Nový městský crossover Lexus UX se sice do prodeje dostane až začátkem příštího roku, my jsme ho ale již nyní mohli vyzkoušet ve švédském Stockholmu a přilehlém okolí.
No zrovna na tu Ravku jsem se byl podívat a když jsem viděl, že kufr nemá ani rovnou plochu, ale je do kopce, tak sem se rozesmál, vždyť tam nedáš ani tašky pro rodinu na obyčejnou dovcu.. A určitě chci, aby mi kufry staly nakrivo v kufru a ještě ležely nad roletku, aby tam každéj viděl, co vezu...
Konečně rozumný příspěvek z tvé dílny a to v podobě zřejmě nechtěné sebereflexe, proč jsi zde za vocase. :yes: Otázka je, zda to vidíš i ty a trochu se zastydíš. Modlím se za tebe.
Nižšie som ti napísal čo vozím pravidelne a prečo by menší bol problém. Skús pochopiť, že nie každý jazdí len sám alebo s prázdnym kufrom. Plne akceptujeme tvoj spôsob pouzívania auta, skús pochopiť a ty iný spôsob a inú voľbu.
Promin, ale ta podlaha je fakt vtipná >:D Jo, klidně k moři, na hory, nebo na cokoliv... SUV téhle velikosti supluje rodinné auto a představa, že tam třeba nedám přípravku jablek, nebo zeleniny, popřípadě třeba neprevezu objemnější zavazadlo, je smutná... Jen ti říkám, jak to je.. Ostatní konkurence to má konvenční a rovnou plochu.. Já osobně kufr používám dost a ne jen k moři a to ty víš.
Koukám, že za chvíli budeš pomerovat i ty kapsičky v kufru pod podlahou, jen aby si byl papírové vítěz, jako to dělala Škodovka >:D Do těch toho naložim.... Třeba 4x12 box, zesilovače, kytary, efekty... Jojo... Není nad objektivitu :-)
Jde o to, že tam ty bedny vůbec nemusíš nakládat, když má kufr prapodivné tvar a nebo počítáš i ty litry pod podlahou... Na to celou dobu narážím a Ravka s křivku podlahou je proto takovým kůrovce mrzákem... Dám ti. Příklad, nenaskladal sem se do papírových 610 litrů u oktavka kombi, ale do 520ti u Mondea mk4 ano...
Nojo tak to asi víš líp = jak se tam nakládaj krabice s bednama a vůbec :-)
Já furt víc myslim na sebe a jak se auto chová a tak = než na to jak se cejtí taška s oblečenim a krabice vzdadu. Ale každej sme holt trochu jinej no ;-)
Příklad že Mondeo má v reálu víc místa než Okta = mi dávat nemusíš = vim
Navíc zopakuju = sme u skvěle jezdícího městskýho UX = a tomu jak to jezdí což chválej napříč redakcema zatim všichni přešli jako naprosto nedůležitý = nejvíc se řeší kufr
Ty navíc u Toyota RAV :-)
Mě se tahle nová generace motorů nebo spíš pohonů Dynamic Force Engines hodně líbí = je asi fakt povedená = sem docela zvědavej na novou Camry atmo 2,5 litr a 208 koní
No a ty holt uvidíš jak tvýmu oku bude vyhovovat kufr [odkaz] ;-)
Pěkný. Vzhledově jeden z nejpovedenějších Lexů. Pokud dostanou kufr na 300l, nebude to už naprostá tragédie, ale jen těžká bída. Docela by mě zajímal důvod mizerných maximálek - chápu, že u EV se můžou přehřívat baterky, ale tady? 130kw a maximálka snad na úrovni neslavné oktávky 1,4MPI 44kw. Beru, že je to v podstatě zbytečný, že s tím málokdo potřebuje jet rychleji, ale stejně....
Nicméně kromě kufru moc fajn auto, teď ještě co bude stát.
Je pěknej, ale tobě nevaděj ani ty plasty okolo kol? Mně se to hnusí, nevím, co je to za šílenou módu to tam dávat. Kufr 300 litrů teď mám, mně by stejnej nevadil, spíš bych řekl, že je důležitá využitelnost a praktičnost - rovná plocha např. po sklopení.
