Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno lámala hůl. Byla by to škoda.
Zpět na článek
23. 5. 2018 19:03
23. 5. 2018 21:30
23. 5. 2018 21:02
23. 5. 2018 21:14
23. 5. 2018 21:24
23. 5. 2018 23:35
24. 5. 2018 09:11
24. 5. 2018 13:17
24. 5. 2018 13:55
24. 5. 2018 15:51
23. 5. 2018 21:04
23. 5. 2018 21:10
23. 5. 2018 21:12
23. 5. 2018 21:16
23. 5. 2018 21:36
23. 5. 2018 23:38
24. 5. 2018 10:12
24. 5. 2018 13:18
24. 5. 2018 14:41
24. 5. 2018 15:52
23. 5. 2018 21:10
23. 5. 2018 21:13
24. 5. 2018 14:38
23. 5. 2018 20:00
23. 5. 2018 20:04
24. 5. 2018 08:56
24. 5. 2018 09:17
24. 5. 2018 09:20
24. 5. 2018 09:21
24. 5. 2018 09:25
23. 5. 2018 21:21
23. 5. 2018 22:29
24. 5. 2018 08:14
23. 5. 2018 20:37
23. 5. 2018 21:11
23. 5. 2018 21:15
23. 5. 2018 21:23
24. 5. 2018 09:00
23. 5. 2018 21:15
23. 5. 2018 21:18
23. 5. 2018 21:26
23. 5. 2018 21:00
23. 5. 2018 21:16
23. 5. 2018 21:34
23. 5. 2018 21:41
23. 5. 2018 21:52
23. 5. 2018 21:59
23. 5. 2018 22:10
23. 5. 2018 22:30
24. 5. 2018 06:52
24. 5. 2018 08:22
24. 5. 2018 09:12
24. 5. 2018 09:35
24. 5. 2018 15:13
24. 5. 2018 15:17
24. 5. 2018 06:58
24. 5. 2018 08:25
24. 5. 2018 13:20
24. 5. 2018 13:59
24. 5. 2018 15:07
24. 5. 2018 15:54
24. 5. 2018 16:33
24. 5. 2018 17:23
24. 5. 2018 17:27
24. 5. 2018 20:34
24. 5. 2018 20:48
24. 5. 2018 23:28
25. 5. 2018 00:01
23. 5. 2018 23:57
24. 5. 2018 06:30
24. 5. 2018 07:18
24. 5. 2018 07:22
24. 5. 2018 08:59
24. 5. 2018 08:09
24. 5. 2018 09:12
24. 5. 2018 09:41
24. 5. 2018 10:17
24. 5. 2018 10:33
24. 5. 2018 10:39
24. 5. 2018 10:19
24. 5. 2018 10:33
24. 5. 2018 10:40
24. 5. 2018 11:05
24. 5. 2018 10:38
24. 5. 2018 10:42
24. 5. 2018 11:08
24. 5. 2018 16:55
24. 5. 2018 19:18
24. 5. 2018 19:40
24. 5. 2018 20:52
25. 5. 2018 19:13
24. 5. 2018 14:02
24. 5. 2018 16:16
24. 5. 2018 16:30
24. 5. 2018 17:29
24. 5. 2018 19:17
24. 5. 2018 19:37
24. 5. 2018 19:48
27. 5. 2018 12:48
27. 5. 2018 14:48
Avatar - wakantanka
23. 5. 2018 19:03
Mno
ked tak pozeram na tabulku s konkurenciou, tak mi to STcko az take predrazene nepride. Samosvor za 25 tisic je tiez zaujimavy prvok a tocivy vykonny motor k tomu. Hmmmm
Rozbalit vlákno
2
Avatar - miromen
23. 5. 2018 21:30
Re: Mno
Cena jsou jen nějaka čisla, ktera ti o samotnem produktu až tolik neřeknou. A zrovna po vyzkoušeni teto nove generace se dost lidi k ceně vyjadřili a padaji docela zajimave nazory.
24. 5. 2018 09:39
Re: PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%
jj
SOUDRUZI, ČEZká země má 2019 jistý konec BENZÍNU NATURAL95 (E5%) !!! [odkaz] NÁHRADOU mu bude *** ředidel se žlutým sajrajtem E10% co spolehlivě odrovná všechny benzínový motory do roku výroby 2004 EURO4 [odkaz] ZÁCHRANOU je přestavba motoru na LEVNÝ a KVALITNÍ český LPG [odkaz] BENZÍN a NAFTA která je odpadní produktem při zpracování ROPY na BENZÍN, bude ZDRAŽOVAT!!! [odkaz] DOPORUČUJU KOUPI ELEKTROMOBILU [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
VŠECKO JE TO JEN POLITIKA SOUDRUZi :-)
1) ČEZko se chce zbavit starých aut a nové palivo E10 (2019) zničí starý benzínový motory do rv 2004 [odkaz]
2) Mamamerkl chce zbavit Germánii Dízlů [odkaz] kterých se problém E10 netýká...
3) Biosložka je produkt z Žlutého sajrajtu neboli Řepky olejky kterou v ČEZku pěstuje nejvíce ejdžnt Bureš [odkaz] ;-)
4) CNG je stlačený zemní plyn který se nejvíce dováží [odkaz] odkud? ... no přeci z RUSKA
5) elektrická zásuvka pro ELEKTROMOBIL [odkaz] je v každé garáži a skoro na každým rohu ;-) >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 19:18
Tak to platilo
od jakživa, že třívál má zvuk podobný šestiválci. Akorát dříve byl spojen se žalostnou dynamikou, což u Fiesty je to už trochu jinak.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 21:00
Re: Tak to platilo
Tak to ne, si dovolím tvrdit. Jezdí jich kolem dost, aby si člověk udělal obrázek.
24. 5. 2018 14:27
Re: Tak to platilo
Dost ceho jezdi kolem?
Dost Fiest ST s trivalcem?
Nebo dost sestivalcu?

