Diskuse

Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

21.7.2018

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku představila v omlazeném provedení. Po prvních živých dojmech ze Ženevy jsme se nyní i svezli. A hned se dvěma zážehovými motorizacemi.

 

  • 44 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 21.07.  10:03

    Co jste to vlastně zkoušeli?

    "jsme si kromě nejsilnějšího benzinu vyzkoušeli také nejvýkonnější zážehový motor"

    Stando, některé Vaše slovní spojení jsou poněkud násilné - "lukrativní rozvor","palubovku doprovází nový dekor".... méně je někdy více.
    • 50 Reagovat !

      foto Stanislav-Kolman

      Stanislav Kolman 21.07.  10:36

      « Re: Co jste to vlastně zkoušeli?

      Zdravím,

      zjednodušeně nejsilnější benzin vůbec a nejsilnější benzin, který lze mít s manuálem. Stačí jen tu větu dočíst do konce. Ale jinak díky za slušnou zpětnou vazbu, pokusím se tohle vychytat!

      Pěkný víkend,
      Standa
    • 01 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 21.07.  20:26

      « Re: Co jste to vlastně zkoušeli?

      Asi je ta veta ohledne motoru napsana spravne, lingvista zrovna nejsem... ale je fakt, ze jsem ji musel precist 3x, nez mi doslo, jak to autor myslel a ktere motory vyzkousel. >:D
  • 31 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 21.07.  10:21

    Mazda

    Musím souhlasit s nadpisem, šestka opravdu zraje jako víno. Interiér vypadá skvěle, ovládání infotainmentu výborné, nová maska se mi taky moc líbí. Kdybych, tak bych šel určitě do 2,5i. Ceny velmi dobré, škoda konfigurovatelnosti, ale i to se trochu zlepšilo - 2,5i není nutně s nejvyšší výbavou. Jediná chyba - já mám z nových Mazd trochu pocit, že jsou to takový papíráky, uvítal bych víc bytelnosti.
    • 10 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 21.07.  10:34

      « Re: Mazda

      Balicek Skyactive znamena aj nizsia hmotnost a potom ma clovek dojem toho "papiraku". Minule som sedel v aktualnej generacii Suzuki Vitara a ked som zatvaral dvere, tak som mal pocit, ako keby boli z kartonu. Strasne lahke mi pripadali, az prilis.
      • 31 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 21.07.  10:50

        « Re: Re: Mazda

        Přesně tak, u dveří je to nejmarkantnější.
        • 12 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 21.07.  11:06

          « Re: Re: Re: Mazda

          Karle na dvere to nejazdi ... konstrukcia je pevnejsia ako u starsich aut s tazsimi dverami, teda bezpecnost na urovni... pocit chapem, no v reale to je asi sumak... mne skor pride, ze napr koncern ma take tvrde dovretie dveri, uz to na tie tesnenia nesadne tak ako sa patri aby to makko dopadlo... klepne to jak na nejakej herke
          • 31 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 21.07.  12:10

            « Re: Re: Re: Re: Mazda

            Je to samozřejmě jen pocit, ale je tam.
            • 31 Reagovat !

              foto maca02

              maca02 21.07.  18:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda

              Neřekl bych, že je to jen pocit. Mazdu 6 nám pobily kroupy, skončilo to důlkama na úplně celém autě. Auto tou dobou stálo, nejelo. To auto je ze staniolu. Koncern je na tom o mnoho líp a vydrží dle mých zkušenosti docela dost, vydrží na menších krup i jízdu
    • 01 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 21.07.  20:34

      « Re: Mazda

      No me se zase libi, ze nejsou zbytecne o x-set kilo tezsi, nez je nezbytne nutny. Uz takhle dnesni auta sebou tahaji nesmyslne mnoho zateze (hromada elektroniky, odhlucneni a pod.). Pral bych si i u normalnich velkoseriovych modelu "vic Lotusu" a mene vseho, co vylozene k jizde nepotrebuji.
  • 21 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 21.07.  10:47

