Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jeep Grand Wagoneer: Sedmimístný model přijde v roce 2015

Jeep pod italským vedením chystá další expanzi směrem vzhůru. Audi Q7 nebo Toyota Land Cruiser dostanou nového amerického konkurenta.
Zpět na článek
11. 2. 2013 17:19
12. 2. 2013 08:06
12. 2. 2013 15:45
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 08:21
Krok špatným směrem
chevy Tahoe, jistě. Bohužel se právě jedná o ukázkový případ toho, co se neprodává, neb loni se prodalo 68 904 ks, meziroční propad přes 14%.......tenhle typ aut v USA frčel poč. 90. let, ovšem tu dobu Jeep zaspal, uvádět tento model dnes je zbytečné....
Ještě hůře sou na tom luxusní Escalade (22 623 ks za rok) a Lincoln Navigator (8371 ks).

Zákazníci tohle už nekupují, kupují menší SUV a crossovery nebo pak pickupy. Doba velkých SUV už skončila.

Přesně na tomhle se ukazuje, že Fiat nemá o us trhu páru.
Rozbalit vlákno
13
11. 2. 2013 08:30
Re: Krok špatným směrem
...... >:D >:D >:D
Takže dobré ráno všem.... ;-)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 08:34
Re: Krok špatným směrem
Chceš nám namluvit že kategorie velkých SUV je v USA prodejní šlágr jo?

V tom případěš se opravdu nad ránem zasmějem, realita prodejů ale mluví jasnými čísly, každoroční meziroční propad.....a divím se že auta jako Navigator ještě drží v anbídce, 8 tis ks se jiných modelů prodá za měsíc, tady se sand ani nemůže rentovat výroba....
11. 2. 2013 09:01
Re: Krok špatným směrem
tady vůbec nejde o nějaké trhy a auta, tady jde výhradně o tebe ;-) Tomu se směju....
Je naprosto evidentní, že ty budeš kritizovat úplně všechno, s čím Fiat v USA přijde. F500 - směšné, malé. Dart - bezpohlavní, propadák. Big SUV - propadák, zbytečně velké.... atd. >:D >:D >:D

Jo a mimochodem - rozhodnutí s jakými modely přijít se patrně schvuluje v Turíně, ale dle mého názoru nechává Fiat americkým brandům poměrně velkou autonomii (vyházel snad nějaké lidi z managementu Jeepu a dosadil tam svoje?). Čili tenhle nápad nejspíš nevznikl někde v kavárně v Turíně, ale spíš v hlavách američanů pracujících pro Jeep.... To je moje doměnka, samozřejmě do detailů ty vazby neznám....
11. 2. 2013 08:55
Re: Krok špatným směrem
dle meho soudu to zrovan tak jednoznacne neni...ano, Escalade a NAvigator dolu,jenze Escalade spada do segmentu luxusnich SUV , kde jako jedne z mala padal...spolecne s Navigatorem;-) Jinak Infiniti QX56 .+14.5%, MB GL Class + 25% nebo treba LAnd Cruiser + 88%..vsecho YTD data...Letos se i VW chysta s novym 7-seaterem na US trh. Dle meho soudu, Jeep is akorat zkompletuje portfolio a nemyslim ze by to byl vylozene krok spatnym smerem, kor kdyz je v podstate na stejne platforme.
11. 2. 2013 09:10
Re: Krok špatným směrem
Taky si myslím,jde o luxusní suv a ty nebudou donekonečna rust,trh neni nafukovací,myslím ze je to jasně vidět na Evropě a pokud jsem cetl ze se chystají nástupce escalade i navigator,tak prodeje jim asi problém nedělají,vždyť USA jsou kolébka obřích aut,takže jeden nebo dva roky poklesu ještě nic neznamená...
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 09:23
Re: Krok špatným směrem
Prej jeden nebo dva roky, hehehe hahaha hihi

Calendar Year Escalade EXT ESV Total U.S. sales

2004[13] 36,994 9,638 15,618 62,250
2005 29,876 7,766 13,502 51,144
2006[14] 39,017 7,019 16,170 62,206
2007 36,654 7,967 16,370 60,991
2008[15] 23,947 4,709 11,054 39,710
2009[16] 16,873 2,423 6,588 25,884
2010[17] 16,118 2,082 8,674 26,874
2011[18] 15,079 2,036 8,388 25,503
2012[19] 12,615 1,934 8,083 22,632