Nevim, kde zijes, ale oboji je v soucasne dobe celkem vzacnost.
Mozna nam to vysvetli tvoje alter-ego Magister, az si tu zase zacnes povidat sam se sebou.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2018 21:15
Re: Tak to platilo
Ty, proč zrovna ty. Mi zní šestiválec dost odlišně, sametově.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:25
Re: Tak to platilo
Chce to asi porovnávat něco jiného.
Já porovnával BMW 330i vs Skodka HTP a vs Ford 1.0 EcoBoost.
Ne jízdně, výkonově, ale zvuk motoru. Bez přihlédnutí k ladění výfuku.
Avatar - _Karel_
23. 5. 2018 21:34
Re: Tak to platilo
Nic ve zlým, ale budeš možná první člověk na světě, co porovnává 330i vs. HTP vs. 1,0EB.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 22:38
Re: Tak to platilo
Myslím, že není špatné si porovnat zvuk šestiválce, tříválce a čtyřválce.
Plno lidí slyšelo i osmiválec a dvanáctiválec.
Jde jen o porovnání zvuku motoru, je jedno v jaké je kastli.
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 23:31
Re: Tak to platilo
Tato teorie se nutně musí líbit majiteům koncernových vozů s 3 válcem >:-[]
Avatar - _Karel_
24. 5. 2018 05:59
Re: Tak to platilo
Samozřejmě, že není nic špatného na porovnání zvuku. Jen je trochu nefér, když si vezmeš špičkový R6 od BMW (výrobce jedněch z nejlepších šestiválců), a chceš od něj zvuk jako od HTP mr.dky do nejlevnějších aut. Bylo by hodně, hodně zvláštní, kdyby ten HTP nebo 1,0EB dokázal i jen zvukem konkurovat násobně dražšímu motoru v prémiovém autě.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2018 07:43
Re: Tak to platilo
Jasně, chybí tomu ta plnost, ale časování je stejné. Volnoběh určitě katastrofa, ale v otáčkách tam jistá shoda je.
Avatar - 125S
1. 6. 2018 11:10
Re: Tak to platilo
Ve středních otáčkách většinou třívalce zní jako šestiválce. Sám jsem měl půjčenou třívalcovou Micru, a zněla docela pěkně. Ale není to můj šálek kávy. Už kvůli samotné koncepci, bych to doma nechtěl. Ale co naděláme, emise jsou emise. Možná trochu za to může i tržní mechanismus.
24. 5. 2018 07:22
Re: Tak to platilo
Tak potom dvojvalec môže znieť ako štvorjvalec, šesťvalec, osemvalec, desaťvalec, dvanásľvalec, atď... A jednovalec ako všetko. Kokso, že som na to skôr neprišiel...
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2018 08:49
Re: Tak to platilo
Ty kokso / i když mám chuť napsat něco jiného/, přijdeš na to, až pochopíš jaké mají ty motory časování zápalu jednotlivých válců. Jen takový malý návod a příklad - poslechni si normální čtyřválec a boxer v subaru. Pokud ti to bude znít stejně, seš tady na tom webu špatně.
28. 5. 2018 12:50
Re: Tak to platilo
Čakal som na teba až mi to vysvetlíš. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 19:19
Machi,
proč nosíš v létě čepici?
(teenager už taky nejsi ;-) )
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 19:23
Jinak
pokrok nezastavíš /tedy pokud to je vůbec pokrok/, .... tabulka v článku ukazuje jeden zajímavý fakt. A to že patnáctikilo třívál turbo se může směle rovnat se čtyřválcem 2,0 turbo. A to dřív bylo opravdu nemyslitelné.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 21:02
Re: Jinak
Jde o to, kolik toho vydrží, jak bude reagovat na zátěž, plynulost přísunu výkonu. Mám doma minulou Fiestu ST, jezdím s ní do práce, není tak tvrdá, jak je tu popisováno. Do nové 3 válcové bych fakt nešel.
23. 5. 2018 21:14
Re: Jinak
Znam spoustu ctyrvalcu, ktere meli velke problemy se spolehlivosti a treba takovy 1.0 EB trivalec s tim problemy nemel, zatimco 1.6 EB v prvni generaci problemy mel.
23. 5. 2018 21:24
Re: Jinak
Asi tak, ale nie je nad zaručené krčmové pravdy a legendy
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 23:35
Re: Jinak
Tříválce nejsou výsledkem evoluce spalovacích motorů, ale důsledkem šroubování pseudoekologických norem. A z principu nemohou být dobrými motory.
Avatar - Blue Sun
24. 5. 2018 09:11
Re: Jinak
Kterého principu, prosímtě?
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 13:17
Re: Jinak
Z celé řady.... pěkně to shrnují na Autoforu v článku "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody".

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
24. 5. 2018 13:55
Re: Jinak
Jo, to je ten super článek z autofora, který jsme jim tam v diskusi krásně rozložili... tak to jo. Když tomu chceš věřit...
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 15:51
Re: Jinak
To není o víře, já to i vyzkoušel. 1,0 ecoboost měla žena na rok ve Fiestě. Diskuze 3 vs. 4 válce mi přesně evokuje situaci před 15 lety, kdy všichni nadšeně přecházeli na TDička, které měly jedinou objektivní výhodu - proti srovnatelným benzínům měly výrazně nižší spotřebu, zato jízda s nimi byla po všech stránkách horší a třeba zvukový projev by nepoznal jen hluchý.
Samozřejmě pokud bude mít tříválec nějaká paní, co jezdí sama a pomalu, tak vydrží. Pokud to bude v rodinném voze, tak ho zatížením majitelé přivedou rychle ke zkáze. A pokud někdo očekává výkony, tak ho po okreskách bude muset hodně točit, pak požere víc jak 2x větší motor a s jeho výdrží to půjde taky dolů.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:04
Re: Jinak
No nevím......
1798 vs 1984 cm3
Výkon: 147/6000 vs 147/4400-6000
Krouťák: 290/1600-4000 vs 320/1500-4400

Moc mne to nepřipadá stejné.
Každopádně to nejni patnáctistovka ale osmnáctka.

Zvuk tříválce poznáš vždy. U sportovně laděného auta je třeba aby zvuk byl slyšet.
Výfuk naladili dobře.

:no: :no: Tříválec do STčka nepatří.
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 21:10
Re: Jinak
Nepatří. S ostrou Fiestou se často závodí třeba slalom ČR a SR, nevěřím, že by to tříválec zvládl. A nevím, kdo z potenciálních majitelů potřebuje jezdit na 2 válce. Je fajn, že nahrají umělý zvuk přes repro a dají klapku do výfuku, ale nebyla by lepší minulá 1,6 ecoboost s laděným výfukem...mi se osvědčil britský Milltek Sport. S úpravou sání příjemný zvuk bez šidítek.
23. 5. 2018 21:12
Re: Jinak
Bla bla bla. Kdo určuje, že nepatří ? Kdo určuje, že pod 4 válce to nemůže být sportovní ?
Jediný argument, proč by to tříválec nezvládl ?
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:16
Re: Jinak
Bla bla bla....
Určuje to zákazník. Kdo jinej? My tady v diskusi? Neee.

Přijde, poslechne a koupí.
Přijde, poslechne a jde jinam pro čtyřválec.
Já bych si tříválec nekoupil. Nevím co mi přinese navíc oproti konkurenci.
Avatar - miromen
23. 5. 2018 21:36
Re: Jinak
Na něj a podobne docela slušně sedi...
[odkaz]
Petrolhead by si přece něco takoveho nekoupil a je jasne, že by šahl po Polo GTI. Co na tom, že je bezzube a vlastně to neni ani přimy konkurent, hlavně že to ma o štucek pod kapotou navic.
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 23:38
Re: Jinak
Moc nadšených majitelů ST-RS jsem neviděl, poté co dali podměrečný motorek pod kapotu Fiesty ST. Nekoupit si ji je jediná šance, jak přimět Forda, aby se vzpamatoval.
24. 5. 2018 10:12
Re: Jinak
No majitele treba Focus RS znam a je moc spokojeny. Trochu zavahal, kdyz se dozvedel o svolavaci akci na tesneni, ale po vymene uz ma opet usmev na tvari. Co se tyka Focus ST nebo Fiesta ST, taknikde jsem od majitelu kritiku nenasel. Takze o cem, ze to pises ?
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 13:18
Re: Jinak
Myslím, že jsi mě nepochopil. Psal jsem o situaci, kdy do FieSTy strčili 3 válec a nikdo neví, co bude ve Focusu ST. Focus RS je super auto i přes dost štvavou kampaň,
24. 5. 2018 14:41
Re: Jinak
Cim je ten motor porad tak podmerecny?
Ma o necelych 100 kubiku mene, nez motor "tvoji" 1.6, tak co to porad meles?
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 15:52
Re: Jinak
Jsi tak hloupý, nebo to jen děláš? Vždyť mu sebrali jeden válec. A za největší devizu k chlubení považují to, že to umí jet jen na dva válce. A to mluvíme o sportovním voze, jehož konkurence je veskrze 4 válcová, povětšinou s větším objemem.
Avatar - _Karel_
23. 5. 2018 21:10
Re: Jinak
Každopádně to je patnáctistovka. 1798 je objem Yarise.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:13
Re: Jinak
Tabulka mluví jinak.
Správně je:
Zdvihový objem [cm3] 1497
24. 5. 2018 14:38
Re: Jinak
Sorry, tak to neni patnactistovka, ale ctrnactsetdevadesatsedmicka, no.
Nahore se stejne psalo o dvoulitru v Polu, ne o jednaosmicce v Yarisu.
Avatar - _Karel_
23. 5. 2018 20:00
Proč ne?
Kdysi jsme s kamarádem ohrnovali nos nad 1,6EB do takovýho "tanku" jako je Mondeo. Dnes bych s tím neměl problém. A tahle Fiesta je totéž. Jede? Jede. Zní docela dobře? Jo. Dožije se nějakých kilometrů? To bude záležet víc na majiteli, než jen motoru.
Tříválce do prcků - klidně.
Rozbalit vlákno
11
23. 5. 2018 20:04
Re: Proč ne?
Kdyz me kamarad premlouval na S-Max 1.6 EB mel jsem pochyby jak to s tim muze jezdit. Prvni testovaci jizda me presvedcila a uz s maxikem kroutim paty rok a smaximalni spokojenosti.
Jestlipak tento trihrnek daji take do SMaxe ? :-)
Avatar - Ozzman
24. 5. 2018 08:56
Re: Proč ne?
Když by mi někdo před deseti lety řekl, že v SUV můžeš jezdit s 1.6tkou a na nájezdu na dálnici ujedeš dvoulitrovému Passatu (samozřejmě né BitDi či jiným nejsilnějším variantám) či podobným 100kw cesťákům, taky bych nevěřil a 1.6EB to docela zvládá s prstem v nose (a spotřebou osmiválce).... já mam u něj jen ten vroubek zapečeného pístního kroužku.. >:D
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:17
Re: Proč ne?
Před deseti lety jsem dávno naháněl Passaty s 1.3 ;-)
Avatar - Ozzman
24. 5. 2018 09:20
Re: Proč ne?
Já myslel, že si hlavně naháněl Mondea, až ti šlehaly plameny >:-[] :yes:
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:21
Re: Proč ne?
Mondeo nahánělo mě a plameny byly sebeobrana... ale to bylo později, to už byla 1.3 bez turba a ta tolik nejela.
23. 5. 2018 21:21
Re: Proč ne?
Tiez v tom nevidim problem. Objem 1.5 sa takmer nelisi od 1.6 a tri valce znamenaju lepsi objem valcov a mensiu zotrvacnost komponentov (kratsia kluka, menej piestov a ojnic atd), takze by sa mal lepsie vytacat a celkovo mat viac charakteru. Ako bonus moze byt mierne lahsi.

