ked tak pozeram na tabulku s konkurenciou, tak mi to STcko az take predrazene nepride. Samosvor za 25 tisic je tiez zaujimavy prvok a tocivy vykonny motor k tomu. Hmmmm
Cena jsou jen nějaka čisla, ktera ti o samotnem produktu až tolik neřeknou. A zrovna po vyzkoušeni teto nove generace se dost lidi k ceně vyjadřili a padaji docela zajimave nazory.
jj
SOUDRUZI, ČEZká země má 2019 jistý konec BENZÍNU NATURAL95 (E5%) !!! [odkaz] NÁHRADOU mu bude *** ředidel se žlutým sajrajtem E10% co spolehlivě odrovná všechny benzínový motory do roku výroby 2004 EURO4 [odkaz] ZÁCHRANOU je přestavba motoru na LEVNÝ a KVALITNÍ český LPG [odkaz] BENZÍN a NAFTA která je odpadní produktem při zpracování ROPY na BENZÍN, bude ZDRAŽOVAT!!! [odkaz] DOPORUČUJU KOUPI ELEKTROMOBILU [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi :-)
1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004 [odkaz]
2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů [odkaz] kterých se problém E10 netýká...
3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš [odkaz] ;-)
4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží [odkaz] odkud? ... no přeci z RUSKA
5) elektrická zásuvka pro ELEKTROMOBIL [odkaz] je v každé garáži a skoro na každým rohu ;-) >:D
Dost ceho jezdi kolem?
Dost Fiest ST s trivalcem?
Nebo dost sestivalcu?
Nevim, kde zijes, ale oboji je v soucasne dobe celkem vzacnost.
Mozna nam to vysvetli tvoje alter-ego Magister, az si tu zase zacnes povidat sam se sebou.
Chce to asi porovnávat něco jiného.
Já porovnával BMW 330i vs Skodka HTP a vs Ford 1.0 EcoBoost.
Ne jízdně, výkonově, ale zvuk motoru. Bez přihlédnutí k ladění výfuku.
Myslím, že není špatné si porovnat zvuk šestiválce, tříválce a čtyřválce.
Plno lidí slyšelo i osmiválec a dvanáctiválec.
Jde jen o porovnání zvuku motoru, je jedno v jaké je kastli.
Samozřejmě, že není nic špatného na porovnání zvuku. Jen je trochu nefér, když si vezmeš špičkový R6 od BMW (výrobce jedněch z nejlepších šestiválců), a chceš od něj zvuk jako od HTP mr.dky do nejlevnějších aut. Bylo by hodně, hodně zvláštní, kdyby ten HTP nebo 1,0EB dokázal i jen zvukem konkurovat násobně dražšímu motoru v prémiovém autě.
Ve středních otáčkách většinou třívalce zní jako šestiválce. Sám jsem měl půjčenou třívalcovou Micru, a zněla docela pěkně. Ale není to můj šálek kávy. Už kvůli samotné koncepci, bych to doma nechtěl. Ale co naděláme, emise jsou emise. Možná trochu za to může i tržní mechanismus.
Tak potom dvojvalec môže znieť ako štvorjvalec, šesťvalec, osemvalec, desaťvalec, dvanásľvalec, atď... A jednovalec ako všetko. Kokso, že som na to skôr neprišiel...
Ty kokso / i když mám chuť napsat něco jiného/, přijdeš na to, až pochopíš jaké mají ty motory časování zápalu jednotlivých válců. Jen takový malý návod a příklad - poslechni si normální čtyřválec a boxer v subaru. Pokud ti to bude znít stejně, seš tady na tom webu špatně.
pokrok nezastavíš /tedy pokud to je vůbec pokrok/, .... tabulka v článku ukazuje jeden zajímavý fakt. A to že patnáctikilo třívál turbo se může směle rovnat se čtyřválcem 2,0 turbo. A to dřív bylo opravdu nemyslitelné.
Jde o to, kolik toho vydrží, jak bude reagovat na zátěž, plynulost přísunu výkonu. Mám doma minulou Fiestu ST, jezdím s ní do práce, není tak tvrdá, jak je tu popisováno. Do nové 3 válcové bych fakt nešel.
Znam spoustu ctyrvalcu, ktere meli velke problemy se spolehlivosti a treba takovy 1.0 EB trivalec s tim problemy nemel, zatimco 1.6 EB v prvni generaci problemy mel.
To není o víře, já to i vyzkoušel. 1,0 ecoboost měla žena na rok ve Fiestě. Diskuze 3 vs. 4 válce mi přesně evokuje situaci před 15 lety, kdy všichni nadšeně přecházeli na TDička, které měly jedinou objektivní výhodu - proti srovnatelným benzínům měly výrazně nižší spotřebu, zato jízda s nimi byla po všech stránkách horší a třeba zvukový projev by nepoznal jen hluchý.
Samozřejmě pokud bude mít tříválec nějaká paní, co jezdí sama a pomalu, tak vydrží. Pokud to bude v rodinném voze, tak ho zatížením majitelé přivedou rychle ke zkáze. A pokud někdo očekává výkony, tak ho po okreskách bude muset hodně točit, pak požere víc jak 2x větší motor a s jeho výdrží to půjde taky dolů.
