Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jezdili jsme s novým Land Roverem Discovery: Je to už spíš SUV?

Po čtyřech generacích nezaměnitelné charismatické krabice přechází Land Rover Discovery na módní obliny a méně ultimativní konstrukci. Vadí, nebo nevadí?
Zpět na článek
15. 4. 2017 22:12
16. 4. 2017 05:30
16. 4. 2017 05:42
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2017 15:52
No, ano - je to SUV.
Nikoli off-road.

A ano, projede opravdu hodně... ale problém je s odolností. Nenechá vás nikde stát, to je pravda, ale pak musíte do servisu.
;-)

Původní Disco jezdilo terénem prostě běžně... ale myslím tím původní = na žebříku.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Bubáq
15. 4. 2017 16:16
Re: No, ano - je to SUV.
Můj ty světe, kdo v Evropě (incl. Severní Evropě) potřebuje auto se žebřinovým rámem?! Vždyť to je jen póza, těžká a zcela zbytečná. V Rusku, tam prosím ano, a to ještě ne všude. Ale v Česku? Nebo ve Slovensku?? Prodává se komfort a divoká příroda už prostě v Evropě není. Všude se dá dojet SUV-éčkem, ani nepotřebuje pohon všech kol. Kde by se takový pohon ukázal jako nutný, tam je zakázáno autem vůbec jezdit. Jak říkám, hloupost...
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2017 16:31
Re: No, ano - je to SUV.
No, ale to mluvíš o něčem jiném... já jsem se vyjadřoval k tomu otazníku v nadpisu - a ano, tam prostě je jednoznačná odpověď.
Že není moc lidí, co takové auto potřebuje se nepřu... ale jsou takoví. I když chybět bude asi víc Defender než Disco.
Potřebují ho všichni, kdo něco těžkého vozí.. třeba svařovací soupravu.
A ti, co potřebují vyšší světlou výšku. Na samonosné karoserii prostě rozumně pořádnou světlost neuděláš.
Současně platí, že trh je úplně plnej SUVéček... takže nová Discovera je "jen" další v řadě... ano, je veliká.
A ano, nabízí i šestiválec...
15. 4. 2017 18:01
Re: No, ano - je to SUV.
Původní Discovery jsem vždycky považoval za o něco komfortnější Defender. nevím zda ta auta měla něco společného (kromě motorů a převodovek), ale v terénu bylo prej původní Disco skvělé. To novější je pěkné, ale spíš už SUV. No a tohle. To je SUV jak poleno.
15. 4. 2017 17:28
Re: No, ano - je to SUV.
Řekl bych, že nejste s kolegou, na kterého jste reagoval, v rozporu.
Avatar - Bubáq
15. 4. 2017 20:14
Re: No, ano - je to SUV.
Ano, naprostou většinu pracovních potřeb v terénu splní pick-up, kde se žebřiny ještě nosí. Disco je ovšem spíše pro sváteční lovce a profesionální vrahy zvířat, než cokoliv pracovního.
Avatar - euro89
15. 4. 2017 18:48
Re: No, ano - je to SUV.
Chapu, ze zrovna v Kamenici off-road a mozna ani pohon vsechn kol potreba neni, ale i tak zustava v Evrope plno mist, kde je dobre vlastnit opravdu terenni auto.
Napr. ve Svycarsku, konkretne v kantonu Graubünden, me prekvapilo, co lidi tady spravuje stare off-roady (Patrol, Land Cruiser, Pajero, Range Rover, Jeep...), protoze novy ty auta bud uz vubec nekoupi, nebo prip. se dane modely postupem casu a generaci posunuly smerem k SUV. Dokonce tu jezdi i hodne Lady Niva, protoze jsou proste jednoduche, opravdu terenni a pritom levne, takze supluji roli ve Svycarsku kdysi tolik oblibenych malych japonskych off-roadu. Ono nejde jen o ram, ale i o fakt, ze u off-roadu mas vetsinou redukci a mezinapravovou uzaverku, zatim co ty dnesni SUV rozdeluji vykon pomoci elektroniky, nikoli mechaniky.
Ja uz nejaky cas prechodne bydlim v Bravuogn, kde jsem jeden z mala, kdo ma auto bez pohonu vsech kol a zarucene jediny, kdo ma JENOM aut bez pohonu vsech kol. A v zime bylo opravdu nekolik dni, kde kdybych potreboval z/do vesnice brzy rano ci pozde vecer, kdy uz mistni silnicar ma padla, tak bych mel proste smulu (a to jsem mel nove Nokiany, ktere jsou jinak vynikajici). Silnice se tu navic v zime odhrnuje jen na zacatek obce a primo v obci ne. Mistni tim vychazeji vstric sankarum, kteri jsou zde v zime nejdulezitejsimi turisty. Navic, kdo tu nema off-road, tak jezdi v Subaru nebo Pande 4x4. To jen ja tu byl v zime s predokolkou za exota. >:D Jeste zajimavejsi to maji lide z dalsi vesnice Preda. Prave z Predy vede nejvetsi zdejsi zimni atrakce - 6km sankarska draha primo po uzavrene alpske silnici. A mistni maji v zimni sezone dve volby, jak se dostat domu ci do prace - bud vlak (ten je v CH sice oblibeny, ale i tak je obcas potreba auto) a nebo vyjet zasnezenou serpentinu v rannich a vecernich hodinach, kdy sankari zmizi. Je to prakticky jak jizda po sjezdovce, takze rozhodne nic pro dnesni "haldexove terenaky". >:-[] Tamni hotel pouziva pro zasobovani specialni zvysenou Hiace 4WD s terennimi pneu a hroty.
