Talisman je nejnovějším počinem francouzského Renaultu ve střední třídě. Ač značka neuvádí, jaký model nahrazuje, není pochyb o tom, že se jedná primárně o nástupce Laguny. Vůz však bude suplovat také roli vlajkové lodě.
Teda já bych neříkal "strmé řízení", když má mezi krajními polohami 24 otáček volantu ;-)
Pane Dusile, byly na prezentaci i chudší výbavy? Pokud ano, vypadá interiér o hodně hůř než v Initiale Paris?
Ale počul, 4C nebo 4WS od Hondy fungovaly v zásadě stejně - v malých rychlostech protisměrné natočení, ve vyšších ve stejném směru a tedy pohyb bokem (i když jasně, 1,9° je nic).
Fungují tak všechny systémy, které znám - včetně toho v 911 nebo 6er. Protože se typicky používají tam, kde chceš docílit jisté duality - větší stability ve vyšších rychlostech a větší agility v nižších. Nicméně o krabovi se spíš mluví u jiné techniky, která umí mnohem větší úhly. Ve spojení s osobním autem jsem to myslím také ještě neslyšel.
myslím, že bysme měli nazývat věci pravými jmény. Renault a nejen on samosebou, si zvykl (ne)naladit řízení do takový bezcitnosti, že tento typ neodezvy považuju za nebezpečný. Pokud k sakru nevím co se mi děje s koly a pod nimi, pak auto řídím v lepším případě jen napůl a z druhý části intuitivně.
Velmi dobře si pamatuju na poslední Lagunu (bez 4WS), u který se dalo politicky mluvit leda o syntetickým řízení (dtto třeba v i40).
Tenhle neduh je pro mě u auta neakceptovatelný a pakliže se talisman ještě zhoršil, nevidím jediný důvod ho byť jen zkoušet.
Notabene u automobilky, která u svých sportovněji laděných aut řízení odladit umí. Tam se jedná přímo o zločin.
Jakkoliv na mě může Talisman působit jinak příjemně a poprvý od Laguny I. i jako primárně hezký auto, tato vlastnost je naprosto diskvalifikační.
Možná to zbytečně hrotíš... pokud tam ta zpětná vazba není, tak je to ještě lepší, než když si jí auto v nějakém sportovním módu zkouší vymyslet :-) . A i u Laguny bylo potřeba si na 4C zvyknout, na první dobrou je to trošku neintuitivní.
Nehrotím...i elektrický posilovač FWD auta se dá naladit tak, aby jsi nezůstal naprosto izolován od toho co a jak dělají přední kola. Pocitová vata u některých aut je úděsná a za mě nebezpečná a hájit ji tím, že to není tak hrozný nebudu. Proč to škodovka může umět odladit a Renault ne? To jsem ji jen vypíchl...nový Mondeo ač horší než to předchozí se ještě taky pořád řídí velmi dobře, ale na pochvalu už to není. Přece se nebudeme opájet tím, že to může být ještě horší?
Já vím, ale v testu to nezní jako naprostá tragédie, třeba je to jen na úrovni běžného průměru ve třídě... a víc se o tom mluví proto, že by si 4C systém zasloužil víc.
"Ač 4Control zajišťuje zajímavé jízdní vlastnosti v zatáčkách, jen málo citlivé řízení nedovoluje řidiči plně využít jeho schopností. To u Laguny bylo řízení naopak předností vozu, hlavně ve spojení s dieselovými motory."
A to si dovolím s redakcí nesouhlasit, Laguna III měla řízení jalový.
Dobře, beru, možná si autor už na Lagunu moc nevzpomíná, nebo je to takové to klišé o hydraulice, která je vždy lepší než elektrika. Ale nevyvozoval bych z toho hned, že je Talisman o hodně horší než Laguna III a tedy úplně hroznej :-)
S vozem jsi nejel, autor řízení nijak neodsuzuje. Tak proč upaluješ čarodějnici ještě před vynesením rozsudku??
Jinak pokud máš 4C, tak je zcela logické, že vůz se bude chovat pocitově jinak a do řízení ti prostě chtě nechtě bude víc kecat elektronika.
A jen taková malá vsuvka když už odsuzuješ za kacířství v necitlivosti řízení - a k čemu ta zpětná vazba v řízení těm možná 90% řidičů vlastně je, když beztak neumí adekvátně zareagovat na podněty a umí jen kroutit kulatým koláčem...? Být to sportovní model, řeknu ano. Ale u primárně cesťáku, kterej má za úkol pohodlně převést obsah a neobtěžovat jej??
este aspon so 110kw v tce v zaklade manual mohol byt volitelny ... skoda ;-\
nejak divne su nahadzane tie prevodovky... manual len s dvoma slabsimi dizlami... cele je to nejake divne... v tomto smere... ale tych 96kw dci by koniec koncov sa uz predavat mohlo celkom fajn a mozno aj najlepsie z tej celej ponuky .... ta 1,6dci je ozaj podarena...
Ja som zase včera čítal, že Talisman si na nerovnej ceste sem-tam odskočil zadkom, ergo schopnosť zadnej nápravy kopírovať cestu nie je bohvieaká. A tiež zazneli výhrady k motorom (obom najsilnejším), že moc na svoj nominálny výkon nevyzerajú.
A tak to já bych ho vyzkoušel kdybych právě nakupoval v této kategorii. Kdoví jak bylo naladěné řízení v tý zkoušenýLaguně a jaká je realita teď. Osobně moc na recenze nedám.
Řeknu ti to takhle. Dobrý řidič nepotřebuje cítit v autě ani pedály ani volant. Jasně že nováčkovi za volantem to pomůže ale jak se trochu vyjezdíš tak můžeš řídit klidně v gumákách a palčácích. Chce to jenom čas, počkej, vyjezdi se a dojdeš k tomu sám >:D
V zásadě dobré zprávy. Že jednoduchá náprava s 19" nebude úplně kamarádit se dalo čekat, že se za sedadlo posunuté zcela vzad neposadí dvoumetrový člověk je jedno... pomalejší reakce infotainmentu a slabší řízení je potřeba si vyzkoušet.
Mne překvapil až tak silný chvalozpěv na dwonsizovaný motor, věřím, že jede fajn, ale zajímala by mne spotřeba třeba v porovnání s podobně silným dvoulitrem :-) Jak to bude v praxi.
K smíchu... ano to by byla, ale už se ví, že u 1,6 nezůstane, takže bych tohle neřešil, navíc mne by taková 1,6 118kw stačila... horší je to s cenou, ale věřím, že po příchodu silnějších motorů pujde dolu. Protože jinak mimo atraktivního vzhledu a interiéru tam s ohledem na cenu Talisman není jasná volba... konkurence umí nabídnout více.
Jen selské zamyšlení. Rapid 1.2 TSI si bere kombinovaně cca těchto 5,9l a to musíš jezdit klobouka. Tento Rapid má cca 1150kg a manuál. Vynásob si tedy tedy tento údaj předpokládanou hmotností skoro 5m dlouhého Talismanu (nenašel jsem) a přičti 0,5-1l za AT a budeš někde blízko reality :-)
Je to pár dní a byl tady test Superbu s uprděnou jednačtyřkou taky za mega...
Dle mého ty motory budou na pohodovou, ba i rychlou jízdu, bohatě stačit. Předsudky dělaj hodně...
Já bych nesoudil dřív, než to člověk projede sám. Navíc si myslím, že Renault ty malý kubatury nenasazuje naslepo, ale že ví, co nabídnout, aby to pokrylo většinovou poptávku. A jestli holt fakt někdo potřebuje obrovský stádo koní, aby s tím dojel z místa A do B, pak to není moc o koních, ale o honění trika...