Tahoe
2001 202,319 77,254 279,573
2002[15] 209,767 76,488 286,255
2003 199,065 86,238 285,303
2004[16] 186,161 86,571 272,732
2005 152,307 73,458 225,765
2006[17] 161,491 71,476 232,967
2007 146,259 63,428 209,687
2008[18] 91,578 39,064 130,642
2009[19] 73,254 29,411 102,665
2010[20] 75,675 28,781 104,456
2011[21] 80,527 34,250 114,777
2012 68,904 27,818 96,722

Navigator
1998 43,859
1999[19] 39,250
2000 37,923
2001[20] 31,759
2002[21] 30,613
2003 38,742
2004[22] 36,398
2005 25,844
2006[23] 23,947
2007 24,050
2008[24] 14,836
2009[25] 8,057
2010[26] 8,245
2011[27] 8,018
2012[28] 8,371

Skutčen ten pokles trvá jen dva roky, že >:D >:D >:D >:D >:D
11. 2. 2013 10:30
Re: Krok špatným směrem
Ano podle čísel to šlo dolu,spíš bych ale řekl,ze se počet podle posledních let ustálil,jestli se cadillacu prodává průměrně 25000 uz 4 roky a to samé platí pro navigator v 8000 kusech,tak je vidět, trh uz je plnej a nema kdo o porad kupovat a myslim ze 25000 nebo 8000 rocne nejsou spatna cisla na to,ze jsou 6 let stary,mohlo to byt horší,a jak tohle mají spočítané my nevíme,ale souhlasím ze Jeep nepotrebuje větší auto,mají durango a jenom zbytečně budou vyvíjet nové auto,stejně nechápu proč bmw děla verze gt.....
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 10:57
Re: Krok špatným směrem
8000 ks se nemůže Lincolnu rentovat, to stačí aby továrna jela dva čtvrt roku a pak jí můžou zavřít.

Ale i stálice trhu jako Tahoe padá, a i když us trh celkově rostě po krizi v roce 2009, tak velká SUV nerostou. A podle mě už se na čísla někdy z roku 2006-07 ani nedostanou.
11. 2. 2013 11:38
Re: Krok špatným směrem
Myslím ze se taky nedostanou na hodnoty 2007,ale určitě se to ještě zvedne,lincoln nemel nikdy dobry prodeje,mají spatnou strategii,vždyť je lincoln luxusní znacka a prodává opravdu málo,nevím jak se prodává mkx a mkt,zadna slava to asi nebude,museji proste zapracovat na prodejích, to je jasny...
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 09:15
Re: Krok špatným směrem
Jde o absolutní čísla za rok 2012...
MB GL - 26 042 ks; Audi Q7 - 11008 ks; Toyota LandCruiser - 2895 ks.....

Mam ještě pokračovat?
Já myslím že radši ne....

prodávat ročně 10-20 tis vozů se nemůže Jeepu nikdy rentovat a konkurence je velká
11. 2. 2013 09:47
Re: Krok špatným směrem
tojetsli se jim to vyplati nebo ne, bych nechal ais na jejich rozhodnuti...kazdopadne, neni to jeich jediny model, talkze z hlediska celkove strategie a postaveni na trhu, si myslim ze to spatny krok nebude. komu se to v tomto segmentu rentuje? pres 20tis jde malokdo...je to take otazka prestize a vnimani znacky, to bych uplne nepodcenoval.
Jinak k tem cislum...samy o sobe jeste tolik nereknou, trend je v tuto chvili dulezitejsi.....GL pod 20k v roce 2010, 25 - 2011 a 26 2012; land Cruisre to samy..2010-1800, 2011-1600 a 2012-2895....Nehled ena to , ze Luxury SUV segment je cca 1% nahore oproti lonskemu roku...Tyhle top segmenty netrpi zase az tolik, to je stejne jako prodej luxusniho obleceni ci hodinek...u velkych SUv uz je situace jina, pac tam je nejvetsi prekryv se stredni tridou, ktera v dobe kroize osekava nakaldy nejvice..-7,5%, a naopak male SUV + 9.5%.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 09:55
Re: Krok špatným směrem
Velká SUV spadla během 8-12 let o polovinu a to je skutečně masivní propad....
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 09:26
Re: Krok špatným směrem
F500 je malé prítko která až vyčerpá okruh těch co tohle chtějí tak propdeje spadnou, Wgoneer je v dnešní době nesmysl, neb dát do prodje auto v seemtnu, kde jiné zaběhnuté modely prodávaj 10-20 tis aut ročně.....

