Diskuse

Jsou tady nové motorky Jawa! Retro laděné kousky 350 OHC a 660 Vintage!

22.2.2017

Tradiční český výrobce motocyklů se od začátku devadesátých let snaží najít sám sebe a dvojice novinek v podobě čtyřtaktních modelů naznačuje, že se mu to snad konečně podařilo.

 

  • 141 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 22.02.  10:39

    Tak 634

    byla moje první pořádná motorka, a přesto, že s mi k ní váže spousta bezva vzpomínek, nějak si neumím představit důvod, proč si v roce 2017 koupit nějakou čínskou jakožekopii, která se jí sice podobá, ale jawa to není. Na tom designu není nic klasického, proč ho cenit, technicky na tom taky zajímavého nic není, zkrátka nějak nevidím důvod a smysl, proč tohle vlastně vzniklo... :-O
    • 31 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 22.02.  10:53

      « Re: Tak 634

      I designově to působí dost splácaným dojmem
    • 40 Reagovat !

      foto white-label

      white label 22.02.  13:56

      « Re: Tak 634

      Jj, retro Jawa s čínskou technikou..., svět se v pr.del obrací.
      V dobách pozdějšího socialismu byla třiapůlka (634) poměrně těžce zastaralá (na poměry tehdejšího "západního" světa), osobně jsem měl to štěstí, že moje první pořádná motorka (v r. 1986) byla kompletně (kromě motoru a převodovky, který byly v bezvadném stavu) zrestaurovaná čtyřválcová šestikvaltová! Honda CB 400 F super sport z r 1976, kterou mám z nostalgie dodnes.
      [odkaz]

      • 10 Reagovat !

        foto Ted

        Ted 22.02.  15:08

        « Re: Re: Tak 634

        nejhorsi je, ze puvodni Scineray 400 je daleko hezci a vyvazenejsi a naplacnuti Jawa krytu nadrze tomu opravdu neprospelo...

        btw proc ma jednovalec dva vyfukove svody?
    • 01 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 22.02.  21:37

      « Re: Tak 634

      Je to retro. A retro docela jede. A taky nostalgie.
      • 10 Reagovat !

        foto white-label

        white label 22.02.  22:53

        « Re: Re: Tak 634

        A co je na tom retro? Maximálně tak ta nádrž a kryt schránky pod sedlem...
  • 71 Reagovat !

    foto Daffy-Duck

    Daffy Duck 22.02.  10:46

    Historia

    To sme to dopadli. Niekedy davno japonci kopirovali europske motorky (vratane jawy) a teraz akoze "jawa" je vlastne cinska motorka :-(
    • 10 Reagovat !

      foto romgator

      romgator 22.02.  15:20

      « Re: Historia

      Je to tak. Smutná pravda. Jenom podotknu, že Jawa se dokonce jednu dobu vyvážela do USA pod značkou Indian.
      • 10 Reagovat !

        foto tydlintyn

        tydlintyn 22.02.  15:40

        « Re: Re: Historia

        do usa se vyvážela california,výroba zdaleka nestačila poptávce,v usa to byla sakra oblíbená mašina..
  • 101 Reagovat !

    foto Barry-Lyndon

    Barry Lyndon 22.02.  10:51

    Dotace jsou zločin!

    Jawa načerpala desítky milionů na dotacích a výsledkem je rebrandovaná čínská mrdka. Kdyby dotace nebyly, tak už možná Jawa dávno zkrachovala a tamní zaměstnance, prostory, energie a neposlední řadě i vybrané daně, ze kterých se dotace hradí, by bylo možné použít užitečněji. Takové dotované přežívání je ekonomická šílenost. Výroba čínských mrdek je pak i docela solidní ponížení...
    • 00 Reagovat !

      foto sofer

      šofér 23.02.  07:58

      « Re: Dotace jsou zločin!

      Jawa hlavně dopadla blbě kvůli italům, kteří ji ve zlatých 90tých koupili a jak osprávnou konkurenci malých motorek zlikvidovali. V Týnci prý nezůstaly ani přípravky.
      • 01 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 23.02.  18:30

        « Re: Re: Dotace jsou zločin!

        blbě dopadla spíš kvůli 40ti letům komoušů a RVHP, jinak třeba mohla v 90tých letech koupit ty Italy :-) . A nebo taky ne (ono ne všem výrobcům se musí nutně dařit i při absenci socializmu - viz. britský automobilový průmysl)
        • 10 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 23.02.  20:01

          « Re: Re: Re: Dotace jsou zločin!