No souhlasím, že na pohled to je bída. Ale ty 1,6 fakt jedou dobře.
Jsem zvědavej, kam až dojde downsizing. On i VW podlehne. Od Golfu (Octavie) 1,0 TSI už není tak daleko k Passatu (Superbu) 1,2 TSI... Jako základ. Ještě trochu přikrmit tu jednadvojku a je hotovo. Ona i ta 1,2 TCe 97kW by s Talismanem jela na pohodu. Jako základ, proč ne. Ne každej potřebuje stádo koní.
A znám několik lidí, co si za budget pořídili raději Superba 1,6 TDI 77kW místo Octavie s 2,0 TDI, jelikož Superb je přece víc než Octa. A na střeva nikdo nevidí. To, že s tou 1,6 TDI to není na žádnou divočinu, nemá smysl psát. Ale od toho ty základy jsou.
Od tý doby, co každej potřebuje aspoň 250 koní na to, aby předjel pomalou Fabii HTP. Stačí číst diskuze na ACZ. ;-)
A že je nemá? Se tě měli možná zeptat. Pak by třeba takovou chybu neudělali. Ty víš přece určitě líp, jaká výkonová paleta je u Renaultu nejžádanější. Kdyby v Renaultu zaměstnali desetinu lidí ze zdejších diskuzí, měli by minimálně dvojnásobný prodeje. :-)
Talisman neni nahradou pouze za Lagunu a taky vnimat Renault jako automobilku ktera ma zakazniky tak řikajic na haku.....tohle vam stači vic netřeba. Pokud se chce pasovat na meněcenneho proč ne. O předjižděni Fabii a paleni z křižovatek to určitě neni.
Renault má zákazníky na háku??? Když nabízí ZDARMA záruku na 5 let? Aha, víc netřeba. Já myslím, že na háku měl zákazníky VW, ať už jde o problémy a následné bagatelizování problémů s TSI, a nebo problémy s TDI... Ale evidentně tobě to nemá smysl vysvětlovat.
Omezena nabidka motoru včetně převodovek je u Renaultu hezeni bobku. Co však ma s tim společneho zaruka mě nějak nedochazi. Ale Hyundai asi vi co děla , ten sve zakazniky ma opravdu rad.
Ty jsi fakt přesvědčenej, že Renault to nemá zjištěný, že se nedělaly průzkumy? Ty musíš bejt hodně sebevědomej člověk...
A ta záruka je třeba jasnej vzkaz zákazníkům, že ty menší motory, technika a vše kolem vydržej, a pokud ne, pak nese automobilka zodpovědnost. Co by za takovou záruku dali kupující TSÍček, že... Vlastně ne, co to plácám, tam žádnej problém nebyl...
Nic, to nemá cenu. Ještě mi něco napiš, ať máš poslední slovo a končíme.
Takže podle tveho ma Hyundai nejspolehlivějši techniku. To jsem nevěděl opět jsem o něco chytřejši. V tom připadě jsou na tom Renault s koncernem VW nastejno. :yes:
mam taky citak ze mondeo passat alebo superb sa nejako talismana bat nemusia.... tazko povedat ze ci bohuzial alebo bohudik... kazdopadne mimo francie som na predaje talismana ozaj zvedavy.... ale nejaky trhak necakam uz len kvoli ustupu od mena laguna..... takisto ten jeho interier s tym nevkusnym tabletom cez polovicu stredovej konzoly.. to nesadne kazdemu... mne je toto riesenie proti srsti a kazi to akysi pocit hodnoty a kvality z interieru... a pacila by sa mi aj manualna prevodovka aspon s tym 110kw zakladom... co uz.... kazdopadne asi to bude fajn auto... a niektorym naopak jeho styl sadne... ako alternativa k passatu ak clovek chce nieco ine ako ma kazdy naokolo ... preco nie ... aspon ma clovek na vyber.... je fajn ak je to co najpestrejsie zvlast po ustupe kizashi accordu ( stale tu nemame alfu v predaji ) a par dalsich aut v tejto triede .. :yes: ( ja mam vybrate - optima s benzinom a manualom ) ;-)
Abych byl upřímný, tak pokud bych neznal techniku, značky aut, motorizace, ceny a někdo přede mě postavil všechna auta z mainstreamové střední třídy a řekl, vyber si, bude to Talisman. Neříkám, že ostatní auta jsou ošklivá, to vůbec ne, ale Talisman na mne alespoň z fotek přijde jako nejelegantnější, nejvyváženější a v interiéru působí až honosně (píšu záměrně dojmy, auto jsem neviděl, nýbrž Espace jo a ten takový je i uvnitř).
paci sa mi ta majestatnost vyzarujuca z talismanu..... ale na druhej strane vidim tu stale istu barokovost.... a akusi tvarovu pompeznost ... ktoru nie kazdy oznaci za elegantny tah..... mne sa konkretne 508 mazda 6 ale aj optima pacia viacej.... smelo by som tieto auta radil dizajnom nad talisman... ale na druhej stranke je talisman rozhodne zaujimavejsi ako mondeo alebo insignia alebo superbecko z mojho pohladu.... to ano...... radim ho teda do nejakeho dizajnoveho stredu v mojom rebricku v tejto triede..... ( samozrejme bavime sa stale o mainstreamovom rebricku )
v interieri to iste.... ten v mazde 6 optime aj 508 hodnotim z mojho pohladu ako krajsi..... ale v porovnani s mondeom nemam problem priznat ze ten v talismane je predsa len kusok dalej......
vsetko je to individualne a moj rebricek sa nijako nemusi prekryvat s tvojim....
ale na druhej strane budme radi a som tiez rad ze mame dalsieho zaujimaveho hraca v strednej triede.... lebo tych mainstreamovych aut tejto triedy po odchode niektorych japoncov a rezignacii na tuto triedu aj od niektorych europanov zase az tak mnoho stale nemame... ja talisman vnimam ako zaujimavu alternativu pre niekoho kto skutocne ma rad modernu... kto chce jeho interier jeho plavnost... jeho tvary.... mne skutocne pride akocelok zaujimavy a vhodny kandidat na spestrenie ponuky na europskom trhu.... mrzi ma trosku ze kasle sa uz na manual... a mozno by to chcelo aj interier ponuknut bez megadispleja... povedzme s klasickou konzolou.... ako to ma P308 v zaklade.... ale ako vravim.... je to vsetko moj pohlad.... su veci ktore sa mi pacia aj nepacia a nie su tu zavazne veci.... len veci ktore riesim ja a ktore ja kritizujem alebo chvalim..... konkretne by som si v kombiku s dci 1,6 a manualom ako rodinnu jachtu talismana hadam aj vedel predstavit.. lebo v tejto velkej lodi by aj ten dizel uz zacinal davat zmysel... aj ked stale tu vidim benzin ako vitaza... len skoda tych prevodoviek... ok ... asi som uz povedal vsetko.... ale este jedna vec.... pride aj nejaka nadupana verzia casom ... povedzme nieco ako RS verzia ? to auto by si to zasluzilo... zvlast ked sa nam rysuje optima GT... a mame tu aj silneho superba s passatom aj mondeom a takisto naslapanu insigniu 2.0 turbo .... casom snad :-)
Ryhle se rozšířil ten stupidní nápad s obrovskými koly. Myslím si, že i nejvyšší výbavy by měly mít max 18" a větší rozměry by už dále byly volitelné. Těch 18" palců vypadá hezky vždy. Samozřejmě to neplatí pro prémii s 200 kW a víc.
Tak je to spíše komfortní přepravní prostředek než řidičsky zajímavé auto. Dálnice a kolony by měly být jeho denním chlebem a tam je zábavnost manuálu k ničemu.