V olympii teď stojí stříbrná X2, a nemůžu si pomoct, s plastama okolo kol, blatníků a na balonovejch kolech se mi líbí víc než ta načančaná v M-Paketu. Já si furt tak nějak podvědomě myslím, že takovýhle auto se má čas od času vzít někam na polňačku umazat od bláta :-)
Budem ešte o kúsok milostivejší ako ty. Relatívne nízka maximálka mi neprekáža, podľa zrýchlenia 0-100 to pôjde obstojne. Ten kufor je ale fakt málo, sám nie som na kufor zaťažený, ale tento by mňa už denno denne zrejme obmedzoval. Tento kufor je in medzi kategóriou fabia, clio atď
Ale čim tě to omezuje? Je to urban car = planeta je posetá velkoměstama a mnohý přerůstaj do megapolí s víc obyvateli [odkaz] než má Česko a Slovensko dohromady ;-)
Tam je tohle auto jako ryba ve vodě = jak to v nějakym testu i pojmenovali
Jezdim autem denně = sakra na co mega kufr? Co tam vozíte? :-)
Napríklad rekreačný šport - 4-5 x za týždeň ľadový hokej - brankár. Nepotrebujem mega kufor, vystačím mi kufor väčšiny hb nižšiej strednej triedy, ale tu by zrejme nebolo použiteľné ;-) . S ostatnou časťou auta problém nemám...
Minulé gs450 mělo hodně malý kufr,naštěstí poslední generace je o hodně lepší,ale stále je tak tak dostačující na "věci",které potřebuje sebou vzít přítulkyně pokud jedeme někde na delší výlet.Tak tolik ke kufru vozidla.
v pocte predanych kusov v eu lexus proste neohuri ale svojich zakaznikov si predsa najde inde... a je ich hodne....
mne ale kusok pride ze zboku je UX skoro ako X2 od bmw [odkaz] .... ale tak ze si auta uz navzajom kopiruju tvary a vsetko sa unifikuje to uz asi nikoho neprekvapi... mne to dokonca viac prave pripomina X2 ako jeho skutocneho brata C-HR ;-)
inak UX je presne nieco ako X2... ani ryba ani rak... ani hatch ani SUV... proste fakt taky "krizenec" ale za mna vacsie NX aj este to vacsie RX su proste krajsie a serioznejsie kusky pretoze skutocne SUVecka sa mi vzdy pacia ako taketo skorohatche hrajuce sa na terenaky :yes:
Kufor luxusnych crossoverov podla US metodiky, ktora pocita plny objem batozinoveho priestoru az po strechu (EU metodika uklada hranoly len po kryt kufra):
benzin UX 200 - 21,7 ft. (kubickych stop), merane od spodku kufra [odkaz]
hybrid UX 250h AWD - 17.1 ft., merane od predelu kufra (pod predelom je este par litrov)
hybrid UX 250h FWD - neponuka sa v US, odhadom necelych 19 ft. (17.1 ft. + 50l pod predelom)
Konkurencia ma podobne hodnoty, Mercedes GLA250 (17.2 ft.), Audi Q3 2018 (16.7 ft.), Audi Q3 2019 (23.8 ft.), BMW X2 (21.6 ft.), BMW X1 (27.1 ft.).
Problem je v tom, ze UX ma nizko horny kryt kufra, preto podla EU metodiky ma menej litrov ako standard (300l vs 400l). Definitivne hodnoty v Parizi zaciatkom oktobra. Priestor v kabine je dostatocny pre 4x180cm a porovnatelny s konkurenciou. Avsak na prazdninove vylety v plnom obsadeni je potrebny stresny box.