          Za 27 let tam mohli už něco udělat, díky majitelům co to měli jaksi neudělali. šikovní lidi tam byli, jako vždy je to jen o penězích, který tam nikdo nechtěl nalít.
  • 40 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubaq 22.02.  10:54

    Nechcibýt za škarohlída

    ... ale nějak marně hledám v sobě dostatek optimismu:
    - navazovat na design 634? Proč???
    - jednoválec ve třídě 400 ccm možná, snad, ale jednoválec v 700 ccm? Ani teď se téměř neprodává, proč by to měly podsedlové schránky a nádrž "jako ze 634) změnit?
    - nebudu hanět čínskou techniku, tu prověří rok-dva prodejů. Ale co vlastně tyhle stroje nabízí? Co je na nich lepšího oproti konkurenčním strojům pro začátečníky a pro pokročilé nostalgiky.
    Ale Jawě samozřejmě přeji, aby jí tyhle novinky pomohly vydělat peníze na nějakou atraktivnější motorku.
    • 10 Reagovat !

      foto romgator

      romgator 22.02.  15:27

      « Re: Nechcibýt za škarohlída

      Přesně, pokud to Jawe pomůže nastartovat pořádný prodej, může časem překvapit vlastní mašinou. Teď jde o to dostat se z nejhoršího. Obavám se ale, že to asi nepomůže. Vzpomínám si na Chryslery pod značkou Lancia. Také jsem to vnímal jako mezi krok k přežití apod. A jak to dopadlo. ;-\ Uvidíme.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.02.  11:11

    Redakce: max. rychlost 130kg? Opravte prosím

    :-)
  • 00 Reagovat !

    foto rrren9

    rrren9 22.02.  11:26

    tak nějak přemýšlím proč si jí koupit.

    že je na ní napsáno Jawa je fajn, ale stále vím, že je to čína. Čína přemalovaná na Jawu. To není fajn.
    že má připomínat 634 je fajn, ale její čas je pryč. Navíc na staré 634 bych měl lepší pocit než na tomhle.
    že je to SR a já mám SR rád, ok ale čínská SR

    Nedovedu sám sebe přesvědčit.
    Navic je tu R/E, který si na nic nehraje a jezdec na R/E je člověk, který si chce poskytnout zážitek jízdy veteránem, ale nechce ku-rvit skutečného veterána. Tomu rozumím. ;-\
  • 20 Reagovat !

    foto esenbe

    esenbe 22.02.  11:42

    Levné retro motorky

    Momentálně celkem frčí retro. To by jawa celkem splňovala, ale za 170k potažmo 100k je to moc. Neznámá značka ( kromě ČR ) - přebrandovaná čína.
    Já bych pořád jawu tak nějak viděl jako prodejce levných retro motorek. Hodně stylové, klidně menší kubatury ( 250 vs 500 ) jakožto takový zajímavý ekvivalent ke skůtru.
    250 za 68 000 Kč
    500 ( pouze větší kubatura te 250 - dizajn stejný ) do 100 000 Kč.

    Pak by to bylo i přes čínský původ prodejné.

    Ve stávajícím stavu si radši koupím Van Van jako městký retro a 10k navíc i přes menší výkon a místo 650 přidám dvacku za motto guzzi V7.

    V7 [odkaz]%20II%20Stone… 199 000 Kč
    Van Van [odkaz] 119 000 Kč
    • 00 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 22.02.  11:59

      « Re: Levné retro motorky

      tak pokud je Motto Guzzi za 199000 Kč, tak pak není o čem. Vždyť to je minimálně designem úplně jinde :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto esenbe

        esenbe 22.02.  12:08

        « Re: Re: Levné retro motorky

        No špatně se mi vložil odkaz a to co tam je - je V7 III. To co dostaneš za 199 000,- je V7II stone. I tak o míle napřed ...
        [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Kuban

      Kuban 23.02.  10:22

      « Re: Levné retro motorky

      Za 180tisíc máš dnes zdravou dospělou vybavenou motorku do objemu 1000ccm známých značek od Hondy, po suzuki.....

      Moc dobře vím co má značka Vintage Retro společného s cenou, ale musí tuhle značku nabízet někdo, kdo ví co dělá, a né pofidérní značka, co prodává předražené 660ky téměř nebezpečné kvality.... Jawa vyrábí hrozné stroje.....

