Jako jediná česká redakce jsme usedli do překrásného interiéru nového Bentley Continental GT a vyzkoušeli blahobyt za volantem třetí generace luxusního gran turisma.
Vroubkování ovladačů je vážně úchatný :yes:
Celkově opravdu nádherný auto, ze všech stran.
A pro změnu přechod z HDM na DSG mi přijde docela nepochopitelný. Že by to ušetřilo dvě deci paliva? 8-s
Přechod z HDM na DSG resp. na PDK je logický. Celý Continental je postavený na platformě Porsche MSB a používá tudíž shodnou techniku s Porsche včetně automatických převodovek. Continental není technicky nic jiného než převlečená Panamera.
Logický možná v tomto směru, ale nejsem přesvědčenej, že pro Bentley je ideálním řešením totéž, co pro sportovní Porsche. A i když se to může pro cílovou klientelu jevit nepodstatným, nevěřím na dlouhou životnost těchto převodovek ve spojení s motorem s 900Nm. A opět mi přijde, že to je běžná věc u sportovních aut (častá výměna/repase převodovky), ale ne u luxusního cestovního auta.
Velký kroutící moment není pro dvojspojku žádný problém, nejsilnější dvojspojka Porsche snese 1300Nm (je třeba v P 918, kde musí zvládat kombinovaný krouťák spalováku a elektromotorů) nejsilnější verze HDM v koncernu VW je ZF 8HP95 a ta snese maximálně 900Nm, takže právě to HDM by bylo s dvanáctiválcem na hraně. A protože určitě počítají s nějakými verzemi "speed" GTC nebo GT3 kde bude ten dvanáctiválec někde přes 500kW a přes 1000Nm tak PDK je v podstatě jediná volba, protože ZF nic silnějšího nevyrábí a bylo by rázem za hranou.
Ne neni = viz i tenhle prokoncernovej text = převodovka je tvrdej krok dolu
To co funguje v Panameře docela dobře = si s W12 neumí poradit. Je to levnější unifikovaný horší rozhodnutí
V týhle cenový kategorii: "Při poklidné jízdě řadí samotetově, byť občas svévolně cukne jako každá 2spojka" je nejen v týhle cenový třídě = nepřijatelný. Tady = naprosto nepřijatelný
Zlatý ZF8HP :yes:
První generace CGT byla odfláknutá a nedotažená, faceliftovaná který řikali 2. výrazně lepší a slušně jezdící auto s výbornou převodovkou. Unifikací to zase pokoncernoVWali
ZF8 se do sportovního auta nehodí. Je to sice asi top převodovka, ale chování PDK je prostě na sportovnější jízdu výrazně vhodnější než HDM. Asi tak jako každá dobrá dvouspojka. Otázkou je, jestli si to majitel kupuje jako sportovní auto nebo cestovní kupé...
Já bych si rozhodně do čehokoliv krom SUV nebo cestovní kombi vzal radši dvouspojku. A podotýkám, že jsem v Panameře jel.
V klidu, ve třech testech, co jsem na conti gt četl, Evo,TG, Autocar, pějí na pohonný řetězec jenom chválu, samo vč. převodovky. To jen trumpetasakra uviděl v titulku auto konzernu, tak dostal svůj obvyklý záchvat, no a protože Vaculík se takovým autem taky asi nikdy nesveze, zbývá trumpetovi jen to latentní blití s rovná(í)tky. ;-)
Tupoune = myslel sem že máš aspoň takovýhle základy = tos čet pochvalu na minulou generaci s HDM automatem ZF >:-[]
Je fakt že nestrejda a neteta tohle auto trochu nespokojený prodali. A tahle verze je v lecčems dál = krom převodovky
Unifikace ušetří = ale je to smutný. To zas pokoncernoVWali = v týhle cenový úrovni fakt smutný. No bod pro Aston se ZF nebo Mercedes s vlastní převodovkou
Škoda že umíš jen tyhle svý obvyklý de-blitky = a neumíš zpracovat informace = ani takhle prosťoučký = tvoje škoda ;-)
blijes tu akorat ty, jsi uz jak zaseklej flasinet...