A no a Dart třeba mít súpěch ještě bude, ale to pořád nemění to že Avenger aztím neválcuje a že je to designový hybrid. >:D
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 08:36
Pro redakci
Ford Explorer skutečně není, a nikdy nebyl konkurencí Chevy Tahoe.

Pletete si modely, ta konkurence pro Tahoe se jmenuje Ford Expedition >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
15
11. 2. 2013 11:19
Re: Pro redakci
Bariku, tak jsem se ze zvědavosti díval, jak si v Evropě vedou ameriky s italskýma znáčkama a přijde mi, že to není zas tak špatný. Freemont 26t, Voyager 5,5t, Thema 1,8t. Všechno s meziročním nárůstem. Máš nějaká srovnání s tím, jak se v Evropě prodávaly pod svými opravdovými značkami?
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 11:38
Re: Pro redakci
Dobře si vede jen Freemont, o zbytku i v USA hovoří jako o propadáku.

Thema je proti originálu 300C katastrofa a Voyager se prodává stejně nebo i mírně hůř jako kdysi, takže žádné zlepšení prodejců se nekonalo.

A prodeje Flavia Cabrio vs Sebring Sedan/cabrio asi nemá smysl komentovat, Sebring vede zcela jasně.

+ chybí prodeje modelů Dodge typu Caliber, avenger, nitro.....

Fiat se sám připravil o zákazníky, jeho chyba.

čísla máš zde

[odkaz]
11. 2. 2013 12:35
Re: Pro redakci
Mě to tak zlé nepřijde. Freemont je na několikanásobku Journey. Voyager je na tom podobně, ale roste. Thema je na tom o něco hůř, ale roste taky. Co je ale důležité, celkově si celá divize Chrysler výrazně oproti roku 2009 polepšila a stále roste. Jistě můžeš namítnout, že kdyby se nepřeznáčkovalo, tak by byl růst ještě výraznější. Podle mě by ale nebyl, protože Journey by se určitě nepordalo zdaleka tolik jako Freemontu a eventuelní nepatrně vyšší prodeje Themy/Voyageru by to nevytrhly.

Realita je taková, že prodeje Chrysleru v EU dělá především Jeep a Freemont. Přeznačkování Lancií je sice úchylnost, v tom s tebou souhlasím, ale v prodejích to stejně nehraje žádnou roli.
11. 2. 2013 13:06
Re: Pro redakci
a ještě si vem, o kolik se od roku 2009 ty trhy propadly.... to hřiště je prostě menší než dřív a přesto prodeje rostou.... je to slušný výsledek....
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 14:54
Re: Pro redakci
Pokud se v roce 2008 prodalo 4500 ks 300C a letos 1700, je něco špatně.....A to něco je itlaskej znáček na kapotě.

Voyageru se letos prodalo o něco méně než v krizovém roce 2009, to označit za úspěc leze taky slušnou dávku odvahy.

Falvii nebudu komentovat a zbývá jedinej Freemont.

Jedno vlaštovka ale jaro nedělá, jak zní moudrý přísloví.
11. 2. 2013 15:14
Re: Pro redakci
Myslíš si, že kvůli 3 tisícům prodaných aut navíc, by mělo smysl udrřovat v Evropě další značku?
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 15:26
Re: Pro redakci
odpověd viz níže:

"Stačilo zrušit Lancii mimo italský trh.
Jako Opel/Vauxhall.

Pro Itálii vše Lancie, pro zbytek Evropy vše Chrysler. Jak prosté.
Modely Dodge se mohly prodávat jako chrysler, zejména oblébené pickupy RAM a Viper a Challenger. "
11. 2. 2013 15:31
Re: Pro redakci
Jak jsem psal níže. Je otázka co by to udělalo s prodeji Ypsilonu mimo Itálii.

Kromě toho si nemyslím, že by se třeba takového Freemontu prodalo pod značkou Chrysler stejně jako pod Fiatem.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 15:55
Re: Pro redakci
O Freemontu sem nic nepsal, ten si mohli klidně pod fiatem nechat.

Měl sem na mysli Voyager a 300C, k tomu přidat viper, RAMky a Challenger, tedy to co se nejvíc dováží přes šedý dovoz.

