francuzov mozem, ale tie predne stlpiky su priserne, to clovek ide v zatacke naslepo alebo ako?
to uz aj z mpv je lepsi vyhlad lebo clovek sedi blizsie pri celnom skle a sedi vyssie, chcelo by to nazivo sadnut ale za tie prachy je to ostuda ten vyhlad ;-\ , nic v zlom aby som sa niekoho nedotkol
Musím se přiznat, že vlastně ani přesně nevím, jak to vypadá ve vesmírné lodi, zato betonově vím, jak to vypadá u holčiček v bárbínovském domečku... V té souvislosti mě napadá, že už snad konečně hergot nastal čas na to, aby se tu podrobně rozebraly kabiny aut. Myslím tím rozbor s akcentem na estetiku. Ve zkratce - přístrojovky jsou dvojího druhu, jedny s kořeny v bejčím, dravčím světě a druhé dokonale vrostlé do světa marcipánu, cingrlátek a kredenciozních animozit.
Mám totiž obavu, že asociace vyvolaná odkazem na "vesmírnou loď" aktuálně a nedůvodně vyvolá bušení srdce při vzpomínce na kabinu vesmírné lodi Nostromo z Vetřelce či na Hala z Vesmírné odysey. Jenomže tohle je garážové synonymum pro dravčí kabiny z rodu Porsche či Ferrari.
Problém je totiž nepsaná asociační dohoda o obrazech a jejich významu ve světě aut. Neboť vedle uvedených ikon tu samozřejmě máme i Plesy upírů, Pinokiální dobrodružství a všechny čtyři Shrekovy vývpravy...
Jinak velké díky za rychlé dojmy. Tak mě napadá, že s rostoucím počtem modelů DS se tak nějak vytrácí ta novodobě očekávaná jedinečnost, výjimečnost. Ostatně, jedinečnost u Citroenu... nebylo to tehdy zejména o technice?
Všiml jste si ... jak se ve vás při JAKÉMKOLIV textu o řadě DS aktivují "obVWanné reflexy"?? ;-)
A ... rádo se stalo, na téhle "verzi" se sedí (ještě) MNOHEM lépe než na těch "normálních" sedačkách (a už ty jsou NADstandardní :yes::-)
Já bych tedy na ples upírů docela ZAŠLA.. ;-)
PS: V myčce kam jezdím stojí "kompletka" ručního mytí STÁLE STEJNĚ (ať tam jedu s CITROËNem nebo s .... ať je vůz špinavý "jen trochu" nebo jako "pase" :-)
TOlik k těm "rohlíkům" - které (doufám!) "běžný" majitel DS5 ostatně nad sedadly "..áž" NEbude ;-)
V mém případě to sice není 40 let, ale (podobně jako v nedávno zde zmiňovaném "Metropolis") nutně bych již potřebovala "aktualizovat" :-)
Byla jsem na VÍDEŇské verzi muzikálu - a trochu překvapivě MOHU DOPORUČIT! :yes:;-)
rohliky v aute zeru iba ti, co maju folkswagen, lebo im uz neostalo na jedenie normalneho jedla. A ak im este nieco nahodou ostalo,tak aj to nechaju u folskwagnu, ked im tie preskocene rozvody u benzinakov, ci prasknuta hlava/odidene turbo a vstreky a vaha vzduchu u dizlov, neuznaju v ubohej dvoj rocnej zaruke, ale daju im velkorysu tretinovu zlavu.
Jo, GTI občas vytáhne VW i tam, kde bych to nečekal. Konkrétně zde ale opravdu nenacházím. Sakra proč to VW musíš všude zatáhnout. Trochu nedůstojné k DS5.
Ten snímek mne také velmi upoutal. Takže limeťáci nám chtějí nabídnout něco na hranici nižší střední, s 1.6kou a serepetičkama uvnitř, za cenu atakující 1 mega? >:D Proč si tohle má někdo koupit? Aby náhodou neměl "tuctovku" od Audi nebo BMW? Aby se cítil jako v kokpitu letadla (rozuměj: jako při dovádění na playstation)? Aby si mohl denně leštit svou chrom(ovano)u hokejku? >:-[] Tohle auto (designově) nemá s elegancí a dokonce ani extravagancí nic společného...je to nápaduprostý překombinovaný kýč, který se okouká dřív, než se začne (jestli vůbec) pořádně prodávat.