Naftu klidně v automatu, k benzínu bych pořád radši manuál... a zrovna k benzínu žádný není.
Renault to evidentně pojal v tom duchu, že manuál nechce nikdo a je to jen volba pro chudé... i tak mě ale překvapuje, že pro 1.6dCi ano a pro 1.6TCe ne.
podle me jednim z duvodu je zajistit blbuvzdornost a optimalni rezim provozu auta.
s autem jezdi prece jen vic a vic technických antitalentu a ti jsou schopni jet třeba cestu z bratislavy do prahy jen na jednicku (jak se tradovalo o jedny americance, ktera se divila, ze auto nejde a nakonec ho nekde u brna zavarila)..
a tenhle směr pak odskáčou i ti, co to s manuálem umi
Ale jo, tohle chápu - ne že by vyloženě chtěli manuál, chtějí jen ušetřit. Já mluvil o tom, kdy někdo opravdu chce manuál, i kdyby byl automat bez příplatku... a ten někdo většinou chce manuál a benzín.
Protože to je levnější :-) A taky panuje zažitý spojení automat = poruchovější a dražší na údržbu s vyšší spotřebou. S tím pak kalkuluje ekonom firmy a výsledek výběru je jasný. Střední dieslová motorizace, střední výbava, manuál.
Jak se to veme. Uživatelé firemních aut jezdí obvykle jako prasata. Třeba my máme 12 firemních osobáků a minimálně 2 obchoďáci fakt neumí řadit. S každým jsem už někam jel když jsem měl např. auto v servisu - jeden nechápe, že auto je vhodné poslouchat a podle toho řadit, druhej zase neumí trefit spojku + řadičku a bolestné zahrčení zubů jsem za cestu 150 km slyšel mnohokrát. Automat tohle odpouští.
1.6 dCi 96 kW s manuálem - ideální volba. Pojede dostateně, o 70 000 levnější než silnější automat. Už i výbava Zen má všechno, co firemní vozítko potřebuje.
podle vseho dieselove motory k redukci NOx nevyuzivaji SCR, ale zasobnikovy katalyzator, který nejen ze zvysuje spotřebu, ale u zadneho motoru v realnym provozu nefunguje.
jestli to je pravda, tak prijit s horkou novinkou s touto nefungujici technologii mi v soucasne době prijde jako nerozum.
nechci renaultu křivdit, třeba jim to funguje, ale dosavadni testy potvrdily, ze jestli něco funguje, tak jedine SCR a to ještě ne u všech aut.
kazdopadne by me zajímalo, jak se s tim poprali a kolikrat to prekracuje limit v realu
Pokud si vybavuješ grafy reálných emisí NOx na základě měření snad ADAC, tak právě 1.6dCi v různých vozech byl "na špici" (tj. produkoval nejvíc emisí, nejvíc tuším v X-Trailu).
renault espace 1.6dci 160, tedy asi stejny motor jaku u talismanu, prekroceni 11x:
"Například u Renault ESPACE Energy dci 160 byly naměřené hodnoty podle nové metodiky jedenáctkrát vyšší."
samozrejme, espace je vetsi auto, ale tak tady to bude jen 7x ...
Renault nemůže uvést na trh auto střední třídy bez naftového motoru... a nebude ani čekat s uvedením do doby, než bude schopen vyrábět verzi s močovinou.
To vše za předpokladu, že má ADAC pravdu a problém existuje... ADAC není oficiální zdroj a zatím jsou jeho čísla jen tak pro zajímavost, oficiálně v Evropě Talisman plní Euro 6 a není problém.
to mas zcela jiste pravdu
prekvapuje me, ze z oficialnich mist zatím ještě nic neprislo.
takze to bud neresej, anebo to je tak velky problém, ze se to boji vypustit ven.
ale jak pises, euro 6b to podle soucasny normy NEDC plni a WLTP bude nejdriv za 2 roky
Jestli jsem to dobře pochopil, tak ten test byl o tom, jak si vedou stávající auta ve WLTP. Tam není co řešit. Automobilky využijí prostor, který mají, k práci na motorech. Na motory připravené na novou metodiku si budeme muset ještě počkat. A i kdyby bylo co řešit, i když je problém známý a několika studiemi ověřený, řešení přijde normálně až za několik let.
Bože, běž už s tim zelenym ekoterorem někam! >:D Je tu nové auto, pojdme se bavit jak jezdí.. Když ti nafta nevoní, tak kupuj benzín a je to. A pokud podvádí, tak to Renault odnese stejně jako VW...
ja jen upozorňuju na to, ze technika, která je u tohodle motoru nejspis pouzita ma s NOx nejspis velky problém.
a u auta, který jde do prodeje, navíc v soucany době, mi to prijde nerozumny.
tobe jedy NOx mozna voni, ale cca milion astmatiku v CR jsou temito jedy ohrozeni
Tak pokud emise neplní, tak by buď nemělo získat homologaci a když i tak Talisman dostal, tak si jsem jistý, že po skandálu VW to teď budou postihovat a zaměří se na to :-)
ano homologaci to nejspis plni, ale vzhledem k tomu, ze pariz chce zakazat naftovym autom vjezd minimalne do centra, tak zrejme i soucasna norma nejaky realny problém ma. to potvrzuje i predpokladane zvysovani spotrebnich dani na naftu tak, aby se s rovnaly s danemi na benzin a lidi zacali kupovat cistsi benziny
Souhlasím, že nevyužívat nejnovější technologie s tím, že nestojím o nic míň než konkurence je trochu nesmysl... Ale my se tu neustále bavíme o perzekuování osobních aut. Kde máš náklaďáky, kde neudržovaný vraky, kde jsou témata inteligentního řízení dopravy (opakuju znovu, že jen seřízením světelných křižovatek by bylo násobně uleveno městům) atd...?
Podsouvat to jako jen problém osobních vznětových vozů je hloupost.
novy nakladaky SCR uz davno pouzivaj
stary casem dojezdej
novy osobaky tady budou jezdit ještě dalších 15-20 roku a většina z nich maj v realu emise NOx jako naftaky s euro 2, tedy skoro 20 letej srot
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Jasný je jen Passat. Zbytek mezi těmi čtyřmi může dopadnout v zásadě jakkoli, můj tip je:
2. Mondeo, které nakonec přece jen Insignii udolá a potvrdí pozici Fordu jako toho druhého v Evropě
3. Insignia, která i přes své stáří drží letos Mondeo za sebou a všichni ostatní jsou letos za 1-9 na méně než 50% jejích čísel, ztratí dalších pár procent, ale pořád to bude stačit na bednu
4. Superb, který rozjede i prodeje kombíku a 2016 bude jeho nejsilnější rok
5. Talisman, který nestihne naplno roztočit prodeje sedanu i kombi do konce roku a navíc má nejužší nabídku
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Tvůj tip má racionální základ. Ovšem, Insignia dle mě bude ztrácet - stárne. Mondeo nebude stagnovat. Renault má v Evropě kapku významnější prodej než Škoda, takže věřím, že ten Talisman i když bude teprve nabíhat do prodeje, bude mít větší prodeje než Superb. Který mezi námi není nic exkluzivního ( mám tedy zkušenost jen s L&K 140kW DSG ).
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Insignia bude ztrácet, ale ztratí víc, než třeba 25%? A naopak, dokáže Superb víc než 25% získat? Podle mě je odpověď ne a spíše ne.