Prodeje Ypsilonky mimo itálii nijak slavné nejsou. A potencionálmím zákaznicím by asi bylo šumák jestli maj logo Lancia nebo Chrysler.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 14:52
Re: Pro redakci
2010 byly ukončeny prodeje Chryslerů v EU, někdy v dubnu. Mzetím se jen doprodávaly skaldovky a nebo se neprodávalo nic.

Takže rok 2010 nejde vůbec počítat, rok 2009 byla krize, za relevantní jdou označit čísla z let 2006-2008 >:D >:D >:D >:D >:D
11. 2. 2013 15:12
Re: Pro redakci
V roce 2009 byla krize - ta ale trvá stále a automobilový trh EU od té doby stále padá. Prodeje celé divize Chrysler v EU naproti tomu rostou. To jen tak neokecáš. Jediná diskutabilní věc je přelepování Chryslerů na Lancie. Kdyby to prodávali pod Chryslerem, tak by možná prodali o 2, nebo 3 tisíce aut víc, ale museli by kvůli tomu na trhu udržovat další značku. Udržovat tady Dodge už by byla naprostá kravina.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 15:20
Re: Pro redakci
Divize chrysler v EU neexistuje, mimo rusko a Anglii, tak co bych okecával....

Srovnávám prodeje modelů, ně nějaké hypotetické divize která neexistuje, protože to soudruzi prodávají jako Fiat a Lancia.

Stačilo zrušit Lancii mimo italský trh.
Jako Opel/Vauxhall.

Pro Itálii vše Lancie, pro zbytek Evropy vše Chrysler. Jak prosté.
Modely Dodge se mohly prodávat jako chrysler, zejména oblébené pickupy RAM a Viper a Challenger.
11. 2. 2013 15:30
Re: Pro redakci
Nechytej mě za slovo. Moc dobře víš, co myslím divizí Chrysler.

Kdyby zrušili Lanci mimo Itáli, tak by možná trochu narostly prodeje Voyageru a 300C, ale naproti tomu by možná dost klesly prodeje Ypsilonu, stěžejního modelu Lancie/Chrysleru v EU. RAM, Viper a Challenger by měli marginální prodeje.

Ať se ti to nelíbí, nebo ne, Fiat to dělá pragmaticky. Nechal v EU Jeep, který tu má slušný potenciál a jinak vybral jednotlivé modely, které mají v EU šanci na úspěch a přeznačkované je prodává, bez nutnosti udržvat na trhu další značky. A prodeje mu dávají za pravdu.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 15:57
Re: Pro redakci
Jeep museli nechat, protože fiat nemá žádnou tradici co se týče SUV, ani žádnou značku pod kterou by to mohli prodávat.

A Fiat Wrangler nebo Lancia GrandCherokee , to už by byl silenej šálek >:D >:D >:D

Jinak prodeje Jeepu v USA mezriročně kelsaj už asi 6tý měsíc za sebou.... >:D >:D >:D
11. 2. 2013 13:53
Re: Pro redakci
Pokud se spravne koukam tak Chrysler pod Fiatem prodal skoro dvakrat tolik od prevzeti, dobre ne???
Avatar - jozephko
11. 2. 2013 09:31
Som zvedavý na celkové proporcie predĺženého Cherokee
Grand Cherokee som nikdy nemal nejako v obľube, ale ten súčasný sa mi veľmo ľúbi. Bielu farbu vyslovene neznášam, ale sused ho má v bielej, a celkom to tomu autu sluší. V reále to auto vyzerá oveľa väčšie ako len na 4,8 metra. Takže predĺžený variant bude ešte mohutnejší. Veľmi však bude závisieť na celkových proporciách, kde a koľko centimetrov mu dizajnéri pridajú.
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2013 11:06
Psychiatrická léčebna
Bariku, BAriku, ty si zralý na psychinu... >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 11:16
Re: Psychiatrická léčebna
Čas ukáže, wolfíku, abyste tam nakonec nemuseli vy dva s Murphym >:D >:D
11. 2. 2013 13:07
Re: Psychiatrická léčebna
evidentně má ten hošík takové slabší ráno, viz:
[odkaz]
:*)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 15:16
Re: Psychiatrická léčebna
Njevíc tam perlíš ty, i když Dinar tě mohutně předčil.