Nepatří. S ostrou Fiestou se často závodí třeba slalom ČR a SR, nevěřím, že by to tříválec zvládl. A nevím, kdo z potenciálních majitelů potřebuje jezdit na 2 válce. Je fajn, že nahrají umělý zvuk přes repro a dají klapku do výfuku, ale nebyla by lepší minulá 1,6 ecoboost s laděným výfukem...mi se osvědčil britský Milltek Sport. S úpravou sání příjemný zvuk bez šidítek.
Na něj a podobne docela slušně sedi...
[odkaz]
Petrolhead by si přece něco takoveho nekoupil a je jasne, že by šahl po Polo GTI. Co na tom, že je bezzube a vlastně to neni ani přimy konkurent, hlavně že to ma o štucek pod kapotou navic.
Moc nadšených majitelů ST-RS jsem neviděl, poté co dali podměrečný motorek pod kapotu Fiesty ST. Nekoupit si ji je jediná šance, jak přimět Forda, aby se vzpamatoval.
No majitele treba Focus RS znam a je moc spokojeny. Trochu zavahal, kdyz se dozvedel o svolavaci akci na tesneni, ale po vymene uz ma opet usmev na tvari. Co se tyka Focus ST nebo Fiesta ST, taknikde jsem od majitelu kritiku nenasel. Takze o cem, ze to pises ?
Myslím, že jsi mě nepochopil. Psal jsem o situaci, kdy do FieSTy strčili 3 válec a nikdo neví, co bude ve Focusu ST. Focus RS je super auto i přes dost štvavou kampaň,
Jsi tak hloupý, nebo to jen děláš? Vždyť mu sebrali jeden válec. A za největší devizu k chlubení považují to, že to umí jet jen na dva válce. A to mluvíme o sportovním voze, jehož konkurence je veskrze 4 válcová, povětšinou s větším objemem.
Kdysi jsme s kamarádem ohrnovali nos nad 1,6EB do takovýho "tanku" jako je Mondeo. Dnes bych s tím neměl problém. A tahle Fiesta je totéž. Jede? Jede. Zní docela dobře? Jo. Dožije se nějakých kilometrů? To bude záležet víc na majiteli, než jen motoru.
Tříválce do prcků - klidně.
Kdyz me kamarad premlouval na S-Max 1.6 EB mel jsem pochyby jak to s tim muze jezdit. Prvni testovaci jizda me presvedcila a uz s maxikem kroutim paty rok a smaximalni spokojenosti.
Jestlipak tento trihrnek daji take do SMaxe ? :-)
Když by mi někdo před deseti lety řekl, že v SUV můžeš jezdit s 1.6tkou a na nájezdu na dálnici ujedeš dvoulitrovému Passatu (samozřejmě né BitDi či jiným nejsilnějším variantám) či podobným 100kw cesťákům, taky bych nevěřil a 1.6EB to docela zvládá s prstem v nose (a spotřebou osmiválce).... já mam u něj jen ten vroubek zapečeného pístního kroužku.. >:D
Tiez v tom nevidim problem. Objem 1.5 sa takmer nelisi od 1.6 a tri valce znamenaju lepsi objem valcov a mensiu zotrvacnost komponentov (kratsia kluka, menej piestov a ojnic atd), takze by sa mal lepsie vytacat a celkovo mat viac charakteru. Ako bonus moze byt mierne lahsi.
Z hladiska zivotnosti neexistuje dovod, by vydrzal menej ak je konstrukcne dobre zvladnuty.
3 valcove vybracie mi tiez pridu ok u maleho auta, nie je to dialnicna strela, kde clovek chce primarne pohodlie.
Dokonca by som povedal, ze mi koncepcne dava vacsi zmysel ako 2.0 TSI v tejto triede. Kedze ale tieto male auta idu mimo mna asi nebude cas na vlastne porovnanie.
Ako som spominal v inej diskusii - tie vibracie su len zalezitost samotnej konstrukcie. firemne 2.0TDI pri DSG duni a vibruje (podtoceny motor pri mestskej jazde na D) moj trojvalec taky problem nema - nerobi ani jedno z toho a pod 1700 s nim nejazdim, ono aj ten HDM radsej podradi ako by mal ist nizsie. Na volnobehu tiez nic take necitit, takze bude zalezat od toho, kto ma ako ten motor zvladnuty.
V zasade suhlas, v meste to bude horsie, ale vstahoval som to k modelu ST, tam snad nebude primarnou poziadavkou komfort. :-)
Mam skusenost s trojvalcom iba vo VW Up! s atmo 1.0 z pozicovne a ani v nom to nebolo az tak zle s vybraciami, dokonca ten motor mal nieco ako charakter ak si odmyslim tragicky vykon.
Dolezite bolo mu dopriat otacky. Nemalo to otackomer, ale podla pocitu som s nim jazdil niekde v polovici otackoveho spektra (~ 3000 otacok) a vyssie. V takom rezime sa ani nejak neklepal. Jediny moment boli rozjazdy, kym som si zvykol na to, ze je nutne sa s nim odpychnut z vyssich otacok.