P.S.: Škoda, žes´ neudržel lajnu...nebýt předposlední věty, nepoužil bys jméno Citroušovo ani jednou :yes:
"Energické vlny" skutečně hledej u Ferrari ne u citrouše :-) Chápu, že spousta z nás zažila režim, kdy jsme hledali jinotaje v každé sklenici vody...ale citrouš a energické vlny? Je to taková citrokola, takové jakoauto...
Proč u Ferrari? Zrovna tato automobilka má na svědomí řadu modelů, na které se za střízlivého stavu nedá dívat ;-) Nehleďme, prosím, na jméno a pověst firmy, ale na produkty.
Proč nemůže Citroën vyzařovat energické vlny? Nicméně souhlasím, je to takové "jakoauto" - k poctivému autu mu přece chybí tříprostorové proporce a tradiční velká maska mezi světly... ;-)
Byl jsem se s DS5 seznámit osobně včera, zatím jen staticky, ale i na tu jízdu se chystám. Musím smeknout, protože exteriér a interiér jsou opravdu díla hodná uznání. Z venku je opravdu spoustu křivek, ale všechny ty křivky hrají perfektní souhru a i při tom množství dokázal Citroen udělat auto bez kýče. Asi takhle, kýč je, když výdechy za předními koly jsou na MPV, čili S-max nebo ta chromovaná cetka kolem blinkru na blatníku Mondea, ale tohle, to je pravý opak, včetně těch hokejek.
A interiér? Redaktorovi nestačila půlhodinka, ale to se není divit, je to ten typ člověka, jak jsme se v nedávném testu mohli dočíst, neumí najít ani pomalu volant, pokud ho tam nedal Němec (psáno s drobnou nadsázkou) >:-[] , ale mne stačilo pár chvil a vše bylo jasné. Kde hledat ovládání střešního okna jinde než u stropu.
Jel jsem už v mnoha prémiových autech a můžu směle říct, že minimálně staticky je tahle DS5 jim rovna. A tak trochu tím i chápu postavení DS5. C-classe je auto s přibližně stejnou cenou, možná trochu dražší, ale místa vzadu je tam zhruba stejně jako v té DS5, interiér je bytelný, ale jinak... no však víš, A7 to není, prostě čistě rodinné auto to není... a podobné kupce by DS5 mohlo oslovit, čili ti, co mají na dražší auto a nemusí být to nejpraktičtější a něčím zvláštní.
Avantime a Vel Satis nebo i C6 to zvorali interiérem a jízdou, tady se udál velký a v interiéru mezigalaktický let vzhůru.
Chybí tomu snad jen větší nabídka motorů a úspěch kupce přesvědčit.
No však se zajdi podívat, v showroomu už jsou. Samozřejmě od tebe nečekám oslavnou odu, ale dávej bacha, protože pokud jsi byl nachytán na švestkách v tvém "testu" 508, tak tady je to mnohem mnohem pravděpodobnější ;-)
Jen se zeptám, dvě koncovky výfuku, když výfuk je ve skutečnosti zaveden jen do jedné není kýč ? Nic proti, vypadá to hezky, ale u auta za 1mio Kč ;-\ Vždyť i civic 8g měl nerezový výfuk do obou koncovek jak u 1,8, tak i u 2,2 ropy a u 1,4 tam raději šuply záslepky. Jinak když se řekne palubní deska jak z letadla, tak se mi jako pilotovi vybaví teda něco uplně jiného
[odkaz]
[odkaz]
>:D
Jinak s tím držákem na kafe jsem si vzpomněl, když jsem jel s šéfem v jeko S-klasse AMG a u McDonalda mi dal do ruky Colu a poprosil mě, ať mu ji podžim se slovy" Mercedesy su skveké vozy, iba ten držáčik na pohárčeky ím chýbá" >:-[] Tak se možná Citroen snaží dotáhnou Mercky >:D
Tak civic 1,8 má 100% dva výfuky viz. [odkaz] S palubnímy deskami jsme se trochu nepochopili. Jde o to, že v letadle je vše podřízeno přehlednosti ;-)Když Vám palubka z "letadýlka" za cca 70.k€ a 95k€, kde jen ten displej je za cca 100.000kč, příjde mimo, tak jinak např cirus-naprostá špička [odkaz] anebo v textu zmiňovaný Airbus [odkaz] jestli se dle mě o nějákém autě dá říci, že je inspirováno letadlem, pak to jsou staré Saaby. Chápu, že to hezky zní"jako z letdla", ale "jako z letadla" už tak ve skutečnosti nevypadá-praktičnost nade vzhled :-!
