10.12. 2016 Leoš Káňa

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

 

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás zajímalo, jak ji Mazda ještě vylepšila.

Aktuální, třetí generace Mazdy 3 se začala prodávat v roce 2013. Při každém setkání na nás udělala velký dojem. Je pohledná, slušně prostorná a výborně jezdí. Co na ní tedy Mazda chce měnit?

Když vůz vidíme, připadá nám stejný jako dřív – tedy přitažlivý. Pětiúhelníková maska jasně ukazuje na příslušnost k japonské značce a chromovaný pás kolem ní patří také ke známým prvkům. Jenže nyní lišta nekončí nad světlomety, ale vstupuje do nich. Lehce se tak změnila grafika reflektorů a rozpoznáváme i přepracovaný nárazník včetně blinkrů a mlhových světel po jeho stranách. Později se dozvídáme, že bixenony u vyšších verzí nahradily diody. V top provedení jsou navíc adaptivní a složené z osmi segmentů. Umějí proto vykrývat protijedoucí auto, aby ho neoslnily. Blikače v zrcátkách bychom bez drobné nápovědy také nezaregistrovali.

Sedáme si dovnitř a opět musíme bedlivě hledat. Tvar palubní desky se shoduje. Všímáme si však nového volantu, který známe z roadsteru MX-5. Drží se stejně dobře, ale ramena jsou užší a tlačítka na nich soustředěna do menšího prostoru. A elektronická parkovací brzda, ve standardu od výbavy Challenge, tady také nebyla. I díky ní se změnil tunel mezi předními sedadly a nad dvojicí držáků na nápoje se objevila shrnovací roletka. Maličko pozměněný je displej informačního systému a na středovém panelu objevujeme nové tlačítko na vyhřívání volantu. Tvar přístrojového štítu a jeho rozdělení na tři segmenty zůstalo zachováno, změnilo se však jeho uspořádání. Velký kruhový ukazatel uprostřed nyní nepatří rychloměru, ale otáčkoměru, přičemž tempo jízdy se zobrazuje na malém displeji. A pozor, zvětšila i kapsa v předních dveřích – dříve sloužila jen jako držák na litrovou PET láhev.

Paleta motorizací zůstala zachována, takže na výběru agregátu nám tentokrát tolik nezáleží. Po městě zkoušíme vznětový diesel 2,2 l/110 kW, který je nyní díky několika konstrukčním změnám tišší. Potom si raději bereme silný zážehový dvoulitr s výkonem 121 kW, abychom na klikatých serpentinách v horách nad Barcelonou vyzkoušeli, jak funguje G-Vectoring Control, který nyní dostanou všechny trojky. Zatím však jedeme po dálnici a oceňujeme velké rozlišení i grafiku průhledového displeje, nově barevného. Japonští vývojáři prý také věnovali velkou pozornost předním sedadlům, která nyní lépe rozprostírají hmotnost cestujících, což se nám nedaří posoudit. Ve víru krátkých utažených zatáček navíc postrádáme jejich lepší boční oporu. A co G-Vectoring Control, který má pod plynem snížit točivý moment posílaný na přední kola, aby zklidnil průjezd zatáčkami? Přiznáme se, že rozdíl bychom zjistili zřejmě jenom při přímé konfrontaci s předchozí generací. Takhle jen můžeme říct, ža trojka sedí výborně, řízení je přesné a podvozek poskytuje úžasný komfort. Mazda 3 se příliš nezměnila, což je dobře. Lehké zvýšení cen také akceptujeme, protože za ním stojí bohatší nabídka výbavy.

Plusy

  • Vyvážené jízdní vlastnosti
  • Líbivý design
  • Bohatá výbava
  • Ovladatelnost vozu
  • Výborné mechanické řazení

Minusy

  • Stále malé kapsy ve dveřích
  • Omezená individualizace

Základní ceny hatchbacku
1.5 Skyactiv-G100/74 kW 383 900 Kč
2.0 Skyactiv-G120/88 kW 457 900 Kč
2.0 Skyactiv-G120/88 kW 6AT 544 900 Kč
2.0 Skyactiv-G165/121 kW 557 900 Kč
1.5 Skyactiv-D105/77 kW 548 900 Kč
1.5 Skyactiv-D105/77 kW 6AT 593 900 Kč
2.2 Skyactiv-D150/110 kW 522 900 Kč
2.2 Skyactiv-D150/110 kW 6AT 609 900 Kč
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem Mazda 3 přichází do Evropy konečně s malým turbodieselem

Nevýhodou současné generace Mazdy 3 byl velký přeplňovaný…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…