Jozef Kabaň: Sedmimístné SUV bude velké překvapení. A facelift udělá z Octavie úplně nové auto!
Na stánku Škodovky jsme se sešli se šéfdesignerem značky, Jozefem Kabaněm. Měl pro nás více než zajímavé informace!
Dostat se k Jozefovi Kabaňovi bylo letos ve Frankfurtu daleko těžší než kdy jindy. Šéfdesignér totiž výrazně zredukoval svůj „rozhovorový“ program, Auto.cz však mezi vybranými médii samozřejmě nechybělo.
O připravované SUV ofenzivě jsme se už dozvěděli. Vás bychom se zeptali na vzhled budoucích modelů. Zajímá nás hlavně sedmimístná novinka.
Myslím, že budete velmi příjemně překvapeni. Samozřejmě dáváme i nadále největší důraz na funkčnost a praktickou stránku našich modelů, jak jste se ale mohli přesvědčit u Superbu, soustředíme se také na emoce. A sportovní linie. Novinka bude v tomto trendu pokračovat. Můžete se těšit na opravdu atraktivní auto!
Bylo těžké skloubit sportovní vizáž s vyšší karosérii SUV?
Musím říct, že bylo. Hlavně se zadními partiemi jsme se dost potýkali. Přece jenom jsme museli někam uložit třetí řadu sedaček… Dalo to hodně práce, o výsledku jsem ale přesvědčen, že působí dynamicky a elegantně.
Bude přístrojová deska evolucí typického škodováckého stylu, nebo se máme připravit na změny i v tomto směru?
Rozhodně půjde o velkou změnu! Přístrojová deska bude svébytná a svým způsobem odlišná proti stávajícím modelům.
Trojková Octavia je na trhu třetím rokem. Nejspíš už pracujete na faceliftu.
Máme hotovo! A můžu vám prozradit, že se bude z pohledu designu jednat skoro o nové auto. Opravdu, výsledek předčil všechna moje očekávání! Víte, facelift, to je vždy ošemetná záležitost. Měnit něco, co jste nedávno považovali za perfektní… U Octavie se nám ale povedlo původní styl doplnit o výrazné novinky, které celku jednoznačně prospěly.
A jak se povedlo u nového Roomsteru zkombinovat škodovácký styl se základem Volkswagenu Caddy?
U tohoto typu vozu je samozřejmě nejdůležitější praktická stránka věci. I tak jsme ale chtěli, aby novinka působila pokud možno dynamicky. Změny jsou přitom větší než v případě Citigo, které se od Volkswagenu Up odlišuje jen v detailech.