    Není

    Nejkrásnější teda pro mě určitě není, kvůli tomu trčícímu tabletu. Takže na prvním místě mám pořád Infinity Q50, které mi přijde i zvenku hezčí...
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 21.07.  11:03

      « Re: Není

      q50 to ma zratane v nasich koncinach, skoda tiez sa mi lubi...
  • 1410 Reagovat !

    foto Shr3k

    Shr3k 21.07.  11:17

    Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

    1. Na motor 2.5T si Evropa musí nechat zajít chuť ne zatím, ale napořád.
    2. Sedačky kožené made in China jsou sice krásné, ale už u testovaných kusů nové 6 mají sežvýkané bočnice. Zeptejte se majítelů nových CX-5, jak si na to stěžují, ne po 50000 km, ale po 5000.
    3. Sedačky s odsáváním má např. Insignia a určitě i další konkurence.
    4. "Svižný" infotainment strčí do kapsy i ten základní krám, co se montuje u sousedů z Boleslavi. Nevím, jestli bylo dobré svěřit vývoj systému maďarské firmě, co naprogramovala navigaci iGO, tady, zdá se, narazila na své limity a ani po 5 letech není schopna pokročit dál.
    5. V krátké zmínce o dieselu by se zasloužilo přidat, že byly odstraněny jeho poruchové součásti (přízdvih 4 výfukových ventilů z 8 celkových v době sání při chodu za studena), takže všechny ventily opět běhají po rolnách. Sice přibyly VTG turba, jejichž regulace bude mírně zadrhávat jako všude jinde u konkurence, ale zase lepší než kluzáky, které z vaček dělají krásné kružnice. A navíc se konečně v Hirošimě odvázali a lidé budou tankovat AdBlue, takže motor nepůjde tak nažhavo (díky neustálé EGR recirkulaci) a vystačí si s menší dávkou paliva.
    6. Šasi je naladěné dobře na 19", ale každý mazdař, co měl obě, vám řekne, že GH s lichoběžníky prostě jela do zatáček lépe.
    7. Interiér vypadá krásně, ale je stále fórový, zkuste si zaviklat třeba středovou konzolí. Nebo zabouchnout dveře. Pak to samé zkuste u Passatu/Superbu/Insignie/Mondea. I ti francouzi jsou na tom lépe.
    8. Prostor uvnitř, zejména u kombi, je díky tlustším předním sedačkám opět o něco menší a to už prostě nejde akceptovat. Pochopím to u Giulie, ale u rodinného auta tedy ne.
    To je trocha realismu do toho bezmezného nadšení.
    • 22 Reagovat !

      foto pradeda777

      pradeda777 21.07.  11:30

      « Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

      Hmm, hezke slyset, ze to Mazda konecne vzdala a presla na AdBlue. Problem s "pribyvajicim" olejem vyresen.... :-!
      • 52 Reagovat !

        foto Shr3k

        Shr3k 21.07.  11:59

        « Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

        Pozor, srážení rozprášené nafty na stěnách válců a její stírání do oleje nijak nesouvisí s likvidací NOx, systém vypalování DPF je stále stejný.
        • 12 Reagovat !

          foto pradeda777

          pradeda777 21.07.  12:24

          « Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

          Toz bacha. System, byl zamerne nastaven tak, aby se Mazda vyhnula pouzivani AdBlue. System vstrikoval do valcu extra palivo, ktere bylo potreda k dokonalejsimu spaleni splodin v DPF. S pouzitim AdBlue extra palivo uz nebude potreba a tim se do klikovky uz nebude tolik nafty dostavat.
          • 52 Reagovat !

            foto Shr3k

            Shr3k 21.07.  12:33

            « Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

            Opakuji, likvidace NOx nemá nic společného s likvidací sazí. Systém vypalování sazí v DPF byl nastaven (už od roku 2006) tak, aby se vyhnuli cerovému aditivu (např. 1.6 MZ-CD aka PSA DV6 od Euro 4 bylo) nebo extra vstřikovači ve výfuku, a přetrval v jednotkách RF-T Euro4, R2 Euro4/Euro5 a SH Euro6 dodnes. AdBlue je na likvidaci oxidů dusíku, která se doteď realizovala pomocí nejdříve jednoho a u motoru SH už dvojice EGR ventilů v extrémní míře, takže se celé sání zanášelo sazemi.
            • 12 Reagovat !

