Jeep je v podstatě premiová značka , nemohou čekat prodeje jako u Fiatu kdysi.
Přes 100 tis. prodaných teréních Jeepů ročně je podle mne až až..
Koncern by měl raději vsadit na nové Punto .. to už tady mělo být několik let!
A tam se ty statisíce prodejů čekat dají spíš.
vyse 100 tisic jeepov v eu rocne je slusne cislo ale ked zvazime kolko predal renegade a kolko uz klasicky cherokee alebo grand cherokee tak iste rezervy tu stale vidim ... hlavne od tych vacsich jeepov sa asi cakalo viac lebo cisla renagade-u su podla mna ok.... verim ze pomoze aj novy compas ktory je dokonaly jak velkostne tak aj dizajnom .. aj ked v "triede kaskaja" to nebude mat iste lahke .... vsetko zavisi aj od ceny.. predajnej siete servisu atd... a vieme ze jeep v eu asi nikdy nebude utocit na pozicie europskych SUV bestsellerov ale predat takych do 200 tisic jeepov rocne v eu je podla mna realne ... len to by musel vyraznejsie pomoct aj cherokee aj wrangler ale hlavne asi novy compas ...
mno, ale keď na JEEPoch majú určite ďaleko vyššie marže ako hociakom Fiate. A do prémie by som ho veľmi neradil aj keď pán účtovník by bol rád keby tomu tak bolo. :-)
V nadpisu píšou, že letos uvedou 4 nové modely. A v článku je zmínka o faceliftu Cherokee, Renegade a nové generaci Wrangleru. A ten 4. jeep pro letošek je který? Autor to nejspíš spočítal i s tím loňským Compassem.
Ať dělám, co dělám, pořád nacházím v textu 2 faceliftované modely a 1 v nové generaci. Ale chápu, ono to dá docela práci spočítat modely zmíněné v článku a pak ještě vložit správnou číslovku do nadpisu!
Ostatně, kdo se ještě nikdy nezmýlil (dvacetkrát v tomto týdnu), hoďte po p. Burešovi kamenem :-(
vypadá teď vážně dobře a ve verzi Trailhawk mu to, podle mě, vyloženě sekne. :yes:
Co jsem viděl na netu, tak v USA je k dispozici i s 2,0T o 275k (zřejmě bez technologie Multiair, kterou mají Alfy), čemuž bych dal přednost před 3,2 V6, jelikož si bude víc rozumět s devítikvaltem. O možnosti jít relativně snadno na cca 340k ani nemluvě :-)
suhlasim... mne sa vo verzii trailhawk pacil uz ten predosly ale uznavam ze facelift mu prospel a z cherokee je razom uplne ine auto... elagantne a pritom drsne zaroven... tento jeep by som si vedel predstavit ako sukromne SUV auto aj mimo kvalitnu cestu ... a ano po facelifte dostal cherokee "novy" turbobenzin... proste slo by to.. to auto je razom uplne "nove" a dava zase kusok vacsi zmysel ... fandim mu :yes::yes:
jeep to ma celkom slusne naslapnute.... este to chce nove GCH a mozno aj nieco vacsie od neho ( ako konkurenta pre RR alebo GLS ) a nevidim problem
U GCH bych Jeepu doporučil co nejmenší změny a nepředělávat to, co funguje. Ale nějaký turbo V6 by se mi líbil, protože i s 5,7 V8 je to auto dost pomalé.
Podle mého soudu jde i po faceliftu o obludu, navíc s nesmírně špatným využitím obestavěného prostoru. Tenhle Jeep se prostě dramaticky nepovedl a facelift nemá šanci toho nepovedeného moc změnit. Je nevzhledný, nepraktický a předražený. Compass se povedl nesrovnatelně lépe.
Ale musíš uznat, že s tím nelakovaným nárazníkem je to docela dobrý vyklízeč levého pruhu >:D a do města taky zn. ideál - obrubníky najednou neexistují.
Asi takhle, kdo občas plánuje SUVčko protáhnout v terénu, tak si neumím představit nic (ve své velikostní kategorii) vhodnějšího. Třeba taková X3/Macan/Stelvio/atd. špinavá od bláta mi přijdou naprosto nepatřičně...
Tak já to mám obráceně. Příroda je většinou krásná a lišky, medvědi a vlci si nezaslouží, aby museli čučet na tohoto čírokýje. Takové Stelvio, to potěší nejen na silnici, ale i vlky v houštině. Nejen lidi, ale i zvířátka mají právo užívat si v životě krásných a užitečných věcí, obludy patří do číny a do ruska... ;-)
Proč ne? TSI 280 v Supíku nebo Cupře jde jenom díky chipu ladit na 350k, 45AMG má v sérii 380....atd. Pokud bude zvládat palivová soustava, vzduchový filtr, turbo, chlazení a popř. mezichladič, nevidím nikde problém. Otázka výdrže předovky a AWD je jiná věc.
No právě. To není jen motor. Plus náklady na vývoj a dlouhodobé zkoušky ohledně životnosti. U koncernu je to jednodušší, protože se jedná jen o převzetí motoru a příslušenství od dalšího modelu.
U Cherokeeho by měli trochu zapracovat na cenotvorbě, jinak se mu prodeje moc nepohnou, i když teď vypadá pro většinu přijatelnějc, než před faceliftem.
Ano cena je tady opravdu trošku mimo..
Navíc interier je , podobně jako třeba u Volva , dost stísněný a nepříliš dobře obestavěný vnitřní prostor a malý kufr jsou problém pro rodiny s dětmi.
Němci tohle prostě pořád umějí lépe.
V EU sú jeepy dosť predražené, to je fakt. Cherokee mám doma ako druhé auto a nezdá sami že je nejako stiesnené. Priestoru je tam celkom dosť. Kufor je menší, ale postačuje na bežné nákupy. Keďže sa predáva aj vo verzii trailhawk, nebolo možné ten kufor natiahnuť ani do dlžky ani do hlbky, inak by bol v teréne nepoužiteľný, čo je vlastnosť prakticky všetkých jeho konkurentov.
táhne pouze staré GrandCherokee, přítí rok to bude 10 let co byl model dokončen a co USA brázdily prototypy....(výroba díky krizi odstartovala později). Stále nejprodávanější model a sekunduje mu nový Compass.
Prodeje Renegade šly výrazně dolů, Cherokee nekupuje skoro nikdo a Wrangler si kupují jenom nadšenci a sem tam firmy jako náhradu za Defender.