Diskuse

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

23.5.2018

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno lámala hůl. Byla by to škoda.

 

  • 01 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 23.05.  19:03

    Mno

    ked tak pozeram na tabulku s konkurenciou, tak mi to STcko az take predrazene nepride. Samosvor za 25 tisic je tiez zaujimavy prvok a tocivy vykonny motor k tomu. Hmmmm
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 23.05.  21:30

      « Mno

      Cena jsou jen nějaka čisla, ktera ti o samotnem produktu až tolik neřeknou. A zrovna po vyzkoušeni teto nove generace se dost lidi k ceně vyjadřili a padaji docela zajimave nazory.
      • 02 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 24.05.  09:39

        « PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%

        jj
        SOUDRUZI, ČEZká země má 2019 jistý konec BENZÍNU NATURAL95 (E5%) !!! [odkaz] NÁHRADOU mu bude Sračka ředidel se žlutým sajrajtem E10% co spolehlivě odrovná všechny benzínový motory do roku výroby 2004 EURO4 [odkaz] ZÁCHRANOU je přestavba motoru na LEVNÝ a KVALITNÍ český LPG [odkaz] BENZÍN a NAFTA která je odpadní produktem při zpracování ROPY na BENZÍN, bude ZDRAŽOVAT!!! [odkaz] DOPORUČUJU KOUPI ELEKTROMOBILU [odkaz]
        >:D
        >:D >:D
        >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
        VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi :-)
        1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004 [odkaz]
        2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů [odkaz] kterých se problém E10 netýká...
        3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš [odkaz] ;-)
        4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží [odkaz] odkud? ... no přeci z RUSKA
        5) elektrická zásuvka pro ELEKTROMOBIL [odkaz] je v každé garáži a skoro na každým rohu ;-) >:D
  • 47 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.05.  19:18

    Tak to platilo

    od jakživa, že třívál má zvuk podobný šestiválci. Akorát dříve byl spojen se žalostnou dynamikou, což u Fiesty je to už trochu jinak.
    • 31 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 23.05.  21:00

      « Re: Tak to platilo

      Tak to ne, si dovolím tvrdit. Jezdí jich kolem dost, aby si člověk udělal obrázek.
      • 00 Reagovat !

        foto MariAchi

        MariAchi 24.05.  14:27

        « Re: Re: Tak to platilo

        Dost ceho jezdi kolem?
        Dost Fiest ST s trivalcem?
        Nebo dost sestivalcu?

        Nevim, kde zijes, ale oboji je v soucasne dobe celkem vzacnost.
        Mozna nam to vysvetli tvoje alter-ego Magister, az si tu zase zacnes povidat sam se sebou.
    • 51 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 23.05.  21:15

      « Re: Tak to platilo

      Ty, proč zrovna ty. Mi zní šestiválec dost odlišně, sametově.
      • 01 Reagovat !

        foto Petr07

        Petr07 23.05.  21:25

        « Re: Re: Tak to platilo

        Chce to asi porovnávat něco jiného.
        Já porovnával BMW 330i vs Skodka HTP a vs Ford 1.0 EcoBoost.
        Ne jízdně, výkonově, ale zvuk motoru. Bez přihlédnutí k ladění výfuku.
        • 20 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 23.05.  21:34

          « Re: Re: Re: Tak to platilo

          Nic ve zlým, ale budeš možná první člověk na světě, co porovnává 330i vs. HTP vs. 1,0EB.
          • 20 Reagovat !

            foto Petr07

            Petr07 23.05.  22:38

            « Re: Re: Re: Re: Tak to platilo

            Myslím, že není špatné si porovnat zvuk šestiválce, tříválce a čtyřválce.
            Plno lidí slyšelo i osmiválec a dvanáctiválec.
            Jde jen o porovnání zvuku motoru, je jedno v jaké je kastli.

            • 10 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 23.05.  23:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to platilo

              Tato teorie se nutně musí líbit majiteům koncernových vozů s 3 válcem >:-[]
            • 20 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 24.05.  05:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tak to platilo

              Samozřejmě, že není nic špatného na porovnání zvuku. Jen je trochu nefér, když si vezmeš špičkový R6 od BMW (výrobce jedněch z nejlepších šestiválců), a chceš od něj zvuk jako od HTP mr.dky do nejlevnějších aut. Bylo by hodně, hodně zvláštní, kdyby ten HTP nebo 1,0EB dokázal i jen zvukem konkurovat násobně dražšímu motoru v prémiovém autě.
      • 20 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 24.05.  07:43

        « Re: Re: Tak to platilo

        Jasně, chybí tomu ta plnost, ale časování je stejné. Volnoběh určitě katastrofa, ale v otáčkách tam jistá shoda je.
        • 00 Reagovat !

          foto 125S

          125S 01.06.  11:10

          « Re: Re: Tak to platilo

          Ve středních otáčkách většinou třívalce zní jako šestiválce. Sám jsem měl půjčenou třívalcovou Micru, a zněla docela pěkně. Ale není to můj šálek kávy. Už kvůli samotné koncepci, bych to doma nechtěl. Ale co naděláme, emise jsou emise. Možná trochu za to může i tržní mechanismus.
    • 11 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 24.05.  07:22

      « Re: Tak to platilo

      Tak potom dvojvalec môže znieť ako štvorjvalec, šesťvalec, osemvalec, desaťvalec, dvanásľvalec, atď... A jednovalec ako všetko. Kokso, že som na to skôr neprišiel...
      • 11 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 24.05.  08:49

        « Re: Re: Tak to platilo

        Ty kokso / i když mám chuť napsat něco jiného/, přijdeš na to, až pochopíš jaké mají ty motory časování zápalu jednotlivých válců. Jen takový malý návod a příklad - poslechni si normální čtyřválec a boxer v subaru. Pokud ti to bude znít stejně, seš tady na tom webu špatně.
  • 20 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.05.  19:19

    Machi,

    proč nosíš v létě čepici?
    (teenager už taky nejsi ;-) )
  • 27 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.05.  19:23

    Jinak

    pokrok nezastavíš /tedy pokud to je vůbec pokrok/, .... tabulka v článku ukazuje jeden zajímavý fakt. A to že patnáctikilo třívál turbo se může směle rovnat se čtyřválcem 2,0 turbo. A to dřív bylo opravdu nemyslitelné.
    • 61 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 23.05.  21:02

      « Re: Jinak

      Jde o to, kolik toho vydrží, jak bude reagovat na zátěž, plynulost přísunu výkonu. Mám doma minulou Fiestu ST, jezdím s ní do práce, není tak tvrdá, jak je tu popisováno. Do nové 3 válcové bych fakt nešel.
      • 62 Reagovat !

        foto mrazik

        mrazik 23.05.  21:14

        « Re: Re: Jinak

        Znam spoustu ctyrvalcu, ktere meli velke problemy se spolehlivosti a treba takovy 1.0 EB trivalec s tim problemy nemel, zatimco 1.6 EB v prvni generaci problemy mel.
        • 41 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 23.05.  21:24

          « Re: Re: Re: Jinak

          Asi tak, ale nie je nad zaručené krčmové pravdy a legendy
        • 32 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 23.05.  23:35

          « Re: Re: Re: Jinak

          Tříválce nejsou výsledkem evoluce spalovacích motorů, ale důsledkem šroubování pseudoekologických norem. A z principu nemohou být dobrými motory.
          • 11 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 24.05.  09:11

            « Re: Re: Re: Re: Jinak

            Kterého principu, prosímtě?
            • 04 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 24.05.  13:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

              Z celé řady.... pěkně to shrnují na Autoforu v článku "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody".

              [odkaz]
              • 20 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 24.05.  13:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

                Jo, to je ten super článek z autofora, který jsme jim tam v diskusi krásně rozložili... tak to jo. Když tomu chceš věřit...
                • 03 Reagovat !

                  foto CHerokee

                  CHerokee 24.05.  15:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

                  To není o víře, já to i vyzkoušel. 1,0 ecoboost měla žena na rok ve Fiestě. Diskuze 3 vs. 4 válce mi přesně evokuje situaci před 15 lety, kdy všichni nadšeně přecházeli na TDička, které měly jedinou objektivní výhodu - proti srovnatelným benzínům měly výrazně nižší spotřebu, zato jízda s nimi byla po všech stránkách horší a třeba zvukový projev by nepoznal jen hluchý.
                  Samozřejmě pokud bude mít tříválec nějaká paní, co jezdí sama a pomalu, tak vydrží. Pokud to bude v rodinném voze, tak ho zatížením majitelé přivedou rychle ke zkáze. A pokud někdo očekává výkony, tak ho po okreskách bude muset hodně točit, pak požere víc jak 2x větší motor a s jeho výdrží to půjde taky dolů.
    • 60 Reagovat !

      foto Petr07

      Petr07 23.05.  21:04

      « Re: Jinak

      No nevím......
      1798 vs 1984 cm3
      Výkon: 147/6000 vs 147/4400-6000
      Krouťák: 290/1600-4000 vs 320/1500-4400

      Moc mne to nepřipadá stejné.
      Každopádně to nejni patnáctistovka ale osmnáctka.

