Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Již nemusíme ve dne svítit

Spolu se změnou na letní čas končí povinnost za dne svítit, nicméně se to doporučuje po celou dobu roku.
Zpět na článek
2. 4. 2002 11:39
neregistrovaný "hrazda"
2. 4. 2002 19:22
neregistrovaný "Hrabiko"
2. 4. 2002 12:11
neregistrovaný "Saab"
2. 4. 2002 12:39
neregistrovaný "NEG4"
2. 4. 2002 13:33
neregistrovaný "tic-tac"
2. 4. 2002 15:10
neregistrovaný "Dan"
7. 5. 2002 13:26
neregistrovaný "Ales"
2. 4. 2002 16:06
neregistrovaný "Tomas"
2. 4. 2002 17:23
neregistrovaný "Jirka"
2. 4. 2002 19:13
neregistrovaný "Ondra"
2. 4. 2002 21:24
neregistrovaný "Martin"
3. 4. 2002 11:23
neregistrovaný "tomas"
4. 4. 2002 10:56
neregistrovaný "daszer"
4. 4. 2002 11:42
neregistrovaný "Ruda"
4. 4. 2002 11:44
neregistrovaný "Ruda"
4. 4. 2002 21:34
neregistrovaný "Martin"
4. 4. 2002 18:55
neregistrovaný "mYchal"
9. 4. 2002 07:21
neregistrovaný "Mirek"
9. 4. 2002 13:44
neregistrovaný "Pavel"
9. 4. 2002 20:46
neregistrovaný "Bambus"
11. 4. 2002 11:01
neregistrovaný "rejpal"
11. 4. 2002 16:21
neregistrovaný "Karel"
11. 4. 2002 22:09
neregistrovaný "Martin"
neregistrovaný "hrazda"
2. 4. 2002 11:39
souhlas
Plně souhlasím se svícením i ve dne. podívejte se třeba do Chorvatska kde už je tato povinnost svícení po celý rok zavedena.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hrabiko"
2. 4. 2002 19:22
Re: souhlas
Souhlasím s tím, že by svícení i ve dne mělo být po celý rok doporučeno. Osobně většinou taky svítím. Jedinou vyjímkou jsou letní dny, kdy je pěkne a počasí na motorku. Právě to svícení bylo prvním rozlišením rychle se blížící motorky ve zpětném zrcatku. Myslím si, že je to hlavně věc rozumu, kdy je to pomoc k rozlišení protijedoucího auta v lesním úseku (například) Uvítám názory :-)
neregistrovaný "Saab"
2. 4. 2002 12:11
bez titulku
Já svítím po celý rok už několik let, dokonce když sednu do auta, tak první věc, kterou automaticky dělám je připoutání se pásy a hned po nastartování reflexivně zapínám světla. Už to mám v krvi :-) V Saabu se mi světla po nastartování rozsvítí automaticky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "NEG4"
2. 4. 2002 12:39
Bezpečnost
Mno já jsem se svítit naučil na vojně a od tý doby, kdykoliv sednu do auta ihned po nastartování zapínám světla. Svítim vlastně kdyloiv se auto dá do pohybu... Koupil jsem žárovky Philips blue vision (doporučuji, jednak to perfektně svítí jako denní světlo a taky to celkem dobře vypadá). Zkoušel jsem i automat na rozsvěcování světel a musim říct, že si ho co nejdřív pořídím... Prostě, inteligentní řidič to rozsvítí i ve dne - ten blbej ne...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tic-tac"
2. 4. 2002 13:33
souhlas
Samozřejmě souhlasím s celoročním svícením a nevím,proč ještě není i tato povinnost u nás zavedena. Nejenže nikoho svícení prakticky nic nestojí, ale hlavně přispívá k bezpečnosti na silnicích. Nechápu blázny, kteří tvrdí, že jsou za dne zbytečně osvíceni protijedoucím autem. Je to nesmysl a jenom "chlapácké" žvásty těch, kteří nemají rozum.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dan"
2. 4. 2002 15:10
bez titulku
Najezdím zhruba 6000 km měsíčně. Osobně si myslím, že by se mělo svíti celý rok. Pokud vysvitne slunce, jsou situace, kdy nesvítící auto téměř přehlédnu. Myslím si, že svítit v létě zvyšuje bezpečnost na silnicích. A jestli někdo kouká na spotřebu pohonných hmot, tak je to hlupák. Co je projet několik litrů PHL za rok více a být bezpečně viděn nebo nesvítit a zvýšit pravděpodobnost, že mě někdo přehlédne a stane se dopravní nehoda? Osobně bych zavedl svítit celý rok a výrobcům dovážející auta do ČR bych zavedl povinnost montovat do aut automatické rozsvicování světel po nastartování automobilu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ales"
