Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.
Testy nebo v tomto případě povrchní jízdní dojmy nových aut začínají lehce postrádat smysl. Jak z jiné planety to nejezdí, rozdíl je mnohdy jen ve větší obrazovce a přidané elektronice. Otázka, která budoucí majitele dneska u nových aut začíná zajímat čím dál tím víc už nebude znít: "Jaká je... ". Ale spíše: "Co se na tom bude kazit tentokrát". Navíc mi většina aut od koncernu začíná připadat na jedno brdo. Chtělo by, aby se trošku odlišovaly.
Jo to vidím taky >:D Na druhé straně, čekáš že v zemi kde si zvolí premiérem největšího mafinána v celé historii dostaneš normální hodnocení? >:D Hus za pravdu také trpěl, co naplat ;-)
To je teoreticky jen číslo, většině lidí nic neřekne. Těžko říct, zda je u takového člověka malé nebo velké. Zajímavé a zřejmé je ale to, že za dobu ve vládě se majetek ihned zdvojnásobil! To už je i selským rozumem jasné, že to není jen tak. Asi "čtenáři" fakt chtějí větší dotace pro nejmenované zemědělské firmy výměnou za to, že Česko více přispěje do Evropského fondu. Mimochodem jak vidím, máš také ihned mínusy. >:D >:D >:D
Ne, to zajímá kupce ojetin. ;-) A ono to není tak hrozné, tyhle stesky čtu tak 10 let minimálně a nějak nevidím příkopy plné aut. Problém je, že lidi řeší olej levnější o dvacku na litru (viz. oleje.cz a tamní fórum), mění ho po dvou letech, údržbu odsouvají až do smrti komponenty, servis vybírají stejně jako olej a nejsou schopni dodržovat ani jednoduché poučky jako zahřívání a dochlazování.
Stávající generace V6, 193kW, 2,5 roku, 60 tis., zatím žádná ani sebemenší závada, vše funguje, jak má. Předchozí generace problémy měly, takže určité napětí tu je, uvidíme.
Myslim si ze ano, moj predosly treg ma na papieri 6.6 real je 9,4 myslim ze u tohto to bude to iste. 7 bude zrat v 90tke na velmi, velmi rovnej ceste a bez premavky :-))). I led teraz mu dali v zaklade pneu iba 235 namiesto 255.
Musím upřesnit - teď, co jsem už vyklidnil a nabažil solidně vyladěné kombinace motor + převodovka + měchy, tak 8,5, první půlrok však horko těžko pod 10 ;-)
Ako si povedal, "mirne z kopce", a ako cesta z prace :-) mirne do kopce :-)?
(len aby si niekto nemyslel, je mi viac menej jedno ze to zere 9+, len konstatujem).
tohle auto vychválil do nebes. Dokonce má být řidičsky zajímavé a má motokárové jízdní vlastnosti. Auto má měchy, je to SUV, doposavad jsem si myslel, že motokárové jízdní vlastnosti má MX5, nebo GT 86, nebo s přimhouřením oka CTR poslední generace. Spojení tohoto výrazu s SUV mi přijde jako kdyby jel Rasťo na nějakém matrošu. :-!:-)
Nicméně jsem byl hrdej na Kodiaka, a vypadá to, že jsme zase o krok zpět za Germány. :-| Ještě větší medvěd než Kodiak sice existuje, ale nevím jak by se mohl jmenovat na K. ;-)
Podlézat ho klidně může dál, ale i minulá generace byla o třídu výš, velikostně i technicky, a na tom se nic nemění. Komu stačí dvoulitr, ten ať si klidně koupí Kodiaq... nebo XC90 ;-)
Motokarove vlastnosti absolutne = motokara. /Se asi shodnem/
Motokarove vlastnosti absolutne u aut = auta typu mx5. /Klidne souhlas/
Motokarove vlastnosti V RAMCI SEGMENTU SUV = klidne muze mit Touareg. ;-)
V rámci SUV má nízký těžiště a výborný jízdní vlastnosti Velar. Strejda tejden řádil s Levorgem = prej super :yes:
Ale pod pojmem motokarový vlastnosti = si nepředstavim žádný SUV = z principu
pokial si nepochopil ako to Rasto myslel tak hor adsej nepozeraj. Rasto bol velmi prekvapeny ako to auto vzhladom na to ze to je SUV dobre ide a preto to v prenesenom slova zmysle nazval motokarovymi vlastnostami. To je vsetko.. Ak si myslis, ze to priamo porovnava s motokarami tak bud nemas napozeraneho Rasta dostatocne alebo to nevies pochopit ako synonymum..
