Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jeep Wrangler: Nová generace dostane osmistupňový automat

Nová generace drsného offroadu nahradí obstarožní pětistupňový automat za moderní převodovku.
Zpět na článek
26. 11. 2014 09:23
26. 11. 2014 09:26
26. 11. 2014 09:33
26. 11. 2014 09:39
26. 11. 2014 09:51
26. 11. 2014 10:13
26. 11. 2014 10:18
26. 11. 2014 11:27
26. 11. 2014 12:54
26. 11. 2014 13:11
26. 11. 2014 13:48
26. 11. 2014 14:00
26. 11. 2014 10:36
26. 11. 2014 10:38
26. 11. 2014 11:03
26. 11. 2014 11:04
26. 11. 2014 11:22
26. 11. 2014 11:28
26. 11. 2014 13:57
26. 11. 2014 19:01
26. 11. 2014 21:20
26. 11. 2014 22:26
26. 11. 2014 13:52
26. 11. 2014 20:41
26. 11. 2014 21:25
26. 11. 2014 22:21
26. 11. 2014 09:23
....
Vypadá dobře, ostatně jak jinak u Wranglera :-), ale ten osmistupňový automat není můj šálek čaje.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 09:26
Re: ....
JE TO LOGICKÁ VOLBA,jednak kvůli zminované spotřebě paliva, jednak kvůli Wrangleru enbudou držet ve výrobě starý 5st. automat od MB, když už ho vlastně jiný model nepoužívá. I u 300C/Charger s V8 už ho od letoška nahradila právě ta 8st. ZF.

A jinde už není dávno.
26. 11. 2014 09:33
Re: ....
Já to chápu, ale není to jaksi ono. :-|
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 09:39
Re: ....
furt lepší jak DSG, ta by ve Wrangleru vydržela asi tak 60 000 km, když by s tím někdo jezdil v terénu.

On byl zásadní problém ten, že Chrysler nikdy neměl 6st. přeodovku pro RWD a offorady a suv, tedy nepočítáme-li to, že předělali pro Grandčíro tu jednu převodovku.

Ale v globálu to blyo tak, že FWD mělo 6st a RWD a suv 5st. Mercedes.

No a 6st. pomalu anhrazují 9ti stupnové, které ovše všude možně kritizují u Jeepa a 5st nahrazují 8st.
Avatar - 3_diamanty
26. 11. 2014 09:51
Re: ....
hlavne nech ostane ramovy podvozok... tato legenda si nezasluzi aby z nej spravili hrkalku na dialnice

sucasny wrangler nema chybu :yes:
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 10:13
Re: ....
Jojo, taky jsem o něm přemýšlel jeden čas, ale v benzínu a automatu je to tady v čr v podstatě rarita...

A itlaskej chrochták 2,8 CRD sem fakt nechtěl, nerad bych se dával do klubu "kde levně repasovat vstřiky a čerpadlo".
Avatar - 3_diamanty
26. 11. 2014 10:18
Re: ....
mne na wrangler sedi ten americky pentastar, v eu samozrejme bez dizla to moc nepojde... ale sam si neviem dost dobre predstavit kupovat ikonicky wrangler s dizlom aj ked ich par takych vidim ( rubikony ) ..... ;-)

wrangler by so volil s nejakou poriadnou "amerikou pod kapotou" suhlas..... :yes:

PS: odradilo ta to ze je to rarita? .... alebo cena auta... pripadne spotreba?
Avatar - wakantanka
26. 11. 2014 11:27
Re: ....
A prečo je diesel zlý do off-roadu? Tam je práve potrebný veľký krútiaci moment, teda ak je nasadzovaný do terénu. V porovnaní s benzínom bude aj lepšia spotreba a tým pádom aj lepšia využiteľnosť (dojazd). Podľa mňa si veľké a ťažké auto každopádne diesel zaslúži, teda ak nejazdí po meste do nákupných centier, ale tvrdo maká v teréne.
Avatar - 3_diamanty
26. 11. 2014 12:54
Re: ....
ja sa bavim o wrangleri..... je to americka a svetova offroad ikona... a pod jej kapotou by som chcel aspon ja osobne jednoznacne matersky americky benzinovy motor

nikde ozajn nikde netvrdim ze dizel ako taky je zly do offraodu.... ;-)

defender by som si kupil urcite s dizlom..... a aj Gecko... :yes: ;-)

ale wrangler ten chcem rozhodne s amerikou pod kapotou a teda s benzinom :yes: ... nech to je 100 percetny american :yes:
Avatar - wakantanka
26. 11. 2014 13:11
Re: ....
A vari Wrangler nie je off-road? Bývať v amerike, tak tiež diesel neriešim, veď mi ho ani nepredajú. >:D V Európe pri našich cenách asi nie je racionálnejšia voľba.
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 13:48
Re: ....
Tak když si člověk na klubu přečte a pohovří s lidma, co maj CRD a furt tam někkdo řeší vstřiky, čerpadlo, žhavící svíčky atd....tak ho přejde docela chut.