Z hladiska zivotnosti neexistuje dovod, by vydrzal menej ak je konstrukcne dobre zvladnuty.

3 valcove vybracie mi tiez pridu ok u maleho auta, nie je to dialnicna strela, kde clovek chce primarne pohodlie.

Dokonca by som povedal, ze mi koncepcne dava vacsi zmysel ako 2.0 TSI v tejto triede. Kedze ale tieto male auta idu mimo mna asi nebude cas na vlastne porovnanie.
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2018 21:58
Re: Proč ne?
Tříválcové vibrace vadí víc ve městě než na dálnici. Ale při objemu 1.5 by nemusely být tak časté.
23. 5. 2018 22:29
Re: Proč ne?
Ako som spominal v inej diskusii - tie vibracie su len zalezitost samotnej konstrukcie. firemne 2.0TDI pri DSG duni a vibruje (podtoceny motor pri mestskej jazde na D) moj trojvalec taky problem nema - nerobi ani jedno z toho a pod 1700 s nim nejazdim, ono aj ten HDM radsej podradi ako by mal ist nizsie. Na volnobehu tiez nic take necitit, takze bude zalezat od toho, kto ma ako ten motor zvladnuty.
Avatar - praděda7
23. 5. 2018 22:44
Re: Proč ne?
Měl jsem jednou na víkend půjčený BMW 2 s 1.5 tříválcem a byl jsem velmi mile překvapen chováním motoru i celého vozu. :-!
24. 5. 2018 08:14
Re: Proč ne?
V zasade suhlas, v meste to bude horsie, ale vstahoval som to k modelu ST, tam snad nebude primarnou poziadavkou komfort. :-)

Mam skusenost s trojvalcom iba vo VW Up! s atmo 1.0 z pozicovne a ani v nom to nebolo az tak zle s vybraciami, dokonca ten motor mal nieco ako charakter ak si odmyslim tragicky vykon.

Dolezite bolo mu dopriat otacky. Nemalo to otackomer, ale podla pocitu som s nim jazdil niekde v polovici otackoveho spektra (~ 3000 otacok) a vyssie. V takom rezime sa ani nejak neklepal. Jediny moment boli rozjazdy, kym som si zvykol na to, ze je nutne sa s nim odpychnut z vyssich otacok.

Vseobecne motory vybruju v nizkych otackach pri podtacani alebo pri vyssej zatazi v nizkych otackach. Nemam pocit, ze by na tom rozne 4 valce ci uz benziny alebo diesle boli lepsie. Mozno tie s vyvazovacim hriadelami, ale to je vcelku vzacna vec. Jedine co pomaha je velky objem, kedze tam je dispozicii slusny vykon aj v 1000 otackach.
23. 5. 2018 20:37
objem
jednapětka asi nemá objem 1798 kubíků ... jen detail, nechce se mi hledat, kolik má opravdu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:11
Re: objem
To že se motor jmenuje 1.5 EcoBoost neznamená že se jedná o patnáctistovku.
Mrkněmě k BMW. Kde 330 je obyč dvoulitr se čtyřmi válci. Atd, atd, .....
Kde jsou ty doby třílitrovejch šestiválců......... 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
23. 5. 2018 21:15
Re: objem
A koilk se tech sestivalcu ve stredni tride prodalo ?
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:23
Re: objem
?? Nevím. Na čísla jsem nekoukal.
530i je taky je obyč dvoulitr se čtyřmi válci.

Řekl bych ale že se jich prodalo dost. Když kouknu na sauto.cz tak je tam 330 i 328 vcelku hodně.
Avatar - _Karel_
23. 5. 2018 21:15
Re: objem
Vážně? Ale Ford není BMW, víme? To by byl první motor, kde by výrobce mátl zákazníka, že má motor menší objem, než doopravdy má. BMW to dělá opačně. Nevím o tom, že by nějaký motor u Fordu označením neodpovídal objemu.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:18
Re: objem
V článku je chyba. Je to opravdu patnáctistovka.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2018 21:26
Re: objem
Správně je:
Zdvihový objem [cm3] 1497
Avatar - Jopino
23. 5. 2018 21:00
Topspeed
V Topspeedu.sk tenhle počin docela taky vychválili. Až na zvuk při LC a nemožnost používat ručku v zatáčce, to auto vynesli do nebes

[odkaz]
Rozbalit vlákno
26
23. 5. 2018 21:16
Re: Topspeed
Tech testu je vicero a chvali vsichni.
Avatar - Jopino
23. 5. 2018 21:34
Re: Topspeed
To asi ano, dnes mi to "střelilo do ksychtu" na mobilu. Cíleně tříválce nesleduji, ale tento test, resp. verdikt, mě docela překvapil.
Avatar - miromen
23. 5. 2018 21:41
Re: Topspeed
Zvuk je velice kladně hodnocen a to i ve srovnani s konkurenci zde problem evidentně nebude ten muže byt jinde i přesto, že je tento motor hodnocen jako lepši než jeho předchudce.
Jinak i když je to lepidlo tak ono to asi pujde...
[odkaz]
Avatar - Jopino
23. 5. 2018 21:52
Re: Topspeed
Možná jsme se nepochopili, nejde o zvuk motoru, ten je jako takový hodnocen kladně (i když už není vytvářen přimo "trubkou od motoru"), ale o zvuk při zapnutí launch controlu. Schválně koukni do první třetiny videa.

Jj, půjde, ale ne každému a vždy ;-)
Avatar - miromen
23. 5. 2018 21:59
Re: Topspeed
Pochopili, knk LC zni zvlaštně až směšně a myslim si, že "Fantozzi" na to kapnul...