Vel Satis měl podle mě interiér OK, a jezdil přesně tak jak měl - pohodlně. Dojel ale na to, co hrozí i této DS5 - prostě v této cenové/typové kategorii se tento typ karoserie nenosí. Sedan, možná kombi (nejlépe crossover), a pak už SUV. Pro H/B tady není místo...
Doufám, že po jízdě bude blog ;-) Vlastně už i teď bys ho mohl psát, vždyť máš určitě nějaké prospekty >:-[];-)
U Vel Satise se říkalo, že limuzína má mít oddělený prostor pro cestující, že do kabiny táhne, ba dokonce by mohlo na hlavy cestujících vzadu kapat nebo pršet, když se jde do kufru. Jenže od té doby nabízí páté dveře třeba Audi, Porsche nebo Aston Martin. Podle mne je to víc otázka síly značky. Musí se najít dost lidí ochotných přijmout netradiční řešení, aby s sebou stáhli i ty váhající, kteří nechtějí vyčuhovat.
no jo, ale A7, Panamerica a pod. jsou primárně spíš tzv. 5dv kupé. Je to přece jen trochu jiná kategorie.
Samozřejmě značka je taky významná - zejména v posledních letech kdy prémie začala masivně nasazovat svoje "fleetové" modely za rozumné ceny. A málokdo se pak bude ptát, když si za mega koupiš Rencka jakou máš výbavu a motor vs. když si za tu cenu koupíš Bávo že....
Osobně si myslím, že vyšší střední prostě v mainstreamu skončila. Zákazníci, kteří kdysi kupovali Omegy, Scorpia, R25, Safrane a pod si teď buď vezmou přerostlou střední, která jim ten prostor nabídne, případně jdou do SUV. Signum, VelSatis, C6, Thesis byly poslední mohykáni. Thema? Díru do světa podle mě neudělá. Latitude - to je spíš z nouze cnost, a ani bych ho jako plnohodnotnou vyšší střední nebral.
V těchto vyšších segmentech jsou zákazníci víc konzervativní. A zjistili to i prémiové značky - Rko, 5GT - určitě výborná auta, ale prostě nesprávný formát.
Beru to z hlediska kritiky pátých dveří - tahle "kupé" mají stejný problém, ale najednou o tom nikdo nemluví a auta se prodávají jako housky na krámě. Pokud vím, ani u 5GT nebyly páté dveře pro tohle kritizované. A zrovna tohle auto má možná k Vel Satisu nejblíž.
Jinak máš pravdu, jde o hodně konzervativní část trhu. A řada zákazníků bude přeci jen víc koukat na značku než skutečnou hodnotu. Byl by to běh na dlouhou trať. Pokud něco v blízké minulosti Francouzi předvedli, tak to, že nemají trpělivost.
Co se týče R a 5GT, podle mne jsou spíš problém přehnaná očekávání. Původní allroad se také vůbec neprodával tak, jak čekali, a už vůbec ne tam, kam byl mířen. Třeba Audi má limit ziskovosti kolem 10 tisíc kusů ročně. Pokud chystají nějaký okrajový derivát (jako by byl třeba A8 Avant), tak je pro ně důležité překročit tenhle objem prodejů. U samostatného vývoje, popřípadě omezených sérií je to samozřejmě individuální. Vem si ten velký Avant - Audi nebylo přesvědčené, že se jim podaří udržet 10 tisíc kusů ročně. Postav si vedle toho prodeje Rka. Najednou to jako takový neúspěch nevypadá. U 5GT se navíc přepočítali v tom, že si hlavně kanibalizují prodeje sedmičky.
tak samozřejmě, kdo chce psa být hůl si najde. nemyslím si, že VelSatis by byl typickým příkladem auta pro pana ředitele který sedí vzadu a má řidiče. Takže problém s ofukováním hlavy vzadu sedících pasažérů je spíš umělý...
Stejně tak je to v A7, Panameře a pod. Vzadu budou pasažéři spíš žřídka než častěji.
Osobně si myslím, že by se žabáci na tyhle kategorie měly vybodnout. Vývoj stojí spoustů prachů, dohnat D3 je prakticky nemožné (motory, převodovky, podvozky, elektronické hračičky), a stále bude kolosální absence image a pod. Renault má v podstatě Infinity, PSA částečně řadu DS. Na tom ať pracují, ale stejně zázraky bych nečekal.