mb prevodovka byla na sportovni jizdu nevhodna vzdycky a to jak 5, tak 7 stupen ( ikdyz ten v amg provedeni se spojkou misto hdm zajimavej byl) tak i 9g.
asin je vedle zf pomala nahrazka, tedy aspon ve Volvu. S tim novym rejzokastrolem jsem jeste nejel, tak nevim.
zf staci nachytat na svestkach, treba pri najezdu na dalnici dat skoro kickdown a pak to teprve proslapnout a nez to tam da, ta to jsou mozna dve vteriny. Stihnes vzteky trisknout do volantu a dela to jak bmw5 tak i A6 (oboje ted koncici generace). To porsche pdk ke v tedlech situacich fakt uplne jinde.
Ale tobe to stejne nema smysl rikat, protoze evidentne tohle nejsi schopen ridicsky ocenit a poznat. Nebo s tim nemas zadnou zkusenost.
Problém je v tom, že ty si přečteš jeden českej test a pak tu o tom bliješ měsíc (bohužel někdy i dýl) aniž by sis udělal vlastní názor, což prostě neumíš. Nechápeš možnost, že je něco jako vlastní zkušenost.
A je jedno, jestli je to Vaculíkův test Audi A8 4,2 (a že Vaculík umí napsat články, který jsou úplná smůška nesmyslů a ještě je technicky naprosto nezvládnout), nebo srovnání osvětlení SUV, případně tu blábolit o nízkým težišti s opomenutím momentu setrvačnosti (a že tohle je průšvih hybridů s baterkama v kufru) a pak je tu tvoje oblíbený DSG. Nejsi schopnej pochopit, že každý chce od auta něco jinýho a nejsou všichni tvůj strejda nebo jiná imaginární osobnost. Což ty ani poznat nemůžeš, bez urážky, pokud sis vybral auris hybrid nebo či co, nemáš zrovna choutky povozit se v něčem jako je byť "jen" Conti GT. Kolik km si najel s autem s víc než 200koňma na tunu? Jak často se jdeš povozit s nějakým HH v manuálu? Kolik si najezdil km v zadokolkách bez ESP? (hádám, že mi odpovíš, že se strejdou tak asi milion km ročně...).
Tvoje souzení DSG je každopádně prostě úplná blbost, jsou jak dobrý tak špatný a stejně je to s HDM. Konkrétně třeba ten aisin v XC90 je bída a je to horší než DSG (váháním, časem). 9g v současným c 220 cdi taky není výkladní skříň. Ale je to zbytečný psát, ty zase nabliješ jak je DSG špatný protože nějakej "expert", ke kterýmu se každej večer modlíš, napsal opak.
Jak si takovej jouda jako ty = vymyslí že technice rozumí líp než Vaculík? Je to jako když si s timhle nejel = ale víš líp jak převodovka funguje = než v oboru vzdělanej zkušenej novinář = co s tim jel a popisuje to. A ví že ten text dorazí k výrobci ;-)
Nebudu ti vymlouvat tvý absolutní neznalosti = nebo neschopnost posoudit text třeba toho VAculíka = víš co je ale fór? Že to je skoro přesně obráceně = než si myslíš >:D
Abych volně citoval z Vaculíkova a Freiova speciálu = kde se ti pivní kecy berou? Že sou často přesně obrácený = než jejich profesí nabytý znalosti? :-)
Možná kdyby sis házel korunou = správnej výsledek bys trefil asi častějš >:-[]
neschopnost posoudit text je tvoje vlastnost, protoze ty text neposuzujes, ale hloupe opakujes utrzky z nej obohaceny o tvoje zavery (chybny) z nej tady v diskuzich. Krom toho, ze ten tebou omlejvanej text je minimalne k diskuzi. O tom, ze text nedokazes ani napsat nemluvim.