Talisman je takový žolík, z čísel Laguny III se vycházet nedá - jenže i to je problém, začátek od nuly znamená, že loajální a movití zákazníci si mezitím pravděpodobně koupili jinou značku a třeba se jim zalíbila. Na druhou stranu, z francouzských vozů je Talisman jasná jednička. Ale - žádný víceprvek, motory jen 1.6, benzín úplně bez manuálu, relativně vyšší ceny, koncem listopadu ještě není kompletní ceník, kombi pořádně ještě nikdo neviděl - nic z toho není úplně zásadní, ale všechno dohromady...
Sečteno a podtrženo - klidně se s tebou vsadím, že Talisman příští rok na bedně nebude (třeba podle Left-lane, ať zamezíme diskusím). O lahev vína :-) ?
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Nějak ti z tama vypadla prémie. Ta se do střední třídy taky musí počítat. Z mého pohledu bude pro talisman obrovským úspěchem, pokud se vůbec vleze do cca 7-10 místa.
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Na prémii jsem nezapoměl. BMW a Mercedes-Benz toliko boháčů v Evropě již nenajde. Na Audi jsem zapoměl. A je pravda, že A4 by se mohla vklínit před Superb za Talisman do první pětky :-)
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Tak já jsem zvědavý, jestli překoná Passat (případně metu 200 tisíc jednotek). I když příští rok je na ní ještě brzdy, většinou je třeba do plné síly počkat do druhého roku.
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
Nová A4 vypadá opravdu výborně... po pro mne předchozích dvou podivných generací se vrací zase v plné parádě. Dřív v této pro mne "bychařské" kategorii vítězila 3er, ale nová A4 tentokráte válí.
Re: TOP 5 Evropských prodejů 2016 ve střední třídě.
To je pro Talisman nereálné z jednoho prostého důvodu, Renault se boji s Talismanem vstoupit na druhý největší evropský trh do UK a neplánuje jej tam vůbec prodávat. V Německu bude paběrkovat, protože tam je doma 3er, MB-C, A4, Passat, Mondeo, Insignia a částečně i Superb a tak mu z větších trhů zbývá jen domácí trh, kde i kdyby ovládl 90% prodejů ve střední třídě (což je nereálné), tak mu to stejně nebude stačit z celoevropského pohledu, protože masivní prodeje v ČR to asi nezachrání. ;-)
na to, že je to rendlík jsou ty ceny neskutečně vysoký, za nejporuchovější techniku na trhu je to přímo drzost!!!
Velmi aktivní, zamindrákovaný, palcující a fanatičtí rendlíkáři, kteří si tu na blesk auto.cz léčí svůj obrovský pocit méněcennosti a budou tu zase zřejmě tvrdit, že rendlíky jsou snad nejlepší auta pod sluncem, oni za to nemůžou, nikdy delší dobu neřídili nic jiného a žijí ve svém uzavřeném světě, i když budou tvrdit jaké mají špatné zkušenosti s ostatními výrobci, je to samozřejmě lež. Každý, kdo autům opravdu rozumí tak ví, že renaulty jsou na chvostu spolehlivosti.
Zmatení lidi dnes koupí doslova každý aušus a tak se není čemu divit, že tato auta končí za pár let na vrakovištích... proti gustu >:D >:D >:D
Neznám žádného majitele francouzského auta který by byl zakomplexovaný. Zato nejčastěji jsou zakomplexování a frustrování majitelé bazarových vozů německé prémie starých dvě a více generací. Většinou tvrdí jak skvělá a spolehlivá to byly auta a jak ty současné modely jsou už krámy které by si oni nekoupili. Skromě však pomlčí o tom že částky za které si lidé ty vozy kupují nové jsou pro ně z říše snů.
Edit: Koukám že už jsem obdržel ocenění sedmi majitelů prémiových vraků. ;-)
Renault je zpátky ve hře. Předchozí kola zapomenuta, začíná se s čistým štítem... Laguny je sice škoda, ale v danou chvíli bylo velmi prozíravé ji raději zaříznout.
Talisman má tři silné hodnoty:
1) v objemové kategorii do 1.6 nabízí vůbec to nejlepší, jen je třeba přesvědčit zákazníka, že dvoulitr opravdu nechybí...
2) nádherný francouzsky vybroušený nadčasový design
3) velmi hodnotný a moderní interiér
To jsou velmi zajímavé zbraně. Ano, Superb bude praktičtější, jenže co ten interiér, co vypadá jak z přelomu tisíciletí? Navíc základní diesel je 4-válcová bída...
Francouzům se povedlo navázat na Safrane a to je setsakra dobrá zpráva pro všechny...
Jak zapomenuta? Možná tobě stačí jeden obrázek, aby se ti zformátoval mozek, ale běžní lidé to takhle nemají. Ty tvoje silné hodnoty jsou vysoce sporadické.
1. Střední třída není o objemu 1.6, ale minimálně o dvoulitrech. Jednašestky si cpi do kompaktů.
2. Design je francouzský, ale nadčasový není ani omylem. Je poplatný své době, ale nepřináší žádný prvek nadčasovosti.
3. Interiér je sice slušný, ale obávám se, že tohle autu k výraznému úspěchu stačit nebude. Podvozek dle testů nic moc, motory slabé, nemožnost zajímavých konfigurací a 4x4.
To, jestli Renault zabodoval, budeme vědět možná tak za rok.
Bože s čím máš problém ? Renaultu se nepovedlo období na přelomu století, problémy byly, všichni o nich víme, ale je to už 10 let. Nové modely už jsou na tom podstatně lépe a dokazují to i různé testy spolehlivosti, kdy je to rovnoměrně namícháno mezi německou konkurencí. Tohle tlachají strýcové v hospodě, nebo ti snad někdo v Renaultu odvezl manželku, že tady tak hýkáš? Proč by nemohl začít s čistým štítem? Protože u jiných automobilek takhle nepřetřásáš minulost a některé si to opravdu zaslouží minimálně stejně, hlavně v oblasti motorů a snižující se kvality, že?
Dizajn - tak tady si klidne vsadím, že jako jeden z mála aut bude Talisman vypadat dobře i po letech. Renault toto umí, jen se podívej na 1. i 2. Lagunu (3. se nevyvedla).
A že Renault nepřeskočí Passat ani Mondeo v Evropě je snad jasné. Ale je dost možné, že ukradne prodeje korejcům, japoncům a PSA.... a o to mu asi jde primárně.
To že Talisman připomina Passata ještě neznamena že je to Passat a tim musi byt automaticky nadčasovy. Ja osobně vidim mezi těmi auty dost zasadni rozdill v pojeti designu.
1. Minimálně o dvoulitrech? Aha, Superb začíná na 1,4, a tam jsi nějak zapomněl kritizovat... Co si myslíš o Superbu II s 1,6 TDI 77kW?
2. Jak se měří nadčasovost? Že u auta, který si ještě ani neviděl naživo už máš jasno...
3. Slabé motory? Aha. O kolik je německej kW silnější než francouzskej??? Podvozky nic moc? Auto s 4control jsi v životě neřídil... Zajímavé konfigurace? Pro tebe třeba ne, ale ty jsi jeden. A ty jim asi žíly netrháš.
Ale dokonce i souhlasím, že 4x4 chybí, na druhou stranu, asi by jich bylo minimum, a nevypolatilo by se to.
Je mi jasný, že mě hned začneš poučovat, a bla bla tvoje klasika bez odpovědí, ale třeba mě překvapíš.
Že nestíhá nabídkou konkurenci je holej fakt. Jednašestky může mít dobré, ale dokud nepřijde s dvoulitry, nemůže se konkurenci rovnat a není tu jen Superb, ale i Mondeo nabízí žalostné motory typu 1.5 TDCI, P508 má zas 1.6HDI....
