Diskuse

Jízdní dojmy s omlazenou Škodou Fabia: Pohoda a komfort ve stylovějším balení

10.8.2018

První jízdy se Škodou Fabia po faceliftu se tentokrát odehrávaly na domácí půdě. V Praze a okolí jsme se svezli hatchbackem i kombíkem, přičemž se dostalo na oba výkonové stupně motorů TSI.

 

  • 114 Reagovat !

    foto kaa

    kaa 10.08.  16:49

    Vzhled

    Je škaredější jak předchůdce.
    • 20 Reagovat !

      foto Magister

      Magister 10.08.  21:18

      « Re: Vzhled

      Bohužel.
      • 02 Reagovat !

        foto Frantizsekk

        Frantizsekk 10.08.  22:55

        « Re: Vzhled

        V clanku se moc nechlubi s jednozonovou klimou. Je ale lepsi nez zadna :-)
    • 12 Reagovat !

      foto jhamil

      jhamil 10.08.  21:29

      « Re: Vzhled

      Taky se mi netrefili do vkusu. Pokud bych byl momentálně nucený měnit auto (limit 300), šel bych do končícího Ceedu.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 10.08.  21:45

        « Re: Re: Vzhled

        Ceeda koupíš za 300?
        • 01 Reagovat !

          foto jhamil

          jhamil 10.08.  22:12

          « Re: Re: Re: Vzhled

          Pokud správně čtu tak ano. [odkaz] Ale je to docela otrava při prohlížení nabídek. Cena nižší třeba o 50 tis, ale při splnění toho či onoho - na palici. Mamčin bratr taky myslel, že se zbaví skoro 20 let staré Felicie a dostane slevu, bohužel limit bylo auto stáří do 10 let na protiúčet.
          • 10 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 12.08.  00:31

            « Re: Re: Re: Re: Vzhled

            A na Fabii slevu nedostaneš? Dostaneš a další za auto na protiucet a je jedno jak staré.
            • 00 Reagovat !

              foto jhamil

              jhamil 12.08.  11:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhled

              Je to asi tak rok nebo dva zpět. Nejednalo se o Fabii, bud to byl Peugeot nebo Toyota fakt už přesně nevím. Třeba bráchův tchán kupoval před 3 lety Citygo a dostal jen slevu 20 000, bral auto na úvěr. Feldu, která měla namířeno na svou poslední cestu na vrakáč tehdy u Samohýla nechtěli. :-) Přesně toto jsem měl na mysli- Uvedená cena je garantovaná při financování od SEAT FINANCIAL SERVICES (bonus 30 000 Kč + záruka 5 let zdarma) + výkupem vozu na protiúčet do 10ti let stáří (bonus 20.000,-Kč) a odběru na ičo. Ani jedno nesplňuju.
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 11.08.  00:56

        « Re: Re: Vzhled

        Myslíš toho, který v základní výbavě, s nejslabším motorem a 50tKč slevě začíná na 325?
        • 00 Reagovat !

          foto jhamil

          jhamil 11.08.  08:32

          « Re: Re: Re: Vzhled

          Tak i ta základní výbava mi bude muset stačit. Cena 300 je reálná, 1,4 motor - 4 válec, kufr 380 litrů, rozvor 2650. Vnitřní prostor je určitě větší než u Fabie.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 12.08.  00:37

            « Re: Re: Re: Re: Vzhled

            Určitě nebo sis to byl zkoušet? By? Asi takhle, Ceed je dobré auto, o třídu výše, na šířku místa více na nohy už tak vulkánský rozdíl není, Fabie v kombíku má větší kufr. 1.4 bude s potíži stíhat slabšímu TSI, silnějšímu vůbec, vezme si o minimálně litr vice, zůstatková hodnota Fabie bude větší... a Fabie bude lépe vybavená.

