahým polovičkám" - co to je zhodnocení? Opravdu nechápu.

Silvestrovská opička dala nejspíš autorovi dost zabrat :no:
1. 1. 2016 15:50
Re: kráska a zvíře
1. Technologickym vybavenim, je to jeden z nejvetsich suv vyrobcu na svete, povesti znacky, historii, nabidkou vybavy a neposledni rade i cenou
2. Tvuj problem, ja s tim relativne souhlasim

Ze cherokee je italske suv.... I kdyby a co jako? Tvoje kritika je silne subjektivni, hlavni je ze si to nemysli cca 250 tis novych majitelu za rok 2015!
Avatar - Barrichello
1. 1. 2016 15:58
Re: kráska a zvíře
Italske motory, sileny vzhled a jeste spatne odladena 9.st prevodovka. Faakt super
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2016 16:03
Re: kráska a zvíře
s ladenim 9st revodovky sa ozaj natrapili... tusim kvoli tomu sa aj odkladal predaj modelu cherokee s tymto automatom v eu .... ale malo by to uz byt v poriadku... tiez nie som fanda tychto mnohostupnov..... ale automat ako taky by uz mal byt prijemne zladeny.... niekolko testov som uz preletel ... a problem z minulosti je udajne vyrieseny.... aj podla mna ale uplne staci 6st automat ..... take sorento 2.2 alebo outlander 2.2 maju 6st automat a bohate to staci... trosku mi pride ze to v cherokee prekaucovali s tou 9st prevodovkou... v imidzovke ako evoque je to mozno frajerina ale rodinnejsie zalozene cherokee mohlo radsej dostat klasicky poctivy 6st automat podla mna... ale uz teraz je to asi zbytocne rozoberat...
Avatar - Ja Prvni 123
1. 1. 2016 16:22
Re: kráska a zvíře
Barik to má jako diagnózu.. s tím se prostě nedá nic dělat.
Ale Jeepu, potažmo FCA, je to naštěstí jedno.

;-)
Avatar - Barrichello
4. 1. 2016 15:42
Re: kráska a zvíře
FCA nebude jedno upadají prodeje Dodge a Chrysleru. A až zas bude barel ropy za 150-200, povíme si jak moc pošlapou SUV a trucky >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2016 18:10
Re: kráska a zvíře
Tady máš graf za posledních 12 let [odkaz] - na 200 USD za barel to snad nepude :-)

Sám připomínáš že dolar je dneska za 25 ;-)
Avatar - Barrichello
5. 1. 2016 08:33
Re: kráska a zvíře
Klidně byýt může, loni byly investice do nových nalezišt a tehcnologií na minimu. Takže bud to takhle nepůjde dělat dlouho a azčnou investovat = zdraží anebo investovat nezačnou a současná naležiště budou dávat každým rokem méně a méně a zdraží taky. Protože bude menší nabídka
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2016 10:55
Re: kráska a zvíře
Při současný ceně má problém s rentabilností asi 1,6% světový těžby. Těžba z břidlic v USA bude mít problémy až při ceně pod 30 USD za barel

Aktuálně nový naleziště nepotřebujeme - nabídka silně převyšuje poptávku. Plus tu jsou obří zásoby v Iránu - kterej teď začne vyvážet omezený množství 4 milionů barelů za den = a rád půjde časem na 2násobek

Na zvýšení cen určitě zase časem dojde ale pokud nezačne nějaká válka nebo podobnej extrém nějakej rok by to mohlo zůstat v těhle cenách..
Avatar - Barrichello
5. 1. 2016 11:16
Re: kráska a zvíře
Si to maluješ mooc růžově, součaná naleziště dávaj každý rok méněa budou dávat méně. Břidlice v Kanadě sou nerentabilní už pod 50 usd za dlar, taky už sou některé provozy zavřené.
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2016 11:28
Re: kráska a zvíře
Břidlice v Kanadě sou vlastně písky - proto je to dražší. Pozastavený sou i různý mořský nebo arktický vrty = to sou nějaký ty 2%

Prognóz na vývoj je dost a s velkym rozptylem - ale převažujou nazory že rok dva by neměl bejt problém - tak snad ne
1. 1. 2016 16:32
Re: kráska a zvíře
Dík za reakci, ale nový Cherokee už dávno Jeep není. To snad už i Renegade (klon 500X) vypadá víc jako Jeep.