Akorát že u tvého uvažování že když někde jede 110, tak i přejdíždí 110 se jde ještě pousmát, u jeho uvažování že se jdu projet když našetřím na benzín nevím jestli mam brečet nebo hledat v kalendáři kdy je blahoslavení chudých duchem, neb větší trapárnu už tu dlouho nikdo nevyplodil.

Já na provoz mam, kdyby ne, jezdím Smartem za 3 litry.

Akorát nemam potřebu jezdit pokaždý když vjednu na dálnici 180 a pokaždý když vjedu na okresku 130 a přejdjíždět na dvojitý plný nebo 10 metrů před zatáčkou do který není vidět, jako jiní střelci.

Ale to je evidentně mimo rozsah vašeho chápání, protože von každej kdo má auto co jede 250 musí jezdit 250, a kdo jede méně nemá na provoz >:D >:D >:D >:D >:D

Nehledě na fakt že to žere skutečně málo, ono 1655 Kg je 1655 Kg, marná sláva, kdo vozí na hřbětě o 200-300 Kg víc(D3) halt potřebuje 50 koní navíc nebo V12, ale pak to ukazuje trošku jiný cifry :-)
Že Dinare.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 11:43
výroba fiatu 500 v Mexiku končí
v roce 2015, budou to dovážet z evropy >:D >:D >:D Z polska

To budou mít odbory radost až jim fiat začne zavírat továrny a vozit nové modely z Evropy >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
16
11. 2. 2013 13:28
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Bude to dnes publikovano na NOVE nebo zitra to vyjde v BLESKU?
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 14:56
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Bylo to publikováno na www.allpar.com

[odkaz]

což je nejdůvěryhodnějí zdroj ohledně chryslerů už asi 20 let >:D :-!
11. 2. 2013 15:56
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
S tim nemam problem...., mam problem s tou skrytou jakoby radosti, ze se neco meni a ze jakoby se vraci vyroba do Evropy po startu v Americe pred dvema lety.
Mam problem ze se diskutuje o necem jinem a najednou boom jakoby negativni zprava. Mam problem ze kdyz tak se bude jednat o novou generaci coz si zapomnel napsat.... A mam problem ze uz nepises ze americke tovarny brzo dosahnou maximalnich kapacit.

Svet se meni, vyrobni kapacity tez, Tolluca bude mit co vyrabet i kdyz pripadne 500 tam nebude.... Pokud z ekonomickeho hlediska ma smysl koncentrovat vyrobu na jedno misto, at to udelaji, muze to byt spravne reseni!
Ja jim drzim palce, coz se o tobe asi rict neda.... S cimz mam tez problem, aby si vidal do budoucna skvele "ameriky", spojeni Fiat/Chrysler je zajimava moznost. Diky Fiatu jsem si koupil Granda a jsem s nim spokojen, obracene takovych zakazniku treba u 500 je zajimave mnozstvi. Byly tady negativni vylevy jak to bude propadak a ejhle 50 tis ks v US a Canade je prodano, a nepis prosim ze vsichni co si chteli 500 koupit si ho uz koupili a nyni se neproda ani kus.... :-)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 16:10
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Jo a co v té Toluce budou asi dělat jiného?
Protože krom Journey/Freemont se tam nic jinýho aktuálně nedělá, když odečtu tu 500ku.

Nehledě že malý Jeep jako nástupce Compass/Patriot se údajně maj taky vyrábět v Evropě a pro evropu a další trhy se maj vyrábět GrandCherokee v rusku, Cherokee/Liberty v Itálii.

A ted bych chtěl vidět, kde us továrny nestíhaj, když prodeje Jeepu klesaj v USA už 6 měsíců za sebou, porovonáním z lonskem a tady máš tabulku co se vyrobilo v Lednu:

Model 1/2013 1/2012 Změna v %
Jeep Compass 11,381 9,949 14.4% 1
Jeep Grand Cherokee 14,616 20,976 -30.3%
Jeep Liberty 0 10,072 -100.0%
Jeep Wrangler 5,798 6,053 -4.2%
Jeep Wrangler Unlimited 12,498 9,867 26.7%
Patriot 9,741 10,567 -7.8%

Tak který továrny nestíhaj?

jhediný čeho se vyrobilo víc jak loni je compass a patriot Unlimited, jenže compass a patriot sjíždí v ejdný fabrice, takžetěch 606 ks co se vyrobil víc v toárně na compassy, z toho určitě měli vrásky na čele.

