16.10. 2016 Martin Machala Martin Machala

Jízdní dojmy: Audi R8 Spyder. Proč nechtít střechu?

 

Nové Audi R8 je lepší, než jsem si myslel. Verzi Spyder bych ale stejně asi nechtěl.

Maloval jsem si to hezky. Polovina října v okolí Barcelony, za volantem Audi R8 Spyder… To bude krásná změna proti počínajícímu středoevropskému podzimu! Bohužel, čtvrtek a pátek byly asi jediné dva dny v roce, kdy v Barceloně dvakrát po sobě pršelo. To mám za to.

Střecha tedy zůstala po většinu času natažená, jízda byla ale díky navlhlým katalánským silničkám kolikrát o dost zajímavější – quattro s výkonem 540 koní, chápejte…

Lehčí, silnější, ale…

Ještě než jsme vyjeli, seznámili nás pánové od Audi s nejdůležitějšími highlighty nového spyderu. Má být o pětadvacet kilo lehčí, přitom o 50 % tužší, na stovce je pak o dvě desetiny rychleji než předchůdce (potřebuje jen 3,6 s). Samé dobré zprávy! A já přemýšlím, čím to je, že se nová generace kupátka prodává… No, moc neprodává. I pro uzavřenou verzi samozřejmě platí obdobná zlepšení, nové R8 se však obchodně u nás zatím nedaří. Zatímco u první generace se přírůstky během premiérového roku počítaly v desítkách, u novinky v desítce. Jediné. Ano, za rok si nové Audi R8 našlo jen deset nových zákazníků.

Může to být designem. Zatímco jednička byla bomba, evoluční nástupce vypadá jako facelift. A když si kupujete milionový supersport, tak přece chcete, aby si okolí všimlo, že jde o zbrusu nový model. Jo, hezká er-osmička! Tu už znám. Cože? Úplně nová? Aha…

Spyder pak se staženou střechou vypadá při pohledu tak nějak zvláštně nedodělaně, jakoby mu něco skutečně chybělo. Jakoby karoserie ještě čekala na poslední, zbývající díl. Taková uříznutá placka. S plátěnou střechou nahoře je to určitě lepší, kupátko se mi ale stejně líbí víc. Rozhodně parádní je ale samostatně stahovací zadní okno. Máte střechu nahoře, okénko však můžete dát dolů i tak. Začalo opravdu hodně pršet, střechu jsme tedy za nějakých dvacet sekund natáhli (mohli jsme tak učinit až do rychlosti 50 km/h, samotná střecha přitom váží 44 kilo) a vydali se vstříc katalánským, ve většině případů perfektním, silnicím. S kolegou jsme si vybrali zelenou R8 Spyder. Možná je to na diagnózu, ale v této Bentley barvě mi přišla R8 Spyder nejhezčí. Zvlášť s hnědým interiérem. To už ale mačkám červené tlačítko na volantu a atmosférický desetiválec zahřmí tak nádherně, že mi to deštivé počasí přestalo definitivně vadit.

Zatáčky, zatáčky a zatáčky

Okolí Barcelony je krásné. I když prší. A silnice na Montserrat tím spíš. Nejdřív jsem váhal, jestli je desetiválcová placka vhodným dopravním prostředkem na místní zakroucené silničky. Rovinka v podstatě neexistuje, i „přímý“ úsek je alespoň trošku zvlněný.

Audi R8 Spyder tady ale bylo překvapivě schopné. Velmi schopné. Bezpříkladná dynamika je samozřejmostí, výkon 397 kW je úžasný, charakter atmosférického motoru pak ještě úžasnější. Kolem pěti tisíc máte pocit, že už bystě měli přeřadit, jak jednotka ječí. To by ale byla chyba. A škoda! Co předvádí desetiválec pod osmi tisíci… Nádhera!

