Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jízdní dojmy s Cuprou Ateca: Jaká je první vlaštovka nové sportovní značky?

V okolí Barcelony jsme vyzkoušeli první produkt nově vzniklé značky Cupra. Jak funguje tři sta koníků ve vůbec nejostřejší Atece?
Zpět na článek
2. 11. 2018 17:06
2. 11. 2018 17:26
3. 11. 2018 06:34
3. 11. 2018 13:14
3. 11. 2018 17:31
4. 11. 2018 08:15
4. 11. 2018 10:28
2. 11. 2018 19:14
2. 11. 2018 19:45
2. 11. 2018 20:17
2. 11. 2018 20:21
3. 11. 2018 23:49
4. 11. 2018 08:20
4. 11. 2018 12:41
4. 11. 2018 18:52
3. 11. 2018 10:37
3. 11. 2018 10:53
3. 11. 2018 11:02
3. 11. 2018 13:59
3. 11. 2018 15:36
3. 11. 2018 18:52
3. 11. 2018 18:54
3. 11. 2018 19:48
3. 11. 2018 20:01
3. 11. 2018 20:23
3. 11. 2018 22:16
3. 11. 2018 23:27
3. 11. 2018 21:10
3. 11. 2018 21:10
3. 11. 2018 21:28
3. 11. 2018 21:39
3. 11. 2018 21:47
4. 11. 2018 13:20
Avatar - wakantanka
2. 11. 2018 17:06
Mno
od jazdných dojmom by som čakal viac textu ako to auto jazdí. Ako tlmí nerovnosti, aké sú rozdiely medzi jazdnými režimami a tak. Namiesto to plno slov o tom ako to v určitých farbách celkom dobre vyzerá. A že tie dojmy popísať autor vie ukázal pri výlete do USA . Toto je slabý odvar.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
2. 11. 2018 17:26
PP
Co nechapem je, preco sa robia taketo prasopsy. Bud chcem sportove auto, alebo SUV. Alebo to potom stoji 2-3x tolko, ked to ma byt poriadne.
Rozbalit vlákno
5
3. 11. 2018 06:34
Re: PP
Přesně, kdyby s tím nezačal Forester, tak byl klid! ;-)
Avatar - Beefcake
3. 11. 2018 13:14
Re: PP
A ktoryze to Forester mas na mysli ?
Seat spravi special sportovu znacku Cupra a ako prvy(!) ukazkovy model spravia SUV krizenca, len aby sa zviezli na "SUV vlne" ?
Maju dost siroke portfolio na to, aby nemuseli vyrabat taketo hybridy, najma ako uvodny model "sportovej" znacky. Keby zobrali iny model a naopak ho zvysili, nebolo by to dostatocne IN.
"Třešničkou na dortu je světlá výška snížená o 10 milimetrů, aby byly jízdní vlastnosti crossoveru o kousek blíže sportování." - to ma fakt pobavilo. A asi by sa mal aj autor dohodnut, ci ide o SUV alebo crossover. Aj ked to na veci nic nemeni.
Ked si pozriem pre zmenu tie prezentacne pneu - to su 40 profil (odhad dobry - ine foto to potvrdilo) ? Na nakupy do mesta ?
3. 11. 2018 17:31
Re: PP
Tak ti nevim, proč by sportovní auto muselo stát 2-3x tolik. Máš pravdu v tom, že když chce člověk sportovní auto, nekoupí si SUV - to je prostě fail (stejně tak jako tahle Cupra). Pokud chceš opravdu sportovní auto, není to jen o výkonu přes 300k, ale také o jízdních vlastnostech, ovladatelnosti atd. Třeba BRZ/GT86 jsou toho důkazem ;-)

