Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep zvažuje crossover menší než Renegade

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Stále se rozšiřující nabídka malých crossoverů a neklesající zájem zákazníků o ně, vede Jeep k úvahám o modelu postaveném pod Renegade.

Svou paletu modelů rozšířil Jeep v loňském roce o kompaktní crossover Renegade, který je sesterským modelem Fiatu 500X a je v současnosti vnímán jako nejmenší zástupce své značky.

O tuto pozici ovšem může v relativně blízké budoucnosti přijít, protože Mike Manley, generální ředitel Jeepu, podle britského magazínu Autocar během autosalonu v Detroitu zmínil, že jeho značka se zájmem sleduje vývoj na trhu s nejmenšími crossovery a SUV.

Na vedení Jeepu dělá velký dojem tempo jakým zde rostou tržby a zvyšují se prodeje crossoverů schopných jízdy v lehčím terénu, ale určených především pro jízdu ve městech.

Pokud se Jeep rozhodne pro vývoj a výrobu crossoveru menšího než je Renegade, pak stejně jako v jeho případě využije v rámci koncernu FCA spolupráce se značkou Fiat. Konkrétně se má jednat o aktuální Pandu Cross.

Díky tomu může Jeep získat platformu a podvozek vozu s pohonem všech kol, který je použitelný i v terénu a nejedná se pouze o hatchback s poháněnými předními koly a mírně zvýšenou světlou výškou.

V souvislosti s Jeepem přichází ještě jedna žhavá novinka. Značka chce totiž v příštích třech letech citelně změnit design svých vozů, tedy až na jeden – ikonický Wrangler, u něj se o podobném plánu snad ani neuvažovalo.

Výsledkem snažení by měla být větší flexibilita designu, přičemž na každém autě půjde hned poznat, o jaký model se jedná. Tvary by se přitom měly postupně vyvíjet, aby došlo k většímu zájmu ze strany fanoušků. Co se nás týče, může být průkopníkem právě nový Jeep Renegade – nezapře totiž svůj původ a zároveň naplňuje požadavky pro jízdu ve městě. Tedy až na široké sloupky A karoserie…

Podle šéfa Jeepu Mika Manleyho dopomohl dalšímu vývoji značky evropský neúspěch Dodge Journey. Ten se u nás později začal prodávat jako Fiat Freemont, a přestože je především v interiéru stále cítit, odkud vítr vane, za konkurenčními modely rozhodně nezaostává.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - Barrichello
20. 1. 2015 11:51
Re: Ještě menší Jeep
Jenže Lanica mimo Itálii končí, takže ten problém je pasé. Letos končí Voyager, zbyde Ypsilon a pak ze showroomů po evropě Lancia definitivně zimzí. Nahradit by jí mohl dodge s oblíbenými modely Durango, RAM , Charger , Challenger a Journey
Avatar - romgator
20. 1. 2015 11:30
Re: Ještě menší Jeep
I mne překvapuje kolik se prodá vozů Dodge tady v ČR. Taky si myslím, že odchod Dodge stejně tak i Chrysleru byla chyba. Ovšem byl by tady problém, prodávat Chryslery pod značkou Lancia a Chryslery by nemělo smysl.Oni nějak potřebovali aby Lancia nebyla značka dvou modelů (Delta a Ypsilon) proto 300/Thema, 200 Convertible/Flavia a Voyager. Dodge se to však netýkalo, tedy až na Yourney. Pokud se najde kupec pro Chrysler nebo Dodge je logické, že dá přednost originálu než evropskému ekvivalentu Lancia a Fiat. Prostě tak to je no.

Jinak dělat ještě menší Jeep není nutné,stačilo by jen zapracovat na image značky a vystačí si se současnou paletou modelů, změna není nutná.
Avatar - Magister
20. 1. 2015 08:26
Překlad nadpisu
Fiat zvažuje další Fiat šrot crossover se znáčkem Jeep. Kromě Wranglera Jeep ztrácí veškeré kouzlo. Škoda.
Avatar - ladsla
19. 1. 2015 18:32
Re: Ještě menší Jeep
neviděl bych to tak dramaticky, navíc nejde o unikátní myšlenku. Znáš Jeepa Phoenix ? :-! Ať to není takový extrém, rozvor původního CJ byl celých 93,4 inchů a to dneska taky není žádné bingo....

Co ti vadí na tom že se Jeep zvednul - a myslím dynamičtěji než pod MB nebo Cerberos - a daří se jim ? Jen ať hledají mezery na trhu, naprosto v pořádku.

Kdo che schopné pořádné SUV, veme si Granda a to se hned tak nezmění myslím. Kdo jezdí Jeepa, k toyotě jen tak nepůjde, UAZ je mimo soutěž IMHO.Míří jinam na trhu. Kdo chce pořádný offroad, stejně má problém s aktuálním autama s velkým podílem elektroniky a řeší minulou dekádu - XJ, YJ a spol.

P.S. je to soukromá firma = co je divného na tom, že chtějí vydělat prachy prodejem dalšího modelu ? Orientace na max. 2-3 modely v minulosti Jeep několikrát finančně položila ( AMC, Renault, atd. ) , takto to chápu jako snahu o diferzifikaci rizika tím, že se roztáhnou na maximální šíři tříd co jich trh zná. Za mě crossfinger anyway.
19. 1. 2015 16:22
Re: Evropa
Zajímavé, že si uvědomuješ, jak je náš trh malý a pak o něm píšeš jako o pupku světa. Já bych ti třeba i (radost bych z toho neměl) i dal za pravdu, kdyby se to auto neprodávalo, ale když je to suverénně nejlépe prodávaný model značky, tak je to prostě těžký. Evidentně se to auto trefilo do vkusu svého nejvýznamnějšího trhu. Udivuje mne, že tuto elementární informaci už prostě nepřijmeš a nepřestaneš prudit.

Jinak, teď to skoro vypadá, že Rengade si vzal na milost? >:-[] >:-[]

Jinak já si nemyslím, že by Cherokee byla nějaká hrůza, viděl sem ho už párkrát v provozu a je to úplně v pohodě. Co mne osobně mrzí je to, že to fakt vypadá jako Sorento od Kia. Mít to jiný předek, tak si to leckdo splete. MNe naopak Cherokee přijde takové nanicovate, než třeba zvláštní a nebo nehezké. To Renegade je jiné kafe.