Podle zákona se musí jezdit mimo obec vpravo. Je ale běžný řidič povinen používat i dálniční pruh pro pomalá vozidla, jež v daném úseku nemohou dosáhnout rychlosti 80 km/h?
Děkuji, ale chtělo by to trochu obsáhleji. Platí tam maximální rychlost? Mohu předjet i dvě auta za sebou v rychlosti 130 km/h? Pokud chci jet 160 km/h, mohu blikat na ty trouby, co mě zdržuji? Pokud jedu 160 km/h, musím se zařadit po předjetí? Myslím, že tohle opravdu nezná většina řidičů z rychlý dálničních pruhů.
Já myslím, že blikání na trouby, co jedou několik km v rychlém pruhu stovkou, je povoleno. Dokonce i na ty, co si myslí, že když jedou 130, nemá nikdo nárok je předjíždět a nepustí a nepustí. Určitě je ok předjet i dvě auta, ale když je mezi nima 300m a jedou jen o chlup pomaleji naž ty, je to bezohledný. Aby to nebylo jen na jednu stranu, pomstychtivý vybržďovače z řad těch rychlejších zavřít na deset let.
Vím, kam míříš, ale nejsem ten, co si myslí, že rychlý pruh patří jen jemu a nikdo jiný tam nemá co dělat.Nejčastěji jezdím cca 140kmh.
A přitom je to úplně jednoduché - stačilo by uzákonit (a samozřejmě dodržovat) pravidlo, že levý pruh je jen pro ty co opravdu chtějí jet rychleji
(pochopitelně s výjimkou prázdnějších úseků na našich tankodromových dálnicích, kde levý pruh je jediná šance jak dojet do cíle aniž by se auto rozložilo na kationty a anionty)
To jsou vždycky takový otázky, jako jestli ho poponášet doleva, nebo doprava. Asi takhle - musíte pořád myslet nad tím, co děláte a nespoléhat jen na to, že to za Vás někdo napsal na papír, přilepil na hliník a zapíchnul k cestě. To platí tak nějak obecně. A když se udělá blbost, tak se stane, chce se poučit. Ne že bych nějak cíleně nedodržoval předpisy, ale cílem je dojet celej a nikoho nezabít, pak dodržet kde co abych nedostal pokutu a nakonec pokud možno nakakat co nejmíň lidí tím, co dělám. To je asi to jediné, co platí každý den.
Hlas rozumu. Velká pochvala.
Jestlipak se ostatní "řidiči" a "řidičky"alespoň zamyslí nad tím, že při "řízení" auta vůbec nemyslí na to, co dělají a co se okolo jejich auta děje?
Taky bych připojil dotaz co jiného poradíte na trouby, kteří obsadí na D1 před Prahou prostřední a levý pruh v "závodní" rychlosti 120km/h a pravý krajní pruh je prázdný.
Já osobně volím cestu nejprve v levém pruhu blikám levým blinkrem (20s), dále přidávám blikání dálkovými (přibližně dalších 10-15s) no a jelikož jsou to samí tupci, vjedu do pravýho a umělou kolonu předjedu v klidné rychlosti 140km/h a klidně si to dále šinu ku praze.
Vím, že to není legální ale jak jinak na blbce, co ještě navíc neví na co mají ty divné zrcadla na každém boku svého kočáru???
Nejhorší je, že občas mě ti lidé zřejmě v zrcátku vidí, protože když občas takhle někoho předjedu zprava, tak na mě pak troubí či bliká, asi jakože jsem nějaký arogantní pirát, který jezdí jako blázen a agresivně všechny vyblikává... :-(
No asi takto: oni můžou dostat 500-2000 za to, že nejedou vpravo. No a ty 6b a 1/2 roku bez papírů + pokuta za nesprávné a nebezpečné předjíždění.
Docela by mě zajímalo, jak bych byl řešen, když jedu ustálených 130 v pravém pruhu a de facto podjíždím/předjíždím idioty v 3. či 4. pruhu šinoucí se 100-110 a prostřední pruhy prázdné.
No asi takto: oni můžou dostat 500-2000 za to, že nejedou vpravo. No a ty 6b a 1/2 roku bez papírů + pokuta za nesprávné a nebezpečné předjíždění.
Docela by mě zajímalo, jak bych byl řešen, když jedu ustálených 130 v pravém pruhu a de facto podjíždím/předjíždím idioty v 3. či 4. pruhu šinoucí se 100-110 a prostřední pruhy prázdné.
Zajímavý je ten výčet od policie. Člověk by čekal, že je definice použitá ve vyhlášce dostatečně jasná. Auta, která jmenuje, přeci mohou být schopna udržet rychlost vyšší než 80 km/h. Pak na ně platí jen ta druhá situace, kdy by jejich rychlost byla výrazně nižší než rychlost ostatních. Také mi přijde zvláštní, že by do něj měl uhýbat a pak se vracet. Není to výslovně zakázané (zakázat to může jen vodorovné značení), ale tak nějak bych čekal, že být výrazně pomalejší než ostatní (a být takový provoz, aby to vadilo), tak do něj zalezu na začátku a zůstanu v něm.
