20.4. 2014 Ladislav Černý

Kabiny Renault Trucks C a K: Prostor

 

Budky řidiče pro nová stavební vozidla Renault Trucks Euro 6 se nacházejí ve čtyřech verzích. Řady C a K mají odlišnou nabídku.

Automobily francouzského výrobce do terénu se dělí na lehčí typ C a extrémní K, který nahradil řadu Kerax a převzal od ní pro svůj název první písmeno. Nástupci Premia Lander a již zmíněného Keraxu však přišli v úplně jiném provedení s motory Euro 6. Modely C a K jsou vybaveny novým mechanickým a pneumatickým odpružením kabin, které má výrazným způsobem zlepšit pohodlí během řízení.

Čtyři a dva

Typ do lehčího terénu C lze získat ve čtyřech specifikacích budek řidiče. Základ tvoří krátká denní kabina se standardní střechou a pochopitelně bez lůžka. Více prostoru v podélném směru nabízí Night&Day Cab s jedním lůžkem pro příležitostné přespání a značnými odkládacími prostory. Zůstává standardní výška střechy. Spací budka (Sleeper Cab) s jednou postelí disponuje zvýšenou střechou, aby měl řidič při několikadenním pobytu ve vozidle dostatek místa pro pohodlný pohyb. Do modelů řady C s šířkou kabiny 2,5 metru a modelů řady K jsou dodávána nová rozkládací lůžka slibující lepší komfort. Specialitu typu C do lehčího terénu tvoří Global Cab, která představuje střední kabinu se šířkou 2,3 metru. Přístup do vozidla je pohodlný pouze po dvou schůdcích. Terénní speciál K do náročných podmínek nabízí krátkou denní kabinu nebo hlubokou budku s jedním lůžkem a standardní výškou střechy (Night&Day Cab).

Trojí přístup

Vstup do budek řady C a K s šířkou 2,5 metru se děje po třech schodech. Verze K s pohonem všech kol a zvýšeným podvozkem používá čtyři schůdky. U kabin vybavených ocelovým nárazníkem je dodáván pružný první schůdek odolný vůči nárazům. Další zlepšení podmínek řidiče spočívá ve zvětšení úhlu otvírání dveří na 85°. Obdržely pevnější konstrukci a hluk při jejich uzavírání je příjemně utlumený.

Kabiny mohou být volitelně vybaveny nezávislým vytápěním s rovnoměrnou distribucí vzduchu a lepenými skly s tloušťkou pět milimetrů. Ty zajišťují vysokou úroveň tepelné a zvukové izolace, kterou ocení řidiči zejména při pobytu na hlučných stavbách.

Jako v dálkových tahačích

Kabiny řady C o šířce 2,5 metru a budky řady K nabízejí téměř stejnou úroveň komfortu jako kabiny dálkové modelové řady. Ve srovnání s předchůdci jsou prostornější. Velkou výhodu zejména při delším pobytu ve vozidle představuje tunel motoru snížený na 200 mm.

Přístrojová deska byla podrobena mnoha ergonomickým zkouškám. Obklopuje řidiče a umožňuje mu snadno dosáhnout na všechny důležité ovládací prvky. Na místě řidiče jsme si pochvalovali velký sedmipalcový displej s vysokým rozlišením, který velmi jednoduchým a názorným způsobem zobrazuje informace o stavu vozidla. V současnosti současnosti jde o největší informační panel v automobilech stavební řady.

Zaměřeno na řidiče

Ergonomický, všestranně stavitelný volant a možnost úpravy sedadla v podélném rozsahu dvacet centimetrů umožňují řidiči nalezení správné pozice. Odpružené, vyhřívané a klimatizované sedačky dostaly nastavitelnou opěrku hlavy a seřizování tuhosti bederní opěrky. Sedadla byla navržena speciálně pro Renault Trucks společností Recaro.

Červené bezpečnostní pásy tvoří výrazný prvek vozidel nové modelové řady Renault Trucks, čímž výrobce dal najevo důraz na bezpečnost řidiče během jízdy a nutnost připoutat se.

Zlepšení doznal nejen přístup do kabiny, ale i k nástavbě. Přibyl boční schůdek, s jehož pomocí může řidič zkontrolovat náklad v korbě. Přístup nahoru za budku je zabezpečen instalací dvou madel umístěných na střeše a na zadní straně kabiny. Nechybějí ani schůdky s protiskluzovou úpravou umožňující snadný přístup k čelnímu sklu a jeho očistě. Řady C a K rovněž disponují úložným prostorem přístupným z exteriéru i interiéru vozidla, aby nakládání a vykládání těžkých zavazadel nezpůsobovalo přílišnou námahu.

Ovládací prvky

Všechny důležité členy jako například madlo automatické elektrické parkovací brzdy, zapínání uzávěrek diferenciálů, režimy automatizované převodovky Optidriver a tlačítko fixace otáček motoru pro pohodlnou jízdu přes výmoly mají ergonomické umístění. Řidič má také při ruce otočné ovládací prvky umožňující nastavení tempomatu, omezovače rychlosti a dalších funkcí.

Jednotný základ

Vozidla dálkové i stavební modelové řady disponují identickou kabinou nové koncepce. Jednotná budka stavebních vozidel snižuje Renaultu Trucks výrobní náklady a nabízí řidičům veškerý komfort silničního vozidla, zejména pak ve srovnání s předchůdci více vnitřního prostoru a nižší schod nad motorem. Unifikace budky má také velký vliv na zkrácení času k případné opravě a dostupnost náhradních dílů.

Pro dopravce pracujícího v pestré rozvážce lehkých materiálů byla u řady C připravena kabina se šířkou 2,3 metru, která nabízí řidiči lepší výhled z vozidla a usnadňuje mu časté vystupování a nastupování do vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard

Největší britská maloobchodní společnost Tesco by v brzké…

Potvrzeno. Starostové jdou do voleb v koalici s lidovci Potvrzeno. Starostové jdou do voleb v koalici s lidovci

Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) chce jít do…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Legendární Ota Černý (72) prozradil Jágrovo tajemství: Ostražitý samotář je kvůli rodičům!

Legendární Ota Černý (72) prozradil Jágrovo…

Vedl hokejový tým Kladna i sportovní redakci České televize, řada diváků ho má v paměti i jako kulatého…

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky, chtějí její pokračování

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky,…

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké Británie dnes v Římě potvrdili vrcholní představitelé…

 

iSport.cz

ONLINE: Columbus - Philadelphia 0:0. Neuvirth kapituloval, Gudas se pral

ONLINE: Columbus - Philadelphia 0:0. Neuvirth…

ONLINE | Český souboj nabízí dnešní střetnutí Columbusu s Philadelphií. Na straně domácích už se těší na play…

Kouč San Marina: Zítra může být perfektní den, chceme dát Čechům gól

Kouč San Marina: Zítra může být perfektní den,…

Trenér fotbalistů San Marina Pierangelo Manzaroli dnes slaví 48. narozeniny a nejlepším dárkem by pro něj bylo…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…