Jeep zvažuje crossover menší než Renegade
Svou paletu modelů rozšířil Jeep v loňském roce o kompaktní crossover Renegade, který je sesterským modelem Fiatu 500X a je v současnosti vnímán jako nejmenší zástupce své značky.
O tuto pozici ovšem může v relativně blízké budoucnosti přijít, protože Mike Manley, generální ředitel Jeepu, podle britského magazínu Autocar během autosalonu v Detroitu zmínil, že jeho značka se zájmem sleduje vývoj na trhu s nejmenšími crossovery a SUV.
Na vedení Jeepu dělá velký dojem tempo jakým zde rostou tržby a zvyšují se prodeje crossoverů schopných jízdy v lehčím terénu, ale určených především pro jízdu ve městech.
Pokud se Jeep rozhodne pro vývoj a výrobu crossoveru menšího než je Renegade, pak stejně jako v jeho případě využije v rámci koncernu FCA spolupráce se značkou Fiat. Konkrétně se má jednat o aktuální Pandu Cross.
Díky tomu může Jeep získat platformu a podvozek vozu s pohonem všech kol, který je použitelný i v terénu a nejedná se pouze o hatchback s poháněnými předními koly a mírně zvýšenou světlou výškou.
V souvislosti s Jeepem přichází ještě jedna žhavá novinka. Značka chce totiž v příštích třech letech citelně změnit design svých vozů, tedy až na jeden – ikonický Wrangler, u něj se o podobném plánu snad ani neuvažovalo.
Výsledkem snažení by měla být větší flexibilita designu, přičemž na každém autě půjde hned poznat, o jaký model se jedná. Tvary by se přitom měly postupně vyvíjet, aby došlo k většímu zájmu ze strany fanoušků. Co se nás týče, může být průkopníkem právě nový Jeep Renegade – nezapře totiž svůj původ a zároveň naplňuje požadavky pro jízdu ve městě. Tedy až na široké sloupky A karoserie…
Podle šéfa Jeepu Mika Manleyho dopomohl dalšímu vývoji značky evropský neúspěch Dodge Journey. Ten se u nás později začal prodávat jako Fiat Freemont, a přestože je především v interiéru stále cítit, odkud vítr vane, za konkurenčními modely rozhodně nezaostává.