            Nicméně nižší střední třída Ceed je a jde to poznat, Fabia má co nabídnout, ale to jsou ty třídní okraje, slušně vybavená o třídu menší nebo základ o třídu výše. Oba kupce chápu, ale já bych dal přednost Fabii, už jen díky dálničním otáčkám motoru a lepší pružnosti.
            • 00 Reagovat !

              foto jhamil

              jhamil 12.08.  09:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzhled

              Kombík nepotřebuji a ani se mi v případě Fabie nelíbí. Je to kompromis a bitva o každou tisícovku. 1,0 TSI je kapitola sama pro sebe, jak moc se motor povedl nebo ne ukáže až čas samotný. Úplně nejlepší by bylo si vyzkoušet obě auta tak na měsíc a pak se rozhodnout. Bohužel tuto možnost žádná značka nenabízí. Když to vezmu zpětně, ideální pro mě by byla minulá generace VW POLO :-) 1,2 TSI. Nová generace se mi líbí samozřejmě taky, ale cena už hodně přesahuje můj cenový strop.
    • 12 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 10.08.  22:57

      « Re: Vzhled

      Co jsem ji videl v realu tak jsem zmenil nazor a vypada fakt dobre, hlavne kdyz ma LED svetla.
  • 01 Reagovat !

    foto Dixik2

    Dixik2 10.08.  17:11

    Dodací lhůta

    Čekačka do výroby je 8 týdnů.
  • 25 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 10.08.  17:11

    Hynouci segment

    a jeho poslední smrtelný zachvev...
    • 21 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.08.  18:51

      « Re: Hynouci segment

      ? co je na něm hynoucího?
      • 55 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 10.08.  19:14

        « Re: Re: Hynouci segment

        motor
        • 75 Reagovat !

          foto Roman1

          Roman1 10.08.  19:42

          « Re: Re: Re: Hynouci segment

          Máš pravdu, tříválec nebrat. Škoda že už tam nedávají čtyřválec 1,2 TSI, ten byl dobrý. Nafťáku ale škoda není, ten do malého auta nepatří.
        • 21 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 10.08.  23:00

          « Re: Re: Re: Hynouci segment

          Mas pravdu. Dusely ve Fabii umrely. Nikdo je nechtel.
      • 22 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 10.08.  19:24

        « Re: Re: Hynouci segment

        Kombíky... ale jinak mě nic jiného nenapadá.
    • 40 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 10.08.  21:41

      « Re: Hynouci segment

      Myslíš ten segment, jehož zástupci jsou na 2.-4. místě evropského žebříčku? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 11.08.  05:37

      « Re: Hynouci segment

      Třeba Yaris nebo Fiesta moc hynoucí není. I když C segment stojí skoro stejně a je už to použitelnější svezení i mimo město. Podstatné je, že facelift Fabie 3 (nemluvě o Octavii 3) zrovna nějaké terno není. Auto je teď takovové "nesourodě rozbité".
  • 30 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 10.08.  17:13

    Hrubka...

    ...první jízdy se odehrávaly, ne odehrávali.
    • 20 Reagovat !

      foto VDC

      VDC 10.08.  17:21

      « Re: Hrubka...

      A omlazovací kúra, ne kůra.
      • 01 Reagovat !

        foto Stanislav-Kolman

        Stanislav Kolman 10.08.  17:58

        « Re: Re: Hrubka...

        Facepalm. Díky za upozornění, opraveno.

        Hezký víkend,
        Standa
        • 20 Reagovat !

          foto scadar

          scadar 10.08.  21:00

          « Re: Re: Re: Hrubka...

          Ono i to otevírání okének bude spíše “impulzní” nežli “impulzivní”... :-)
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 11.08.  11:12

            « Re: Re: Re: Re: Hrubka...

            To záleží, jak moc je chceš otevřít >:D
        • 30 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 10.08.  22:03

          « Re: Re: Re: Hrubka...

          A 70 Nm v tabulce u 1.0 TSI taky úplně neodpovídá. >:-[] :-)
          • 10 Reagovat !

            foto Floyd

            Floyd 10.08.  23:44

            « Re: Re: Re: Re: Hrubka...

