Johnson Controls: Vlastní studie pro IAA

Johnson Controls: Vlastní studie pro IAA

 
 

Společnost Johnson Controls, patřící mezi nejvýznamnější světové dodavatele automobilových součástek, připravuje pro blížící se autosalon IAA ve Frankfurtu zajímavý způsob prezentace. Na svém stánku odhalí automobilový koncept.

Jejich tisková zpráva říká, že se při vývoji soustředili zejména na návrh variabilního interiéru a uživatelsky přívětivého rozhraní. Lehkou úpravu prostoru za předními sedadly obstarávají sedadla pojmenovaná Slim Seat, s extrémně tenkými opěradly. Přesto Johnson Controls tvrdí, že se to nijak nedotklo bezpečnosti nebo pohodlí posádky. Pokud cestující nepotřebují využít zadní sedadla, ve sklopeném stavu jsou skoro neviditelná – nabízí se tedy další prostor pro zavazadla. Stačí však zmáčknout tlačítko a pro další posádku doslova „vypadnou“ dvě sedadla. Mechanizmus přitom neovládají elektromotory, ale tzv. mechatronická soustava. Ta rovněž umožňuje, aby sedadla ve vzpřímené poloze nabízela dostatečné boční vedení, po sklopení se však jejich povrch vyrovná, čímž se ušetří další místo. Kvůli nežádoucím vibracím a lepší ergonomii jsou přední i zadní sedačky vyplněné novou pěnou.

K informačnímu rozhraní auta Johnson Controls říká, že vůz bude mít kombinovaný analogovo-digitální přístrojový panel, který omezí tok informací směrem k řidiči jen na nejnutnější data. Změna obrazů na dvojici displejů probíhá posunem oken nahoru nebo dolu. Auto si také dokáže najít všechna mobilní zařízení (telefon, MP3 přehrávač…) jen na základě hlasového povelu. Loketní opěrka i sedadla jsou čalouněná materiálem Nabuk, což je sametová kůže zbroušená z líce – není nijak chemicky chráněna a rychle získává patinu. Další povrchové plochy jsou potažené speciální fólií PP - polypropylénový film má vynikající odolnost vůči vlhku a mastnotě a dosud se používal zejména v elektrotechnickém průmyslu.

Protože dnes je moderní zdůrazňovat každý příspěvek k ochraně životního prostředí, Johnson Control připomíná, že jejich studie je schopna vrátit se do oběhu z pětadevadesáti procent, což je hranice, která vstoupí v platnost v roce 2015.

Mimochodem, Johnson Controls bude mít radost ještě z jedné věci. Podle aktuálních zpráv odřeklo účast na IAA několik významných výrobců komponentů. Patří mezi ně EDAG, Beru, Hella, Magna, Recaro a 3M. Důvodem jsou vysoké náklady a příliš dlouhé trvání výstavby.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži závodí, kdo za půl roku nejvíc ztloustne!

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži…

Ať jsme tlustí na tři prsty! Toto pořekadlo je patrně životní mantrou příslušníků etiopského kmene Bodi. V tomto…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…