Kazdopadne ja tuhle diskuzi vzdavam, tvrdim, ze vaculik ma v casti testu a clanku uplny kraviny a ty nad jeho fotkou obradne onanujes.
mej se krasne
Počkej na testy = ono to časem spíš začnou psát i další = i když tvuj mozeček to evidentně doteď nebere = že by to mohla bejt pravda = že sem to trefil? :-)
No a teď se chytni za koule = zapni mozeček naplno = a zkus odpovědět >:-[]
Já to vim = a v tomhle Jirka trochu porušil zaběhnutý status quo
Napovim ti [odkaz] :-)
Nebo radši důkladnějš = je to jako když Vaculík o minulý A8 napsal a popsal proč má neharmonickou jízdu. A dneska to po příchodu další generace = píšou už i jiný
Tak mozečku = ukaž se >:-[]
Sám si k článku v priebehu dvoch dní napísal baraní… no a k tomu naviac pár slintov na základe plagátu a všeobecných bla bla čo si myslíš i cez fakt, že ospbná skúsenosť, tak ako pri väčšine tvojich zvratkov = nula bodov. Ale tradične sa ti podarilo z@sr@ť celú diskusiu. A mimichodom, ja na diskusiu o.tomto aute nemám, nikdy som v ňom nesedel a jediné čo môžem je slintať nad zvezním v ňom, resp.podobnom aute…
TAk 1) zmiňovat nějaký deset let starý mainstreamový auto jako argument pod novinkou od Bentley = prostě je de bilita. To dáš ne? ;-)
2) Slintů = co tvrděj že Jirka nepozná když auto cuká = je tu překvapivě dost. Mám to chápat = že máš stejnej názor: "Autem sem nejel ale vim to samozřejmě líp"? :-)
To Kesumb:
když pominu, že nikdo z nás v Bentley GT nové generace ještě nejel /já jsem jel ve starém, nikoliv řídil/, takže celá tato diskuse je mírně legrační, potom musím navázat na tvoje tvrzení o tom, že "není DSG jako DSG"...
a říct, že není ZF jako ZF, protože pokud má nová M5 použitou tuto převodovku, zcela určitě to neznamená, že ji má implantovanou i se zmiňovanou závadou - neschopnost zařadit do půlkickdownu kickdown, nebo jak to mám nazvat:)
a rozhodně si nemyslím, že kdyby to nebyla vhodná převodovka, že by ji M-engineers použili do takové legendy jako je M5 - a že převodovka je odvislá od softwaru, a tudíž...
bych rozhodně netvrdil, že ZF není vhodná převodovka do sportovního auta, s DSG jsem něco ujel a mám k nim averzi, do sportovního auta kopance potřebuju, a tam "kopance nebyly" - ale z druhé strany, Bentley GT moc sportovní není a považoval bych ho spíš za nóbl GT, kde takový způsob řazení může být velmi vítaný...
no zkrátka není ZF jako ZF a není DSG jako PDK...
PS a nemůžu nedodat, že kdo "řídí sportovně" tak si bude i s automatem řadit, třeba pádly, a že parametr kick-downu při sportovní jízdě... asi ne:)
Jel jsem před časem v nějaký verzi SPEED, už tenkrát to mělo snad přes 600hp, ale už je to fakt dlouho a byla to jen chvíle. Navíc hádám, že v týhle nebude kámen na kameni... Ale je to přesně o tom co píšeš. Naladění z toho může udělat úplně jiný auto a to klidně i v rámci jedné řady. Já jen chtěl napsat, že nejde paušálně říct, že dvouspojka je horší než automat s HDM a to je všechno.
