Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jižní Korea drasticky zpřísní dohled nad udávanými spotřebami

Michal Fokt
Diskuze (4)
Průšvih s nepravdivými údaji o spotřebě v USA se bumerangovým efektem korejským automobilkám vrací i na domácím trhu. Jižní Korea nehodlá připustit, aby se na něco takového přišlo i u nich.

Hyundai a Kia si uváděním nepravdivých informací o spotřebě svých aut, ať už se skutečně jednalo o nedopatření nebo záměr, uřízly pěknou ostudu nejen v USA, kde je odhalení této skutečnosti přijde pěkně draho, ale celosvětově, tím spíš, že nešlo o první prohřešek - není to tak dávno, co Korejci pro změnu nadhodnocovali výkony svých motorů.

Jihokorejské ministerstvo obchodu, průmyslu a energie nepochybně v reakci na situaci v USA oznámilo, že pokud se v budoucnu u automobilek v této zemi objeví nadhodnocené údaje o spotřebě, dostane výrobce za každý takový případ pokutu více než 900.000 dolarů.

Současně Jižní Korea snižuje toleranci odchylky spotřeby od reality z pěti na tři procenta. Aby toho nebylo málo, zpřísní se i metodika měření spotřeby, takže se očekává, že se autům, prodávaným v zemi zvýší deklarovaná spotřeba o 3-5 %. Sedan Hyundai Sonata tak bude mít na litr paliva nově udáván dojezd jen 11,4 km namísto dosavadních 11,9 km.

Zdá se, že Jižní Korea cítí možné problémy s regulérností deklarovaných údajů i na svém domácím trhu, současně zde ale nejspíš bude menší vůle po místních automobilkách, které jsou jedním z tahounů místní ekonomiky a současně ovládají více než 70 % jihokorejského automobilového trhu, jít. Nasvědčuje tomu i avizované zpřísnění metodiky, v němž se po tomto varování případné odchylky od současného stavu, které se ve druhé polovině letošního roku s novou legislativou objeví, dobře ztratí.

Michal Fokt
Diskuze (4)
Avatar - chetoos
3. 5. 2013 08:26
Udavávaná spotřeba
Konečně si začali Koreji dávat pozor, neboť udávané spotřeby u jejich produktů jsou často utopickou hodnotou. Musím sice říct, že u Hyundaie I30 se dá hodnoty udávané výrobcem dosáhnout. Ale stejně s tímto mají problémy i jiné značky. Takový Ford, Opel, Renault a další.
2. 5. 2013 22:04
To se dělá???
Korejci jedni zlí >:-[] Lhát přece může jen EU :yes:
2. 5. 2013 12:53
Iny kraj, iny mrav
Premeral by som aj objem kufra, rozmery, hmotnosti a zrychlenie. Ktovie co este sfalsovali.
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2013 12:16
Globalizace postupů měření ...........
...... již brzy.
Automobilky činí opatření aby chystané nové globálně sjednocené a platné normy měřících cyklů naťaly příliš hluboko.
Norma EU6 se tímto dělí na EU6.1 - dle staré metodiky a časově to vychází doprosřed platnosti normy EU6 ........... norma EU6.2 - kde může být všechno jinak.
Proto se v řadě případů nevyvíjejí nové motory či se na nich dělají jen nejnutnější úpravy, aby motory prolezly normou EU6.1.
Poté, až vejdou nové metodiky měření ve známost, dá se očekávat vlna zásadních úprav na motorech, případně rychlé dokončování vývoje nových hnacích jednotek tak, aby byly v souladu s novými měřícími cykly a EU6.2.