Jeep Grand Cherokee: První dojmy

Jeep Grand Cherokee: První dojmy

 
 

Nová generace velkého Indiána se poprvé představila veřejnosti již v dubnu 2009 v New Yorku, ale my si ji můžeme poprvé pořádně prohlédnout až nyní v Paříži.

Jeep zřejmě dostává choutky po rozvodu s Mercedesem zkusit to znovu v prémiovém segmentu, tentokrát na vlastní pěst. Proto se aktuální generace nechala vytvarovat do opravdu hranaté, nadřazené podoby, z jaké bude mít radost nejeden evropský městský kovboj. Tvary jsou totiž tak jednoduché, že jejich vzkaz opravdu pochopí asi každý, kdo se vyskytne v blízkosti hranatého monstra. Nejenže totiž povyrostly rozměry, zvýšila si i příď a detaily už nyní neoscilují mezi oblostí a hranami; nyní už jsou prostě hranaté, ať se to komu líbí nebo nelíbí. Největší překvapení ale čeká uvnitř – Grand Cherokee dostal vzduchové pérování s pěti polohami (z toho čtyřmi provozními) a rozsahem zdvihu 105 mm. A také s tím související úpravy, především obdobu systému Terrain Response, dokonce i s podobným kruhovým přepínačem jízdních režimů. Pochopitelně nechybějí elektronické uzávěrky a další vymoženosti.

Prokoukla zejména příď s menšími, ale elegantnějšími světlomety, nyní svěřenými miniaturizačním technologiím. V nich se poprvé schoval i ukazatel směru, maskovaný u dálkové paraboly. Na masce nebylo co vymýšlet, polepšil si ovšem přední nárazník, zároveň elegantnější a méně bránící krajním nájezdům. Takřka přísně geometrický profil si odlehčil výraznými lemy blatníků, další výrazný impuls dostal také trend zmenšování oken. Nyní jsou vůči obřím bokům ještě nepatrnější, než kdy dříve. Zrcátka sice vypadají na obří ploše nevelká, ale až zblízka lze poznat jejich skutečné rozměry. Podstatně si polepšila záď, která dostala velké a módně seříznuté koncovky a také spoustu horizontálních prolisů, maskujících její skutečné dimenze. Celek působí kompaktněji než u minulé generace, a to i přes značný nárůst rozměrů a všech hmot.

Také uvnitř se zlepšovalo – ačkoliv do evropských prémiových standardů chybí stále hodně, došlo na efektní detaily typu palubní desky potažené kůží či částečně dřevěného volantu s vyhříváním. Místy (ovšem hodně zřídka) lze nalézt i plast potažený měkčenou vrstvou, kvalitněji než dříve působí čalounění sedadel. Interiér existuje v tmavém i světlém provedení, to druhé jsme na autosalónu neviděli a je otázkou, zda se ho Evropa dočká. Jen dveře by se mohly zaklapávat trochu přesněji a interiér by snesl lepší dílenské zpracování i materiály – jako u naprosté většiny amerických aut.

Místo plně vytěžilo z extracentimetrů – je ho všude přinejmenším hojný dostatek. Minipokojíček v předminulé generaci je tedy definitivně zapomenut. Ani jedna část těla se nikde nedostává do žádné kolize s interiérovými panely, ocenění naopak zasluhuje velice slušná ergonomie, zahrnující sice nehezké a typizované, ale dobře umístěné a funkční spínače, známý univerzální dvoudinový multimediální přístroj, deset multifunkčních tlačítek na hezky tvarovaném a velkém (385 mm) volantu a samozřejmě i solidní výhled. Ten ale býval před velkým zmenšováním oken ještě lepší.

Vpředu lze rozměrné (49 x 62 cm) sedačky seřizovat elektricky včetně výrazné bederní opěrky, vzadu lze nastavovat sklon opěradla, děleného 40:60. Každý díl lze sklápět jediným pohybem páky a bleskově vytvořit téměř rovnou podlahu, daní za to jsou ovšem malé a nepříliš pohodlné hlavové opěrky, které se sklápí s sebou. Jinak se vzadu sedí velice příjemně, mj. díky dostatečně velkým (46 x 62 cm) sedačkám, dvojitému střešnímu oknu a také vyhřívání pod perforovanou kůží a samostatným výdechům klimatizace. Nechybí loketní opěrka a opět dostatek místa a odstupu od hran a výstupků všeho druhu. Potěší optimálně umístěná loketní opěrka ve dveřích a pocit soukromí.

Asi největší nárůst prodělal prostor pro zavazadla. Grand je stále pětimístný, proto si mohl dovolit opravdu velký prostor, a to nejen pro bagáž na ploše 100 x 105 cm (d x š), ale i pro plnohodnotnou rezervu. Škoda jen okolnostmi vynucené značné výšky nakládací hrany (84 cm) a víka, které se mohlo otevírat ještě o kousek výš, než do 182 cm.

Jeep Grand Cherokee: Podrobné informace a nové fotografie

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 












Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…