Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízda vpravo byla na našem území zavedena před 70 lety

Právě před 70 lety, 16. března 1939, byla na území nově zřízeného protektorátu Čechy a Morava zavedena jízda vpravo.
Zpět na článek
17. 3. 2009 11:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 3. 2009 17:39
17. 3. 2009 18:03
neregistrovaný "PREMDA"
18. 3. 2009 12:27
18. 3. 2009 02:04
17. 3. 2009 22:53
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 18:53
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 3. 2009 11:58
Registracia
Zakaz registracie RHD aut (Right hand drive - s volantom vpravo) v rozpore s pravidlami EU, ktore v tomto smere zakazuju "diskriminaciu". Skoro vo vsetkych clenskych krajinach unie je mozne auta s volantom na opacnej strane prihlasit po malych upravach (nastavenie svetlometov, presun zadnej hmlovky...) a administrativnych ukonoch. Plati to, s niekolkymi vynimkami, aj pre vyrobcov a urcovanie cien. Dokonca ani poistovne nesmu pre auta s volantom na opacnej strane uplatnovat ine sadzby ako pre rovnake auto so "spravnym" volantom. A plati to tak pre europske auta v Britanii ako aj pre "britske" auta na Kontinente. Stretnut v Londyne LHD auto (teda auto s volantom vlavo) a britskou SPZ nie je nic mimoriadne.
Osobne nevidim problem v soferovani akehokolvek auta po akejkolvek strane cesty, hoci musim povedat, ze najlepsie sa mi jazdilo v Britanii na britskom aute.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
17
17. 3. 2009 12:40
Re: Registracia
Otec si před pár lety přivezl z Německa MG Midget 1975 s německými papíry a RHD. Posledním majitelem auta byl sice Angličan, ale žil a jezdil v Německu (alespoň ke konci) a auto mělo i německá čísla. Tam tedy problém přihlásit Anglána skutečně nebyl, zatímco u nás je. Naše MG má ovšem veteránské RZ, takže to bylo v pohodě :-)
17. 3. 2009 12:58
Re: Registracia
Já bych dal krk, že k mladýmu do školky jezdí baba s anglickym Volvem 60 na českejch a Roverem na anglickejch... Pokud na ní narazim, dám s ní rodičovskou debatu :-)
17. 3. 2009 17:39
Re: Registracia
Mě vždy zajímalo, jestli u těch anglických aut, kde mají volant na pravé straně a řadící páku na levé je ta řadící kulisa stejná jako u našich aut, nebo jestli se tam řadí jakoby zrcadlově (jednička vpravo nahoru atd.)
Každopádně ať už se tam řadí jak chce, tak pro praváka musí být řazení levou rukou i docela obtížné, ne? :-)
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 18:03
Re: Registracia
Je to úplně stejný. Jen volant je na druhý straně.
Avatar - Ada je zase tady
17. 3. 2009 20:50
Re: Registracia
To neni pravda. Jsou vzajemne prehozene packy steracu a blinkru. Jinak vlevo se jezdi normalne, je to logicke. A na neoznacenych krizovatkach se dava prednost zprava. Naopak nelogicke je davat prednost zprava tam, kde se jezdi vpravo. Defaultne by se u nas mela davat prednost zleva. Ten konflikt je videt na kazdem kruhovem objezdu. Jinak vlevo jezdi prakticky stejne obyvatel zemekoule, jako vpravo (Japonsko, Indie, Australie, N.Zeland, Britanie a spousta dalsich. Proto jsou take u kazdeho japonskeho auta zatky nadrze vlevo...
17. 3. 2009 21:13
Re: Registracia
Spousta dalších = země Commonwealthu, tedy bývalé britské kolonie (až na Japonsko). Ádo, já bych souhlasil, taky s oblibou říkám, že Angličani jezdí po správné straně silnice, zatímco my jsme přešli na špatnou. Pravákům možná řazení v autě s volantem vpravo dělá problém, jak tu někdo vzpomenul. My leváci máme trochu výhodu :-)
Avatar - Ricardo
17. 3. 2009 21:27
Re: Registracia
Leváci by právě měli mít výhodu spíš v našem provozu, protože volant neustále ovládají rukou ve které mají větší cit. Naopak pro řazení žádná obratnost ani síla potřeba není, to jsou jenom rutinní pohyby.
Avatar - Ricardo
17. 3. 2009 21:26
Re: Registracia
Páčky přehozený nejsou, to jsem viděl jenom na Mercedesu W124 který má páčku jednu, jinak bývá blinkr normálně na levou.
Jinak nad tou nádrží jsem se X-krát zamýšlel - přijde mně praktičtější tankovat ze strany řidiče, což ale u japonských i evropských aut ve vztahu k domácí zemi většinou neplatí.
Avatar - white label
18. 3. 2009 01:36
Re: Registracia
Logicky přece výrobce uvažoval tak, že řidič zajede celým vozem co nejblíže k "pumpě", příp. řadě pump a aby mohl pohodlně vystoupit musí hodně otevřít dveře a k tomu potřebuje volný prostor...Proto nádrž na opačné straně, než tam kde vystupuje řidič...
Co je na tom nepochopitelně nepraktického...?
Avatar - Ada je zase tady
18. 3. 2009 08:47
Re: Registracia
No to jsi toho v autech s volantem "na druhe strane" asi moc nenajezdil... :-)
Avatar - T613
18. 3. 2009 12:27
Re: Registracia
to je fakt! on takové auto jenom vlastní
Avatar - white label
18. 3. 2009 01:24
Re: Registracia
Nejen zátky, ale i výfuk (pokud je jen na jedné straně) je na opačné pravé straně. Navíc i páté dveře se třeba u SUV otevírají u japonců opačně, než by bylo pro nás pohodlné a musíme je vlastně obcházet...
Avatar - Falco
18. 3. 2009 02:04
Re: Registracia
Také stěrače jsou na "opačné" straně. [odkaz]
18. 3. 2009 14:23
Re: Registracia
U většiny aut jezdících v Británii páčky přehozené nejsou.

No Novém Zélandu a v Austrálii páčky většinou přehozené jsou - to pak přijedeš ke křižovatce a zuřivě stíráš :-)

Jinak mi jako pravákovi víc vyhovovalo řízení po anglicku - v šikovnější ruce volant, levou řadit. :-)
Avatar - Ricardo
17. 3. 2009 18:54
Re: Registracia
Jak píše Premda, všechno je stejně, dokonce i podložka na levou nohou bývá na svém místě (akorát je namontovaná na středovém tunelu). Řazení zas tak velký problém není, navíc se dá natrénovat i v levostranném autě z místa spolujezdce >:D >:D >:D
Horší je zvyknout si na přesně zrcadlový výhled z auta při couvání
neregistrovaný "PREMDA"
17. 3. 2009 22:53
Re: Registracia
Problém může bejt jen na úzký silnici při krizový situaci, kdy automaticky reaguješ a vyhejbáš se doprava.
Avatar - gld
17. 3. 2009 18:53
Re: Registracia
jazdiť sa dá ale v istých situáciách to musí byť dosť nebezpečné..zober si také predbiehanie, ako "vykukneš" či nejde auto v protismere? Plus iné slepé uhly atď.

čiže jazdiť s pravostranným riadením sa dá aj v kontinentálnej európe ale..