      Zvuk tříválce poznáš vždy. U sportovně laděného auta je třeba aby zvuk byl slyšet.
      Výfuk naladili dobře.

      :no: :no: Tříválec do STčka nepatří.
      • 43 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 23.05.  21:10

        « Re: Re: Jinak

        Nepatří. S ostrou Fiestou se často závodí třeba slalom ČR a SR, nevěřím, že by to tříválec zvládl. A nevím, kdo z potenciálních majitelů potřebuje jezdit na 2 válce. Je fajn, že nahrají umělý zvuk přes repro a dají klapku do výfuku, ale nebyla by lepší minulá 1,6 ecoboost s laděným výfukem...mi se osvědčil britský Milltek Sport. S úpravou sání příjemný zvuk bez šidítek.
        • 46 Reagovat !

          foto mrazik

          mrazik 23.05.  21:12

          « Re: Re: Re: Jinak

          Bla bla bla. Kdo určuje, že nepatří ? Kdo určuje, že pod 4 válce to nemůže být sportovní ?
          Jediný argument, proč by to tříválec nezvládl ?
          • 65 Reagovat !

            foto Petr07

            Petr07 23.05.  21:16

            « Re: Re: Re: Re: Jinak

            Bla bla bla....
            Určuje to zákazník. Kdo jinej? My tady v diskusi? Neee.

            Přijde, poslechne a koupí.
            Přijde, poslechne a jde jinam pro čtyřválec.
            Já bych si tříválec nekoupil. Nevím co mi přinese navíc oproti konkurenci.
          • 21 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 23.05.  21:36

            « Re: Re: Re: Re: Jinak

            Na něj a podobne docela slušně sedi...
            [odkaz]
            Petrolhead by si přece něco takoveho nekoupil a je jasne, že by šahl po Polo GTI. Co na tom, že je bezzube a vlastně to neni ani přimy konkurent, hlavně že to ma o štucek pod kapotou navic.
            • 22 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 23.05.  23:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

              Moc nadšených majitelů ST-RS jsem neviděl, poté co dali podměrečný motorek pod kapotu Fiesty ST. Nekoupit si ji je jediná šance, jak přimět Forda, aby se vzpamatoval.
              • 00 Reagovat !

                foto mrazik

                mrazik 24.05.  10:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

                No majitele treba Focus RS znam a je moc spokojeny. Trochu zavahal, kdyz se dozvedel o svolavaci akci na tesneni, ale po vymene uz ma opet usmev na tvari. Co se tyka Focus ST nebo Fiesta ST, taknikde jsem od majitelu kritiku nenasel. Takze o cem, ze to pises ?
                • 00 Reagovat !

                  foto CHerokee

                  CHerokee 24.05.  13:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

                  Myslím, že jsi mě nepochopil. Psal jsem o situaci, kdy do FieSTy strčili 3 válec a nikdo neví, co bude ve Focusu ST. Focus RS je super auto i přes dost štvavou kampaň,
              • 01 Reagovat !

                foto MariAchi

                MariAchi 24.05.  14:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

                Cim je ten motor porad tak podmerecny?
                Ma o necelych 100 kubiku mene, nez motor "tvoji" 1.6, tak co to porad meles?
                • 11 Reagovat !

                  foto CHerokee

                  CHerokee 24.05.  15:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak

                  Jsi tak hloupý, nebo to jen děláš? Vždyť mu sebrali jeden válec. A za největší devizu k chlubení považují to, že to umí jet jen na dva válce. A to mluvíme o sportovním voze, jehož konkurence je veskrze 4 válcová, povětšinou s větším objemem.
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.05.  21:10

        « Re: Re: Jinak

        Každopádně to je patnáctistovka. 1798 je objem Yarise.
        • 00 Reagovat !

          foto Petr07

          Petr07 23.05.  21:13

          « Re: Re: Re: Jinak

          Tabulka mluví jinak.
          Správně je:
          Zdvihový objem [cm3] 1497
          • 00 Reagovat !

            foto MariAchi

            MariAchi 24.05.  14:38

            « Re: Re: Re: Re: Jinak

            Sorry, tak to neni patnactistovka, ale ctrnactsetdevadesatsedmicka, no.
            Nahore se stejne psalo o dvoulitru v Polu, ne o jednaosmicce v Yarisu.
  • 25 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 23.05.  20:00

    Proč ne?

    Kdysi jsme s kamarádem ohrnovali nos nad 1,6EB do takovýho "tanku" jako je Mondeo. Dnes bych s tím neměl problém. A tahle Fiesta je totéž. Jede? Jede. Zní docela dobře? Jo. Dožije se nějakých kilometrů? To bude záležet víc na majiteli, než jen motoru.
    Tříválce do prcků - klidně.
    • 52 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 23.05.  20:04

      « Proč ne?

      Kdyz me kamarad premlouval na S-Max 1.6 EB mel jsem pochyby jak to s tim muze jezdit. Prvni testovaci jizda me presvedcila a uz s maxikem kroutim paty rok a smaximalni spokojenosti.
      Jestlipak tento trihrnek daji take do SMaxe ? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.05.  08:56

        « Re: Proč ne?

        Když by mi někdo před deseti lety řekl, že v SUV můžeš jezdit s 1.6tkou a na nájezdu na dálnici ujedeš dvoulitrovému Passatu (samozřejmě né BitDi či jiným nejsilnějším variantám) či podobným 100kw cesťákům, taky bych nevěřil a 1.6EB to docela zvládá s prstem v nose (a spotřebou osmiválce).... já mam u něj jen ten vroubek zapečeného pístního kroužku.. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.05.  09:17

          « Re: Re: Proč ne?

          Před deseti lety jsem dávno naháněl Passaty s 1.3 ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.05.  09:20

            « Re: Re: Re: Proč ne?

            Já myslel, že si hlavně naháněl Mondea, až ti šlehaly plameny >:-[] :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 24.05.  09:21

              « Re: Re: Re: Re: Proč ne?

              Mondeo nahánělo mě a plameny byly sebeobrana... ale to bylo později, to už byla 1.3 bez turba a ta tolik nejela.
    • 22 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 23.05.  21:21

      « Re: Proč ne?

      Tiez v tom nevidim problem. Objem 1.5 sa takmer nelisi od 1.6 a tri valce znamenaju lepsi objem valcov a mensiu zotrvacnost komponentov (kratsia kluka, menej piestov a ojnic atd), takze by sa mal lepsie vytacat a celkovo mat viac charakteru. Ako bonus moze byt mierne lahsi.

      Z hladiska zivotnosti neexistuje dovod, by vydrzal menej ak je konstrukcne dobre zvladnuty.

      3 valcove vybracie mi tiez pridu ok u maleho auta, nie je to dialnicna strela, kde clovek chce primarne pohodlie.

      Dokonca by som povedal, ze mi koncepcne dava vacsi zmysel ako 2.0 TSI v tejto triede. Kedze ale tieto male auta idu mimo mna asi nebude cas na vlastne porovnanie.
      • 01 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 23.05.  21:58

        « Re: Re: Proč ne?

        Tříválcové vibrace vadí víc ve městě než na dálnici. Ale při objemu 1.5 by nemusely být tak časté.
        • 22 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 23.05.  22:29

          « Re: Re: Re: Proč ne?

          Ako som spominal v inej diskusii - tie vibracie su len zalezitost samotnej konstrukcie. firemne 2.0TDI pri DSG duni a vibruje (podtoceny motor pri mestskej jazde na D) moj trojvalec taky problem nema - nerobi ani jedno z toho a pod 1700 s nim nejazdim, ono aj ten HDM radsej podradi ako by mal ist nizsie. Na volnobehu tiez nic take necitit, takze bude zalezat od toho, kto ma ako ten motor zvladnuty.
        • 30 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 23.05.  22:44

          « Re: Re: Re: Proč ne?