7. 5. 2002 13:26
Re: bez titulku
To automaticke rozvicovani ma nekolik vad. Cesi jsou koumaci a pokud nejaky zabednenec svitit nechce, tak prestrihne kabel a namontije si tam spinac a bude si svitit, kdy se mu zachce. Dalsi vec je napriklad zastaveni na zeleznicnim prejezdu - aspon ja teda prepinam na parkovacky, je to slusnost kvuli ridicum pred vama i tem naproti. Pokud by automat palil porad potkavckama, tak s panembohem :-/
neregistrovaný "Tomas"
2. 4. 2002 16:06
bez titulku
svítím celoročně již řadu let a vždy po nastartování automaticky rozsvěcím - myslím že je výmluva, když někdo tvrdí, že mu to extrémně zvyšuje spotřebu - je celá řada parametrů, které mají na spotřebu větší vliv.....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jirka"
2. 4. 2002 17:23
Re: bez titulku
Panove, mohu s Vami jen souhlasit. Tesi me, ze na to mate stejny nazor jako ja. Nezbyva nez si povzdechnout nad neschopnosti nasich politiku. Kdyz zakon schvalovali, opet ukazali, ze cesi si dokazou udelat a vymyslet vzdy neco "lepsiho". Tak vznikl tento "kockopes" :o( Bohuzel nasim "moudrym" hlavam nestaci jasne statistiky z ostatnich zemi, kde to probihalo podobne.
neregistrovaný "Ondra"
2. 4. 2002 19:13
Taky souhlas
Myslím si, že svícení ve dne i v létě je naprosto nezbytné, běžně se mi totiž stává že automobil lehce přelédnu, např. při jízdě proti slunci. A ti co tvrdí, že nesvícením něco ušetří jsou pěkný idioti, vliv na spotřebu je minimální a na autě jsou daleko významnější faktory zvyšující spotřebu, staší si blbě nahustit gumy a pak už je jedno, jestli nesvítíte nebo máte zapnutou rampu na osvětlení vlakového seřadiště, to se tam prostě ztratí. Takže rozum do hrsti soudruzi, takhle bychom ten kapitalismus nevybudovali :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Martin"
2. 4. 2002 21:24
Taky jednoznačný souhlas
S velkou chutí jsem si četl výše uvedený článek i Vaše názory. Všechny se totiž shodují s tím mým. Když kouknu, kolik inteligentních a rozumných lidí zde vložilo příspěvek, trochu lituji toho, že to takhle nevypadá i na silnicích. Proto lidi, vemte proboha rozum do hrsti (když už ho nemají naši politici) a nestytďte se udělat něco více, než Vám ukládá zákon a pokaždé, když usednete za volant a nastartujete, otočte kolečkem či páčkou, čímž uvedete v činnost své potkávací světlomety. Říkat, že svícení je třeba v létě za slunného a jasného dne úplně zbytečné, mohou jen naprostí hlupáci, kteří snad ani nepatří za volant. Každému alespoň trochu rozumnému člověku a řidiči je více než jasné, že hlavně na "rychlejších" úsecích mimo obec, kde je velice časté předjíždění, je svícení skoro k nezaplacení. Protijedoucí vozidlo, jež svítí totiž zpozoruji nesrovnatelně dříve než vozidlo nějakého "spořínka"!!! A věřte, že na takových cestách touto "drobností" můžete odvrátit i velmi hrozivé nebezpečí. Sám jsem taky zastáncem povinného zavedení automatického rozsvěcování, protože ač se snažím, někdy mě má skleróza přemůže a já rozsvítit zapomenu. Stává se mi to ale naštěstí velmi zřídka. Je pravda, že když si zvyknete, tak Vám to nedá a po každém nastartování Vám ruka sama a bez přemýšlení sáhne po spínači. A jestli mi zde někdo namítne, že je to jen zbytečné opotřebovávání žárovek, tak ho musím s prominutím poslat někam, protože hloupější argument jsem nikdy neslyšel!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "tomas"