Na co SUV škatuli s 300k? Fakt nevím, takový kočkopes, aby to vyhovělo všem, ale říkat tomu sporťák... :no:
4. 11. 2018 08:15
Re: PP
Proč by to mělo stát tolik? No přece proto, že to není obyčejný Seat Ateca, ale Cupra Ateca! ;-)
4. 11. 2018 10:28
Re: PP
JJ, on je to vlastně "děsnej" rozdíl, když Seat dělá Seat s jiným logem z koncernového Lega. Pořád z toho vychází jen malá SUV krabice Ateca se 4 laufama a 300k za brutální cenu >:D
Avatar - Ja Prvni 123
2. 11. 2018 18:08
Ja tomu proste nerozumim...
Proc je 300 koni v dodávce?
Rozbalit vlákno
2
2. 11. 2018 19:16
Re: Ja tomu proste nerozumim...
Aby nejela jak lenivá lemra a člověk nudou za volantem neusnul.
3. 11. 2018 06:35
Re: Ja tomu proste nerozumim...
Protože to není dodávka? ;-) Stelvio QV takovou reakci nemělo, je vše ok? :-)
Avatar - praděda7
2. 11. 2018 18:13
Z článku jasně vyznělo,
že vůz utrpěl smrtelnou ránu, kterou mu uštědřily nejnovější emisní normy. Řídící jednotka je teď opravdu řídící jednotkou, která nedopustí, aby se vůz choval jinak než si ona přeje. Vše podřízeno WLTP. Nazdar! :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
2. 11. 2018 18:47
Cupra Cupřič Cupřičovna
Mrknu na palubku a SEAT jak vyšitý... a může to mít název jaký chce a logo třeba z platiny.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
2. 11. 2018 23:03
Re: Cupra Cupřič Cupřičovna
hadam si tu necakal novu palubku.. vymena loga je jedna vec a spravit komplet nove auto je druha vec.... a toto je nic ine len prelepeny seat ateca novym inym logom... ale hold pekne drahym

jednu atecu u nas vidim a je to docela kompaktne a nizle SUVecko ... tu dat aj nejakych 600 litrov je az za takuto hrkalku .... ale povedzme ze este ok ak mas lepsiu vybavu aj motor .. ale dat voci tomu este dvojnasobok? tak to je holy blud aj keby to malo 1000 koni... ale stejne ono se to pak proda... kto prachy neriesi tak si to kupi hoc za danu cenu je XY zmysluplnejsich aut ;-)
3. 11. 2018 06:36
Re: Cupra Cupřič Cupřičovna
Nemusím ani koukat na palubku, celou dobu co k tomu půjdu to je Seat a bude ať má nalepeno cokoliv.
4. 11. 2018 10:32
Re: Cupra Cupřič Cupřičovna
A co máš proti palubce současného Leonu? Její horní část je z vyrobena z prvotřídního měkčeného plastu a i její slícování je perfektní, nemluvě o velmi šmrncovním designu a perfektní ergonomii! :-!
2. 11. 2018 19:14
Sedačky
Líbí se mi, že jsou na výběr i klasické sedačky. Nechápu, ale u koďouše sportline a RS zmagořili a rubou tam výhradně ***my, což je pro rodinné auto z mého pohledu nepoužitelné.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
2. 11. 2018 19:45
Re: Sedačky
A jak jsi na tu nepoužitelnost přišel? Jsou to normální pohodlný sedačky, jen líp vypadají a mají integrovanou opěrku. O nějaké kolizi s běžným rodinným použitím nemůže být řeč.
2. 11. 2018 20:17
Re: Sedačky
průšvih je, že nejdou větraný...
Avatar - _Karel_
2. 11. 2018 20:21
Re: Sedačky
Tak je to Škoda.
U alcantarových to nevadí. U kožených by to určitě bylo fajn.
Avatar - white label
2. 11. 2018 20:28
Re: Sedačky
U celokožených ano, u alcantary no problem.
3. 11. 2018 23:49
Re: Sedačky
O pohodlnost mi vůbec nejde. Problém je v tom, ze klasické sedačky jsou daleko příjemnější pro posádku vzadu. Zvláště pokud jde o děti. Ty sportovní sedačky dost omezují výhled, zatemňují interiér a i kontakt s dětmi je z mé zkušenosti mnohem horší. Každý může vnímat věci jinak,ale u nás v rodině jsme se shodli, že to je nesmysl do toho jít. Jednoduše má být alternativa a ne si za každou cenu hrát na sportovnost, která je u kodiaqu víme kde...prostě Seat zde projevil zdravý rozum, Škoda simply ne.
Avatar - _Karel_
4. 11. 2018 08:20
Re: Sedačky
Teda nehodlám ti brát právo na názor nebo vkus, ale..... Ty sedačky nejsou větší, než klasický, dokonce bych řekl, že jsou užší. Interiér ti přišel zatemnělý (pokud jsi v tom tedy seděl) proto, že je kompletně černý, vč. stropu.
4. 11. 2018 12:41
Re: Sedačky
Teda vadi ti hranie na sportovost, ale uvazujes nad kodiakom rs? Ved to je prototyp pseudosportovosti.
4. 11. 2018 18:52
Re: Sedačky
Nad Kodiaqem RS jsem uvažoval kvůli silnějšímu motoru, protože vše pod tím mi přišlo líné. Mým požadavkem bylo,aby mělo auto zátah i do kopce při plné náloži. Tohle není sportovní požadavek. Sportovní sedačky a jejich boční vedení jsou u takového auta málo významné, proto mě mrzí, že to Škoda tak prožívá a tvrdišíně je nacpe i do Sportlina s 1.4 pod kapotou.