Ad Touareg. kazdy kto to jazdil zatial naozaj vypichol dobre vlastnosti, konecne sa VW podarilo spravil pekne atraktivne a luxusne auto s poriadnym motorom a navyse zaujimavou technikou. Ak to aj dobre jazdi, je to velke plus, lebo arteon mi teda ako vrchol vobec neprisiel, pokial je to auto v inej ako tej zlatej farbe tak je nezaujimave auto navyse s interierom passatu.
Všetko pekné, ale tipujem že všetci čo jazdili tak mali vyšpičkované verzie aj s hydraulickými silentblokmi. Otázka je ako to bude jazdiť v nejakej bežnej verzii, lebo nepredpokladám, že všetky tie fičúry budú aj v základe, resp. za mastný príplatok.
Ale inak veľká pochvala za to kam až vedeli posunúť jazdné vlastnosti v podstate mainstreamového SUV.
To je také ošemetné, VW je mainstream a toto je taký top čo vyrába s presahom do prémie, keďže zdieľa techniku s prémiovými súrodencami. Cena je tiež nastavená tak, aby neliezla veľmi do kapusty Audi, tak teraz babo raď. :-)
Pneu podvozok je vec jedna a hydrosilentbloky je vec druhá :-) Netvrdím, že to bude jazdiť mizerne, len by ma zaujímal ten výsledný rozdiel medzi jedným a druhým riešením, keďže doteraz všetci novinári jazdili zrejme len s touto top verziou.
Co si představuješ pod pojmem hydrosilentbloky? To je totiž dost nesmysl...
Co má Touareg příplatkově zajímavý je mechanický předepínání stabilizátoru pomocí servomotorů na každý nápravě, to z toho může dělat zajímavý auto a to se právě liší od konkurenčních hydraulických řešení úprav tuhosti stabilizátorů. Každopádně se jedná o stabilizátory, což jsou zkrutný tyče ovlivňující kroucení nápravy, tedy to o kolik se potopí jedno kolo když se druhý vytáhne z podběhu..
Silentbloky jsou mimo jiné třeba na uložení motoru a zabraňují přenášení vibrací do karoserie, kapalinový jsou již generace...
o.k. moja chyba, splietol som to. myslel som tie nové stabilizátory a píšem o silentblokoch. Nevieš náhodou či to budú mať všetky verzie, alebo len tie top výbavy?
Příplatkově by to mělo jít k 3,0 TDI a TSI. Nevím jestli to půjde i k základnímu slabšímu TDI, zatím je konfigurátor takovej makovej. V Cayenne to jde připlatit od základní verze až po E hybrid, takže v technologii problém nebude ani u hybridu. Ale v základu to není tuším ani u Cayennu Turbo nebo SQ7, takže bych si na to nevsadil ani tady:/.
je srandovné, keď niekto vytiahne niečo z kotextu, tobôž u videa, kde záleží aj na mimike a iných súvislostiach a potom sa rozvinie debata úplne od veci. V kontexte porovnania s inými suv ako symbolika výborných jazdných vlastností v rámci triedy sa takéto prirovnanie dá s nadsádzkou použiť a tak to rasťo určite aj myslel, nie je to dvojtýždňový elév po maturite.
Souhlas, akorát se nejedná se o synonymum, ale o přirovnání, v tomto případě s logickou nadsázkou.
Touareg byl podařený i v předchozí generaci.
To, že jezdí podobně velmi dobře, jako aktuální Q7/Cayenne, by nemělo být nějakým velkým překvapením.
Proč spát? To je věc filosofie. Takže ještě jednou: kde zůstal lidový vůz? VW na trhu vyhrával vždy svou širokou flexibilitou konfigurace! Tohle není vůz pro Evropany, ale bohaté Asiaty, kterým stačí 3 stupně výbavy a dost. To se mi ovšem jako Evropanovi nelíbí. I když mladí ekonomové ve vedení VW asi ví, že EU je v háji a bohatí zákazníci jsou už jinde. :no:
No tak samozřejmě Touareg úplně typický VW není... pokud se nepletu, vývoj mělo na starosti Porsche (u první generace určitě a myslím že to tak zůstalo, ale jistý si nejsem), vyrábí se na jedné lince s Cayenne a Q7, základ je šestiválcová nafta.
Já přece Touareg nekritizuju, jen říkám, že to není typický VW. Právě proto že to je vrchol nabídky tak nemusí být pro každého. Ta esence VW je Polo-Golf-Passat.
Pětilístek nevím co myslíš, koncern má spoustu SUV, ale sourozenci jsou pořád tři.