      Raději Scrambler a podobné...

      Protože s těmito stroji, si už nemůžu připadat ani jako vlastenec...
  • 36 Reagovat !

    foto Vossom

    Vossom 22.02.  11:48

    Vaše hodnocení

    Vážení přátelé,

    Odsuzujete tady nový kousek od Jawy ale zřejmě nemáte tušení kolik stojí vývoj a na to aby Jawa udělala vývoj vlastní motorky a uvedla ho do výroby je natolik finančně náročné a Jawa bohužel není v postavení, že bude na trzích kde prodává a prodávat by chtěla úspěšná a bude chrlit stroje po stotisících kusech a investice by se ji vrátila. Takže tohle je zdravý kompromis který designově navazuje na něco co bylo úspěšné aspoň po designové stránce.

    • 31 Reagovat !

      foto esenbe

      esenbe 22.02.  11:57

      « Vaše hodnocení

      A co jako ? Tak ať to nevyrábí, když je to nerentabilní.

      Mě to jako spotřebitele vůbec nezajímá. Mě zajímá co za svoje prachy dostanu. V tom případě rebrandovanou čínu, která je o něco málo levnější než legendární modely světové značky. ( motto guzzi V7 II třeba )

      A nostalgie ... kdepak. Nadšenec do jawy si radši za 150k nechá renovovat pravou klasiku, která bude stoupat na hodnotě.

      Je to prostě pořád dokola - to stejné jako jawa new pionýr ( větší krám jsem v životě nesedlal ) a nebo elektro prase za 10 000 euro ...
    • 50 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 22.02.  12:06

      « Re: Vaše hodnocení

      Pokud si chce někdo plnit nějaké své výrobní retro sny, tak ať to ale dělá za své. Nechápu proč takové předem k ekonomickému zániku odsouzené nesmysly dotujeme z našich daní....
      • 10 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 22.02.  12:49

        « Re: Re: Vaše hodnocení

        Jawa furt žije nejen díky dotacím, ale zejména díky vývozu starých 250 a 350 a dálům k nim do Asie, Kuby atd.
        Po revoluci tam dodali tisíce strojů bud vcelku nebo jako stavebnice.
    • 00 Reagovat !

      foto Joab

      Joab 22.02.  12:39

      « Re: Vaše hodnocení

      Tys robot?
    • 11 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 22.02.  15:12

      « Re: Vaše hodnocení

      zdravy kompromis? ze se jako vezme relativne hezka cinska motorka a na cokoli Jawa sahla, tim ji akorát zmrsila???

      minimalne mi prijde, ze někdo v Jawe je silne nekompetentni. tohle by nepustil ani kaban...
  • 00 Reagovat !

    foto netcar-xx

    netcar.xx 22.02.  12:55

    Nejvic retro

    byly ty co se vyrabely pred revoluci
  • 10 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 22.02.  14:18

    Jawa

    Je mi moc líto, jak na tom v současnosti Jawa je. Jedná se jen o čínské kopie vyráběné u nás. Jediná novodobá Jawa co se mi líbí je 660 Sportard. Ta je dobrá a používá i skvělý motor Minarelli. Tato motorka si určitě kupce najde..
  • 00 Reagovat !

    foto rrren9

    rrren9 22.02.  14:54

    Re: Vaše hodnocení

    ten nový kousek není od Jawy, ale Shineray, co je to stálo nebo nestálo je jejich věc. Já porovnávám cenu a přínos, který pro mě koupě mašiny má. Včetně emoční složky, kterou je ten nápis JAWA. Jenže je na čínské motorce :-(
  • 00 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 22.02.  15:32

    No uvidíme ...

    To čtyřkilo s 27 koňma by se mi líbilo, pokud by to bylo v enduro rámu ...
  • 30 Reagovat !

    foto campa

    campa 22.02.  15:47

    JAWA NIKDY VÍCE!!!!!!!

    Já si z mládí pamatuju že Jawy nestartovaly, nedobíjely, nesvítily, NEBRZDILY, všude kapal olej, smrděly, holkám se nelíbily. Přijel frajer na eMZetě a byl king. Tolik moje vzpominky k Jawám. Soused koupil klukovi kdysi novou Dandynu 125. Směrem k týneckým od té doby lítaly z jeho úst slova typu ty zmrddii zkurrvenny, hovada levý. Časem jsem pochopil že ta Dandy měla skvělou sebedestrukční schopnost. Prostě motor 125 made in china narvanej do rámu padesátky. Začala se rozpadat.
    Jo a pokud chcete cestu do pravěku, doporučuji zajet se podívat na ten skanzen do Týnce zvaný JAWA. Jo a nezapomeňte si stavební přilbu, rozpadá se to tam. :-)

    • 00 Reagovat !

      foto tydlintyn

      tydlintyn 22.02.  16:10

      « Re: JAWA NIKDY VÍCE!!!!!!!

