Od roku 2010 tvoří Audi RS5 protiváhu slavnějšímu BMW M3. Jak jezdí druhá generace tohoto superstroje? Krátce jsme vyzkoušeli první dodaný kus do České republiky.
Shodou náhod v galerii s nadpisem "jízdní dojmy RS5" je hned pod tím "za cenu, kterou si zamilujete" (reklama na Kiu). >:-[] No, neber to, za tři míče!
Citace: "...Důvod, proč se tento diferenciál příliš neosvědčil, vám dnes nikdo z Audi neřekne. Hlavní příčinu vidíme v jeho schopnosti vyvozovat svorný účinek, k čemuž potřeboval dodatečnou lamelovou brzdu. V extrému se tak musel vůz spoléhat na kolové brzdy, což není úplně nejšťastnější řešení...."
Musím konstatovat, že některé myšlenky p.Dusila se mi daří chápat jen velmi obtížně.
Například tady nejsem úspěšný ani trochu. V potřebě dodatečné brzdy se podle mě korunový diferenciál nijak neliší od Tosenů, takže mi zcela uniká pointa citovaného vysvětlení
Také nemám ponětí, o čem píše. A zřejmě ani on sám (nedává to žádný smysl).
Tahle auta přibrzďování kol používají, protože mají pořád otevřený diferenciál. Na přední nápravu nic jiného nedávají, na zadní může být aktivní diferenciál. Nemá to však nic společného s mezinápravovým (tam by se normálně přibrzďováním řešila situace, kdy máš kola ve vzduchu, což při jízdě po asfaltu není moc problém). Mám takový pocit, že zvládal až 85 % dozadu a až 70 % dopředu - že by jim tohle nestačilo a museli si navíc pomáhat brzdami, se mi nezdá.