Vseobecne motory vybruju v nizkych otackach pri podtacani alebo pri vyssej zatazi v nizkych otackach. Nemam pocit, ze by na tom rozne 4 valce ci uz benziny alebo diesle boli lepsie. Mozno tie s vyvazovacim hriadelami, ale to je vcelku vzacna vec. Jedine co pomaha je velky objem, kedze tam je dispozicii slusny vykon aj v 1000 otackach.
To že se motor jmenuje 1.5 EcoBoost neznamená že se jedná o patnáctistovku.
Mrkněmě k BMW. Kde 330 je obyč dvoulitr se čtyřmi válci. Atd, atd, .....
Kde jsou ty doby třílitrovejch šestiválců......... 8-s8-s8-s8-s8-s
Vážně? Ale Ford není BMW, víme? To by byl první motor, kde by výrobce mátl zákazníka, že má motor menší objem, než doopravdy má. BMW to dělá opačně. Nevím o tom, že by nějaký motor u Fordu označením neodpovídal objemu.
Zvuk je velice kladně hodnocen a to i ve srovnani s konkurenci zde problem evidentně nebude ten muže byt jinde i přesto, že je tento motor hodnocen jako lepši než jeho předchudce.
Jinak i když je to lepidlo tak ono to asi pujde...
[odkaz]
Možná jsme se nepochopili, nejde o zvuk motoru, ten je jako takový hodnocen kladně (i když už není vytvářen přimo "trubkou od motoru"), ale o zvuk při zapnutí launch controlu. Schválně koukni do první třetiny videa.
Jo, presně :-):yes:
Naštěstí člověk tuhle fičůru běžně používat nutně nemusí.
Jinak musím uznat, že ještě rok zpět jsem v tohle spojení (ostrý prcek a tříválec) ani náhodou nevěřil a ono to vypadá na velice schopné náčiní. Podvozek vypadá tradičně perfektně.
Ja třeba nějak neuznavam nebo přesněji nejsou mi po chuti auta, ktere ti při každě jizdě vysypou z každe čelisti po jednom zubu jako to bylo u předchudce.
Ja jsem hlavně zvědavy pravě na ten motor, ale samozřejmě mě docela zajima i auto jako celek. Ja jsem 3 valce poznal a z kultivovanosti či vibraci nějak obavy nemam a to zrovna u EB, kdy knk 1.0EB byl třeba na volnoběh vychovanějši než 1.2TSI. Jen mi u něj neseděl zvuk takže to by mě docela zajimalo u noveho běžneho 1.5EB a taky celkově jeho chovani za jizdy a i když tohle je ostřejši varianta tak přecejen je to zakladem stejna motorizace.
To jsem na tom stejně. Nejsem ultimativní okruhový řidič, abych učůrával z betonového podvozku, ty časy jsou pryč. Dodnes nechápu, jak se konstruktérům mé oblíbené značky podařil naladit "daily and ultimate suspension" v jednom a ještě navíc na 20" kolech.
Nemám zkušenosti vůbec s žádným litrovým EB. Nezkoumal jsem ani jak řešili technici Fordu, resp. jakým technickým řešením snižovali vibrace, nicméně tohle asi bude naladěné dobře. Koupil bys tohle auto?
Tou oblibenou značkou mysliš Hondu ? Pak mi, ale nesedi 20" kola. Každopadně jak jsme nedavno debatovali pravě pod 10G tak jsem psal, že jsem měl možnost si tenhle model vyzkoušet. Sice diky stale ještě zimnimu obuti se těžko dali dělat zavěry při takovych teplotach, ale bylo znat, že i přesto, že je podvozkem 10G poměrně tuhe tak kultivovanost byla na dosti vysoke urovni a tohle bylo prostě velice fajn.
Jinak jak je to u 1.0EB řešeno uplně přesně nevim a vlastně to neni až tak podstatne. Ale pravě vibrace nejsou u toho motoru v tehle kategorii něco co by mělo vadit. Mě už překvapilo to, že i při nastartovanem motoru bylo auto velice klidne a ani nebylo vibrace citit při položeni ruky na volant nebo řadičku a otevřene dveře se prakticky ani nehly. Jen jak jsem uvaděl charakter toho zvuku mi neseděl což třeba naopak moje přitelkyně dosti ocenila a navic ford jej zvyrazňuje tak, že v otačkach se jeho jaderněji zvuk vice ozve ne však otravně.
No a jak se řika nikdy neřikej nikdy tak to, že bych si Fiestu ST pořidil zde je šance velice mala. Vyzkoušet si ji vyzkoušim a u toho zřejmě i zustane. Ještě uvidim jak se popasuji ze svěraci kazajkou od Racaro.
Ano, myslím Civica, současné TypeR. Kola větší, zmiňované 20" s nižším profilem, přesto auto celkově komfortnější, než předchůdce. Dávají si teď konstruktéři opravdu záležet, abych byl objektivní, nejen u Hondy. I ten u "obyčejných verzí se navýsost povedl.