To ano. Nicméně otázka, jestli ho musíš využít, není úplně od věci. Dá se to pokutovat. Obzvláště zajímavá je ta situace, kdy ostatní jedou výrazně rychleji. Řekněme, že máš třeba kola na střeše a jedeš výrazně pomaleji než ostatní, ale pořád nad 80. Pro ostatní to není jen další pruh. Není pro ně určený.
Jak už tu bylo řečeno nahoře problém je spíš s tím levým předjížděcím. Mohu například ject delší dobu v levém pruhu na dálnici pokud za mnou široko daleko nikdo neni a jedu vcelku o dost rychleji než auta v pravém pruhu? Jde mi o to, že je přeci bezpečnější držet levý pruh pokud v něm za sebou nikomu nebráním a zároveň jsem o dost rychlejší než auta v pravém pruhu, které bych tak musel neustále objíždět. Řada lidí navíc to objíždění řízne těsne za a pak těsně před autem, co předjíždí a nedodržuje při tom ani správný odstup.
Jezdí se vpravo. Předjíždí se zleva. Tedy správně je třeba dojet v pravém pruhu pomaleji jedoucí vozidlo, provést přejížděcí manévr a na jeho konci se opět zařadit doprava.
Samozřejmě, je takto možno předjet vícero automobilů najednou. Teď jde o to správně odhadnout, jestli je to vpravo už kolona nebo ne.
Nebudu řešit stránku předpisů, ale rozumu. Pokud koukáš do zrcátek a jsi připraven uhnout rychlejšímu, klidně si jeď v levém. Problém většiny řidičů je v tom, že mají pocit, že když mají na tachometru 160, do zrcátek už koukat nemusí.
Hele to je těžký - xkrát se mi stalo, že jedu to svoje (160-170 tempomat), auto za mnou už má nějaký 3-4 kilometry přibližně 100 metrů odstup a najednou dálkový, případně trubka a visí mi na nárazníku. Samozřejmě pak rovnou podřazuju a plnej, ono je to většinou přejde.
Tady pro zajímavost a lehkej OT přesně takovej případ, neuhnout mu k čáře, tak ty svodidla má :-) Celou dobu do kopečka nestíhal, ale jakmile jsem trochu ubral, tak bylo třeba oprasit i s rodinou v autě. Sorry za kvalitu.
[odkaz]
Nejsem si jistý, že rozumím správně jak to myslíš. Ale pokud to jde, proč prostě neuhnout?
Já v tomhle shledal adaptivní tempomat nepoužitelný, protože udržuje bezp. vzdálenost s rezervou což znamená:
1) Auta přede mě pořád vjíždějí a adapt. tempomat si stále udržuje svůj bezpečný odstup
2) Auta neuhybají, protože si myslí, že chci jet jako oni. Až přiblížení (pokud nejde o ignoranta) hodně blízko pomůže.
Jasněže můžu uhnout, ale většinu času jezdím sám a v tomhle jsem nedospělej :-) Plnej kotel, no a pak problikávači ve starších Oktách, Superbech a pětkách rychle vychladnou - tempomatem to není, fakt jde spíš o nějakou snahu školit. Už jsem kvůli tomu pořídil do obou aut oboustrannou kameru.
Adaptivní tempomat nemám rád, jedinej použitelnej jsem zatim zažil jen v Teslách S a X, tam je auto jak na gumě a pustí se až nepřirozeně blízko za druhé auto před tebou.
Jsi si jistý, že drží rezervu? V manuálu bývají časy, které odpovídají jednotlivým nastavením, a ještě jsem neviděl nějaké přehnané hodnoty. Ono se to nezdá, ale hojně doporučované dvě vteřiny (nebo 1,8 vteřiny) jsou v dálničních rychlostech ohromná díra.
"Víte, že ... vozidla s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h na dálnici vůbec nesmějí?"
Víte, že to nie je pravda?
Každé vozidlo má totiž konštrukčnú rychlosť nižšiu než 80 km/h - tj. každé vozidlo je schopné ísť rýchlosťou nižšou než 80km/h. Na diaľnice nesmú len tie, ktoré majú NAJVYŠŠIU konštrukčnú rychlosť nižšiu než 80/h.
Vždycky jsem se učil a dokonce mi to potvrdil učitel autoškoly, který nás pravidelně ve firmě každý rok školil, že pomalý pruh jsem povinen použít v případě, kdy moje rychlost klesne pod 60 km/h... A k tomu pravému pruhu ve stoupání s pomalým pruhem - nikde není napsáno, že musím jet 130 km/h, mohu jet klidně stovkou, pokud se necourám v pruhu levém. Protože v místě, kde pomalý pruh není, jedu v pravém pruhu kilo a nezajímá mě, jestli za mnou jede někdo rychleji, na předjetí má levý pruh a pokud chce být rychlejší, musí mě předjet. A toto platí i ve stoupání s pomalým pruhem. Nevidím totiž žádný rozdíl mezi jízdou po rovině kilem a toutéž rychlostí ve stoupání. A už vůbec mě nenapadne zpomalit na 70 km/h a zařadit se do pomalého pruhu jen proto, že chce někdo za mnou závodit. Každé takové zpomalení a následné zrychlení na původní rychlost mě stojí benzín, na který mi nikdo z nich nedá ani floka.