[odkaz]
Avatar - Jopino
23. 5. 2018 22:10
Re: Topspeed
Jo, presně :-) :yes:
Naštěstí člověk tuhle fičůru běžně používat nutně nemusí.
Jinak musím uznat, že ještě rok zpět jsem v tohle spojení (ostrý prcek a tříválec) ani náhodou nevěřil a ono to vypadá na velice schopné náčiní. Podvozek vypadá tradičně perfektně.
Avatar - miromen
23. 5. 2018 22:30
Re: Topspeed
Ja třeba nějak neuznavam nebo přesněji nejsou mi po chuti auta, ktere ti při každě jizdě vysypou z každe čelisti po jednom zubu jako to bylo u předchudce.
Ja jsem hlavně zvědavy pravě na ten motor, ale samozřejmě mě docela zajima i auto jako celek. Ja jsem 3 valce poznal a z kultivovanosti či vibraci nějak obavy nemam a to zrovna u EB, kdy knk 1.0EB byl třeba na volnoběh vychovanějši než 1.2TSI. Jen mi u něj neseděl zvuk takže to by mě docela zajimalo u noveho běžneho 1.5EB a taky celkově jeho chovani za jizdy a i když tohle je ostřejši varianta tak přecejen je to zakladem stejna motorizace.
Avatar - Jopino
24. 5. 2018 06:52
Re: Topspeed
To jsem na tom stejně. Nejsem ultimativní okruhový řidič, abych učůrával z betonového podvozku, ty časy jsou pryč. Dodnes nechápu, jak se konstruktérům mé oblíbené značky podařil naladit "daily and ultimate suspension" v jednom a ještě navíc na 20" kolech.
Nemám zkušenosti vůbec s žádným litrovým EB. Nezkoumal jsem ani jak řešili technici Fordu, resp. jakým technickým řešením snižovali vibrace, nicméně tohle asi bude naladěné dobře. Koupil bys tohle auto?
Avatar - miromen
24. 5. 2018 08:22
Re: Topspeed
Tou oblibenou značkou mysliš Hondu ? Pak mi, ale nesedi 20" kola. Každopadně jak jsme nedavno debatovali pravě pod 10G tak jsem psal, že jsem měl možnost si tenhle model vyzkoušet. Sice diky stale ještě zimnimu obuti se těžko dali dělat zavěry při takovych teplotach, ale bylo znat, že i přesto, že je podvozkem 10G poměrně tuhe tak kultivovanost byla na dosti vysoke urovni a tohle bylo prostě velice fajn.
Jinak jak je to u 1.0EB řešeno uplně přesně nevim a vlastně to neni až tak podstatne. Ale pravě vibrace nejsou u toho motoru v tehle kategorii něco co by mělo vadit. Mě už překvapilo to, že i při nastartovanem motoru bylo auto velice klidne a ani nebylo vibrace citit při položeni ruky na volant nebo řadičku a otevřene dveře se prakticky ani nehly. Jen jak jsem uvaděl charakter toho zvuku mi neseděl což třeba naopak moje přitelkyně dosti ocenila a navic ford jej zvyrazňuje tak, že v otačkach se jeho jaderněji zvuk vice ozve ne však otravně.
No a jak se řika nikdy neřikej nikdy tak to, že bych si Fiestu ST pořidil zde je šance velice mala. Vyzkoušet si ji vyzkoušim a u toho zřejmě i zustane. Ještě uvidim jak se popasuji ze svěraci kazajkou od Racaro.
Avatar - Jopino
24. 5. 2018 09:12
Re: Topspeed
Ano, myslím Civica, současné TypeR. Kola větší, zmiňované 20" s nižším profilem, přesto auto celkově komfortnější, než předchůdce. Dávají si teď konstruktéři opravdu záležet, abych byl objektivní, nejen u Hondy. I ten u "obyčejných verzí se navýsost povedl.
Jsem právě zvědavý i na new Focuse, Kolega má, jak jsem už psal, 1.5 EB Red edition, a ten bude zapotřebí po čase zase obměnit. Tak mě docela zajímá, zda se rozhodne pro ten tříválec, nebo zda bude "sušit" ten současný, co to jen půjde. A od toho mě docela i zajímá, jak se s přítomností tříválců v new Focusu "poperou" i současní Fordisté, když se de facto jedná o jediné technické řešení, vyjma ST (RS?).
V malém autě bych tříválec až tak nezatracoval. Jak jsi psal, pokud nic necítím na volantu, "šaltr páce" a periferiích, neřeším. Asi si budu muset skočit do Fordu a projet se v tom. Video na youtube se sluchátky na uších mi moc "obrazu" o reálném zvuku nevytvoří.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 09:35
Re: Topspeed
Jasně zvuk z videa muže docela zkreslovat a je lepši jej zhodnotit v realu. Ja spiš vychazim z dosavadnich poznatku lidi, kteři měli možnost ST slyšet a ti se vyjadřuji dosti pozitivně a zvuk je charakterem přirovnavan k 6 valcovym vozum jako Porsche nebo BMW. Navic v normal modu je udajně i poměrně dost v pozadi takže by nemusel ani byt problemem při delšich štrekach což mužou ještě podpořit 17" kola, když se nepřiplati 18".
Jak to bude u běžnych 1.5EB toť otazka.
Avatar - Jopino
24. 5. 2018 15:13
Re: Topspeed
Tak mám domluvenou předváděcku s new Fiestou. A vyšlo to dobře, protože by příští týden mělo dorazit deno toho nejsilnějsího litru, ale pro představu by to mohlo stačit. Bude to první svezení s tříválcem od dob HTP ;-)
Avatar - miromen
24. 5. 2018 15:17
Re: Topspeed
Tak jsem zvědav co na to řekneš. Jinak koukam a ono to s tou ručkou asi nebude až takovy problem.
[odkaz]
No a pro mě nejhorši a zaroveň nejusměvnějši zažitek z 3 valce byl v opel agila taky s jednolitrem. V tom autě snad vubec nebyly nějake tlumici hmoty a ten zvuk zněl jakoby pod kapotou byl nějaky maly brumlajici medvidek.
Avatar - velryb
24. 5. 2018 06:58
Re: Topspeed
60 tis. km mam nakrouceno s puvodni verzi ST a zuby furt vsechny. Pouzivam jako daily car a na vikendove zavody. Podvozek je super i na bezne jezdeni, jedine pravy pruh D1 je misty opravdu za caru....
Avatar - miromen
24. 5. 2018 08:25
Re: Topspeed
Tohle je individualni a hranice mame každy jinde. To co jeden ještě snese a nevadi mu tak u druheho už to muže byt problem.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 13:20
Re: Topspeed
Souhlasím, také používám 5 dvéřovou verzi na každodenní ježdění.
24. 5. 2018 13:59
Re: Topspeed
Pozrel som si ten test na Topspeed.sk. Auto fajn, podvozok fajn, ale ten trojvalec by som pocuvat nemohol. Skratka 3 valcovy zvuk mojim usiam nesmakuje. Aj ked motor ma fajn parametre ale zvuk je pre mna no-go ;-\
Avatar - Jopino
24. 5. 2018 15:07
Re: Topspeed
Já bych se taky asi držel sudých počtů válců, co to jen půjde. Neříkám, ze je to do nebe volajíci fail, ale pokud bude volba, 4 a hotovo. Jednou možná už nebudeme mít jinou šanci.
Jedno jim ale nelze upřít, vydolovali z toho docela dost.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 15:54
Re: Topspeed
Což ale není velké plus. Raději menší výkon z velkého motoru (Polo s 2,0) nebo ž malého vyšponovaný. A umělý zvuk z repráků to je tedy novinařina, když to ady ještě vychválí.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 16:33
Re: Topspeed
Ty už neviš co by si za blabol napsal. Co je kde vyšponovaneho ? Jaky zvuk z repraku ? A když pujdeš do detailu tak jistě viš pokud si měl 3 valec v rukach, že jeho zvukovy charakter ma k tomu sportovnu bliže než podobně objemne 4 valce.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 17:23
Re: Topspeed
Aha, takže když s ostrými fordy denně jezdím, tak je to blábol. Přečti si znovu informace. 1,5 2-3 válec a 200 koní je opravdu vyšponovaný výkon proti 2,0 4 válci. Nikdo jiný do této třídy kripl motor nedává. A ano zvuk z repráků, když budeš pátrat více než na bulvárním auto.cz, zjistíš, že mám opět pravdu.

