Diskuse

Jízdní dojmy s VW e-Crafter: Tady jsou baterky na správném místě!

15.9.2018

Na cestu do Chorvatska není elektromobil nejšikovnější. Ale dodávka pro městské kurýry, to je něco jiného. Šance se jako první chopí Volkswagen.

 

  • 31 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 15.09.  17:37

    Chyby v technických údajích

    Udávané parametry 100 kW při 3000 ot./min a 290 Nm při 1-3000 ot./min nejsou reálné, hodnoty se vzájemně vylučují. Kromě toho bych rád věděl proč ten max. krouťák je až od jedné otáčky a ne hned od nuly.
    A ještě by mě zajímalo jak vypadá takový "stejnosměrný asynchronní" elektromotor, který je uveden také v technických datech, mohl by nám to p.Frei prosím objasnit ?

    Jinak baterka 33 kWh je myslím dost zoufale malá. Kromě mizerného dojezdu bude v provozu hluboce cyklovaná, což se samozřejmě promítá do životnosti a ztráty kapacity. Bohužel i přes tu miniaturní baterku je cena auta raketoidní, dyť ten Golf používající údajně stejnou techniku stojí tuším jen kolem mega. Tohle se bude kupovat jen z velkého donucení

    • 10 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 15.09.  18:42

      « Re: Chyby v technických údajích

      Cena je neskutečná, to je šílené. To by někdo musel přikázat zákonem, ale v Některých zemích jsou toho schopni.
      A jelikož se dotační politika i v těch k EV nejpřátelštějších zemí mění z "bonusového pro EV" na "malusový pro NE-EV" znamená to že cenu 1 700 000 nepůjde snížit.
      Tak se asi budou staré dodávky udržovat opravami při životě.
      • 11 Reagovat !

        foto henry-prta

        henry.prta 15.09.  18:58

        « Re: Re: Chyby v technických údajích

        cena je samozrejme pokrivena dotacni politikou a ocekavanim automobilky, ze si vyhada u vlad bohatych zemi dotace pro zivnostniky a jine vyhody pro tyto vozidla, ktere ve vysledku dotlaci (vetsinou statni instituce, treba Deutche post, DHL a pod) k tomu to koupit... a automobilka se napakuje a stat (obcane) to za jasani jako sou EKO to zaplati...

        normalni zivnostnik si "jiste" misto 2 novych aut a jeste noveho naradi do nich koupi jedno elektro auto s omezenym dojezdem... to urcite.. to by musel byt ten zivnostnik na palici...
        • 01 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 15.09.  19:18

          « Re: Re: Re: Chyby v technických údajích

          Cenu neřeš.
          To zaplatí ti ostatní (blbečcy se spalovákama) na spotřebních daních z paliva.
          Jenomže čím bude EV víc, tím to půjde víc ztuha.
          Míň peněz ze spotřební daňe, víc dotací....jsem zvědavej.
          Jinak dokud budou po městech jezdit opravdu staré naftové Avie atd.,je nahrazení moderního dieselu elektrem u pár delivery firem naprosto neměřitelné z hlediska lokálních emisí.
          Představit to můžou, ale běžný VW servis na to nemá servis :-)

        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 15.09.  21:24

          « Re: Re: Re: Chyby v technických údajích

          Nemecka posta sa im na to vyprdne, si vyraba vlastnu EV dodavku v cene cca 30 tis. €
        • 00 Reagovat !

          foto Xylo

          Xylo 16.09.  08:58

          « Ceny

          Cenu stanovují výrobci a u všech "nových" výrobků nebo inovací se snaží nasadit jí co nejvýše. Ono to ještě chvíli bude trvat, ale cena půjde dolů - viz třeba [odkaz] .
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 16.09.  13:48

            « Re: Ceny

            Mne je jasne ako funguje cenotvorba, avsak tu silne pochybujem o tom, ze to spadne nejak vyrazne za par rokov. Navyse ak by boli schopni dodat vozidlo v cene a specifikacii Nemeckej posty, nevyvinula a nevyrabala by si ho sama. Toto plati samozrejme aj pre ostatnych vyrobcov. Takze preco by mala posta nakupovat nieco ovela drahsie inde, ked si to sama vyraba za zhruba polovicu?
            • 00 Reagovat !

              foto Xylo

              Xylo 16.09.  14:34

              « Re: Re: Ceny

              No uvidíme. Německá pošta se mohla vyhnou nákupu předražených aut od stávajících výrobců, i když by pro ni určitě udělali "cenu". Podobně mohou tythle hrátky s pohádkama o drahých bateriích a tudíž drahých elektromobilech, udělat prostor pro nové dodavatele aut.
    • 00 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 15.09.  19:11