            Twl článek tak krátkej a tolik chyb?! Kolmane, co sebekriticky hodit ručník do ringu a jít se živit něčím prospěšnějším?!
            Co na to Machala?!
  • 11 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 10.08.  17:46

    docela nas.rane

    na mna posobi z niektorych foto [odkaz] ;-) ... mensie predne kukadla chvalim ale naopak tvar masky mi pride uz moc "vejarovity"... skoda mala vzdy pekne masky ale toto je uz kusok take hmm.. ..... ta predosla bola kusok krajsia... takze za mna tak 50 : 50 ... ale v pripade fabie aj tak krasa nehra prim... male auta su hlavne o praktickosti a tu fabia nadalej patri medzi tych lepsich v segmente... uspech podobne ako aj v pripade faceliftovanej octavky tu bude opat jasny :yes:
    • 31 Reagovat !

      foto wladyk

      wladyk 10.08.  20:51

      « Re: docela nas.rane

      Údajně přední maska působí "dynamičtěji". Tyhle hrábě, které Škoda v současnosti dává na všechny modely jsou to nejhnusnější v její historii. Připomíná to ruský náklaďák Zil.
  • 03 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 10.08.  19:05

    Sláva

    Pro mě je největším plusem návrat komfortních funkcí oken. Tohle stupidní šetření jsem nepochopil a divím se, že se jej nezbavili i v Rapidu.

    A jinak, facelift se mi nečekaně začíná líbit. Ceny šly sice opticky nahoru, ale už není potřeba automaticky zaškrtávat nejvyšší výbavu (pokud nevyžaduji LED), takže za mě ok. :yes:
  • 510 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 10.08.  19:20

    svezl jsem se

    Motor je absolutně tragický. Nemá žádnou sílu, netáhne, při každé příležitosti nechutně cuká. Pro mne je nepředstavitelné, že by byl mezi lidmi takový blb, který by si koupil auto bez normálního motoru.
    • 86 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 10.08.  19:25

      « Re: svezl jsem se

      Pro mě je zase nepředstavitelný blb jako ty.
    • 36 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.08.  19:49

      « Re: svezl jsem se

      Musíš pochopit, že to není auto, ale přibližovadlo pro důchodce nebo mladé, co nemají peníze.
    • 41 Reagovat !

      foto BOLESotex

      BOLESotex 10.08.  19:54

      « Re: svezl jsem se

      Já jsem Fa.III s 1.4TDi jezdil, respektive, byl jsem vozem, ale trasy nad 100 km byly nepříjemné a regulérně mě z nich bolela hlava. Jinak spolehlivostní a s ohledem na spotřebu se mu nedalo nic vytknout (tomu konkrétnímu). Jen ten akustický projev a jízdní dojem byly otřesné, a to jen jako pro spolujezdce.
      • 13 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 10.08.  23:06

        « Re: Re: svezl jsem se

        Vidíš, já jsem teď na dovolené najezdil pár stovek km s půjčenou Suzuki s benzínovým motorem a zase jen konstatuji, že ta neschopnost akcelerovat a navíc to trapné cukání benzínového motoru po každém ubrání plynu jsou projevy naprosto otřesné. :no: :no: :no:
        • 20 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 11.08.  21:25

          « Re: Re: Re: svezl jsem se

          Ja som sa dnes vrátil dovolenky, ktorú som odjazdil so zastaralým a ešte k tomu francúzskym benzínovým motorom a vieš čo? Necukal >:D
        • 20 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 11.08.  22:56

          « Re: Re: Re: svezl jsem se

          A co kdyby ses naučil konečně řídit? Třeba když přeřazuješ, je nutné použít spojku...
        • 00 Reagovat !

          foto praptak

          praptak   dnes  14:05

          « Re: Re: Re: svezl jsem se

          Popis situace vypovídá spíše o řidiči samotném. Zrychlovat umí každé auto, které má pohon a příslušné převodové stupně, jež jsou od toho. Po ubrání plynu jede auto setrvačností a rozhodně necuká.
    • 21 Reagovat !

      foto Magister

      Magister 10.08.  21:22

      « Re: svezl jsem se

      Absence 4 válce je smutná. A jen litry...sakra, vždyť to není motorka!
  • 33 Reagovat !

    foto MBRANOM

    MBRANOM 10.08.  20:56

    Blby novinar

    Som sa viezol na fabii, to auta ani zadarmo. 20 minutova jazda ale ten hokut od zadnej napravy to je hnus. Skoro som pri tom zosalel. To je neskutocne, ze novinar moze take auto chvalit.
    • 51 Reagovat !