Nadčasovot - věřím, že jako jedno z mála aut střední třídy této doby bude zrovna Talisman odolávat času nejlépe, společně se Superbem. Naopak Passat zapadne v šedi faceliftů a nových generací (tohle je můj názor).
Víceprvek chybí, uskakování zadní nápravy už trpěly Laguny, hlavně na velkých nízkoprofilových kolech, 4x4 je také vítaným bonusem, přitom Renault tuto technologii má, minimálně díky Nissanu.
Nabídkou určitě nestíhá. Ale nechce se mi věřit, že by si v Renaultu pečlivě nezjišťovali, co se jim vyplatí. Jestli střed pro většinu, nebo širokou nabídku motorů pro pár okrajových prodejů... Jak jsem psal, jako základ bych si klidně dokázal představit ve střední třídě i nějakou 1,2, a podle mne je jen otázka času, kdo se odhodlá první.
Víceprvek asi pro běžného uživatele chybět moc nebude, málokdo pozná rozdíl. To už musej bejt machři z ACZ. :-) Navíc Renault umí i tu torzku naladit. Viz. zdejší test v té době nové Octy, kde sám ikonický VWavwerka psal, že nová Octa je podvozkově hodně podobně naladěná jako Megane (tedy výběhový model).
No.. už se odhodlal Ford... Mondeo 1.0EB..... to je fakt pro dědu na chatu tak >:D
Víceprvek chybět bude, pokud si zkoušel auta s tyčí a pak s multilinkem, musíš to poznat, i já sem to citelně poznal, zvláště po přechodu z dvojkové Laguny, které odskakoval zadek (stejně jako to píšou o Talismanu) do Mondea.
Tyč u Oktávky musí být utrpení když i ta s multilinkem není nic extra, což potvrzují všichni, kdo s ní jezdili :-) Já sem s tyčí nezkoušel >:D
Jakou tedy vidíš výmluvu za "Renault pokrývá jen střed nabídky, asi si spočítal, že se mu vrcholné motorizace nevyplatí" ?
To je konstatování faktu. Pro toho, kdo si ho chce koupit a chtěl by větší motor, to může být zásadní problém, ale otázka je, kolik je takových reálných kupců.
Ty mi něco řikaš o čteni ? Ty nejen v tomhle přispěvku čteš pouze o motorech ? Marně vzpominam kdy Futurista neobhajoval něco co se jinym nelibi a to u automobilky Renault.
Jo, podobně jako ty u koncernu.
Technickým vrcholem střední třídy Talisman určitě není, ale alternativou k Superbům, Mondeím a Insigniím 2,0TDI, TDCi a CDTI s výkonem do 110kw klidně ano.
Sám jsi napsal, že to MŮŽE být problém. Pokud bude, pak půjde zákazník jinam. Ale taky je dost těch, co budou koukat na kubaturu, ať už kvůli pojistce, nebo nákladům. A dost lidem bude ta 1,6 stačit. Výkonově i obsahem. Nemůžeme brát je ČR, jsme moc malej trh. U nás jsou prostě německý kilowatty silnější než ty francouzský. A i ze článku čtu, že ta 1,6 s biturbem je výborná, a svým chováním mile překvapuje.
A pokud Renault dobrovolně opouští dvoulitry (jak to bude v budoucnu nevím, podle mých info se s dvoulitry nepočítá), pak to neberu jako chybu, ale jako strategii. A to je rozdíl. A taky je možný, že jednou sami uznaj, že to byla chyba. A taky možná ne... A možná kdyby... Je zbytečný tady takhle psát. Nějak to bude.
Prostě to tak chtěli a maj takovou strategii. O chybě se zatím mluvit nemůže. Proto ani výmluvu nehledám, a beru to tak, jak jsem napsal.
Vlamuješ se do otevřených dveří. Vidím to podobně, mě osobně to netrápí. 1,6CTDi má i Honda CRV a vidím ji všude. Dobrovolně přijde o část zákazníků, snad se jim to v celkovém součtu vyplatí.
V prvé řadě, pokud chceš diskutovat se mnou, pokus se o elementární slušnost. Začínáš opravdu nevhodně.
1. Nikdy a nikde to nebylo o ZÁKLADNÍCH motorech, ale slušném středu a pak silných motorech. Tady jsme ve střední třídě. Superb II se již neprodává, ten nový má v základu 88kW.
2. O designu bys musel něco vědět, už jsem to tu několikrát psal, mým velkým koníčkem je umění a užité umění, dost jsem o něm přečetl a nejen to, v mé knihovně se nachází poměrně dost knih, které se umění věnují. Z toho, co mám nastudováno a nejen to, jsem vyvodil můj názor. Jistě nebudeš souhlasit, což je tvůj problém a můžeš to zachránit svedením to na subjektivní vnímání. Ano, je mnoho lidí, kteří vkus nemají, ale myslí si opak.
3. Slabé motory jsou faktem. Stačí se porozhlédnout po nabídkách konkurence. Zde není o čem.
Podle mého soudu bude Talisman bojovat o své místo pod sluncem s asijskou konkurencí a pak tou domácí. Ostatní budou daleko před ním.
Jistě ti mé sdělení nebude po chuti, ale půjde jen o tvůj subjektivní problém. Ty se snažíš obhajovat svůj ocas (pokud vím, jezdíš v Renaultu), já takto deformován nejsem a mohu si tedy dovolit kritiku dle mého uvážení.
Jak na tom Talisman bude, se uvidí časem. Pak mi to klidně budeš moci připomenout, co zde padlo.
Jestli je tvým koníčkem umění, tak tím hůř pro tebe. V jednom máš ale pravdu - je mnoho lidí, kteří vkus nemají, ale myslí si opak. Jen si možná neuvědomuješ, že nejspíš patříš mezi ně :-!
Nadčasovy je přece Talisman tak pišeš takže to tak musi byt. Objem 1.6 je teď něco magickeho protože Renault to tak ma a pry dokonce nejlepši jsem někde četl a ty si to potvrdil. Jen mi neni jasna zakladni dieslova motorizace u Talismana kdy u Superba je zaklad s 88kw bidny tak bych rad věděl co je bombastickeho na dieslovem zakladu u Talismana.
To sem čekal, že mě ihned někdo tímto způsobem napadne. Ale jde opět jen o tvůj problém. Tady se člověk v podstatě nemůže ničím pochválit, že v něčem má přehled.
Protože pak přijde rohypnol nebo futurista, kteří stoprocentně ví, že jejich názorový oponent je "hlupák, nevzdělanec, záprtek, plešoun, brejlovec, slintající, kulhající a šišlající chudák". Jakékoliv pozitivum oponenta je předem vyloučeno.
Ale to je chlapci váš boj a moje výhoda.
tak s ohledem na to, že uvádíš jako prvek nadčasovosti hrany, se není čemu divit... Jinak se klidně chval a plácej se po ramenou, jakej jsi znalec a jak tomu rozumíš. Samochvála vždy smrděla, smrdí a smrdět bude :-!
Můžeš mít 1000 uměleckých vzdělání, a přesto nemusíš mít vkus ani být dobrým umělcem. Můžeš být vynikajícím umělcem a mít vystudováno třeba ... VŠCHT :-!
Připravit se můžeš, ovšem pokud jen nadání předstíráš, na takové škole budeš zákonitě trpět. Tam tě totiž poté nebudou hodnotit za to, co ses naučil z knížek, ale jestli talent máš a dovedeš s ním pracovat. A neboj se, oni to poznají velmi rychle. ;-)
Zaměňuješ příčinu a následek.
Tyhle školy nemají primárně produkovat kvanta lidí, ale mají produkovat kvalitní nadané jedince, kteří najdou uplatnění, což díky zaměření není vůbec jednoduché. Taky jich je řádově méně.