A zbejvá akorát továrn na Wranglery. A to je asi jediná která z dlouhodbějšího heldiska trošku nestíhá a jede na plný výkon.

Jinak o žádné další teda nevím z celého koncernu Chrysler group.
11. 2. 2013 16:54
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Sorry ale klesas na uroven demagoga GTI a to je skoda!!

Proc se koukas jen na Jeepa? A ne na cely Chrysler group? Kde se narodilo extra 300 000 ks prodanych aut oproti roku 2011 (hlavne v Americe)? Zasadni navyseni vyroby nad hodnotu 2,5 mil ks rocne, coz je soucasna max americkych kapacita tovaren, bude mozna pouze stavbou nove tovarny. Je zde logicke pouzit volne kapacity v EU, udelal bych to same!

Mozna by stalo trochu klidneji reagovat, cist poradne a hlavne nevybirat to co se ti hodi.
11. 2. 2013 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 00:24
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Těch 300 tis aut se narodilo ve stejných továrnách, které vyprodukovaly někdy v roce 2006 2 200 000 ks vozů což je o 600 000 vozů více jak loni.

Takže o tom že by někde krom Toledo Assemlyl plant, kde dělaj naplno ty Wranglery jeli na plnou kapacitu továrny nemůže být v rámci celého Chrysler Group řeč.

Možná by to chtělo číst pozorněji a něco o tom US trhu vědět, hlavně to že v 90. letech činily prodeje bezmála 3 miliony kusů. A ty musely být někde vyrobeny, že >:D :-)

To že Mercedes a Fiat pozvyházeli lidi neznamená, že nestačí kapacita továrny. Kapaita továrny je dostačující, jen je potřeba přijmout pár desítek tisíc lidí, což ale enní vůbec problém, protože propouštělo i GM a Ford a nezaměstatných dělníků s praxí je dostatek :-)
11. 2. 2013 18:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2013 18:01
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Aspoň někdo z toho má radost. :-!
11. 2. 2013 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2013 22:52
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
souhlas , myslim, ze je treba se na Chrysler , potazmo Fiat podivat z vetsi perspektivy. cisla mluvi za vse, at si Barrichello:-) mysli co chce, Marchionne odvadni perfektni praci!
Obrat ze globalne (u CHrysleru) zvysil o 19%, prodel aut o 18% a skoro jako jedina znacka v US si zvysila trzni podil,.,.z 10,5 na 11,2% a zisk 1,7mld , cca 9x vice oproti 2011. takaze asi tak.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 00:29
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
On pan Merchionne nemá v naší milé krachující Evropě co v těch továrnách vyrábět, nebot fiat v evropě kupuje čím dál tím méně lidí, takže potřebuje tu kapacitu továren zaplácnout výrobou americkcýh modelů, aby tam měli co dělat.

Jenže pokud přesnue výrobu z usa, mexika a kanady do evropy, sebere práci lidem tam a to se UAW ale vůbec nebude líbit.
A UAW má vcelku mocné páky na to si prosadit svou.....

A propustit dělníky UAW a najmout dělníky co nejsou členy UAW prostě nejde, to je naprosto vyloučeno >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 00:35
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Gilgit: v Toluce byal ukončena výroba PtCruiseru, místo kterého tam dali 500.
Jinak by je odbory a obama sežrali, protože by museli propustit lidi.

Nehledě k faktu, že výroba v usa/mexiku by měla být levnější jak dovoz hotových aut z EU, proč asi japonci, němci i korejci mají nebo staví v usa továrny.....

Jenže Marchionne má problém, on něco zavřít bude muset, nebo omezit výrazně výrobu.
A ted jde o to zda v EU nebo v USA. Na základě tlaků z EU to ale zřejmě odnese USA.
12. 2. 2013 07:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 08:21
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Na tohle si nějak zapoměl odpovědět:

"Těch 300 tis aut se narodilo ve stejných továrnách, které vyprodukovaly někdy v roce 2006 2 200 000 ks vozů což je o 600 000 vozů více jak loni.

Takže o tom že by někde krom Toledo Assemlyl plant, kde dělaj naplno ty Wranglery jeli na plnou kapacitu továrny nemůže být v rámci celého Chrysler Group řeč.

