16.4. 2017 Michal Fokt

Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

 

Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé, levné a úsporné? První svezení ukazuje, že se se s ním svezete lépe, než s lecjakým hot-hatchem!

Poté, co z Evropy zmizelo Daihatsu, které se jako jediná japonská značka v Evropě nerozpakovala nabízet auta s designem, typickým pro Zemi vycházejícího slunce, vznikla v nabídce v této části světa poměrně výrazná díra. Tu ale v poslední době začíná zaplňovat Suzuki, které se tak vrací k odkazu ikonického Wagonu R+.

Modely Vitara a Celerio jsou příjemnou připomínkou hranatého japonského stylu a je dle mého názoru škoda, že se od něj odchyluje swift a model Baleno jsem nepochopil už vůbec, ten jako by ani od současného Suzuki nepocházel. Ovšem nyní přichází auto, které co se týče stylu, strčí všechny „suziny“ do schránky na rukavice – miniSUV Ignis! Před časem jsme jej poprvé vyzkoušeli v zahraničí, teď však přichází na český trh a na české silnice, které už dokázaly "popravit" nejeden vůz s pozitivním prvním dojmem

Krabicový profil 3,7metrového autíčka je doslova „k sežrání“, s ním zajímavě kontrastuje oblá záď, snad jen příď mohla být ještě trošku drsnější. Ostatně Suzuki přiznává, že se při návrhu inspirovalo řadou aut z minulosti - a je to opravdu poznat. Za mě tedy hodně dobrý… Potěšil také interiér, hranatost zevnějšku se promítla i do minimalistické palubní desky, díky vyššímu posazu je vpředu i vzadu dost místa ve všech směrech a našel jsem si vhodnou pozici i přes pouze výškové nastavení volantu.

TEST 2004: Suzuki Ignis 1.5 VVT 4x4 - Japonsko-uherský oheň

Interiér se sice nesnaží zakrýt, že jde o malé a levné auto, ale všechno zde působí velmi robustně a bytelně. Jedinou výtku mám vůči opěradlům sedadel, zcela postrádají boční vedení a to je vzhledem k dalších zjištěným skutečnostem opravdu škoda. Zadní lavice je posuvná, takže nadbytek místa pro kolena lze zmenšit ve prospěch kufru. Ten má u čtyřkolky sice jen skromných 200 litrů, u dvoukolky však 260, což je na městskou nákupní tašku naprosto dostačující. V případě sklopení opěradel převeze až 500 litrů nákladu.

Vyjíždím a už po pár stovkách metrů cítím, kde se na autě šetřilo – kamínky bubnují v podbězích více, než bývá zvykem a hranatá karoserie rozráží vzduch tak nějak …slyšitelně. Docela příjemným překvapením je atmosférická dvanáctistovka s 66 kW a 120 N.m. I v nízkých otáčkách se má čile k světu, určitě víc, než by člověk od téhle kubatury očekával, což je zásluha hmotnosti pod 900 kg, jinak je to ale klasická atmosféra s plynulou gradací výkonu, která se nejlépe cítí mezi 4500-6000 otáčkami.

Na prázdnou okresku nebo do města je motor naprosto ideální, propůjčuje autu s automaticky připojitelným pohonem všech kol příjemnou dynamiku kopec nekopec, řazení má krátké a přesné dráhy s lehkými mechanickými odpory, ale předjíždění pomalejšího auta už bude trošku oříšek.

Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

Řízení je lehké, ale ne přeposilované, přesné, ale trošku „umělé“ a příjemně strmé, auto na povely reaguje díky krátkému rozvoru okamžitě a velmi spontánně, zatáčí s ohledem na to, že je prakticky stejně široké jako vysoké, s až nepochopitelným nadšením a jen minimálními náklony.

Asi čekáte, že teď to přijde – něco za něco. Ale není to tak. Přestože je krásně ovladatelný a miluje zatáčky, je současně velmi komfortní. S ohledem na krátký rozvor sice není plavný ani trošku, ale do kabiny se nepřenáší téměř žádné rázy od nerovností. Jedinou nevýhodou tohoto naladění je určité riziko rozvlnění při prudkých pohybech volantu a na sérii nerovností může být někdy malinko neklidný.

Během krátké zkušební jízdy jsem také měl pocit, že by mohl ignis trošku lépe brzdit, ale na mokré silnici nelze vyvozovat finální soudy. Naopak je třeba říci, že čtyřkolka funguje bezproblémově, Suzuki se u ignisu vrátilo k viskózní spojce a při prudkém rozjezdu si sice přední kola krátce hrábnou, ale pak už se auto rozjíždí, co mu síly stačí.

Tedy musím vám říci, že tak pěkně už jsem se dlouho nesvezl. Nic proti vypiplaným podvozkům běžných aut nebo téměř až superschopnostem ostrých hatchbacků, největší zábava je dneska řídit ne až tak dokonalé miniauto. Kombinace vyššího posazu a karoserie se zatáčivým podvozkem, přesného a strmého řízení a točivého motoru je zárukou naprosto parádního svezení. Ignis navíc nevyměnil agilitu za kvalitu jízdy, není to žádný uskákaný kostitřas.

Motor bude postačovat do městského provozu nebo na prázdné silnice, ale předjíždění bude nutné dobře zvážit. Interiér působí moderně a bytelně a je překvapivě prostorný, kufr nevyjímaje. Když k tomu přidáte sympatickou základní cenu lehce přes 240 tisíc, mohlo by jít o velký prodejní hit. Já bych si ho na ježdění kolem komína koupil hned…

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyznamená Josefa Bílého, Krúpu či Lorencovou Zeman vyznamená Josefa Bílého, Krúpu či Lorencovou

Prezident Miloš Zeman letos u příležitosti 28. října…

Ve většině bodů jsme v jednoznačné shodě, pochvaluje si Hřib jednání o pražské koalici Ve většině bodů jsme v jednoznačné shodě, pochvaluje si Hřib jednání o pražské koalici

Piráti, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu (TOP 09, STAN…

Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně Češi chtějí dojíždět do práce čím dál méně

S délkou dojíždění do práce je nespokojeno 30 procent…

Telička zvažuje další kandidaturu v evropských volbách Telička zvažuje další kandidaturu v evropských volbách

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť Líbí se vám nový VW Passat? Na tento si ale nechejte zajít chuť

Modernizované provedení v Evropě prodávaného Volkswagenu…

 



Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka? Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

Suzuki uvádí na český trh sympatický crossover Ignis.…

Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol! Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol!

Suzuki zahušťuje nabídku superkompaktních vozítek. Ignis…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Dnes 18:49

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nová atrakce v centru Prahy: Turisty uchvacují létající jeleni v tzv. „uličce sv. Huberta“

Nová atrakce v centru Prahy: Turisty uchvacují…

O centru hlavního města se zpravidla hovoří jako o „historickém“. Znamená to ale, že by bylo jakoby…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Čelůstka: Ševčenkovi všechno vychází, zítra by to mohlo skončit

Čelůstka: Ševčenkovi všechno vychází, zítra by to…

PŘÍMO Z CHARKOVA | Proti Slovensku byl příjemným oživením a překvapením základní sestavy. Ondřej Čelůstka zvládl…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…