20.4. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Kabiny Renault Trucks C a K: Prostor

 

Budky řidiče pro nová stavební vozidla Renault Trucks Euro 6 se nacházejí ve čtyřech verzích. Řady C a K mají odlišnou nabídku.

Automobily francouzského výrobce do terénu se dělí na lehčí typ C a extrémní K, který nahradil řadu Kerax a převzal od ní pro svůj název první písmeno. Nástupci Premia Lander a již zmíněného Keraxu však přišli v úplně jiném provedení s motory Euro 6. Modely C a K jsou vybaveny novým mechanickým a pneumatickým odpružením kabin, které má výrazným způsobem zlepšit pohodlí během řízení.

Čtyři a dva

Typ do lehčího terénu C lze získat ve čtyřech specifikacích budek řidiče. Základ tvoří krátká denní kabina se standardní střechou a pochopitelně bez lůžka. Více prostoru v podélném směru nabízí Night&Day Cab s jedním lůžkem pro příležitostné přespání a značnými odkládacími prostory. Zůstává standardní výška střechy. Spací budka (Sleeper Cab) s jednou postelí disponuje zvýšenou střechou, aby měl řidič při několikadenním pobytu ve vozidle dostatek místa pro pohodlný pohyb. Do modelů řady C s šířkou kabiny 2,5 metru a modelů řady K jsou dodávána nová rozkládací lůžka slibující lepší komfort. Specialitu typu C do lehčího terénu tvoří Global Cab, která představuje střední kabinu se šířkou 2,3 metru. Přístup do vozidla je pohodlný pouze po dvou schůdcích. Terénní speciál K do náročných podmínek nabízí krátkou denní kabinu nebo hlubokou budku s jedním lůžkem a standardní výškou střechy (Night&Day Cab).

Trojí přístup

Vstup do budek řady C a K s šířkou 2,5 metru se děje po třech schodech. Verze K s pohonem všech kol a zvýšeným podvozkem používá čtyři schůdky. U kabin vybavených ocelovým nárazníkem je dodáván pružný první schůdek odolný vůči nárazům. Další zlepšení podmínek řidiče spočívá ve zvětšení úhlu otvírání dveří na 85°. Obdržely pevnější konstrukci a hluk při jejich uzavírání je příjemně utlumený.

Kabiny mohou být volitelně vybaveny nezávislým vytápěním s rovnoměrnou distribucí vzduchu a lepenými skly s tloušťkou pět milimetrů. Ty zajišťují vysokou úroveň tepelné a zvukové izolace, kterou ocení řidiči zejména při pobytu na hlučných stavbách.

Jako v dálkových tahačích

Kabiny řady C o šířce 2,5 metru a budky řady K nabízejí téměř stejnou úroveň komfortu jako kabiny dálkové modelové řady. Ve srovnání s předchůdci jsou prostornější. Velkou výhodu zejména při delším pobytu ve vozidle představuje tunel motoru snížený na 200 mm.

Přístrojová deska byla podrobena mnoha ergonomickým zkouškám. Obklopuje řidiče a umožňuje mu snadno dosáhnout na všechny důležité ovládací prvky. Na místě řidiče jsme si pochvalovali velký sedmipalcový displej s vysokým rozlišením, který velmi jednoduchým a názorným způsobem zobrazuje informace o stavu vozidla. V současnosti současnosti jde o největší informační panel v automobilech stavební řady.

Zaměřeno na řidiče

Ergonomický, všestranně stavitelný volant a možnost úpravy sedadla v podélném rozsahu dvacet centimetrů umožňují řidiči nalezení správné pozice. Odpružené, vyhřívané a klimatizované sedačky dostaly nastavitelnou opěrku hlavy a seřizování tuhosti bederní opěrky. Sedadla byla navržena speciálně pro Renault Trucks společností Recaro.

Červené bezpečnostní pásy tvoří výrazný prvek vozidel nové modelové řady Renault Trucks, čímž výrobce dal najevo důraz na bezpečnost řidiče během jízdy a nutnost připoutat se.

Zlepšení doznal nejen přístup do kabiny, ale i k nástavbě. Přibyl boční schůdek, s jehož pomocí může řidič zkontrolovat náklad v korbě. Přístup nahoru za budku je zabezpečen instalací dvou madel umístěných na střeše a na zadní straně kabiny. Nechybějí ani schůdky s protiskluzovou úpravou umožňující snadný přístup k čelnímu sklu a jeho očistě. Řady C a K rovněž disponují úložným prostorem přístupným z exteriéru i interiéru vozidla, aby nakládání a vykládání těžkých zavazadel nezpůsobovalo přílišnou námahu.

Ovládací prvky

Všechny důležité členy jako například madlo automatické elektrické parkovací brzdy, zapínání uzávěrek diferenciálů, režimy automatizované převodovky Optidriver a tlačítko fixace otáček motoru pro pohodlnou jízdu přes výmoly mají ergonomické umístění. Řidič má také při ruce otočné ovládací prvky umožňující nastavení tempomatu, omezovače rychlosti a dalších funkcí.

Jednotný základ

Vozidla dálkové i stavební modelové řady disponují identickou kabinou nové koncepce. Jednotná budka stavebních vozidel snižuje Renaultu Trucks výrobní náklady a nabízí řidičům veškerý komfort silničního vozidla, zejména pak ve srovnání s předchůdci více vnitřního prostoru a nižší schod nad motorem. Unifikace budky má také velký vliv na zkrácení času k případné opravě a dostupnost náhradních dílů.

Pro dopravce pracujícího v pestré rozvážce lehkých materiálů byla u řady C připravena kabina se šířkou 2,3 metru, která nabízí řidiči lepší výhled z vozidla a usnadňuje mu časté vystupování a nastupování do vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun

Šéf výrobce sýrů Roberto Brazzale považuje za hlavní…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…