Citroën rozšiřuje nabídku svých SUV o kompaktní model C5 Aircross. Prostorem má překonat současná MPV a zároveň nabídnout nevídaný komfort. Nakolik se to povedlo, jsme zjišťovali na cestách i necestách v Maroku.
Číst v době pomalu reagující nevhodně sladěný převodovky ZF8HP a 3.0TDI u Citroenu "pochvalovali jsme si výbornou spolupráci hladce a intuitivně řadícího 8st. automatu od Aisinu" = s benzínem i naftou
Asi jde i o to, co od auta očekáváš. Po Citroenu určite nebudeš chtít totéž, co od 3.0 tdi v Audi. chleba se vetšinou láme, až když zatlačíš na pilu.
a to, že majitelé vozu vyšších tříd nemecké provenience často nestíhají svoje veleduležité schuzky a proto potřebují pružnost formule 1 je známá vec >:D
zrovna moc v lásce SUV, ale OK, tohle bych designově zvládl. Z praktického hlediska to taky působí zajímavě. Trochu škoda, že se všichni ohání jen litry v kufru, ale ložnou délku a šířku nenapíše skoro nikdo, přitom je to taky důležitý údaj. Jenže já tak strašně, strašně nemám rád ty monstrózní palubní desky, kdy mám pocit, že před sebou mám hradbu. :-( A tohle je podle fotek zase ten případ. Škoda.
Zarazila mě vysoká spotřeba, kde je nějaký pokrok? Říkají tomu městské SUV a přitom chybí třeba na bocích jakékoliv ochranné prvky. Airbump jen dole aby se opticky "rozbila" ohromná výška boku. Místa uvnitř celkem málo na tu délku, kufřík minimální a velmi mělký.
580 až 720 litrů je minikufr? Tak to si budeš muset koupit minimálně Transit, pokud možno rovnou v prodlouženém provedení. Co se týče spotřeby - z techto novinářských prezentací se vycházet opravdu nedá, uvidíme časem.
S Airbumpy máš podle všeho pravdu, na první pohled bude jejich účinnost spíš teoretická.
Otázka je, či je to pohodlie také, aké od Citroenu očakávaš. O Hydractive nie je v článku ani zmienka, pritom práve porovnanie s ním by ma najviac zaujímalo. Neverím, že nejaké špeciálnejšie mäkšie tlmiče odvedú rovnakú prácu ako hydropneumatika predtým, a tým pádom ani to ospevované pohodlíčko asi nebude až také úžasné.
Nepridáva tomu ani na pohľad málo miesta pre kolená zadných cestujúcich, ani minimalistické zadné sedadlá, ploché ako lavička...
Z pohľadu dizajnu je interiér zaujímavý, z praktického pohľadu - no neviem. Tri samostatné sedadlá vzadu ešte z auta nespravia MPV, to sa autor článku mýli, alebo nevie, čo je MPV. A na čo je dobré auto, ktoré sa len tvári ako MPV, a zároveň hrá, že je SUV, to fakt neviem. Alebo dnes autu stačí mať len dizajn terénneho auta, aby sa predávalo?
3 samostatne sedadla z toho MPV este nespravia, ale minimalne odstranuju problemy so zapinanim pasu ako pri deleni 60:40 resp 40:20:40, kvoli inak umiestnenym konzolam. Podvozok oproti hydractivu by mal byt zase spolahlivejsi a staci pozriet testy a videa u C4, ktora to mala ako prva myslim - je to citelne komfortnejsie ako bez toho. Vyhodou SUV oproti MPV je svetla vyska. MPV je rovnaka krabica ako taketo SUV - ok mozno "praktickejsi" kufor a zvycajne vela priestoru nad hlavou (nepouzitelneho). Radsej ozeliem strop na ukor vyssieho podvozku a to do terenu nechodim.
Vidím, že MPV ani tebe nič nehovorí, a ani s Hydractive si nejazdil. V poslednej generácii okolo spoľahlivosti systému neboli polemiky.
A môžeš mi aj vysvetliť, na čo je na asfalt dobrá svetlá výška ako na SUV. Alebo v meste jazdíš cez 20 cm vysoké obrubníky? Naviac toto ani SUV nie je, bez štvorkolky toho mimo cestu zvládne toľko, čo väčšina bežných áut.
