Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep ve Frankfurtu 2007

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Automobilka Jeep přivezla do Frankfurtu dvě evropské premiéry.

Jeep Grand Cherokee

Lehoučký facelift exteriéru odhalí pouze pozorní příznivci této značky. Přední mřížka chladiče, která zachovává tradiční prvek modelu Cherokee, je protažená směrem dolů, světlomety se zakulatily i ve spodní části a mlhovky se kvůli lepší účinnosti posunuly ještě níže. Mírné úpravě neušly ani zadní svítilny.

Zájemci se mohou těšit na možnost výběru z pěti pohonných jednotek. Absolutní novinkou pod kapotou je zcela nový osmiválec 4,7 V8 produkující výkon 217 kW (291 koní) a točivý moment 437 Nm. To jsou vyšší parametry (výkon +24 %, kroutící moment + 6%) než měl starý osmiválec stejného objemu. Nový motor je navíc dosahuje při menší spotřebě paliva a je uzpůsoben také na spalování bioetanolu E85. V nabídce jsou dále šestiválec 3,7 V6 (148 kW, 315 Nm), osmiválec 5,7 HEMI V8 (246 kW, 509 Nm) a vrcholem nabídky je pak osmiválec 6,1 HEMI V8 v modelu SRT-8 s nejvyšším výkonem 313 kW při 6200 ot./min. a točivým momentem 569 Nm při 4800 ot./min. Jediným zástupcem turbodieselů je šestiválec common-rail o objemu 3,0 l s nejvyšším výkonem 160 kW a točivým momentem 510 Nm.

Mírnou úpravou prošel také interiér, který nyní působí hodnotněji. V nabídce příplatkové výbavy můžeme nalézt například 20GB harddisk se zábavním systémem MyGIG nebo výklopné obrazovky nového systému Sirius.

Jeep Cherokee

Nejmarkantnější změnou na novém modelu je zřejmě výměna kulatých retro svítilen za konvenčnější obdélníkové, podobně jako je tomu u sedmimístného modelu Commander. Přepracováno bylo i zavěšení kol (vpředu i vzadu), takže by se měly zlepšit nikterak oslnivé jízdní vlastnosti vozu Cherokee na asfaltových silnicích.

Z nabídky motorizací se vytratil nejslabší čtyřválec, zůstávají tedy pouze dvě. Milovníci nafty sáhnou po čtyřválcovém agregátu o zdvihovém objemu 2,8 l (130 kW, 460 Nm), pro zastánce benzinu je připraven vidlicový šestiválec (SOHC) o zdvihovém objemu 3,7 l (151 kW, 314 Nm). Na výběr bude ze dvou systémů pohonu, můžete si vybrat připojitelný pohon všech kol Command-Trac či trvalým Selec-Trac. Novinkou je možnost objednat si plátěnou střechu Sky Slider s možností stahování dopředu, dozadu či do libovolné mezipolohy.


Aleš Jungmann
Diskuze (0)