      foto beibej

      beibej 10.08.  21:15

      « Re: Blby novinar

      Pravda, nedávno jsem měl půjčený B Conti GT a úplně to samé. Taky po dvaceti km jsem měl hlavu na prasknutí.
    • 21 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 10.08.  23:52

      « Re: Blby novinar

      A co bys čekal? Jsi na Auto.cz a toto je Škodovka! Takže kritiku by ze článku vyčetl jen naprostý blázen :-( A novic Kolman místo aby si zachoval tvář rádobyperspektivního pisálka se k tomu propůjčí, čímž se vlastně odkopal hned na začátku své kariéry.
    • 10 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 11.08.  22:58

      « Re: Blby novinar

      A s čím srovnáváš? S S-classe? Tohle auto je odhlučněním klasickým autem své třídy, možná i o něco tižším než někteří jiní, např. Clio nebo Yaris.

      Tyhle povídačky si nech někam na seznam.cz
  • 00 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 10.08.  21:45

    když to lidi chteji

    Asi v AZNP vědí, co dělají, jinak by nedělali. Nejsem cilova skupina, tak do detailu nepijdu.
    Docela me překvapuje agilita motoru 1.0 atmo. Jestli tento moturek rozjede fabii opravdu na 160kmh, tak asi bude dobrý.
    Myslím, ze před dávnými lety se dělala fabia junior taky s litrovým motorem menšího výkonu, ale za úspěch ji nelze povazovat.
    • 40 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.08.  21:57

      « Re: když to lidi chteji

      Na 160 km/h má výkonu více než dost. Větším problémem bude pružnost.
      • 21 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 10.08.  23:01

        « Re: Re: když to lidi chteji

        Přesně. Není důležité, zda to dotáhne na 160, nebo 180, ale aby při běžné 135kmph bylo možné při sešlápnutí plynu citelně akcelerovat i do kopce a motor přitom neměl otáčky jak zubní vrtačka. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Jenik3

        Jenik3 11.08.  00:40

        « Re: Re: když to lidi chteji

        Nedokazu posoudit, ani autor clanku toto nezminuje.
    • 10 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 10.08.  23:55

      « Re: když to lidi chteji

      Moje auto má podle digitálního rychloměru změřeno 282 km/h, svědčí to ale něco o jeho agilitě? Ani omylem. Mnohem důležitější je pružnost motoru.
    • 02 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 11.08.  08:31

      « Re: když to lidi chteji

      Otec ma Fabiu I sedan, 1.4mpi. Ma to 50kW, a je to len tak pouzitelne. Pred 15rokmi ale nikto na to nefrflal. Dnes ma ten litrovy trojvalec vykon ako vtedajsia 2.0mpi a krutiak vyssi. Takze jazdi lepsie, nez vtedajsia najsilnejsia verzia (mimo RS). Nerozumiem tym sucasnym narekom. Pricom najviac reci okolo toho maju ti, co neboli cielovkou vtedy a ani dnes.
      • 11 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 11.08.  11:18

        « Re: Re: když to lidi chteji

        Jediný povedený motor v první Fabii byl 1.9 TDI... To byl dříč, co uvezl s tak malým autem i přeložený vozejk a nebyl brzdou provozu. A nájezdu a dalnici pak tahle Fabie deklasovala i levnější verze Superbu a Oktavek. No... Že tam ve 180ti nebylo slyšet vlastního slova, to se dalo přežít >:D Ty jednactyrky sice nejezdily zle ale kolikrát mi přišlo, že tam nebyl výrazný odskok od silnějších htp. Pro mne i kdybych moc potřeboval Fabii, tak jedině kombi a tam bych se asi s litrem nespokojil. A přitom je to hezké auto.
        • 23 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 11.08.  12:35

          « Re: Re: když to lidi chteji

          1.9TDI - 74kW 240Nm, pri 1120kg,
          2.0mpi - 85kW, 170Nm, vahu neviem dohladat