To je jen maly priklad z meho okoli. Jinak tech mist, kde se hodi opravdovy off-road je v Evrope rozhodne vic. Vzpominam si na dovolene na ruznych reckych ostrovech, kam do nekterech vesnic nevedla ani asfaltka...
Takze jak rikam, off-road rozhodne neni hloupost ani zbytecna poza...
Avatar - Bubáq
15. 4. 2017 20:23
Re: No, ano - je to SUV.
Copak v Kamenici! Tady na auto s rámem (pokud to není pick-up) člověk vážně nenarazí. Ale po pečlivém přečtení Vašeho příspěvku jsem se zahloubal nad tím, které z výše vyjmenovaných aut má dnes rám... A zbyl mi jen Patrol. Landák, Pajero, Rangery, Jeepy, Subara, Pandy... všechno dnes bezrámové. A z vyprávění to fakt nevypadá, že by nové vozy nebyly ve Švýcarsku kupovány kvůli absenci rámu: spíše to vypadá na rozumnou úvahu, že peníze je lepší vložit do něčeho trvanlivějšího. Ale to jen usuzuji... A proto nastoluji otázku: vážně je rámový offroad tím jediným, co může uspět vysoko v horách ve Švýcarsku, v Itálii nebo v Rakousku? A o to mi právě v mém příspěvku šlo: plakat na samonosnými karosériemi je vážně samoúčelné. Ale ty redukce jsou většinou na přání. To má i foksvagen...
15. 4. 2017 23:08
Re: No, ano - je to SUV.
Máte to celé popletené. Všechny Toyoty Landcruiser jsou s rámem, ať LC150, nebo LC200, tak pořád vyráběné LC7x. Ford Ranger má samozřejmě také rám, i v poslední generaci po FL. No a z Jeepu je tu pořád Wrangler, který i v současné podobě má rám. Ale ano, těch aut ubývá. Krom dalších klasických Pickupů zbývá už jen Suzuki Jimny a Mercedes G-classe z těch běžnějších tady.
Avatar - euro89
15. 4. 2017 23:10
Re: No, ano - je to SUV.
No vsak ja taky psal, ze tu jezdi plno starsich off-roadu. Napr. Patroly 3. az 5. generace nebo Land Cruiser J6-J9... Prave proto, ze ty nove generace se promenily v SUV. Jiste, ze je to do urcite miry dano i svycarskou mentalitou, kde si proste lidi nehoni ego nejnovejsimi modely ani nerozdeluji auta na premiova a nepremiova. Tady v horach se deli auta na ty s pohonem 4x4 a bez nej. Subaru a Suzuki tu maji autorizovany servis v kazde druhe vesnici.
Na 99% silnic i tady v Alpach staci samozrejme jakakoliv ctyrkolka, ovsem kdyby se dali k prispevkum vkladat obrazky, ukazal bych ti i cesty (mistni cesty!), kde by melo SUV se samonosnou karoserii poradny problem bez ohledu na typ pohonu. Asi neni nahodou, ze tu potkavam tolik off-roadu s kratsim rozvorem (3dv. Pajera, Toyoty LC, G-Wagen, Defender, Niva a pod.), kolik jsem nikde jinde nevidel.
17. 4. 2017 00:33
Re: No, ano - je to SUV.
Možná mi něco uniká, ale pokud se bavíme o ježdění po zasněžených kopcích, jde především o pohon všech kol a na konstrukci tolik nesejde. Souhlasím s tím, co psal někdo výš, potřeba rámového auta je tam, kde je velká zátěž, ale běžná dodávka nestačí (elektrikáři, hasiči a nevím kdo všechno ještě) popřípadě snad tam, kde auto kříží nápravy většinu času.
15. 4. 2017 18:50
Velké designové zklamání
Značku Land Rover a Range Rover mám moc rád, takže se mi to neříká lehce, ale nový Disco proti svému předchůdci udělal jasný designový krok zpět. Tím ocucaným tvarem auto zcela ztratilo dřívější majestátnost a chlapácký charakter, nizounká světla se na ultravysokou příď vůbec nehodí a ze všeho nejhorší je záď - ta ke zbytku karoserie vůbec nepasuje. :'-( :'-( :'-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bubáq
15. 4. 2017 20:28
Re: Velké designové zklamání
Tak jo; já mám názor přesně opačný. Nový design je krok vpřed správným směrem, žádné přešlapávání na místě. Krásná příď, do které světla přesně padnou, skvělý klínovitý profil, a v článku zmíněná trochu bachratá záď doplatila na preferování aerodynamického tvarování blatníků i zadních kol (ona by jinak Evropská komise strašně řádila, že Disco nesplňuje miligramové normy...). Rovněž interiér představuje kosmický krok vpřed, i když uznávám, že ti, co předchozí Disca řídili, si na nic vlastně nestěžovali. Ale jenom na nich automobilka své prodeje nyní stavět nemůže. Hledá nové zákazníky a ti jistě budou designem nové generace okouzleni.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 4. 2017 21:08
Re: Velké designové zklamání
Tak jo. Nové Disco možná má svoje kouzlo... ale proti původní je to krok zpět - krok k davu. Takových aut je spousta.