              foto pradeda777

              pradeda777 21.07.  12:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

              Tvrdis tedy, ze problem s pribyvajicim olejem v klikovce bude pokracovat?
              • 32 Reagovat !

                foto Shr3k

                Shr3k 21.07.  12:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                U specifického provozu na krátké trati a nedokončených regeneracích DPF samozřejmě, stejně jako u libovolného jiného dieselu se shodným systémem (a že na suché DPF hned za motorem spojené se zásobníky LNT přecházejí i Francouzi) vypalování.
                • 12 Reagovat !

                  foto WinDiesel

                  WinDiesel 21.07.  19:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                  Obávám se že pradeda777 má pravdu. Systém s SCR (používající AdBlue neboli močovinu) je nastavený zcela jinak. Máš 2 extrémy - jeden generující minimu NOx a druhý generující minimum pevných částic. S SCR může Mazda podobně jako ostatní nastavit systém na generování minima pevných částic, protože je vcelku docela jedno kolik NOx motor "vyrobí" (přeháním), protože bude následně zlikvidován v SCR močovinou. To znamená že pevných částic je 1/3 a může být třeba 3x menší filtr DPF a nebo ho nechají stejně velký a potom bude zachycovat a likvidovat pevné částice zcela v pohodě komfortně.
                  • 11 Reagovat !

                    foto Shr3k

                    Shr3k 21.07.  20:58

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                    U Euro 6d TEMP ale už to není s močovinou tak lehké jak to bylo u Euro 6, tento motor stále nemá LNT pro ukládání NOx (na rozdíl od chystané 1.8), takže stále bude velmi vysoká EGR, hlavně u studeného motoru.
              • 12 Reagovat !

                foto Tomas-Dusil-auto-cz

                Tomas Dusil, auto.cz 21.07.  14:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                Pokud se k regeneraci DPF stále používá dodatečná dávka nafty což předpokládám, že zůstalo, tak se olej bude ředit stále. Jediné, jak tomu lze předejít je použít systém s odpařovačem (má to u některých motorů Ford) a nebo aditiva. I u nich je dodatečná dávka nafty nutná, jen jí není třeba tolik, neboť saze hoří při nižší teplotě. Díky aditivu. Co mě zaujalo je příspěvek o použití rolnách na vahadlech ventilů u 2.2 Sky-D. O jakou jde evoluci? Souvisí třeba s přechodem na Euro 6? od kdy je to použito? Díky za reakci.
                • 10 Reagovat !

                  foto WinDiesel

                  WinDiesel 21.07.  18:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                  Hustý, označit pátý vstřikovač nafty za "odpařovač. To je skoro stejně dobrý jako před cca 6 lety tady na Auto.cz jeden redaktor přeložil "cost cutting" jako "katování kostů" >:-[] >:-[] >:-[] Ty woe odpařovač nafty …… hustý hustý hustý, díky, pobavil jste.
                  • 21 Reagovat !

                    foto Tomas-Dusil-auto-cz

                    Tomas Dusil, auto.cz 21.07.  18:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                    Možná tam mělo být zplynovač. Používá to Ford a říká tomu vaporizer. Takže tak. A ano pátý je možná něco jiného, to má třeba Renault nebo Toyota. Zda je vaporizer a pátý vstřikovač to samé, mi bohužel zatím nedokázal nikdo říct. Ale tak třeba to Vy víte a poučíte. A třeba se také pobavím...
                    • 11 Reagovat !

                      foto WinDiesel

                      WinDiesel 21.07.  19:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                      Ježišmarja nemůžete naftu zplynit primitivním pomocným vstřikovačem pracujícím s 5 bary. Ani vstřikovač commonrail pracující s 2500 bary naftu nezplyní. Jen ji rozstříkne na drobné kapičky. Je to prostě pomocný nízkotlaký vstřikovač a nepoužívá jej jen Ford ale celá řada značek počínaje Toyotou a konče Renaultem.
                    • 00 Reagovat !