K těm prodejům, nedalo mi to a mrknul jsem na Left Lane 1-11/2015
a udělal si malé srovnání SUV ve stejné třídě s neprémiovým compact SUV:

US:
CR-V - cca 315 tis ks
Cherokee - cca 195 tis ks

EU
CR-V - cca 43 tis ks
Cherokee - cca 11 tis ks

Závěr tedy je, že Cherokee dostává na prd*l na US trhu i od Japonce, tzn že na domácím trhu také není úplně dobře přijat

;-)
1. 1. 2016 17:38
Re: kráska a zvíře
Tak tomu se říká čistá demagogie. Porovnávat nejprodávanější SUV na světě s čímkoliv a tvrdit, že ten kdo prodá míň dostává na * a není dobře přijat. To pak skoro všechny modely US automobilek jsou propadáky, protože je v prodejích porážejí japonci. Takže zavřít a zrušit.
P.S.: koukni se kolik se Cherokee prodávalo v minulosti.
1. 1. 2016 17:54
Re: kráska a zvíře
V podstatě s tebou souhlasím, jen reaguji na AMOLADA a jeho x-set tisícové prodeje Cherokeeho. Je fakt, že US automobilky ztrácejí a zrovna na Cherokeem je to vidět.

Btw historie je věc pěkná a opravdový "Číro" bylo bestseller, ale to dneska automobilku nenakrmí, důležité jsou současné prodeje. Netvrdím ani, že je to propadák, víc jak 200k ks je pěkný číslo.

V EU je mimo hlavní hru, ale to je stejně FCA jedno. Podle mě je to ošklivé městské SUV a nechtěl bych se na něj každé ráno koukat - to je prostě můj názor ;-)
1. 1. 2016 18:02
Re: kráska a zvíře
Ano vzhled je subjektivní, mě se třeba taky nelíbí, ale asi má své kvality i když místní guru přes US auta to bude vyvracet. Opravdové "Číro" bylo klasika, ale zas o tolik více se ho neprodávalo jako nového v začátcích prodeje.
Stejně tak je zesměšňován Renegade a přitom v US drtí konkurenci a i v Evropě se prodává skvěle. Ale to se nezmiňuje, protože co je pod Italem je nekvalitní kšunt.
Ještě, že rozhodují kupující ;-)
1. 1. 2016 18:24
Re: kráska a zvíře
Jo, s poslední větou souhlasím ;-)
Avatar - Barrichello
4. 1. 2016 09:50
Re: kráska a zvíře
Vytáhni si prodeje Cherokee a GrandCheroke v Evropě v letech 1992-1999 a budeš se dost divit.
Avatar - wakantanka
1. 1. 2016 17:41
Re: kráska a zvíře
Nie som expert, ale nebude trochu na príčine menších predajov JEEPu aj to že dealerská a servisná sieť v Európe je trošku na inej úrovni ako v severnej amerike? Nehovoriac o ďalšom aspekte ktorým je vnímanie značky, kde američania vnímajú svoj Jeep rovnako ako čechoslováci vnímajú svoju Škodu? V Európe doteraz mnoho ľudí ani len netuší že Jeep je súčasťou nadnárodného koncernu, že technologicky a spracovaním sa posunul niekde inde ako bol pred 20 rokmi atď.
1. 1. 2016 17:46
Re: kráska a zvíře
V současné době to není problém. Mají takové prodeje o kterých se jim nikdy nesnilo. Tržní podíl 0,6%. Nejvíce měli v Evropě 0,31 minulý rok.
1. 1. 2016 17:44
Re: kráska a zvíře
CRV je nedostizna s tim souhlas, ale je taky za jiny peniz...
Na druhou stranu je to osamely model oproti ctverici cherokee, wrangler, patriot a compas, ktere delaji dohromady za rok pres 600tis ks.