Sedačky jsme si detailně vyzkoušeli ve Sportlinu a hned porovnali s klasikou. Je to velký rozdíl. O šířku sportovních sedaček vůbec nejde. Jde o to, že jsou spojené s opěrkou hlavy a o to, jak je toto spojení tvarované - je tam náběh od ramen šikmo nahoru. Tím se vytvoří solidní stínící záteras. U klasické sedačky přichází kolem a pod opěrkou hlavy podstatně více světla. Dalším bonusem je, že člověk sedící vzadu vidí celkem slušně dopředu skrz. U sportovních se musí výrazně naklánět. U sportovních sedaček má dítě omezený kontakt s rodiči vpředu - defacto je přes skelet sedačky nevidí.

Původně jsme kvůli motoru na Kodiaq RS čekali, ale kvůli sedačkám jsme raději šli do civilního dlouhého Tigouše se stejným motorem, který si na sportovnost nehraje a v mých očích lépe splňuje požadavky rodinného SUV s potěšující výkonovou rezervou.
2. 11. 2018 21:35
Velká škoda,...
...že si do tohoto parádního SUV nelze zvolit manuální převodovku! Taky pořádná páka parkovací brzdy s kůží obšitým madlem by takovému autu, které má přinášet požitek ze sportovní jízdy, slušela daleko víc... :-O
Rozbalit vlákno
15
3. 11. 2018 06:37
Re: Velká škoda,...
Škráblá deska? ;-)
3. 11. 2018 07:18
Re: Velká škoda,...
Už začínaš byť otravný ;)
4. 11. 2018 08:18
Re: Velká škoda,...
Pánové, opravdu mi nebudete určovat, co mám či nemám dávat do svých diskusních příspěvků. Že současné sportovně laděné modely (a nejen ty) izolují řidiče od řízení mnohem více (a přitom úplně zbytečně), než ty starší, je bohužel nezpochybnitelný stav. A já se s tím nikdy nesmířím a budu na tento zhoubný vývoj poukazovat! :-O
Avatar - white label
4. 11. 2018 10:34
Re: Velká škoda,...
Nikdo ti nic neurčuje, pouze velmi trefně komentují tvé působení tady, v poslední velmi dlouhé době. Ono by bohatě stačilo, kdyby si sem začal dávat prázdné příspěvky a my už si tu tradiční "omáčku" o manuálu a ruční brzdě domyslíme sami. 8-s
4. 11. 2018 11:28
Re: Velká škoda,...
Tak pokud si myslíš, že tyto dva kritické body jsou jediným obsahem zdejších mých diskusních příspěvků, tak mě prostě málo čteš! ;-)
4. 11. 2018 12:15
Re: Velká škoda,...
Obávam sa že slinty na manuál a rúčku tvoria drvivú väčšinu tvojich príspevkov. Zvyšok je adorácia na Tipo a vlastnú garáž ;)
4. 11. 2018 12:16
Re: Velká škoda,...
Na absenciu rúčky a manuálu poukazuješ takmer pod každým modelom bez ohľadu na fakt, či je to "športovo" orientovaný model, suv , alebo lux limuzína.
4. 11. 2018 14:58
Re: Velká škoda,...
No já ale přece nemůžu za to, že volbu manuálních ovládacích prvků u nejnovějších aut výrobci postupně likvidují! :-)
4. 11. 2018 19:04
Re: Velká škoda,...
Možno to nechäpeš, ale je pravdepodobné že zákazník o to nestojí a zároveň pre tú menšinu (ktorá o to stojí, ale len v rovine diskusnej) sa im neoplatí zasi€erať s vývojom. Pokiaľ by to bolo tak žiadané ako tu vyplakávaš, tak by k obmedzovaniu zrejme nedošlo
6. 11. 2018 09:53
Re: Velká škoda,...
Tak to seš buď velmi naivní, nebo nenapravitelný optimista! :-)
3. 11. 2018 17:36
Re: Velká škoda,...
No pro výrobce je to jednodušší a víc výnosný tam strčit automat, hned má na účtě o 60k víc a může si hrát jen s elektronikou. O parádním SUV bych moc nemluvil, mrknu na tu přístrojovku. Levný plast z toho smrdí na 100 honů, vršek je podobný jako v Leonu, kde jsou ty plasty bídné. Nápad nikde a to příšerný měděný logo? Škoda mluvit >:D

