16.10. 2016 Martin Machala Martin Machala

Jízdní dojmy: Audi R8 Spyder. Proč nechtít střechu?

 

Nové Audi R8 je lepší, než jsem si myslel. Verzi Spyder bych ale stejně asi nechtěl.

Maloval jsem si to hezky. Polovina října v okolí Barcelony, za volantem Audi R8 Spyder… To bude krásná změna proti počínajícímu středoevropskému podzimu! Bohužel, čtvrtek a pátek byly asi jediné dva dny v roce, kdy v Barceloně dvakrát po sobě pršelo. To mám za to.

Střecha tedy zůstala po většinu času natažená, jízda byla ale díky navlhlým katalánským silničkám kolikrát o dost zajímavější – quattro s výkonem 540 koní, chápejte…

Lehčí, silnější, ale…

Ještě než jsme vyjeli, seznámili nás pánové od Audi s nejdůležitějšími highlighty nového spyderu. Má být o pětadvacet kilo lehčí, přitom o 50 % tužší, na stovce je pak o dvě desetiny rychleji než předchůdce (potřebuje jen 3,6 s). Samé dobré zprávy! A já přemýšlím, čím to je, že se nová generace kupátka prodává… No, moc neprodává. I pro uzavřenou verzi samozřejmě platí obdobná zlepšení, nové R8 se však obchodně u nás zatím nedaří. Zatímco u první generace se přírůstky během premiérového roku počítaly v desítkách, u novinky v desítce. Jediné. Ano, za rok si nové Audi R8 našlo jen deset nových zákazníků.

Může to být designem. Zatímco jednička byla bomba, evoluční nástupce vypadá jako facelift. A když si kupujete milionový supersport, tak přece chcete, aby si okolí všimlo, že jde o zbrusu nový model. Jo, hezká er-osmička! Tu už znám. Cože? Úplně nová? Aha…

Spyder pak se staženou střechou vypadá při pohledu tak nějak zvláštně nedodělaně, jakoby mu něco skutečně chybělo. Jakoby karoserie ještě čekala na poslední, zbývající díl. Taková uříznutá placka. S plátěnou střechou nahoře je to určitě lepší, kupátko se mi ale stejně líbí víc. Rozhodně parádní je ale samostatně stahovací zadní okno. Máte střechu nahoře, okénko však můžete dát dolů i tak. Začalo opravdu hodně pršet, střechu jsme tedy za nějakých dvacet sekund natáhli (mohli jsme tak učinit až do rychlosti 50 km/h, samotná střecha přitom váží 44 kilo) a vydali se vstříc katalánským, ve většině případů perfektním, silnicím. S kolegou jsme si vybrali zelenou R8 Spyder. Možná je to na diagnózu, ale v této Bentley barvě mi přišla R8 Spyder nejhezčí. Zvlášť s hnědým interiérem. To už ale mačkám červené tlačítko na volantu a atmosférický desetiválec zahřmí tak nádherně, že mi to deštivé počasí přestalo definitivně vadit.

Zatáčky, zatáčky a zatáčky

Okolí Barcelony je krásné. I když prší. A silnice na Montserrat tím spíš. Nejdřív jsem váhal, jestli je desetiválcová placka vhodným dopravním prostředkem na místní zakroucené silničky. Rovinka v podstatě neexistuje, i „přímý“ úsek je alespoň trošku zvlněný.

Audi R8 Spyder tady ale bylo překvapivě schopné. Velmi schopné. Bezpříkladná dynamika je samozřejmostí, výkon 397 kW je úžasný, charakter atmosférického motoru pak ještě úžasnější. Kolem pěti tisíc máte pocit, že už bystě měli přeřadit, jak jednotka ječí. To by ale byla chyba. A škoda! Co předvádí desetiválec pod osmi tisíci… Nádhera!

Na dokonalých asfaltkách bohatě stačila vytočená dvojka, trojka přišla na řadu málokdy. Další ostrá zatáčka už přece čekala. A to bylo to největší překvapení! R8 Spyder zatáčí neuvěřitelně lehce a ochotně. Několikrát jsem si říkal, že jsem to s nájezdem přehnal. Ani zdaleka! Jenom jsem znovu zatočil volantem a R8 Spyder zase jenom zatočila. Bez jakéhokoliv náznaku nedotáčivosti, pneumatiky si ani trochu nezapískaly. Perfektní rozložení hmotnosti, úžasně fungující čtyřkolka…

A pak začalo ještě víc pršet. Hodně jsem zvolnil, pak však začal znovu zrychlovat a nestačil se divit, jak R8 Spyder drží. V nejrychlejším režimu, s vypnutou stabilizací, na mokrý mód jsem „hrdinsky“ nepřepnul a já nebyl schopný zadek audiny utrhnout. A pak, při výjezdu z jednoho kruhového objezdu, kde byl asfalt trochu klouzavější, se s plynem na podlaze a na jedničku ráčila er-osmička alespoň trochu hrnout bokem dopředu. A jak krásně hladce a jakoby zpomaleně se spyder klouzal! Nechtěl po mně žádné rychlé reakce, dovolil mi si tu chvilku užít. A pak jenom ubrat plyn a auto se srovnalo.

