Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep v Ženevě 2004

Vitek
Kromě akčních verzí Jeep Grand Cherokee lákal stánek především ohromným vozem Jeep Rescue.

Rescue

Kromě akčních verzí Jeep Grand Cherokee lákal stánek především ohromným vozem Jeep Rescue. I když jej mnozí považují jen za odpověď na stoupající popularitu značky Hummer, nelze Jeepu upírat prvenství jak v kategorii superprůchodných offroadů, tak invenci právě u konceptu Rescue.

Jeep Rescue

Začněme hodnotami: Při délce 4991 mm se rozvor 3106 mm a převisy 693 a 975 mm zdají možná dlouhé, musíme si ale uvědomit, že vůz pohánějí téměř metr vysoká kola. Šířka 2032 mm a výška 2167 mm zase napoví leccos o robustnosti vozu, ovšem to nejlepší čeká pod kapotou: Téměř šestilitrový turbodiesel Cummins má maximální výkon 239 kW a kroutící moment vrcholí hodnotou 752 Nm(!)

Koncept Jeep Rescue je obří pětimístný terénní vůz ortodoxní rámové konstrukce s hydropneumatickým pérováním vpředu a listovými pružinami vzadu. To není nic vyjímečného. Nejnovější dědic legendární okaté masky ovšem po válečných prapředcích pojal všechny dostupné technologie, zajišťující bezpečný návrat jak posádce, tak případným obětem nehody daleko v poušti, džungli, v horách, nebo kdekoliv jinde, kam vedou místo cest neprostupné terény.

Rescue má co nabídnout - měnitelnou světlou výšku vč. supervysoké brodící polohy, mamutí run-flat pneumatiky s dálkově měnitelným tlakem, eliminující potřebu rezervy, kameru na podvozku do nejtěžšího terénu, demontovatelné 4 bodové zádržné postroje pro totéž, dálkově ovládané navijáky na obou koncích, výkonné LED světlomety a hledáčky, vysílačku, satelitní telefon, digitální kameru s možností satelitního přenosu a 3-D topografický a navigační systém.

Při samotném zásahu ještě pomáhá 10 kW alternátor pro záchranné pomůcky a pasivní infračervená kamera. Karoserie se díky totální variabilitě, umožněné rámovou konstrukcí, přizpůsobí doslova všem podmínkám. Je možné demontovat nejen zadní stahovací díl střechy, ale i přední skleněný, všechny dveře, zadní sedačky a navrch ještě sklopit čelní sklo.

Pokud tento univerzální nástroj najde cestu do sériové výroby, tak se rozhodně bude jednat o nejvšestrannější terénní vůz světové produkce, navíc okořeněný slavnou tradicí.


Vitek