Jeep Grand Cherokee: První dojmy

Jeep Grand Cherokee: První dojmy

 
 

Nová generace velkého Indiána se poprvé představila veřejnosti již v dubnu 2009 v New Yorku, ale my si ji můžeme poprvé pořádně prohlédnout až nyní v Paříži.

Jeep zřejmě dostává choutky po rozvodu s Mercedesem zkusit to znovu v prémiovém segmentu, tentokrát na vlastní pěst. Proto se aktuální generace nechala vytvarovat do opravdu hranaté, nadřazené podoby, z jaké bude mít radost nejeden evropský městský kovboj. Tvary jsou totiž tak jednoduché, že jejich vzkaz opravdu pochopí asi každý, kdo se vyskytne v blízkosti hranatého monstra. Nejenže totiž povyrostly rozměry, zvýšila si i příď a detaily už nyní neoscilují mezi oblostí a hranami; nyní už jsou prostě hranaté, ať se to komu líbí nebo nelíbí. Největší překvapení ale čeká uvnitř – Grand Cherokee dostal vzduchové pérování s pěti polohami (z toho čtyřmi provozními) a rozsahem zdvihu 105 mm. A také s tím související úpravy, především obdobu systému Terrain Response, dokonce i s podobným kruhovým přepínačem jízdních režimů. Pochopitelně nechybějí elektronické uzávěrky a další vymoženosti.

Prokoukla zejména příď s menšími, ale elegantnějšími světlomety, nyní svěřenými miniaturizačním technologiím. V nich se poprvé schoval i ukazatel směru, maskovaný u dálkové paraboly. Na masce nebylo co vymýšlet, polepšil si ovšem přední nárazník, zároveň elegantnější a méně bránící krajním nájezdům. Takřka přísně geometrický profil si odlehčil výraznými lemy blatníků, další výrazný impuls dostal také trend zmenšování oken. Nyní jsou vůči obřím bokům ještě nepatrnější, než kdy dříve. Zrcátka sice vypadají na obří ploše nevelká, ale až zblízka lze poznat jejich skutečné rozměry. Podstatně si polepšila záď, která dostala velké a módně seříznuté koncovky a také spoustu horizontálních prolisů, maskujících její skutečné dimenze. Celek působí kompaktněji než u minulé generace, a to i přes značný nárůst rozměrů a všech hmot.

Také uvnitř se zlepšovalo – ačkoliv do evropských prémiových standardů chybí stále hodně, došlo na efektní detaily typu palubní desky potažené kůží či částečně dřevěného volantu s vyhříváním. Místy (ovšem hodně zřídka) lze nalézt i plast potažený měkčenou vrstvou, kvalitněji než dříve působí čalounění sedadel. Interiér existuje v tmavém i světlém provedení, to druhé jsme na autosalónu neviděli a je otázkou, zda se ho Evropa dočká. Jen dveře by se mohly zaklapávat trochu přesněji a interiér by snesl lepší dílenské zpracování i materiály – jako u naprosté většiny amerických aut.

Místo plně vytěžilo z extracentimetrů – je ho všude přinejmenším hojný dostatek. Minipokojíček v předminulé generaci je tedy definitivně zapomenut. Ani jedna část těla se nikde nedostává do žádné kolize s interiérovými panely, ocenění naopak zasluhuje velice slušná ergonomie, zahrnující sice nehezké a typizované, ale dobře umístěné a funkční spínače, známý univerzální dvoudinový multimediální přístroj, deset multifunkčních tlačítek na hezky tvarovaném a velkém (385 mm) volantu a samozřejmě i solidní výhled. Ten ale býval před velkým zmenšováním oken ještě lepší.

Vpředu lze rozměrné (49 x 62 cm) sedačky seřizovat elektricky včetně výrazné bederní opěrky, vzadu lze nastavovat sklon opěradla, děleného 40:60. Každý díl lze sklápět jediným pohybem páky a bleskově vytvořit téměř rovnou podlahu, daní za to jsou ovšem malé a nepříliš pohodlné hlavové opěrky, které se sklápí s sebou. Jinak se vzadu sedí velice příjemně, mj. díky dostatečně velkým (46 x 62 cm) sedačkám, dvojitému střešnímu oknu a také vyhřívání pod perforovanou kůží a samostatným výdechům klimatizace. Nechybí loketní opěrka a opět dostatek místa a odstupu od hran a výstupků všeho druhu. Potěší optimálně umístěná loketní opěrka ve dveřích a pocit soukromí.

Asi největší nárůst prodělal prostor pro zavazadla. Grand je stále pětimístný, proto si mohl dovolit opravdu velký prostor, a to nejen pro bagáž na ploše 100 x 105 cm (d x š), ale i pro plnohodnotnou rezervu. Škoda jen okolnostmi vynucené značné výšky nakládací hrany (84 cm) a víka, které se mohlo otevírat ještě o kousek výš, než do 182 cm.

Jeep Grand Cherokee: Podrobné informace a nové fotografie

Spolupracujeme s TipCars.com
Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů

Místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek předpokládá, že…

Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média

Bílý dům se staví skepticky k oznámení Severní Koreje o…

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

 
 












Blesk.cz

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Dosud všichni soustředili pozornost na její zadeček, kterým oslnila na svatbě své slavnější sestry, vévodkyně…

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil se k smrti?

Záhadná smrt slavného hudebníka Aviciiho (†28): Upil…

Byl mladý, nesmírně talentovaný a měl mít ještě celý život před sebou. Smrt však slavného DJe a producenta Tima…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Po smrti mámy bojoval o titul. Ani hattrick v Superfinále nakonec nestačil

Po smrti mámy bojoval o titul. Ani hattrick v…

Florbalem zaháněl smutek. A sám neskutečnými kousky rozdával radost ostatním. Martin Tokoš (27), který se v…

 

Reflex.cz

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako Frida Kahlo. Právo na její tvář má podle soudu jen rodina

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako…

Letos v březnu přesně na Mezinárodní den žen uvedla společnost Mattel, která vyrábí legendární panenku Barbie,…

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší dochovaná sakrální stavba v bývalém Československu

Kostelík sv. Margity Antiochijské: Nejstarší…

Kopčanský kostelík sv. Margity Antiochijské sice leží geograficky už na Slovensku, ale jeho historie je tak…