Ve finale je to jedno, obe auta jsou hezky a dobre se prodavaji. J bych dal prednost jeepu...
1. 1. 2016 17:48
Re: kráska a zvíře
Přesně, Cherokee je jen jeden z několika modelů. A ať se to mnoha zde nelíbí tak úspěšný model který snáší neustálou kritiku od zhlédnutí první ofiko fotky.
2. 1. 2016 13:15
Re: kráska a zvíře
Osamělý model? Sakra ty máš ale přehled ;-)

HR-V (small SUV) a Pilot (mid size SUV) ti nejspíš nic neříkají a na US trhu se prodávají celkem slušně.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 1. 2016 15:57
Re: kráska a zvíře
Tak to už ale vážně silný kafe...
HR-V... to přičti i prodeje Panda 4x4! A vlastně i normální Pandy, však má taky trochu off-road palubku...
:-)

A Pilot je druhý extrém... ve čtyrkolce začíná na $40.000,- ... Cherokee končí na $30.000,-

;-)
2. 1. 2016 16:39
Re: kráska a zvíře
Á už mi to došlo, četl jsem a psal z telefonu, ten příspěvek pojednával o Compact SUV. Beru zpět, moje blbost.

Myslel jsem to takto:

HR-V je proti Renegadu (subcompact SUV), CR-V proti Cherokee (compact SUV) a Pilot je mid-Size, tedy proti Grand Cherokee ;-)

Wrangler je čistý Off-Road, zbytek ano, tam má Amolad pravdu ;-)
Avatar - Individualita
2. 1. 2016 11:30
Re: kráska a zvíře
Souhlas se vším. Nevím o co je v tomto případě Jeep drsnější, je to prostě hnus a prémiovost nikde moc nevidím. Kdybych musel koupit, je MB jasná volba.
1. 1. 2016 12:33
Jasný vítěz
Já bych bral určite GLC :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
1. 1. 2016 16:11
Falosny sob...
Tak uz aj u Daimleru podlahli tej lacnej tuzingovej mode falosnych vyfukov? Byt to u Hyundai, mavnem nad tym rukou. U Passatu krutim hlavou. Ale Mercedes? Maju to fakt zapotreby? Co pride nabuduce? Mozno falosnych 12 valcov pod haubnou...
Rozbalit vlákno
3
2. 1. 2016 00:14
Re: Falosny sob...
vid... zakladni passat (2,0 tdi 110kw) ma vyveden vyfuk smerem k zemi uz pred zadnim naraznikem (vyfuk za normalnich okolnosti neni vubec videt), muj 2,0 tdi 140kw ma viditelnou zdvojenou koncovku vlevo vyvedenou normalne smerem dozadu (nechapu proc, klidne bych bral ten neviditelny vyfuk) a pak ruzne dalsi priplatkove verze (r-line) apod. pokud vim delaji vlevo pravou stylovku trojuhelnikoveho tvaru a v pravo falesnou stylovku - uprimne, vubec tomu nerozumim. schovani vyfuku za naraznik povazuju za idealni reseni (cena, jednoduchost), falesne vyfuky povazuju za ulet.
Re: Falosny sob...
Ten výfuk pod autom otočený k zemi je kliatba, dym vylieza spod auta kadiaľ mu napadne, resp. podľa pohybu okolitého vzduchu, a veľmi často sa dostane priamo k nasávaciemu potrubiu klimatizácie a smrádek ti ide rovno pod nos a bleskovo ho máš plné auto, filter-nefilter.
3. 1. 2016 21:00
Re: Falosny sob...
ale houby. kdyz auto stoji, tak se kour z vyfuku vyda smerem vetru. kdykoliv ti lehounce fouka od zadu do predu, smrad z vyfuku si nasajes, jedno, kam vyfuk miri. za jizdy samozrejme nenasajes svuj smrad nikdy.
1. 1. 2016 16:34
Pro autora testu
Cherokee všude na světě (i doma v USA) řadí mezi mainstreamová SUV či crossovery.
[odkaz]
Patří tam jednoznačně jak cenově tak image značky. S prémiovým SUV Mercedesu se sice může porovnávat, ale vzhledem dost odlišným cenám je to dost nerovný boj, GLC by se měl porovnávat s X3, Q5, Macanem, Lex RX, LR Discovery a dalšími zástupci prémie. Auto.cz je asi vůbec první autoserver, který Jeep cpe do prémie.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2016 16:46
Re: Pro autora testu
nerovny boj je to aj razvorom... GLC je o 17,3cm inde ako cherokee ( co je rozdiel triedy ) ..... outlander, discovery sport, x trail ale aj sorento ci santa fe budu k tomuto jeepu samozrejme blizsi konkurenti ako GLC ... lenze tu v tomto teste slo skor asi o porovnanie 9st automatov ... ako o zhodu centimetrov ci milimetrov.... ale ano.... GLC rozhodne nie je priamy konkurent pre cherokee suhlasim....
1. 1. 2016 18:04
Re: Pro autora testu
Ale přeci auto.cz chce být ve všem první. Sláva! ;-)
1. 1. 2016 20:21
Re: Pro autora testu
Prave, ze nejvetsi prekvapeni je, ze cena je skoro nastejno. Jeep jakozto mainstreamova znacka je rozhodne masivne predrazeny pokud rozdil v cene proti Mercedesu ve stejne vybave je jak tak koukam nejakych v tehle cenove urovni skoro zanedbatelnych osmdesat tisic. Ten Jeep by mel mit cenu o dalsich dveste tisic nizsi aby byl zajimava nabidka. Takhle se nebude nikdo divit az na kazdeho Cherokee proda Benz deset GLCcek.
2. 1. 2016 00:07
Re: Pro autora testu
Ano, v ČR je cena Cherokee přepálená, ale i tak je čtvrt milionu pod GLC (viz tabulka v článku) a navíc se porovnává základní verze GLC se slabším motorem (srovnatelná verze by byla 250 CDI).
Avatar - Sumi2000
1. 1. 2016 23:33
Re: Pro autora testu
Jeep s italským motorem je rozhodně víc SUV prémie než třeba čínsko-švédské Volvo
>:D
Navíc koncern vyrábějící Ferrari rozhodně motory udělat umí.. :-)
2. 1. 2016 00:06
Re: Pro autora testu
Jestli je to americká značka s italským motorem je zcela putička, stejně jako kdyby to byla mexická značka s pákistánským motorem. To nic nemění na skutečnosti, že všude na všech rozhodujících trzích je Jeep a potažmo model Cherokee chápán jako typický představitel mainstreamu. Skutečnost, že koncern Daimler vyrábí Mercedes Pulmann ještě nedělá z jejich popelářských vozů nebo hounocuců prémiové či luxusní vozy, jsou to pořád jenom obyčejné nákladní užitkáče.
Avatar - Sumi2000
3. 1. 2016 02:03
Re: Pro autora testu
Pro mne je Jeep v SUV jasná premie , a třeba to Volvo mainstream.. :-)
Navíc můžeš mít Jeep v teréní specifikaci , pak jezdí jako Off road..
Tam kde některá SUV končí Jeep v terénu začíná.
Jeep je pojem , taky se tak obecně podle něj říká terénímu autu.
Konkurence pro Jeep je asi jen Land Rover.
Avatar - Ji/Ri
3. 1. 2016 13:56
Re: Pro autora testu
Gvick2 ti to napsal celkem přesně. Ale můžeš se doptat, čemu jsi neporozuměl. >:D
Avatar - Jaros71
3. 1. 2016 02:15
Re: Pro autora testu
Podle tvé logiky je Lambo jen traktor , že jo? >:D