Na dokonalých asfaltkách bohatě stačila vytočená dvojka, trojka přišla na řadu málokdy. Další ostrá zatáčka už přece čekala. A to bylo to největší překvapení! R8 Spyder zatáčí neuvěřitelně lehce a ochotně. Několikrát jsem si říkal, že jsem to s nájezdem přehnal. Ani zdaleka! Jenom jsem znovu zatočil volantem a R8 Spyder zase jenom zatočila. Bez jakéhokoliv náznaku nedotáčivosti, pneumatiky si ani trochu nezapískaly. Perfektní rozložení hmotnosti, úžasně fungující čtyřkolka…

A pak začalo ještě víc pršet. Hodně jsem zvolnil, pak však začal znovu zrychlovat a nestačil se divit, jak R8 Spyder drží. V nejrychlejším režimu, s vypnutou stabilizací, na mokrý mód jsem „hrdinsky“ nepřepnul a já nebyl schopný zadek audiny utrhnout. A pak, při výjezdu z jednoho kruhového objezdu, kde byl asfalt trochu klouzavější, se s plynem na podlaze a na jedničku ráčila er-osmička alespoň trochu hrnout bokem dopředu. A jak krásně hladce a jakoby zpomaleně se spyder klouzal! Nechtěl po mně žádné rychlé reakce, dovolil mi si tu chvilku užít. A pak jenom ubrat plyn a auto se srovnalo.

Verze vybavená magnetickými tlumiči byla navíc překvapivě pohodlná, tedy v nejkomfortnějším režimu. V dynamickém samozřejmě R8 Spyder přituhla, zpomalovací práh jsme však i v tomto nastavení zvládli bez úhony.

Dáreček

Nejvíc mě na Audi R8 Spyder bavila uživatelská přívětivost. S tímhle atmosférickým desetiválcem můžete jezdit strašně rychle, aniž byste potřebovali kdovíjaké řidičské schopnosti. R8 Spyder prostě do zatáčky zatočí vždy a trakce je za všech okolností tolik, že se o své zdraví nemusíte obávat ani za prudkého deště.

A pak ten zvuk. Desetiválec zařve okamžitě po nastartování a pak při postupu otáčkoměrem předvádí famózní divadlo. Zde je nezpochybnitelná výhoda plátěné střechy. Dejte ji dolů a zážitek z úchvatného zvuku se dostane na úplně novou úroveň.

Vidíte, nakonec by se důvod ke koupi verze Spyder našel. Osobně bych ale stejně zůstal u kupé. Ušetřil bych pár set tisíc (cena bude známá na přelomu listopadu a prosince, kdy by se R8 Spyder měla začít také prodávat) a nemusel se potýkat s občasným kroucením karoserie. Třeba když jsme přejížděli ten zmíněný zpomalovací práh, Audi R8 si lehce vrzla. U mě by tedy vyhrálo kupé, ale když se někdo rozhodne pro R8 Spyder, třeba jako vánoční dárek, vyloženou chybu neudělá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru

Pražští radní se na úterním jednání jednohlasně shodli na…

Zápisník  Jana Vávry ANO, ideologie žije Zápisník Jana Vávry ANO, ideologie žije

Pracovat za minimální mzdu je prý začátek malérů, čteme…

Severní Korea. Podívejte se na snímky z běžného dne v totalitě Severní Korea. Podívejte se na snímky z běžného dne v totalitě

Jedna z posledních totalitních zemí, Severní Korea,…

Apple koupil německou firmu zabývající se virtuální realitou Apple koupil německou firmu zabývající se virtuální realitou

Americká společnost Apple odkoupila německou firmu…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Včera

Opel se chystá na zahájení prodeje dalšího díla vzniklého díky spolupráci se Skupinou PSA. Po malém crossoveru Crossland X přichází kompaktní Grandland X.




Blesk.cz

Zemřel Michael Nyqvist (†56): Ústřední herec z trilogie Milénium podlehl rakovině

Zemřel Michael Nyqvist (†56): Ústřední herec z…

Ve věku 56 let v úterý zemřel jeden z nejznámějších švédských herců Michael Nyqvist, jehož proslavila především…

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho už odhalil?

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho…

Evropská legislativa upravující prostředníky v kauze Panamských dokumentů je podle předběžných závěrů…

 

iSport.cz

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene ji síla V+V

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene…

Za vším hledej ženu, za pohádkovým comebackem Petry Kvitové ale muže. Hned dva. Tenisový trenér Jiří Vaněk (39)…

Pavlenkův odchod? Nechtěli jsme z něj udělat ve Slavii Konatého, řekl Tvrdík

Pavlenkův odchod? Nechtěli jsme z něj udělat ve…

Ve světle velkých příchodů se musí fotbalová Slavia srovnat i s jednou nepříjemnou ztrátou. Přestup do…

 

Reflex.cz

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich Několika vět nedává však smysl ani slovo

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich…

Aktuálně zveřejněná výzva Několik vět 2017 vypadá jako zdánlivě logický dokument. Každý z jeho deseti bodů…

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…