Koncern ke kombinaci s 4MOT už manuál snad už ani nikde nenabízí = dražší auta, víc vydělají...
4. 11. 2018 08:19
Re: Velká škoda,...
No jen aby jim ty "draší" auta potom někdo kupoval, řada lidí chce totiž pořád řídit, ne se jen nechat tupě vézt! 8-s
Avatar - Hammunasakra
4. 11. 2018 10:22
Re: Velká škoda,...
Kdo chce řídit koupí si Toybaru, MX-5 a podobný. Určitě ne SUV od Seatu :-)
4. 11. 2018 10:30
Re: Velká škoda,...
Ono je ale i SUV možno naladit tak, aby to bylo řidičsky docela uspokojující vozidlo. Musí se to ale samozřejmě umět (viz. např. Ford Kuga) a hlavně to ten výrobce musí chtít... :-O
4. 11. 2018 12:19
Re: Velká škoda,...
Evidentne si ich niekto kupuje, predpokladám, že výrobca ich nehádže do skladu, resp z nich tie automaty dodatočne nevyberá a nenahrádza ich manuálom
Avatar - 3_diamanty
2. 11. 2018 23:00
aj 800 litrov
za tento "prelepeny" seat je podla mna moc nie to este 1,2 melona.... uplny nonsens toto a nepomoze ani krasne logo ani krasna farba.... ked suma sumarum ide o bezny seat ateca s x rocnou technikou a dizajnom 6 rocneho leona .... to radsej sorento za melon :yes:

