Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jeep Cherokee podlehl napadení hackery

Dva počítačoví odborníci si na dálku nepěkně pohráli s elektronickými systémy Jeepu Cherokee, dokázali převzít kontrolu i nad klíčovými oblastmi vozu.
Zpět na článek
22. 7. 2015 18:28
22. 7. 2015 19:47
23. 7. 2015 09:10
23. 7. 2015 09:40
23. 7. 2015 12:06
23. 7. 2015 11:08
22. 7. 2015 19:46
23. 7. 2015 11:17
23. 7. 2015 19:15
23. 7. 2015 14:48
22. 7. 2015 22:17
22. 7. 2015 23:11
23. 7. 2015 08:46
23. 7. 2015 09:21
23. 7. 2015 11:04
23. 7. 2015 11:12
23. 7. 2015 14:31
23. 7. 2015 16:29
23. 7. 2015 22:18
23. 7. 2015 11:11
23. 7. 2015 14:52
22. 7. 2015 18:28
UConnect
To je windows, takze jenom dostal sve povesti
Rozbalit vlákno
5
22. 7. 2015 19:47
Re: UConnect
S Androidem by se to ani nerozjelo a s Applem by na to nikdo neměl >:D
23. 7. 2015 09:10
Re: UConnect
Není.

"UConnect 8.4 is built atop QNX, a tight and secure version of UNIX developed by RIM (the Blackberry™ telephone maker)."
23. 7. 2015 09:40
Re: UConnect
Mozna nova verze, puvodni jim vyrabel Continental v Brandyse:

[odkaz]
"The new head unit uses the Microsoft operating system Windows Embedded "
23. 7. 2015 12:06
Re: UConnect
Jsou dva systémy, UConnect 5.0 a UConnect 8.4 (číslo vychází z úhlopříčky displaye :-) ). UConnect 5.0 běží na Windows a vyrábí jej Continental a UConnect 8.4 běží na QNX (vychází z Unixu) a vyrábí jej Harman/Kardon.

Hacknut byl UConnect 8.4 [odkaz]
23. 7. 2015 11:08
Re: UConnect
Tady vůbec nejde o UConnect a Windows, díry byly třeba i v CD přehrávačích, kdy ti speciální "hudební" CD umožnilo provést zajímavé úpravy, stačilo ho někomu darovat. Neposlouchá hudbu? Díry se dají najít třeba i v Bluetooth a to má dnes kdejaké auto. Kolik lidí připojuje nějaký přehrávač, telefon nebo úložiště kabelem k autu?

Problém je prostě v tom, že má multimediální a informační systém přístup k věcem, do kterých by mu nic být nemělo. S takovou architekturou se sice pohodlně pracuje, ale s bezpečností to nemá nic společného.
22. 7. 2015 19:46
Ještěže
Naštěští nemám auto připojené k internetu, ale aspon někdo dokázal, že autonomní vozidla bezpečnější opravdu nebudou a navíc to, že nabouráte nebudete moc ani ovlivnit >:D
Rozbalit vlákno
5
23. 7. 2015 11:17
Re: Ještěže
Nevědomost je sladká. :-)
Avatar - CommonUser
23. 7. 2015 12:18
Re: Ještěže
Na co narazas ? Ty vies ake ma auto a vybavu?
23. 7. 2015 19:15
Re: Ještěže
Narážím na to, že auto lze napadnout i jinak než přes vestavěný modem.
Avatar - Stejsn
23. 7. 2015 14:48
Re: Ještěže
Nemám auto připojené k internetu. Nemá ABS. Nemá ESP. Nemá tempomat. Nemá klimatizaci. Nemá posilovač řízení. Nemá okna v elektrice. Nemá centrál. Nemá ani rádio. Mělo by pro něj platit heslo - čím míň tam toho je, tím míň se toho může pos_at. A přitom se se_e pořád. Aha, ona to u 1203ky není závada, ale vlastnost :-)
Avatar - woody-alien
23. 7. 2015 19:29
Re: Ještěže
To je tím, že nejsi důsledný. Vyhoď ještě motor, převodovku, diferák, brzdy, řízení...to jen tak namátkou, co si pamatuju. >:-[] ;-)

