Nové Suzuki Jimny si zachovává poctivý žebřinový rám, tuhé nápravy a díky stále kompaktním rozměrů i výborné nájezdové úhly. Unikátní teráňáček žije dál!
Tak snad kdo chce luxusní plasty a auto jako kolchozák, tak si koupí mercedes G nebo Range a ne Suzuki. To snad byl jen nemístný šťulec od redaktora. >:-[]
Vypadá to zajímavě, ale moc nechápu ty komfortní možnosti výbavy, trochu se bojím, že to auto zbytečně prodraží. Jimmy mi nedává jiný smysl než v základu, resp. s doplňky pro jízdu do terénu. Vždyť ta technika sama předurčuje, že se s tím po silnici, s nadsázkou řečeno, nedá jezdit.
Kto chce ozajstne predstavenie auta, musi zabludit inde: [odkaz]
Chutne a dobre auticko. Taky maly Wrangler ci G.
Kto to auto navrhoval, evidentne rozmyslal a riesil veci z pohladu sofera a nie marketingu.
Chvalim hill holder a asistent zjazdu.
Mě se líbí a je to od Suzuki odvážný počin. Ale neumím si představit typického kupce. To auto je moc malé na a tedy zcela nepraktické na běžné používání, nebo na expedici nebo na cokoliv. A aby někdo utratil půl milionu za auto do lesa, které je jinak k ničemu. To nevím. Duster zvládne 90% věcí v terénu a je použitelný i na silnici.
Duster je klasik SUV. Toto je pravý offroad. Rám, tuhé nápravy, závierky dif..... Duster v teréne nemôže zvládnuť to čo Jimny, nemôže byť tak odolný a trvanlivý
Ano Jimny toho zvládne asi víc, ale časem, až někdo udělá srovnání (a to udělá) zjistíte, že ten rozdíl je ve skutečném světě menší, než si troufnete přiznat. A jak říkám, Duster bez problémů dá i dálniční cestování ve více lidech a plnohodnotný rodinný život. A to se mi Suzuki moc líbí.
Kombinace možnosti uzamknout 4x4, krátká jednička, nízká váha, stejná světlá výška jak Jimny a absurdní nájezdové úhly dělají z Dustera auto, které v 90% případů projede to co Jimny.
Fakt zboznujem taketo percentualne vyjadrenia.
Zaujimavych je prave tych zvysnych do 100%.
Ak ma absurdne najazdove uhly Duster, co potom Jimny ? Vpredu 37 vs 30 a vzadu 49(!) vs 33. Prejazdovy uhol myslim ani Dacia neuvadza.
Jimny sa vojde tam, kde ine auta nie.
Okrem toho argumentovat pri takomto aute, ako sa sprava na ceste, ci rodinnym zivotom, je fakt smiesne.
Mimochodom, ziadny dizel ani turbo, 130Nm musi stacit aj pre offroad.
Nejde o procenta. Chtěl jsem říct, že reálně požadovaná průjezdnost terénem se nebude moc lišit. Kolik lidí ten extrém co Duster nezvládne a Jimny jo kdy využije. A vlastnosti na silnici a každodenní použitelnost je samozřejmě relevantní, pokud uvažujeme o jednom autě. Pochopitelně pokud máte budget na víc aut, můžete mít jednostranně využívané Jimny. Tak se ale bude Jimny kupovat až hodně ojetý, na zničení do lesa. Nikoliv nové za 400 000.
a prave takito sikovni drobci mi medzi sucasnymi "terenakmi" stale dost chybaju.... aspon ze jimny stale "zije" .. velka poklona pre suzuki :yes:
lebo kedysi tu bolo aj malicke pajero pinin .. aj prva RAV-ka je vlastne na dnesne pomery uz malicka a dokonca prave este v trojdveraku krasne kompaktna a hodne sikovna v terene.... aj prvy sportage bol vlastne hodne maly ako si na to teraz tak spominam ale zaroven uz slusne terenny... ale dnes? vsetko mame uz len velke radoby-terenne lode ktore ale v realne v terene ho.no uz zvladnu ale skor nahanaju dialnice a luxus ( cest vynimkam .. ako prave niva jimny a pod... )
Aj Pinin aj prva RAVka boli o level vacsie auta ako Jimny ci Samurai. Ci takyto velky/maly offroad na trhu chyba povie trh. Tipujem ze v Suzuki vedia preco vyvinuli novu generaciu.
ale stale boli dost male a sikovne... a aj terenne.... ;-) .. proste do tych 4m je to parada... lenze dnesna aj taka ravka ma uz 4,6m .... sportage tiez 4,5m .. teda nic proti keby mali aj nieco mensie ako boli ich predchodcovia ... lenze oni povodne modely rokmi len zvacsili a nic mensie do terenu miesto nich uz neponukaju... C-HR ani niro neberiem.. ani Soul .. to ozaj nie su auta ktore by nahradili koncepciou nejaky ten povodny sportage aj RAVku ... proste vznika tu akasi diera na trhu.... ze mas uz len 4,3m "terenaky" a vacsie .. a prave tie male uz nemas... este vitara je ako tak sikovna ale aj to uz nie je ziadny drobec uprimne.... skoda prave konca takych tych malych terenakov z minulosti ale chapem ze doba hra proti nim..... to je asi ako kabria a kupatka... uz taketo vozy dnes moc ludi si nekupuje no ;-\
PS: prva RAV-ka v 3dveraku mala dlzku 3,8m ... aky to rozdiel voci tej dnesnej ropuche :-(
PS: pajero pinin malo v 3 dveraku dokonca len 3,7m... dnes proste taketo nieco uz na trhu nemame... len prave jimny a nivu inak vsetko uz obludy nahanajuce luxus za neskutocne prachy