No tak jak píše níže kolega Vabis, a musím říct, že osobní zkušenost mi schází, jemné a citlivé pohyby vozidlem jsou u dvouspojek pořád problém a zlehka zacouvat bude asi pořád totéž, co jsem zažil s A6 s dvouspojkou...
...což např. u M3 svého času bylo vyřešeno tak, že když jsi zařadil zpátečku, nejdřív jsi jemně ťuknul po brzdě a pravděpodobně nějakým omezením výkonu to auto najednou bylo daleko ovladatelnější...
...a nejsem si jistý, jestli tahle funkce není i u jiných aut...
Zlehka zacouvat (bez ťukání po brzdě) nemám žádný problém ani s dsg (GGTI), ani s pdk (MGTS).
A6/C7 (7st. S-tronic) jsem řídil relativně krátce, a i když bych dal přednost 8st. Tiptronicu, tak, že by s tím nešlo zlehka zacouvat bych rozhodně neřekl. Řidič s alespoň průměrným citem v pravé noze, by s tím neměl mít problém, teda pokud to nebyl nějaký vadný kus.
Couvat s A6 do prudkýho kopce po 1cm by mi asi trochu práce dalo, ale jinak.... za 90tkm jsem s tím neměl problém, a že bys ty byl kopyto řidič si nemyslím. Špatný stav převodovky? Netvrdím, že je to lepší/stejný jako s HDM, ale řekl bych, že problém spíš vidí ti, co ho vidět chtějí.
Nevím, jak reaguje ZF. Ale s DSG se auto na zpátečku i jedničku samo plynule rozjede. V prudkém kopci jsem za celou tu dobu (pokud si pamatuju) nemusel velmi opatrně popojíždět, tak nechci kecat. Asi se na soustředím a zkusím. Každopádně jsem za celé dva roky nezaznamenal jak cukání, tak nějaké prudké skoky při manévrování. Ale v A6 i teď v Kodiaqu mám tu +- "nejlepší" DSG, a netvrdím, že v Oktávkách nebo Passatech to nemůže fungovat hůř.
Nejde soudit pausalne...
Sucha dq 200 mi nesedi a vzal bych radsi
manual. Mokra 250 s tdi podtaci a skube, najezdil jsem s tim desitky tisic km se 130 a 140kw a nemohl jsem si na to zvyknout. Oproti tomu tataz prevodovka v r36 byla perfektni a s 206kw benzinem az na vetsi mezeru mezi dvojkou a trojkou taky neni moc co vytknout. Dq500 v kodiaqu 140kw tdi jezdila velmi dobre a ta neskubala vubec. Navic i hodne tezky vleky zvladala vyborne. Kupodivu na rozdil od bitdi passatu nepodtacela.
Svez se v Panameře nebo jiném Porsche s PDK. Dvojspojky používají prakticky všichni výrobci nejšpičkovějších sportovních aut, Ferka, Lamba, MB AMG GT, NSX, GT-R, Ford GT, Mustang Shelby GT-500, McLareny, Koenigseggy a všude fungují tak jak mají včetně toho Porsche. Takže nevidím žádný důvod proč by dvojspojka Porsche neměla fungovat v Conti. Spíše bych podezříval redaktora SM, že si neumí ani přepnout převodovku do komfortního režimu. U sportovních aut je dvojspojka pořád zdaleka nejlepší řešení, HDM je skvělé řešení třeba do terénu v SUV, protože dovoluje skoro nekonečný prokluz, to je ale něco co sportovní auto nepotřebuje a naopak je zde požadavek na co nejrychlejší řazení kterému se HDM nedokáže vyrovnat (ano, nejlepší HDM řadí stejně rychle jako tuctové DSG v nějaké fabii 1.0 TSI, ale PDK je prostě jiná, vyšší liga).