Na sportovní akce jezdím, i závody, srazy Amerik i ST/RS, ale charakterní 3 válec jsem tam ještě nikdy neslyšel.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 17:27
Re: Topspeed
Takže už ne vyšponovany, ale vyšponovanějši a couvej dal. A ja nemusim patrat ja docela vim jak to je, ale evidentně neviš jak je to v tvojem připadě respektive u 1.6EB jinak bys tu nekopal jak male dětsko.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 20:34
Re: Topspeed
Samo, že vím, je tam trubka od motoru, zvukový kanál. Dá se snadno zadělat (symposer delete), nebo dát sportovní sání a pak to jsou fakt zajímavé zvuky do kabiny skoro jak v závodním autě :-) . Podobný sytém jako roky používá Porsche. Pasivní.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 20:48
Re: Topspeed
No tak pak v čem je problem. A jestli si tedy zjišťoval jak je to teď a jake jsou reakce od těch co to měli možnost slyšet tak opět v čem je problem. To neni jak u FR peugeotu nebo renaultu, že si do repraku pouštiš nějake verze falešnych zvuk, ktere zněji opravdu umělohmotně.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 23:28
Re: Topspeed
Jenže nová Fiesta ST má už jiný systém, podobný tomu, co mají Frantíci. Upravený reprákama uvnitř... říkají tomu Electronic Sound Enhancement. ;-\
Avatar - miromen
25. 5. 2018 00:01
Re: Topspeed
Je snad rozdil měnit charakter zvuku a nebo jej pouze posilit/zvyraznit tak jak se to pravě děje i za pomoci toho zvukovodu.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2018 21:18
Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
lepší než čtyřválec.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - speedfred
23. 5. 2018 22:02
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
pionér vyderžaj!
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 23:13
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
.... až přidělají zpět zase jeden válec. ;-) :-)
Avatar - CHerokee
23. 5. 2018 23:45
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Jasné, stejně jako 6 válec je lepší než 4 válec a 8 válci dáš v S Klasse přednost před 6 válcem. Přesto nám výrobci v Evropě stále rvou menší motory a přesvědčují nás, že je to pro naše dobro...a zvuk, pustí se z repráčků a viva, novináři to budou ještě oslavovat.
24. 5. 2018 05:46
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Pretoze do mesta a raz rocne k moru potrebujes zasadne R6/V6 alebo V8, najlepsie rovno V12
Takych tiez par poznam, potom sa veeeelmi v servise cudovali kolko bude stat oprava, lebo vsak on chodi len tu za humno do vedlajsej dediny balit 14ky. Mimochodom kolko ze si tych V8 S-klasse uz novych nakupil? Lebo najviac placu ti, co sa ich to tyka najmenej.
Inu zvuk motora - pridu elektromotory, vselijake verzie hybridov a nebude pocut nic. Repracik je tam len pre aktualnu generaciu "petrolheadov", ktori si motor bez "spravneho" zvuku nevedia predstavit - o 20 rokov sa budu buduci vodici cudovat, naco tam taka zbytocnost je a naco je vobec dobra(pripadne si cez aplikaciu stiahnes zvuk V12 a nebudes riesit) Tak, ako sa dnes trochu mladsi cuduju, preco na smartfone je ikonka zdvihnutia hovoru v symbole sluchadla - kedze klasicky telefon nikdy nevideli.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 13:26
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Jezdil jsme nějakou dobu služební S 500. Momentálně mám v garáži taky 8 válec, jen jiné značky. Především do města ani mimo něj nepotřebuješ tří válec. Pokud nemyslíš motocykl Triumph.

Sám jsme petrolhead a miluju vše, co voní benzínem. Prvni elektromobil byl udajne vyroben v roce 1835.
V roce 1979 byl demonstrovan dobijeci li-ion clanek. V roce 1992 zahajuje Sony vyvoj li-ion baterii pro elektromobily. Situace v roce 2017 je celkem známa, máme tu vozy relativně použitelné ve městech a na krátké mimoměstské výlety, s cenovkami, ktere několikanásobně převyšují cenu vozu se spalovacími motory.
Prvni reference o vodíkovém palivovém clanku se objevuji v roce 1838. Prvni stacionarni palivovy clanek byl vyvinut v roce 1939. V roce 1966 vyviji GM Electrovan. V roce 2017 se vedou poměrně složité debaty o tom, zda je realné a ekonomicky únosné provozovat vodíkovou infrastrukturu, existuji komerčně dostupná auta na vodík, která mají podobný cenový problém jako bateriové elektromobily.
24. 5. 2018 14:22
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Mna nezaujima za co sa povazujes, pretoze mi je to uplne jedno. Stacilo ten traktat skratit, ze teda si si za vlastne nekupil ziadnu novu V8.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 15:56
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Ale vždyť ses na to ptal, mám už v garáží vlastní 8 válec, koupený jako nový.
24. 5. 2018 16:47
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Ok, zle som to pochopil.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 17:27
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Já netvrdím, že každý má jezdit v 8 válci denně do práce. Ta doba už končí i v USA. Ale rvát všude 3 válce, a to doslova, to se mi fakt nelíbí. Ještě bych to bral i Škodě Citigo, ale ne v SUV, sedanech střední třídy nebo sportovních vozech. Zvláště s přihlédnutí k tomu, že 1,6 ecoboost i 2,0 atmo v předchozích verzích Fiesty ST byly skvělé!
Avatar - Blue Sun
24. 5. 2018 09:16
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Co třeba porovnávací test malých TSI? Litrovka tam porazila dvanáctistovku.
Nebo porovnání Karoteq, kdy litrové TSI bylo lepší, než patnáctistovka?
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:20
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
1.0 proti 1.2 asi jo. Na tu Karotku úplně nevěřím, i když o 1.5 už jsem slyšel víc rozpačitých ohlasů. Podobně jako úplně nevěřím, že je litrová Astra lepší než 1.4...
Avatar - Blue Sun
24. 5. 2018 09:23
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Ta Karotka byla přímo tady, jestli se nepletu. Nebo na sesterském AR? Každopádně 1.5 dost sepsuli, naopak litr vychválili.
Na tu patnáctku čtu prakticky všude jen samou kritiku.
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:29
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Čtu kritiku ve smyslu že 1.4TSI byla živější, 1.5 že je taková ospalá, spíš motor na pohodu... ale oproti 1.0TSI je 1.5 rychlejší, což bylo i v tom testu.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
24. 5. 2018 09:54
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
V suchých číslech jo, jenže v reálném provozu to tak nebylo a navíc za cenu výrazně vyšší spotřeby (skoro o litr).
Avatar - Emel
24. 5. 2018 10:05
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
Pocitově to tak možná nebylo, třeba díky kratším kvaltům má občas člověk pocit jak to hezky jede... já si vzpomínám na Saxo 1.0i Sport.... héén, héén, héén... člověk tam nasázel 1-3 v rychlém sledu, auto řvalo... a na tachometru 60 :-) . V tomhle já věřím spíš těm číslům.
Avatar - Jaros71
24. 5. 2018 10:10
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
TŘÍVÁLEC TAM JEZDILI NA DÁLNICI 120 KM/H... 8-s
Osobně jezdím mezi 140-150...a tam už bude sakra rozdíl , motůrek bude řvát a naložený pojede za víc..
1.5 TSI je lepší volba..a nejlepší je stále diesel 2.0 TDI a je klid..jedete za 5l/100 :-)
Mezi 6-7 l když diesel trápíte nad 150km/h.
:-)
Avatar - Machýrek
25. 5. 2018 07:29
Re: Zatím jsem neviděl test, kde by byl tříválec
S tim rvoucim moturkem byvavalo. Soucasne trivalce nejsou ve vyssich otackach hlucne o nic vic, nez čtyř a vicevlace, spis naopak. Konkretne jsem trivalec zkoušel BMW a jeden jezdím s VW, v obou případech v rychlostech k nad 150 km/h jsou nečekané tiche.
23. 5. 2018 23:57
Tříhrnek?
Dle mého tříválec do estéčka nepatří, ale nechme trh, nechť rozhodne.. Osobně bych se bál výdrže a toho, jak se k problému pak Ford postaví viz. Focus RS.. Naštěstí zatím je dost alternativ..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - shone9522
24. 5. 2018 06:13
Re: Tříhrnek?
Nevím co myslíš tím Focusem RS? Ford přiznal že se při montáži zaměnilo těsnění motoru z Mustanga a následně svolal všechny RS kterých se to týkalo na servisní akci.
24. 5. 2018 15:06
Re: Tříhrnek?
Ano, to přiznal, ale jak dlouho to trvalo? A ze začátku se mu do toho vůbec nechtělo..
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 16:13
Re: Tříhrnek?
Jim docela trvá, než se rozhýbou, bohužel. Sami sebe poškodili, RS je fantastické auto.
24. 5. 2018 06:30
Skvěle...
...samozřejmě, že radši točivý tříhrnek s charakterem a špičkou než výkonově plochý čtyřválec. Proti zvuku se nedá nic namítat, objem válců je ideálních půl litru.
K tomu precizní převodovka a podvozek odalděný tak, aby z posádky i v malém hatchi nevytřesl duši.
Proti ST nemám žádnou výtku, tím spíš, když i jako novinka má velmi pěknou cenu :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
24. 5. 2018 07:18
Re: Skvěle...
Čeroký řikal, že tříválec nemůže být dobrý motor už z principu. A to je ňákej vodbornik, takže ty a motoráří Fordu jste úplně mimo. >:D ;-)
24. 5. 2018 07:22
Re: Skvěle...
Mě se to auto líbí a manuál v něm by mi asi seděl víc než dvouspojky konkurence.
Avatar - Ozzman
24. 5. 2018 08:59
Re: Skvěle...
A víš proč to říkal? Protože Mustang V8.... >:-[] >:-[]
24. 5. 2018 08:09
Re: Skvěle...
:yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:12
Re: Skvěle...
Ale jo, podle testu to vypadá dobře. Trošku mi vrtá hlavou ten vypínací válec, to mi přijde vzhledem k zaměření auta jako zbytečné kurvítko navíc.