Souhlas. Frantíci opravdu v technice nemohou D3 konkurovat a různé el. Asistenční systémy, které jsou většinou stejně jen dodavatelské a automobilky je jen v autě odladí, na prémii nestačí. Osobně jsem docela zvědavý, jak dlouho bude tato hra DS na prémii fungovat. Ty dva výfuky čarování Citroenu poodhalily už trochu moc. I proto jsem psal, že jsem text nečetl. Je to jako s DS, stačí se dívat a číst (jezdit) už není třeba.
Dívat se na auta mouhou třeba děti ve školce, pak na ZŠ si o nich už mohou třeba přečíst, dospělý chlap s řidičákem se pak sveze a je mu jasno. Takže jo, pokud jsi na úrovni MŠ, tak se jen koukej.
Abych mohl hodnotit jízdu, tak bych musel projet celou prémiovou konkurenci. Pokud projedu jen DS5, pak asi budu nadšen, ale o ničem to vypovídat nebude. Ty jsi to tak určitě udělal a máš hned jasno. Já ne a proto se budu řídit názory zkušených testérů z celého světa, kterým při své skromnosti věřím víc než sobě.
Pro mě jsou zklamáním motory. Myslím, že by si takové auto zasloužilo motory silnější a například i V6. Jinak designe mi přijde jako moc velká slátanina, přesto bych chtěl vyzdvihnout kola, ty jsou u mně na jedničku podtrženou :yes:
Škrte, jediné akceptovatelné kolo (z tohoto výběru á la cirgus kludský) je tohle - [odkaz] nevidím tam nic, co by stálo za palec. Ostatně umíš si představit (pominu-li otřesnou estetiku) údržbu toho testovaného kola?
TAKové "aktiVWity" - při KAŽDÉM textu o řadě DS..
..vy VWíte PROČ "to děláte", že? ;-)
PS: Naživo (ve verzi 4x4 - v plné výbavě) vypadá FANTASTICKY :yes::-)
..popravdě LÉPE než jsem čekala! ;-)
Tohle byl můj první příspěvek na auto.cz a v něm jsem nenapsal nic o tom, že bych vw miloval. To že se mi DS5 nelíbí je můj osobní pohled a nikomu ho nevnucuju. Tobě se líbí, mě ne, fajn, normální věc. Co už ale není normální je to, že za "VWŠÍM", za každým příspěvkem, který není totožný s tvým osobním pohledem, vidíš jen VW. Bohužel se prostě nedokážeš přenést přes jeho úspěch.
Pogo, vždyť je to masírka, kamufláž, uvědomuješ si to? Výfuk je vyveden jen na jednu stranu, to druhé můžeš na dovolené využít jako sítko na čaj... >:D
naopak! Pogo26 trefil hřebík na hlavičku. Celý smysl řady DS je ve vizuálním "pozlátku" nikoliv nutně ve špičkové technice(podvozek). DS má především působit na smysly: oči (extravagandní vzhled), pocity(barevné kombinace), doteky(příjemné materiály), ticho v kabině,prosklená dvoudílná střecha s "leteckým panelem". Má to v tobě zkrátka vzbudit pocit, že neřídíš žádnou tuctovku, což se Citroenu nejspíše povedlo ;-)
>:D Hele, Pogo psal, že tam ty výfuky nejsou pro parádu. A redaktor právě píše, že jeden výfuk je tam jen pro parádu. Jinak jsi to částečně ovšem trefil - dokonalá masírka :-)
:-) Stane se, nevěděl, že je to jen nakašulírovaný výfuk. Ale zaráží, jak úporně se pak snažil obhajovat pravý opak toho, co tvrdí v prvním příspěvku... >:D
Budu spíš muset používat smajlíky. Je to sice trochu trapné se smát sám sobě, ale když už i GTI potřebuje návod, tak se rád přizpůsobím. Možná by se dalo diskutovat o faktu, že i tak bystré mozky jako GTI potřebují pro pochopení smajlíka.
Možná ti to uniklo, ale co říkáš bez toho, co děláš, má relativně malou vypovídající hodnotu. Člověk si to může doplnit, pokud tě zná, ale jinak čistým textem přeneseš tak 15-20% informace a lidé na druhé straně jen hádají, co jsi tím chtěl říct. A podle aktuálního stavu mysli si to pokaždé můžeš vyložit jinak. ;-)
Ne, že by byla nemožná, jen snadněji dochází k nedorozuměním. Samozřejmě, komunikaci faktů to nebrání. A konzumaci knih to také nevadí, protože knihy jsou psané tak, aby jsi se do děje vžil. Přesto ale dobrý vypravěč dokáže děj obohatit, takříkajíc ho prodat. Stejné je to s vtipy. Prezentace, způsob podání je ta přidaná hodnota, kterou text nezachytí. Emotikony jsou moderní výmysl, protože v minulosti byla psaná komunikace mnohem méně častá.
