Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee: nová generace

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Jeep představil v New Yorku novou generaci největšího modelu značky. Svěží tvary a nová technika se dostanou k zákazníkům v USA ještě letos, Evropa musí počkat do roku 2005.

Jeep představil v New Yorku novou generaci největšího modelu značky. Svěží tvary a nová technika se dostanou k zákazníkům v USA ještě letos, Evropa musí počkat do roku 2005.

Jeep klade důraz na terénní schopnosti svých vozů a snaží se tak vystoupit z řady mnoha dalších (nových) přírůstků ve třídě SUV. Nový Grand Cherokee je možno mít se třemi verzemi pohonu všech kol. Ten nejjednodušší Quadra-Trac I využívá rozdělovací převodovku NV140 bez redukce a je tak alternativou k levnějším Jeepům s jednou hnací nápravou (v současné době mají podíl asi 25% na prodeji Jeepu). Quadra-Trac II s rozdělovací převodovkou NV245 s redukcí a neutrálem (pro případ ze je vůz tažen). Třetím stupněm je pak Quadra-Drive II, který disponuje elektronickým systémem ELSD (Electronic Limited Slip Differentials), suplujícím funkci uzávěrek diferenciálů.

Poprvé se pod kapotu dostane motor 5.7 HEMI V8, známý z dalších velkých Chryslerů (např. 300 C). Tento motor je vybaven deaktivací jedné z řad válců ve chvíli, kdy není celý výkon motoru potřeba, což se odráží až ve 20% úspoře paliva. 90 % největšího točivého momentu je k dispozici v rozmezí otáček 2400 až 5100 ot/min. V nabídce je nadále motor 4.7 V8 SOHC.

Třetí, zatím nejmenší motor v řadě Grand Cherokee, už není letitý šestiválec 4.0 I-6, ale vidlicový šestiválec 3,7 l, který navíc dává vyšší výkon. Agregát, poprvé uvedený v Jeepu Liberty a Dodge Ram sdílí mnoho prvků s motorem V8 Power Tech.

Nový podvozek velkého Jeepu dostal nové hřebenové řízení (místo převodky s obíhajícími kuličkami), zadní pětiprvkovou nápravu, o 13 % větší zdvih předních kol, ESP a v nejvyšší verzi s motorem V8 HEMI je nyní standardem hydraulický “Dynamic Handling System” pro snížení náklonu vozu v zatáčkách.

Jeep Grand Cherokee se jako model 2005 začne vyrábět ve třetím čtvrtletí letošního roku v Jefferson North Assembly Plant v Detroitu. Montáž pro trhy mimo severní Ameriku bude zahájena v prvním čtvrtletí roku 2005 v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu.

Ondřej Láník
Diskuze (7)