Jeep Cherokee končí, nástupce dostane podvozek Giulietty
Jeho produkce bude zastavena příští týden 16. srpna. Původně avizované datum 21. srpna se tak ještě o pět dní zkrátilo. Ve středu 8. 8. oficiálně potvrdil konečný termín i ředitel závodu v Toledu (Ohio) Zach Leroux.
Továrna se pod jeho vedením už může těšit na následovníka, nejdřív ovšem musí být kompletně přestavěna. Už loni v listopadu automobilka prozradila, že investice spolykají 1,7 miliardy dolarů (34,7 miliard Kč). Příprava produkce si vyžádá zavedení druhé směny a bude nutné najmout dalších více než 1.100 nových pracovních sil. „V posledních třech letech jsme fungovali jen na jednu směnu,“ řekl Leroux.
Následovník Jeepu Cherokee zdědí geny majitele Chrysleru, tedy italského Fiatu. Jako základní stavební kámen mu poslouží platforma použitá u Alfy Romeo Giulietta (Tipo 940). Z té je odvozen už sedan Dodge Dart a dostanou ji i další modely pro americký trh. Sdílení platforem preferuje šéf aliance Sergio Marchionne - prioritou je pro něj pochopitelně snížení nákladů na vývoj a vyšší zisky.
Jméno indiánského kmene Cherokee nesly už řady SJ (1974-1983) a XJ (1984-2001, v Číně do 2005). První však byl velký terénní vůz s klasickým rámem, teprve XJ dostalo samonosnou karoserii. Odcházející KK vychází ze série KJ (2001-2007), která se zmenšila do formátu kompaktního SUV a v USA jí začali říkat Liberty. Nástupce si zřejmě zachová také oba názvy.