V6 již brzy nebude ani v "klasických" vozech střední třídy typu BMW3, u DS5 (které je rozměrově spíš někde "mezi" - nižší střední a střední) bych je proto opravdu NEhledala - a o tom DS5 určitě NEní (musíte se spokojit s nějakými 200 koníky ať v dieslu či benzínu, což i vzhledem k "pojetí" vozu většině lidí asi spíš stačí/stačit bude.. ;-)
Vždy jsem byl spíše příznivcem koncernu VW, ale je pravda, že poslední dobou - cca rok si říkám proč? Design naprosto fádní, nezajímavý, nudný, ceny nadsazené, snad jen spolehlivost je slušná (alespoň ve vozovém parku, který mám na starost - pravda TSI máme pouze šest kousků a poměrně nových ). Podívejte na toto. Tohle auto má náboj, něco co člověka nenechá chladným. K palubní desce - ve mě tedy pocit minimálně z kokpitu letadla evokuje. Myslím, že je krásně technická, kaplička taktéž. Prostě paráda. Asi se mi nějak mění vkus. No nakonec proč ne.
No a přesně toto mi právě nudné přijde. Souhlasím, že funkčně dokonalé, ale nudné. To nemluvím o palubce Superbu, Octavie, Fabie, Golfu apod. Možná je to tím, že jiná než koncernová auta nejezdím a už se mi prostě možná přejedli - také jsme si myslel, že dobré jídlo se nikdy nepřejí. Ale k věci. Kabina DS5 se mi opravdu moc líbí. Možná více než vnějšek auta. Jinak auta snů se mi ještě naštěstí nemění ;-)
No zatím koncern neopouštím :-), určitě tedy ne co se týká nákupu služebních vozidel. Stále beru v potaz především spolehlivost a údržbovou nenáročnost koncernových vozidel. Navíc je tu jejich jakási uživatelská přívětivost a jednoduchost - prostě do koncernového auta sedne kdokoli a okamžitě jede bez toho aby hledal ovládání čehokoli.
Ovšem v soukromém hledáčku mi poslední dobou začínají ulpívat vozy, které jsou těm koncernovým na hony vzdáleny. Jak říkám, možná se mi mění preference. Možná mě srdce začíná táhnout jinam než říká rozum.
Pokud to máš zatím v rovině platonické, pak jakýkoliv "přestup" nemá fatální garážové devastující účinky. Přesednout v reálu z AUDI A5 do francouzského mainstreamu... no, raději to snad ani nedopíši... :-);-)
Tak z A5 bych nepřesedl to je pravda. Ze superbu už možná.
Po pravdě bych francouze nekoupil, jelikož jich bohužel pár ve vozovém parku také máme - ne mou vinou ;-) a je pravda, že některé kousky jsou více v servisu než na silnici.Takže design super, ale technice nevěřím.
Ano Rencka. Vím, že asi není moc fér vztahovat to na všechny frantíky, ale člověk má prostě takový pocit. Z mé zkušenosti nejvíce odchází cívky - velmi pravidelně, potom přední náprava a elektronika. Nejhorší jsou Kangoo a Thalia a kupodivu skvěle drží dodávky jako Master a Trafic.
Je to úplně přesně tak, jak píšeš. Dokonalá funkčnost a ergonomie interiérů Audi (považuji za evropský vrchol spolu s BMW) je příliš veliké sousto, ale s ostatní standardní produkcí koncernu je to už úplně jiné srovnání. Tady DS5 zaujme na první pohled.
Konkrétně tohle Audi bych si tedy za rámeček nedal. Vám nepřijde, že to dřevo na středovém panelu je jako pěst na oko? A mimochodem, volant mě taky neokouzlil...
Rozhodně to není nejhezčí A5, kterou jsem viděl. Dřevu bych se v ní asi vyhnul. Co se volantů týče, víc se mi líbily "lichoběžníkové" středy těch předchozích. Dávaly mi v Audi větší smysl.
To s tím dobrým jídlem je očividná hloupost. ;-) Jako s každou věcí, která tě baví, líbí se ti atp. Musíš si ji dopřávat v omezeném množství, aby jsi se pokaždé těšil. Jinak se stane obyčejnou. Osobně jsem skeptický, když se mi něco líbí na první pohled. Když si vezmu věci, se kterými jsem vydržel dlouho, tak většina z nich mne na první pohled neokouzlila. Pozitivní vztah se dostavil až časem. Problém bývá, že člověk přehlíží různé drobnosti a nedostatky, když je nadšený. Když nadšení opadne, tak následuje nepříjemné prozření.