Verze vybavená magnetickými tlumiči byla navíc překvapivě pohodlná, tedy v nejkomfortnějším režimu. V dynamickém samozřejmě R8 Spyder přituhla, zpomalovací práh jsme však i v tomto nastavení zvládli bez úhony.

Dáreček

Nejvíc mě na Audi R8 Spyder bavila uživatelská přívětivost. S tímhle atmosférickým desetiválcem můžete jezdit strašně rychle, aniž byste potřebovali kdovíjaké řidičské schopnosti. R8 Spyder prostě do zatáčky zatočí vždy a trakce je za všech okolností tolik, že se o své zdraví nemusíte obávat ani za prudkého deště.

A pak ten zvuk. Desetiválec zařve okamžitě po nastartování a pak při postupu otáčkoměrem předvádí famózní divadlo. Zde je nezpochybnitelná výhoda plátěné střechy. Dejte ji dolů a zážitek z úchvatného zvuku se dostane na úplně novou úroveň.

Vidíte, nakonec by se důvod ke koupi verze Spyder našel. Osobně bych ale stejně zůstal u kupé. Ušetřil bych pár set tisíc (cena bude známá na přelomu listopadu a prosince, kdy by se R8 Spyder měla začít také prodávat) a nemusel se potýkat s občasným kroucením karoserie. Třeba když jsme přejížděli ten zmíněný zpomalovací práh, Audi R8 si lehce vrzla. U mě by tedy vyhrálo kupé, ale když se někdo rozhodne pro R8 Spyder, třeba jako vánoční dárek, vyloženou chybu neudělá.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zemanovy výroky připomínaly výměnný obchod, řekl soudce Baxa Zemanovy výroky připomínaly výměnný obchod, řekl soudce Baxa

K výměnnému obchodu přirovnal bývalý předseda Nejvyššího…

Varování z Davosu. Riziko značného propadu trhů trvá, tvrdí nobelista Shiller Varování z Davosu. Riziko značného propadu trhů trvá, tvrdí nobelista Shiller

Akciové trhy zažívají solidní začátek roku 2019. Držitel…

Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí

Už na podzim má v Česku začít produkce zcela nového typu…

Trump: Uznávám vůdce opozice Guaida úřadujícím prezidentem Venezuely Trump: Uznávám vůdce opozice Guaida úřadujícím prezidentem Venezuely

Předseda venezuelského parlamentu Juan Guaidó, který je…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

 



Audi nic nepodceňuje: Každou novou R8 pošle před doručením do reálného provozu Audi nic nepodceňuje: Každou novou R8 pošle před doručením do reálného provozu

Supersport R8 je pro čtyři kruhy výjimečným modelem,…

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem.…

 



 
První auto s turbodmychadlem? Nemáte šanci uhodnout

První auto s turbodmychadlem? Nemáte šanci uhodnout

Dnes 18:50

Přeplňování motoru turbodmychadlem se obecně historicky pojí se značkami Porsche, Saab a BMW. Jenže v USA dokázali tuto techniku nabídnout v autě o celou dekádu dříve.




Blesk.cz

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se kterým se to podaří?

Chcete miminko? Jak má podle vědců vypadat sex, se…

Podle aktuálních statistik se dnes s problémy s početím potýká zhruba šestina párů. Příčin je mnoho, od různých…

Záhada Večerníčka odhalena po 54 letech! Jak mění vozítka?

Záhada Večerníčka odhalena po 54 letech! Jak mění vozítka?

Děti v Česku ho znají už 54 let! Legendární televizní Večerníček a jeho 40 vteřin trvající znělka celou tu dobu…

 

iSport.cz

Trškova pekelná smůla na Olomouc. Nejdřív zlomená kost, teď je opět mimo

Trškova pekelná smůla na Olomouc. Nejdřív zlomená…

To snad ne! Sotva se vítkovický obránce Peter Trška (26) vydrápal z těžkého zranění, musí řešit další problém. A…

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si s Hertlem, říká Bednář

Výluka v NHL? V Hradci se připravují. Plácli jsme si…

V NHL mezi hráči jde o hodně diskutované téma, byť sezona je v plném běhu. Ovšem už ta příští (2019/20) může být…

 

Reflex.cz

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele: Poškodily 60 % kamer na měření rychlosti

Francouzské žluté vesty mají zvláštního nepřítele:…

Když byla v minulém roce na mnoha silnicích ve Francii snížena povolená rychlost z 90 na 80 kilometrů v hodině,…

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí československých socialistických osmdesátých let

Špionážní seriál Bez vědomí na pozadí…

Ve špionážním seriálu Bez vědomí, které se odehrává v 80. letech v Praze, si zahrají Hattie Morahanová (Kráska a…