Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee jako černý koncept bez jména

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Je celý černý, někde září chromem a určitě se bude vyrábět.

Černá studie Jeepu Grand Cherokee se představila na autosalonu v Houstonu. Automobilka vyrobila ještě jeden stejný vůz v tmavé třešňové červeni, ten viděli krátce poté návštěvníci výstavy ve Washingtonu (D.C.). Terénní divize Chrysleru je oba nazývá product-intent concept. Ovšem malými písmeny, žádné oficiální pojmenování nedostaly. To znamená jediné: má v úmyslu takové auto vyrábět. Chce totiž nabídnout zákazníkům, kteří si vozy všelijak vizuálně upravují, modifikovaný model už z výroby.

Zaměřme se na houstonský koncept, který je i na firemních fotkách. Tenhle velký černý Čerokéz je postaven na základě modelu Laredo X. Nová generace vlajkové lodi Jeepu je sice uhlazenější, ale pořád je to velký kus teréňáku. Tmavý lak karoserie i pětipaprsková dvacetipalcová kola ve stejném odstínu vypadají velmi efektně. S nimi kontrastuje chromovaná mřížka v tradiční masce chladiče se svislými žebry a další stejně zářící doplňky, například kryt motoru.

Interiér je v kůži (jak jinak, jsme přece v Americe!), volant a volič režimů samočinné převodovky též, přední sedadla mají vyhřívání. Audio disponuje výkonem 506 W, má subwoofer a devět reproduktorů, takže o pořádný hudební nářez je patřičně postaráno. Případný majitel může připojit také externí zdroje hudby. Koncept se chlubí i parkovací kamerou a asistentem, bezklíčkovým vstupem a startováním, bezdrátovou komunikací Uconnect a více než padesátkou bezpečnostních systémů.

Popisovaný vůz se tedy zatím nijak nejmenuje. Proč? Protože na to automobilka vypsala soutěž Name My Ride. Vítěz bude mít šanci získat právě největší model ze současné nabídky Jeepu. Specializovaná média se předhánějí v návrzích: Stealth, Noir, Dirty Dirty, Back-in-Black Edition. Nebo co třeba Emo Edition? Jeden vtipnější než druhý.

Jeepu Grand Cherokee se alespoň doma v USA velmi daří. Loňské prodeje dosáhly čísla 127.744, což je o 51 % více než v předešlém roce. Terénní auta s puncem legendy si v poslední době oblíbili hlavně Texasané. Americké prodeje celé značky vylétly vzhůru o 44 %, celosvětové pak podobně: o 41 %.

Je vidět, že přechod pod křídla Fiatu byl tím nejlepším krokem. Paradoxem je, že samotnému turínskému chlebodárci a jeho italským značkám (hlavně Alfě Romeo) se zrovna dvakrát dobře nevede.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
26. 1. 2012 15:14
Re: redakce
Chacha hi hi, ha ha, tralalááá... hrooozna legrace..., den poté, co udělají chybu takového formátu, že to musí opravovat...

Jako já si sice podle tebe můžu ten Lexaurin vzít (teda nevím an co by mi byl, mám nervy celkem v pořádku a pravděpodobně i inteligenci a peněženku v porovnání s lidmi v redakci), ale obávám se, že to jaksi nebude mít na kvalitu zdejších článků žádný vliv (která jde mimochodem hodně strmě dolů).

Celý článek je mi celkem u zadnice, dokonce sem ani neměl potřebu se vyjadřovat ke včerejší špíně, ale tohle: Cituji: "Je vidět, že přechod pod křídla Fiatu byl tím nejlepším krokem. Paradoxem je, že samotnému turínskému chlebodárci a jeho italským značkám (hlavně Alfě Romeo) se zrovna dvakrát dobře nevede". je prostě zbytečné a subjektivní (zvlášě v momentě, kdy sme redakci včera dokázali opak.
Avatar - Barrichello
26. 1. 2012 14:31
Re: redakce
>:D
A procházky na čerstvým vzduchu >:D
Avatar - DRBNUTY
26. 1. 2012 14:16
Re: redakce
Som pocul, ze na nervy je dobry Lexaurin :-!
26. 1. 2012 13:46
redakce
bravo...
Vyhlásili sme na auto.cz svatou válku AR? Vypadá to, že ano... Tak si to užijte... Vzhledem k prodejům AR u nás je to jistě užitečná práce a nejspíš (mě z neznámého důvodu) to někomu na hoře vadí, že se zde AR ještě vůbec prodává.

Kdo Vám tento úkol zadal..., tedy, už tak nějak nepředpokládám, že v redakci dělá jeden idiot vedle idiota (co ani neumí anglicky bez schopnosti ctrl+c, ctrl+v, neboť jeho duševní schopnosti nejsou schopny učení elementárních znalostí), ale sem přesvědčen, že to co píšete píšete se záměrem...(notabene, pro Vás na rozdíl třeba od mne, Murphyho a nebo šášulky Barichela je to co tvoříte PRÁCE, nějak placená).

Takže... včerejší zpackaný nadpis, jste už opravili a teď zase tohle? Můžete si blahopřát, ale s takovými chybami, Vám na to stádo přestane skákat.... Jak asi bduete psát, až AR bude mít v nabídce víc než jen dva modely (a podle všeho to nebdue trvat douho).

Takže na závěr.. Ano Fiatu se nedaří, zejména AR, která stabilně 4 roky rok po sobě prodejně roste a ze všech značek koncernu Fiat (bez Chrysleru) je jedinou letos rostoucí značkou), což je bez pochyby se dvěma modely a s poklesem italského trhu výborný výsledek... Ale jinak ano... AR je úplně v . :yes:
Avatar - Barrichello
26. 1. 2012 13:21
Nová generace
s lepším a kvalitnejěším interiérem byl správnej krok + nový motor V6 Pentastar - ano, fiat dostal dárkem hezký produkt, když v době kdy to kupoval, resp. začla probíhat první jednání s us vládou už dokončovaly vozy z ověřovací série poslední testy a vše bylo připraveno ke spuštění výroby.

No DaimlerChrysler AG se povedlo solidní dílo a Cerberusu pak jeho dotažení do finálové podoby :-)