Nejdříve ale něco ke Kylie, píšeš tu že jen se sem dá článek DS5 atd.(proste o citroënu) a všichni kritizují.....podívej se pod články Audi, VW, Škoda atd. a čti svoje příspěvky;).......No a jinak nechápu co to je za automat (2.0Hdi), který zpomalí akceleraci o 1.3 sekundy a zvýší spotřebu o litr(v dnešní době) :no:
NE"škubající" NE"pletoucí si rychlosti" (srovnáváno s Mercedes 7G-tronic - v roce 2005 - věřte/NEvěřte, Aisin byl lepší) - prostě slušný cenově dostupný "klasický" automat s hydrodynamickým měničem (zvládající bezúdržbově a "bezproblémově" i docela vysoké nájezdy kilometrů) = ZF s 8mi to věru NEní, kvalitní automat "typicky" japonské výroby to je ;-)
Ostatně CO byste si (jiného) "představoval"?? :-|
PS: Já osobně tedy JEDNOZNAČNĚ ZF s 8°, ale.. :-)
Jak jsem sliboval pod Perunovym blogem, zde jsou moje dojmy z cca 15 minutove jizdy + 30 minutoveho osahavani teto mlade krasky :D.
Design zde nechci hodnotit, to at si kazdy probere sam. V katalogu, respektive vylestene v realu vsak rozhodne zaujme. Takovy evropsky fluidni design. Jeho nadcasovost nelze dnes hodnotit. Stejne tak nelze hodnotit jak to bude vypadat s drobky od rohliku >:D (staci nezrat rohliky v aute).
Cili nejdrive staticke dojmy. Je to vyssi auto, ackoliv se to nezda. Diky tomu se nastupuje pohodlne, skoro jako do SUV kompaktu. Po usednuti zatajite dech, tohle se casto nevidi. Interier fantasticky. Stredovy tunel je hodne vysoko. Vylozite ruku na operku a v podstate ve vodorovne poloze, pouze pohybem dlane ovladate prevodovku. Odkladaci prostory jsou jak je dnes u PSA zvykem tragicke, byt mnohem lepsi nez u P508. Box v stredovem tunelu ma 2 schranky (horni malou na mobil a dolni hlubokou). Schranka pred spolujezdcem jako by nebyla. Dokonce do ni nedate ani manual od auta... Nicmene interier az na jeho prakticnost udela dojem. Ovladani multimedialniho centra koleckem jako v premii-zatim nikdo lepsi nevymyslel.
Presedam na spolujezdce. Au. Prostoru pro nohy je hrozne malo. Od palubovky je nad levym kolen goticky oblouk, ktery zavazi opravdu dost a rozkrocit nohy v sede (nevim jak to jinak rict) proste nejde. Zbytecna chyba.
Zadni sedadla jsou OK.
Kufr je taky OK.
Jizda - velmi pohodlna, ticha, komfortni. Vymoly prejizdi aniz by me to rusilo. Motor 2.0 Hdi krasne zrychluje az na 170 km/h (zkouseno samozrejme v Nemecku) a i vteto rychlosti mate dojem plynuleho sumu krajiny kolem vas. Proste pohoda.
Prevodovka - nejvetsi prekvapeni. Mazda to sice neni, ale i tak je konec gumovemu razeni. Drahy jsou kratke a presne, radi se pouze pohyby prsty a dlani - ruku mate porad v pohodlicku na operce. Krasny je taky design prevodovky, mnam.
Parkujeme. Parkovaci kamera - OK. Zadni senzory - OK se zvukem i obrazkem auta na displeji. Predni senzory - moc to nefungovalo, udajne to musi jeste servis doladit pres dia :/.
Bavime se o cene - vice nez 100 taliru dolu - OK, objednavam! Delam si * >:D
Koukám, žes za jízdy musel držet dietu... >:D;-) Ti by tě asi s tím rohlíkem hnali... jinak jo, dobrej "testík", každý slovo se počítá. A vůbec nejvíc cením, žes jim na závěr neskočil na DŠpek... >:D;-):yes:
Kdyby to stalo 500 taliru bez DPH tak bych jim na to klidne skocil, ale tolik to nikdy stat nebude, tak at skacou oni. Holt, zavedene modely stredni tridy jsou ve stejne vybave drazsi nez francouzska nizsi stredni. Za odvazny napad :yes:, za jeho "naplneni" :no:
Diky. Jsem fanousek ds5. Akorat, hm, to auto pusobi z katalogu jako 10/10. pak ale clovek zisti, ze to je tak 8/10. vlastne kazdou chybkou nadseni klesa. no uvidime za par mesicu po realnych zkusenostech majitelu, pokud jich bude alespon 10.