Jsem právě zvědavý i na new Focuse, Kolega má, jak jsem už psal, 1.5 EB Red edition, a ten bude zapotřebí po čase zase obměnit. Tak mě docela zajímá, zda se rozhodne pro ten tříválec, nebo zda bude "sušit" ten současný, co to jen půjde. A od toho mě docela i zajímá, jak se s přítomností tříválců v new Focusu "poperou" i současní Fordisté, když se de facto jedná o jediné technické řešení, vyjma ST (RS?).
V malém autě bych tříválec až tak nezatracoval. Jak jsi psal, pokud nic necítím na volantu, "šaltr páce" a periferiích, neřeším. Asi si budu muset skočit do Fordu a projet se v tom. Video na youtube se sluchátky na uších mi moc "obrazu" o reálném zvuku nevytvoří.
Jasně zvuk z videa muže docela zkreslovat a je lepši jej zhodnotit v realu. Ja spiš vychazim z dosavadnich poznatku lidi, kteři měli možnost ST slyšet a ti se vyjadřuji dosti pozitivně a zvuk je charakterem přirovnavan k 6 valcovym vozum jako Porsche nebo BMW. Navic v normal modu je udajně i poměrně dost v pozadi takže by nemusel ani byt problemem při delšich štrekach což mužou ještě podpořit 17" kola, když se nepřiplati 18".
Jak to bude u běžnych 1.5EB toť otazka.
Tak mám domluvenou předváděcku s new Fiestou. A vyšlo to dobře, protože by příští týden mělo dorazit deno toho nejsilnějsího litru, ale pro představu by to mohlo stačit. Bude to první svezení s tříválcem od dob HTP ;-)
Tak jsem zvědav co na to řekneš. Jinak koukam a ono to s tou ručkou asi nebude až takovy problem.
[odkaz]
No a pro mě nejhorši a zaroveň nejusměvnějši zažitek z 3 valce byl v opel agila taky s jednolitrem. V tom autě snad vubec nebyly nějake tlumici hmoty a ten zvuk zněl jakoby pod kapotou byl nějaky maly brumlajici medvidek.
60 tis. km mam nakrouceno s puvodni verzi ST a zuby furt vsechny. Pouzivam jako daily car a na vikendove zavody. Podvozek je super i na bezne jezdeni, jedine pravy pruh D1 je misty opravdu za caru....
Pozrel som si ten test na Topspeed.sk. Auto fajn, podvozok fajn, ale ten trojvalec by som pocuvat nemohol. Skratka 3 valcovy zvuk mojim usiam nesmakuje. Aj ked motor ma fajn parametre ale zvuk je pre mna no-go ;-\
Já bych se taky asi držel sudých počtů válců, co to jen půjde. Neříkám, ze je to do nebe volajíci fail, ale pokud bude volba, 4 a hotovo. Jednou možná už nebudeme mít jinou šanci.
Jedno jim ale nelze upřít, vydolovali z toho docela dost.
Což ale není velké plus. Raději menší výkon z velkého motoru (Polo s 2,0) nebo ž malého vyšponovaný. A umělý zvuk z repráků to je tedy novinařina, když to ady ještě vychválí.
Ty už neviš co by si za blabol napsal. Co je kde vyšponovaneho ? Jaky zvuk z repraku ? A když pujdeš do detailu tak jistě viš pokud si měl 3 valec v rukach, že jeho zvukovy charakter ma k tomu sportovnu bliže než podobně objemne 4 valce.
Aha, takže když s ostrými fordy denně jezdím, tak je to blábol. Přečti si znovu informace. 1,5 2-3 válec a 200 koní je opravdu vyšponovaný výkon proti 2,0 4 válci. Nikdo jiný do této třídy kripl motor nedává. A ano zvuk z repráků, když budeš pátrat více než na bulvárním auto.cz, zjistíš, že mám opět pravdu.
Na sportovní akce jezdím, i závody, srazy Amerik i ST/RS, ale charakterní 3 válec jsem tam ještě nikdy neslyšel.
Takže už ne vyšponovany, ale vyšponovanějši a couvej dal. A ja nemusim patrat ja docela vim jak to je, ale evidentně neviš jak je to v tvojem připadě respektive u 1.6EB jinak bys tu nekopal jak male dětsko.
Samo, že vím, je tam trubka od motoru, zvukový kanál. Dá se snadno zadělat (symposer delete), nebo dát sportovní sání a pak to jsou fakt zajímavé zvuky do kabiny skoro jak v závodním autě :-) . Podobný sytém jako roky používá Porsche. Pasivní.
No tak pak v čem je problem. A jestli si tedy zjišťoval jak je to teď a jake jsou reakce od těch co to měli možnost slyšet tak opět v čem je problem. To neni jak u FR peugeotu nebo renaultu, že si do repraku pouštiš nějake verze falešnych zvuk, ktere zněji opravdu umělohmotně.
Jasné, stejně jako 6 válec je lepší než 4 válec a 8 válci dáš v S Klasse přednost před 6 válcem. Přesto nám výrobci v Evropě stále rvou menší motory a přesvědčují nás, že je to pro naše dobro...a zvuk, pustí se z repráčků a viva, novináři to budou ještě oslavovat.