Cena záleží na tom co chceš... pokud chceš třídvířko s manuálem, tak je cena ok... a je super, že tu vůbec tahle kombinace je.
Avatar - praděda7
24. 5. 2018 09:49
Re: Skvěle...
Vypínání válce je nutné k tomu, aby "uspokojili" ouředníky z Bruselu........ >:-[]
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 23:29
Re: Skvěle...
Ale vždyť to jiné podobně orientované vozy nemají...
24. 5. 2018 07:37
To je plaču...
Fakt nechápem tie náreky. Nechceš trojvalec, nekúp. Výhoda štvorvalca je v kultúrnejšom chode (nutné pri športovom zameraní auta?), vraj lepšej spoľahlivosti (jedna pani povedala), väčšom výkone (čo nie je pravda). A jasné, netreba zabudnúť na podradný image motora, ktorému odrezali jeden valec...
Ale zamyslel sa niekto nad možnými výhodami? O valec menej = o kopec pohyblivých častí menej, kratšia kľukovka, menej ventilov, menšie riziko poruchy. Menej pohyblivých častí = menšie odpory, motor môže ísť ochotnejšie do otáčok, čo je tiež skôr pozitívom, nie? Dostatočný krútiaci moment a výkon poistí turbo, motor môže točiť viac, menej valcov znamená aj menej chladiacich kanálov a účinnejší chladiaci systém s menšími stratami na výkone motora. Nakoniec trojvalec bude aj o niečo ľahší ako štvorvalec, čo tiež hrá do karát.
Takže až na zvuk a zvyk uznávať motory "len od 4 valcov hore" sa trojvalec v reále ako výhodná voľba.
Rozbalit vlákno
23
24. 5. 2018 08:05
Re: To je plaču...
Este maly dodatok: + mozu byt vecsie valce, vecsie piesty, robostnejsia konstrukcia, lepsie dimenzovanie

Ale samozrejme stvorvalec, ktory este navyse moze mat vypinanie dalsich valcov, musi byt lepsi - lebo "z podstaty/principu/od prirody/lebotopisalinaautofore".
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:25
Re: To je plaču...
Tomu by som vôbec neveril. Ak by menší počet súčiastok využili na robustnejšiu konštrukciu, zrejme by mal rovnakú hmotnosť, ako ten R4 a nemohli by sa pýšiť úsporou hmotnosti, emisií a paliva. Treba si uvedomiť, že automobilky neprechádzajú na trojvalce preto, aby zákazníkovi uľahčili život a znížili výdavky na servis, nie, tu nejde o 3 sviečky namiesto 4, ale len a len o emisie. Snívať o lepšom dimenzovaní R3 oproti R4 je naivita.
24. 5. 2018 10:58
Re: To je plaču...
Hovorim, ze moze byt, nie ze automaticky je. A ani som nikde netvrdil, ze automobilka netaha za kratsi koniec. To ale neznamena, ze sa neda vyrobit dobry R3 motor - Ford aj PSA su toho dokazom. A tvrdosijne zastavat nazor, ze R4 bude vzdy lepsi ako R3 je len cista zadubenost.
24. 5. 2018 09:07
Re: To je plaču...
este trojvalce sa lepsie preplnuju ( neprekryva sa faza vyfuku ako u stvorvalca ) takze turbo u nich vydrzi dlhsie ;)
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:15
Re: To je plaču...
Že může točit víc je podle mě dost odvážné tvrzení. Obecně má tříválec větší problém s vyvážením, ale ve finále to ani u jednoho motoru žádný limit pro otáčky není, tím je spíš mechanismus ovládání ventilů.
24. 5. 2018 09:39
Re: To je plaču...
Tak konkrétne toto nemám zo svojej hlavy, aj keď na zdroj si už asi nespomeniem. V princípe trojvalec je vzhľadom na menší počet pohyblivých častí ale vpodstate rovnakú konštrukciu ako majú väčšie motory robustnejší a má predpoklad lepšie znášať vyššie zaťaženie.
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:21
Re: To je plaču...
Presne to som chcel napísať, nejaký súvis medzi počtom valcov a točivosťou motora nevidím. Skôr to závisí od konštrukcie či tvaru spaľovacieho priestoru (poddštvorcový motor s kratším zdvihom je v princípe točivejší ako dlhozdvihový/nadštvorcový) a iné faktory.
24. 5. 2018 11:39
Re: To je plaču...
Vo vseobecnosti na to nie je dovod, kedze max. otacky zavisia od sil posobiacich na kluku a ojnice a ich materialu (rychlost piestov => zdvih a ich hmotnost) a resp. riesenie otvarania ventilov ako druhy limit.

Na druhej strane pri tychto malych motoroch s dlhsim zdvihom sa to da pausalizovat. Ako postupne klesa objem valca k 300ccm, tak sa prejavuje vyhoda 3 piestov miesto 4. Pre nejaku 1.2 je 4 valec nezmyselny luxus. U 1.5 je to tak na pol ceste.

Vyvazenie by nemalo limitovat otacky skor ochotu vytacat sa.
Avatar - Emel
24. 5. 2018 12:09
Re: To je plaču...
V obecné rovině... čím vyšší otáčky, tím větší důležitost má vyvážení. Ale jinak může klidně jednoválec točit 10t...
24. 5. 2018 14:25
Re: To je plaču...
Vyvazenie jednotlivych dielov urcite, aby sa to nerozpadlo, ja som skor myslel vyvazenie motora ako celku - teda to co vnima vodic.