To co popisuješ, je běžnou praxí na klasických školách.
Jen dokazuješ, že nevíš...
Jestli jsi vzdělaný v oblasti umění, tak to je zase trochu něco jiného. Pokud si však jen přečetl knihy, vůbec nic to neznamená... taky neumim vyměnit převodovku i když o autech čtu dnes a denně :-)
Gilgííte, nerouhej se, už si nevzpomínáš, že se tě ujal Vošický senior, když byla v Nošovicích na exkurzi zvláštní škola z Fiľakova?
Už máš srovnané a doplněné složky V1 - V8?
To jsme napsali, jo? Možná, že máš problém i ve vnímání textu. Nebo jsi moc vztahovačnej.
Ale vychválit se umíš, to jo. Vystudovanej designér, co rozumí automobilovému průmyslu a na každou diskuzi má věcný a doložitelný argument. Šikula (všimni si, že tě chválím a obdivuju).
>:D
Ty mě teda dobře znáš, když víš, co mám vystudováno já. :-) Design to není, ale jestli o tom něco vím nebo ne, ať posoudí někdo jinej. Ale divím se, že když jsi to studoval, pak tedy jsi profík. Proč teda takový profíky nemaj v Renaultu? Netuším. By tě třeba hned z fleku brali. Takových profíků je evidentně málo.
A že nejsi deformován? Dobrý... >:D To nech posoudit ostatní. Mne jsi pobavil.
Mám kamaráda... jeho koníčkem je muzika, koupil si kytaru, naposlouchal toho hodně, načetl toho hodně, přečetl si manuály, dokonce chodil do lekcí, .. stejně na ní doteď neumí.... takže asi tak, odborníku ;)
P.s. o slušnosti tu káže někdo, kdo se tu do všech jen naváží >:D A deformován jsi dost, uznáváš jen tevé hodnoty a když někdo uznává jiné, neakceptuješ to...
1. Tím si měl začít již ty.
2. Například pojetí masky a světel. Zapuštěné světlomety do čumákuješ/masky jsou již dávno out. Dále citlivě vedené hrany, ty prostě jen tak nezestárnou. Zde jich je minimum.
3. 1.6 je jen jednašestka. Se všemi klady a zápory. To opravdu není středně třídní ideál. O tom se zde snažíš marně přesvědčit sám sebe.
Tys napsal opět jen své plakátové dojmy a teorie. Ale svět za okny volí jinak. Tak to zkus pochopit a nebouchat tu svojí hlavou o zeď.
1) já ?? Ty jsi vážbě utrpěl úraz hlavy 8-s8-s Já jen napsal, že do 1.6 nabízí to nejlepší v rámci třídy. Což nic neříká o tom, jestli jde o majoritu nebo okrajovou záležitost...
2) ano, právě hrany VŽDY stárnou mnohem rychleji, ty znalče umění 8-s
Ja nejsem žadny designer ale když vidim např. prvni generaci Ceeda tak musim uznat že jeji design je nadčasovy. A když jsme u toho Renaultu ktery ty hrany nema tak trojkovy Megan rozhodně za nadčasovy nelze považovat. en zestarnul během par měsicu.
Naopak, trojkový Mégane i přes své značné stáří vypadá stále aktuálně. A v grandtouru jde o jedno z nejpovedenějších kombi.
Výrazné hrany vždy stárly rychle. Jde o výrazný prvek, který se rychle omrzí a okouká. Automobilový design se vždy vrací k zaobleným tvarům.
Ano, jemné hrany nadčasovost neshodí, takže třeba Golf VI a Passat B7 jsou nadčasové. Ale aktuální ostré generace zestárnou rychle.
Tím spíš třeba Superb. Přední světla jsou atraktivní, ale jen do doby, než se omrzí a než zjistíte, že jeich designové ztvárnění je překombinované a má zcela lepá místa. Stejně tak boky Superbu, ploché jak korejská plavkyně, ani tornádo to nezachrání...
Často mam na očich tyto 2 auta obě před FL a v tom mam naprosto jasno. Trojkovy Megan sešel hodně rychle. A FL hm novy megan už tu měl byt minimalně rok ne li dele. Opět jako nadčasovějši vidim Megane 2 a ten je opět o hranach.
ten zrovna dvakrát o hranách úplně typicky není. Je to poněkud specifický příklad oblých ploch s ostrým zalomením, kombinace obou světů.
Ale nepochyně i já jej vnímám jako naprostý designový skvost. Stejně jako Laguna II. Tam taky prvky hran byly, ale celkově ohraničovaly oblé plochy a nebyly nijak extrémně výrazné.
Je to podobné jako generace Golfu VI a Passatu B7. Oblé tvary ostřeji ohraničené. Přesně tehnle design podle mě odolává zubu času nejvíc.
1. To je čistě účelové tvrzení. Pokud by všichni museli mít nutně ve střední třídě jen jednašestky, pak by tvé tvrzení mělo alespoň nějakou váhu.
Ale ty zde děláš z Talismanu ideální model pro jednašestky. A já říkám, že střední třída na tom může začínat, ale rozhodně na tom nesmí končit.
Jo, papír snese všechno. A ty na základě něho jsi schopen ohodnotit celý velký auto.
Použiji v ono omílané tvrzení - objem ničím nenahradíš. Až si sám vyzkoušíš dva stejně výkonné motory, jen každý jiného objemu, možná pochopíš, o čem mluvím.
Automobilový design má nalinkovány pro budoucnost průniky ostrých hran a sem tam oblinu.
Jeden problém je v tom, že pokud je slabší 2.0TDI na stovce o 0,6s rychleji, tak je Talisman "téměř na úrovni", zatímco 0,4s ve prospěch 1.6TCe je "lepší než v Superbu".
Druhý problém vidím v tom, že silnější 1.6TCe má celkem skromných 260Nm, což je spíš na úrovni 1.4TSI (250Nm) než plnotučného 1.8TSI (320Nm).
Třetí problém vidím v tom, při absenci BiTDI bude podle mě 2.0TDI 140kW hodně častá motorizace.
Čtvrtý problém vidím v tom, že nad 1.8TSI má Superb ne jednu, ale dvě motorizace.
Srovnávejme střed motorizací - tedy 2.0TDi 110kW a 1.6dCi 118kw, což je srovnatelné. Pak 1.6TCe 147kW a 1.8TSI 132kW, je sice rozdíl o cca 15kW ve prospěch Talismanu, ale těch 70Nm nedožene...
No a pak je tu vrchol, tedy Superb 206kW u benzinu (+ ještě jedna varianta 2.0TSI 162kW) a 140kW u TDi, jenže není to s čím srovnat. Tady Talisman tahá za hodně krátký konec provazu ...
U Renaultu je celkem normální, že silnější motory přicházejí až později. Hybrid už je potvrzen a čím dál víc je také slyšet o nových motorech na konci roku 2016 - 2.0 dCi 240hp a 250hp 1,8 TCE. Ten 1.8 TCe je už celkem jistej. O 2.0 dCi nevím nic. Snad jen to, že s předchozím 2.0 dCi nemá nic společného. Měl by vycházek z 1.6 dCi.
To je možné. Renault se u Talismanu a Espace prostě drží při zdi. Mohl do toho nacpat mnohem víc peněz a pak při nesplnění cílů tento projekt zrušit a ztrátu zalepit třeba s pomocí číńanů. Renault na tento risk neměl odvahu a postupuje postupně. Podle mě je to u v podstatě nové továrny a výroby lepší. Renault se učí a pokud by chtěl všechno hned, tak by to mohlo špatně dopadnout. Renault s tím má bohaté zkušenosti.