Pretoze do mesta a raz rocne k moru potrebujes zasadne R6/V6 alebo V8, najlepsie rovno V12
Takych tiez par poznam, potom sa veeeelmi v servise cudovali kolko bude stat oprava, lebo vsak on chodi len tu za humno do vedlajsej dediny balit 14ky. Mimochodom kolko ze si tych V8 S-klasse uz novych nakupil? Lebo najviac placu ti, co sa ich to tyka najmenej.
Inu zvuk motora - pridu elektromotory, vselijake verzie hybridov a nebude pocut nic. Repracik je tam len pre aktualnu generaciu "petrolheadov", ktori si motor bez "spravneho" zvuku nevedia predstavit - o 20 rokov sa budu buduci vodici cudovat, naco tam taka zbytocnost je a naco je vobec dobra(pripadne si cez aplikaciu stiahnes zvuk V12 a nebudes riesit) Tak, ako sa dnes trochu mladsi cuduju, preco na smartfone je ikonka zdvihnutia hovoru v symbole sluchadla - kedze klasicky telefon nikdy nevideli.
Jezdil jsme nějakou dobu služební S 500. Momentálně mám v garáži taky 8 válec, jen jiné značky. Především do města ani mimo něj nepotřebuješ tří válec. Pokud nemyslíš motocykl Triumph.
Sám jsme petrolhead a miluju vše, co voní benzínem. Prvni elektromobil byl udajne vyroben v roce 1835.
V roce 1979 byl demonstrovan dobijeci li-ion clanek. V roce 1992 zahajuje Sony vyvoj li-ion baterii pro elektromobily. Situace v roce 2017 je celkem známa, máme tu vozy relativně použitelné ve městech a na krátké mimoměstské výlety, s cenovkami, ktere několikanásobně převyšují cenu vozu se spalovacími motory.
Prvni reference o vodíkovém palivovém clanku se objevuji v roce 1838. Prvni stacionarni palivovy clanek byl vyvinut v roce 1939. V roce 1966 vyviji GM Electrovan. V roce 2017 se vedou poměrně složité debaty o tom, zda je realné a ekonomicky únosné provozovat vodíkovou infrastrukturu, existuji komerčně dostupná auta na vodík, která mají podobný cenový problém jako bateriové elektromobily.
Já netvrdím, že každý má jezdit v 8 válci denně do práce. Ta doba už končí i v USA. Ale rvát všude 3 válce, a to doslova, to se mi fakt nelíbí. Ještě bych to bral i Škodě Citigo, ale ne v SUV, sedanech střední třídy nebo sportovních vozech. Zvláště s přihlédnutí k tomu, že 1,6 ecoboost i 2,0 atmo v předchozích verzích Fiesty ST byly skvělé!
1.0 proti 1.2 asi jo. Na tu Karotku úplně nevěřím, i když o 1.5 už jsem slyšel víc rozpačitých ohlasů. Podobně jako úplně nevěřím, že je litrová Astra lepší než 1.4...
Ta Karotka byla přímo tady, jestli se nepletu. Nebo na sesterském AR? Každopádně 1.5 dost sepsuli, naopak litr vychválili.
Na tu patnáctku čtu prakticky všude jen samou kritiku.
Čtu kritiku ve smyslu že 1.4TSI byla živější, 1.5 že je taková ospalá, spíš motor na pohodu... ale oproti 1.0TSI je 1.5 rychlejší, což bylo i v tom testu.
[odkaz]
Pocitově to tak možná nebylo, třeba díky kratším kvaltům má občas člověk pocit jak to hezky jede... já si vzpomínám na Saxo 1.0i Sport.... héén, héén, héén... člověk tam nasázel 1-3 v rychlém sledu, auto řvalo... a na tachometru 60 :-) . V tomhle já věřím spíš těm číslům.
TŘÍVÁLEC TAM JEZDILI NA DÁLNICI 120 KM/H... 8-s
Osobně jezdím mezi 140-150...a tam už bude sakra rozdíl , motůrek bude řvát a naložený pojede za víc..
1.5 TSI je lepší volba..a nejlepší je stále diesel 2.0 TDI a je klid..jedete za 5l/100 :-)
Mezi 6-7 l když diesel trápíte nad 150km/h. :-)
S tim rvoucim moturkem byvavalo. Soucasne trivalce nejsou ve vyssich otackach hlucne o nic vic, nez čtyř a vicevlace, spis naopak. Konkretne jsem trivalec zkoušel BMW a jeden jezdím s VW, v obou případech v rychlostech k nad 150 km/h jsou nečekané tiche.
Dle mého tříválec do estéčka nepatří, ale nechme trh, nechť rozhodne.. Osobně bych se bál výdrže a toho, jak se k problému pak Ford postaví viz. Focus RS.. Naštěstí zatím je dost alternativ..
Nevím co myslíš tím Focusem RS? Ford přiznal že se při montáži zaměnilo těsnění motoru z Mustanga a následně svolal všechny RS kterých se to týkalo na servisní akci.