Conti určitě není levné auto. Bentley HDM používá třeba u Bentaygy, takže určitě nemají cenový problém HDM použít, ale jestliže mají záměr Conti posunout co nejvíc do sportovna (což se jim evidentně podařilo),
[odkaz]
tak dvojspojka je jediné řešení, nehledě na limity, které jsem popsal v prvním příspěvku, ZF 8 je už dnes na limitu základu W12, který se bude dál rozvíjet a nikdo jiný silnější HDM neumí.
Přesně jak píšeš, krouťák je důvod, spárovat PDK s motorem W12, který porsche nepoužívá, je zcela jistě dražší varianta, než použít řešení které už mají tj. W12+ZF8, hledat v tomhle snahu o ušetření může jen ignorant.
Ale ignorant je definicí trumpetasakry, v diskusi s ním fakta nehrají roli, oba krmíme tro(t)lla, a je čas toho nechat. ;-)
AMG ve vrcholných sportovních modelech nepoužívá HDM, ale dvojspojku, ta je v AMG GT i v přímém konkurentu tohoto auta tedy v S63 AMG Coupe a S65 AMG Coupe.
[odkaz]
Nevěřim že namyšlenej vidlák jako ty = co leda tak popírá Vaculíka a machruje = někdy jed lanýže ;-)
Zajímavý že si netroufáš zpochybňovat Jirkův text = jen klasicky machruješ :yes: >:-[]
Protože tebe určitě nikdy nikam na takovouhle prezentaci nepozvali = prozradim ti jak to chodí. Ten text a svý postřehy = se posílaj výrobci. Autor musí bejt schopnej je vysvětlit = občas se stane že tě pozvou do fabriky, nebo na pokec s inženýrama.
Možná proto tu jen házíš tupejma žvástama ála Dinar = a netroufáš si navážet se do autora = ale ultratrapně jen do mě = za to že s nim souhlasim >:D
A neškube = neni to totiž 2spojka jak si myslíš ;-)
Má jen místo standardního měniče točivýho momentu mokrou rozjezdovou spojku
Přechod na unifikovaný VW řešení = byla podle autora chyba. Škubání známý z levnejch DSG je v týhle třídě nepřijatelný
Mírný posílení vyníkající ZF = v minulý generaci zvládala 1100 Nm nebo lehký oříznutý krouťáku ve prospěch luxusního přeřazování = by bylo vhodnější řešení
CGT neni sporťák ale 2,5 tuny těžká kráva = zatim skvěle fungující se ZF8HP. Tak jako konkurence = tou první je Aston. S V12 a 8st. HDM automatem ZF = parádní volba
Ty nepíšeš kraviny jako Dinar nebo white = ale deš na to rozumem = oceńuju
Proč ty myslíš že to Jirka Baborský napsal? Že zešílel? Vůbec tomu se svou Strojní fakultou ČVUT nerozumí? Nebo prostě popsal co a jak = a v diskuzi se tomu nikdo nedokázal postavit = krom pár trapnejch výpadů do mě = za to že s nim souhlasim :yes: >:D
Viz odpověď whitovi = ten text se posílá výrobci. Je to k neuvěření ale fakt to čtou a zažil sem že se tim i říděj = daj na postřehy :-)
Nevim čim to je = ale na Dinary a whity = nikdo nedá = na ty všichni.. >:-[]
Kde vidíš ten hydrodynamický měnič? Jsou tam spojky - the Speedshift MCT unit from Mercedes-AMG, is a multi-clutch automatic gearbox. Instead of a torque converter, like conventional automatics, it possesses a “clutch pack,” which includes multiple clutches placed together and controlled separately.
Autor je ze světa motorů. To mi celkem stačí k posouzení jeho schopností. "Kvalita" jeho testů je dostatečně známá a profláknutá.