          Měl jsem jednou na víkend půjčený BMW 2 s 1.5 tříválcem a byl jsem velmi mile překvapen chováním motoru i celého vozu. :-!
        • 00 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 24.05.  08:14

          « Re: Re: Re: Proč ne?

          V zasade suhlas, v meste to bude horsie, ale vstahoval som to k modelu ST, tam snad nebude primarnou poziadavkou komfort. :-)

          Mam skusenost s trojvalcom iba vo VW Up! s atmo 1.0 z pozicovne a ani v nom to nebolo az tak zle s vybraciami, dokonca ten motor mal nieco ako charakter ak si odmyslim tragicky vykon.

          Dolezite bolo mu dopriat otacky. Nemalo to otackomer, ale podla pocitu som s nim jazdil niekde v polovici otackoveho spektra (~ 3000 otacok) a vyssie. V takom rezime sa ani nejak neklepal. Jediny moment boli rozjazdy, kym som si zvykol na to, ze je nutne sa s nim odpychnut z vyssich otacok.

          Vseobecne motory vybruju v nizkych otackach pri podtacani alebo pri vyssej zatazi v nizkych otackach. Nemam pocit, ze by na tom rozne 4 valce ci uz benziny alebo diesle boli lepsie. Mozno tie s vyvazovacim hriadelami, ale to je vcelku vzacna vec. Jedine co pomaha je velky objem, kedze tam je dispozicii slusny vykon aj v 1000 otackach.
  • 30 Reagovat !

    foto camco

    camco 23.05.  20:37

    objem

    jednapětka asi nemá objem 1798 kubíků ... jen detail, nechce se mi hledat, kolik má opravdu.
    • 01 Reagovat !

      foto Petr07

      Petr07 23.05.  21:11

      « Re: objem

      To že se motor jmenuje 1.5 EcoBoost neznamená že se jedná o patnáctistovku.
      Mrkněmě k BMW. Kde 330 je obyč dvoulitr se čtyřmi válci. Atd, atd, .....
      Kde jsou ty doby třílitrovejch šestiválců......... 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
      • 02 Reagovat !

        foto mrazik

        mrazik 23.05.  21:15

        « Re: Re: objem

        A koilk se tech sestivalcu ve stredni tride prodalo ?
        • 10 Reagovat !

          foto Petr07

          Petr07 23.05.  21:23

          « Re: Re: Re: objem

          ?? Nevím. Na čísla jsem nekoukal.
          530i je taky je obyč dvoulitr se čtyřmi válci.

          Řekl bych ale že se jich prodalo dost. Když kouknu na sauto.cz tak je tam 330 i 328 vcelku hodně.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.05.  09:00

          « Re: Re: Re: objem

          Mraky.
      • 30 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.05.  21:15

        « Re: Re: objem

        Vážně? Ale Ford není BMW, víme? To by byl první motor, kde by výrobce mátl zákazníka, že má motor menší objem, než doopravdy má. BMW to dělá opačně. Nevím o tom, že by nějaký motor u Fordu označením neodpovídal objemu.
        • 00 Reagovat !

          foto Petr07

          Petr07 23.05.  21:18

          « Re: Re: Re: objem

          V článku je chyba. Je to opravdu patnáctistovka.
    • 10 Reagovat !

      foto Petr07

      Petr07 23.05.  21:26

      « Re: objem

      Správně je:
      Zdvihový objem [cm3] 1497
  • 01 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 23.05.  21:00

    Topspeed

    V Topspeedu.sk tenhle počin docela taky vychválili. Až na zvuk při LC a nemožnost používat ručku v zatáčce, to auto vynesli do nebes

    [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 23.05.  21:16

      « Re: Topspeed

      Tech testu je vicero a chvali vsichni.
      • 01 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 23.05.  21:34

        « Re: Re: Topspeed

        To asi ano, dnes mi to "střelilo do ksychtu" na mobilu. Cíleně tříválce nesleduji, ale tento test, resp. verdikt, mě docela překvapil.
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 23.05.  21:41

      « Re: Topspeed

      Zvuk je velice kladně hodnocen a to i ve srovnani s konkurenci zde problem evidentně nebude ten muže byt jinde i přesto, že je tento motor hodnocen jako lepši než jeho předchudce.
      Jinak i když je to lepidlo tak ono to asi pujde...
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 23.05.  21:52

        « Re: Re: Topspeed

        Možná jsme se nepochopili, nejde o zvuk motoru, ten je jako takový hodnocen kladně (i když už není vytvářen přimo "trubkou od motoru"), ale o zvuk při zapnutí launch controlu. Schválně koukni do první třetiny videa.

        Jj, půjde, ale ne každému a vždy ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 23.05.  21:59

          « Re: Re: Re: Topspeed

          Pochopili, knk LC zni zvlaštně až směšně a myslim si, že "Fantozzi" na to kapnul...

          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 23.05.  22:10

            « Re: Re: Re: Re: Topspeed

            Jo, presně :-) :yes:
            Naštěstí člověk tuhle fičůru běžně používat nutně nemusí.
            Jinak musím uznat, že ještě rok zpět jsem v tohle spojení (ostrý prcek a tříválec) ani náhodou nevěřil a ono to vypadá na velice schopné náčiní. Podvozek vypadá tradičně perfektně.
            • 00 Reagovat !

              foto miromen

              miromen 23.05.  22:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

              Ja třeba nějak neuznavam nebo přesněji nejsou mi po chuti auta, ktere ti při každě jizdě vysypou z každe čelisti po jednom zubu jako to bylo u předchudce.
              Ja jsem hlavně zvědavy pravě na ten motor, ale samozřejmě mě docela zajima i auto jako celek. Ja jsem 3 valce poznal a z kultivovanosti či vibraci nějak obavy nemam a to zrovna u EB, kdy knk 1.0EB byl třeba na volnoběh vychovanějši než 1.2TSI. Jen mi u něj neseděl zvuk takže to by mě docela zajimalo u noveho běžneho 1.5EB a taky celkově jeho chovani za jizdy a i když tohle je ostřejši varianta tak přecejen je to zakladem stejna motorizace.
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 24.05.  06:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                To jsem na tom stejně. Nejsem ultimativní okruhový řidič, abych učůrával z betonového podvozku, ty časy jsou pryč. Dodnes nechápu, jak se konstruktérům mé oblíbené značky podařil naladit "daily and ultimate suspension" v jednom a ještě navíc na 20" kolech.
                Nemám zkušenosti vůbec s žádným litrovým EB. Nezkoumal jsem ani jak řešili technici Fordu, resp. jakým technickým řešením snižovali vibrace, nicméně tohle asi bude naladěné dobře. Koupil bys tohle auto?
                • 00 Reagovat !

                  foto miromen

                  miromen 24.05.  08:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                  Tou oblibenou značkou mysliš Hondu ? Pak mi, ale nesedi 20" kola. Každopadně jak jsme nedavno debatovali pravě pod 10G tak jsem psal, že jsem měl možnost si tenhle model vyzkoušet. Sice diky stale ještě zimnimu obuti se těžko dali dělat zavěry při takovych teplotach, ale bylo znat, že i přesto, že je podvozkem 10G poměrně tuhe tak kultivovanost byla na dosti vysoke urovni a tohle bylo prostě velice fajn.
                  Jinak jak je to u 1.0EB řešeno uplně přesně nevim a vlastně to neni až tak podstatne. Ale pravě vibrace nejsou u toho motoru v tehle kategorii něco co by mělo vadit. Mě už překvapilo to, že i při nastartovanem motoru bylo auto velice klidne a ani nebylo vibrace citit při položeni ruky na volant nebo řadičku a otevřene dveře se prakticky ani nehly. Jen jak jsem uvaděl charakter toho zvuku mi neseděl což třeba naopak moje přitelkyně dosti ocenila a navic ford jej zvyrazňuje tak, že v otačkach se jeho jaderněji zvuk vice ozve ne však otravně.
                  No a jak se řika nikdy neřikej nikdy tak to, že bych si Fiestu ST pořidil zde je šance velice mala. Vyzkoušet si ji vyzkoušim a u toho zřejmě i zustane. Ještě uvidim jak se popasuji ze svěraci kazajkou od Racaro.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jopino