--------------
UX exceluje hlavne v nizkej spotrebe a emisiach NOx/castice (benzin bez turba s vysokou tepelnou ucinnostou) [odkaz]
Lexus odhaduje realnu EPA spotrebu pre benzin okolo 7l a pre hybrid AWD okolo 6l (odhad pre FWD 5-6l). Hybrid ma tu vyhodu, ze spotrebu 5-6l si udrzi aj v meste. Konkurencne turbovstreky/diesle maju pri podobnom vykone priblizne o liter vyssiu kombi spotrebu (diesel 7l, benzin 8-9l) a vyssie emisie.
Priklad spotreby z TopGear: hybrid UX250h AWD, Stokholm a okolie, eko jazda 65.7mpg (4.3l), dynamicka jazda 34.4mpg (8.2l) [odkaz]
Pozn: Lexus sa zatial nevyjadril, ze konci s CT200h, predaje su zastavene len v US
Tak přiznejme si, že počítat objem kufru po střechu je stupidní. Nebo ty vozíš v kufru pevnou přepážku za zadními sedadly, vysokou po strop?
To mě zrovna u amíků překvapuje. Mají zřejmě reálnější crashtesty, reálnější měření spotřeby, a stupidní měření objemu kufru.
Mmch, X2 má 470l.
Kto uklada male hranoly do kufra podla VDA EU? Nikto. Kazdy vyplna objem ako sa da. A o tom je US metodika, pocita plny objem kufra. A az po strechu, pretoze sa to da vyuzit v pripade potreby.
Jednoducho, hatchbacky a SUV maju vyhodu vacsieho kufra voci sedanom, pretoze sa kufor da vyuzit az po strechu. Z EU udajov sa tuto vyhodu nikto nedozvie.
Mě nezajímají hranoly. Mě zajímá objem kufru po plato. Nakládat bagáž po strop je jedna z možností, jak i při menší nehodě zabít sebe nebo děti vzadu. Že se v EU měří s hranoly nikde neobhajuju, ale kufr po strop je mi v 98% případů totálně k ho.vnu.
O co ti ide? Zatial nevieme vysledne EU hodnoty pre UX. Vieme len US specifikacie, kde benzin UX200 ma po strop vyse 600l (21.7 ft.), podobne ako X2 (21.6 ft.). Sedadla maju rovnake, ak vyberieme plato, tak po hornu hranu sedadiel nalozime priblizne rovnako.
Ak chce niekto nakladat az po strop, tak si domontuje deliacu mriezku, hodi sa to aj pre prevoz psa. Na velke vylety stresny box, atd.
Diskutujeme tu pod autem, kde vyrobce tvrdi, ze zvetsi objem na 300l. A ja napsal, ze je to malo. O co jfe tobe? Tahas sem x2, ktera ma kufr o 50% vetsi. To hovori za vse. Ze ti takovy kufr staci ti neberu, my ho vyuzivame a nestacil by nam.
Opravim Ta, v clanku sa pise "minimalne 300l" a to sa zrejme tyka hybridnej stvorkolky UX250h AWD, pretoze ma elektromotor aj na zadnej naprave.
Benzinova UX200 by mala mat kufor vyse 400l, pretoze pod predelom kufra je 130 l, vid. 614 l (21.7 ft., UX200 od podlahy po strechu) - 484 l (UX250h AWD od predelu po strechu). Hybridna UX 250h bude niekde medzi, pod 400l. Mimochodom, hybridna Toyota C-HR ma 377 l.
Inymi slovami, zbytocna panika, treba pockat na vysledne hodnoty.
Unicorn reagoval na mě. Já jsem auto pochválil, a přidal dvě konkrétní výtky.
Jestli je to ty trotle "boj proti", jak pak nazvat tvou fóbii z Audi, potažmo VW?
Přečíst si od tebe na jejich adresu něco konstruktivního je vzácnost na úrovni konjunkce všech planet sluneční soustavy.
Stejně jako uznání jakékoliv kritiky na Toyotu/Lexus.
Je Lexus méně dynamický, než stejně výkonná konkurence? "Kdo by závodil na semaforech."
Má Lexus kufr na úrovni aut minimálně o třídu menších? "Co by jste v tom kufru chtěli vozit?". Na co vlastně kufr, a na co motory nad 60kw. I ty zvládnou maximální povolenou rychlost.