[odkaz]
Pohádkáři = tenhle autor byl pozvanej na předváděčku a co napsal poslal výrobci
Že pár lidí tvrdí: "To neni možný ne ne ne, to neni možný né né né" na tom nic nemění
A to je všechno = jen to prostě někomu hlava nebere :-)
Napsal sem funkčně HDM automat = prostě to neni 2spojka jak sis myslel. Proto taky řadí jak řadí = sametově. Myslim že inovativní převodovka k tomu docela sedí
Ale tady je řeč o PDK který v novym CGT zlobí rsp. nefunguje úplně jak by měla = tak co myslíš: Autor zešílel, vůbec ale vůbec svý práci nerozumí = a kdybys seděl vedle něj = ty bys to škubání necítil. Nebo jak? ;-)
>:D >:D >:D odbornik Jirka Baborsky. To je ten z fotogalerie, co sedi oblecenej jak do Dacie a ukazuje nam zdvizeny palec? Jj, specialista na luxusni auta. A v Bentley cekaji, co na jejich auto rika Svet motoru >:D
Dneska valis nejtezsim kalibrem :yes: >:D
Jako vždycky = proti zkušenostem a znalostem = za místní poVWalečský kecy :-)
Jedinej kdo používal rozum = i když se neshodnem = je Šimpanz. I když furt bojuje s ti že AMG Speedshift MTC7 neni 2spojka = ale funkčně spíš HDM automat = i když bez hydroměniče ;-)
Nedivim se že to MT vzdal = tisíckrát furt dokola vysvětloval = a lidi jako ty si stejně melou to svý
Ale když už ses rozjel o autorovi = takže se vidíš jasně nad nim = takže co? S autem si nejel ale víš líp = jak se převodovka chová? :-)
A jak si to vysvětluješ? Napsal to = aby ho už nikam nepozvali? Zešílel? Nebo prostě = to víš líp než on jak se převodovka chovala a basta >:-[]
Ten trochu citát Vaculíka a Freie = o hospodskejch kecech = který sou z nepochopitelnejch důvodů = většinou přesně naopak = je pravej ;-)
HDM automat bez hydromenice je troska blbost nie..? ;) .. porozmyslaj co znamena to HDM.. ked uz moze to byt planetova prevodovka ..ale "cukanie" sposobuju prave spojky..
Už sem si to rozmyslel dávno = je to fakt zajímavá myšlenka a jak vidno funguje. A nepřekvapí že za ní Mercedes získal spousty ocenění = lepší spojení klasickýho automatu a manuálu = asi neexistuje
Rozhodně to neni 2spojka typu DSG = funkčně je to furt spíš HDM automat = jo zní to divně když bez hydroměniče = kterej nahradila mokrá rozjezdová spojka :-)
Řadí za stejnejch 100 milisekund jako ZF8HP a 10st. Aisin = ten teda "pod 100 milisekund"
No rozhodně = to funguje a dokonce na výbornou. Narozdíl od zásadní změny u luxusního GT Bentley = kam 2spojka fakt nepatří. Škubání a zmatený chování převodovky se.re v každym autě = v týhle cenový kategorii je to ale fakt příliš. No body pro Aston a další = který maj lepší uspořádání válců = V12 je prostě V12 = a ty V12 se ZF8HP spolupracujou.. no tak jako doteď Bentley Continental GT
Podstata je odchod od ZF8HP a koncernoVWá unifikace = která podle Jirky B. autu neprospěla. Já s nim souhlasim = zajímavý kdo a proč ne. Proč vlastně nikdo z nich nenapsal = jen křičeli že to neni možný. Vtipný že si netroufli na Jirku = ale jen na mě = za to že s nim souhlasim :yes: >:D >:-[]
Tipuju že nestrejda je věkově blíž tobě = než mě :-)
Bez urážky = má o dost větší zkušenosti = než my 2 dohromady
Fakt umí řídit :yes::yes:
Učil mě v SL dvojcuk když ti ustřelí zadek = no uznávám že je lepší a asi navěky bude
Možná si nejel ničim přes 500 - 600 koní = na mokru >:-[]
Automaty došly do takový úrovně = že už sou nad většinou řidičů. Neni to o vyměklý = ale o tom že manuál v kombinaci s tak velkym naturbovanym výkonem a krouťákem = dřív i dneska = zvládá jen zlomek řidičů
A i ty hodně hodně nadprůměrný = v klidu sáhnou po automatu
V aleji je ale nablito. Problem je ten, ze vetsina ctenaru zde spada do kategorie “moudrych neridicu od VW”. Jejich stroje jsou od nepameti tzv. “typicka Hrdlickarna”. Tedy auta s rachitickymi motory na malych podvozcich. Majici navic velke momenty okolo osy, takze v meznich situacich nejedou tam, kam ukazuje volant. Navic znacna smerova nestabilita je doplnena o velmi rychly prevod rizeni s ponekud linearni charakteristikou. Vysledek vydavan za sportovni jizdu. Okoreneno hlukem od kol a foukanim ode dveri. Za tmy vpredu slepe jak patrona, ale s oslepujicimi zadnimi svetly. S unylou grafikou pristroju. Do nedavna monitorem schovanym zamerne az u kolen a necalounenymi vnitrnimi okennimi ramy.