                    Jopino 24.05.  09:12

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                    Ano, myslím Civica, současné TypeR. Kola větší, zmiňované 20" s nižším profilem, přesto auto celkově komfortnější, než předchůdce. Dávají si teď konstruktéři opravdu záležet, abych byl objektivní, nejen u Hondy. I ten u "obyčejných verzí se navýsost povedl.
                    Jsem právě zvědavý i na new Focuse, Kolega má, jak jsem už psal, 1.5 EB Red edition, a ten bude zapotřebí po čase zase obměnit. Tak mě docela zajímá, zda se rozhodne pro ten tříválec, nebo zda bude "sušit" ten současný, co to jen půjde. A od toho mě docela i zajímá, jak se s přítomností tříválců v new Focusu "poperou" i současní Fordisté, když se de facto jedná o jediné technické řešení, vyjma ST (RS?).
                    V malém autě bych tříválec až tak nezatracoval. Jak jsi psal, pokud nic necítím na volantu, "šaltr páce" a periferiích, neřeším. Asi si budu muset skočit do Fordu a projet se v tom. Video na youtube se sluchátky na uších mi moc "obrazu" o reálném zvuku nevytvoří.
                    • 00 Reagovat !

                      foto miromen

                      miromen 24.05.  09:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                      Jasně zvuk z videa muže docela zkreslovat a je lepši jej zhodnotit v realu. Ja spiš vychazim z dosavadnich poznatku lidi, kteři měli možnost ST slyšet a ti se vyjadřuji dosti pozitivně a zvuk je charakterem přirovnavan k 6 valcovym vozum jako Porsche nebo BMW. Navic v normal modu je udajně i poměrně dost v pozadi takže by nemusel ani byt problemem při delšich štrekach což mužou ještě podpořit 17" kola, když se nepřiplati 18".
                      Jak to bude u běžnych 1.5EB toť otazka.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Jopino

                        Jopino 24.05.  15:13

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                        Tak mám domluvenou předváděcku s new Fiestou. A vyšlo to dobře, protože by příští týden mělo dorazit deno toho nejsilnějsího litru, ale pro představu by to mohlo stačit. Bude to první svezení s tříválcem od dob HTP ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto miromen

                          miromen 24.05.  15:17

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                          Tak jsem zvědav co na to řekneš. Jinak koukam a ono to s tou ručkou asi nebude až takovy problem.
                          [odkaz]
                          No a pro mě nejhorši a zaroveň nejusměvnějši zažitek z 3 valce byl v opel agila taky s jednolitrem. V tom autě snad vubec nebyly nějake tlumici hmoty a ten zvuk zněl jakoby pod kapotou byl nějaky maly brumlajici medvidek.
              • 20 Reagovat !

                foto velryb

                velryb 24.05.  06:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                60 tis. km mam nakrouceno s puvodni verzi ST a zuby furt vsechny. Pouzivam jako daily car a na vikendove zavody. Podvozek je super i na bezne jezdeni, jedine pravy pruh D1 je misty opravdu za caru....
                • 02 Reagovat !

                  foto miromen

                  miromen 24.05.  08:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                  Tohle je individualni a hranice mame každy jinde. To co jeden ještě snese a nevadi mu tak u druheho už to muže byt problem.
                • 00 Reagovat !

                  foto CHerokee

                  CHerokee 24.05.  13:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                  Souhlasím, také používám 5 dvéřovou verzi na každodenní ježdění.
    • 00 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 24.05.  13:59

      « Re: Topspeed

      Pozrel som si ten test na Topspeed.sk. Auto fajn, podvozok fajn, ale ten trojvalec by som pocuvat nemohol. Skratka 3 valcovy zvuk mojim usiam nesmakuje. Aj ked motor ma fajn parametre ale zvuk je pre mna no-go ;-\
      • 10 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 24.05.  15:07

        « Re: Re: Topspeed

        Já bych se taky asi držel sudých počtů válců, co to jen půjde. Neříkám, ze je to do nebe volajíci fail, ale pokud bude volba, 4 a hotovo. Jednou možná už nebudeme mít jinou šanci.
        Jedno jim ale nelze upřít, vydolovali z toho docela dost.
        • 00 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 24.05.  15:54

          « Re: Re: Re: Topspeed

          Což ale není velké plus. Raději menší výkon z velkého motoru (Polo s 2,0) nebo ž malého vyšponovaný. A umělý zvuk z repráků to je tedy novinařina, když to ady ještě vychválí.
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 24.05.  16:33

            « Re: Re: Re: Re: Topspeed

            Ty už neviš co by si za blabol napsal. Co je kde vyšponovaneho ? Jaky zvuk z repraku ? A když pujdeš do detailu tak jistě viš pokud si měl 3 valec v rukach, že jeho zvukovy charakter ma k tomu sportovnu bliže než podobně objemne 4 valce.
            • 00 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 24.05.  17:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

              Aha, takže když s ostrými fordy denně jezdím, tak je to blábol. Přečti si znovu informace. 1,5 2-3 válec a 200 koní je opravdu vyšponovaný výkon proti 2,0 4 válci. Nikdo jiný do této třídy kripl motor nedává. A ano zvuk z repráků, když budeš pátrat více než na bulvárním auto.cz, zjistíš, že mám opět pravdu.

              Na sportovní akce jezdím, i závody, srazy Amerik i ST/RS, ale charakterní 3 válec jsem tam ještě nikdy neslyšel.
              • 00 Reagovat !

                foto miromen

                miromen 24.05.  17:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                Takže už ne vyšponovany, ale vyšponovanějši a couvej dal. A ja nemusim patrat ja docela vim jak to je, ale evidentně neviš jak je to v tvojem připadě respektive u 1.6EB jinak bys tu nekopal jak male dětsko.
                • 00 Reagovat !

                  foto CHerokee

                  CHerokee 24.05.  20:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                  Samo, že vím, je tam trubka od motoru, zvukový kanál. Dá se snadno zadělat (symposer delete), nebo dát sportovní sání a pak to jsou fakt zajímavé zvuky do kabiny skoro jak v závodním autě :-) . Podobný sytém jako roky používá Porsche. Pasivní.
                  • 00 Reagovat !

                    foto miromen

                    miromen 24.05.  20:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                    No tak pak v čem je problem. A jestli si tedy zjišťoval jak je to teď a jake jsou reakce od těch co to měli možnost slyšet tak opět v čem je problem. To neni jak u FR peugeotu nebo renaultu, že si do repraku pouštiš nějake verze falešnych zvuk, ktere zněji opravdu umělohmotně.
                    • 00 Reagovat !

                      foto CHerokee

                      CHerokee 24.05.  23:28

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                      Jenže nová Fiesta ST má už jiný systém, podobný tomu, co mají Frantíci. Upravený reprákama uvnitř... říkají tomu Electronic Sound Enhancement. ;-\
                      • 00 Reagovat !

                        foto miromen

                        miromen 25.05.  00:01

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Topspeed

                        Je snad rozdil měnit charakter zvuku a nebo jej pouze posilit/zvyraznit tak jak se to pravě děje i za pomoci toho zvukovodu.
  • 52 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 23.05.  21:18

    Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

    lepší než čtyřválec.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 23.05.  22:02

      « Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

      pionér vyderžaj!
      • 20 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 23.05.  23:13

        « Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

        .... až přidělají zpět zase jeden válec. ;-) :-)
    • 42 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 23.05.  23:45

      « Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

      Jasné, stejně jako 6 válec je lepší než 4 válec a 8 válci dáš v S Klasse přednost před 6 válcem. Přesto nám výrobci v Evropě stále rvou menší motory a přesvědčují nás, že je to pro naše dobro...a zvuk, pustí se z repráčků a viva, novináři to budou ještě oslavovat.
      • 02 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 24.05.  05:46

        « Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

        Pretoze do mesta a raz rocne k moru potrebujes zasadne R6/V6 alebo V8, najlepsie rovno V12
        Takych tiez par poznam, potom sa veeeelmi v servise cudovali kolko bude stat oprava, lebo vsak on chodi len tu za humno do vedlajsej dediny balit 14ky. Mimochodom kolko ze si tych V8 S-klasse uz novych nakupil? Lebo najviac placu ti, co sa ich to tyka najmenej.
        Inu zvuk motora - pridu elektromotory, vselijake verzie hybridov a nebude pocut nic. Repracik je tam len pre aktualnu generaciu "petrolheadov", ktori si motor bez "spravneho" zvuku nevedia predstavit - o 20 rokov sa budu buduci vodici cudovat, naco tam taka zbytocnost je a naco je vobec dobra(pripadne si cez aplikaciu stiahnes zvuk V12 a nebudes riesit) Tak, ako sa dnes trochu mladsi cuduju, preco na smartfone je ikonka zdvihnutia hovoru v symbole sluchadla - kedze klasicky telefon nikdy nevideli.
        • 02 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 24.05.  13:26

          « Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

          Jezdil jsme nějakou dobu služební S 500. Momentálně mám v garáži taky 8 válec, jen jiné značky. Především do města ani mimo něj nepotřebuješ tří válec. Pokud nemyslíš motocykl Triumph.

