Jeep v Paříži 2004

Jeep v Paříži 2004

 
 

Nejpodstatnější novinku značky – omlazený Jeep Cherokee si v Paříži odbyl mimoamerickou premiéru a můžeme rovnou říci, že představená vylepšení nejsou zdaleka jen kosmetická.

Cherokee

Nejpodstatnější je představení nového šestnáctiventilového turbodieselu CRD 2.8 s variabilní geometrií lopatek, který poskytuje výkon 120 kW a krouticí moment až 400 Nm. Motor je nově nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou nebo pětistupňovým automatem. Nový agregát je náhradou za stávající 2.8 CRD (110 kW/360 Nm). Šestistupňový agregát je nyní k dispozici i pro stávající zážehový motor 2.4.

Kompletního přepracování se dočkala příď, tedy maska chladiče,světlomety i se směrovkami, mlhová světla a samozřejmě nárazníky.V exteriéru se nově nabízí světlejší čalounění, vylepšená přední i zadní sedadla (můžeme potvrdit, byť jen ve stojícím voze), Výplň sedadel je shodná s Chryslerem řady 300 C, takže i při jízdě lze očekávat spíše příklon ke komfortu.

V nabídce pro Evropu se u Jeepu Cherokee poprvé objevuje navigační systém s pětipalcovým displejem, a handsfree sadu s Bluetooth propojením. Standardem jsou i nadále jen dva čelní airbagy, boční najdeme v základní výbavě jen u dražších motorizací a stupňů výbavy – jinak jsou za příplatek.

Grand Cherokee

Svěží tvary a nová technika omlazeného modelu Grand Cherokee se dostanou k zákazníkům v USA ještě letos, Evropa musí počkat do roku 2005.

Tak především: nový Grand Cherokee je možno mít se třemi verzemi pohonu všech kol. Ten nejjednodušší Quadra-Trac I využívá rozdělovací převodovku NV140 bez redukce a je tak alternativou k levnějším Jeepům s jednou hnací nápravou (v současné době mají podíl asi 25% na prodeji Jeepu). Quadra-Trac II s rozdělovací převodovkou NV245 s redukcí a neutrálem (pro případ ze je vůz tažen). Třetím stupněm je pak Quadra-Drive II, který disponuje elektronickým systémem ELSD (Electronic Limited Slip Differentials), suplujícím funkci uzávěrek diferenciálů.

Poprvé se pod kapotu dostane motor 5.7 HEMI V8, známý z dalších velkých Chryslerů (např. 300 C). Tento motor je vybaven deaktivací jedné z řad válců ve chvíli, kdy není celý výkon motoru potřeba, což se odráží až ve 20% úspoře paliva. 90 % největšího točivého momentu je k dispozici v rozmezí otáček 2400 až 5100 ot/min. V nabídce je nadále motor 4.7 V8 SOHC.

Třetí, zatím nejmenší motor v řadě Grand Cherokee, už není letitý šestiválec 4.0 I-6, ale vidlicový šestiválec 3,7 l, který navíc dává vyšší výkon. Agregát, poprvé uvedený v Jeepu Liberty a Dodge Ram sdílí mnoho prvků s motorem V8 Power Tech.

Nový podvozek velkého Jeepu dostal nové hřebenové řízení (místo převodky s obíhajícími kuličkami), zadní pětiprvkovou nápravu, o 13 % větší zdvih předních kol, ESP a v nejvyšší verzi s motorem V8 HEMI je nyní standardem hydraulický “Dynamic Handling System” pro snížení náklonu vozu v zatáčkách.

Jeep Grand Cherokee se jako model 2005 začne vyrábět ve třetím čtvrtletí letošního roku v Jefferson North Assembly Plant v Detroitu. Montáž pro trhy mimo severní Ameriku bude zahájena v prvním čtvrtletí roku 2005 v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu.

Rescue

Tento koncept byl představen již dříve, ale pojďme si připomenout jeho zajímavé parametry.

Začněme hodnotami: Při délce 4991 mm se rozvor 3106 mm a převisy 693 a 975 mm zdají možná dlouhé, musíme si ale uvědomit, že vůz pohánějí téměř metr vysoká kola. Šířka 2032 mm a výška 2167 mm zase napoví leccos o robustnosti vozu, ovšem to nejlepší čeká pod kapotou: Téměř šestilitrový turbodiesel Cummins má maximální výkon 239 kW a kroutící moment vrcholí hodnotou 752 Nm(!)

Koncept Jeep Rescue je obří pětimístný terénní vůz ortodoxní rámové konstrukce s hydropneumatickým pérováním vpředu a listovými pružinami vzadu. To není nic vyjímečného. Nejnovější dědic legendární okaté masky ovšem po válečných prapředcích pojal všechny dostupné technologie, zajišťující bezpečný návrat jak posádce, tak případným obětem nehody daleko v poušti, džungli, v horách, nebo kdekoliv jinde, kam vedou místo cest neprostupné terény.

Rescue má co nabídnout - měnitelnou světlou výšku vč. supervysoké brodící polohy, mamutí run-flat pneumatiky s dálkově měnitelným tlakem, eliminující potřebu rezervy, kameru na podvozku do nejtěžšího terénu, demontovatelné 4 bodové zádržné postroje pro totéž, dálkově ovládané navijáky na obou koncích, výkonné LED světlomety a hledáčky, vysílačku, satelitní telefon, digitální kameru s možností satelitního přenosu a 3-D topografický a navigační systém.

Při samotném zásahu ještě pomáhá 10 kW alternátor pro záchranné pomůcky a pasivní infračervená kamera. Karoserie se díky totální variabilitě, umožněné rámovou konstrukcí, přizpůsobí doslova všem podmínkám. Je možné demontovat nejen zadní stahovací díl střechy, ale i přední skleněný, všechny dveře, zadní sedačky a navrch ještě sklopit čelní sklo.

Pokud tento univerzální nástroj najde cestu do sériové výroby, tak se rozhodně bude jednat o nejvšestrannější terénní vůz světové produkce, navíc okořeněný slavnou tradicí.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 
Zdroj: redakce

Štítky Jeep Paříž 2004

 












Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…