JWRC: Martin Prokop vybojoval ve Finsku titul mistra světa!

JWRC: Martin Prokop vybojoval ve Finsku titul mistra světa!

 
 

Jezdec jihlavského Jipocar Racing Týmu si svým vítězstvím na Finské Rally v předstihu zajistil titul juniorského mistra světa. Jde tak ve stopách hvězd jako jsou Sebastien Loeb nebo Dani Sordo…

Čeští fanoušci rallysportu mají být opět na koho hrdí – Martin Prokop spolu s navigátorem Janem Tománkem zvítězili v letošním ročníku Finské Rally. Ale to hlavní není tentokrát vítězství v této náročné soutěži, to hlavní je fakt, že se tato posádka jezdící na Citroënu C2 S1600 stala díky tomuto triumfu mistry světa v kategorii JWRC.

Před startem soutěže měl Prokop na svém kontu 36 bodů, stejné číslo figurovalo i u největšího soupeře v boji o titul, Poláka Kosciuszka – pro toho to však byl poslední letošní start, kdežto Prokop pojede ještě ve Španělsku. Český zástupce však nic nechtěl ponechat náhodě a rozhodně nehodlal nijak taktizovat.

„Nad stylem jízdy si nechci lámat hlavu. Nemá smysl neustále dokola řešit nějaké propočty či taktiku. Naopak chci jít do závodu v pohodě a finskou klasiku si chci náležitě užít. A když to půjde, tak do toho určitě budeme šlapat,“ prohlásil před startem soutěže Martin Prokop.

A šlo to, Martin do toho “šlapal“ opravdu hodně. Po první etapě (deseti odjetých rychlostních zkouškách) figuroval díky sedmi dílčím vítězstvím na prvním místě. Krok s ním držel pouze domácí Pinomäki, který zaostával o 12,4 sekundy.

„Nasadili jsme docela rychlé tempo a celkově jsme dnes odvedli solidní výkon. Máme drobný náskok na Pinomäkiho, což mě těší, ostatní jsou pozadu mnohem více. I proto nemusím nějak zásadně riskovat, hlídám si místa, o kterých s Jendou víme, že by mohly být problémové,“ komentoval první den jihlavský jezdec.

Sobotní etapu tvořilo devět měřených testů, čtyři z nich vyhrál Prokop, zbytek si na svůj účet připsal Pinomäki. I přesto však Prokop pilotující malý Citroën zvýšil svůj náskok na 28,7 sekundy. Největší soupeř v boji o titul Kosciuszko byl v té chvíli třetí se ztrátou téměř tři a půl minuty.

„S výkonem musím být spokojen, plníme co jsme si předsevzali. I přes délku ostrých kilometrů nebyl problém s fyzičkou, i když sedět od šesti od rána do osmi večer v závodním autě nebylo nic příjemného. Svým způsobem musím děkovat Pinomäkimu, jenž nám nedá ani sekundu zadarmo a pomáhá nám udržet maximální koncentraci. Dnešní den jsme zvládli bez větší chybičky, i když jsem trochu přehnal čtyři skoky. Trochu mě zaskočily, ale naštěstí jsme nic neudělali autu,“ řekl ke druhému dni Martin Prokop.

V neděli na soutěžící posádky čekaly čtyři erzety, které dohromady měřily necelých 50 ostrých kilometrů. Martin jako ostřílený soutěžák neponechal nic náhodě a své vítězné tažení dotáhnul do vítězného konce a v letošním Finsku tak mohl slavit své třetí vítězství mezi juniory.

„Závod probíhal přesně, jak jsem doufali. Byl jsem rozhodnutý jet rychle, nechtěl jsem spoléhat na Katalánsko. Už úvodní kilometry nám naznačily, že můžeme vyhrát. Neudělali jsme žádnou chyby, nebyl žádný problém s autem, s Jendou Tománkem jsme odvedli precizní výkon. Proto jsem naprosto spokojený,“ řekl v cíli šťastný Martin Prokop.

Za třetí vítězství v letošním šampionátu JWRC (po Kypru a Sardinii) si tak Martin připsal deset bodů, celkem jich tak prozatím nasbíral 46. Před poslední soutěží – Katalánskou Rally – již nemůže být předstižen a ve Finsku si tím pádem zajistil titul juniorského mistra světa!

„Celý víkend jsem myslel na juniorský šampionát. Věřil jsem, že to můžeme tady dokázat, rozhodnout a to se také naplnilo. Vše mi začalo docházet v průběhu poslední vložky a hlavně v jejím cíli. Dokonale jsme zde s Jendou Tománkem a celým týmem zúročili své zkušenosti z předchozích startů a našim soupeřům jsme zde nedali žádnou šanci,“ popisuje jeden z největších úspěchu českého rallysportu Martin Prokop.

Již loni byl Martin k juniorskému titulu velmi blízko, nakonec skončil celkově třetí. Letos dokázal bezezbytku zúročit čtyřleté zkušenosti nasbírané v JWRC a nejen svým soupeřům ukázal, je jezdec světové extratřídy. A to prosím v malém soukromém týmu, který ani zdaleka nelze srovnávat s továrními týmy!

„Na zisku juniorského titulu jsme tvrdě pracovali, poslední roky jsme měli blízko k dosažení této mety. Teď se to konečně podařilo, navíc ve Finsku, na soutěži, kterou považuji za jednu z nejtěžších na světě. Vše je jako z říše snů.“

Martinovi nezapomněl pogratulovat ani samotný šéf továrního týmu Citroën Racing Olivier Quesnel, který koučuje dvojici pilotů Loeb – Sordo. Uvidíme někdy Martina i v této excelentní společnosti?

Spolupracujeme s TipCars.com
Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu Další Trumpův obrat. Připojil se k dohodě o nutnosti boje proti protekcionismu

Státy sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7) se na…

 
Zdroj: Citroen Sport

Štítky Citroën WRC

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Citroën C2 1.4: Prostor jenom pro čtyři Ojetý Citroën C2 1.4: Prostor jenom pro čtyři

Třídveřový Citroën C2 nabídne čtyřmístný interiér a…

Citroen C2 po faceliftu: ceny na českém trhu Citroen C2 po faceliftu: ceny na českém trhu

Citroen C2 prošel lehkým faceliftem, zajímavostí je…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích odstartovalo zranění gólmana Melichárka

VIDEO: Slavia - Brno 4:0. Uragán domácích…

 Fotbalisté Slavie po osmi letech získali ligový titul. V závěrečném 30. kole porazili v azylu na Strahově Brno…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…