Jeep je prémie jako vyšitá..dělá tyto vozy tak dlouho , že nějaké BMW v segmentu teréního vozu je jen ubohá imitace..
Např.Grand Cherokee je výtečné luxusní teréní auto.
Navíc na rozdíl od tzv. prémiové konkurence , projede i těžším terénem.
Je to přece JEEP !
A proto si ho lidi kupují.
3. 1. 2016 09:47
Re: Pro autora testu
Naopak, podle mé logiky je:
Aventador špičkový supersport i když pod značkou Lamborhini se vyrábí i obyčejné traktory.
Pulmann špičkové luxusní auto a prémiový produkt navzdory skutečnosti, že koncern Daimler vyrábí i obyčejné hounocucy.
Cherokeee běžný zástupce mainstreamu i přes skutečnost, že FCA vyrábí pod značkou Ferrari LaFerrari.
Jeep prémie není, do prémie tuto značku neřadí ani Američané, ani Evropané. Dokonce Američané ji řadí mezi ty nejméně zajímavé a nejméně přitažlivé i mezi mainstreamovými výrobci.
[odkaz]
Ovšem zařazení do prémie může být zcela individuální záležitost, takže nic nebrání aby expert Káňa ze Světa motorů a Jaros71 řadili Jeep do prémie, jste už evidentně dva, takže velká skupina a to si jistě u Jeepu budou cenit.
Avatar - Googlit
3. 1. 2016 12:13
Re: Pro autora testu
Blbost. Pravdu nemáte ani jeden. Jeep je pojem a synonymum pro auto do terénu. Ten se prostě nedá zařadit ani do mainstreamu ani do prémie.
3. 1. 2016 13:16
Re: Pro autora testu
Jediný Jeep do pořádného térénu je Wrangler,zbytek jsou dnes už SUV.Smutné ale prostě je to tak.
3. 1. 2016 14:29
Re: Pro autora testu
Ano, je to tak. Ale proč by to mělo být smutné? To jako má Jeep vyrábět jenom tvrdé stroje do terénu a chcípnout hlady protože zájemců o takový skutečný teréňák je minimum? Většina uživatelů chce právě SUV (tedy auto se samonosnou karoserií, nikoliv s rámem, primárně určené na silnice, které občas může projekt něco mimo silnici) a ti mají Cherokee, ten kdo potřebuje k práci odolný stroj pro denní nasazení v terénu má Wrangler, co je na tom smutného? Já to vidím jako normální reakci na požadavky trhu, každému co jeho jest.
3. 1. 2016 13:14
Cherokee býval
drsný teréňák.Měli by změnit název,protože tenhle šit nemá s klasickým Cherokee nic společného.Je změkčilý a navíc ještě opravdu hnusný. ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
3. 1. 2016 14:00
Re: Cherokee býval
To je přece úplná blbost. Podle této logiky by, výše zmíněné Lambo, nikdy nedalo světu supersport atd. Je to vývoj a reakce na požadavek zákazníka. Ano, může to být tak, jak píšeš, ale to bys jím pak musel posílat výplatu a pronajmout ledviny na filtrování oleje z friťáku.
3. 1. 2016 15:29
Re: Cherokee býval
Jeepů je u nás spousta(sám jedním taky jezdím),ale nový Cherokee není skoro vidět,takže to asi velký trhák nebude.
3. 1. 2016 15:31
Italsky indian
A co ma byt, "kolonizovany" JLR taky slape jako snad nikdy predtim, zrejme i italove dokazali postavit na nohy etablovane americke znacky. Jak uz to nekdo zminoval, JEEP ten know-how porad ma a jestlize se novym modelum prodejne dari, plac nekterych "fandu" je naprosto irelevantni.