O starých 2,5 TD vůbec nemluvím, to byla katastrofa.
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 14:00
Re: ....
Hlavně mě odradilo to, že to v postatě nejde sehnat. A vozit si to z ciziny sem nechtěl, zas tak moc sem po něm netoužil.
26. 11. 2014 10:36
Re: ....
Není ten 2,8 CDR ještě původem od Mercedesu?
Avatar - 3_diamanty
26. 11. 2014 10:38
Re: ....
mal by byt od italov VM Motori
26. 11. 2014 11:03
Re: ....
Od VM Motori je třílitr, co je v Chrysleru 300/Lancii Themě a Maserati.
Avatar - 3_diamanty
26. 11. 2014 11:04
Re: ....
v tomto clanku tvrdi autor ze 2,8 CRD je od VM Motori [odkaz] ;-) a aj tu autor testu tvrdi ze 2,8 CRD je od VM Motori [odkaz] ... hned na prvej stranke hore v texte na autoforume to mas cierne na bielom
Avatar - syselpolni
26. 11. 2014 11:22
Re: ....
a mají pravdu. Najel jsem s tím 131 600 km a jediný "problém" okolo motoru byla prasklá hadice od turba. Nafta tomu autu sedí.
Avatar - shamal
26. 11. 2014 11:28
Re: ....
Diesel sedí, jen do té doby než se ve stejném autě projedeš s benzínem... 2,8 CRD je VM Motori. A je nesrovnatelně lepší než dost zoufalé 2,5 stejného výrobce montované např do Cherokee XJ (1984 - 2001). Mercedes byl třílitr dávaný jen do Grand Cherokee - nyní nahrazen moderním 3,0 V6 dieslem též od VM (a prý velmi dobrým). Zmenšení Pentastaru pro Wrangler je pravděpodobné, protože Pentastar už jezdí v současném Cherokee jako 3,2. Vsadil bych si na třidvojku ve Wrangleru s devítistupňovým automatem stejně jako ho už má Cherokee (nikoliv Grand Cherokee!). Vsadil bych si na motorizace: diesel 2,8 CRD, benzín 3,2 V6 Pentastar, 2,4 už s technikou T-jet a možná pro bláznivou downsizovanou Evropu 1,4 Turbo...
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 13:57
Re: ....
1,4 Turbo, do Wranglera. HEHEHE, to bude nával v servisu Fiat.

To je jako RAMka 3,0 CRD s 8st. automatem. Kámoš to testoval, půjčili mu to od Denkera. jede to prý moc hezky, zátah neuvěřitlený. Ale ta kvalita. A na toázku kdo to bude servisovat-- n oprej my za pomocí Fiatu.

Na otázku "A kolik jste doted oservisovali CRD?" pokrčili rameny....noooo jako prej žádnej :o))

To vydrží tak 150 000 km, když za tím někde bude tahat 2tuny na přívesu a koneeeec. Motor i automat víš kde....
To bude v podstatě neprodejný, to kdo koupí jako ojetinu s 200 tis km je šílenec.
Avatar - wakantanka
26. 11. 2014 19:01
Re: ....
To tvrdenie o 3,0 CRD je na polemiku. Je kopa ľudí čo v Transportéroch s 1,9 či 2,0 denno denne ťahajú 2 tony a narobia s tým kilometrov habadej. Teda o liter väčší motor by toho mohol pri rozumnom zaobchádzaní vydržať omnoho viac.
26. 11. 2014 21:20
Re: ....
Musis to zobrat tak, ze Barik pise o skusenostiach z fora. Ale na fore sa rozobera hlavne 2,7 a 3,1 a tie su citlive na hlavu. V terene to vytacacju, casto z manualom a ked to skape, chladenie je v pr.de.li a praskaju mostiky medzi ventilmi, a je to VM MOTORI. Ten V6 3,0 CRD od mercedesu kludne zvladne 300.000 km, najdu sa aj ML a GL so 400.000 km ale pravidelnym servisom, v Sprinteroch a VW LT zvladnu 1.000.000 km. A nepocul som, ze by tahace navesov s dieslom nezvladali 1.500.000 km bez generalky. U stavebnych strojov zvladne diesel 40.000 Mth len s beznym servisom, t.j. olej, filtre, alle aj olej a filtre prevodovky a diferakov. Toto je skoda vysvetlovat antidieslom, cerpadlo a vstreky vydrzia , len nafta nesmie byt od Vencu z JZD. Poruchy dieslov su sposobene hlavne tym, ze Venca nema traktor s benzinovym motorom, to by boli problemy aj s HEMI. Do tych dieslov sa leje vsetko mozne, co pripomina naftu, aj LTO, mixy nafty z vyjazdenym olejom. U benzinu to nie je. Pozeral som finalovy pretek F1 a niekomu tam efektne vybuchol benzinovy motor. Pocas preteku nemal poruchu ani jeden diesel >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 22:26
Re: ....
Tak na foru byly problémy hlavně s proslulými 2,5 TD s řetíykovým rozvodem, to sem zažil osobně v Cherokee, když nám ve firemním cestou ze Zlína do Prahy ruply hlavy. Jeli sme 120, podotýkám.