PS: Pořád mám tu sadu na patnáctistovku motor. Pokud ještě budeš chtít, je k dispozici grátis.
Avatar - beibej
22. 7. 2015 22:17
k čemu to je?
že se dají na dálku deaktivovat brzdy? Proč to auto vůbec umí? Je vidět, že dneska jsou už auta zbytečně přetechnizovaný.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Aoyagi
23. 7. 2015 08:45
Re: k čemu to je?
To nemusí nutně být chtěná funkce, ale pokud se přes síť dostane třeba přímo k řídící jednotce nebo i jen k většině systémů, tak může ovládat vše možné, co je někdy ovládané počítačem. Brzdy mohou být ovládány počítačem třeba kvůli ABS, kontrole trakce a tempomatu.
23. 7. 2015 12:47
Re: k čemu to je?
To je sice pěkný, ale když dojde k poruše ABS tak přestane fungovat ABS ne brzdy, kontrola trakce a ESP žije s těch samých čidel jako ABS, takže když dojde k jejich poruše rozhodně nezůstane auto bez brzd. Jen prostě přijde o tyhle featurky.
Avatar - Aoyagi
23. 7. 2015 13:58
Re: k čemu to je?
No to je size hezké, ale to nemá s tím nic společného. Propojení tam prostě je, tím se to stává zneužitelné.
23. 7. 2015 19:32
Re: k čemu to je?
ABS, respektive ESP nedělají jen senzory. To by asi těžko ten systém fungoval. Musí mít možnost zasáhnout do brzdění, konkrétně ABS musí být schopné přerušit/ zmírnit brzdění, aby došlo k odblokování kola. A že je nějaká komponenta fail-safe, neznamená, že ji nelze zneužít. Jen tě neohrozí, když selže. Pokud tam není tvrdé omezení (něco, co útočník nemůže přeprogramovat), tak takhle můžeš prakticky přijít o brzdy.
24. 7. 2015 14:47
Re: k čemu to je?
No když to píšou v tom článku tak to u nových aut asi nějaký způsobem půjde. Mě se zatím naštěstí nic takovýho netýká.
23. 7. 2015 12:44
Re: k čemu to je?
Hele to mě taky zarazilo. Jak je možný narušit funkci brzd, když to funguje mechanicky a hlavně proč a jak by se to mělo dát vůbec deaktivovat?? Já bych takový auto ani nenechal homologovat. To by prostě nesmělo na silnice, když je možný, že se mu najednou deaktivujou brzdy vlivem ne mechanický ale softwarový závady. 8-s
Avatar - Aoyagi
23. 7. 2015 13:59
Re: k čemu to je?
Funguje mechanicky? Tohle je dvacáté první století :-)
23. 7. 2015 14:12
Re: k čemu to je?
Jasně. Stlačením brdovýho pedálu přeneseš mechanicky sílu nohy na hlavní brzdovej válec ve tvým snažení ti ještě pomůže rovněž mechanický posilovač. Tlak generovaný brzdovým válcem se pak šíří brzdovýma hadičkama ke kolům kde brzdový váleček způsobí pořád mechanicky přitlačení brzdový destičky ke kotouči. V případě ABS jde tlak přes ABS, který pokud mu dá čidlo na kole signál, že se zastavilo kolo na zlomek vteřiny povolí brzdu. Pokud se ti vysype některý z čidel, tak se ABS deaktivuje a auto se chová jako by ABS nemělo. Čili jo brzdy fungují mechanicky.
Avatar - Aoyagi
23. 7. 2015 14:40
Re: k čemu to je?
Jo, u některých aut to tak možná ještě je, ale tipuji, že skoro žádné lepší auto nemá přímé mechanické spojení brzd a pedálů bez žádných elektronických záležitostí vyjma posilovače. S nadsázkou. A navíc, jak sám píšete, ABS se vypíná na základě čidel, ne mechanicky.
24. 7. 2015 14:16
Re: k čemu to je?
Ty já ti nevím, ale vyjma elektromobilu si nedovedu představit, že by nějaký auto mělo brzdy "by wire"
Avatar - JirkaVejrazka
24. 7. 2015 16:44
Re: k čemu to je?
Treba muj Prius ma brzdy kombinovane - prvni cast brzdne drahy je rizena elektronicky, ale doslap uz je ciste hydraulicky, prave z bezpecnostnich duvodu. Proste pri dupnuti na brzdu je tam vzdycky ta stara dobra hydraulika.
26. 7. 2015 10:59
Re: k čemu to je?
No vida to jsem čoveče nevěděl, že má Prius ještě mechanický brzdy.
23. 7. 2015 19:57
Re: k čemu to je?
Jenže ten ventil "v ABS," který snižuje tlak, aby kolo odbrzdil, bude řízený elektronicky. Řídící jednotka řídí jeho činnost. A pokud ho řídící jednotka prostě nechá otevřený, protože nad ní útočník získá kontrolu, tak máš smůlu. Pokud ten systém není zabezpečený proti něčemu takovému.
23. 7. 2015 19:48
Re: k čemu to je?
To není závada, ale úmyslné poškození, asi jako kdyby ti někdo přerušil brzdové vedení.
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2015 23:11
Super
Už se nemohu dočkat autonomně řídících, vzájemně komunikujících a vždy online vozidel a doby, kdy blbečky střílící z airsoftek u cesty nahradí blbečci s notebooky. Holt, pokrok nezastavíš. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
23. 7. 2015 07:20
Řešení existuje
Stačí si na místo moderních dopravních prostředků (ani nebudu psát aut, ty už dneska člověk nová nekoupí) koupit pěkný youngtimery a hacker pro vás bude jen slovem ze slovníků. :-) Až budu chtít někdy jet autem, které si nebudu sám řídit, zavolám si taxi. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aoyagi
23. 7. 2015 08:46
A je to tu zas
To je jeden z důvodů, proč si nikdy nekoupím auto, které v sobě má SIM kartu. Nebo pokud nepůjde prostě vyndat/odpojit.
Rozbalit vlákno
2
23. 7. 2015 11:26
Re: A je to tu zas
Přitom je tohle jeden z těch horších způsobů, jak napadnout auto. Není zase tak těžké v tomhle případě život útočníkovi ztížit tak, že si radši najde jinou cestičku. Ale samozřejmě, když se to nedomyslí, může se ti stát to, co se stalo BMW - že si útočník skrz aplikaci určenou pro majitele zjistí, kde auto je, klidně si ho bude moci odemknout atd., protože není dostatečně zabezpečená a uživatelé jsou lajdáci.
Avatar - CommonUser
23. 7. 2015 12:17
Re: A je to tu zas
No a niekedy staci master-key.
23. 7. 2015 09:21
omg omg
-to je zákaznické centrum? Naše auta tady stojí. Vsichni na dálnici tady stojíme... Nevíte, co se deje? Auta najednou prestala jet... " omg omg.... Jeee tady někdo jede v odstavnem pruhu.... Jé to je veterán... Ten se maaaa....