Bože jak jsem se kdysi mohl zastávat takovýho ...... 8-s
Na co motory nad 60kW = vidíš třeba na tomhle autě = i ve městě 130kW neni od věci
Na Audi mám podobnou fóbii jak tomu řikáš = jako Vaculík. Vadí mi neuvěřitelný technický a konstrukční chyby. Na Lexusu a Toyotě se mi líbí = tak trochu přesnej opak. Souvisí s tim třeba i přístup k problémum = jak se chová koncern když má nějaký malinký problémy = třeba s rozvodama = víš sám. Japonci maj tak trochu opačnej přístup [odkaz] kvůli 1 autu kde se sešlo několik věcí a nic se nestalo = radši svolaj milion aut
Velikost zavazadelníku = prostě neni priorita. Pro typickýho majitele je prostě důležitější to ticho a kultivovanost a účinnost pohonný soustavy nebo komfort a sladění celýho auta samozřejmě kvalitní sezení a zpracování. To že to mimořádný chování na který všechny recenze upozornily = absolutně neřeší a nikoho nezajímá = narozdíl od kufru = je docela smutný. Že je v takovymhle autě kufr menší než v Oktě = je a bude většině reálnejch majitelů u zadku. Svět je trochu jinde = a bohužel přes období masivního růstu naší ekonomiky v posledních letech = se nám dík velmi špatnýmu vedení státu = už zase spíš vzdaluje
Bože = kdysi si používal hlavu = víc než dneska? :-)
Tak aspoň někdo ví, co přesně lidi potřebují. A hlavně co nepotřebují.
Pokud auto nemůže být pohodlný a tichý, a zároveň mít smysluplně velký kufr, tak to potom jo, to je jiná.
Ty to víš taky = chceš z nějakýho důvodu velkej zavazadelník = a vyšlechtěný vlastnosti auta tě až tolik neberou = tak prostě [odkaz] a její luxusnější dvojče = nejsou pro tebe
Smysluplný je nesprávný adjektivum = pro typickýho kupce = to smysluplný spíš bude
Když potřebuješ obří kufr = sou tu jiný auta = typicky třeba Škodovky
Nevšimol som si, že by tu niekto písal o obrovskom kufri.Zásadným problémom je, že všetko súdiš podľa seba. Ty nepotrebuješ - ok, ja nepotrebujem - ok, ale okolo nás je tu ďalších x s inými potrebami....
U mimořádně nadstandardně = postavenýho a jezdícího městskýho auta :-)
Tomu co je u luxusnější verze [odkaz] všude v testech vypichovaný = ultratichej pohon s vynikající účinností, komfort jízdy, sedadla atp. = se nikdo nevěnoval. Kufr to přebil :-)
Je ok že máš jiný potřeby = ale tak si nestěžuju = že sportovní kupé má menší kufr než kombík žejo? ;-)
tak pozeram na tu tabulku tak sa zamyslam nadtym preco brat hybrid FWD, ked klasika ma viac krutiaceho momentu, vyssiu maximalku, o sekundu a pol horsie zrychlenie na 100, a cca o liter a nieco horsiu spotrebu, pricom predpokladam ze vyrazne nizsiu cenu?
Precital som viac recenzii, vacsina odporuca hybrid. Ma dynamickejsie spravanie v meste vdaka momentu elektromotora (cca +200Nm/100k).
Podruhe, spotreba v meste je priblizne o 3l nizsia. Cely pohon je tichsi a plynulejsi. Klima bezi z baterie aj pri vypnutom spalovaku. Nizsie emisie, menej problemov v buducnosti na STK atd. Udrzba lacnejsia cca o 20-30% (pneu/brzdy sa opotrebuju menej).