...samozřejmě, že radši točivý tříhrnek s charakterem a špičkou než výkonově plochý čtyřválec. Proti zvuku se nedá nic namítat, objem válců je ideálních půl litru.
K tomu precizní převodovka a podvozek odalděný tak, aby z posádky i v malém hatchi nevytřesl duši.
Proti ST nemám žádnou výtku, tím spíš, když i jako novinka má velmi pěknou cenu :yes:
Fakt nechápem tie náreky. Nechceš trojvalec, nekúp. Výhoda štvorvalca je v kultúrnejšom chode (nutné pri športovom zameraní auta?), vraj lepšej spoľahlivosti (jedna pani povedala), väčšom výkone (čo nie je pravda). A jasné, netreba zabudnúť na podradný image motora, ktorému odrezali jeden valec...
Ale zamyslel sa niekto nad možnými výhodami? O valec menej = o kopec pohyblivých častí menej, kratšia kľukovka, menej ventilov, menšie riziko poruchy. Menej pohyblivých častí = menšie odpory, motor môže ísť ochotnejšie do otáčok, čo je tiež skôr pozitívom, nie? Dostatočný krútiaci moment a výkon poistí turbo, motor môže točiť viac, menej valcov znamená aj menej chladiacich kanálov a účinnejší chladiaci systém s menšími stratami na výkone motora. Nakoniec trojvalec bude aj o niečo ľahší ako štvorvalec, čo tiež hrá do karát.
Takže až na zvuk a zvyk uznávať motory "len od 4 valcov hore" sa trojvalec v reále ako výhodná voľba.
Este maly dodatok: + mozu byt vecsie valce, vecsie piesty, robostnejsia konstrukcia, lepsie dimenzovanie
Ale samozrejme stvorvalec, ktory este navyse moze mat vypinanie dalsich valcov, musi byt lepsi - lebo "z podstaty/principu/od prirody/lebotopisalinaautofore".
Tomu by som vôbec neveril. Ak by menší počet súčiastok využili na robustnejšiu konštrukciu, zrejme by mal rovnakú hmotnosť, ako ten R4 a nemohli by sa pýšiť úsporou hmotnosti, emisií a paliva. Treba si uvedomiť, že automobilky neprechádzajú na trojvalce preto, aby zákazníkovi uľahčili život a znížili výdavky na servis, nie, tu nejde o 3 sviečky namiesto 4, ale len a len o emisie. Snívať o lepšom dimenzovaní R3 oproti R4 je naivita.
Hovorim, ze moze byt, nie ze automaticky je. A ani som nikde netvrdil, ze automobilka netaha za kratsi koniec. To ale neznamena, ze sa neda vyrobit dobry R3 motor - Ford aj PSA su toho dokazom. A tvrdosijne zastavat nazor, ze R4 bude vzdy lepsi ako R3 je len cista zadubenost.
Že může točit víc je podle mě dost odvážné tvrzení. Obecně má tříválec větší problém s vyvážením, ale ve finále to ani u jednoho motoru žádný limit pro otáčky není, tím je spíš mechanismus ovládání ventilů.
Tak konkrétne toto nemám zo svojej hlavy, aj keď na zdroj si už asi nespomeniem. V princípe trojvalec je vzhľadom na menší počet pohyblivých častí ale vpodstate rovnakú konštrukciu ako majú väčšie motory robustnejší a má predpoklad lepšie znášať vyššie zaťaženie.
Presne to som chcel napísať, nejaký súvis medzi počtom valcov a točivosťou motora nevidím. Skôr to závisí od konštrukcie či tvaru spaľovacieho priestoru (poddštvorcový motor s kratším zdvihom je v princípe točivejší ako dlhozdvihový/nadštvorcový) a iné faktory.
Vo vseobecnosti na to nie je dovod, kedze max. otacky zavisia od sil posobiacich na kluku a ojnice a ich materialu (rychlost piestov => zdvih a ich hmotnost) a resp. riesenie otvarania ventilov ako druhy limit.
Na druhej strane pri tychto malych motoroch s dlhsim zdvihom sa to da pausalizovat. Ako postupne klesa objem valca k 300ccm, tak sa prejavuje vyhoda 3 piestov miesto 4. Pre nejaku 1.2 je 4 valec nezmyselny luxus. U 1.5 je to tak na pol ceste.
Vyvazenie by nemalo limitovat otacky skor ochotu vytacat sa.
Vyvazenie jednotlivych dielov urcite, aby sa to nerozpadlo, ja som skor myslel vyvazenie motora ako celku - teda to co vnima vodic.
Hmotnosti komponentov su este dolezitejsie, motorky bez problemov tocia 15t ot. a viac, modelarske jednovalce aj 40 tis otacok. Ale samozrejme su to male motory s lahkymi komponentami vo velkosti automobilovych motorov to nezvladnu pouzite materialy, osobne typujem prasknutie kluky.