Doba pretechnizovanych výrobků je tady. Vitejte. Zvladne Vaše auto upéct i buchtu? Tim nemyslim partnerku pri vypnuté klimatizaci, ale váš oblíbený zakusek ke kávě, kterlu Vam predtim vyplivl pressovač... Doba, kdy Vam policajti zastaví auto na dalku, kdy si načtou vase udaje a prostě zmacknou to červené tlačítko je za rohem. Také ta krása, kdy Vam po každé jízdě online prijde vypis o stržení peněz za prestupky bude fajn. Nebo hlidka vás zastaví a jen si nacte data, pak Vam ukáže graf a online Vás kasiruji za prestupky spachane po cestě... Jaaaj zo bude blaho.... Jo jo... Už Charlie Chaplin to věděl, že doba strojni semele člověka... A co teprve doba počítačových nadšenců....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
23. 7. 2015 10:45
Re: omg omg
Tak tak, doba scifi filmů se blíží. auto, který komunikuje někde s někým on-line mi rozhodně nesmí do baráku.
Avatar - Blue Sun
23. 7. 2015 11:04
Re: omg omg
Mám výhodu, na takové auto nikdy nebudu mít. >:D Do Dacií se to za mého života nedostane...
23. 7. 2015 11:12
Re: omg omg
Tak na to bych moc nesázel ;-)
23. 7. 2015 14:31
Re: omg omg
Ale dostane, pokud vím, tak EU chce zavést jako povinnost u nově vyrobených aut systém, který při nehodě zavolá záchranku na což je potřeba mobilní připojení ;-)

No a pak už stačí díra v infotainmentu přes který pak člověk může po sběrnici CAN bus posílat do brzd a dalších systémů jednotlivé příkazy jako tomu je v případě Jeepu.

Zloději pak bude stačit notebook přes který auto nastartuje a podle GPS si jej na dálku "odveze" kam bude chtít a vše bude kontrolovat přes kameru, prostě si zahraje Need for speed v reálu >:D
23. 7. 2015 22:18
Re: omg omg
Už teď existuje cesta skrz tvůj telefon, pokud se s autem spojí. Například Audi, co vím, má kritické funkce oddělené od zábavních a všeho bezdrátového, spojené jsou skrze bránu, dalo by se říci firewall, který brání podobným útokům. Ale ne každé auto/ výrobce používá obdobnou architekturu.
23. 7. 2015 11:11
Re: omg omg
No tak to nam za chvilku zbudou jenom "V" značky >:D
Avatar - Stejsn
23. 7. 2015 14:52
Re: omg omg
Ty EU zakáže jako první, počítám že to schová buď za ekologii, nebo za neefektivní využívání paliva.