          1.0TSI - 81 kW, 200Nm, 1164kg,

          Takze aktualna 1.0tsi (najvysoknejsia), ma lepsie parametre rovnako aj spotrebu ako vtedajsia najsilnejsia fabia s dvojnasobnym objemom. Dnes to uplakancom nestaci, vtedy by si to nekupili, lebo to predsa strasne zralo, alebo ine krcmove dovody. Dnes si to nekupia rovnako, lebo: turbo, 3 valce, hypoteticka(rozumej ich pocitova) zivotnost a ine krcmove dovody - pricom ten hlavny dovod, ze nie su prachy ani na tu lowcost fabiu. Ale reci ako koza bobkov.
          • 00 Reagovat !

            foto Marekx

            Marekx 11.08.  13:37

            « Re: Re: Re: když to lidi chteji

            2.0mpi - 85kW, 170Nm má hmotnost 1185kg a zrychlení 0-100 / 9,9s.
            Máme ji jako další auto v rodině. Osobně koncern pro jeho nespolehlivost už nemusím (vlastní zkušenosti z předešlých několika vozů) a do této Fabie jsem šel pouze proto, že manželka chtěla zase Fabii a jediné, co bylo na starších Škodovkách spolehlivé, byli právě motory, což už dnes také neplatí. Ten dvoulitr jsem měl i v oktě a byl to příjemný nezmar motor a snáší velmi dobře a dlouhodobě LPG (tohle už také neplatí pro nové přímovstřiky TSI) a navíc je to festovní 8V, tak jsem ho pořídil i v té Fabii. Opět se ale potvrdilo, co je na Škodovce nejspolehlivější je ten motor, zbytek vozu trpí klasicky na spoustu dětských nemocí Škodovek té doby. Dneska mají novější Škodovky jiné mouchy a ty motory je vážně škoda slov. Ta 1.0/55KW MPi startovní motorizace je přitom větší bída, než dřívější 1.4/50kW MPi a to už je co říci. Tohle nemá ve vozu velikosti Fabie už co dělat a patří to leda tak do Citiga.
            • 01 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 11.08.  14:29

              « Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

              Aktualna startovna 1.0mpi - 55kW,

              predchadzajuce startovne:
              1.0 mpi - 37kW
              1.4 mpi - 44kW
              1.4 mpi - 50kW

              Ze su to slabe motory niet pochyb, ale aj tak je dnesny najslabsi motor v tom aute tam, kde vtedy to bol stred ponuky.
              • 00 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 11.08.  15:02

                « Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

                To není tak docela pravda. 1.0 MPI 55 kW podává i ve 4 tisících ot./min. nižší výkon, než 1.2 HTP 44 kW. Aby ses těm 55 kW přiblížil, musíš točit, a to až přes 6 tisíc otáček. Předpokládám, že i staré 1.4 MPI bylo pro běžnou jízdu příjemnější.

                Pod tvůj předchozí komentář se podepisuji. :yes:
                • 01 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 11.08.  15:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

                  Nehadam sa, len hovorim, ze aktualna najslabsia 1.0mpi je vo vykonovom strede vtedajsej ponuky. Vtedy to bol stred a dnes aj o polovicu vykonejsia 1.0tsi je povazovane za nieco menej. Co je samozrejme hlupost.
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 11.08.  14:45

            « Re: Re: Re: když to lidi chteji

            Možná si přečti ještě jednou o čem píši, že Fabie TDI fungovala i jako pracant. Sorry, s downsizovanými turbomotory jsem něco najezdil a jediná disciplína, kde neobstojí a ještě v takto extrémním srovnání malý benzín vs velká turbonafta, je právě jízda s naloženým autem. Fabie TDi pak mohla sloužit i jako auto pro rozvoz věcí, tahání vozíku. Znám minimálně 2 firmy, kde takové Fabie slouží dodnes přesně k těmto účelům.

            A jestli myslíš mne tím uplakánkem, tak máš pravdu, nekupuji si Fabii s tříhrnkem, protože nemám na rozhazování dát skoro 0,5M za obyčejnou Fabii >:D To je jako koupit si eidam za cenu cheddaru...