GLC jinak designove je mnohem vyvazenejsi, ale take nevidim duvod, proc by se JEEP nemohl lidem libit, je min konfortni, odvazny a to se rozhodne pocita. Interier nenadchne, neurazi, v podstate odpovida te cene, za kterou se za mlakou prodava.

GLC je vsak v interieru spise zklamanim (nejedna se o takovy designovy a kvalitativni faux pas jako v pripade GLE, kde za danou cenu by clovek ocekaval vetsi paradu a ne uroven interieru z CLA, ci B-klasse). Interier C-cka je pekny, ne ze ne, ale na me pusobi min hodnotnym dojmem zasazeny do GLC, mozna je to jista okoukanost, anebo znytecne obrovske plastove plochy, ktere kazi dojem (a samozrejme zase ten prilepeny tablet). Dovolim si tvrdit, ze GLK, hlavne po faceliftu, je celkove mnohem vic sexy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
4. 1. 2016 02:37
Jeep
Myslím , že i tato diskuse ukazuje , že značka má něco do sebe a je super , že ji FIAT zachránil.
Pro Fiat je JEEP PROSTĚ TERNO , DOSTALI SE TAM , KDE BY JINAK TĚŽKO BYLI.
Každý má svůj názor a nějaké priority..
A je dobře , že je na výběr , nejen mezi Mercedesem a Jeepem , ne?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
4. 1. 2016 09:48
Re: Jeep
fiat nic nezchránil, dostal to zadarmo a nebýt jeho, koupili by to jiné. O samotnou značku jeep měl zájem GM a určitě by se našli i Indové či čínani.
4. 1. 2016 12:07
Re: Jeep
Jasne, ted jeste otazka, zda by i indove nebo cinani to dokazali tak, aby se JEEPu zase prodejne darilo. GM schvalne nepisu, jelikoz oni snad jeste se zadnou znackou nic dobreho neudelali, stejne tak jako ani Ford...(Navic nezapominej, oni brali celej Chrysler group a jak je videt, ani se nesnazili o vycucnuti know-how z jednotlivych znacek, ale celkem jim slapou i Chrysler a Dodge drzi zatim taky nad vodou, coz vzhledem k tomu jak macessky se chova k Lancii nebo jeste donedavna k Alfe, je i dosti prekvapive...) Ono ta tvoje argumentace je takova, ze nebyt nekoho, kdo zavola zachranku, tak by se vlastne nic nestalo, nasel by se nakej jinej, kdo to udela a zranenej to jeste chvili vydrzi v kaluzi krve... JEEP patri italum, smir se s tim, co vic, zatim se mu dari porad lip a lip, ale jako, chapu ze takovejm tem opravdovejm skalnim fanouskum amerik se zamlouva spis ten schizofrenicky pristup, ze by radeji znacku videli pomalu umirat, jen at se tam nic evolucniho, designove noveho, nedeje, nebo at vyrabi jen 3 modely postavene na x desitek let stare technice...
Avatar - Barrichello
4. 1. 2016 15:40
Re: Jeep
Tak GM by si logicky nekoupilo RAM když má Silverado a Sierru, nekoupilo by si Chrysler, když má Buick a nekoupilo by si Dodge, když má Camarao, Vette a sprotvní verze Cadillac na na zbytek obyč chevrolety.