          Sám jsme petrolhead a miluju vše, co voní benzínem. Prvni elektromobil byl udajne vyroben v roce 1835.
          V roce 1979 byl demonstrovan dobijeci li-ion clanek. V roce 1992 zahajuje Sony vyvoj li-ion baterii pro elektromobily. Situace v roce 2017 je celkem známa, máme tu vozy relativně použitelné ve městech a na krátké mimoměstské výlety, s cenovkami, ktere několikanásobně převyšují cenu vozu se spalovacími motory.
          Prvni reference o vodíkovém palivovém clanku se objevuji v roce 1838. Prvni stacionarni palivovy clanek byl vyvinut v roce 1939. V roce 1966 vyviji GM Electrovan. V roce 2017 se vedou poměrně složité debaty o tom, zda je realné a ekonomicky únosné provozovat vodíkovou infrastrukturu, existuji komerčně dostupná auta na vodík, která mají podobný cenový problém jako bateriové elektromobily.
          • 00 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 24.05.  14:22

            « Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

            Mna nezaujima za co sa povazujes, pretoze mi je to uplne jedno. Stacilo ten traktat skratit, ze teda si si za vlastne nekupil ziadnu novu V8.
            • 00 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 24.05.  15:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

              Ale vždyť ses na to ptal, mám už v garáží vlastní 8 válec, koupený jako nový.
              • 10 Reagovat !

                foto Reco

                Reco 24.05.  16:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

                Ok, zle som to pochopil.
                • 00 Reagovat !

                  foto CHerokee

                  CHerokee 24.05.  17:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

                  Já netvrdím, že každý má jezdit v 8 válci denně do práce. Ta doba už končí i v USA. Ale rvát všude 3 válce, a to doslova, to se mi fakt nelíbí. Ještě bych to bral i Škodě Citigo, ale ne v SUV, sedanech střední třídy nebo sportovních vozech. Zvláště s přihlédnutí k tomu, že 1,6 ecoboost i 2,0 atmo v předchozích verzích Fiesty ST byly skvělé!
    • 03 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 24.05.  09:16

      « Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

      Co třeba porovnávací test malých TSI? Litrovka tam porazila dvanáctistovku.
      Nebo porovnání Karoteq, kdy litrové TSI bylo lepší, než patnáctistovka?
      • 20 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.05.  09:20

        « Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

        1.0 proti 1.2 asi jo. Na tu Karotku úplně nevěřím, i když o 1.5 už jsem slyšel víc rozpačitých ohlasů. Podobně jako úplně nevěřím, že je litrová Astra lepší než 1.4...
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 24.05.  09:23

          « Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

          Ta Karotka byla přímo tady, jestli se nepletu. Nebo na sesterském AR? Každopádně 1.5 dost sepsuli, naopak litr vychválili.
          Na tu patnáctku čtu prakticky všude jen samou kritiku.
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 24.05.  09:29

            « Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

            Čtu kritiku ve smyslu že 1.4TSI byla živější, 1.5 že je taková ospalá, spíš motor na pohodu... ale oproti 1.0TSI je 1.5 rychlejší, což bylo i v tom testu.
            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 24.05.  09:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

              V suchých číslech jo, jenže v reálném provozu to tak nebylo a navíc za cenu výrazně vyšší spotřeby (skoro o litr).
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.05.  10:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

                Pocitově to tak možná nebylo, třeba díky kratším kvaltům má občas člověk pocit jak to hezky jede... já si vzpomínám na Saxo 1.0i Sport.... héén, héén, héén... člověk tam nasázel 1-3 v rychlém sledu, auto řvalo... a na tachometru 60 :-) . V tomhle já věřím spíš těm číslům.
            • 20 Reagovat !

              foto Jaros71

              Jaros71 24.05.  10:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

              TŘÍVÁLEC TAM JEZDILI NA DÁLNICI 120 KM/H... 8-s
              Osobně jezdím mezi 140-150...a tam už bude sakra rozdíl , motůrek bude řvát a naložený pojede za víc..
              1.5 TSI je lepší volba..a nejlepší je stále diesel 2.0 TDI a je klid..jedete za 5l/100 :-)
              Mezi 6-7 l když diesel trápíte nad 150km/h.
              :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Machyrek

                Machýrek 25.05.  07:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec

                S tim rvoucim moturkem byvavalo. Soucasne trivalce nejsou ve vyssich otackach hlucne o nic vic, nez čtyř a vicevlace, spis naopak. Konkretne jsem trivalec zkoušel BMW a jeden jezdím s VW, v obou případech v rychlostech k nad 150 km/h jsou nečekané tiche.
  • 41 Reagovat !

    foto Adamantium

    Adamantium 23.05.  23:57

    Tříhrnek?

    Dle mého tříválec do estéčka nepatří, ale nechme trh, nechť rozhodne.. Osobně bych se bál výdrže a toho, jak se k problému pak Ford postaví viz. Focus RS.. Naštěstí zatím je dost alternativ..
    • 10 Reagovat !

      foto shone9522

      shone9522 24.05.  06:13

      « Re: Tříhrnek?

      Nevím co myslíš tím Focusem RS? Ford přiznal že se při montáži zaměnilo těsnění motoru z Mustanga a následně svolal všechny RS kterých se to týkalo na servisní akci.
      • 10 Reagovat !

        foto Adamantium

        Adamantium 24.05.  15:06

        « Re: Re: Tříhrnek?

        Ano, to přiznal, ale jak dlouho to trvalo? A ze začátku se mu do toho vůbec nechtělo..
        • 10 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 24.05.  16:13

          « Re: Re: Re: Tříhrnek?

          Jim docela trvá, než se rozhýbou, bohužel. Sami sebe poškodili, RS je fantastické auto.
  • 43 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 24.05.  06:30

    Skvěle...

    ...samozřejmě, že radši točivý tříhrnek s charakterem a špičkou než výkonově plochý čtyřválec. Proti zvuku se nedá nic namítat, objem válců je ideálních půl litru.
    K tomu precizní převodovka a podvozek odalděný tak, aby z posádky i v malém hatchi nevytřesl duši.
    Proti ST nemám žádnou výtku, tím spíš, když i jako novinka má velmi pěknou cenu :yes:
    • 23 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 24.05.  07:18

      « Re: Skvěle...

      Čeroký řikal, že tříválec nemůže být dobrý motor už z principu. A to je ňákej vodbornik, takže ty a motoráří Fordu jste úplně mimo. >:D ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 24.05.  07:22

        « Re: Re: Skvěle...

        Mě se to auto líbí a manuál v něm by mi asi seděl víc než dvouspojky konkurence.
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.05.  08:59

        « Re: Re: Skvěle...

        A víš proč to říkal? Protože Mustang V8.... >:-[] >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto sir

      sir 24.05.  08:09

      « Re: Skvěle...

      :yes: :yes: :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.05.  09:12

      « Re: Skvěle...

      Ale jo, podle testu to vypadá dobře. Trošku mi vrtá hlavou ten vypínací válec, to mi přijde vzhledem k zaměření auta jako zbytečné kurvítko navíc.

      Cena záleží na tom co chceš... pokud chceš třídvířko s manuálem, tak je cena ok... a je super, že tu vůbec tahle kombinace je.
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 24.05.  09:49

        « Re: Re: Skvěle...

        Vypínání válce je nutné k tomu, aby "uspokojili" ouředníky z Bruselu........ >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 24.05.  23:29

          « Re: Re: Re: Skvěle...

          Ale vždyť to jiné podobně orientované vozy nemají...
  • 24 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 24.05.  07:37

    To je plaču...