                      foto WinDiesel

                      WinDiesel 21.07.  19:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                      Na vstřikovacím čerpadla je vývod ... u všech tzv. pátých vstřikovačů (u 4-válcových motorů) - z nízkotlakého okruhu čerpadla k tomuto pomocnému vstřikovači. nemusíte otrocky používat anglické výrazy, tady v ČR je řada odborníků, kterých se můžete zeptat. Tlak v nízkotlakém okruhu je cca 5 až 14 bar, v závislosti na typu čerpadla. Vstříknutá nafta následně vzplane a aktivně pomáhá radikálně zvýšit teplotu v DPF. Doufám že jste se pobavil ale stačilo se zeptat třeba pana Vaculíka :-)
                • 11 Reagovat !

                  foto Shr3k

                  Shr3k 21.07.  20:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                  Je o evoluci od VINu JMZGL**2***600000, tedy testovaný model 2018 IPM. Stávající motor EURO6 plnil, takže to s tím až tak nesouvisí. Zvýšením komprese na zpět na 14,4 (a zpřesněním vstřikování, zvýšením vstřikovacího tlaku a zavedením AdBlue) bylo možné odstranit systém IDEVA, který kvůli nízké kompresi pomáhal udržet stabilní chod zastudena ( [odkaz] ).
                  Porovnejte si [odkaz] a [odkaz]
              • 01 Reagovat !

                foto WinDiesel

                WinDiesel 21.07.  19:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                Ne, nebude, ledaže by Mazda podobně jako jiní výrobci zmenšila díky snížení počtu regenerací DPF až o 2/3. Samozřejmě by to chtělo nechat stejně velké (DPF), ale zase úspora místa se počítá, protože je tam zapotřebí místo pro systém SCR nebo kombinaci systému DeNOx a SCR, nebo dokonce některé automobilky u výkoných vozidel používaji DeNOx a 2x systém SCR.
                • 11 Reagovat !

                  foto Shr3k

                  Shr3k 21.07.  20:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                  Katalyzátor a filtr je u SH motoru přes celou výšku bloku motoru a zhruba třetinu jeho šířky.
                • 00 Reagovat !

                  foto Beefcake

                  Beefcake 23.07.  14:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

                  Same problemy a riesenie je pritom take jednoduche.
          • 00 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 21.07.  19:05

            « Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

            Máš naprostou pravdu, chápeš to naprosto správně.
        • 00 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 21.07.  19:04

          « Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

          Mýlíš se Šreku, čím méně NOx, tím více pevných částic a naopak. Motor tedy lze nastavit na hodně NOx a velmi málo pevných částic, což automaticky znamená méně regenerací a menší riziko ředění oleje (pokud se vstřikuje méně dodatečných vstřiků nafty).
          Ostatní výrobci mají díky tomu velice malé filtry DPF, nebo pokud je nechají velké, získávají téměř nekonečnou životnost, regenerací je mnohém méně, až o 2/3.
          • 11 Reagovat !

            foto Shr3k

            Shr3k 21.07.  20:12

            « Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

            U tohoto motoru byl díky rozsáhlé recirkulaci spalin a snižování teploty hoření právě podíl pevných částic vysoký a chod neoptimální. Mmnt, někde najdu fotky, jak vypadá sací trakt předtím, než se tryská ořechovými skořápkami. Tady to je [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 21.07.  19:01

        « Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

        Ano, je to tak.
    • 11 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 21.07.  12:13

      « Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

      Ano, do zatacek to jelo lepe, ale nefiltrovala tak nerovnosti.
      • 21 Reagovat !

        foto Shr3k

        Shr3k 21.07.  20:26

        « Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

        Měl jsem obě auta od nova v max. výbavě a s max. výkonem, ano 225/45/19 filtruje nerovnosti o něco málo lépe než 225/45/18 díky většímu poloměru, ale když byla auta nová, bylo to srovnatelné. A to jsem měl GH ještě na eibachách z originálního příslušenství.
    • 83 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 21.07.  12:13

      « Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

      Dobré postřehy. Nechápu ty mínusy. Nejpřínosnější příspěvek z diskuze a blbečkové se zlobí.
      • 62 Reagovat !

        foto Shr3k

        Shr3k 21.07.  12:35

        « Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

        Vzhledem k tomu, že šéfuju tomuto cirkusu [odkaz] a měl jsem mazd (a mám) dost a dost, dovedu na ně hledět střízlivě. U importéra mě kvůli tomu nemají rádi, ale dělám to pro jejich dobro. ;-) Vzletné reklamní slogany, jako Jinba-ittai a spol. osobně považuji za tzv. polished farts.
        • 32 Reagovat !

          foto evocolt

          evocolt 21.07.  13:03

          « Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

          Vidiet,ze Mazdu mas v krvi :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 22.07.  11:36

          « Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

          Hele to bych neřekl, filosofii značky to vystihuje, tak jako Škodu vystihuje její Simply clever.

          Z určitého úhlu pohledu... právě třeba menší důraz na provedení interiéru a větší důraz na řazení manuálu, to jsou právě ty priority :-)
          • 00 Reagovat !

            foto prezdivany-alias

            přezdívaný alias 22.07.  12:32

            « Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

            Vidím to stejně :yes: Nemám problém uznat, že např. Passat je v interiéru elegantnější a hodnotnější. Stejně jsem mu ale přednost před Mazdou 6 nedal. Mazda se prezentuje jako nejřidičtější a nejemotivnější mainstreamové auto v daných třídách a minimálně v případě Mazdy 6 a střední třídy to je pravda. Nebo se mýlím? :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 22.07.  15:02

              « Re: Re: Re: Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

              Rozhodně patří ke špičce v řidičských disciplínách řízení - řazení - podvozek. Ty rozdíly tam ale nejsou zase tak velké... snad krom toho řazení u manuálu.

              Na druhou stranu třeba sedačky mi moc sportovní nepřijdou a sedí se i relativně vysoko.
    • 00 Reagovat !

      foto Ghostyx

      Ghostyx 22.07.  14:42

      « Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

      Ad bod 2 - sežvýkané bočnice u kožených sedaček jsem viděl např. u "prémiové" Audi nebo Mercedesu již u vystavených kusů v autosalonu, takže jenom tolik k tvé poznámce... ;-) Wono to není o tom, jak je to s kvalitou matroše nebo sešití, ale jak se k tomu člověk chová! Pokud je tam jemná kůže jako je nappa, tak hrubší zacházení nebo časté šoupání se s oblečením, které je hrubšího rázu nebo které má nějaké kovové výstupky např. cvočky a spony apod. jí jednoduše zničí již po pár kilometrech... Mám známýho, který tě před vstupem do svého notně drahého a "prémiového" auťáku vždy prohlídne a pokud uzná, že máš nevhodné oblečení, tak sedíš na dece... >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Shr3k

        Shr3k 22.07.  23:25

        « Re: Článek plný donekonečna opakovaných klišé a mýtů

        Nejde ani tak o kůži jako o tu výplň, ta se hned sesedne.
  • 23 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.07.  11:23

    Velikost palivové nádrže

    Uvítal bych takové informace. Spousta vozů má z důvodů měření CO2 miniaturní nádrže. Mercedes měl dokonce 39 litrů kvůli homologaci, minulá Mazda na tom také nebyla dobře. Doufám že se to změnilo. To je informace kvůli které si auto koupíte/nekoupíte. Specielně u 2,5 litrové motorizace, podobně jako u Mercedesu GLK svého času, 2,1 diesel měl na výběr 50 a 65 litrů, 6-válec už jen 65 litrů. To by mohlo odradit od nákupu 6-válce, dojezd. To samé by mohlo odradit od nákupu 2,5 benzín Mazda.
    • 21 Reagovat !

      foto Shr3k

      Shr3k 21.07.  12:05

      « Re: Velikost palivové nádrže

      • 01 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 21.07.  18:55

        « Re: Velikost palivové nádrže

        Nějak jsem to z těch výkresů nezjistil, nikde tam není velikost nádrže uvedena. Ale díky za snahu.
        • 10 Reagovat !