Možná by to chtělo číst pozorněji a něco o tom US trhu vědět, hlavně to že v 90. letech činily prodeje bezmála 3 miliony kusů. A ty musely být někde vyrobeny, že

To že Mercedes a Fiat pozvyházeli lidi neznamená, že nestačí kapacita továrny. Kapaita továrny je dostačující, jen je potřeba přijmout pár desítek tisíc lidí, což ale enní vůbec problém, protože propouštělo i GM a Ford a nezaměstatných dělníků s praxí je dostatek "
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 08:43
Re: výroba fiatu 500 v Mexiku končí
Jistě, Fiat představil plány, jaké modely chce v USA vyrábět. Pokud tam nestrčí výrobu nějaké dodávky Fiat pod zančkou RAM, nevím co jinýho by tam asi vyráběli, nic zásadního se nechystá, všechno budou hlavně facelifty a nový generace stávajících modelů....

Mexiko emá svoje odbory? Nejsem expert na Mexiko ale docela bych se divil

Záasadní problém má v Evropě akorá tFiat a PSA

Já mam zásadní zaujatost proti tomu že převzal Fiat chrysler a že to vede jak to vede. A to už od roku 2009, jestli sis nevšiml.

Kdyby US vláda nedla Chrysler zadarmo fiatu....druhej úhel pohledu

Nakonec má ta továrna stát v Petrohradě, co mam info a tam ZIL nesídlí >:D
Jinak ZIL by nemohl vyábět v USA ani nákladáčky, ani limuzíny, nesplnují totiž US emsiní normy >:D
11. 2. 2013 17:19
Cherokee
Čo sa týka Grandu, predaje klesajú hlavne z dôvodu očakávania nového modelu 2014, ktorý dostane novú techniku a hlavne 8st. automat a dízel. Ja sám som na listine čakateľov a poznám mnoho iných ktorí by si inak kúpili 2013, no v terajšej situácii to nemá zmysel. Od budúceho mesiaca už budú nové modely u dílerov a objednávky sa prijímajú už od januára.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 00:30
Re: Cherokee
No jo, čekání na zprasený nárazník a naroubovaný světla z 300 který k tomu absolutně nepasujou :no: :no: :no: :no: :no:
12. 2. 2013 08:06
Re: Cherokee
Ty si vážně pacient...
Důležité je, že už tě asi všichni pochopili...
Tobě se holt líbí ty Chryslery, co přivedly automobilky ke krachu... Fajn. Teď konečně zase dělají auta, která lidi kupují a která mají jakž takž rozumné interiéry... tudíž chápu, že se ti tyto kroky nelíbí... Zaplať pán Bůh si menšina a automobilka co chce přežít musí dělat auta pro většinu. Proto taky Chrysler ze všech autpomoblek roste nejvíce a poroste ještě víc, páč přijdou docela zásadní nové modely.

P.S. Ten facelift JGC se nelíbí na světě asi jen tobě. ;-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 08:24
Re: Cherokee
Dležitý je třeba taky to, že dle průzkumů J.D.Power a dalších coe týče spokojenosti s vozidly byly značky Chrysler Group ještě někdy v roce 2008-09 upřostřed žebříčku, loni byly skoro na chvostu.

Tomu se říká posun >:D >:D >:D
12. 2. 2013 15:45
Re: Cherokee
Baríku, keď som to videl na fotkách, tiež som si myslel že je to totálny paskvyl, no cez víkend na živo na autosalóne som kapánek zmenil názor. V skutočnosti to vôbec nieje také zlé. Na nárazníku či svetlách nevidím žiadnu tragédiu, v pohode si na to zvyknem. Je to hold daň za masovejšie rozšírenie cherokéého, popravde len mizivé percento ľudí v dnešnej dobe potrebuje veľký a drsný offroad a pre tých ortodoxných má jeep wranglera. Grand cherokee si v teréne v pohode poradí, no dá sa s ním rovnako dobre jazdiť aj v meste. Ja sám som toho dôkazom. Inak, mám ho niečo vyše roka, cca 15 tis.km. a absolútna spokojnosť.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2013 16:25
Re: Cherokee
Přední nárazník a světlanemá co dělat s tím zda je auto ortodoxní offorad nebo SUV, GranCherokee byl stejně od první generace spíš SUV, s tím nemam nejmenší problém.

mam problém s tím jak vypadaj ty světla, to je podobný jako Bentley Muslane - celý auto krásný jen přední světla to totálně zabily.

A nárazník šel u GC taky udělat jinak.

paradoxně to GC vypadá njelíp ve stříbrný, neb v tý to aspon trochu zanikne