osobne neverim v predajny uspech cupry ateca... ale mozem sa mylit ... uvidime
Rozbalit vlákno
9
3. 11. 2018 07:20
Re: aj 800 litrov
Poobzeraj sa okolo a nájdi podobne motorizované auto za tebou "hraničných" 800000. Budem hádat, nič si nenašiel
3. 11. 2018 08:41
Re: aj 800 litrov
Som presvedceny, ze ani v tvojom vysnivanom H/K svete (aj aj inom svete) by si nic podobne vykonne za 800 tis. nenasiel.
A to tvoje nafuknute Sorento ma iba 200 koni a aj to dizlovych. Porovnavas neporovnatelne.
Avatar - _Karel_
3. 11. 2018 10:45
Re: aj 800 litrov
No - je to trochu neporovnatelné. Sorento je obrovský rodinný auto, které v téměř nejvyšší výbavě , s 2,2D, 4x4, 8st.AT stojí totéž. A schytávalo tu docela kritiku, jak je drahý.
Jinak se samozřejmě nepřu, že HK plácá občas šílený kraviny.
Můj názor je, že kdyby z toho nedělali Cupru a dali tomu 2,0TSI 169kw, mohlo to stát tak o 200t míň a málokoho by to uspokojilo míň, než 221kw. Jestli si to najde dost kupců - budiž, mýlím se, a přeji jim to. Ale moc tomu nevěřím. Podle mě to bude propadák, pokud nebudou dávat hodně velké slevy.
3. 11. 2018 11:53
Re: aj 800 litrov
Podla mna tu znacku CUPRA umelo vytvorili, aby silne motorizacie odlisili od SEATu a prve auto, na ktore sa im to logo hodilo bola ta najsilnejsa ATECA.
Rovnako novy LEON CUPRA uz nebude SEAT, ale bude pod znackou CUPRA. Proste zatial najsilnejsie motorizacie SEATu budu mat znacku CUPRA, kym nepridu s vlastnym modelom, ktory uz nebude mat SEAT. Ci to malo zmysel, ukaze cas.