A další problémy sou s 2,5 CRD, kde právě odchází ty vstřiky a čerpadla.

Co se týče 3,0 CRd, vím o jednom případu, kdy pánovi odešlo turbo a o jednom kdy odešlo čerpadlo.
Proti VM Motori jsou to ale obecně spolehlivější motory, to v klidu přiznám.

No pokud si tak nějak pamatuju, tak za 7 let nikdo vstřiky na benzínu neřešil

O zadřených HEMI vím o dvou, u obou majitelé kašlali na pravidelné výměny oleje. V jednom prostě blo asi 2,5 litru oleje a druhý majitel zničil litím špatného typu.
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 13:52
Re: ....
Od Mercedsedu byly pouze 2,2 CRD (PT Cruiser, Caliber, Compass a Patriot), 3,0 CRD (300C, Grandčíro, Commander) a staré 3,1 TD (Grandčíro).

Zbytek VW (2,0 CRD - ve skutečnosti 2,0 TDI PD) pro Avenger, Sebring, Caliber a VM Motori (2,5 TD - Cherokee, Voyager) a 2,5 CRd (Voyager) a 2,8 CRD (Voyager, Nitro, Cherokee, Wrangler, a nová 3,0 CRD- Thema, Grandčíro)
Avatar - Picklenose
26. 11. 2014 20:41
Re: ....
Tady máš trochu chybu...
3.1TD v GCH nebyla od Mercedesu, ale od VM Motori (2.5 z cherokeeho s válcem navíc). Od Mercedu byla 2.7 CRD, který nahradila 3.1 TD v roce 2001...
26. 11. 2014 21:25
Re: ....
Tak vznikaju famy a pivne pravdy. 3,0 CRD mal 160 kW a ten 4,7 benzin myslim 177 kW, vacsia masa zeleza a na vykone ...
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 22:21
Re: ....
Ano máš pravdu. Napsal sem blbost, od MB je kutečně ta 2,7. Njn, já ty diesly beru jen jako okrajový yájem, i kdzž se jedná o ameriky. U benyínu bych se nespletl.

Tak fámy po bazarech tvrdí, že třeba 2,8 CRD je motor Mercedes, a přitom to z něj má jen hlavu.
26. 11. 2014 12:07
ještě že ne devět nebo deset
Osmikvalt ještě psychicky zvládám i když reálná úspora proti sedmikvaltu za větší složitost a častější přeřazování stojí snad jen u dálničních křižníků což Wrangler fakt není.

Podle mě chtějí automobilky zničit bazary, protože jinak si nedokážu zdůvodnit proč tak ničí svoji kvalitu u motorů i převodovek. Proti vládám a jejich emisím by si mohli dupnout, ale jim to vyhovuje. Nebo chtějí zvýšit popularitu elektromobilů, které se ve světle těhle konstruktérských nonsensů stanou velice smysluplné - s nějakým spalovákem ze skůtru za pár šlupek na prodloužení dojezdu a zimní vytápění.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
26. 11. 2014 12:36
Re: ještě že ne devět nebo deset
no jo.. sucasne auta tejto hi-tech doby su hlavne aj o psychike ;-) to je pravda :yes:
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 13:54
Re: ještě že ne devět nebo deset
Tam jde o to, že sou okradený materiály. ˇ_sáhned do německý prémie 5-6 let starý, praskaj palsty, nejde nic povlit, vše zatuhlý, trubky praskaj, prostě masakr. Všude plast, hliník tenkej jak papír, okradený kde se to dá aby byla levná výroba. A všude tuna elektroniky, x řídících jendotky a kilometry kabelů.
27. 11. 2014 09:34
Starý dobrý Wrangler
Môj starý dobrý Wrangler so 3st automatom to bola klasika nie toto. Načo mi je 8st. v terénom aute?! Iba problémy, už teraz sme mali problém po zdvihnutý Wrangleru s súčastným 5st automatom. Čím viac elektroniíky v takom aute tým horšie. Načo sa hrajú na spotrebu? Je to auto do terénu, auto ktoré vôbec nemá žiadne aerodynamické prvky ...
Rozbalit vlákno
0