16.10. 2016 Martin Machala Martin Machala

Jízdní dojmy: Audi R8 Spyder. Proč nechtít střechu?

 

Nové Audi R8 je lepší, než jsem si myslel. Verzi Spyder bych ale stejně asi nechtěl.

Maloval jsem si to hezky. Polovina října v okolí Barcelony, za volantem Audi R8 Spyder… To bude krásná změna proti počínajícímu středoevropskému podzimu! Bohužel, čtvrtek a pátek byly asi jediné dva dny v roce, kdy v Barceloně dvakrát po sobě pršelo. To mám za to.

Střecha tedy zůstala po většinu času natažená, jízda byla ale díky navlhlým katalánským silničkám kolikrát o dost zajímavější – quattro s výkonem 540 koní, chápejte…

Lehčí, silnější, ale…

Ještě než jsme vyjeli, seznámili nás pánové od Audi s nejdůležitějšími highlighty nového spyderu. Má být o pětadvacet kilo lehčí, přitom o 50 % tužší, na stovce je pak o dvě desetiny rychleji než předchůdce (potřebuje jen 3,6 s). Samé dobré zprávy! A já přemýšlím, čím to je, že se nová generace kupátka prodává… No, moc neprodává. I pro uzavřenou verzi samozřejmě platí obdobná zlepšení, nové R8 se však obchodně u nás zatím nedaří. Zatímco u první generace se přírůstky během premiérového roku počítaly v desítkách, u novinky v desítce. Jediné. Ano, za rok si nové Audi R8 našlo jen deset nových zákazníků.

Může to být designem. Zatímco jednička byla bomba, evoluční nástupce vypadá jako facelift. A když si kupujete milionový supersport, tak přece chcete, aby si okolí všimlo, že jde o zbrusu nový model. Jo, hezká er-osmička! Tu už znám. Cože? Úplně nová? Aha…

Spyder pak se staženou střechou vypadá při pohledu tak nějak zvláštně nedodělaně, jakoby mu něco skutečně chybělo. Jakoby karoserie ještě čekala na poslední, zbývající díl. Taková uříznutá placka. S plátěnou střechou nahoře je to určitě lepší, kupátko se mi ale stejně líbí víc. Rozhodně parádní je ale samostatně stahovací zadní okno. Máte střechu nahoře, okénko však můžete dát dolů i tak. Začalo opravdu hodně pršet, střechu jsme tedy za nějakých dvacet sekund natáhli (mohli jsme tak učinit až do rychlosti 50 km/h, samotná střecha přitom váží 44 kilo) a vydali se vstříc katalánským, ve většině případů perfektním, silnicím. S kolegou jsme si vybrali zelenou R8 Spyder. Možná je to na diagnózu, ale v této Bentley barvě mi přišla R8 Spyder nejhezčí. Zvlášť s hnědým interiérem. To už ale mačkám červené tlačítko na volantu a atmosférický desetiválec zahřmí tak nádherně, že mi to deštivé počasí přestalo definitivně vadit.

Zatáčky, zatáčky a zatáčky

Okolí Barcelony je krásné. I když prší. A silnice na Montserrat tím spíš. Nejdřív jsem váhal, jestli je desetiválcová placka vhodným dopravním prostředkem na místní zakroucené silničky. Rovinka v podstatě neexistuje, i „přímý“ úsek je alespoň trošku zvlněný.

Audi R8 Spyder tady ale bylo překvapivě schopné. Velmi schopné. Bezpříkladná dynamika je samozřejmostí, výkon 397 kW je úžasný, charakter atmosférického motoru pak ještě úžasnější. Kolem pěti tisíc máte pocit, že už bystě měli přeřadit, jak jednotka ječí. To by ale byla chyba. A škoda! Co předvádí desetiválec pod osmi tisíci… Nádhera!

Na dokonalých asfaltkách bohatě stačila vytočená dvojka, trojka přišla na řadu málokdy. Další ostrá zatáčka už přece čekala. A to bylo to největší překvapení! R8 Spyder zatáčí neuvěřitelně lehce a ochotně. Několikrát jsem si říkal, že jsem to s nájezdem přehnal. Ani zdaleka! Jenom jsem znovu zatočil volantem a R8 Spyder zase jenom zatočila. Bez jakéhokoliv náznaku nedotáčivosti, pneumatiky si ani trochu nezapískaly. Perfektní rozložení hmotnosti, úžasně fungující čtyřkolka…

A pak začalo ještě víc pršet. Hodně jsem zvolnil, pak však začal znovu zrychlovat a nestačil se divit, jak R8 Spyder drží. V nejrychlejším režimu, s vypnutou stabilizací, na mokrý mód jsem „hrdinsky“ nepřepnul a já nebyl schopný zadek audiny utrhnout. A pak, při výjezdu z jednoho kruhového objezdu, kde byl asfalt trochu klouzavější, se s plynem na podlaze a na jedničku ráčila er-osmička alespoň trochu hrnout bokem dopředu. A jak krásně hladce a jakoby zpomaleně se spyder klouzal! Nechtěl po mně žádné rychlé reakce, dovolil mi si tu chvilku užít. A pak jenom ubrat plyn a auto se srovnalo.

Verze vybavená magnetickými tlumiči byla navíc překvapivě pohodlná, tedy v nejkomfortnějším režimu. V dynamickém samozřejmě R8 Spyder přituhla, zpomalovací práh jsme však i v tomto nastavení zvládli bez úhony.

Dáreček

Nejvíc mě na Audi R8 Spyder bavila uživatelská přívětivost. S tímhle atmosférickým desetiválcem můžete jezdit strašně rychle, aniž byste potřebovali kdovíjaké řidičské schopnosti. R8 Spyder prostě do zatáčky zatočí vždy a trakce je za všech okolností tolik, že se o své zdraví nemusíte obávat ani za prudkého deště.

A pak ten zvuk. Desetiválec zařve okamžitě po nastartování a pak při postupu otáčkoměrem předvádí famózní divadlo. Zde je nezpochybnitelná výhoda plátěné střechy. Dejte ji dolů a zážitek z úchvatného zvuku se dostane na úplně novou úroveň.

Vidíte, nakonec by se důvod ke koupi verze Spyder našel. Osobně bych ale stejně zůstal u kupé. Ušetřil bych pár set tisíc (cena bude známá na přelomu listopadu a prosince, kdy by se R8 Spyder měla začít také prodávat) a nemusel se potýkat s občasným kroucením karoserie. Třeba když jsme přejížděli ten zmíněný zpomalovací práh, Audi R8 si lehce vrzla. U mě by tedy vyhrálo kupé, ale když se někdo rozhodne pro R8 Spyder, třeba jako vánoční dárek, vyloženou chybu neudělá.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun

Hodnota zakázek na komunikaci z veřejného sektoru se v…

Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří

Týden testování a ostrý provoz. E-shop nejvýdělečnějšího…

Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu

Česká společnost Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

 



 
Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Dnes 15:50

Sedmnáctitisícové Maranello je domovem jedné z nejslavnějších automobilek světa. Ta slaví kulatiny a má za sebou mnoho úspěchů.




Blesk.cz

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned se zranila!

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned…

Berenika Kohoutová (26) překvapuje televizní diváky svými výkony v Tvoje tvář má známý hlas, přesto si našla…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…