3. 4. 2002 11:23
Re: Taky jednoznačný souhlas
mas pravdu - a s tema zarovkama - na to bych odpovidal, ze ti lidi s tema autama a s timhle uvazovanim nemaji jezdit, nebot si to auto taky opotrebovavaji......... :)))
neregistrovaný "daszer"
4. 4. 2002 10:56
Re: Taky jednoznačný souhlas
jo tak tohle je fakt skvely argument, plne s nim souhlasim, osobne taky svitim cely rok a nechapu typky, co tvrdi, ze svitit pres den je kravina, to jsou asi nejaci svatecni ridici, kteri vyjizdeji z domu jenom obcas, a to za roh do kostela, a v zivote neprojeli za slunecneho dne treba lesem, nebo mozna projeli, ale do jejich nepristupnych sporivych mozecku nedoslo, ze o protijedoucim aute, ktere zrovna vyjelo ze zatacky vedeli uz davno pred tim, protoze melo rozsvicena svetla...
neregistrovaný "Ruda"
4. 4. 2002 11:42
Svetla
Myslim, ze kazdy rozume smyslejici clovek si uvedomi, ze sviceni i v lete jenom vsem prospeje a asi toho je dukazem i tato discuse. Jenom bych rad k tomu pridal jeste jednu vec. Lidi by meli casteji kontrolovat svoje svetla. Velmi casto se mi stava, ze jsem oslen protijedoucim vozem a to proto, ze je bud pretizene a nebo, ze jedno svetlo mu sviti vice nahoru. Je to opravdu nekdy dost neprijemne a verim tomu, ze aspon polovina ridicu o tom vubec nevi.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ruda"
4. 4. 2002 11:44
Re: Svetla
.... chtel jsem samozrejme napsat "oslnen" a ne, ze "jsem oslem" :-)
neregistrovaný "Martin"
4. 4. 2002 21:34
Re: Svetla
Hmm, to je fakt, nějaké výškové seřizování světlometů mi úplně vypadlo z hlavy, dík za připomenutí, taky si je musím otestovat popř. seřídit!!!
neregistrovaný "mYchal"
4. 4. 2002 18:55
bez titulku
Nemam rad zimu a proto je pro mne prechod na letni cas a konec povinnosti svitit urcitym predelem. Takze par dnu pote, co nemusim, nesvitim. Ale pak se pokorne ke sviceni vracim a svitim uz celorocne. Prominte mi tu drobnou marnivost...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mirek"
9. 4. 2002 07:21
100% souhlas
V dnešní době vzniká více než dost nebezpečných situací. Proč tedy neudělat alespoň něco pro zvýšení bezpečnosti na silnicích.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel"
9. 4. 2002 13:44
bez titulku
Chtěl bych jenom upozornit na takovou drobnost - v článku autor píše, že svícení je záležitostí pasivní bezpečnosti - to je omyl - jde samozřejmě o aktivní bezpečnost. Jinak je to vše, se svícením po celý rok bezvýhradně souhlasím.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bambus"
9. 4. 2002 20:46
bez titulku
Nelze nez souhlasit, ze sviceni po cely rok je dulezite. Nekdy kdyz ctu reakce v motoristickych casopisech tak nechapu. Klasicky dopis: ...jezdim uz XY let bez nehody a ti co sviti za slunecneho pocasi me oslnuji... tak to ma takovy clovek stesti (vic nez rozumu), ze se jeste nenaboural, protoze kdyz ho vsichni oslnuji a on nesviti tak se da predpokladat, ze driv nebo pozdeji ho prehledne nekdo kdo sviti porad a ocekava to same od ostatnich ucastniku silnicniho provozu.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "rejpal"
11. 4. 2002 11:01
Re: bez titulku
Zrovna minulý čtvrtek známému (27letému) svícení na motocyklu nepomohlo. Taxíkář jej ve zpětném zrcátku neviděl předjíždět a odbočil vlevo. No a motocyklista to nepřežil. A proč se zvýšil počet úrazů chodců, když jsou auta se světly více viditelná?