          foto Shr3k

          Shr3k 21.07.  19:48

          « Re: Re: Velikost palivové nádrže

          Druhá tabulka odspoda Specification
          Fuel tank capacity
          (L {US gal, Imp gal})
          62.2 {16.4, 13.7} :-O
    • 10 Reagovat !

      foto happy-driver

      happy_driver 22.07.  10:31

      « Re: Velikost palivové nádrže

      GLK malo 60 a 66 litrové nádrže.
  • 02 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.07.  19:29

    Mazda s diesely a SCR v USA

    USA a Japonsko předběhly Evropu o 6 měsíců >:D Zdá se že výborné prodeje v Japonsku a prodeje v USA vynahradí Mazdě snížení prodejů v Evropě.
    • 20 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 21.07.  22:11

      « Re: Mazda s diesely a SCR v USA

      u nas v eu celkovo stredna trieda moc nefrci uz ( a v sukromnych rukach uz skoro vobec ) .... ludia si za podobne peniaze kupia uz radsej rozmerovo sikovnejsie tucsony, tiguany, CX-5-ky, Sportage, Kugy, Kadjare a podobne .... k comu je beznemu cloveku ktory nema garaz alebo rodinny dom povedzme 4,8m dlhy sedan ... v meste na sidliskach ozaj ziadna vyhra taketo monstrum.... pardon... akoze auto strednej triedy som chcel napisat samozrejme ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 21.07.  20:56

    Mazda 6

    Opravdu asi nejhezci auto ve stredni tride (zejmena sedan). Za vlajkovou lod bych oznacil tedy CX-9 (ano, vim, ze se v Evrope neprodava, ale to na faktu, ze jde o nejluxusnejsi Mazdu soucasnoti nic nemeni), ale jinak se da s autorem clanku vzacne i souhlasit. :-) Jedna z mala veci, ktera mi u Mazdy hodne vadi, je to plosne nahrazovani klasicke rucky elektronikou variantou. Zrovna Mazda 6 je s kazdym faceliftem hezci a hezci, coz plati jak pro karoserii, tak hlavne pro interier. Zkratka opravdu zraje jak vino.
    Ale technika je pro me jeste dulezitejsi nez vzhled a z toho duvodu bych dal prednost puvodni predfaceliftove sestce s normalni rucni brzdou, ktere bych odpustil i tu mene vzhlednou palubni desku s levne vypadajicim plastovym dekorem cehosi, co ani vzdalene nepripomina drevo.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 21.07.  21:01

    mazdu 6

    aj ja radim stale medzi najkrajsie ( najnapadnejsie ) auta vo svojej triede... aj ked po prichode arteonu [odkaz] aj noveho P508 [odkaz] alebo aj noveho S60 [odkaz] by som jej uz prve miesto v triede co do krasy dnes asi nedal ( tu mam radsej uz kusok vyrysovanejsie tvary a nie takyto barok a la starsi hyundai ... pardon mazda :-) [odkaz] .. aj ked uznavam ze vizualne fungujuci a elegantny barok ) ... ale dizajn je subjektivna zalezitost ... tu mame kazdy svoj rebricek ... kazdopadne ano.. mazda 6 zreje ako vino.... je to nieco podobne ako pri modeli evoque ... tiez sa cloveku u neho nechce verit kolko rokov je uz na trhu ( akoby prisiel len vcera ) a to pritom vyzera kazdym dnom este lepsie a lepsie a nestarne vobec .. a mazda 6 to iste ... akoby prisla len nedavno ... fakt by som jej ten vek netypoval ( aj ked samozrejme facelift jej tiez aj vizualne opat kusok pomohol )... stale je moc napadna lakava ... a vizualne nestarnuca a s velkou porciou aj akejsi noblesy... a podla mna aj vedla nejednej menej napadnej premiovky vie posobit proste zaujimavejsie a lepsie :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 21.07.  22:58

      « Re: mazdu 6

      Pro mě Mazda asi nakonec nejhezčí je, ale ta špička třídy je hodně vyrovnaná... šestka v sedanu, Insignia v liftbacku, Superb v libovolné verzi a 508 podle fotek nejspíš taky.
  • 00 Reagovat !