Hmotnosti komponentov su este dolezitejsie, motorky bez problemov tocia 15t ot. a viac, modelarske jednovalce aj 40 tis otacok. Ale samozrejme su to male motory s lahkymi komponentami vo velkosti automobilovych motorov to nezvladnu pouzite materialy, osobne typujem prasknutie kluky.
Avatar - Lackey
24. 5. 2018 09:55
Re: To je plaču...
Samé výhody oproti 4valcu + Uspora 1 kusa zapalovacej sviecky.
Avatar - Jaros71
24. 5. 2018 10:16
Re: To je plaču...
Tříválec je na prd...a konkurence má čtyřválcové slušné motory.. 8-s
Tohle u Forda fakt nezvládli.. :no:
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 16:24
Re: To je plaču...
Souhlas. Zvláště s ohledem ke konkurenci, kde motory šly spíše objemem nahoru. Ukážou prodeje.
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:37
Re: To je plaču...
Zdá sa, že sa tento trojvalec podaril a že ST s ním bude pekné zvezenie. Ale teraz by som nepaušalizoval, že R3 je vlastne lepšia voľba ako R4. Nevýhody stále prevládajú, len v tomto konkrétnom prípade sú potlačené vysokým výkonom a krútiakom (tu iste nemožno porovnávať s HTP), veľkosťou a zameraním auta (ako píšeš, hrubší a výraznejší zvuk R3 je v športovom aute skôr výhodou než nevýhodou).
Možno by to chcelo porovnať head to head novú Fiestu so starou ST200 (predsalen štandardná stará FieSTa výkonovo zaostáva), najmä so zameraním na motor a jeho dynamiku, vlastnosti a charakter. A tiež si treba uvedomiť, že napr. zvuk tohto trojvalca je prikrášľovaný jednak výfukom (tuším s klapkou?), jednak zvukom v reprákoch. Ak by stará Fiesta mala rovnakú "výpomoc", možno by znela rovnako dobre, naviac s pridanou hodnotou kultivovanosti pre tú pokojnejšiu jazdu.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 10:50
Re: To je plaču...
On ten zvuk je zesilovan už u předchudce a stejně tak je tomu i focuse ST či RS a dokonce i u běžnych variant a ford tohle umi velice dobře což zdaleka nebyva pravidlem.
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:53
Re: To je plaču...
Ale ja nemyslím ten rezonátor, čo mal už Focus ST aj minulá FieSTa, ale výfuk s klapkou a dofarbovanie zvuku cez repráky. Hlavne ten výfuk spraví sakra veľa, tiež mám klapkový výfuk a je to výrazný rozdiel, keď je klapka otvorená a zatvorená.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 11:00
Re: To je plaču...
Jasně teď to vzali určitě dukladněji a vic si s tim pohrali, ale jen jsem chtěl řict, že u předchudce se zvukove kulise taky dopomahalo.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 23:34
Re: To je plaču...
Pouze sympozerem - trubkou od motoru. Nikoliv vymyšlenm zvukem z repráků.
Avatar - miromen
25. 5. 2018 00:09
Re: To je plaču...
Tim sympozerem mužeš stejně jako přes ty repraky změnit dost odlišně zvuk, ale stejně tak mužeš charakter toho zvuku zachovat jen ho zvyraznit/zesilit což je připad jak předchoziho st tak i součastneho.
24. 5. 2018 19:33
Re: To je plaču...
Trojvalec nemusí byť lepšia voľba, ale nie je dôvod ho vopred odpisovať ako horšiu voľbu voči štvorvalcu.
24. 5. 2018 15:08
Re: To je plaču...
Z tabulky mi nevychází, že ST by mělo kvůli tříválci nějakou malou hmostnost..
24. 5. 2018 19:34
Re: To je plaču...
A aký rozdiel by si očakával, 50 kg? ;-)
Avatar - Ozzman
24. 5. 2018 09:02
Královna malých aut
Vypadá skvěle, jezdí skvěle, ale.... proč není 5dv? Nemohu si pomoci, ale 5dv Fiesta vypadá lépe, je vyváženější. Jinak :yes:

Jsem zvědav na slabší varianty 1.5EB ve Fokusu...
Rozbalit vlákno
14
24. 5. 2018 09:06
Re: Královna malých aut
Ale ona Fiesta ST ....je i 5D ;-)
Avatar - Ozzman
24. 5. 2018 09:16
Re: Královna malých aut
Počkej, fakt ? Já ji nikdy nikde neviděl... tak to je ode mne epic fail >:D
Avatar - Emel
24. 5. 2018 09:18
Re: Královna malých aut
V článku se zmiňuje příplatek 15t za 5D.
Avatar - Ozzman
24. 5. 2018 09:19
Re: Královna malých aut
Už jsem zagooglil... ta se mi líbí více :-) Díky, jsem holt nepozorný... A v končící generaci se Fiesta ST u nás jako 5d prodávala ?
24. 5. 2018 09:31
Re: Královna malých aut
Jasné..i končící generace byla 5D ....holt i mistr tesař se utne ;)
Avatar - Emel
24. 5. 2018 10:00
Re: Královna malých aut
U nás ale podle mě ne... aspoň teda ke konci.
24. 5. 2018 10:18
Re: Královna malých aut
Ale jo byla od zacatku jak 3D tak 5D ....a tech testu co probehlo :-)
Avatar - Emel
24. 5. 2018 10:40
Re: Královna malých aut
Když jsem vygooglil ceník, tak tam je ST jen jako 3D... ale tím neříkám, že to tak bylo, o Fiestu jsem se nijak moc nezajímal.
[odkaz]
24. 5. 2018 10:45
Re: Královna malých aut
[odkaz]

pomalu ve vsech testech v cr byla jako 5tidvirko >:D
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:38
Re: Královna malých aut
Určite nie, myslím, že 5-dverová FieSTa bola len v USA.
24. 5. 2018 10:49
Re: Královna malých aut
Kuš...jedna jezdí okolo vesnice kde bydlím >:D
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:51
Re: Královna malých aut
Tak som sa zjavne mýlil, uznávam.
24. 5. 2018 10:58
Re: Královna malých aut
Ale ze zazčátku to byla jen 3D..postupně to rozšířili....v prvních testech se uvádí jen 3D
edit:
viz zde
[odkaz]
Avatar - miromen
24. 5. 2018 09:39
Re: Královna malých aut
Mě se pravě vice libi 3 dveřove provedeni, ktere je z boku dynamičtějši. Každopadně celkově nova fiesta žaden zazrak, zepředu velice fajn, ale třeba s tim zadkem nějak nevim, dost usedly i diky tuctovym světlum což je oproti předchudci škoda. Ale interierem se mi dosti zamlouva jen u ST škoda, že jej vice neodlišili a vlastně to same se da řict o exterieru.
24. 5. 2018 09:41
Fiesta ST
Objednáno :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jaros71
24. 5. 2018 10:17
Re: Fiesta ST
S motůrkem do sekačky? >:D
GRATULACE ! >:-[]
24. 5. 2018 10:33
Re: Fiesta ST
Ktera ze sekacka ma patnactistovku motor?
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:39
Re: Fiesta ST
Kosačka s 200 koňmi, to by som si rád zajazdil. ;-)
24. 5. 2018 10:19
Re: Fiesta ST
Tak mnoho stastnych km...a pak sup recenzi na moje.auto.cz at se pokochame ;)
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:40
Re: Fiesta ST
Gratulácia. Kedy máš dodanie?
24. 5. 2018 11:05
Re: Fiesta ST
Konec cervna, predbezne.
24. 5. 2018 10:38
paradox
ja kritizujem trojvalce kade chodím, ale v st by mi nevadil, lebo tam sa ten rapotavý zvuk hodí, pokiaľ má slušný objem, 1,5 je ok a výkon, bral by som. Viac mi vadia 3 dvere, z autobusu neurobím kupé tým, že vyhodím zadné dvere, ktoré potom chýbajú. Fiesta vyzerá chrumkavo dizajn aj technika.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
24. 5. 2018 10:42
Re: paradox
Som na tom rovnako, 3-valce haním, ale tento sa zjavne vydaril a v prípade malého hotheču to beriem.
Btw. FieSTa je aj 5-dverová, takže tu Ti nemá čo vadiť: [odkaz]
24. 5. 2018 11:08
Re: paradox
to mi ušlo, dobrý ťah od fordu
Avatar - Londonbridge
24. 5. 2018 16:02
Re: paradox
5 dverova je fajn len skus zabuchnut tie zadne dvere a mozno ta prejde chut objednat 5 dverovu Fiestu... To buchnutie zadnych dveri silno pripomina Favoritacke dvere myslim tym ten plechovy zvuk...Viem o com hovorim manzelka ma 5 dverovu Fiestu aj ked nie St ale tie zadne dvere to je tam ako nasilu namontovane cely mechanizmus otvarania a zatvarania a zvuk to treba vyskusat...
24. 5. 2018 16:55
Re: paradox
tak na mojom svišťovi to tiež neznie ako keby som zatváral S klasse, ale treba vyskúšať samozrejme všetko
24. 5. 2018 19:18
Re: paradox
Kvuli zvuku zavirani dveri nekoupit auto ? To jako fakt ?
Avatar - miromen
24. 5. 2018 19:40
Re: paradox
Přijde mi, že jak předek tak zadak jsou uplně nastejno a na segment B dost v pohodě. Rozdil muže byt u vybavovych stupňu. Spiš oceňuji, že ford dava 3 stupňove panty a tušim se to tyka i nove fiesty.
Avatar - Londonbridge
24. 5. 2018 19:46
Re: paradox
To nie,kupil som ho za cca 18 000 euri myslim ze tie zadne dvere mohol Ford zvladnut lepsie za tie grose. Stara generacia nemala ani odkladaciu kapsicku na zadnych dverach...a aj inde v interieri velka bieda. jedine co ma Fiesta su jazdne vlastnosti a celkom OK design. Interier je len kompromis a kufor je asi v triede najmensi tak s tym nakupom opatrne inak mas nakupne tasky na zadnych sedadlach. inak v UK za to vyvalis kludne 20 000 libier a viac ak poctivo zoberes Titanium vybavu a doskrtas ostatne stvorceky...Ako druhe alebo tretie auto je to fajn.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 20:52
Re: paradox
O tom to pravě je, že tahle třida často slouži jako až dalši vuz a ne jako ten hlavni a pokud vlezeš o segment dolu tak to je prostě o kompromisech a ford rozhodně neni ten ktery by lamal nějake prostorove rekordy spiš naopak.
Avatar - miromen
25. 5. 2018 19:13
Re: paradox
Tak ja nevim, ale dnes jsem vyzkoušel zavirani u fiesty a to u vybavy Trend a za to by se nemusela stydět ani o třidu větši auta. S favoritem to nema vubec nic společneho a navic jak předni tak zadni dveře jsou na stejne urovni.
Avatar - Delfin2
24. 5. 2018 14:02
ST
3valce mi nepasujú, ale vo Fieste ST by som ich bral. Vyzera to na vydarene auto podľa videí. Cena je rozumná zamna 3dv., manuál, :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 16:16
Re: ST
Jen dokud nezkusíš předchozí generace 1,6 ecoboost nebo 2,0 atmo. Do této třídy sportovních vozů takový motor nepatří.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 16:30
Re: ST
Od toho kdo by tu měl či neměl zkoušet si tu předevšim ty a určitě bych to v tvojem připadě raději nedělal, aby si nahodou nezjistil ja si mimo a i přesto tu jak přes kopirak dal placal tu svou moudrost udajneho petrolheada. Mam dojem že ty ten benzin piješ.
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 17:29
Re: ST
Jasně, že jo a čůrám olej ;-) . Ford mě pozval na ofiko testování, pokud to bude na dráze, tak si ji pojedu vyzkoušet, abych měl přímé srovnání. Nicméně tříválec ve sortovním voze je z principu špatně.
24. 5. 2018 19:17
Re: ST
Tak udajne mel 1.0 EB a musel to prodat, prej to bylo neco hroznyho.
Jak rad bych mu veril, ale nejak to proste nejde.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 19:37
Re: ST
Něco jsem zaslechnul a to několikrat a ještě k tomu na vicero mistech zřejmě nějaka ozvěna teto osvěty. A udajně se těch 100 koniku s 1.6EB o 200 ořich neda vubec srovnavat.
24. 5. 2018 19:48
Nová Fiesta ST
No shodou okolností jsem dnes byl v autosalonu FORDu na Ořechu a na novou Fiestu tam potkal a musím říct, že to je celkem paskvil - vizuálně malé úzké auto velmi ošklivými předními světly i podle mě nepovedeným tvarem nárazníku = vypadá jako chameleon. Navíc k tomu jen 3hrnky, zoufalost moderní doby. Koupit si sportovní model s 3hrnky chce hodně odvahy...