            >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 11.08.  15:08

              « Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

              Ale ja som nespochybnoval co hovoris, krutiak to ma vyssi, takze pri zatazeni to muselo ist lepsie - co je logicke. 1.9TDI RS bola este vykonejsia 96kW a 310Nm tusim, tam to ozaj celkom slo.
              A nenarazal som konkretne na teba - staci preliezt diskusiu vseobecne.
              • 20 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 11.08.  17:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

                1.9 TDI RS byla jen v hb, takže auto k ničemu >:D Tedy pro mne.

                Škodovka prostě tlačí jít o třídu výše, pokud někdo potřebuje trochu stěhovák, co se na dálnici v kopci nezapotí a nechytne záchvat, což se nejedné rodině vždycky hodí. Proto berou radši olítané Ofce ;)
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 12.08.  12:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

                  1,9 TDI bol aj v sedane. :-) Kamos to mal niekolko rokov a na tu dobu to bola raketa co nezozrala aj travu okolo cesty :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 11.08.  23:05

              « Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

              Půl milionu za Fabii s tříválcem? Kde proboha? Ani Monte Carlo tolik nestojí a reálná cena velmi velmi slušně vybavené verze kombi s nejsilnějším motorem je cca 330-340t Kč. To ti jako příjde moc? :-O

              Fabia I TDI sice pracant byl, ale za cenu akustiky a nedotáčivosti, běžný zákazník ocenil spíše 1,4 16V, která slušně jela a neměla moc potíží, na to běžné ježdění kolem komína stačila i ta HTP.

              A že jsme obytné přívěsy tahali Š105 a dneska to dle některých ani nevyjede o kopce... :-O
            • 00 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 12.08.  00:03

              « Re: Re: Re: Re: když to lidi chteji

              BTW, ta Fabia TDi stala v roce 2000 před 31 platů, kratka v základu 415 tKc, když už zmiňujes ten půlmíč. Takže není divu, že takové auto obvykle sloužilo jako rodinné nebo jako "náklaďák". A proč? Protože na lepší auto nebylo.

              Dnes Fabii se 70kW pořídíš za 9 platů. Takže pokud někdo dnes chce auto jako náklaďák, tak si prostě koupi o něco dražší a větší auto ...
  • 11 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 10.08.  21:59

    Pídi auta

    Tahle kategorie pidi aut má něco do sebe a Škoda to s nimi umí.
  • 20 Reagovat !

    foto Frantizsekk

    Frantizsekk 10.08.  22:44

    Nic moc

    Zvetsena maska je smesna, v tom velkym kusu plastu bude vyriznuta mala dirka na chlazeni. Celkovy vyraz predku vypada stupidne, verze pred FL mela designovou stridmost a zaroven vytribenost, tohle je hodne nepovedene. FL nebyl vubec potreba delat, stacil by jen novej naraznik s radarem.
    • 10 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 10.08.  23:58

      « Re: Nic moc

      Otázkou je, jestli je to pořád ještě pozůstatek vyčichnutého Kabaně, nebo už dílo jeho nástupce? V druhém případě bych se dost obával o prodeje a budoucnost Škodovky.
      • 12 Reagovat !

        foto Frantizsekk

        Frantizsekk 11.08.  00:34

        « Re: Re: Nic moc

        Toto uz Kaban neni, jde o vlastni praci skodovky. Kabanova prace mela jiskru, jeste si na nej vzpomeneme.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 11.08.  23:06

      « Re: Nic moc

      Taky se mi to moc nelíbí...
  • 11 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 11.08.  11:14

    Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

    Vcera jsem si rikal, ze v tomhle zblaznenym svete je Fabka v kombiku s 55kW atmosferou asi jedno z mala pouzitelnych aut pro normalniho cloveka...

    Po precteni teto oslavne ody a chvejiveho teseni na 18" kola me to preslo. Ucinek nevinaru je obdivuhodny...
    • 50 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 11.08.  14:48

      « Re: Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

      Teď jde o to, koho myslíš? Novináře nebo ty blekoty výše načaté diskuse?

      Novináři se těší na 18” kola u auta z B segmentu k 3hrnkovému motoru, což je celkem masochistická kombinace, k malému autu max 16” kola a stačí.