Vyssia odkupna cena. Cena v DE ma byt od 33.000 Eur s pomerne vysokou vybavou, hybrid je vacsinou o 2.000 Eur drahsi.
mne sa osobne najviac paci asi to jeho kupatko LC .. to mi pride ako fakt bomba [odkaz] :yes:
ale hned na druhom mieste sa mi paci RX ale este ten v nepredlzenej verzii [odkaz] .. ten je za mna skratka dokonaly... :yes:
mne sa kedysi velmi pacil este ten uplne prvy lexus IS [odkaz] ... s tym jeho malym sestvalcom a s manualom ... teda on dodnes fajn vyzera .. kompaktne sportovo pritom uz krasne luxus pardon lexusne :yes:
by určitě nevadil, kdyby to auto mělo na délku 4 metry a uchovalo si tak skutečně kompaktní rozměry pro manévrování ve městě na úrovni malých aut. Ale u 4,5 metrového SUV (tedy většího než BMW X1, nebo VW Tiguan) určitě nejde mluvit o kompaktních rozměrech a je docela trapas dát si jako challenge dosažení 300 l v kufru. Vzhledem k vnějším rozměrům je kritika vnitřního prostoru zcela na místě a tento nedostatek zaznamenaly redakce napříč Evropou. Možná by se malý kufr dal zkousnout kdyby vzadu bylo místo pro baskeťáky, ale recenze kritizují i místo na zadních sedačkách a označují je jako vhodné pro pre-teens nikoliv pro dospělé.
[odkaz]
Přesně tak, auto je prezentováno jako nějaký skokan do města, z textu bych si ho představoval jako nějaké hybridní citigo, jenže v reálu je to rozměrově suv nižší střední, tiguan atp., což jsou typicky rodinná auta. Při těchto rozměrech je velikost kufru UX vyloženě demonstrací konstruktérské neschopnosti, tak mizerné využití obestavěného prostoru se hned tak nevidí. A design, xtá variace na origami s hmyzím xichtem, k takové uniformitě nedotáhlo svůj design ani audi.
To jak zoufale se všichni v diskuzi vyhýbaj se tomu jak auto jezdí a jak je tichý = prostě tomu o co de = to je fakt prča. Konstruktérská neschopnost = taky dost dobrý :yes: >:-[]
Šimpanz dal odkaz na test, kde kritizují malý kufr, já přidám z jiných k dané věci:
autoexpress: "But the boot is alarmingly small."
thecarconnection: "Cargo room isn’t awe-inspiring in hybrids: it’s likely to be a two-seater most of the time, with the storage area crammed with weekend finds or weekend bags."
carwow: "Figures for boot capacity have yet to be released, but you’ll struggle to get much more than a couple of cabin suitcases in the UX boot."
Každý kdo testoval, malý kufr kritizuje, jen místní trumpeta s téčkem na čele se tomu zoufale vyhýbá=to je fakt prča. >:D
Tady asi plno lidi nechape, ze to nema byt velky kombik, ze to nema byt na 4 lidi na dovolene, ale ze je to jako druhe vozitko treba pro zenu, treba pro mlade 2 lidi atd...vozim neco velkeho, jezis koupim si VAN, vozim prazdny kufr, tak si koupim Fabii jezis je to tak tezke pochopit, ze ne kazde auto je Koktavka?
Nojo = superjezdící auto = koho by to zajímalo :-)
Tady sme zatim = trochu jinde. 911 je taky vlastně strašně nepraktický auto. Zajímavý že u ladění od českýho ideálu Okty směrem ke sportu = to lidi chápou. Ladění auta směrem C-HR a UX nějak ne :-|
No problem = pro takový sou zas jiný auta = blbější pohon blbějš jezdící = ale zas s většim kufrem
C-HR nebo UX = určitě nejsou rodinný přepravníky = i když to dítě se dozadu myslim v pohodě vejde. Nevim proč bych ho tim neodvez na atletiku nebo něco
Tak si nejprve vezmete deti, zajedte do Lexusu a zkuste je odvezt. Pak neco melte :-) Ja v nem sedel a vy? asi prd, tak drzte klapacku, kdyz nevite o cem mluvite. A ty vase argumenty velky jako octavia a bla bla, ano octavia je i velka jako jeden mikrobus a kolik se lidi vejde do mikrobusu a kolik do octavie...? no tak nemelte blbosti, kdyz kategoriim a technice vubec nerozumite.