Třeba ti, kdo si auto koupili nedávno. Nemám ten pocit, že všichni potřebujou kupovat zrovna teď, a že za tři roky už nikdo auta kupovat nebude... To, co jsi napsal, jsou nesmysly. Jako se bude krást a umírat furt, auta se taky budou prodávat i za pár let. A tam už navíc bude jasný, jestli ta technika drží a povedla se, nebo je to průšvih.
Znám dost lidí, co nevlítnou bezhlavě do koupi auta jen proto, aby měli horkou novinku. A představ si, že znám i spoustu takto poučených. :-)
Jasně, já píšu nesmysly a ty máš patent na rozum ;-) Renault potřebuje prodávat teď a udržet si prodeje po celou dobu životnosti Talismanu, aby se mu vrátili peníze z vývoje a pořádně na tom vydělal. No a když zákazníci nebudou akceptovat motory jen s objemem 1.6l, bude mít problém.
Já když se rozhodnu koupit nové auto, zpravidla nečekám další 3 roky, než se něco osvědčí. Proč taky? Obejdu konkurenci, vyzkouším a koupím, co mi nejvíc vyhovuje ;-)
Nepochopil jsi mě. Jsou lidi, co auto kupují ob 4-5 let, a třeba koupili před rokem. Jestli si někdo Lagunu koupul nedávno, asi hned nepoběží pro Talismana. Jestli to tak děláš, tak OK, já měním po doplacení leasingu. Takže mám ještě pár let čas. Chápeš?
Čekat nebude nikdo. Podívej se na prodejní čísla Laguny a je jasné, že ta skupinka loajálních zákazníků Renaultu ve střední třídě už je tak malá, že větší priorita je přetahování zákazníků od konkurence... a to lze dělat stejně dobře teď jako za rok jako za dva.
"...těch 70nm nedožene.. " sice Škodě nějak blbnou technická data v konfigurátoru, ale pokud mě paměť neklame, s DSG má 1,8TSI 250NM, takže ani tam nemusí Talisman nic dohánět.
Jj přesně. Jen mi to přijde škoda, zavírat si u určité skupiny zákazníků dveře jen tím, že jim nedají na výběr - k benzinu jen automat, naftu jen motory do 1.6l... ;-\
Škoda by bylo, kdyby měl Renault velké oči a snažil se hned nabídnout vše. A to i za cenu rizika velkého propadáku a budoucího prošení číňana o prachy.
Renault to vyhodnotil tak, že urychlené nasazení dvoulitrové nafty s výkonem kolem 240 nepotřebuje. Výroba 1.6 dCi v Cleónu se pořád masívně navyšuje a přesto nestíhá. Výrobní kapacita narostla 3x. Přesto musela být několikrát nabídka 1.6 dCi pro některé modely omezena. Dokud nebude stabilizovaná výroba 1.6 dCi, tak asi nebylo rozumné rozjíždět výrobu okrajového 2.0 dCi 240k. Mohlo by třeba dojít ke kvalitativním problémům. A jak už jsem psal, výroba talismanu v Douai teprve začíná a všichni se učí. I proto se třeba zatím nedělá Espace a Talisman s pravostranným řízením.
Já jim do toho nevidím, možná to tak je. Nicméně dCi s 240k bude asi docela pecka, i když po takovým motoru sám netoužím, dal bych mu desetkrát přednost před biTDI. S tímhle motorem- bude-li za přijatelnou cenu- by se už mohly prodeje Talismanu a Espace docela pohnout :yes:
Teď jde o to, kdo o něm reálně touží. Když čteš diskuse na francouzských webech, tak tam silnější motory pro Talisman skoro nikdo neřeší. V Británii je to díky emisím u fleetu podobné. Tam má třeba u Passatu tvořit základ prodejů 1.6 TDI a základní 2.0 TDI. Silnější motory jsou tématem v Německu, kde dávají smysl. Tam však stejně Renault moc šancí nemá. Pokud jde o prodeje, tak u Espace jsou zatím hodně nad očekáváním a náběh výroby se musel urychlit.
Problém spíš je, kdo chce ve střední třídě naftový motor jen s obsahem 1.6 s dvěmi turby? Btw nesnaž se za každou cenu omlouvat Renault za to, že chce ušetřit a nemá na střední třídu slušnou naftu 2.0l s výkonem kolem 200k? Je to až nekriticky obdivné asi tak jako když tu řádil GTI a jeho ódy ba VAG produkty >:D
Btw Renault nestíhá vyrábět 1.6dCi nejspíš proto, že ani jiný "větší" naftový motor do všech modelů R-N nemá :no:
Když nic jinýho neni - ani pro Megane, Talisman, Espace, Trafik, QQ, X-Trail atd. Nic silnějšího s větším objemem si v naftě prostě koupit u Renaultu/Nissanu nemůžeš ;-)
Taky se ale s většinou diskusních kolegů shodneme na tom, že tahle varianta je to nejhorší v celé nabídce Škodovky. Když 1.8TSI, tak manuál.
Při stejném krouťáku a stejné převodovce přináší 1.8TSI DSG oproti 1.4TSI za 45t jen málo, naopak příplatek 50t za 2.0TSI s lepší převodovkou a +100Nm smysl dává.
Ano, souhlasím. Ale jen proto, že už do toho motáme horší DSG a rozumnost cenového rozdílu. Obojí nic nemění na tom, že 1,6TCe u Talismanu je ok, pokud ti tedy nevadí automat. Papírově vypadá dynamikou jen mírně horší než 2,0TSI 162kw, proti 206kw už se samozřejmě nechytá.
Horší DSG do toho motat musíme, protože právě kvůli němu má 1.8TSI jen těch ubohých 250Nm, a ne svých "přirozených" 320.
Mezi ty "papírové údaje" já osobně počítám i ten krouťák, který je pro mě nejlepší indikace pružnosti motoru - lepší, než nějaké 80-120. Je ale fakt, že automat dokáže chybějící krouťák maskovat, pokud hbitě podřazuje a dokáže držet motor v oblasti vysokého výkonu když je to potřeba.
Já s tebou jinak souhlasím, že stovka pod 8 a maximálka 230+ vypadají celkem sympaticky a nakonec by to mohlo stačit pro většinu běžných kupců... těm to ale Renault zase osolí tím, že ten motor (zatím) nabízí jen v Initiale za mega... a za mega už zase běžní kupci nekupují a je to trošku začarovaný kruh.
Přesně. Ten motor je fajn optikou "většině by to mohlo stačit", v Premiere Edition za 700... ať nežeru, za 750 by to byl zajímavej kup. Já samozřejmě potřebuju lift nebo kombi, no budiž, do 800 za tenhle motor s automatem a slušnou výbavou v kombíku pořád ok. Ale za mega ne, a můžou v tom mít třeba automatické utírání zadku v krizové situaci.
Automobilový design není o hranách nebo oblinách. Přestaňte řešit, zda má koule čistší tvar než krychle nikam to nevede. Pokud jde o auta, tak si počkejte. Čas vše ukáže. Tak jak ukázal kvalitu designu Focuse HB I a Mégane HB II.
Zákazníci, ktorí si tento Talisman zavesia na krk, sa určite nájdu.
Pre mňa to má však zásadné nedostatky, ktoré sa nedajú nazvať len pehami na kráse:
1) Dvojliter, prípadne čokoľvek nad 1.6 opravdu chýba.
2) Vcelku vydarený dizajn exteriéru kazia minimálne "hokejky" pod prednými svetlometmi 8-s ďalšie pehy ani nejdem hľadať, a hoci na hokej sa pozerám rád, tak na toto pozerám ako puk, ako to niekto mohol dopustiť a domrviť dizajnový štýl Renaultu týmito jazvami (pre mňa).