      A ty blekotové výše, co kdy sotva jeli moderním autem, v tý Fábii nikdy neseděli, ale vědí, že je na ho*no, by se sní měli svézt. Je to normální malý auto a ve verzi kombi i rodině použitelné (teda ve výbavě Style). Jezdil jsem s před FL verzí s oběma 1.2TSI a obě mě mile překvapili. Slabší motor byl vcelku pružný a tichý a ten silnější i pěkně jel. Dokážu si ho představit jako druhé auto do rodiny ;-) Případně pro mladý pár s 1-2 malými dětmi...

      Nelze od ní čekat to samé, co od nižší sřední a výše. Je to o budgetu na auto, potřebách a prioritách. Někdo chce fungl nové auto za 400k a někdo si za to koupí ojetinu nižší střední 3-4 starou a tiše doufá, že to není levota. Pak se tu vytahuje, jaký udělal kauf >:D
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 11.08.  15:26

        « Re: Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

        Osmnáctky bych si na Fabii nedal ani za nic. Být to RS s dvoulitrem a adaptivním podvozkem, tak možná, ale litřík? Však si taky vyžádaly technické úpravy, aby to podvozek vydržel. [odkaz]
        • 20 Reagovat !

          foto ericn

          ericn 11.08.  15:51

          « Re: Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

          Já nakonec nedal 18” kola ani na Tourana a byla to dobrá volba, 17” jsou komfortní tak akorát a na P207 mám dokonce jen 15” kola, ikdyž 16 by možná byla lepší ;-)

          Na Fábku bych si dal 16” na letní a 15” na zimní a dál neřešil ...
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 11.08.  17:10

            « Re: Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

            Taky záleží na profilu, jestli je to balon, nebo ne. Kamarád míval na P206 nízkoprofilové 15tky a taky to nebyl žádný med.
            • 10 Reagovat !

              foto ericn

              ericn 11.08.  18:10

              « Re: Re: Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

              P207 má rozměr 185/65 r15, takže celkem balon. Vzhledem k k tužšímu nastavení zadní nápravy je to OK. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 11.08.  23:07

        « Re: Re: Teda reknu vam... mate nadani! Tady, na auto.cz.

        :yes: :yes: :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto petr164

    petr164 11.08.  14:33

    Uvidíme

    Design - nemám problém, Kabaňův základ je zcela OK, zbytek jsou věci individuálního vkusu. Cpát na to 18" kola je hloupost, ale kupující bývají často hloupí neschopní racionální technické úvahy. Motorizace - nemám osobní zkušenost, takže pouze to, že čím slabší stěny bloku a čím menší mazací kanálky, tím bližší zásadní problémy s deformacemi bloku tlakema a teplotami a s ucpáním mazacího systému s jasným výsledkem. Majitelé většinou na průběžnou dekarbonizaci kašlou a ani netuší, k čemu je to dobré a že to za malý peníz šetří peníz mnohonásobně větší. Čím více titěrné elektroniky citlivé na teplotu (vodivé pásky, slabé vodivé vrstvy, atd.), tím více poruch, někdy i kritických ohrožujících bezpečnost. Kdo touží po této fabii, ten by si měl pořídit Logana, který jezdí stejně, má více prostoru vevnitř i v kufru a hlavně je stále jednoduchý a mnohem robustnější konstrukčně i elektr(on)icky. Pokud v Boleslavi a Kvasinách nepochopí, že auta mají být spolehlivá a vydržet, tudíž mají být konstrukčně jednoduchá a robustní, pak je Dacia a Citroen (u Frantíků Cactus) po čase strčí do kapsy. Proto jezdím se starými auty, o něž se průběžně starám a slouží podle toho.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 11.08.  23:15

      « Re: Uvidíme

      Otázkou je, jestli to je opravdu ten pravý důvod...
  • 00 Reagovat !

    foto petr164

    petr164 11.08.  14:37

    Dovětek

    Ještě drobnost - pokud si lid obecný Fabii maluje tak, jak ji vidí na rychlostních zkouškách v rallye, pak pouze podléhá iluzi, rozdíly jsou propastné a běžné Fabie nejsou pro sportovní piloty - na větší a častější nálož dynamických zátěží prostě nejsou stavěné. RS snad, pokud člověk ví něco o technice a tomu se přizpůsobí.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 12.08.  20:58

      « Re: Dovětek

      Až na to, že v téhle generaci žádná Fabia RS není. To jsou zase moudra... :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 11.08.  15:19

    Rozpaky, rozpaky...