A co sa tohoto SUV tyka, kupcov si urcite najde. To auto je v podstate len zvyseny kombik LEON ST s motorom z CUPRY. Je to auto pre rodinu vhodne aj do mesta, ktorej otec pod pravou nohou rad sliapne radsej na plyn ako do hnedeho...
Avatar - wakantanka
3. 11. 2018 14:23
Re: aj 800 litrov
Svojbytny vlastný model? Snivaj ďalej. :-)
3. 11. 2018 14:39
Re: aj 800 litrov
No mozem ti povedat, ak by CUPRA postavila svojbytny model vo forme sedanu s manualom a RWD, dizajnovo podobny BMW 3, alebo AR Gulia s vykonom cca 300 koni, tak by sa s najvacsou pravdepodobnostou ocitol v mojej garazi. Rovnako to plati aj v pripade, ak take nieco postavi Hyundai N divizia.
Avatar - wakantanka
5. 11. 2018 06:53
Re: aj 800 litrov
Vážne veríš tomu že takýto model koncern Štátu odobrí. ?
5. 11. 2018 15:42
Re: aj 800 litrov
To vazne neviem, ale ak ma byt CUPRA samostatna znacka, musi mat aj samostatny sportovy model. Ale ci a co to bude, to fakt neviem...
Avatar - LeonST
7. 11. 2018 19:05
Re: aj 800 litrov
U nás ve firmě je Kodiak s 2.0 TDI 110 kW za 1 mil. a tohle Ti přidje předražený? 8-s Tohle aspoň hezky vypadá a má motor, který opravdu jede, na krabici typu SUV až až.
3. 11. 2018 10:37
Rodina
Toto auto mi príde ako vzdialená rodina s autami ako Clio V6, Golf VR6 a podobne, čiže premotorizované bežné auto bez hlbšieho zmyslu a úžitku. Myslím, že nie je určené pre bežných motoristov, ale pre "špecialistov", ktorí veľké kone chcú a k spokojnosti potrebujú, a sú schopní to stádo koní preťažujúce prednú nápravu zvládnuť. To je asi najpotrebnejšia vlastnosť každého potenciálneho zákazníka, musí to proste s takým autom vedieť.
Čo sa vzhľadu týka, moho byť predsa len výraznejší, to auto je od bežnej série odlíšené dosť decentne. Trochu nepatrične na ňom vyzerajú nízkoprofilové gumy, s týmto s iostrejšiu jazdu mimo spevnenú cestu veľmi predstaviť neviem. Pár kameňov a sú v ťahu...
Interiér je vizitkou dnešnej doby - čierno-čierny hnus. Skutočne nechápem, čo je na tom IN a pekné, keď interiér auta je jedna tmavá čierna diera.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - _Karel_
3. 11. 2018 10:53
Re: Rodina
Tak Golf VR6 nebyl ani zdaleka přemotorovanej. Clio pecka, ale to je asi auto reálně využitelný i (nebo hlavně?) na okruhu. Kde si naopak Atecu představuju hůř. Ne, že by se tam s ní nedalo zajet, ale s Leonem to asi bude jiný kafe. Trochu mi to přijde jako když si ženská- nadšená lyžařka- koupí na zimu univerzálně norkový kožich. Hřeje super, a určitě se v něm dá lyžovat, ale asi by byla lepší lyžařská bunda. :-)
3. 11. 2018 11:02
Re: Rodina
No, o tom VR6 by som polemizoval. Videl som na vlastné oči, čo to auto vie narobiť v nesprávnych rukách...
Tie autá proste majú spoločné to, že nie sú práve ideálne na bežné jazdenie, pritom zovňajškom to až tak najavo nedávajú. Popravde ani mi nie je jasné, na akých zákazníkov Ateca smeruje, ale budiž, proti gustu...
3. 11. 2018 13:59
Re: Rodina
Jaké stádo koní přetěžující přední nápravu? Je to čtyřkolka.
3. 11. 2018 15:36
Re: Rodina
Stádom koní som myslel skôr váhu príliš veľkého motora, ale máš pravdu, platí to pre zmienený Renault a VR6, Seat dostal iba vypeckovaný dvojliter. Takže v jeho prípade beriem tento slovný zvrat späť. ;-)
3. 11. 2018 18:52
Re: Rodina
Obávám se, že v autech máš slušný hokej, Clio V6 mělo motor vzadu, takže přední náprava nebyla zatěžována ani hmotností (motor vzadu), ani výkonem (pohon zadních kol).
3. 11. 2018 18:54
Re: Rodina
Ovšem ty taky. Clio V6 mělo motor uprostřed, před zadní nápravou ;-)
Avatar - _Karel_
3. 11. 2018 19:48
Re: Rodina
Ne, motor není uprostřed, je před zadní nápravou a tedy vzadu. ;-)
3. 11. 2018 20:01
Re: Rodina
To je jenom slovíčkaření, motor vzadu před zadní na zadní nebo za zadní nápravou je v každém případě něco zcela jiného než motor vpředu před přední, na přední nebo za přední nápravou. V angličtině má Clio rear mid-engine.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2018 20:16
Re: Rodina
V zásadě jo = i když tohle je viz [odkaz] fakt spíš uprostřed = uprostřed = znamená mezi nápravama
3. 11. 2018 20:23
Re: Rodina
Jenže auto s motorem uprostřed je i auto s motorem vpředu uloženým za přední nápravou (což je také mezi nápravami, typicky třeba Mercedes SLS, front mid-engined) proto je nutné dodávat zda vpředu nebo vzadu, protože to je ten zásadní rozdíl.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2018 20:59
Re: Rodina
Jo = i když zásadní rozdíl vidim hlavně před nápravou nebo naopak za zadní nápravou = nebo uprostřed jako je Clio V6 [odkaz] myšleno za předníma sedačkama :-)

A Clio V6 má takový chování = skvěle zábavný, ale trochu záludný

Reagoval sem hlavně na Karlovo = vzadu = před zadní nápravou je uprostřed = ne vzadu
3. 11. 2018 22:16
Re: Rodina
Nikoliv, zásadní rozdíl když mluvíme o zatížení náprav je vpředu nebo vzadu. Mercedes SLS i když je front mid-engined tak motorem zatěžuje převážně přední nápravu, kdežto Clio V6 jakožto rear mid-engined motorem zatěžuje převážně zadní nápravu.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2018 22:27
Re: Rodina
Nikoli = viz klasický BMW = i když je motor jen těsně za přední nápravou = furt je rozdělení někde okolo 50:50