    Fakt nechápem tie náreky. Nechceš trojvalec, nekúp. Výhoda štvorvalca je v kultúrnejšom chode (nutné pri športovom zameraní auta?), vraj lepšej spoľahlivosti (jedna pani povedala), väčšom výkone (čo nie je pravda). A jasné, netreba zabudnúť na podradný image motora, ktorému odrezali jeden valec...
    Ale zamyslel sa niekto nad možnými výhodami? O valec menej = o kopec pohyblivých častí menej, kratšia kľukovka, menej ventilov, menšie riziko poruchy. Menej pohyblivých častí = menšie odpory, motor môže ísť ochotnejšie do otáčok, čo je tiež skôr pozitívom, nie? Dostatočný krútiaci moment a výkon poistí turbo, motor môže točiť viac, menej valcov znamená aj menej chladiacich kanálov a účinnejší chladiaci systém s menšími stratami na výkone motora. Nakoniec trojvalec bude aj o niečo ľahší ako štvorvalec, čo tiež hrá do karát.
    Takže až na zvuk a zvyk uznávať motory "len od 4 valcov hore" sa trojvalec v reále ako výhodná voľba.
    • 01 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 24.05.  08:05

      « To je plaču...

      Este maly dodatok: + mozu byt vecsie valce, vecsie piesty, robostnejsia konstrukcia, lepsie dimenzovanie

      Ale samozrejme stvorvalec, ktory este navyse moze mat vypinanie dalsich valcov, musi byt lepsi - lebo "z podstaty/principu/od prirody/lebotopisalinaautofore".
      • 20 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 24.05.  10:25

        « Re: To je plaču...

        Tomu by som vôbec neveril. Ak by menší počet súčiastok využili na robustnejšiu konštrukciu, zrejme by mal rovnakú hmotnosť, ako ten R4 a nemohli by sa pýšiť úsporou hmotnosti, emisií a paliva. Treba si uvedomiť, že automobilky neprechádzajú na trojvalce preto, aby zákazníkovi uľahčili život a znížili výdavky na servis, nie, tu nejde o 3 sviečky namiesto 4, ale len a len o emisie. Snívať o lepšom dimenzovaní R3 oproti R4 je naivita.
        • 11 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 24.05.  10:58

          « Re: Re: To je plaču...

          Hovorim, ze moze byt, nie ze automaticky je. A ani som nikde netvrdil, ze automobilka netaha za kratsi koniec. To ale neznamena, ze sa neda vyrobit dobry R3 motor - Ford aj PSA su toho dokazom. A tvrdosijne zastavat nazor, ze R4 bude vzdy lepsi ako R3 je len cista zadubenost.
    • 01 Reagovat !

      foto cape

      cape 24.05.  09:07

      « Re: To je plaču...

      este trojvalce sa lepsie preplnuju ( neprekryva sa faza vyfuku ako u stvorvalca ) takze turbo u nich vydrzi dlhsie ;)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.05.  09:15

      « Re: To je plaču...

      Že může točit víc je podle mě dost odvážné tvrzení. Obecně má tříválec větší problém s vyvážením, ale ve finále to ani u jednoho motoru žádný limit pro otáčky není, tím je spíš mechanismus ovládání ventilů.
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 24.05.  09:39

        « Re: Re: To je plaču...

        Tak konkrétne toto nemám zo svojej hlavy, aj keď na zdroj si už asi nespomeniem. V princípe trojvalec je vzhľadom na menší počet pohyblivých častí ale vpodstate rovnakú konštrukciu ako majú väčšie motory robustnejší a má predpoklad lepšie znášať vyššie zaťaženie.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 24.05.  10:21

        « Re: Re: To je plaču...

        Presne to som chcel napísať, nejaký súvis medzi počtom valcov a točivosťou motora nevidím. Skôr to závisí od konštrukcie či tvaru spaľovacieho priestoru (poddštvorcový motor s kratším zdvihom je v princípe točivejší ako dlhozdvihový/nadštvorcový) a iné faktory.
      • 00 Reagovat !

        foto Redmex

        Redmex 24.05.  11:39

        « Re: Re: To je plaču...

        Vo vseobecnosti na to nie je dovod, kedze max. otacky zavisia od sil posobiacich na kluku a ojnice a ich materialu (rychlost piestov => zdvih a ich hmotnost) a resp. riesenie otvarania ventilov ako druhy limit.

        Na druhej strane pri tychto malych motoroch s dlhsim zdvihom sa to da pausalizovat. Ako postupne klesa objem valca k 300ccm, tak sa prejavuje vyhoda 3 piestov miesto 4. Pre nejaku 1.2 je 4 valec nezmyselny luxus. U 1.5 je to tak na pol ceste.

        Vyvazenie by nemalo limitovat otacky skor ochotu vytacat sa.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.05.  12:09

          « Re: Re: Re: To je plaču...

          V obecné rovině... čím vyšší otáčky, tím větší důležitost má vyvážení. Ale jinak může klidně jednoválec točit 10t...
          • 00 Reagovat !

            foto Redmex

            Redmex 24.05.  14:25

            « Re: Re: Re: Re: To je plaču...

            Vyvazenie jednotlivych dielov urcite, aby sa to nerozpadlo, ja som skor myslel vyvazenie motora ako celku - teda to co vnima vodic.

            Hmotnosti komponentov su este dolezitejsie, motorky bez problemov tocia 15t ot. a viac, modelarske jednovalce aj 40 tis otacok. Ale samozrejme su to male motory s lahkymi komponentami vo velkosti automobilovych motorov to nezvladnu pouzite materialy, osobne typujem prasknutie kluky.
    • 10 Reagovat !

      foto Lackey

      Lackey 24.05.  09:55

      « Re: To je plaču...

      Samé výhody oproti 4valcu + Uspora 1 kusa zapalovacej sviecky.

    • 13 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 24.05.  10:16

      « Re: To je plaču...

      Tříválec je na prd...a konkurence má čtyřválcové slušné motory.. 8-s
      Tohle u Forda fakt nezvládli.. :no:
      • 01 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 24.05.  16:24

        « Re: Re: To je plaču...

        Souhlas. Zvláště s ohledem ke konkurenci, kde motory šly spíše objemem nahoru. Ukážou prodeje.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.05.  10:37

      « Re: To je plaču...

      Zdá sa, že sa tento trojvalec podaril a že ST s ním bude pekné zvezenie. Ale teraz by som nepaušalizoval, že R3 je vlastne lepšia voľba ako R4. Nevýhody stále prevládajú, len v tomto konkrétnom prípade sú potlačené vysokým výkonom a krútiakom (tu iste nemožno porovnávať s HTP), veľkosťou a zameraním auta (ako píšeš, hrubší a výraznejší zvuk R3 je v športovom aute skôr výhodou než nevýhodou).
      Možno by to chcelo porovnať head to head novú Fiestu so starou ST200 (predsalen štandardná stará FieSTa výkonovo zaostáva), najmä so zameraním na motor a jeho dynamiku, vlastnosti a charakter. A tiež si treba uvedomiť, že napr. zvuk tohto trojvalca je prikrášľovaný jednak výfukom (tuším s klapkou?), jednak zvukom v reprákoch. Ak by stará Fiesta mala rovnakú "výpomoc", možno by znela rovnako dobre, naviac s pridanou hodnotou kultivovanosti pre tú pokojnejšiu jazdu.
      • 01 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 24.05.  10:50

        « Re: Re: To je plaču...

        On ten zvuk je zesilovan už u předchudce a stejně tak je tomu i focuse ST či RS a dokonce i u běžnych variant a ford tohle umi velice dobře což zdaleka nebyva pravidlem.
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 24.05.  10:53

          « Re: Re: Re: To je plaču...

          Ale ja nemyslím ten rezonátor, čo mal už Focus ST aj minulá FieSTa, ale výfuk s klapkou a dofarbovanie zvuku cez repráky. Hlavne ten výfuk spraví sakra veľa, tiež mám klapkový výfuk a je to výrazný rozdiel, keď je klapka otvorená a zatvorená.
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 24.05.  11:00

            « Re: Re: Re: Re: To je plaču...

            Jasně teď to vzali určitě dukladněji a vic si s tim pohrali, ale jen jsem chtěl řict, že u předchudce se zvukove kulise taky dopomahalo.
            • 00 Reagovat !

              foto CHerokee

              CHerokee 24.05.  23:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je plaču...