      « Re: Chyby v technických údajích

      Nějakej elektropitchus ti dal palec dolů, i když je to matematicky a fyzikálně nezvratný nesmysl.
      Donucení bude. Si piš.
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 15.09.  19:56

      « Re: Chyby v technických údajích

      Od nuly nemá asynchronní motor (pokud to je vůbec asynchronní motor viz tvoje poznámka o stejnosměrnosti) plný moment, protože stojícím motorem protéká proud nakrátko a proud nakrátko se musí omezovat kvůli rozumné konstrukci motoru (přívody a vinutí musí mít nějakou rozumnou tloušťku a cenově asi jediný použitelný materiál je měď), což omezuje proud nakrátko a tím pádem i moment nakrátko (což je totéž co rozběhový moment). K nějakému ideálu, kdy proud nakrátko nebude omezen se dá přiblížit jedině se supravodiči, ale ani supravodič nemá zcela nulový odpor a navíc dodávaný proud bude vždy omezen schopností baterek. Takže úplně ideální charakteristiku, kdy maximální moment je hned od nuly má jen ideální stroj, který při stavu současných technologií nelze vyrobit.
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 15.09.  20:21

        « Re: Re: Chyby v technických údajích

        Tak bezpochyby ten motor není stejnosměrný a podle mě není ani asynchronní. Myslím že asynchronní motory používá snad jen Tesla S a možná X ale evropští výrobci preferují v naprosté většíně synchronní motory kvůli trochu lepší účinnosti. A taky běžně všichni udávají max. krouťák rovnou od nuly takže tu jednu otáčku si u Crafteru nespíš vymyslel někdo, kdo netuší že krouťák může dávat i stojící motor
        • 00 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 15.09.  21:29

          « Re: Re: Re: Chyby v technických údajích

          Pokud je to synchronní motor, tak v tom článku není dobře ani jedno slovo, což nepřekvapuje u článků auto.cz natož u článků převzatých ze Světa motorů/notorů.
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 16.09.  08:23

            « Re: Re: Re: Re: Chyby v technických údajích

            VW údaj o typu motoru úzkostlivě tají :-) ale našel jsem aspoň info o motoru předchozí 85 kW verze a je samozřejmě střídavý synchronní. Není žádný důvod se domnívat, že v aktuální verzi by to mělo být jinak. Takže by mě zajímalo kde pan redaktor na ten nesmysl přišel

            [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 15.09.  19:10

    V tomhle jsem pro

    Sice neřeším ve článku vzpomínané "trápení" dieselu (motor je zahřátej) ale ničí se i spojka, startér a další - i kdyby to byl benzín.
    Tohle je přesně to, kde by se EV mohlo chytit. Ovšem bez perverzních dotací a zákazů to půjde i v tomto případě blbě. Ale tudy cesta vede.
    Viděl jsem pošťácký dodávky, co jezdili Prahu 1.
    Ale zas tak blbý nejsou, po 20tis je šoupnou někam na okres, kde jezděj přeci jen aspoň mezi vesnicemi.
  • 10 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 15.09.  19:26

    Když budeme věřit krouťáku

    tak má ve 3000 otáček cca91kW.
    Když budem věřit výkonu, musel by mít cca 318Nm.
    To je nezvratný fakt. Jakákoliv diskuse je nemožná.

    Na tohle by měla skočit obchodní inspekce nebo tak.
    Nebo KBA? Když pitvají emise do mikrogramů, tohle nevadí?
    O EV se může lhát?
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 15.09.  20:01

      « Re: Když budeme věřit krouťáku

      Tipnul bych si že se jedná jen o diletantskou chybu v přepisu údajů a že správný rozsah krouťáku je 290 Nm při 0-3300 ot. a výkon je 100 kW od 3300 ot. až do limitu. Ale očekával bych že tak zjevné boty bude korigovat odborný redaktor.
      Stejně tak by nás odborný redaktor asi neměl krmit tvrzením o stejnosměrném asynchronním motoru ....
      • 10 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 15.09.  21:28

        « Re: Re: Když budeme věřit krouťáku

        Odborný redaktor?
        Víš, na jakým jsi webu?
        >:D
  • 00 Reagovat !

    foto DonLabuznik

    DonLabuznik 18.09.  01:19

    crafter

    Klasický naftový crafter máme na firmě už dva roky, kupovali jsme jej přes [odkaz] a je to opravdu skvělý pracant, který už s námi najel skoro sto tisíc kilometrů, za tu dobu s ním nebyly žádné problémy, takže jsem na elektro verzi opravdu zvědavý.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…