Takže jsme dva na jednoho.
:-)

A k tvému rozkladu připomínám: to nejcennější není rám samotnej, ale to, že klasické uspořádání umožňuje solidní světlost.
A celkově vyšší bytelnost. Víš, že původní Defender / Discovera měly pancéřované čelo diferenciálu?
Klidně jsi tím vyvrátil trčící kámen z cesty, úplně běžně pařezy... zkus to SUVéčkem.

Ne, to bylo řečnické doporučení. Nezkoušej. Ano, tím nezpochybňuji, že většina uživateků tím stejně jezdí po městě... takže nic takového nepotřebují. Ale těm zase překáží ta velikost nové Diskotéky... skoro nikde ji nezaparkuješ,
Avatar - Bubáq
16. 4. 2017 19:27
Re: Velké designové zklamání
Discovery 3 jsem měl tu čest vlastnit po celkem 4,5 roku. Od té doby tvrdím, že nejlepší auta dělají nikoliv Němci, nýbrž Angličané. S žádným jiným autem jsem se nikdy nesžil tak bleskově, žádný jiný vůz mi nepasoval do ruky tak skvěle, žádný jiný vůz mi nikdy neposkytl tolik komfortu. To bylo auto na rámu. 4tyřku jsem několikrát jezdil v terénu, nic záporného, než zlepšení komfortu jsem nezaznamenal. Proto si myslím, i když jsem s pětkou pochopitelně ještě nejel, že bude zase o pěkný kus v komfortu napřed, zatímco terénní schopnosti nijak trpět nebudou. A proto budou mít jeho řidiči skvělý pocit, že řídí jedno z nejlepších a neschopnějších aut na světě.
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2017 22:21
Re: Velké designové zklamání
podla mna to kazi aj ten vysoky ponton kasne.... vyzera ten zadok akoby slo o nejaky rodinny karavan a nie SUVecko ... je to kusok tazkopadne .. len si zober vonkajsie klucky zadnych dveri ako vysoko su este nad tym zadnym blatnikom... skoro jak na nakladaku... za mna RR sport je daleko krajsi aj velky Range Rover pripadne aj novy RR Velar... dicso sa ale bohuzial uz tak perfektne dizajnom nezadarilo.. rovnako pohlad zozadu na neho je kusok divny a nepaci sa mi velmi ten zadok ... zlaty RR sport :yes:
15. 4. 2017 23:10
Re: Velké designové zklamání
Kdyby se to nejmenovalo Discovery, ale nějak jinak, tak asi problém nemám, ale jakožto nástupce povedené ještě teréní řady je to pro mě také krok zpět.
Avatar - happy_driver
15. 4. 2017 22:12
***
Keď už teda SUV, tak by človek očakával, že to aj trochu pôjde. Ale kdeže, ostrovná klasika, dynamické parametre ako obvykle o jeden rád horšie ako nemecká konkurencia... :no:
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2017 05:30
Re: ***
Tohle je velikost GL, ty ako obvykle ;-)
16. 4. 2017 05:42
Dojmy a pojmy
Tak jsme se na ACZ dozvěděli, jak se Světu motorů opět v něčem jezdilo. Nechápu proč? ACZ nemá své novináře, nebo univerzálně jezdí někdo ze SM a pak se to naplácá univerzálně všem? Proč nějaký zjevný jouda z padlého autorevue.cz na předváděcí akci byl?
Další ukázka úpadku...