Já to vidím jako pravý opak, v katologu na mě auto působí... nic moc, takové přeplácané, ale v reále se mi naopak líbí velmi, hlavně ta záď... no a interiér, to je jedna velká špička.
Bílá perleť je přesně ta správná barva, která DS5 sedne. Viděl jsem jí před pár dny v Trnavě, jen tak si proplula kolem... v tu chvíli jako by na semaforech svítila jen bílá, jako by se všechna ostatní auta zastavila a povolení k jízdě dostala jen tahle DéeSka :-):yes:
DS5 je každopádně velice zajímavé auto, které to ale nebude mít v životě vůbec lehké. Ne že by bylo snadné vysledovat nějakou lepší konkurenci, ona vlastně žádná ani pořádně není, ale mám dojem, že Citroën s DS5 tak trochu předběhl dobu. Uvidíme. Každopádně můžeme bilancovat za rok touhle dobou. Celkem se řady DS (jen DS3 a DS4) za ty cca 2 roky prodalo přes dvě stě tisíc a to vůbec není málo. Zdá se, že přes pokřik některých méně komplikovaných jedinců to byl krok tím správným směrem pro Citroën, který se s oblibou vydává proti proudu, aby jednou utonul a podruhé vydobil hvězdnou slávu.
P.S. křupavý rohlíček v autě typu DS5 napadne snad jen křupana. Bravo :-)
:yes: Včera jsem jej potkal jen staticky, byl jsem se poptat a projet s něčím mně dostupnějším, ale i přesto...
Bude to mít těžké, ale lidi dnes chtějí něco navíc a nebo něco extrémně levného a prodeje v jednotlivých segmentech tomu odpovídají, takže uvidíme, držme palce, protože díky té technice si Citroen může jen zlepšit image, je lepší, než kdy bývala (za posledních cca 25 let)
... geniální designér si vystačí s málem... ty méně geniální musí "slátat" dohromady spoustu detailů, aby výsledek působil zajímavě... a to je můj dojem z tohoto vozu... v zásadě pěkné... ale příliš překombinované...
Re: Kde jsou doby, kdy v jednoduchosti byla síla...
Já psal o designeréch na svém místě... ne o tom, na co odkazuješ... a pokud někdo potřebuje chrom k tomu, aby to vůbec vypadalo dobře, tak je to hodně špatně...
Při prvním setkání s DS5 jsem prožil příjemné překvapení, které provázela (exaktním - chcete-li stupidním - slovníkem pragmatiků) těžko definovatelná radost. V onu chvíli jsem opomenul tradiční modely, které šlo vnímat jako projev masovosti a smutného spoutání duše.
Pokud upřednostňuji DS5 před veškerou německou prémií, všední střední proud je mi pak naprosto lhostejný.
Napadá mě jediné - pokud jsem zažil strhující pocit při prvním živém setkání s DS5, co teprve s DS9?
Strhující Avantime, je například BMW 6 GC - [odkaz] to nahoře - [odkaz] :-) to není z designérského hlediska nic přínosného, nic k tomu být stržen. Je to "jen" jiné. Nemá to rysy síly, schopnosti, výdrže. Citroen, zejména tedy novodobá řada DS má být především elegantní se zřetelnou stopou suverénní avantgardy, tedy jakýsi francouzský Mercedes. A že to jde i ve střední třídě jiným, to právě ukazuje tohle - [odkaz] Harmonie, to je totiž to, čeho se (kupodivu) citroenu citelně nedostává.
V prvé řadě zdůrazňuji, že DS5 je třeba hodnotit v reálu. Fotografie mají tendenci zkreslovat a Citroën je opravdu velmi členitý a pestrý. Proto chápu komentáře o jeho údajné překombinovanosti.
Futuristé, jak známo, nejsou zcela normální, proto mají také ne zcela normální vkus. Avšak niterní vazba na DS5 mi nezakazuje kladně hodnotit i 6 GC :-)
Mimochodem, myslím, že je v pořádku, že všechny automobily nemají rysy síly a výdrže. V zájmu pestrosti.