Chrysleru se takří tak dobře, že Vyoageru se ročně prodá o cca 25% méně, V evropě prodej skončil další ztráta a 300ka taky ztráta (+ taky nic v evropě) drží to akorát 200 a i tak má už některé měsíce poklesy. Prostě chrysler šlape ideálně, škoda že se jich prodá tak o 100-150 tis méně jak za dob DaimlerChrysler kdy měli až 6 modelů (Neon, Sebring, 300M(C), PTCruiser, Crossfire, Vyoager

Ted 3 modely, z toho 2 vyvinutý ještě Daimlerem a Cerbereusem. to je teda záchrana, po 7 letech od převzetí pomalu.

Dodge má za 2015 slušnou ztrátu oproti 2014, takže tohl asi tak nešlape úplně dobře že. Dart je propadák, prodeje rozhoně nepřekračují nijak význhamě počet prodaných Caliberů za jednotlivé roky. A tomu se smáli že to taky byl propadák.
Viper nikde nekupuje, proti Corvette je to jen statista.

Zbývá ti Jeep a RAMy, ted je otázka, jak to pošlape až bude zas za nějakou dobru barel za 150 USD >:D

GM a Ford taky postavili v 90 .letech svuj program na SUV a truckách a pak málem krachli.
A stejnou chybu opakuje FCA - protože v osobkách nemaj ani na to GM, to je o parník před nima.
To samý s crossovery a moderními benzínovými motory.
GM mělo přímý vstřik v roce 2007, Chrysler Grouup ho nemá ani po 9 letech. Asi tak nějak. Kdy uvedli kompresorový motor do Hellcatu a kdy měl kompresorové motory ve sportovních variantách GM atd.
6. 1. 2016 12:33
Re: Jeep
The Chrysler 200 offers two powerful and efficient engines. It features a standard 2.4L Tigershark® MultiAir® 2 four-cylinder engine that delivers 184 horsepower and 173 lb-ft of torque. Its MultiAir technology helps increase low engine torque, improve efficiency and reduce CO2 emissions.
Avatar - Barrichello
6. 1. 2016 15:17
Re: Jeep
Jinak 200ka propad 47% v prosinci, už jim dochází dech i s 200kou >:D >:D Maso.

Dart samo taky propad, Viper taky, v prosinci už propad i RAM pikapay no hezký.....oproti tomu GMC Sierra nárůst 17% a Silverado nárůst 9%. Joooo :o)))

RAM aktuálně drží proMaster, dodge překpvapivě Durango, Journey a Caravan a celý koncern pak Jeepy.

V osobáách roční propad 19% proti 2014, dál ztrácí podíl, minivany melou z poslendího - však sou kontrukčně 9 let starý a tak to drží SUV a trucky, jak sem říkal. A ty to drží do prvního razantního zvýšení cena paliva a pak KOOOONEEC