Karel tu mluvil o školních znalostech = nějakej učitel fyziky by to asi zvlád vysvětlit = zátěž mezi nápravama = se rozkládá mezi nápravy = proto to tak rozděluje i autoterminologie = kterou Karel taky zmínil = motor váha před nápravou, mezi a vzadu

Proto je Audi leta kritizovaný za to že historicky dalo přednost trochu většímu prostoru v kabině = za cenu motoru před nápravou. To určuje všechno = myslim chování auta

A proto autoterminologie = rozděluje motor vepředu, uprostřed a vzadu. A to mezi nápravama = uprostřed = je prostě ideál. I když jízdně trochu záludnej = pro náročný a schopný

Problém toho Clia byl krátkej rozvor = a protože V6 byl tak trochu místo zadních sedaček = i zbytečně vysoký těžiště
Časem to zvětšenim rozchodu a protaženim rozvoru o nějakej centimetr trochu zlepšili = ale jak se mi to auto líbí a fascinuje = asi bych se ho trochu bál ;-)

Jak všichni víme = ideál je těch BMW 50 na 50 = ať dosažený stylem BMW nebo vlastně i trochu Clio V6 tam to bylo myslim jemně ve prostěch zadku, pro zajímavost 911 mívaj i přes 60% vzadu vybavuju si verzi s 63% a možná by se našlo i nepatrně víc

Kdysi na ideální rozložení hmostnosti vymysleli nebo aspoň poprvé použili italové = v Lancii a Ferrari a Alfě = transaxle. Před 20ti lety pak přišel hybrid = tak nějak nepřímo taky docela příspěvek rozložení hmotnosti + bonus nižšího těžiště = dodávám jako majitel dvou >:D
Hybrid přidává i lepší těžiště = chápu že u hybridů oceňuju nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti = asi jen já sám >:-[]

Sem zvědavej na novou Corvette = ta stávající má s motorem za nápravou 50:50 = a stejně přecházej na motor uprostřed = což i v jejich pojetí bude = trochu jako Clio V6 = motor spíš u zadní nápravy = tak uvidíme jestli tomu bude Karel řikat motor vzadu ;-)
3. 11. 2018 23:27
Re: Rodina
Ideální je koncepce rear mid-engine. Je to jasně vidět u konstrukce F1 kde se koncepce FMR opustila už někdy po druhé světové jak ve špičkovém motorsportu tak u špičkových street legal super nebo hypersportů, kde jasně dominuje koncepce MR, takže je logické, že k ní přechází i Corvette. A samozřejmě, že rozložení hmotnosti bude ve prospěch zadní nápravy, které je pro sportovní nebo závodní jízdu výhodnější.

Motor uprostřed je zcela obecný pojem, konkrétní uspořádání musí vyznačovat jeho polohu
MR Rear mid-engine je jedna kategorie
[odkaz]
FMR Front mid-engine je zcela jiná kategorie
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2018 23:51
Re: Rodina
Ty si mi ale bojovník [odkaz] :-)

Mercedes SLS má díky transaxle rozložení hmotnosti 47:53 i když motor vpředu uprostřed = motor uprosřed = totiž rozkládá hmotnost = mezi nápravy!

Zcela obecný pojem = je furt ta podstata = motor uprostřed totiž hmotnost rozkládá = neni to jak si asi myslíš že zatěžuje hlavně tu nápravu = u který je ;-)

Při FMR se to dá vylepšit tim transaxle

A jinak píšeš trochu jinejma slovama = to co já :-)

Zcela jiná kategorie = to neni. To sou uprostřed vzadu a vepředu. Ať nacpeš motor za nápravu nebo za sedačky = fyzika to furt rozkládá = mezi nápravy = když ocituju z textu k tomu Cliu "toto uložení motoru optimalizuje rozložení hmotnosti mezi nápravy" [odkaz] což je pravda = myslim že maličko přeceňuješ jestli je za přední nebo před zadní nápravou = podstatný je to že = mezi nima = fyzika ;-)