Tito moudri neridici VW casto navstevuji supermarket a neustale kupuji specialni smesi do ostrikovacu, ktere dulezite prede vsemi dolevaji, protoze jiny ukon na vozidle nezvladaji. Ale tento jim velmi zvysuje ego a vozidlo v naslednem prodeji proto nese casto oznaceni “po velkem servise”.
S temito lidmi se chces bavit o prevodovce? Ano pro SPORTOVNI vozy je system typu PDK vhodny, bohuzel je vzdy docela problem se s temito vozy rozjet, zajizdet do male garaze, provadet tesne manevrovani. Vykazuji v podstate 2 polohy, jako stary mixer, ON a OFF. Muzes se jit zeptat do Belgravie, kde je maly servis pro Rolls, Bentley, McLaren, Ferrari, Lambo, Landrover a Mercedes vsechno dohromady jednom cihlovem retro domecku o velikosti skolni tridy, jak se jim tam s cim zajizdi. Pokud jsi sportovec a umis jezdit s klasickym manualem ne s meziplynem jako kazdy druhy, ale zcela bez pouzivani spojky. (ano zavodnici to vetsinou umeji). Tak je toto reseni pro tebe vhodne a neni duvod se mu smat.
Vetsina ridicu je (resp si myslim, zeby mela byt) ale zvykla dat linym zpusobem decko, pomalu poustet brzdu a citit, jak se auto jako na oblacku zacina posunovat vpred. Menic, ktery je stejne na nejvyssim stupni uzavren a jehoz prokluz lze regulovat je proto pro bezneho ridice daleko vhodnejsi a prijemnejsi reseni. Ja jezdici s automatem do te doby snad 20 let jsem se treba pri prvnim seznameni s DSG v O3 neumel ani rozjet. Dal jsem Decko a nic. Vyradim, jdu koukat zda neni neco pod koly, vse ok. Druhy pokus, dam Decko a zase nic. Kontroluji tedy pohmatem rucku, taky ok. Premyslim co autu tedy chybi a v tom najednou skooooook, auto poskocilo jak kdyz startujes se zarazenym kvaltem. Leknutim podvedome slapu na brzdu, jsem rad ze nikdo nestal pred kapotou. Uz tedy vim jak to “funguje”. Poustim tedy brzdu potreti, se zatatymi zuby a vyrazem ve tvari jak na velke strane, svirajic volant cekam na ocekavany skok. Hooooop, po odmlce prisel. Uf no a muzeme jet. Doposud jsem na vetsine aut s automatem za jizdy nepoznal jaky je zarazeny stupen, tady KAZDE razeni bezpecne poznam. V ramci pozitiv muzu rict, ze se mi libila funkce plachteni. Sice i Wartburg 353 pokud jsem ridil ja spinal volnobezku kontinualneji, ale aspon neco.