Můžeš je vyjmenovat? Hlavně prosím tě nepiš Urus, jo?
Arteon je takové Volvo od VW... mainstreamová technika za vyšší ceny. Ale až na tu cenu je to vcelku pěkné auto, jen od toho nesmíš čekat žádný přesah. Kdyby mi ho nabídli za neodolatelnou cenu místo Passatu... tak už asi vím pro koho je :-)
Touareg a Urus jsou úplně jiná auta, vyrábí se jinde, mají jinou techniku. Urus je benzínový osmiválec, dává stovku za 3,6s, má o 11cm delší rozvor a tak.
Vím že základ platformy je stejný, to se ale dá napsat i o Polu a Kodiaqu a nikdo soudný by je za sourozence neoznačil. Maximálně třeba za bratrance.
No přesně to co je v tom odkazu - jiný motor, jiný rozvor a rozměry, jiný podvozek, jiné brzdy, jiná filosofie, jiná cena, jiné místo výrboy... jiné auto.
Jj, za cenu Passatu by bol aj pre mňa. :-) Inak hovorilo sa o šesťvalci pre Arteon, pre US trh vraj hotová vec, ale nejak to utíchlo, tak neviem, či ho ešte máme čakať. Bez toho V6 (VR6) tam žiaden presah samozrejme nie je, čistý mainstream.
Lacnejšia? Aký cenník pozeráš? Pretože u nás Stinger 2,0t 255k začína na 41t eur, GT line je 47t a V6 (na ktorý zrejme narážaš) je za 58900. Arten je síce sakra drahý, ale až takto nie (najdrahší Arteon 2,0TSI 280k R-line 4motion stojí 47t).
A to je cenník, pričom každý vie, že Volkswageny sa za cenníkové ceny nekupujú, na rozdiel od Kie, kde zľavám moc neholdujú.
že je nebo byl v pozici vlajkové lodi? No to je hodně odvážné tvrzení. Jednak tady byl a je Touareg v minulé generaci a to je koncepčně i cenově auto o dvě třídy nad Arteonem stejně jako nová generace Touaregu. A pokud zůstaneme u klasických aut, tak Phideon je také o dvě třídy nad Arteonem. Délka přes 5 metrů a rozvor přes 3 metry strčí Arteon do kapsy, příčně instalované čtyřválce Arteonu těžko obstojí vedle podélně instalovaného V6, awd realizované přes spojku je vedle permanentního awd pomocí diferenciálů jenom dětská hračka, klasické pružiny vedle pětistupňového vzduchového odpružení vypadají jako chudý příbuzný a dá se pokračovat donekonečna, servodovírání dveří, noční vidění a řada dalších fíčur, ke kterým si Arteon vzhledem ke své koncepci nikdy ani nečuchne. Skutečnost, že má redakce Arteon k testování z něj vlajkovou loď neudělá i kdyby se pan redaktor snažil sebevíc.
...radiátor a to doslova. Viděno in natura je pro mě směsí křivek a tvarů Q7 i Bentaygy. Jakkoliv se maska až nebezpečně leskne, celek mě nechává naprosto chladným.
Vzpomínám na toho černého na malých kolech, co jsme viděli, to bylo memento. V R-line bez chromu na velkých kolech je to celkem ok, ale ta nevtíravá elegance předchozích generací je pryč. A vnitřek je z fotek úplně nezajímavý, možná ve 3D naživo to bude lepší, ale celkově to mám podobně, nový touareg mě míjí bez nějakého zaujetí.
Ja som novy ntouareg videl prvykrat zozadu, bol som nadseny. Tie monitory vo vnutri su pekne zapracovany, neposobi to cinskym dojmom. Ale potom som sa postavil pred auto a bol som zhrozeny. Ta predna maska vyzera ako nejaky precackany americky pickup.
Ne, že bych se hádal, ale co konkrétně mu chybí "hardkorového" proti minulé generaci? Pokud upustíme od vzhledu, který mě se aktuálně líbí daleko víc a někomu naopak míň?
Su tam veci, co navysuju cenu a nie su v takom aute potrebne. Na moj vkus tam tlacia privela luxusu.
Tie ceny aj vdaka tomu zacinaju vyrazne vyssie a naviac tam naopak v ponuke vybavy nevidim moznost dokupenia uzamykatelneho diferencialu, tym sa Touareg odlisoval.
Vonkajsi vzhlad nehodnotim, to je tu druhorade (klasicka VW nuda), pokial to nie je na ukor funkcnosti - ako byvaju dlhe previsy, bocne ramy/stupienky a podobne.