K autu.
Dokud jsem ho neviděl naživo, měl jsem problém hlavně se zádí, nakonec to není vůbec špatné. Předek je pak úžasnou cizelací stávajícího LR trendu. Interiér je materiálem v top verzi na úrovni RR a technologicky o úroveň výš. Prostor odpovídá vnějším rozměrům.

K vlastnostem.
Ano, je to víc voňavka. Bez pardonu. Ona sice pracovní verze přijde, ale dřív už základ de facto pracantem byl. Klienti se ale z větší části rekrutují z jiného soudku.
A jedna drobná...na blátivém terénním polygonu, stejně jako na horských zimních jsem nezažil jedinou modelovou situaci (tím neříkám, že obecně není), kdy by RR, RRS nezvládly to samé co předchozí Disco nebo Defík, který vás u toho vyždímal.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ja Prvni 123
16. 4. 2017 09:47
Re: Dojmy a pojmy
Ano, takto napsáno je to tak... na kluzkém, víceméně hladkém povrchu to bude pagtrně dokonce o něco lepší.

Já mluvím o situacích, kdy dáš dovnitř dvě acetylénové láhve a jedeš pod vedením elektriky až k místu, kde je to poškozené, tam vylezeš na sřechu a prostě to svaříš... zapřáhneš za to vlek s krmením a projedeš lesem až ke krmelci... potřebuješ projet loukou s kamením a pařezy, brodit nějakou řeku, ale kde nevíš, co je na dně... na to nostalgicky vzpomínám.

Původní Disco byla přehlednější, taková jako obyvatelnější... a tento způsob zacházení jí prostě nevadil.
Při sjíždění na skládce jsem ji dokázal opřít o tu tyč, co chránila táhla od řízení... na krátkou dvojku tou tyčí prostě vyryla v tom čurbesu ďolík, a jeli jsme dál...

Souhlasím i s tím, že takové zacházení potřebuje / ocení jen malé procento majitelů tohoto typu auta. To co říkám je jen, že takových "soft" SUV je dlouhej seznam... poctivých off-roadů ubývá. A tahle nové Discovera se dostala do skupiny zákazníku RR... a mně se po původní stýská.

Z dnešní nabídky Land Rovera je mi nejblíž Disco Sport. Ano, je to taky "jen" SUV, ale k té původní myšlence má asi nejblíž.
To je celé.
16. 4. 2017 11:19
Re: Dojmy a pojmy
Špatně se chápeme, mám na mysli tvrdou terénní trať s brody a kamennými hradbami nebo propadlinami ve sněhu, kde jsem si myslel že se to nedá. To, že nové Disco nevypadá jako postarší chlapík, co si už týden neměnil fusekle a spoďáry neznamená, že nezvládne to samé.
16. 4. 2017 12:45
Re: Dojmy a pojmy
ono nie je problem ze by to to auto nepreslo, mal som tu cest este minuly rok v oktobri ked bola disko5 k dispoziici na jeden den v ramci specialnej akcie u dealera u nas.

auto toho stale prejde dost, ale v porovnani s discovery 4 toho uz tolko nevydrzi...
disco 4 ponukal komfort blizko urovne rr/pricom top disco 5 sa im uz vyrovna/ ale stale velku odolnost a vybavenost na velmi caste drsne zaobchadzanie.

disco 4 ponukal urcity luxus ale stale to bol pod kabatom cisty offroad
16. 4. 2017 13:40
Re: Dojmy a pojmy
Nechceš mi říct, že v Oktobri jsi v něm jezdil ;-) Jak usuzuješ, že tolik nevydrží?
16. 4. 2017 13:54
Re: Dojmy a pojmy
nie,boli to len staticke dojmy, ale moznost priameho porovnania s disco 4 a niekolko mesacne pedchadzajuce skusenosti s disco 4 ma utvrdili v tom ze to auto tolko neznesie

vsetky podvozkove komponenty posobia subtilnejsie, ramena by som nazval v porovnani s disco 4 uz len ramienkami, takisto chybajuce vystuhy na podvozku, disco5 je samonosna, disco 4 mala este ram

takisto interier, ovladacie prvky, disco 4 je farmarske auto na robotu, disco 5 je uz luxusne suv, ktore si aspon zachovava ako taku prejazdnost terenom

zaverom len dodam,aby to nevyznelo ako nejaky hejt, som fanusikom jlr a dlhorocnym uzivatelom lr/rr,zial rr velar a disco5 su mimo mna, resp pre mna predstavuje lr/rr nieco ine

edit- 11.10.2016 to bolo

[odkaz]

[odkaz]
17. 4. 2017 06:08
Re: Dojmy a pojmy
OK, někdo prostě tu rustikálnost potřebuje. Jinak podvozkové komponenty nejsou zrovna tím, kde by se šetřilo. ;-)

Btw: Velar se mi líbí, ale to, jak LR skokově zdražuje každým modelem už ne.