S tou nepoužiteľnosťou priestoru nad hlavou bežte všetci niekam, keď je to taká zbytočnosť, prečo máš doma strop tak vysoko, že ho ani nedočiahneš rukou? Nepoužiteľný priestor, na ktorý pri stavbe padla kopa stavebného materiálu...
MPV je okrem variability aj o životnom priestore a vzdušnosti interiéru.
Ale nevadí, keď ti vyhovuje veľká svetlá výška a sedenie v aute ako skrčenec, so stropom 3 cm nad hlavou, pokojne si takú škatuľu kúp. ;-)
Ve městě jezdím přes zpomalovací prahy, tramvajové koleje, různě nepovedená napojení ulic a všudypřítomné díry. Zdá se ti to jako argument pro SUV málo? A vzhledem k parkovacím možnostem i ty obrubníky. Když u nás potřebuju zaparkovat tak, abych nevyčníval, pak musím předkem až nad chodník a to už slyším, jak spodní kryt škrtá o dlažbu.
Samozrejme, jazdím po rovnakých cestách bežnými autami, a kupodivu to zvládajú. A predstav si, ani lízatko spod predného spojlera som ešte žiadne neodtrhol. A to škrkanie spodku o dlažbu...si si istý, že nejazdíš niekde na Marse?
Je zvláštne, že ešte nedávno sme o SUV skoro nevedeli a skoro nikto ho ani nepotreboval. Dnes je to zrazu to najideálnejšie auto. Nie je to trošku čudné?
Ospravedlnujem sa, myslel som si, ze ta zaujimaju niektore dovody ako a preco to niekto moze vidiet inak. Ty si sa vlastne chcel iba vygrcat, tak potom ano, zle som si to vysvetlil.
No aký si ty frajer. Kde sa ja na tvoj intelekt hrabem...
Hľadáš pozitíva, aby ospravedlnili nezmysly, ktorými toto auto aj jemu podobné disponujú. Ale SUV bez štvorkolky má voči MPV skrátka viac nevýhod ako výhod, bez ohľadu na to, či budeš niekoho obviňovať z grcania.
To je chyba väčšiny áut, ale možno je to dané aj tým, že napriek trom rovnakým sedadlám vedľa seba tri sedačky s Isofixom beztak nevojdú.
Mimochodom, kde vidíš to MPV?
Ty tlumiče s měkkym dorazem fungujou = hydractive vydrželo 60 let = to je v technice sakra dlouhá doba
Kdyby lidi holt víc kupovali [odkaz] než pašíky apod. tak by tu třeba eště bylo
Do fakt zajímavý podobny ho dotáhli v tý Xantia Activa a pak v C6 :yes:
Ale ze všech zdrojů = současný řešení i díky patentovanýmu upevnění podvozku a karoserie = to prej fakt funguje
Vždycky záleželo předevšim na designu = technika moc lidí nezajímá. A dneska lidi chtěj = design SUV = ze všech technickejch hledisek = nejblbější typ karoserie :-)
tu mi ta vizaz na rozdiel od tvarovo neuchopitelnej C3 sedi brutalne .. a C5 aircross chhvlim aj v kabine.. ma to vlastny styl vlastnu tvar vlastnu charizmu... ziaden samoucelne dolepeny tablet ako v nejednej dvakrat drahsej premiovke ( kde sa uz dnes setri viac ako v klasickych vozoch ) ale krasne zapracovana konzola s displejom ktora dokonca posobi vzdusne a vrch palubovky aj hodne prakticky svojim tvarovanim.... rozmerovo aj dokonale posadene auto ... toto bude este velky hrac v segmente tigiho/sportagu ... tesim sa
no a v hybride to bude dokonale povozenicko na nejake tie denno denne mestske jazdecke ( povinne ) utrapy ( praca , nakupy ) ... ale aj na vikendove tripy v prirode :yes:
S francouzema moc dobrý zkušenosti především co se týče motorů nemám, elektronika se tam taky věčně věků ser*, takže vzhledově sice fajn, ale nic pro mě.