      :-) těžko soudit,ale já měl konopnici a ta šlapala jak hodinky,jasně že to chtělo trochu té udržby a hermetiku :-) a co se týká MZ,tak nevím o tom že by někdo byl king,docela si pamatuju,že emzety byly spíš terčem posměchu,řikalo se jim enderacký kozy..
      • 10 Reagovat !

        foto campa

        campa 22.02.  17:34

        « Re: Re: JAWA NIKDY VÍCE!!!!!!!

        No pokud někdo nepřijel na ETZ251, na tu se jávky nechytaly...a to javka mela o valec vic a o 100ccm. Ale osumdesátý léta jsou pryč. Teď se v malý kubatuře kupujou skůtry a ve velky zase značkový mašiny. Seberte Jawě dotace a chcípne do minuty. Dyť je to trapná zlodějna.
      • 00 Reagovat !

        foto peterle

        peterle 23.02.  00:19

        « Re: Re: JAWA NIKDY VÍCE!!!!!!!

        Prečo by modernejšie motorky boli terčom posmechu? MZ 250 k nám prišli koncom socíka a Jawa 350 vedľa nich vyzerala ako z Ruska.
        • 00 Reagovat !

          foto tydlintyn

          tydlintyn 23.02.  10:12

          « Re: Re: Re: JAWA NIKDY VÍCE!!!!!!!

          o tom jak vypadala by se dalo polemizovat :-) prostě to bylo německý zábradlí...A co se týká spolehlivosti to byla docela katastrofa,konopnici jsem proháněl nejen já po polních a lesních cestách bez problému,emzety se většinou rozsypaly,nebo začli zadírat,navíc nebyl servis,jawu jsem si opravil vždy sám..
  • 00 Reagovat !

    foto tydlintyn

    tydlintyn 22.02.  16:00

    budiž...

    pokud to bude spolehlivé jako 634 tak proč ne.ale první co by letělo by byli vejfuky a kolena a dal bych tam originaly z 634,to co je na fotkách vypadá jako z poválečný zetky.
  • 00 Reagovat !

    foto Kozak

    Kožak 22.02.  16:54

    V roce 1985 jsem měl ČZ 250 dvouválec předělanou na obsah 350 cm3 takto upravená jela 145 km/h. Dnes nám nabízí 130!!!!!! a o ostatním ani nemluvím.Dá se to vyjádřit slovem ZKLAMÁNÍ

    :-( :no:
    • 00 Reagovat !

      foto megacruiser

      megacruiser 22.02.  23:50

      « Re: V roce 1985 jsem měl ČZ 250 dvouválec předělanou na obsah 350 cm3 takto upravená jela 145 km/h. Dnes nám nabízí 130!!!!!! a o ostatním ani nemluvím.Dá se to vyjádřit slovem ZKLAMÁNÍ

      Brácha ještě pořád má schovanýho Bizona 350. Podvozek sebevražda, ale ten motor, nevím jestli ho někdo upravil, ale tak silnou a hlavně rychlou 350 jsem jinou neviděl. Na vrcholu jednoho prudkého kopce jsme se bavili skákáním do vzduchu v místě, kde fechtl jel na jedničku. Jakýkoliv kopec na 4, jen v tričku, občas bez helmy. Jo, to byly časy :-)

      U těchto nových vidím zásadní problémy - 350 nemá kryté žhavé katalyzátory a slabá zadní kyvka se bude kroutit jak čert. 660 za tu cenu nedává smysl, to už raději třeba mnohem lepšího Versyse. A moc se modlím aby se ta Shineray nerozpadala jako čínská mašina co si koupil jeden známej na jízdu do práce. Dojel jen každý druhý den, stále z toho něco odpadávalo, odlamovalo se, špice v kolech praskaly, praskl blok motoru protože pánové použili k jeho smontování vruty, prostě šílenost.
  • 30 Reagovat !

    foto norday

    norday 22.02.  18:39

    výstřel do vlastní nohy

    Bohužel se obávám, že tohle nemá kupce. Mladí takovej páprdovskej design neocení, starší už si pořídí opravdovou motorku. Sentiment tu asi fungovat nebude. Prostě doba už je jinde. A 634 nebyla kdovíjak velkej počin ani ve své době. V tomto oboru musí jít hodně odvážnější cestou. Elektro motorka třeba, s promakaným designem, klidně s retro prvky. Trochu víc rafinovanosti.
  • 20 Reagovat !

    foto free78

    free78 22.02.  21:36

    jak by se JAWA mohla "ozdravit"?

