Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jméno Gordini má být jen pro nejostřejší Renaulty

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Francouzská automobilka chce v budoucnosti plně využít potenciál ukrytý ve slavném jménu Gordini a spojit s ním místo stylových paketů skutečně sportovní verze svých modelů.

Oživení jména Gordini ohlásil Renault na podzim roku 2009 a velká očekávání řady fanoušků mírně zklamal, když v roce 2010 představil Twingo Gordini RS, které se od výchozího RS lišilo prakticky jen modrým lakem s bílými doplňky a stejně barevným interiérem.

Žádné velké překvapení nepředstavovaly ani verze Gordini modelů Clio nebo Wind. Následně Renault nabídl jméno Gordini v rámci příplatkových paketů i pro běžné motorizace modelů Twingo a Clio.

Právě tyto kroky nyní kritizuje provozní ředitel Carlos Tavares, který podle webu PistonHeads přiznal, že byla chyba oživit slavné jméno Gordini pouze jako modrobílou kombinaci barev pro modely Twingo, Wind a Clio.

Podle Tavarese má být budoucnost jména Gordini u Renaultu spojena se závodními vozy pro okruhy i rallye a jejich deriváty pro běžný silniční provoz. Výsledkem mají být ještě ostřejší verze současných modelů divize RenaultSport.

Hlavní chybou při oživení jména Gordini bylo, že modely jím označené se od standardních verzí nelišily vyšším výkonem nebo ještě sportovnějším nastavením podvozku, které fanoušci značky s ohledem na populární R8 Gordini a další historické modely očekávali. Jediné změny představoval lak karoserie a barevné provedení interiéru, za vyšší cenu než u výchozí verze.

Pro Renault je přitom jméno Gordini praktický tím samým co Cooper pro Mini. Stejně jako britská firma i Gordini stavěl závodní vozy pro Formuli 1 a zároveň upravoval běžné modely značky Renault.

Carlos Tavares prozatím neprozradil, který model se jako první dočká úprav odpovídajících historickému odkazu jména Gordini, ale uvedl, že přirozené bude spojení s modely Twingo, Clio a Mégane.

Spolu s novými plány na adekvátní využití jména Gordini potvrdil Tavares, že Renault plánuje návrat značky Williams na model pro běžný provoz. Podobně jako v případě Clia z devadesátých let má jít o výjimečný model.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
1. 6. 2013 09:27
Gordini a sport ?
Mně to připomene jenom takovou malou ušlápnutou šedou myšku sedan s motorem vzadu ze začátku sedmdeaátých let. I to samotné jméno je takové divné, jak pro pudla a ne pro vlčáka. Pan tavares se mýlí, vzakžte mu to prosím někdo za mne.
Avatar - woody-alien
1. 6. 2013 08:26
Re: Nevím, nevím
To by byla rozumná "politika", ovšem očekával bych, že u Gordini by pak měl být v nabídce i manuál.
31. 5. 2013 23:05
Re: Nevím, nevím
Můj odhad by byl, že tradiční RS trošku zcivilní a více se připodobní rychlým, příjemným hatchbackům. Tedy drama bez větších nároků, to lidé chtějí. No a Gordini tím pádem bude moci zaujmout pozici o něco výše.
31. 5. 2013 20:00
Re: Nevím, nevím
Nemyslím, že by divizi RS vytlačit nebo nahradit. Spíš si myslím, že značku Gordini ponesou modely z Dieppe, který budou ještě vyladěnější a vymazlenější, než dosavadní RSka. I když ono už to o moc nejde. No uvidíme...
31. 5. 2013 18:50
Re: Poslední naděje...
Já mám spíš pocit, že manuální převodovka nebude. Podle toho, co dávají do Clia nebo Capturu, tak to spíš vypadá, že se s šestikvaltem nepočítá a že tam asi ani nejde dát. Základní motory jsou s pětikvaltem a silnější s EDC. I silnější 1.5 dCi 110 bude podle mě jen s EDC. Ale třeba se pletu a manuál v Cliu RS bude.