    foto Belda

    Bělda 23.07.  13:40

    Sen

    Tohle je můj sen, opravdu velmi krásné auto !!
  • 20 Reagovat !

    foto borist

    borist 23.07.  19:48

    Zkusenosti uzivatele

    Mel jsem v posledni dobe nekolik Mazd a rozhodne odmitam, ze je interier nekvalitni. Nic neni uvolnene, neozyva se vubec zadne vrzani. Na CX-5 2016 mame najeto 35 tisic mil a interier je jako novy. Stejne tak sestka 2017, ta ma najeto pres 20 tisic. Ani nemam ten problem s kozenymi sedackami. Ted jsem byl v servisu na vymenu oleje a schvalne jsem nakukoval do vystavenych zanovnich kousku. Ta auta mela vsechna od 10 do 50 tisic mil a kuze vypadala v pohode. Mimochodem, na jare jsem mel v Nemecku pujcene Mondeo, 8000 km a interier vrzal. Spotreba v USA neni podstatna, ale dlouhodobe mam v sestce asi 7 a v CX-5 kolem 8.5 litru na sto. Jezdim dost po meste, ale na dalnici maximalne 140 km/h. Skutecnych, ne tachometrovych. Jako negativa jednoznacne vidim slaby lak, kazdy kaminek je poznat. Loketni operka vyssim postavam tezko muze vyhovovat. Navigace je trapna, obcas hleda uplne nesmyslne trasy. Casto cestuji a pujcuji si auta jak v Evrope, tak v USA, takze mam dost srovnani, jak s atmosferickymi, tak modernimi turbo motory. Pro me osobne je 6 idealni diky posezu za volantem a vlastne i volantu jako takovemu. Navic mi vyhovuje i pomerne tradicni ovladani ruznych funkci a samozrejme jizdni vlastnosti a projev motoru.
    • 00 Reagovat !

      foto Shr3k

      Shr3k 26.07.  11:27

      « Re: Zkusenosti uzivatele

      Řeč byla o CX-5 KF, ne KE, tam takové problémy tak brzy nebyly... [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Statečný bojovník! Davídkovi (7) transplantovali játra. „Věděli jsme, že může zemřít,“ popsali rodiče

Statečný bojovník! Davídkovi (7) transplantovali…

Nepředstavitelné jsou pocity rodiče, když je jeho dítě pro závažné onemocnění odkázané na pomoc druhých a na…

Zkraťte si čekání na Vánoce s pořádnou porcí výher na losu Adventní kalendář

Zkraťte si čekání na Vánoce s pořádnou porcí výher…

Stírací losy od Sazky se v posledních letech staly příjemnou součástí vánočních svátků. Ještě před samotným…

 

iSport.cz

Hertl potřetí v řadě asistoval a drží bilanci bodu na zápas. Radil nehrál

Hertl potřetí v řadě asistoval a drží bilanci bodu…

Hokejisté San Jose prohráli s Edmontonem 3:4 v prodloužení a k výhře jim nepomohla ani asistence Tomáše Hertla.…

Koše pro kvalifikaci EURO 2020: Česko nedostane Němce, mírně si polepšilo

Koše pro kvalifikaci EURO 2020: Česko nedostane…

Čeští fotbalisté obsadili v premiérovém ročníku Ligy národů UEFA dvacáté místo. Polepšili si tak o tři místa…

 

Reflex.cz

Stovky mrtvých vojáků v Československu. Historici odhalili ohromující počty obětí povinné vojny

Stovky mrtvých vojáků v Československu. Historici…

Odborníci z Vojenského historického ústavu vůbec poprvé po pádu totality v Česku spočítali, kolik vojáků zemřelo…

Czech Press Photo zná své vítěze. Fotografií roku je snímek samice orangutana s umírajícím mládětem

Czech Press Photo zná své vítěze. Fotografií roku je…

Fotografií roku 2018 a vítězem soutěže Czech Press Photo je snímek samice orangutana s umírajícím potomkem. Jeho…