    Jedinou šanci pro značku JAWA vidím v co nejrychlejším konci té současné agónie. Přestat ten nesmysl, festival lemplovství a neumětelství dotovat z daní a nechat to zemřít.
    Potom, až JAWu opustí poslední zaměstnanec, doufat v zázrak že značku někdo schopný koupí a oživí. Někdo třeba takový, kdo nedávno koupil firmy TATRA a AVIA, i když zrovna tomuto člověku by se JAWA asi moc nehodila do portfolia.
    • 01 Reagovat !

      foto hufuh

      hufuh 23.02.  16:24

      « Re: jak by se JAWA mohla "ozdravit"?

      "dotovat z daní" ... to si vzal kde?
      • 11 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 23.02.  18:36

        « Re: Re: jak by se JAWA mohla "ozdravit"?

        a z čeho jiného než z daní by se mělo (mohlo) dotovat?
        • 10 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 23.02.  20:02

          « Re: Re: Re: jak by se JAWA mohla "ozdravit"?

          tady jede na dotace půlka zemědělců a všelijakých vykuků, jedna Jawa už to nevytrhne
        • 00 Reagovat !

          foto hufuh

          hufuh 08.03.  01:43

          « Re: Re: Re: jak by se JAWA mohla "ozdravit"?

          ano, státní dotace jsou z daní, to ví každý průměrně vzdělaný člověk, tak na koho tu s tím machruješ? : ))

          mě zajímalo, z jakého zdroje má informaci, že JAWA pobírá státní dotace, protože jsem nevěřil, že opravdu od státu dotace dostává

          už sem si to našel a je to fakt fraška
  • 10 Reagovat !

    foto Jirka-26

    Jirka_26 23.02.  08:53

    Hm...

    Pánové Janeček a Vanderer se v hrobě obrací - JAWA a rám z Číny... Ty výfuky jsou děs, proti tomu je stará 634 ještě krásná mašina... Co je vlastně na té motorce "jawského"? Motor cizí, rám cizí... Copak tam už dnes nikdo nedokáže postavit motorku?

    Holt nám byl čert dlužný SSSR, kam se vyváželo 95% produkce s tím, že se vysloveně zakazovala technická invence, aby si dokázal motorku opravit každý mužik v tajze...
  • 00 Reagovat !

    foto Mrakoplas

    Mrakoplas 23.02.  21:48

    KONEC

    Jestli jsem ten článek dobře pochopil, tak JAWA rozjíždí výrobu čínských napodobenin, vlastních nepovedených modelů...

    Jsem sám kdo si myslí, že krach by byl důstojnější konec?
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 23.02.  22:00

    Sorry JAWA ...

    ale to si radšej kúpim Yamahu SR400 60th Anniversary. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 23.02.  22:37

      « Re: Sorry JAWA ...

      Přeloženo do japonštiny:
      "Sorryjakojawa - jakupujiyamaha"!
      • 00 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 24.02.  06:04

        « Re: Re: Sorry JAWA ...

        ... soryyawa ... to znie skoro ako nejaký japonský ostrov. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 23.02.  22:01

    Toto môžu, tak akurát, ...

    dať do tomboly na hasičskom plese. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Alesmoto

    Alesmoto 24.02.  14:58

    ujetej vlak

    V době, kdy se 634 vyráběla, tak to nebylo nic dobrýho - teda v porovnání, co se prodávalo na západ od Chebu. Jenže kdyby s nějakým takovým motorem byla tato motorka k dostání kolem 80. roku, tak by to byl na tu dobu povedenej stroj. Nejhorší je , že podobnej motor byl vyvinutej, ale komouši to zakázali i testovat. Jedině snad Číza měla odzkoušenejch pá prototipů.
    Jo kdyby tenkrát byla Jawa se 4stovkovým 4taktem, to by se jich prodalo...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…