    Tak si to shrňme:
    -výborný čtyřválec 1.2 TSI/81 kW - zrušený
    -dieselové motory - zrušené
    -vzhled přídě instalací podivných světel - výrazně zhoršený (přední nárazník nyní vypadá obludně vysoký)
    -nová kola 18 palců - na takto malé auto absurdní volba, zejména pak na české silnice
    Suma sumárum bych řekl, že bude lepší počkat na zcela novou generaci s modernější platformou MQB A0 s větším rozvorem i rozchodem a kratším předním převisem. Za současné situace bych určitě raději volil současnou generaci Ibizy, nejlépe s motorem 1.5 TSI.
    Důvod ke koupi Fabie tak nyní mají asi pouze zájemci o populární kombík, který Škodovka pro příští generaci pro jistotu také zruší.... :-O :-O :-O
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 11.08.  15:38

      « Re: Rozpaky, rozpaky...

      Ibiza je fajn, ale ty ceny...
      • 10 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 11.08.  16:01

        « Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

        Podívej se na POLO, byl jsem u VW a bylo tam Polo s troškou výbavy navíc a 70kW 3 hrnkem za 470tis Kč - ty voe, to je nářez >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 11.08.  16:40

          « Re: Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

          Já když prolézal předváděcí Polo, tak cenovka začínala pětkou. :-) Mám ale zato, že ve vyšší výbavě dovede být Ibiza ještě dražší.
          • 00 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 11.08.  18:13

            « Re: Re: Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

            No hodně mě to překvapilo. Ty peníze bych za to nedal... ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 12.08.  21:09

            « Re: Re: Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

            1.0TSI 85kW Style + paket Technology za 383t - jsou tam lité 15", tempomat, manuální klima, senzory... není tam navi, ani LED, ani vyhřívané sedačky, ani zatmavená okna... jako není to vyloženě levné.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 12.08.  23:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

              K tomu Winter paket, aby měl člověk aspoň vyhřívaná zrcátka, 3800 záruka, metla...přes 400 se dostaneš jak nic, a to ještě nepřišla řeč na autoklimu nebo sociální interiér bez dekoru... A to se mi původně Ibiza líbila tak, že jsem málem vybílil účty. :-)
    • 20 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 11.08.  23:24

      « Re: Rozpaky, rozpaky...

      Tak jestli byl válec jistota a tříválec bude tragédie, to se teprve uvidí, ale samozřejmě ten krok není zrovna ideální. Spíše bude otázkou, co filtr pevných částic, tam by bylo dobré porovnání u verze bez něj.
      Diesely v téhle třídě až tolik chybět nebudou.
      Se vzhledem souhlas.
      18 kola brát nemusíš, v nabídce byly už teď, ale reálně nešly na silnici vidět.
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 11.08.  23:31

        « Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

        Myslím, že osmnáctky právě v nabídce nebyly.
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 12.08.  09:25

        « Re: Re: Rozpaky, rozpaky...

        Souhlas s dieselem, u malých aut chybět nebude ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 12.08.  21:02

      « Re: Rozpaky, rozpaky...

      Diesel ve Fabii je nesmysl, 18" taky... ani jedno ti nikdo nenutí, před faceliftem sis mohl koupit jeden nesmysl a teď druhý... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 11.08.  22:42

    F

    Inak Fabie mali vzdy velmi slusne jazdne vlastnosti. Male vrtke auto.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z klece: Chtěla být blíž přírodě, za trest ji prý podrápalo křoví

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z…

Zmatenou nahou ženu (22) naháněli v plzeňské zahrádkářské lokalitě na Mikulce strážníci. Žena vypustila chatařům…

 

iSport.cz

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat nové výzvy

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat…

Španělský pilot Fernando Alonso ukončí po sezoně kariéru ve formuli 1. Sedmatřicetiletý mistr světa z let 2005 a…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české dopravní firmy. Spadl dolů, ale řidič přežil

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české…

Z Morandiho mostu, jehož část se dnes zřítila v italském Janově, spadl i kamion pražské dopravní společnosti…