neregistrovaný "Karel"
11. 4. 2002 16:21
Re: bez titulku
Tveho znameho je mi lito, ale uvedom si, ze spousta taxikaru jezdi jako prasata. A zvyseny pocet zranenych chodcu ma dle meho nazoru jejich neuvazene vyuzivani prednosti, kdy vstupuji bezprostredne pred jedouci auta. Sam jsem byl svedkem, kdy zejmena duchodci doslova skaci pod auta a jeste pri tom zhrozi holi.
neregistrovaný "Martin"
11. 4. 2002 22:09
Re: bez titulku
Jo, přesně tak, tyhle dva případy nemají se svícením nic společnýho. I když tvrdím (a naštěstí nejen já), že denní svícení po celý rok mnohdy může odvrátit riziko dopravní nehody (např. jak už zde bylo několikrát zmiňováno za slunečného počasí mohu protijedoucí nesvítící auto snadno přehlédnout, což je při předjíždění dosti závažné, atd., atd.), tak je samozřejmě nad slunce jasné, že i kdyby úplně všichni řidiči dostali rozum a neustále svítili, nikdy se naše cesty nemohou stát zcela 100 procentně bezpečné. Mohl bys mít na motorce třeba osvětlení ze stadionu a stejně by Ti to nepomohlo, když se nějakej *před odbočováním nepodívá do zrcátka. A to že umírá stále víc chodců, za to podle mě může ta naše blbá vláda. Řekněme, že se to nedalo očekávat, ale po loňském bilancování už ten zákon o absolutní přednosti chodců měl být dávno zrušenej. Není žádným překvapením, že se naši politici neustále snaží zcela kopírovat západní země, ale ne všechno západní se prosadí i u nás. Jiný kraj, jiný mrav. Řidiči v jiných státech berou povinnost zastavit před přechodem jako samozřejmost již hodně dlouho, zvykli si na to a nijak jim to nejspíš nevadí. Ovšem také chodci se tam chovají úplně jinak a své právo na přednost si nevykládají tak, že klidně i se zavřenýma očima vlítnou na přechod a řidiči starejte se, ale běda jestli se mi něco stane, ale to, že jim řidiči zastavením umožní nerušené přejití na druhou stranu vozovky berou jako milou pozornost. U nás je to velmi složité, někteří řidiči si stále tuto svou novou povinnost neuvědomují, oproti tomu chodci jsou si svých práv vědomi až moc dobře, no a potom to končí špatně. Já osbně jako chodec se snažím dávat řidičům přednost, jednak pro svou vlastní bezpečnost a jednak proto, že jako řidič vím, že zastavovat na některých místech co pár metrů kvůli 1 člověku, který navíc většinou na přechodu očividně nespěchá, není moc příjemné. Navíc neustále sledovat, jestli náhodou se někdo poblíž přechodu nenachází a najednou se nerozhodne otestovat moje reflexy a brzdovou soustavu nebo dokonce pohledem psychologa zkoumat výraz jedince stojícího u přechodu, zdali hodlá přejít vozovku, což mu podle vyhlášky musím umožnit, a nebo pouze čeká na známého či známou, která si odskočila naproti do trafiky koupit noviny, to jednoznačně rozptyluje a velice snižuje bezpečnost provozu na cestách. No a ve městech (kde se přechody pro chodce většinou nacházejí, že?) to platí dvojnásob. Moje stanovisko je jednoznačné: tento hloupý zákon okamžitě zrušit!!!