No nic, naštěstí tam stál nádherný šedý Mustang GT 5.0 a hned za dveřmi venku Ranger - poslední normální modely Fordu :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
24. 5. 2018 20:43
Re: Nová Fiesta ST
Mustangy jsou zkrátka parádní, souhlas. Já měl půjčenou novou Fiestu na 14 dní 1,0 EB. Zvenku mě nenadchla a ani neurazila. Interiér pěkný. Motor nic moc, utrápený, divný zvuk a velký vliv měla zátěž. Nad 80 to moc nechtělo zrychlovat. Fakt jen do města. Navíc mě zklamala gumový převodovka, ale to se těžko srovnává, ST je jiná liga.

Ty tříválce tu obhajují jen ti, co si je koupili a nechcou být za trotly. Já tu chybu u manželčina vozu před 2 lety taky udělal. Podruhé už fakt ne.
Avatar - miromen
24. 5. 2018 20:55
Re: Nová Fiesta ST
Koukam normalni nadpis a pak popis jako by se jednalo o nějaky produkt z mlade boleslavi, brrr až mě orosilo. Jinak doufam, že sis ty "normalni" modely u fordu vychutnal jinde už tu možnost prakticky nemaš.
24. 5. 2018 21:25
Re: Nová Fiesta ST
No pro mě je “nová” Fiesta celkem zklamání. Zaprvé je to vlastně spís FL a navíc nepovedený, ceny šly nahoru a motory jen 3hrnky... No, tím vypadává z role kandidáta na výměnu mého třetího “městského” auta do rodiny ;-)

Jo, ten Mustang je prostě paráda, člověku poskočí srdíčko a na tváři se vyloudí úsměv :yes:
Avatar - miromen
24. 5. 2018 22:00
Re: Nová Fiesta ST
Jo tak to mě taky docela nemile překvapilo, že po takove době přišla pouze s evoluci, ale jinak se vzhledem nemam problem, předek paradni až tedy na konzervativni zadek.Jinak diky tomu jak se druhe polovičce libi nova C3 a mělo by to byt vyhradně auto pro ni tak je to jasny kandidat. Jako společne druhe auto by to byla jasně pravě fiesta. No a pokud jako jedine tak zde je pouze jedine auto, ktere by připadalo v uvahu a to konkretně polo gti.
Jinak o mustangu jsem važně uvažoval na OL, ale pouze na 1r. Jenže to bylo prakticky nemožne nebo za až nesmyslne častky takže z toho sešlo.
Avatar - Jopino
27. 5. 2018 12:48
Active
A "outdoorová" verze Fiesty nevypadá taky nijak špatně

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
27. 5. 2018 14:48
Re: Active
Nevypadá špatně a tenhle kousek má navíc skvělé UHP pneu (Michelin PS4).
CrossPolo končí, "CrossFiesta" přichází...
Avatar - holden2
31. 5. 2018 20:17
mne by zajimalo
proc ma Macho na makovici v lete kulicha
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2018 14:33
Turbo to je technologie!
Turbo dokazalo udelat z naftovych aut pro dedky skrbliky "sportovni" sedany pro prachace a podnikatele (v ojetinach potom pro pubertaky) a z trivalcu vhodnych do mest zase hothatche se samosforem. Ma poklona.
Rozbalit vlákno
0
2. 6. 2018 10:53
Krátká úvaha asi jak to chodí
Automobilky, hlavně ty, co vyrábí i výkonnější motory pro větší auta, potřebují v Evropě do menších a levnějších vozů prodat plebsu agregáty co s nejmenším množstvím emisí oxidu uhličitého právě proto, aby mohly vyrábět a prodávat i daleko dražší auta s agregáty o větším výkonu s větší produkcí CO2, na kterých mají velkou marži, bez překročení limitů daných evropskou direktivou. Při překročení emisních limitů za automobilku musí odvádět velmi vysoké pokuty EU.
Protože většina lidí při koupi nového auta za částky 350-500 tis. nechce už z principu tříválcové agregáty pod kapotou, a těchto aut v této cenové hladině se prodává nejvíce, tak musí nastoupit pravděpodobně za úplatu "erudovaní" motorističtí novináři a lid přesvědčovat a přesvědčovat.
A pak vznikají celkem komická videa, kde se "tůruje" tříválec a tvrdí se jak pěkný má zvuk....
A o skutečnostech, že na volnoběh stále tříválcové agregáty vibruji i do volantu, při silné akceleraci drnčí a při zatížení duní a vibrují se taktně mlčí, nebo se necnosti tříválců snaží tlumit např. dvouhmotovým setrvačníkem apod.
Je smutné, že motorističtí novináři, pravděpodobně za úplatu, jen preferují tříválcová pozitiva místo objektivních a ucelených informací.
A ještě jeden dotaz do diskuze. Agegát 1:0 EcoBoost má náplň motorového oleje cca 5,5 litru. Nevíte jaký objem má náplň motorového oleje ve tříválcovém agregátu ve Fiestě ST o obsahu 1.798 cm3? Osobně odhaduji že to může být klidně 7 - 8 litrů motorového oleje, který se každý rok musí vylít a nahradit novým. Ekologické tříválcové jednotky Ford EcoBoost v praxi...... :'-(
Rozbalit vlákno
0