3) Veľmi vydarený a hodnotný interiér pre mňa vyzerá takto:
[odkaz] (aj keď ešte nie je reálne na trhu)
Ak sa chcem "hrať" s tabletom, tak sú tu produkty od jablka a iných. V aute mi to príde nevkusné. Neprišiel som tomu na chuť ani naživo po usadnutí do Espace. Inými ospevovaný interiér nie je pre mňa ničím výnimočný, ba skôr je hrozný (zase osobný pocit). Pre mňa je auto stále auto, a nie hracia konzola.
Záver: Talisman po stránke dizajnu má vcelku peknú základnú linku karosérie, vyzerá proporčne dobre, ale zase to žabožrúti domrvili pre nich typickými pehami. Interiér ma neoslovuje vôbec. Pre mňa tá zbraň strieľa slepými nábojmi a nezasiahla ma. ;-\ ;-)
Jakkoliv můžu na Talisman koukat jako na designově nejpovedenější větší model Renaultu od dob Laguny I., tak i bez zjištění, zda řízení tvůrci obalili v gumových medvídkách vidím jistý problém jinde:
Talisman musí přesvědčit klientelu, že dvoulitr nepotřebují, protože jejich 1,6 je lepší nebo aspoň stejně dobrá jako konkurence.
Stejně tak musí obhájit, že výkon běžný cestovní nafty končí na 160 koních a víc je zbytečný.
Nakonec bude muset ještě prokázat, že má skvěle odladěnou vlečenou zadní nápravu. A to minimálně na úrovni víceprvkový konkurence.
Pokud toto vše zvládne a kupci tomu uvěří, může se stát, že právě Talisman bude přepisovat pravidla. Ale stojí o přepis někdo?
Jedna skupina rádobyfandů tu spustila hysterii nad 1,0EB v Mondeu, nad základní 1,6 v Superbu, nad tříválcem v BMW 3er a teď tu možná ti samí obhajují u velkýho auta střední třídy objem maximálně 1,6? nezapomeňte, že se tato auta motají v topu přes 250koní a 200 v naftě. (o BMW3 ani nemusím psát)
Mě nevadí na čem modely začínají, ale zajímá mě co nabídne ve středu i v topu. A tady je to zatím od Talismanu bída.
Možná se v tomto odstavci najdou, možná se zamyslí...možná jim dojde, že nadšenej aplaus tomuto kroku je kontraproduktivní. Před dvěma generacemi měla auta střední třídy ještě šestiválce zcela běžně!
Tak si zatleskejte a za pár měsíců tu tapetujte plačky o tom, že střednětřídní mainstream končí na objemu jeden litr... :-|
Snad nejsem potrefená husa, ale:
Není totéž 1,0t (Mondeo) jako 1,6t. 1,5EB u Mondea myslím hysterii nevzbuzuje, já sám bych ho klidně bral (na rozdíl od 1,0EB)
Jestli Renault přesvědčí "klientelu, že jejich 1,6 je stejně dobrá"...s trochou nadsázky- už přesvědčili MB, snad přesvědčí i ostatní. ;-)
"Stejně tak musí obhájit, že výkon běžný cestovní nafty končí na 160 koních a víc je zbytečný" - zbytečný to určitě není a pokud to R. tvrdí, jsou to jen p.r. kecy, ale holt stejně jako jiní výrobci nevyhoví všem, jen velké části, ne?
Trendu netleskám, raději bych 2,0-2,5l atmo, ale zkrátka je to tak.
Ale jinak ano- přebytečné dno nabídky kupujícímu vadit nemusí, chybějící vrchol ano.
Souhlasil bych za jedné podmínky - že Talisman chce sesadit Passat/Mondeo. Jenže Renault není nepříčetný...
Talisman je výtečný základ, výtečný nový start. V emisně zprzněné Evropě motory dávají udržitelný růstový potenciál s ohledem na CO2 penále. Pokud bude zájem, silnější motory můžou přijít. Prostor zde je.
Jediná zásadní výtka může směřovat na absenci TOP motorizací a AWD, víceprvková zadní náprava se poněkud vylučuje s 4C. Jestli má větší přínos nezávislé zavěšení nebo 4C je podle mě odvislé od kvality povrchu.
Odsuzovat Renault za přestřelený downsizing je podle mě úplně mimo, Passat i SUperb začínají na 1.4 TSI, Mondeo ne 1.0 EB. Talisman vsadil na zlatou střední cestu objemu 1.6. Dvoulitrům už naopak zvoní hrana a pokud emisní politikou nezatřepe dieselgate, pak v příštích generacích přijde pravděpodobně Passat i Superb s jednašestkama taktéž. Renault je zkrátka jen opět krok napřed. Ale zde si myslím, že se mu to nevymstí jako obvykle.
Proč by vadilo, co si koupit nemůžeš? Ok, Talisman díky tomu tratí třeba 20% prodejů, z druhé strany si Renault klidně mohl spočítat, že se mu případné náklady nezaplatí, takže ušetřil třeba 20% na vývoji.
Je jen vidět, že Renault přemýšlí nad tím co dělá a bezhlavě tu nesází 20 hlavé stádo, aniž by měl vybudované stáje...
Jo máš pravdu rohY, jen když se podáváš na laguny předchozích generací jak byly nové a ceny dnešních ojetin, ten propad ceny je šílený. Z podobného důvodu hodně lidí půjde jinam k zavedenějším Moneo-Superb atd.
Píšeš poněkud hlouposti, zadní víceprvková náprava se s zadní natáčecí nápravou nijak nevylučuje, dokonce se dá říci, že Renault je v současnosti jediný výrobce, který ji kombinuje s vlečkou, všichni ostatní 4WS kombinují s víceprvkem. Renault používá komponenty Aisin, které japonští výrobci kombinují s víceprvkem.
Nepíšu hlouposti, jen nečteš v souvislostech. Samozřejmě, že principem se to nevylučuje. Ale Renault si vyvinul (resp. odladil) podvozkovou skupinu se 4C na vlečce. Takže pokud chce mít u Talismanu 4C a nechce vyvíjet na víceprvku, tak musí dát vlečku.
Copak, vypatlaný kukuricníku, ty se zastávás jelita? Evidentne jsi príznivcem primitivního jelita které se v ruzných diskuich zcela nesmyslne navází do nejruznejsích diskutéru. Bez radeji smolit tvé analýzy at se mám na víkend cím bavit. >:D >:D >:D
Trošku mimo tému,ale nedá mi. Stale ked si prečítam reportáž od bývalého redaktora AUTOHITU je mi smutno za tým motorictickým časopisom. :'-( Burde to nikdy neodpustím.
prosím už žádné videovložky >:D >:D >:D >:D
Dělejte to,co Vám jde nejlíp...psaný text...video většinou degraduje celkový dojem z článku...
Pro člověka zmlsaného přednesem profíků je tohle přinejmenším trochu směšné...
Jak je již navíc naměřeno, 1,6 dci produkuje za všech motorů nejvíce NOx a až příjde nový měřící cyklus budou muset výkon snížit tak na 120 koní, aby motor prošel.
Zapoměl jsi min na TDI. O novém měřícím cyklu se ví dávno a automobilky se na něj chystají. Je tedy docela pravděpodobné, že o tom ví i lidé v Renaultu a nebudou muset na poslední chvíli snižovat výkon na 120 k.
I jen ho nechte, naváží se jen do Renaultu a alespoň je tu jako pobavení. Jsou tady jiní, kteří to naprosto přehání s nadávkami atd. Vypadá to na další "Ban" ;-)