              Pouze sympozerem - trubkou od motoru. Nikoliv vymyšlenm zvukem z repráků.
              • 00 Reagovat !

                foto miromen

                miromen 25.05.  00:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je plaču...

                Tim sympozerem mužeš stejně jako přes ty repraky změnit dost odlišně zvuk, ale stejně tak mužeš charakter toho zvuku zachovat jen ho zvyraznit/zesilit což je připad jak předchoziho st tak i součastneho.
      • 10 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 24.05.  19:33

        « Re: Re: To je plaču...

        Trojvalec nemusí byť lepšia voľba, ale nie je dôvod ho vopred odpisovať ako horšiu voľbu voči štvorvalcu.
    • 11 Reagovat !

      foto Adamantium

      Adamantium 24.05.  15:08

      « Re: To je plaču...

      Z tabulky mi nevychází, že ST by mělo kvůli tříválci nějakou malou hmostnost..
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 24.05.  09:02

    Královna malých aut

    Vypadá skvěle, jezdí skvěle, ale.... proč není 5dv? Nemohu si pomoci, ale 5dv Fiesta vypadá lépe, je vyváženější. Jinak :yes:

    Jsem zvědav na slabší varianty 1.5EB ve Fokusu...
    • 00 Reagovat !

      foto sir

      sir 24.05.  09:06

      « Re: Královna malých aut

      Ale ona Fiesta ST ....je i 5D ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.05.  09:16

        « Re: Re: Královna malých aut

        Počkej, fakt ? Já ji nikdy nikde neviděl... tak to je ode mne epic fail >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.05.  09:18

          « Re: Re: Re: Královna malých aut

          V článku se zmiňuje příplatek 15t za 5D.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.05.  09:19

            « Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

            Už jsem zagooglil... ta se mi líbí více :-) Díky, jsem holt nepozorný... A v končící generaci se Fiesta ST u nás jako 5d prodávala ?
            • 00 Reagovat !

              foto sir

              sir 24.05.  09:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

              Jasné..i končící generace byla 5D ....holt i mistr tesař se utne ;)
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.05.  10:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                U nás ale podle mě ne... aspoň teda ke konci.
                • 00 Reagovat !

                  foto sir

                  sir 24.05.  10:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                  Ale jo byla od zacatku jak 3D tak 5D ....a tech testu co probehlo :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 24.05.  10:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                    Když jsem vygooglil ceník, tak tam je ST jen jako 3D... ale tím neříkám, že to tak bylo, o Fiestu jsem se nijak moc nezajímal.
                    [odkaz]
                    • 00 Reagovat !

                      foto sir

                      sir 24.05.  10:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                      [odkaz]

                      pomalu ve vsech testech v cr byla jako 5tidvirko >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 24.05.  10:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                  Určite nie, myslím, že 5-dverová FieSTa bola len v USA.
                  • 00 Reagovat !

                    foto sir

                    sir 24.05.  10:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                    Kuš...jedna jezdí okolo vesnice kde bydlím >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 24.05.  10:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                      Tak som sa zjavne mýlil, uznávam.
                      • 00 Reagovat !

                        foto sir

                        sir 24.05.  10:58

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Královna malých aut

                        Ale ze zazčátku to byla jen 3D..postupně to rozšířili....v prvních testech se uvádí jen 3D
                        edit:
                        viz zde
                        [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 24.05.  09:39

      « Re: Královna malých aut

      Mě se pravě vice libi 3 dveřove provedeni, ktere je z boku dynamičtějši. Každopadně celkově nova fiesta žaden zazrak, zepředu velice fajn, ale třeba s tim zadkem nějak nevim, dost usedly i diky tuctovym světlum což je oproti předchudci škoda. Ale interierem se mi dosti zamlouva jen u ST škoda, že jej vice neodlišili a vlastně to same se da řict o exterieru.
  • 32 Reagovat !

    foto Sau

    Sau 24.05.  09:41

    Fiesta ST

    Objednáno :-!
    • 34 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 24.05.  10:17

      « Re: Fiesta ST

      S motůrkem do sekačky? >:D
      GRATULACE ! >:-[]
      • 30 Reagovat !

        foto Sau

        Sau 24.05.  10:33

        « Re: Re: Fiesta ST

        Ktera ze sekacka ma patnactistovku motor?
      • 30 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 24.05.  10:39

        « Re: Re: Fiesta ST

        Kosačka s 200 koňmi, to by som si rád zajazdil. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto sir

      sir 24.05.  10:19

      « Re: Fiesta ST

      Tak mnoho stastnych km...a pak sup recenzi na moje.auto.cz at se pokochame ;)
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.05.  10:40

      « Re: Fiesta ST

      Gratulácia. Kedy máš dodanie?
      • 00 Reagovat !

        foto Sau

        Sau 24.05.  11:05

        « Re: Re: Fiesta ST

        Konec cervna, predbezne.
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 24.05.  10:38

    paradox

    ja kritizujem trojvalce kade chodím, ale v st by mi nevadil, lebo tam sa ten rapotavý zvuk hodí, pokiaľ má slušný objem, 1,5 je ok a výkon, bral by som. Viac mi vadia 3 dvere, z autobusu neurobím kupé tým, že vyhodím zadné dvere, ktoré potom chýbajú. Fiesta vyzerá chrumkavo dizajn aj technika.
    • 12 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.05.  10:42

      « Re: paradox

      Som na tom rovnako, 3-valce haním, ale tento sa zjavne vydaril a v prípade malého hotheču to beriem.
      Btw. FieSTa je aj 5-dverová, takže tu Ti nemá čo vadiť: [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Londonbridge

      Londonbridge 24.05.  16:02

      « Re: paradox

      5 dverova je fajn len skus zabuchnut tie zadne dvere a mozno ta prejde chut objednat 5 dverovu Fiestu... To buchnutie zadnych dveri silno pripomina Favoritacke dvere myslim tym ten plechovy zvuk...Viem o com hovorim manzelka ma 5 dverovu Fiestu aj ked nie St ale tie zadne dvere to je tam ako nasilu namontovane cely mechanizmus otvarania a zatvarania a zvuk to treba vyskusat...
      • 10 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 24.05.  16:55

        « Re: Re: paradox

        tak na mojom svišťovi to tiež neznie ako keby som zatváral S klasse, ale treba vyskúšať samozrejme všetko

      • 00 Reagovat !

        foto mrazik

        mrazik 24.05.  19:18

        « Re: Re: paradox

        Kvuli zvuku zavirani dveri nekoupit auto ? To jako fakt ?
        • 00 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 24.05.  19:40

          « Re: Re: Re: paradox

          Přijde mi, že jak předek tak zadak jsou uplně nastejno a na segment B dost v pohodě. Rozdil muže byt u vybavovych stupňu. Spiš oceňuji, že ford dava 3 stupňove panty a tušim se to tyka i nove fiesty.
        • 00 Reagovat !

          foto Londonbridge

          Londonbridge 24.05.  19:46

          « Re: Re: Re: paradox

          To nie,kupil som ho za cca 18 000 euri myslim ze tie zadne dvere mohol Ford zvladnut lepsie za tie grose. Stara generacia nemala ani odkladaciu kapsicku na zadnych dverach...a aj inde v interieri velka bieda. jedine co ma Fiesta su jazdne vlastnosti a celkom OK design. Interier je len kompromis a kufor je asi v triede najmensi tak s tym nakupom opatrne inak mas nakupne tasky na zadnych sedadlach. inak v UK za to vyvalis kludne 20 000 libier a viac ak poctivo zoberes Titanium vybavu a doskrtas ostatne stvorceky...Ako druhe alebo tretie auto je to fajn.
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 24.05.  20:52

            « Re: Re: Re: Re: paradox

            O tom to pravě je, že tahle třida často slouži jako až dalši vuz a ne jako ten hlavni a pokud vlezeš o segment dolu tak to je prostě o kompromisech a ford rozhodně neni ten ktery by lamal nějake prostorove rekordy spiš naopak.
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 25.05.  19:13

            « Re: Re: Re: Re: paradox

            Tak ja nevim, ale dnes jsem vyzkoušel zavirani u fiesty a to u vybavy Trend a za to by se nemusela stydět ani o třidu větši auta. S favoritem to nema vubec nic společneho a navic jak předni tak zadni dveře jsou na stejne urovni.
  • 01 Reagovat !