Zdá sa, že sa tento trojvalec podaril a že ST s ním bude pekné zvezenie. Ale teraz by som nepaušalizoval, že R3 je vlastne lepšia voľba ako R4. Nevýhody stále prevládajú, len v tomto konkrétnom prípade sú potlačené vysokým výkonom a krútiakom (tu iste nemožno porovnávať s HTP), veľkosťou a zameraním auta (ako píšeš, hrubší a výraznejší zvuk R3 je v športovom aute skôr výhodou než nevýhodou).
Možno by to chcelo porovnať head to head novú Fiestu so starou ST200 (predsalen štandardná stará FieSTa výkonovo zaostáva), najmä so zameraním na motor a jeho dynamiku, vlastnosti a charakter. A tiež si treba uvedomiť, že napr. zvuk tohto trojvalca je prikrášľovaný jednak výfukom (tuším s klapkou?), jednak zvukom v reprákoch. Ak by stará Fiesta mala rovnakú "výpomoc", možno by znela rovnako dobre, naviac s pridanou hodnotou kultivovanosti pre tú pokojnejšiu jazdu.
On ten zvuk je zesilovan už u předchudce a stejně tak je tomu i focuse ST či RS a dokonce i u běžnych variant a ford tohle umi velice dobře což zdaleka nebyva pravidlem.
Ale ja nemyslím ten rezonátor, čo mal už Focus ST aj minulá FieSTa, ale výfuk s klapkou a dofarbovanie zvuku cez repráky. Hlavne ten výfuk spraví sakra veľa, tiež mám klapkový výfuk a je to výrazný rozdiel, keď je klapka otvorená a zatvorená.
Tim sympozerem mužeš stejně jako přes ty repraky změnit dost odlišně zvuk, ale stejně tak mužeš charakter toho zvuku zachovat jen ho zvyraznit/zesilit což je připad jak předchoziho st tak i součastneho.
Mě se pravě vice libi 3 dveřove provedeni, ktere je z boku dynamičtějši. Každopadně celkově nova fiesta žaden zazrak, zepředu velice fajn, ale třeba s tim zadkem nějak nevim, dost usedly i diky tuctovym světlum což je oproti předchudci škoda. Ale interierem se mi dosti zamlouva jen u ST škoda, že jej vice neodlišili a vlastně to same se da řict o exterieru.
ja kritizujem trojvalce kade chodím, ale v st by mi nevadil, lebo tam sa ten rapotavý zvuk hodí, pokiaľ má slušný objem, 1,5 je ok a výkon, bral by som. Viac mi vadia 3 dvere, z autobusu neurobím kupé tým, že vyhodím zadné dvere, ktoré potom chýbajú. Fiesta vyzerá chrumkavo dizajn aj technika.
Som na tom rovnako, 3-valce haním, ale tento sa zjavne vydaril a v prípade malého hotheču to beriem.
Btw. FieSTa je aj 5-dverová, takže tu Ti nemá čo vadiť: [odkaz]
5 dverova je fajn len skus zabuchnut tie zadne dvere a mozno ta prejde chut objednat 5 dverovu Fiestu... To buchnutie zadnych dveri silno pripomina Favoritacke dvere myslim tym ten plechovy zvuk...Viem o com hovorim manzelka ma 5 dverovu Fiestu aj ked nie St ale tie zadne dvere to je tam ako nasilu namontovane cely mechanizmus otvarania a zatvarania a zvuk to treba vyskusat...
Přijde mi, že jak předek tak zadak jsou uplně nastejno a na segment B dost v pohodě. Rozdil muže byt u vybavovych stupňu. Spiš oceňuji, že ford dava 3 stupňove panty a tušim se to tyka i nove fiesty.
To nie,kupil som ho za cca 18 000 euri myslim ze tie zadne dvere mohol Ford zvladnut lepsie za tie grose. Stara generacia nemala ani odkladaciu kapsicku na zadnych dverach...a aj inde v interieri velka bieda. jedine co ma Fiesta su jazdne vlastnosti a celkom OK design. Interier je len kompromis a kufor je asi v triede najmensi tak s tym nakupom opatrne inak mas nakupne tasky na zadnych sedadlach. inak v UK za to vyvalis kludne 20 000 libier a viac ak poctivo zoberes Titanium vybavu a doskrtas ostatne stvorceky...Ako druhe alebo tretie auto je to fajn.
O tom to pravě je, že tahle třida často slouži jako až dalši vuz a ne jako ten hlavni a pokud vlezeš o segment dolu tak to je prostě o kompromisech a ford rozhodně neni ten ktery by lamal nějake prostorove rekordy spiš naopak.
Tak ja nevim, ale dnes jsem vyzkoušel zavirani u fiesty a to u vybavy Trend a za to by se nemusela stydět ani o třidu větši auta. S favoritem to nema vubec nic společneho a navic jak předni tak zadni dveře jsou na stejne urovni.
Od toho kdo by tu měl či neměl zkoušet si tu předevšim ty a určitě bych to v tvojem připadě raději nedělal, aby si nahodou nezjistil ja si mimo a i přesto tu jak přes kopirak dal placal tu svou moudrost udajneho petrolheada. Mam dojem že ty ten benzin piješ.