Takže MR Rear a MR Front = je spíš něco jako = podkategorie [odkaz] :-)

To za sedačkama = je u supersportů kvůli výkonu = a i když teoreticky je to maximum = má to i svý úskalí = a zrovna u toho Clia se ty negativa projevily víc než dost

Clio V6 byla zajímavůstka = ale krátkej rozvor a motor spíš v oblasti zadní sedačky = to byl docela problém. Prej se to v druhý generaci podařilo trochu zlepšit = ale přes :yes: za to že to udělali = fakt radši ne ;-)

Myslim že reálný maximum už s hodně vysokejma výkonama = je právě transaxle = motor za přední a trocha hmotnosti díky transaxle uspořádání vzadu = to je myslim reálný maximální maximum = a někde to opsal i Dusil [odkaz] >:D

S tou Corvette sem fakt zvědavej = byl to super sport ale snadno použitelnej. Teď bude asi zase rychlejší, ale s tou univerzální použitelností = fakt nevim nevim
A rozložení hmotnosti = se nezlepší. Mírnej posun směr dozadu byl zatim nutnej jen u super výkonů = ale to současně přináší i o dost vyšší nároky = sem fakt zvědavej jaká bude v reálu = jestli neztratí tu fantastickou univerzálnost = kdy to může řídit i = i já :-)
3. 11. 2018 21:10
Re: Rodina
Přesně ;-) :yes:
Avatar - _Karel_
3. 11. 2018 21:28
Re: Rodina
Na tom není nic přesnýho. To, co původně napsal šimpanz, bylo určení místa uložení motoru. Sice se to nazývá "uprostřed", ale z hlediska merita věci je to vzadu. Jak se tomu uložení říká, je irelevantní. Šlo o to, že motor nemůže zatěžovat (významněji) přední nápravu, protože je vzadu.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2018 21:31
Re: Rodina
Výborná okecávka :yes: :-)

Takže viz ty 19:48 = Ano motor je uprostřed, je mezi nápravama před tou zadní = tedy uprostřed ;-)

Typický auto s motorem uprostřed = ho má přesně tam co Clio V6 = za předníma sedačkama a před zadní nápravou = tomu se řiká uprostřed :-!
3. 11. 2018 21:39
Re: Rodina
To už, Karle, neokecáš ;-)
Avatar - _Karel_
3. 11. 2018 21:47
Re: Rodina
Ne, neokecám. Mě na škole učili, co je vepředu, uprostřed a vzadu. Pokud se dokážeš oprostit od automobilové teminologie (a nic jiného, než terminologie to není) pak ten motor prostě NENÍ uprostřed. Stejně jako 2/3 nejsou polovina. To, o čem ta debata začala, nebylo o teminologii, ale o geometrii - proč motor nezatěžuje přední nápravu.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2018 21:56
Re: Rodina
Výborná okecávka Mk2 :yes: :-)

Když je řeč o uložení motoru v autě = zásadně doporučuju používat učivo ze základní školy + popírat zavedenou terminologii >:-[]

Že se motor vzadu = řiká něčemu jinýmu = na to nehledět [odkaz] základka má přednost ;-)

Edit: Je pár minut po půlnoci takže = všechno nejlepší :-)
4. 11. 2018 13:20
Re: Rodina
No, asi som na vine, že som sem hodil príspevok bez rozmyslu. >:D Uvažoval som pôvodne len o VR6, a to teda kvicht nad prednou nápravou bol. Ale zdalo sa mi to málo, tak som doplnil aj Renaulta, ale v tedy ma ani nenapadlo, že do kontextu vlastne nepatrí. Holt, práce chvatná málo platná. Asi začnem písať už výhradne iba koniny, aby sa bolo o čom naťahovať. ;-)
3. 11. 2018 20:43
Srt po evropsky
európska varianta jeepu trackhawk stymi 4 vyfúkmi :-) :-) na frajerenie na križovatkách moze byt M
Rozbalit vlákno
0