    foto Delfin2

    Delfin2 24.05.  14:02

    ST

    3valce mi nepasujú, ale vo Fieste ST by som ich bral. Vyzera to na vydarene auto podľa videí. Cena je rozumná zamna 3dv., manuál, :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 24.05.  16:16

      « Re: ST

      Jen dokud nezkusíš předchozí generace 1,6 ecoboost nebo 2,0 atmo. Do této třídy sportovních vozů takový motor nepatří.
      • 00 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 24.05.  16:30

        « Re: ST

        Od toho kdo by tu měl či neměl zkoušet si tu předevšim ty a určitě bych to v tvojem připadě raději nedělal, aby si nahodou nezjistil ja si mimo a i přesto tu jak přes kopirak dal placal tu svou moudrost udajneho petrolheada. Mam dojem že ty ten benzin piješ.
        • 02 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 24.05.  17:29

          « Re: Re: ST

          Jasně, že jo a čůrám olej ;-) . Ford mě pozval na ofiko testování, pokud to bude na dráze, tak si ji pojedu vyzkoušet, abych měl přímé srovnání. Nicméně tříválec ve sortovním voze je z principu špatně.
        • 00 Reagovat !

          foto mrazik

          mrazik 24.05.  19:17

          « Re: Re: ST

          Tak udajne mel 1.0 EB a musel to prodat, prej to bylo neco hroznyho.
          Jak rad bych mu veril, ale nejak to proste nejde.
          • 00 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 24.05.  19:37

            « Re: Re: Re: ST

            Něco jsem zaslechnul a to několikrat a ještě k tomu na vicero mistech zřejmě nějaka ozvěna teto osvěty. A udajně se těch 100 koniku s 1.6EB o 200 ořich neda vubec srovnavat.
  • 12 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 24.05.  19:48

    Nová Fiesta ST

    No shodou okolností jsem dnes byl v autosalonu FORDu na Ořechu a na novou Fiestu tam potkal a musím říct, že to je celkem paskvil - vizuálně malé úzké auto velmi ošklivými předními světly i podle mě nepovedeným tvarem nárazníku = vypadá jako chameleon. Navíc k tomu jen 3hrnky, zoufalost moderní doby. Koupit si sportovní model s 3hrnky chce hodně odvahy...

    No nic, naštěstí tam stál nádherný šedý Mustang GT 5.0 a hned za dveřmi venku Ranger - poslední normální modely Fordu :yes:
    • 02 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 24.05.  20:43

      « Re: Nová Fiesta ST

      Mustangy jsou zkrátka parádní, souhlas. Já měl půjčenou novou Fiestu na 14 dní 1,0 EB. Zvenku mě nenadchla a ani neurazila. Interiér pěkný. Motor nic moc, utrápený, divný zvuk a velký vliv měla zátěž. Nad 80 to moc nechtělo zrychlovat. Fakt jen do města. Navíc mě zklamala gumový převodovka, ale to se těžko srovnává, ST je jiná liga.

      Ty tříválce tu obhajují jen ti, co si je koupili a nechcou být za trotly. Já tu chybu u manželčina vozu před 2 lety taky udělal. Podruhé už fakt ne.
    • 01 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 24.05.  20:55

      « Re: Nová Fiesta ST

      Koukam normalni nadpis a pak popis jako by se jednalo o nějaky produkt z mlade boleslavi, brrr až mě orosilo. Jinak doufam, že sis ty "normalni" modely u fordu vychutnal jinde už tu možnost prakticky nemaš.
      • 11 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 24.05.  21:25

        « Re: Re: Nová Fiesta ST

        No pro mě je “nová” Fiesta celkem zklamání. Zaprvé je to vlastně spís FL a navíc nepovedený, ceny šly nahoru a motory jen 3hrnky... No, tím vypadává z role kandidáta na výměnu mého třetího “městského” auta do rodiny ;-)

        Jo, ten Mustang je prostě paráda, člověku poskočí srdíčko a na tváři se vyloudí úsměv :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 24.05.  22:00

          « Re: Re: Re: Nová Fiesta ST

          Jo tak to mě taky docela nemile překvapilo, že po takove době přišla pouze s evoluci, ale jinak se vzhledem nemam problem, předek paradni až tedy na konzervativni zadek.Jinak diky tomu jak se druhe polovičce libi nova C3 a mělo by to byt vyhradně auto pro ni tak je to jasny kandidat. Jako společne druhe auto by to byla jasně pravě fiesta. No a pokud jako jedine tak zde je pouze jedine auto, ktere by připadalo v uvahu a to konkretně polo gti.
          Jinak o mustangu jsem važně uvažoval na OL, ale pouze na 1r. Jenže to bylo prakticky nemožne nebo za až nesmyslne častky takže z toho sešlo.
  • 01 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 27.05.  12:48

    Active

    A "outdoorová" verze Fiesty nevypadá taky nijak špatně

    [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto white-label

      white label 27.05.  14:48

      « Re: Active

      Nevypadá špatně a tenhle kousek má navíc skvělé UHP pneu (Michelin PS4).
      CrossPolo končí, "CrossFiesta" přichází...
  • 00 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 31.05.  20:17

    mne by zajimalo

    proc ma Macho na makovici v lete kulicha
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 01.06.  14:33

    Turbo to je technologie!

    Turbo dokazalo udelat z naftovych aut pro dedky skrbliky "sportovni" sedany pro prachace a podnikatele (v ojetinach potom pro pubertaky) a z trivalcu vhodnych do mest zase hothatche se samosforem. Ma poklona.
  • 00 Reagovat !

    foto Modry-blesk

    Modrý blesk 02.06.  10:53

    Krátká úvaha asi jak to chodí

    Automobilky, hlavně ty, co vyrábí i výkonnější motory pro větší auta, potřebují v Evropě do menších a levnějších vozů prodat plebsu agregáty co s nejmenším množstvím emisí oxidu uhličitého právě proto, aby mohly vyrábět a prodávat i daleko dražší auta s agregáty o větším výkonu s větší produkcí CO2, na kterých mají velkou marži, bez překročení limitů daných evropskou direktivou. Při překročení emisních limitů za automobilku musí odvádět velmi vysoké pokuty EU.
    Protože většina lidí při koupi nového auta za částky 350-500 tis. nechce už z principu tříválcové agregáty pod kapotou, a těchto aut v této cenové hladině se prodává nejvíce, tak musí nastoupit pravděpodobně za úplatu "erudovaní" motorističtí novináři a lid přesvědčovat a přesvědčovat.
    A pak vznikají celkem komická videa, kde se "tůruje" tříválec a tvrdí se jak pěkný má zvuk....
    A o skutečnostech, že na volnoběh stále tříválcové agregáty vibruji i do volantu, při silné akceleraci drnčí a při zatížení duní a vibrují se taktně mlčí, nebo se necnosti tříválců snaží tlumit např. dvouhmotovým setrvačníkem apod.
    Je smutné, že motorističtí novináři, pravděpodobně za úplatu, jen preferují tříválcová pozitiva místo objektivních a ucelených informací.
    A ještě jeden dotaz do diskuze. Agegát 1:0 EcoBoost má náplň motorového oleje cca 5,5 litru. Nevíte jaký objem má náplň motorového oleje ve tříválcovém agregátu ve Fiestě ST o obsahu 1.798 cm3? Osobně odhaduji že to může být klidně 7 - 8 litrů motorového oleje, který se každý rok musí vylít a nahradit novým. Ekologické tříválcové jednotky Ford EcoBoost v praxi...... :'-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Krampol skončil v nemocnici: Došel mu kyslík!

Krampol skončil v nemocnici: Došel mu kyslík!

Odmala je „chabrus“ na průdušky. Asi i proto má Jiří Krampol (80) svůj charakteristický hlas. „V zimě se mi…

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

 

iSport.cz

Bayern rozstřílel Hannover. Hertha s Daridou ztratila vedení

Bayern rozstřílel Hannover. Hertha s Daridou ztratila vedení

Fotbalisté Bayernu Mnichov v 15. kole německé Bundesligy jednoznačně zvítězili na hřišti Hannoveru 4:0. Vladimír…

Česko - Rusko 2:7. Debakl od sborné! Soupeř vládl, skóroval jen Kubalík

Česko - Rusko 2:7. Debakl od sborné! Soupeř vládl,…

Čeští hokejisté prohráli druhý zápas na turnaji Channel One Cup, když podlehli domácím Rusům vysoko 2:7. Oba…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…