Nevím, školy na design nemám, ale DS5 na mě působí hodně přeplácaně. Co bysme tam ještě François dali? Po buřtíku DS3 (elegantní nová P208 mu může dát školení) jsou to další rozpaky u této řady Citroenu. Ale špatný to vysloveně taky není ;-)
Design neni špatný, ale ovládání navrhovali po několika lahvích dobrého francouzského vína. Seděl jsem v tom. Všude spousta tlačítek, ale tam kde mají být nejsou - naprostým šokem pro mě bylo, že všechny okna jsou sice v elektrice ale ta zadní může ovládat pouze řidič a spolujezdec. V zadních dveřích nejsou! To jsem ještě neviděl >:D
neni. sám prodejce citroenu mě upozorňoval že zadní cestující si okna sám nestáne. Nechtěl jsem mu věřit tak jsem do toho trochu šťoural a nic jsme nenašli. :*)
Na tý fotce neni videt lautr nic - strasna kvalita. A jak rikam, kdyby me na to neupozornil prodavac, tak me to ani nenapadne. Ale v aute co jsem sedel nebyly, jsou jen mezi předními sedadly. Jeslti je to otázka výbavy nebo čeho nevim.
Dotyčný prodejce (čti prodavač) by měl posadit zádel na zadní sedačky a zůstat tam do Vánoc o chlebu a vodě. Ovládání oken JE na zadní části loketní opěrky.
Umí. No a hlavně tedy to odhalení nízké střechy, to byla dokonalá estráda. V citroenu jim musela zaskočit koláčová dírka. A to se domnívám, že pan testér nijak extrémně nenarostl do výšky. Normální eurořízek kolerm 190 cm by tu hlavu vysoukal ven celou >:-[] Výborně se povedl také zadní stěrač >:D Jinak to v rovině racioanality zhodnotil (klasicky) velmi správně.
argumentovat u sportovně založené designovky nízkou střechou má podobnou logiku jako vyčítat Ferrari F12, že nemá 500l kufr pro zavazadla. Navíc myslím, že by panu "expertovi" určitě prospělo shodit nějaké to kilo >:D
GTI,sedni si dnes do jakéhokoliv moderního auta s otevírací střechou ( nemusí to být zrovna sportovní coupé ) a zjistíš že se tento problém týká téměř každé značky (snad s vyjímkou velkých MPV) Ano je to pro tebe možná šokující, ale otevíratelná střecha ubírá místo pro hlavu.
V testu DS5 v autosalónu pak z jinak celkového kladného hodnocení (motor, převodovka, podvozek, materiály), 8 z 10 bodů účelově vybereš zrovna ty dva, nízká střecha (jak překvapivé u sportovního auta, že ?) a malý zadní stěrač a napíšeš takovou hovadinu, že to auto tím testem úplně odstřelili...Tomu se říká demagogie ;-)
PS: pro prostorově výraznější jedince má Citroen v nabídce C4 Picasso.
Myslím, že otvírací ta střecha zrovna není...
Ano, střešní okno/panoramamtická střecha obvykle sníží strop vozu, ale zatímco třeba u D3 apod. tě nikdo do jakéhokoli prosklení střechy nenutí, tak DS5 má tímto způspbem snížený strop sériově.
Výjimkou je pouze nejslabší výbava, která je ovšem v nabídce pouze se slabšími motorizacemi...
Ona ta střecha zase tak nízká není. Při svých 185 cm výšky jsem byl od "francouzských hodin" ještě pár centimetrů vzdálen", takže jestli nemá expert Pepa ( 8-s ) přes metr devadesát, tak to musel trochu účelově přihrát.. když by tam seděl František Fiala s cca 175 cm výšky, hned by to vypadalo jinak, ale co by pak bylo ke kritice, že?
Na druhou stranu, on ten Pepík tepe do každého. Tedy pokud to není zrovna M5 >:-[]
Pepa má údajně přes 190cm (tedy podobně jako mých 193cm) a kritizoval výrazněji i příliš vysoký posaz, který k tomuto problému logicky přispívá podobnou měrou jako snížení prosklené střechy...
Je to hezký vůz ..ale v téhle cenové hladině bych takové chyby nečekal.Pokud vím tak vysoký posaz,nízká střecha či stěrač nebylo to jediné co na něm "našli". Plky o designovce jsou při té ceně docela mimo. :no:
Mimo seš ty. Cenová hladina je naprosto přiměřená nabízené hodnotě vozu a pokud někomu vadí stísněný prostor, tak si může koupit Renault Espace nebo C4 Grand Picasso ;-)