10.12. 2016 Leoš Káňa

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

 

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás zajímalo, jak ji Mazda ještě vylepšila.

Aktuální, třetí generace Mazdy 3 se začala prodávat v roce 2013. Při každém setkání na nás udělala velký dojem. Je pohledná, slušně prostorná a výborně jezdí. Co na ní tedy Mazda chce měnit?

Když vůz vidíme, připadá nám stejný jako dřív – tedy přitažlivý. Pětiúhelníková maska jasně ukazuje na příslušnost k japonské značce a chromovaný pás kolem ní patří také ke známým prvkům. Jenže nyní lišta nekončí nad světlomety, ale vstupuje do nich. Lehce se tak změnila grafika reflektorů a rozpoznáváme i přepracovaný nárazník včetně blinkrů a mlhových světel po jeho stranách. Později se dozvídáme, že bixenony u vyšších verzí nahradily diody. V top provedení jsou navíc adaptivní a složené z osmi segmentů. Umějí proto vykrývat protijedoucí auto, aby ho neoslnily. Blikače v zrcátkách bychom bez drobné nápovědy také nezaregistrovali.

Sedáme si dovnitř a opět musíme bedlivě hledat. Tvar palubní desky se shoduje. Všímáme si však nového volantu, který známe z roadsteru MX-5. Drží se stejně dobře, ale ramena jsou užší a tlačítka na nich soustředěna do menšího prostoru. A elektronická parkovací brzda, ve standardu od výbavy Challenge, tady také nebyla. I díky ní se změnil tunel mezi předními sedadly a nad dvojicí držáků na nápoje se objevila shrnovací roletka. Maličko pozměněný je displej informačního systému a na středovém panelu objevujeme nové tlačítko na vyhřívání volantu. Tvar přístrojového štítu a jeho rozdělení na tři segmenty zůstalo zachováno, změnilo se však jeho uspořádání. Velký kruhový ukazatel uprostřed nyní nepatří rychloměru, ale otáčkoměru, přičemž tempo jízdy se zobrazuje na malém displeji. A pozor, zvětšila i kapsa v předních dveřích – dříve sloužila jen jako držák na litrovou PET láhev.

Paleta motorizací zůstala zachována, takže na výběru agregátu nám tentokrát tolik nezáleží. Po městě zkoušíme vznětový diesel 2,2 l/110 kW, který je nyní díky několika konstrukčním změnám tišší. Potom si raději bereme silný zážehový dvoulitr s výkonem 121 kW, abychom na klikatých serpentinách v horách nad Barcelonou vyzkoušeli, jak funguje G-Vectoring Control, který nyní dostanou všechny trojky. Zatím však jedeme po dálnici a oceňujeme velké rozlišení i grafiku průhledového displeje, nově barevného. Japonští vývojáři prý také věnovali velkou pozornost předním sedadlům, která nyní lépe rozprostírají hmotnost cestujících, což se nám nedaří posoudit. Ve víru krátkých utažených zatáček navíc postrádáme jejich lepší boční oporu. A co G-Vectoring Control, který má pod plynem snížit točivý moment posílaný na přední kola, aby zklidnil průjezd zatáčkami? Přiznáme se, že rozdíl bychom zjistili zřejmě jenom při přímé konfrontaci s předchozí generací. Takhle jen můžeme říct, ža trojka sedí výborně, řízení je přesné a podvozek poskytuje úžasný komfort. Mazda 3 se příliš nezměnila, což je dobře. Lehké zvýšení cen také akceptujeme, protože za ním stojí bohatší nabídka výbavy.

Plusy

  • Vyvážené jízdní vlastnosti
  • Líbivý design
  • Bohatá výbava
  • Ovladatelnost vozu
  • Výborné mechanické řazení

Minusy

  • Stále malé kapsy ve dveřích
  • Omezená individualizace

Základní ceny hatchbacku
1.5 Skyactiv-G100/74 kW 383 900 Kč
2.0 Skyactiv-G120/88 kW 457 900 Kč
2.0 Skyactiv-G120/88 kW 6AT 544 900 Kč
2.0 Skyactiv-G165/121 kW 557 900 Kč
1.5 Skyactiv-D105/77 kW 548 900 Kč
1.5 Skyactiv-D105/77 kW 6AT 593 900 Kč
2.2 Skyactiv-D150/110 kW 522 900 Kč
2.2 Skyactiv-D150/110 kW 6AT 609 900 Kč
Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem

Nevýhodou současné generace Mazdy 3 byl velký přeplňovaný…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…