Jasně, že jo a čůrám olej ;-) . Ford mě pozval na ofiko testování, pokud to bude na dráze, tak si ji pojedu vyzkoušet, abych měl přímé srovnání. Nicméně tříválec ve sortovním voze je z principu špatně.
Něco jsem zaslechnul a to několikrat a ještě k tomu na vicero mistech zřejmě nějaka ozvěna teto osvěty. A udajně se těch 100 koniku s 1.6EB o 200 ořich neda vubec srovnavat.
No shodou okolností jsem dnes byl v autosalonu FORDu na Ořechu a na novou Fiestu tam potkal a musím říct, že to je celkem paskvil - vizuálně malé úzké auto velmi ošklivými předními světly i podle mě nepovedeným tvarem nárazníku = vypadá jako chameleon. Navíc k tomu jen 3hrnky, zoufalost moderní doby. Koupit si sportovní model s 3hrnky chce hodně odvahy...
No nic, naštěstí tam stál nádherný šedý Mustang GT 5.0 a hned za dveřmi venku Ranger - poslední normální modely Fordu :yes:
Mustangy jsou zkrátka parádní, souhlas. Já měl půjčenou novou Fiestu na 14 dní 1,0 EB. Zvenku mě nenadchla a ani neurazila. Interiér pěkný. Motor nic moc, utrápený, divný zvuk a velký vliv měla zátěž. Nad 80 to moc nechtělo zrychlovat. Fakt jen do města. Navíc mě zklamala gumový převodovka, ale to se těžko srovnává, ST je jiná liga.
Ty tříválce tu obhajují jen ti, co si je koupili a nechcou být za trotly. Já tu chybu u manželčina vozu před 2 lety taky udělal. Podruhé už fakt ne.
Koukam normalni nadpis a pak popis jako by se jednalo o nějaky produkt z mlade boleslavi, brrr až mě orosilo. Jinak doufam, že sis ty "normalni" modely u fordu vychutnal jinde už tu možnost prakticky nemaš.
No pro mě je “nová” Fiesta celkem zklamání. Zaprvé je to vlastně spís FL a navíc nepovedený, ceny šly nahoru a motory jen 3hrnky... No, tím vypadává z role kandidáta na výměnu mého třetího “městského” auta do rodiny ;-)
Jo, ten Mustang je prostě paráda, člověku poskočí srdíčko a na tváři se vyloudí úsměv :yes:
Jo tak to mě taky docela nemile překvapilo, že po takove době přišla pouze s evoluci, ale jinak se vzhledem nemam problem, předek paradni až tedy na konzervativni zadek.Jinak diky tomu jak se druhe polovičce libi nova C3 a mělo by to byt vyhradně auto pro ni tak je to jasny kandidat. Jako společne druhe auto by to byla jasně pravě fiesta. No a pokud jako jedine tak zde je pouze jedine auto, ktere by připadalo v uvahu a to konkretně polo gti.
Jinak o mustangu jsem važně uvažoval na OL, ale pouze na 1r. Jenže to bylo prakticky nemožne nebo za až nesmyslne častky takže z toho sešlo.
Turbo dokazalo udelat z naftovych aut pro dedky skrbliky "sportovni" sedany pro prachace a podnikatele (v ojetinach potom pro pubertaky) a z trivalcu vhodnych do mest zase hothatche se samosforem. Ma poklona.
Automobilky, hlavně ty, co vyrábí i výkonnější motory pro větší auta, potřebují v Evropě do menších a levnějších vozů prodat plebsu agregáty co s nejmenším množstvím emisí oxidu uhličitého právě proto, aby mohly vyrábět a prodávat i daleko dražší auta s agregáty o větším výkonu s větší produkcí CO2, na kterých mají velkou marži, bez překročení limitů daných evropskou direktivou. Při překročení emisních limitů za automobilku musí odvádět velmi vysoké pokuty EU.
Protože většina lidí při koupi nového auta za částky 350-500 tis. nechce už z principu tříválcové agregáty pod kapotou, a těchto aut v této cenové hladině se prodává nejvíce, tak musí nastoupit pravděpodobně za úplatu "erudovaní" motorističtí novináři a lid přesvědčovat a přesvědčovat.
A pak vznikají celkem komická videa, kde se "tůruje" tříválec a tvrdí se jak pěkný má zvuk....
A o skutečnostech, že na volnoběh stále tříválcové agregáty vibruji i do volantu, při silné akceleraci drnčí a při zatížení duní a vibrují se taktně mlčí, nebo se necnosti tříválců snaží tlumit např. dvouhmotovým setrvačníkem apod.
Je smutné, že motorističtí novináři, pravděpodobně za úplatu, jen preferují tříválcová pozitiva místo objektivních a ucelených informací.
A ještě jeden dotaz do diskuze. Agegát 1:0 EcoBoost má náplň motorového oleje cca 5,5 litru. Nevíte jaký objem má náplň motorového oleje ve tříválcovém agregátu ve Fiestě ST o obsahu 1.798 cm3? Osobně odhaduji že to může být klidně 7 - 8 litrů motorového oleje, který se každý rok musí vylít a nahradit novým. Ekologické tříválcové jednotky Ford EcoBoost v praxi...... :'-(